INFO KOLEJ - forum kolejowe

Pociągi dalekobieżne - Co skasowało PKP IC

Exsimus - 02-07-2011, 12:04
Temat postu: Co skasowało PKP IC
Chciałbym, aby w tym temacie umieścić wszystkie pociągi które skasowało PKP IC. Ja trochę tego nazbierałem i lista przeraża

1) Bielsko Biała – Ełk/Suwałki „ Pogoria”
2) Kielce – Olsztyn Główny „ Antoni Blank”
3) Olsztyn – Zakopane (grupa wagonów do Gdynia Gł – Zakopane)
4) Kielce – Świnoujście (grupa wagonów do Lublin – Świnoujście)
5) Kielce – Kołobrzeg (grupa wagonów do Kielce – Lublin)
6) Warszawa Wschodnia – Kudowa Zdrój (grupa wagonów pociągu Warszawa – Jelenia Góra)
7) Gdynia Główna – Kudowa Zdrój/Szklarska Poręba (pociąg bisujący w wakacje dawne Rozewie)
8) Katowice – Słupsk (grupa wagonów do pociągu Kraków – Ustka)
9) Kraków Główny – Ustka
10) Katowice – Gdynia Główna (dzienny pociąg przez Łódź Kaliską)
11) Katowice – Przemyśl z wagonami do Zagórza
12) Warszawa Wschodnia – Rzeszów/Zagórz (dawny Wisłok)
13) Gdynia Główna – Zagórz (grupa wagonów od pociągu Gdynia – Zakopane)
14) Warszawa Wschodnia – Keszthely „Varsovia”, dawna „Cracovia”
15) Warszawa Wschodnia – Berlin „Stanisław Moniuszko”
16) Przemyśl Główny – Jelenia Góra (grupa wagonów)
17) Przemyśl Główny – Zgorzelec (grupa wagonów od pociągu Przemyśl – Zielona Góta)
18) Białystok – Szczecin Główny (połączenie nocne)
19) Szczecin Główny – Jelenia Góra (p. Żary)
20) Bielsko Biała Główna – Lublin, dawny „Sztygar”
21) Bielsko Biała Główna – Wrocław Główny „Szyndzielnia”
22) Warszawa/Poznań – Mikołajki, grupy wagonów z Pociągów Poznań/Warszawa – Olsztyn.
23) IC „Słowacki” Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny
24) Racibórz – Kołobrzeg, grupa wagonów Bielsko – Kołobrzeg p. Świnoujście
25) Warszawa Wschodnia – Jelenia Góra, dawne „Sudety”
Patryk180 - 02-07-2011, 12:10
Temat postu:
Exsimus, przecież Sztygar jeździ, tylko w wydłużonej rel. do Wrocławia.
Exsimus - 02-07-2011, 12:11
Temat postu:
wiem, ale jakby nie patrzeć do Bielska Białej jeździł od "x" lat dlatego go tu umieściłem.
Patryk180 - 02-07-2011, 12:13
Temat postu:
tak jeździł do Bielska ale tylko w terminach z tego co pamiętam i zawsze w piątki, soboty i niedziele. + wakacje i ferie
Anonymous - 02-07-2011, 12:23
Temat postu:
Z tego co mi przychodzi do głowy to:

1) Rzeszów - Gorzów Wielkopolski (pośpieszny Hetman)
2) Gliwice - Warszawa Wschodnia - Olsztyn/Suwałki (TLK Augustyn Kordecki, codziennie do Warszawy, w wybrane dni do Olsztyna/Suwałk, w kolejny rozkładzie przez krótki okres kursował jako codzienny pociąg pośpieszny do Białegostoku, we wrześniu 2009 roku uwalony na trasie Gliwice - Warszawa)
3) Kraków Główny - Berlin Lichtenberg (grupa wagonów w nocnym pociągu relacji Kraków - Świnoujście)
4) Gdynia Główna - Opole Główne (Ex Opolanin)
5) Kraków Główny - Wrocław Główny (pośpieszny Pogórze - nie daję głowy, czy przypadkiem coś teraz nie jeździ w tych godzinach)

Exsimus napisał/a:
Katowice – Przemyśl z wagonami do Zagórza


Jeśli dobrze pamiętam, to ten pociąg kursował w relacji Gliwice - Zagórz (pośpieszny Bieszczady?).
Exsimus - 02-07-2011, 12:25
Temat postu:
Cytat:
Jeśli dobrze pamiętam, to ten pociąg kursował w relacji Gliwice - Zagórz (pośpieszny Bieszczady?).


Tak dokładnie, ale w podstawowej codziennej relacji kursował do Rzeszowa/Przemyśla w zależności od rozkładu jazdy.

No to mamy już 30 pozycji (x2, bo relacje pociągów są obukierunkowe) daje razem 60 pociągów Exclamation
Patryk180 - 02-07-2011, 12:31
Temat postu:
Dawne Bieszczady są ale w rel Warszawa-Przemyśl od nowego rozkładu Czyli dawne Bieszczady poleciały na odcinku Katowice-Kraków ( od 1 marca 2011r. ) i Rzeszów- Zagórz.
okrutny69 - 02-07-2011, 12:35
Temat postu:
-Racibórz- Warszawa Wschodnia/Ełk/Olsztyn "Hutnik"
-Wisła- Gdynia Główna (najpierw "Skrzyczne", później łącznik "Monciak-Krupówki")
-łącznik Wisły do "Podhalanina" Szczecin-Zakopane
-"Soła" Żywiec-Łódź Fabryczna o ile się nie mylę
-"Mamry" Wrocław-Suwałki
Beatrycze - 02-07-2011, 12:35
Temat postu:
Wymienię wszystkie pociągi na linii zgorzeleckiej, które uwalił beton PKP IC:

posp. "Sudety" Zgorzelec - Warszawa Wsch.
posp. "Ślązak" Zgorzelec - Przemyśl

Po uwaleniu w/w pociągów PKP IC na krótko uruchomiło:
posp. "Wrocławianin" Zgorzelec - Warszawa Wsch./Przemyśl

Po uwaleniu "Wrocławianina" przez kilka miesięcy jeździł:
TLK Jelenia Góra - Przemyśl (przez Legnicę)
Anonymous - 02-07-2011, 14:46
Temat postu:
Cytat:
-"Soła" Żywiec-Łódź Fabryczna o ile się nie mylę


Soła przestała jeździć do Żywca w grudniu 2003. Jechałem tym ostatnim pociągiem z Żywca.
pawlaklubuski - 02-07-2011, 14:50
Temat postu:
z Gorzowa Wielkopolskiego zniknęły dzięki ukochanej spółce z dnia na dzień:
Kopernik (Kostrzyn - Warszawa)
Moniuszko (Berlin - Warszawa)
Hetman (Gorzów - Rzeszów/Lublin)
Czy nadejdą jeszcze czasy, że w Krzyżu będzie przetaczanie wagonów z części szczecińskiej do gorzowskiej lub na odwrót?
Anonymous - 02-07-2011, 14:53
Temat postu:
kryniczanin napisał/a:
Soła przestała jeździć do Żywca w grudniu 2003. Jechałem tym ostatnim pociągiem z Żywca.


