INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - SM42 w barwach PKP Intercity

Iktorn - 25-06-2011, 16:37
Temat postu: SM42 w barwach PKP Intercity
Na długi weekend na Boże Ciało, będąc w Jastarni (Półwysep Helski) zauważyłem, że niektóre pociągi spółki PKP Intercity były ciągnięte przez spalinową lokomotywę SM42 w barwach tej spółki. Ale było też sporo pociągów, które ciągnęła "esemka" zielona, czyli pewnie należąca do PR albo do PKP Cargo. Ktoś zorientowany wie, czy PKP Intercity mają swoje "esemki", czy to coś w rodzaju wypożyczenia albo leasingu od PR/PKP Cargo?
Damian Łódź - 25-06-2011, 16:54
Temat postu:
Iktorn, IC ma swoje SM42 w swoich barwach. Ta zielona SM42 raczej od Carguli, ale pewności nie mam. PR wykluczam na 99%. W sieci jest nawet zdjęcie składu TLK z SM42 w zielonych barwach.
Anonymous - 25-06-2011, 17:24
Temat postu:
Damian Łódź, A wiesz może - (to mi @Adams opowiadał że widział) czemu z składami TLK na Krakowie Płaszowie SM42 z PR robiła manerwy?
MK_Rabka - 25-06-2011, 18:21
Temat postu:
Jedna w barwach IC stale operuje na Głównym Zachód.
311?
Damian Łódź - 25-06-2011, 20:43
Temat postu:
kryniczanin, może mają umowę na świadczenie usług manewrowych na tej stacji, swego czasu IC ogłaszało przetarg na to.
Anonymous - 25-06-2011, 20:48
Temat postu:
Jest to dowód na to, że brak tzw. zaplecza technicznego PKP IC na niektórych stacjach bynajmniej nie jest argumentem do tego, aby do tych miejsc nie uruchamiać pociągów TLK, jak dotychczas było to w niektórych przypadkach tłumaczone. Nie widzę więc przeszkód, by pociągi TLK kończące bieg w Katowicach kończyły trasę np. w Gliwicach, Raciborzu czy Żywcu.
Damian Łódź - 25-06-2011, 20:59
Temat postu:
zawsze też można odstawic skład na tory boczne zeeletryfikowane lokomotywą pociągową, więc rzeczywiście jest możliwośc kończenia relacji w niektórych miastach.
nastawnik - 25-06-2011, 21:16
Temat postu:
Intercity ma jeszcze kilka SM42 w starych barwach , czyli zielone. W wielu miejscach praca manewrowa jest zlecona "obcym" przez okres wakacji ze względu na zwiekszone zapotrzebowanie w tym okresie na lokomotywy spalinowe oraz braku sprawnych tych lokomotyw w IC. Przy obecnie prowadzonej polityce taborwej w IC , juz za kilka lat nie bedzie pociągów prowadzonych trakcją spalinową Intercity. Sad
Damian Łódź - 25-06-2011, 21:39
Temat postu:
nastawnik, pożyczą ST44 od Cargo jak to miało miejsce o zgrozo zimą.
MK_Rabka - 25-06-2011, 21:46
Temat postu:
Tam zastanawiam się dlaczego do manewrów nie mogą wysłać EM10. Stoi to i stoi w Franowie, a do taszczenia wagonów w Płaszowie byłoby to idealne.
Emillex - 25-06-2011, 22:33
Temat postu:
kryniczanin napisał/a:
Damian Łódź, A wiesz może - (to mi @Adams opowiadał że widział) czemu z składami TLK na Krakowie Płaszowie SM42 z PR robiła manerwy?

Identycznie jest w Poznaniu.
Sebcio - 01-07-2011, 12:17
Temat postu:
W Lublinie IC ma dwie stonki (jedna zazwyczaj niesprawna) i do manewrów niekiedy wynajmują niebieskie stoneczki od Cargo
sympatyk - 06-05-2014, 20:47
Temat postu:
Pesa wykona naprawy rewizyjne 8 lokomotyw spalinowych PKP IC.