Po przejęciu pośpiesznych przez PKP IC Soła kursowała w relacji Bielsko Biała - Bydgoszcz. Nie wiem, czy przypadkiem teraz nie kursuje w relacji Katowice - Bydgoszcz?
Damian Łódź - 02-07-2011, 15:17
Temat postu:
Exsimus, Niegocin - Wrocław --> Ełk
Kielce-Świnoujście
69maniek69 - 02-07-2011, 15:22
Temat postu:
Ja mogę dodać jeszcze:
- TLK "Pojezierze" rel. Gliwice-Ełk/Suwałki, przez Olsztyn (to chyba był sezonowy, kursował bodajże w 2007 roku)
- Pośpieszny "Podlasiak" rel. Szczecin Gł.-Białystok (nocny)
Anonymous - 02-07-2011, 15:23
Temat postu:
Przecież napisałem o tym kilka postów wyżej, czytajcie to co piszą inni użytkownicy...
69maniek69 - 02-07-2011, 15:27
Temat postu:
mk1992, źle piszesz! Kordecki nigdy nie kursował do Olsztyna. Jak wcześniej napisałem, to Pojezierze tam jeździło.
filip39 - 02-07-2011, 15:48
Temat postu:
Wrocław - Zamość przez Jarosław, Horyniec, Hrebenne d. "Roztocze"
Warszawa Zach. - Bełżec przez Rejowiec, Krasnystaw d. "Solina"
Zielona Góra - Terespol (łącznik do d. "Szczecinianina") zapewniający dojazd na rano do Warszawy
Anonymous - 02-07-2011, 15:54
Temat postu:
Patrzę na tą listę i nie jest ona do końca obiektywna gdyż część pociągów straciła nazwy i została skrócona ale fizycznie istnieją.Np. "Sudety" bez nazwy kursują z Warszawy do Wrocławia.
Kuba MK - 02-07-2011, 15:56
Temat postu:
Cytat:
Czy nadejdą jeszcze czasy, że w Krzyżu będzie przetaczanie wagonów z części szczecińskiej do gorzowskiej lub na odwrót?


pawlaklubuski, wydaje mi się, że te czasy już się na zawsze skończyły. IC całkowicie zlikwidowały (nie wiadomo dlaczego) manewry w Krzyżu.

Cytat:
Hetman (Gorzów - Rzeszów/Lublin)
. Część Hetmana do Lublina w pewnym sensie pozostała do dziś (przypomnę, że jeździła ona na trasie Krzyż-Lublin jako "Portowiec" z częścią ze Szczecina) Więc Gorzów Wlkp. - Lublin się ostał, ale Szczecin stracił połączenie z Piłą, Bydgoszczą i Toruniem, Warszawą i Lublinem, gdy zlikwidowano część szczecińską "Portowca" do Lublina (później ten pociąg jeździł jako Kostrzyn/Szczecin-Przemyśl jako TLK - uwalony w czerwcu 2010r.)
Anonymous - 02-07-2011, 16:39
Temat postu:
69maniek69 napisał/a:
mk1992, źle piszesz! Kordecki nigdy nie kursował do Olsztyna. Jak wcześniej napisałem, to Pojezierze tam jeździło.


Kwestia nazwy, w weekendy kursował jako Pojezierze do Olsztyna/Suwałk, natomiast w pozostałe dni jako Kordecki do Warszawy. Pociąg fizycznie był ten sam, nawet godzina startu z Gliwic była ta sama, więc co to ma za znaczenie?
buuuuum - 02-07-2011, 16:44
Temat postu:
"Szczecinianin" rel. Ełk-Szczecin Gł. ( ten pociąg miał kiedyś wiele łączników)
"Gryf" w sezonie w rel. Suwałki-Szczecin, teraz Olsztyn-Szczecin
"Konopnicka" za PR rel. Suwałki-Łódź , za PiCu Ełk-Warszawa Zach, teraz skrócony do relacji Białystok-Warszawa
"Śniardwy" rel. Mikołajki-Poznań Gł.
"Wigry" rel. Suwałki-Kraków/Gliwice

+Karkonosze - część Białostocka

Mam taka prośbę.. gdy już to wszystko nazbieramy, złoży to ktoś wszystko w jedną długą listę?
Zapewne będzie wyglądać "imponująco".
sebek - 02-07-2011, 17:01
Temat postu:
Z pociągów Ex/IC też troche poznikało:
Ex Nida Kielce - Gdynia
Ex Czartoryski Lublin - Gdynia
IC Bystrzyca Lublin - Wrocław
Ex Malinowski Warszawa - Krynica z wag. do Rzeszowa
Ex Pieniny do Rzeszowa/N.Sącza
Ex/IC St.Wysocki Gliwice - Gdynia, potem Gliwice - Warszawa
Ex Skarbek Racibórz - Gdynia/Warszawa Wsch, Gliwice - Gdynia/Warszawa
Ex Słupia w różnych relacjach min. do Bielska B, Słupska, Kołobrzegu
Ex Mewa Szczecin/Świnoujście - Warszawa
Ex Jagiełło Warszawa - Kraków
Ex Kossak Warszawa - Kraków
Ex Lubuszanin Zielona G - Warszawa
Ex Posejdon Warszawa - Kołobrzeg
Ex Kujawiak Warszawa - Bydgoszcz/Piła
EC Posnania Poznań - Berlin
EC Bem Warszawa - Budapeszt
TM_railfan - 02-07-2011, 17:06
Temat postu:
"San" Przemyśl - Bydgoszcz
wcześniej wspomniana "Solina" Przemyśl - Warszawa Zachodnia , skład ten jak pamiętam prowadził wagony do Ukrainy.

- te dwa pośpiechy kursowały linią 68 do Lublina bez druta. Obecnie zostały tam jedynie PR.
Anonymous - 02-07-2011, 17:09
Temat postu:
sebek, Cofamy się do samego powstania IC? prawie 10 lat to nie za dużo? Jak tak to Ex Kormoran Warszawa - Olsztyn
sebek - 02-07-2011, 17:21
Temat postu:
Pamiętam jak powstało PKP IC, to od razu zaczęli robić czystki w pociągach IC,Ex. Kasowali, skracali, likwidowali, a po latach przejmując pośpiechy ta sama historia powtórzyła. Chyba tej listy co układacie nigdy nie skończymy, bo ilość zlikwidowanych połaczeń jest gigantyczna. Po prostu dramat patrząc na to co zniknęło, zaczynając od Ex a kończąc na TLK.
Emillex - 02-07-2011, 17:40
Temat postu:
P Oleńka rel. Kłodzko-Wawa
P (śnieżka?) 64500 (w rj 06/07) JG-Katowice z wagonami do Lublina i Zamościa
P Wisłok rel. Zagórz-Wawa
P Wiking rel SPG-Węgliniec-ZG
P Gdynia-Kudowa Zdr.
P Karkonosze wagony do Kudowy Zdr.
P Delfin Poznań-Kołobrzeg (reaktywowany jako R obecnie iR)
P Skrzyczne jedzie sobie tylko do Władysławowa
P Bory Tucholskie Wawa-Kołobrzeg (początkowo jeździł przez Działdowo, Lidzbark, potem dopiero przez Kutno, następnie został wyciety z rozkładu)
P "Warmia" wagony z Grudziądza przez Lidzbark do zasadniczej części składu Warmii (Olsztyn-Katowice).
TLK Pojezierze Racibórz-Suwałki
P Mazury Mikołajki-Wawa
P Śniardwy Mikołajki-Poznań
empek - 02-07-2011, 18:01
Temat postu:
P62500 "Bystrzyca" relacji Wrocław - Lublin, nocny pośpiech przez: Katowice, Kielce (to był hit sezonu, pociąg widniał jedynie w rozkładzie jazdy, a wyleciał wraz z czerwcową korektą). Można śmiało powiedzieć, że PKP IC zapoczątkował erę braku bezpośredniego, nocnego połączenia Dolnego Śląska z Lubelszczyzną.

Cytat:
P (śnieżka?) 64500 (w rj 06/07) JG-Katowice z wagonami do Lublina i Zamościa

Gwoli ścisłości: do Lublina i Przemyśla Wink przez Kłodzko, Nysę, Kamieniec Ząbkowicki.
szymkalisz - 02-07-2011, 18:37
Temat postu:
Skrócone relacje (podobnie jak "Sudety"):

Gdynia - Wrocław (p. Warszawę, Łódź) - odwołany na odc. Gdynia - Wwa
Terespol - Wrocław (p. Warszawę, Łódź) - odwołany na odc. Terespol - Wwa
madeinitaly - 02-07-2011, 18:43
Temat postu:
Ex Pieniny Przemyśl - Warszawa również zniknął jakiś czas temu
sasho33 - 02-07-2011, 18:46
Temat postu:
@sebek
z Twojej listy EX Mewa i EX Lubuszanin nadal kursują, tylko jako TLK. Tak więc IC ich nie upierniczyło.
Przemyślanin - 02-07-2011, 19:18
Temat postu:
sebek, Malinowski nadal kursuje jako TLK relacji Warszawa - Przemyśl.
okrutny69 - 02-07-2011, 20:20
Temat postu:
mk1992 napisał/a:
Po przejęciu pośpiesznych przez PKP IC Soła kursowała w relacji Bielsko Biała - Bydgoszcz. Nie wiem, czy przypadkiem teraz nie kursuje w relacji Katowice - Bydgoszcz?


Zgadza się.

[ Dodano: 02-07-2011, 21:25 ]
"Zamenhof" Białystok-Bielsko/Wisła
P Katowice-Kołobrzeg (kombinowanie z relacjami, w konsekwencji jest tak jak jest... w Bytomiu po 1 w nocy...)
Modliszka - 02-07-2011, 21:22
Temat postu:
kryniczanin napisał/a:
Patrzę na tą listę i nie jest ona do końca obiektywna gdyż część pociągów straciła nazwy i została skrócona ale fizycznie istnieją.Np. "Sudety" bez nazwy kursują z Warszawy do Wrocławia.

Dla mieszkańców Zgorzelca, Bolesławca czy Legnicy to żadne pocieszenie. Z ich punktu widzenia jedyny pociąg do Warszawy został zlikwidowany.
Iktorn - 02-07-2011, 21:33
Temat postu:
Wiecie, ja z perspektywy Ełku mogę powiedzieć, że kiedyś była masa pociągów, z tego co pamiętam to:
Ełk-Racibórz
Ełk-Bielsko Biała
Ełk-Szczecin (Podlasiak przez Gdańsk)
Ełk-Szczecin (przez Białystok i Warszawę)
Ełk-Gliwice (jedyny TLK po przejęciu pośpiesznych przez PKP Intercity, gdzie była obowiązkowa rezerwacja, chyba po 3zł wtedy)
Ełk-Wrocław

Jedynie została, jak na razie niezatapialna Biebrza (obecnie Tour de Pologne), ale ja ten pociąg nazywam po staremu - Biebrza i niepewne są losy Rybaka (Białystok - Szczecin przez Ełk, Olsztyn, Gdańsk).
Może i jeszcze co było, ale nie sposób wszystkiego spamiętać.
Robikon - 02-07-2011, 22:03
Temat postu:
Poś Szklarska Poręba-Szczecin (wakacyjny),poś Kłodzko-Szczecin(wakacyjny),Gdynia-Zagórz,Warszawa-Zagórz-jechałem nim ostatnim kursem.można wymieniać długo i długo.

[ Dodano: 02-07-2011, 23:04 ]
no i Wrocław-Suwałki przez Olecko.
Alex - 02-07-2011, 22:34
Temat postu:
Z tego co wiem to Chełm kiedyś, kiedyś miał sporo połączeń, i tak
Chełm - Warszawa Zach.
Chełm - Poznań Gł.
Chełm - Kraków Gł.
Chełm - Rzeszów
Chełm - Bydgoszcz Gł./Gdynia Gł.
Chełm - Kostrzyn
Chełm - Łódź Fabryczna.
siwiutki91 - 02-07-2011, 22:35
Temat postu:
ale tu wymieniamy pociągi które skasowała spółka PKP IC, a te pociągi były już skasowane za czasów PR.
geordi - 03-07-2011, 01:22
Temat postu:
krótkie, bo krótkie ale..

P Łyna Gdynia - Olsztyn
P Motława Gdynia - Olsztyn,
z dniem (?) wyroku uruchomiono Redżio, zazwyczaj na 1xEZT, choć przez min. pół roku frekwencja jest na 2xEZT. Ponoć to "zasługa" WMZPR, który losuje zestawienie.
Jako pośpiechy jezdzily ztcp minimum 2-3 dwójki.

Wszystkie uwalone z Krynicy juz wymieniliście?
Rafaello1973 - 03-07-2011, 09:58
Temat postu:
Gdynia - Jelenia Góra przez Gniezno - Jarocin - Ostrów - Wrocław zarówno w wersji dziennej jak i nocnej rzeźni z dokładką do Kudowy Zdroju.
Żal tez fajnej rzeźni - Kielce/Lublin- Łódź- Kaliska - Konin- Poznań - Świnoujście
Szkoda że uwalono jedną z legend Szczecin -Poznań - Września - Konin Kutno - Warszawa Terespol
Wspomniane wcześniej przez was połączenia do Zagórza czy Ełku albo Chełma
Ranny pociąg najpierw jako osobowy potem pośpiech relacji Poznań - Częstochowa i jego popołudniowy powrót.
Nocna rzeźnia Kraków Płaszów - Częstochowa Stradom - Kluczbork - Ostrów Wlkp- Poznań - Kołobrzeg
Anonymous - 03-07-2011, 10:13
Temat postu:
Rafaello1973, Dzienny pociąg Gdynia - Jelenia p. Krotoszyn uwaliły PKP PR.
Światowid - 03-07-2011, 10:25
Temat postu:
Ale nocny Jelenia- Gdynia p. Ostrów, Jarocin, Gniezno już PKP IC. W 2009 roku.
Emillex - 03-07-2011, 10:26
Temat postu:
Rzeźnia Kielce-Radom-Łódź-Zduńska Wola-Bydgoszcz-Gdynia-Kołobrzeg
Orlice z Wrocławia do Pardubic
EN "Stanisław Moniuszko" Berlin-Gorzów-Gdynia/Kraków/Warszawa/Kaliningrad
P "Niemien" Białystok/Lublin-Bydgoszcz/Poznań Gł