W listopadzie 2013 roku, spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na wykonanie obsługi technicznej 8 lokomotyw spalinowych serii SM42 na 4-tym poziomie utrzymania. W przetargu wpłynęły cztery oferty. Najkorzystniejszą złożyła Pesa Bydgoszcz.
Przedmiot przetargu podzielony był na części. Część nr 1 obejmowała wykonanie obsługi technicznej 4 szt. lokomotyw spalinowych serii SM42 na 4-tym poziomie utrzymania z opcją wykonania dodatkowo naprawy maksymalnie 3 lokomotyw, a także wykonanie prac poza stałym zakresem obsługi technicznej na 4 -tym poziomie utrzymania P4. Część nr 2, o takim samym zakresie prac, również obejmowała obsługę 4 szt. lokomotyw.
O udzielenie zamówienia starało się czterech wykonawców: MTL Asco Rail, Pesa Bydgoszcz, czeska firma Legios Loko oraz Newag. Kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Pesa Bydgoszcz, której spółka PKP IC udzieliła zamówienia. Firma złożyła ofertę w wysokości 3 675 663 zł brutto.

http://www.rynek-kolejowy.pl/52041/pesa_wykona_naprawy_rewizyjne_8_lokomotyw_spalinowych_pkp_ic.html
nastawnik - 20-05-2014, 21:03
Temat postu:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1.0-9/10295807_737905706276528_89810648112776730_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/984069_737908652942900_5799578439905616562_n.jpg
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10262020_737909802942785_1865892747262121555_n.jpg
Zapowiada się , że już niedługo zobaczymy pierwszy egzemplarz po modernizacji.
OS_24 - 20-05-2014, 23:15
Temat postu:
Ale na pasażerskie ich nie przerobili? To by było ciekawe - Cargo przerabia pasażerskie na towarowe a IC odwrotnie.
Borys_q - 21-05-2014, 08:04
Temat postu:
10 sztuk ma być przerobione na lokomotywy z grzaniem pociągu, dwa silniki spalinowe i grzanie 1500 V
sympatyk - 16-05-2015, 23:34
Temat postu:
Pierwsza "turbostonka" dla PKP Intercity.

11 czerwca zakończyła się modernizacja pierwszej z 20 lokomotyw spalinowych typu SM42 dla PKP Intercity. Wykonawca, nowosądecki Newag przekaże ją w lipcu do eksploatacji. Pojazdy będą sezonowo prowadzić składy do miejscowości wypoczynkowych, np. w relacjach Gdynia – Hel czy Kłodzko – Kudowa Zdrój. Wartość projektu wynosi blisko 77 mln zł.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19881/Pierwsza-turbostonka-dla-PKP-Intercity.html

---

Pokaz zmodernizowanej lokomotywy SM42 w Gdańsku.

PKP Intercity zaprasza na prezentację zmodernizowanej lokomotywy spalinowej serii SM42 na stacji Gdańsk Główny. Będzie można ją obejrzeć w sobotę, 16 maja w godzinach 10.00-14.00. Podczas imprezy będzie można zwiedzić lokomotywę, usiąść na fotelu maszynisty oraz wziąć udział w atrakcjach zorganizowanych w hali Dworca Głównego w Gdańsku. Wykonawcą modernizacji 20 lokomotyw jest firma Newag. Pojazdy przeznaczone są do prac manewrowych oraz do obsługi niezelektryfikowanych odcinków linii kolejowych: Gdynia-Hel, Kłodzko-Kudowa Zdrój, Olsztyn-Braniewo.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24333/Pokaz-zmodernizowanej-lokomotywy-SM42-w-Gdansku.html
beton44 - 18-05-2015, 08:08
Temat postu:
Długo trwało i były jaja, ale się w końcu dało Very Happy
Fremen7 - 05-10-2021, 11:13
Temat postu:
Czy przeróbka SM42 na SU42/SP42 bez modernizacji w ramach P4/P5 jest przebudową istotną (co się wiąże z dodatkowymi czynnościami w ramach dopuszczenia)?
Cargo z tego co wiem, przerabiali na SM w ramach przeglądów. Pewnie wychodziło parę groszy taniej.
sympatyk - 28-07-2022, 13:57
Temat postu:
Kolejne problemy ze zmodernizowaną w FPS SU4220.

Kilka dni po problemach z jednym z silników trakcyjnych w lokomotywie SU4220-004, ten sam spalinowóz doznał kolejnej usterki prowadząc skład IC Śnieżka, z Kudowy-Zdroju do Warszawy. Pojazd po raz kolejny został wyłączony z eksploatacji.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolejne-problemy-z-su4220004-108755.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group