Wypiszmy może miasta (województwami) które utraciły wszystkie lub znaczną część poł. dalekobieżne z powodu cięć PKP IC:
Woj. lubuskie
Żary (Wiking rel. SPG-ZG), Żagań (przetrasowanie EC Wawel), Nowa Sól (dawny Bielik rel. BB-Kołobrzeg nie zatrzymuje się w tym dużym mieście...)
woj. dolnośląskie:
Zgorzelec, Bolesławiec, Legnica, Węgliniec (tłumaczyć nie trzeba)
Lubań, Gryfów Śl., JG (Ex. Pogórze Wawa-JG, JG-Przemyśl,Wiking SPG-ZG-(Szczecin), Kłodzko-Szczecin)
Kłodzko (Kłodzko-Nowa Ruda-Szczecin, Oleńka Wawa-Kłodzko/Kudowa Zdr, Gdynia-Kudowa Zdr., Orlice Wrocław-Pardubice)
Wałbrzych / JG (Sudety, Śnieżka JG-Przemyśl/Zakopane)
Strzelin, Kamieinec (Orlice)
Dopisujcie dalej i poprawcie mnie jeślibym się pomylił.
Światowid - 03-07-2011, 10:42
Temat postu:
TLK Barbakan Kraków- Ostrów Wlkp.- Szczecin (Świnoujście)
Pośpieszny nocny Wrocław- Lublin wcześniej z Jeleniej Góry kupę lat
Pośpieszny "Jaćwing" na odcinku Białystok- Suwałki
Pośpieszny "Kinga" Kraków- Suwałki;
Pośpieszny "Bieszczady" Zagórz- Katowice
Pośpieszny "Wisłok" Zagórz- Warszawa
Pośpieszny "Połoniny" Zagórz- Gdynia
Pośpieszny "Sudety" Jelenia Góra/ Zgorzelec- Warszawa na odcinku Zgorzelec- Wrocław i Jelenia Góra- Wrocław
Pośpieszny "Mamry" Wrocław- Suwałki na odcinku Olsztyn- Suwałki
Ograniczenie terminów kursowania dla rzeźni:
nocny Katowice- Ostrów Wlkp.- Kołobrzeg
nocny "Rozewie" Jelenia Góra- Gdynia na odcinku Jelenia Góra- Wrocław
Emillex - 03-07-2011, 10:49
Temat postu:
Cytat:
nocny "Rozewie" Jelenia Góra- Gdynia na odcinku Jelenia Góra- Wrocław

Przecież ten pociąg nadal jeździ jako TLK.
Anonymous - 03-07-2011, 10:53
Temat postu:
Sprawdzałem sobie tą listę i około 30% informacji nie jest prawdziwych. Nawet pierwsza relacja na całej liście bardzo mija się z prawdą. Więc prawie w 1/3 wyszedł festiwal dokopywania PKP IC za cięcia PKP PR
Cytat:
1) Bielsko Biała – Ełk/Suwałki „ Pogoria”


Ten pociąg nie był planowany w rozkładzie 2008-9 który był pracą PKP PR a przejęty został wraz z OPM PKP IC 1 grudnia 2008.
Światowid - 03-07-2011, 10:53
Temat postu:
Ale jest jasno napisane że na odcinku Jelenia Góra- Wrocław ma ograniczone terminy kursowania, bo jeszcze rok temu jechał codziennie w składzie pociągu do Warszawy rozdzielany we Wrocławiu.
siwiutki91 - 03-07-2011, 11:20
Temat postu:
Emillex napisał/a:
P "Niemien" Białystok/Lublin-Bydgoszcz/Poznań Gł

Niemen dalej jeździ w relacji Białystok-Bydgoszcz Główna więc też to nie jest prawda.
Emillex - 03-07-2011, 11:40
Temat postu:
Tyle że nie do Poznania, jednocześnie więc Gniezno i Inowrocław nie mają połączenie ze stolicą.
Anonymous - 03-07-2011, 11:49
Temat postu:
Aż słabo mi się zrobiło czytając przypisywanie wycięcie wszystkiego PKP IC. Mam cegły więc sprostuję wasze błędne dane pamiętajcie rozkład 2008-9 ten pierwszy cały co przejeło PKP IC pociągi OPM od PKP PR był szykowany przez PKP PR a nie PKP IC! W Tabelach dumnie wisiał przewoźnik R a nie I!

Jeśli piszę "PKP PR 2008/9" oznacza to że PKP IC dostało w "spadku" taką likwidację od PKP PR.
Cytat:
1) Bielsko Biała – Ełk/Suwałki „ Pogoria”

Uwalenie przez PKP PR 2008/9

Cytat:
5) Kielce – Kołobrzeg (grupa wagonów do Kielce – Lublin)


Uwalenie przez PKP PR 2008/9 ale pojechał za to cały skład z Kielc uwalony przez PKP IC

Cytat:
7) Gdynia Główna – Kudowa Zdrój/Szklarska Poręba (pociąg bisujący w wakacje dawne Rozewie) dnia – Kudowa Zdrój (grupa wagonów pociągu Warszawa – Jelenia Góra)

W wakacje 2008/9 PKP PR nie planowało Rozewia - miał jeżdzić tylko skład bez nazwy

Cytat:
12) Warszawa Wschodnia – Rzeszów/Zagórz (dawny Wisłok)


Do Rzeszowa skład uwaliło całorocznie PKP PR 2008/9

Cytat:
13) Gdynia Główna – Zagórz (grupa wagonów od pociągu Gdynia – Zakopane)


Nie było nigdy takiej grupy - była ale do Pociągu Gdynia - Krynica uwalona przez PKP IC

Cytat:
19) Szczecin Główny – Jelenia Góra (p. Żary)


Nie było takiego pociągu w rozkładzie 2008/9 był Szczecin - Kłodzko wakacyjny uwalony przez PKP IC.

Cytat:
24) Racibórz – Kołobrzeg, grupa wagonów Bielsko – Kołobrzeg p. Świnoujście


Pociąg ten niejechał przez Świnoujście - masz mistrza za wymyślenie tego.

Cytat:
2) Gliwice - Warszawa Wschodnia - Olsztyn/Suwałki (TLK Augustyn Kordecki, codziennie do Warszawy, w wybrane dni do Olsztyna/Suwałk, w kolejny rozkładzie przez krótki okres kursował jako codzienny pociąg pośpieszny do Białegostoku, we wrześniu 2009 roku uwalony na trasie Gliwice - Warszawa)


Na Warmię/Mazury to było Pojezierze a do Białegostoku Kordecki. Data uwalenia zgadza się.

Cytat:
5) Kraków Główny - Wrocław Główny (pośpieszny Pogórze - nie daję głowy, czy przypadkiem coś teraz nie jeździ w tych godzinach)


Pogórze w rozkładzie 2008/9 to był EX z Jeleniej do Wawy uwalony pod koniec sierpnia. Pośp Pogórze Uwalenie przez PKP PR

Cytat:
-Wisła- Gdynia Główna (najpierw "Skrzyczne",


Uwalenie przez PKP PR 2008/9

Cytat:
-"Soła" Żywiec-Łódź Fabryczna o ile się nie mylę


Z Bielska jeździł z Żywca w 2003 PKP PR.

Cytat:
posp. "Wrocławianin" Zgorzelec - Warszawa Wsch./Przemyśl


Wrocławianin poleciał 31.01.2008 uwalony przez PKP PR jeżdził w relacji Wrocław - Grudziądz.

Z Zgorzelca poleciały za PKP IC Sudety, Ślązak i Oleńka.

Cytat:
"Szczecinianin" rel. Ełk-Szczecin Gł. ( ten pociąg miał kiedyś wiele łączników)
Ełk-Szczecin (przez Białystok i Warszawę)

Ograniczony 31.01.2008 do 1 dnia w tygodniu przez PKP PR a pozem wycięty od Warszawy przez PKP PR 2008/9.

Cytat:
"Gryf" w sezonie w rel. Suwałki-Szczecin, teraz Olsztyn-Szczecin


Uwalony przez PKP PR rozkład 2008/9

Cytat:
Ex Pieniny

Także IC Pieniny od 2 listopada 2009
Cytat:

Ex Słupia w różnych relacjach min. do Bielska B, Słupska, Kołobrzegu


I Koszalina w wakacje 2004.

Cytat:
Ex Jagiełło Warszawa - Kraków


A wcześniej z Lublina do Krakowa Płaszowa i Zakopanego

Cytat:
Ex Kujawiak Warszawa - Bydgoszcz/Piła


Tylko do Bydgoszczy Piłę uwaliło jeszcze stare całe PKP ale także jako IC przez Część rozkładu 2002/3

Cytat:
P (śnieżka?) 64500 (w rj 06/07) JG-Katowice z wagonami do Lublina i Zamościa


Uwalenie przez PR trasy przez Nysę w grudniu 2007. A do Zamościa nie jeżdził.

Cytat:
P Wiking rel SPG-Węgliniec-ZG

Nie było takiego pociągu ani grupy no chyba że chodzi ci o SPG - Zielona Góra to PKP PR go uwaliło a raczej przetrasowało w 2008/9 do Kłodzka.

Cytat:
TLK Pojezierze Racibórz-Suwałki


Inna trasa Gliwice - Ełk/Suwałki

Cytat:
"Zamenhof" Białystok-Bielsko/Wisła


Grupa do Wisły uwalona przez PKP PR rozkład 2008/9
Anonymous - 03-07-2011, 11:53
Temat postu:
Światowid napisał/a:
TLK Barbakan Kraków- Ostrów Wlkp.- Szczecin (Świnoujście)


Przecież ten pociąg został przetrasowany na Łódź, a przez Ostrów kursuje dawny Merkury, tyle tylko, że w innych godzinach (wyjazd z Katowic popołudniu).

Ogólnie jestem tego samego zdania co kolega @kryniczanin, ten temat stał się pretekstem do tego, aby dokopać PKP IC za likwidacje pociągów, które były przeprowadzane jeszcze za czasów PKP PR i OPM-ów. Bądźmy choć trochę rzetelni i piszmy, jakie pociągi pośpieszne i TLK zostały zlikwidowane od 12 grudnia 2008 r. do dnia dzisiejszego.

Poza tym, odnoszę wrażenie, że niektórzy forumowicze, ale nie tylko, bo problem dotyczy generalnie całego środowiska "mikolskiego" robią z dawnej spółki PKP PR świętą kurę znoszącą złote jaja - czytając niektóre posty można dojść do wniosku, że PKP PR nigdy nie likwidowało żadnych pociągów pośpiesznych, a wystarczy sobie otworzyć cegły 2001-2002 (utworzenie spółek PKP PR i PKP IC) i 2007-2008 (ostatni rozkład pośpiesznych w PKP PR); porównajcie sobie jaka była ilość pociągów pośpiesznych na początku wieku, a jaka prawie 8 lat później. Tyczy się to również pociągów osobowych. Takiej rzeźni jak za PKP PR chyba w historii polskiej kolei nigdy nie było. Wieszacie psy na PKP IC za zbyt krótkie składy, a nie dostrzegacie, że to PKP PR zaprzestało dokonywać rewizji wagonom w 2007 i 2008 roku wiedząc, że i tak pośpieszne przejdą do PKP IC. A to znienawidzone przez niektórych PKP IC nie ma i z oczywistych względów mieć pieniędzy nie może na dokonanie masowej rewizji wszystkich swoich wagonów. Potrzebny byłby potężny zastrzyk gotówki z MI. Przepraszam, że się tak uniosłem, ale jak wczoraj trafiłem na czyiś podpis "bojkotuję pociągi PKP IC", to aż myślałem, że mnie rozniesie... I co to da? Że mogę jechać PKP IC, ale nie pojadę, bo wybiorę PKS albo będę się tłuc dwa razy dłużej osobówkami, byle tylko nie dać zarobić PKP IC? Jak tak każdy będzie myślał, to nigdy w tej spółce nie będzie dobrze.

Amen.
Anonymous - 03-07-2011, 11:53
Temat postu:
Cytat:
Poś Szklarska Poręba-Szczecin (wakacyjny)


Uwalony (Ograniczony przez PKP PR) do tylko zimy jako grupa do Przemyślanina rozkład 2008/9.

Chełm - Kostrzyn
Chełm - Łódź Fabryczna.
Chełm - Poznań Gł.
Chełm - Kraków Gł.
Chełm - Rzeszów
Cytat:


PKP PR nawet 10 lat temu a nawet samo stare całe PKP.

Cytat:
P Łyna Gdynia - Olsztyn
P Motława Gdynia - Olsztyn,

PKP PR

Cytat:
Gdynia - Jelenia Góra przez Gniezno - Jarocin - Ostrów - Wrocław zarówno w wersji dziennej


PKP PR w grudniu 2003


Cytat:
Kraków Płaszów - Częstochowa Stradom - Kluczbork - Ostrów Wlkp- Poznań - Kołobrzeg


PKP PR uwaliło ale stacja początkowa to był Rzeszów. Poleciało w 2004

Cytat:
Rzeźnia Kielce-Radom-Łódź-Zduńska Wola-Bydgoszcz-Gdynia-Kołobrzeg


Nigdy nie jechała przez Zduńską Wolę a omijała ją łącznicą uwalona przez PKP IC.

Cytat:
nocny "Rozewie" Jelenia Góra- Gdynia na odcinku Jelenia Góra- Wrocław


PKP PR w rozkładzie 2008/9 ograniczyły ten pociąg do sezonu zimowego w zamian jechała grupa z Gdynii do Jeleniej w składzie Karkonoszy.
Anonymous - 03-07-2011, 11:58
Temat postu:
@kryniczanin, rozkład jazdy dla pociągów pośpiesznych 2008-2009 był skonstruowany dla PKP IC przez PKP PR?
Anonymous - 03-07-2011, 12:01
Temat postu:
mk1992, Może w ruchu krajowym nie było tak źle ale w ruchu pośpiesznym międzynarodowych nikt nie dorówna wycięciu prawie wszystkiego międzynarodowego. Dokładniej był skonstruowany przez OPM który do 30.11.2008 był w strukturach PKP PR a od 1 grudnia w PKP IC.W tabelkach dumnie piszę przewoźnik R i dopiero errata kazała go zmienić na I.
Anonymous - 03-07-2011, 12:15
Temat postu:
Czyli de facto rozkład jazdy 2008-2009, gdzie pośpiechy były już w strukturach PKP IC, był dziełem PKP PR. Do pierwszej korekty jak rozumiem?

Co do międzynarodowych - racja. Jak tak sobie porównuję rozkłady sprzed kilku lat (wszystko za czasów PKP PR i PKP IC!) to w okolicach 2001 roku było całkiem mnóstwo pociągów POŚPIESZNYCH międzynarodowych i to w naprawdę różnych egzotycznych relacjach, takie miasta jak Gdańsk czy Olsztyn miały połączenia z Berlinem - dzisiaj nie do pomyślenia. To co PKP PR zrobiło z międzynarodowymi to się po prostu w pale nie mieści. Niemniej jednak w dalszym ciągu będę się trzymał swojego zdania, że w kwestii krajowych pociągów pośpiesznych też była dokonana niezła rzeźnia. Z Bytomia w ciągu 3 lat wyleciały prawie wszystkie pociągi dalekobieżne, był jeden rozkład, obowiązujący w 2005 roku, kiedy mieliśmy tutaj tylko dwa pociągi pośpieszne kursujące tylko w sezonie, to był jeden z najgorszych rozkładów w historii tego miasta. Spójrzcie sobie, jak od 2001 systematycznie malała ilość pociągów w Sandomierzu. Takiej rzeźni jak w tym mieście nie dokonano nigdzie indziej, no może poza Jastrzębiem Zdrojem, gdzie linia kolejowa została fizycznie rozebrana, ale powiedzmy, że to jest temat na osobną dyskusję.
Anonymous - 03-07-2011, 12:27
Temat postu:
mk1992, Można tak powiedzieć - w zasadzie do 1 korekty było to siłą rozpędu. Może poza Hutnikiem Racibórz - Olsztyn który poleciał 7 albo 9 stycznia 2009 z powodu moderny E65.

A co cięć krajowych to oglądam i masz rację na Kryniczance też cięcia największe zaprezentowało PKP PR - Bieszczady, Presovcan, Tarnovia, Wetlina, nocna Warszawa - to pociągi całoroczne co poleciały lub terminy zmieniono, Poleciała też Cracovia ale tu domyślam się ingerencji PKP IC żeby nie robić konkurencji Bemowi w rozkładzie 2007-8.

W Legnicy też największych cięć dokonało PKP PR, o węglówce nie wspominam.
Światowid - 03-07-2011, 12:30
Temat postu:
Kryniczanin
Nie rozumiesz mnie. Chodzi mi o to, że ograniczono terminy kursowania pociągu Jelenia Góra- Gdynia, bo jak jeszcze w zeszłym roku były wagony do Rozewia w pociągu TLK Jelenia Góra- Warszawa. Zresztą w większości to prawie cały skład dla tego pociągu jechał z Jeleniej Góry bo z Jeleniej podstawiano 4 wagony a we Wrocławiu dołączano 2- przynajmniej w zeszłym roku. Nie wspominam już o tym, że pociąg ten z dniem 12 września 2009 roku PKP IC zlikwidowało łącznik do tego pociągu wraz z likwidacją TLK 61200 do Warszawy. Gdyby nie interwencja wielu środowisk z Jeleniej Góry i nie tylko to nie byłoby obu składów do dzisiaj.
Anonymous - 03-07-2011, 12:35
Temat postu:
Światowid, To ty nie rozumiesz W rozkładzie 2008/9"Rozewie" było w dwóch postaciach - jako grupa do Karkonoszy kursująca codziennie poza terminem kursowania całych Rozewii do Jeleniej. W ten sposób niby kursowało codziennie ale pociąg Rozewie - cały do Jeleniej jechał jedynie 26/27-30/31XII 2008 i 1/2-3/4 I 2009, 30/31I-28II/1III 2009 w pozostałych terminach jechała grupa do Karkonoszy a w wakacje był osobny skład bez nazwy przez Wrześnię.

A jak coś uwalono póżniej to nie było to Rozewie a d.Rozewie.
Damian Łódź - 03-07-2011, 14:26
Temat postu:
Należy tu przypomniec że ludzie na ważniejszych stanowiskach w OPM byli juz na jednej nodze w PKP InterCity, także dyrektorzy OPM.
Anonymous - 03-07-2011, 14:44
Temat postu:
Damian Łódź,

Oczywiście ale ta zmiana rozkładu nie była normalna jak i samo przejęcie OPM ale formalnie do 30 listopada 2008 OPM należał do PKP PR a od 1 grudnia 2008 do PKP IC. Z tym że nowy rozkład wchodził w życie 14 grudnia 2008 i był drukowany przez spółkę PKP PR a pociągi OPM miały symbol przewoźnika "R".
Papero - 03-07-2011, 15:08
Temat postu:
Cytat:
Wieszacie psy na PKP IC za zbyt krótkie składy, a nie dostrzegacie, że to PKP PR zaprzestało dokonywać rewizji wagonom w 2007 i 2008 roku wiedząc, że i tak pośpieszne przejdą do PKP IC. A to znienawidzone przez niektórych PKP IC nie ma i z oczywistych względów mieć pieniędzy nie może na dokonanie masowej rewizji wszystkich swoich wagonów.



Zapomniałeś dodać, że oprócz wagonów bez rewizji, PKP IC przejęło także odremontowane EP07 "Budynie" oraz ED74.
To już się nie liczy ?

Po drugie, PKP IC wiedziało jakie wagony przejmują, i mogli wziąć się za rewizję stopniowo od 2009 roku. Tymczasem oni sobie sprawę olali i w 2010 przy braku wagonów zaczęli skracać TLK do 3-4 wagonów.

Przejmując pociągi pospieszne, PKP IC było w dobrej kondycji finansowej. Spółka sama znalazła się na skraju bankructwa m.in. poprzez masową likwidację połączeń i przez własne zaniedbania (np. zaniedbania taboru - wagonów i lokomotyw).

Nie bronię dawnych PKP PR (które źle robiły) ale PKP IC dobrze wiedziało co przejmą, że kończą się rewizje i z tą sprawą nie zrobili absolutnie NIC.
Damian Łódź - 03-07-2011, 15:10
Temat postu:
kryniczanin, to że ta reforma i przejęcie OPM przez IC było do kitu to się zgadza, z resztą sam wiesz. Rozkład też był szykowany na wariata, i tu trzeba powiedziec że lepiej aby przejęcie odbyło się wraz ze zmianą rozkładu jazdy. Takie samo zamieszanie było z taborem, niektóre wagony najpierw miały isc do IC, potem niby miały zostac w PR itp.No ale niezbaczajmy z tematu.

[ Dodano: 03-07-2011, 16:12 ]
Papero, należy tu też powiedziec, że niektóre wagony były całkiem dobre, ale IC je odstawiły po wykończeniu rewizji i teraz część z nich można zobaczec jako... przedmiot przetargu na sprzedaż (czyt. złomowanie).
Dobra wrócmy do tematu.
Anonymous - 03-07-2011, 15:45
Temat postu:
Damian Łódź, Pamiętam do dzisiaj - chyba jakoś koło 25 listopada w końcu wyjaśniło się co będzie a przejęcie 1 grudnia...Wariactwo z wagonami podobnie...Plus ten numer wagony w PR zostają ale loki elektryczne już nie.

Ta akcja powinna być robiona z rocznym wyprzedzeniem i rozkład powinno sobie IC ustalać.
Damian Łódź - 03-07-2011, 17:10
Temat postu:
kryniczanin, dokładnie, i sam wiesz co zobiono z wagonami min. Powrożniku, czy to nie jest chore...
Anonymous - 03-07-2011, 17:23
Temat postu:
Damian Łódź, A jest jak najbardziej. Podobnie ja nie przeczę że bardzo dużo uwaliło ale nie są winni wszystkiego - a posądza ich się o absurdy nawet o takie jakie dawne stare PKP robiło.
sebek - 04-07-2011, 08:13
Temat postu:
Niektóre skasowane połączenia mają niby powrócić po modernizacji torów. Przykład TLK Pojezierze z Gliwic do Olsztyna/Ełku, jak likwidowano to było info, ze względu na remont e65 zawieszenie. Podobnie wiele Ex skasowano tłumacząc remontami. Ciekawe czy po skończeniu remontu e65 na tory powrócą dawne Ex/IC/TLK do Gdyni i Olsztyna. Spółka w ostanich latach wycina co sie da, raz tłumacząc remontami, przepustowością, lub brakiem taboru. Ale wywalenie np. Heweliusza, Sawy do Trójmiasta, to chyba tylko z powodu remontów i pociągi powrócą?
stmichal - 04-07-2011, 09:28
Temat postu:
Pewnie większość pociągów z mojej listy została już wcześniej wypisana, ale jak się czyta niektóre wpisy, to aż głowa boli. Podajecie niesprawdzone albo stare informacje, część podanych pociągów kursuje ale na skróconych/zmienionych relacjach albo została uwalona wręcz wcześniej. Może, żeby nie było bałaganu niech każdy poda pociągi ze "swojego podwórka" w moim przypadku będą to składy z województwa Świętokrzystkiego. W porównaniu do rozkładu 2008/09 obecnie przez Kielce przejeżdża 10 pociągów dalekobieżnych, wcześniej 16 czyli prawie 40% więcej. Ponadto z 10 pozostałych 6 kursuje po skróconych relacjach więc na dobrą sprawę tylko co 4 pociąg kursuje tak jak kursował 2 lata temu! No ale po kolei:
- TLK 13511 - d. Jadwiga brak grupy do Krynicy
- TLK 53502 - d. Bursztyn brak grupy do Łeby
- TLK 23100 - d. Sztygar brak grupy do Bielska Białej
- TLK 16102 - d. Bolko przetrasowany przez Katowice
- TLK 23102 - d. Długosz, brak grupy do Katowic
- TLK 13109 - d. Jadwiga, nie kursuje pomiędzy Terespolem a Warszawą Wschodnią
Pociągi:
- Kołobrzeg - Kielce
- Antoni Blank
- Kinga
- Bystrzyca
- Świnoujście (Kutno) - Kielce
zostały skasowane
Pociąg:
- Warmia przetrasowany przez CMK brak grupy wagonów z Grudziądza
W niezmienionym stanie pozostały tylko:
d. Żeromski, d. Staszic, d. Pobrzeże oraz d. Sienkiewicz

Pozdrawiam: stmichal
Anonymous - 04-07-2011, 09:38
Temat postu:
stmichal, Przeczytaj co napisałeś jeszcze raz a zobaczysz gdzie masz błąd. Widzę że korzystasz z cegły 2008-9 tam też jest ten błąd związany z Krynicą.
pawelu - 04-07-2011, 14:17
Temat postu:
Ale tego już PR nie zrobiły, tylko właśnie IC. Uwalenie dawnego "Chełmianina" najpierw na odcinku Lublin-Zamość (1.IX.2009 r.) a potem na odcinku Lublin-Chełm (1.VI.2010). To samo z "Soliną", która na odcinku Lublin-Chełm przestała kursować 1.VI.2010 r.
atakan - 11-07-2011, 06:06
Temat postu:
TLK Czartoryski Gdynia-Lublin , EX Sawa Gdynia-Kraków,Ex Posejdon Warszawa -Kołobrzeg,EX Nida Kielce -Gdynia,EX Skarbek Racibórz-Gdynia .Wszystkie pociągi pospieszne do Suwałk oprócz Hańczy.
Anonymous - 12-07-2011, 12:26
Temat postu:
Na pewno skasowało to PKP IC?

Coraz poważniej zastanawiam się nad zamknięciem tego tematu, bo robi się tutaj straszny bałagan - zamiast wypisywać pociągi zlikwidowane przez PKP IC, wpisujecie takie, które zostały skasowane jeszcze za PKP PR. A i nie widzę sensu tego wątku, chyba, że ktoś zbiera materiał na jakiś obszerny artykuł w tym temacie, ale nic mi o tym nie wiadomo... Na razie jeszcze wątek zostawiam otwarty, ale jeśli będą pojawiały się kolejne posty informujące nas o tym, jakie pociągi skasowało PKP PR, to temat zostanie zamknięty.
obiezykraj - 12-07-2011, 12:32
Temat postu:
a może ktoś pokusi się o posegregowanie tych pociągów ?
Anonymous - 12-07-2011, 12:38
Temat postu:
Proponuję więc, aby od teraz wypisywać pociągi pośpieszne/TLK/Ex/IC (nie brać pod uwagę zmiany kat. Ex na EIC lub TLK!) zlikwidowane od pierwszej korekty rozkładu jazdy 2008-2009 (luty lub marzec 2009 roku) do czerwcowej korekty bieżącego rozkładu jazdy. Prosiłbym, aby wypisywać to według poniższego schematu:

1. Pociąg pośpieszny ORKAN relacji Bielsko Biała - Kołobrzeg, zlikwidowany podczas zmiany rozkładu 2009/10.

Posty z informacjami mijającymi się z prawdą będą kasowane.
sasho33 - 12-07-2011, 14:14
Temat postu:
Pospieszny Hetman Zamość/Rzeszów-Gorzów Wlkp., skasowany w grudniu 2009 r. (grupa zamojska we wrześniu 2009 r.)
Pospieszny/TLK Włókniarz Łódź Kaliska-Szczecin Gł., uwalony w grudniu 2010 r.
TLK Kostrzyn-Warszawa Wsch. i Kostrzyn-Przemyśl, upindolone w czerwcu 2010 r. po pół roku kursowania.
Kuba MK - 13-07-2011, 22:35
Temat postu:
Ode mnie:
1. Międzynarodowy pospieszny "Stanisław Moniuszko" rel. Berlin - Gorzów Wlkp. - Krzyż - Warszawa Wsch./Kraków Gł./Gdynia Gł./Kaliningrad zlikwidowany w grudniu 2009r.
2. Pospieszny "Portowiec" relacji Szczecin Gł. - Bydgoszcz - Lublin (część z Gorzowa Wlkp. nadal jeździ do Lublina) zlikwidowany w grudniu 2009r.
3. Pospieszny "Kopernik" relacji Kostrzyn/Szczecin - Warszawa Wsch. zlikwidowany w grudniu 2009 r.
Forumowicz - 20-09-2011, 13:39
Temat postu:
Pracuję w firmie, w której organizuję jesienią event w Krynicy i Muszynie.
Jestem przerażony liczbą skasowanych pociągów. Obecnie nie ma bezpośredniego ani jednego połączenia Warszawa-Nowy Sącz. Wielokrotnie podróżowałem ta trasą i pamiętam ekspresy: "Pieniny", "Malinowski" i jeszcze był jakiś międzynarodowy przez Muszynę. Obecnie nie ma nic.

Obecnie najszybsze połączenie z Warszawy do południowej Małopolski jest samolotem przez słowacki port lotniczy Tatry-Poprad. Latają tam z miedzylądowaniem w Pradze (sic!) czeskie linie lotnicze CSA.
Pabianiczanin - 20-09-2011, 16:27
Temat postu:
Z mojego regiony:
1.Pośpieszny "Włókniarz" rel. Łódź Kaliska - Ostrów WLKP. - Szczecin Gł./Wrocław Gł.
2."Niegocin" rel. Wrocław Główny - Ełk
3."Sudety" rel. Warszawa Wsch. - Jelenia Góra
4."Asnyk"rel. Łódź Kaliska - Hel
5.Nocny bez nazwy pośpiech. rel Świnoujście - Kielce
leewy1994 - 11-12-2011, 21:59
Temat postu:
nie wiem czy było wymienione, jeśli tak to przepraszam Smile

- "Gorzowiak" (Kraków Płaszów-Gorzów Wielkopolski),
- "Wiking" (Częstochowa Osobowa-Szczecin Główny),
- sezonowy TLK z Zakopanego i Krynicy do Kołobrzegu (przez: Kraków, Katowice, Gliwice, Opole, Wrocław, Poznań i dalej prosta droga do Kołobrzegu), pamiętam jak jechałem nim na wakacje w 2006 r. Dostaliśmy wagon kuszetkowy w części zakopiańskiej, skład liczył chyba 14 albo 15 wagonów, chciałbym wrócić do tamtych czasów
- "Słowiniec" (Przemyśl Główny-Słupsk/Gdynia Główna), mam pyt. pamięta ktoś ile godzin on jechał za czasów kiedy startował bieg w Przemyślu a kończył w Gdyni? Ile jechał od początku do końca?
- "Roztocze" (Zamość-Wrocław Główny),
- IC "Łebsko" (Warszawa Zachodnia-Łeba),
- "Chełmianin" (Chełm/Zamość-Bydgoszcz Główna/Kostrzyn)

i na razie chyba tyle Smile
new1987 - 12-12-2011, 18:54
Temat postu:
Ja wspomnę o pociągach które najbardziej kojarze z przelotów przez Częstochowę:
- przede wszystkim wiele razy wcześniej wspomniany Kielce-Świnoujście (wakacyjny)
- drugi taki najczęściej kursujący to BOLKO Wrocław-Lublin, (nawet nie wiem czy jeszcze on funkcjonuje) przez Stradom
- póżniej nocny w tej samej relacji j.w. BYSTRZYCA.
- a na koniec w woli ciekawostki wyżej wspomniany już TLK AUGUSTYN KORDECKI ale w relacji Częstochowa-Warszawa, stworzonego do przejazdu przez słynną Włoszczowę przez nieżyjącego już Ś.P.Gosiewskiego.
Melex - 12-12-2011, 19:24
Temat postu:
Cytat:
"Gorzowiak" (Kraków Płaszów-Gorzów Wielkopolski),


Nie ma to jak zwalić likwidacje PKP Przewozy Regionalne na PKP Intercity.


Cytat:
- sezonowy TLK z Zakopanego i Krynicy do Kołobrzegu (przez: Kraków, Katowice, Gliwice, Opole, Wrocław, Poznań i dalej prosta droga do Kołobrzegu), pamiętam jak jechałem nim na wakacje w 2006 r. Dostaliśmy wagon kuszetkowy w części zakopiańskiej, skład liczył chyba 14 albo 15 wagonów, chciałbym wrócić do tamtych czasów


Na pewno nim jechałeś ha ha ha Śmiech Zwłaszcza że nigdy nie było takiego pociągu Mr. Green
Tomasz K. - 12-12-2011, 19:41
Temat postu:
Melex, Może "Gorzowiaka" PKP IC nie uwaliło, ale połączenie Gorzowa z GOP-em i Małopolska tak.
Melex - 12-12-2011, 23:05
Temat postu:
Tomasz K., Tu się zgodzę. Bo uwaliło PKP IC ale Hetmana. Gorzowiaka uwaliło PKP PR.
leewy1994 - 18-12-2011, 13:49
Temat postu:
Melex, Przepraszam bardzo jakim prawem sądzisz, że wymyślam skoro ja rzeczywiście jechałem tym pociągiem do Kołobrzegu, "nigdy nie było takiego pociągu" Śmiech wątpię, że nim jechałeś skoro twierdzisz, że on nie istniał Śmiech Wiem tylko że rok później w 2007 r. usunęli część krynicką tego pociągu
Kuba MK - 18-12-2011, 22:02
Temat postu:
Przecież Gorzowiak i Hetman to te same pociągi, jadące z Gorzowa Wielkopolskiego, tyle że Gorzowiak jechał do Krakowa (kursował do 12.2008) , a Hetman do Rzeszowa/Zamościa.
(kursował do 12.2009). Czyli PKP PR skasowały tylko fizycznie nazwę pociągu, a całą relację zlikwidował PKP IC. Więc nie wygadujcie, że to PR zlikwidowało połączenie Gorzowa z południem Polski, bo jest to nieprawdą.
neospazmina - 18-12-2011, 22:54
Temat postu:
SZYNDZIELNIA Bielsko Biała Główna - Wrocław Główny
SOŁA Bielsko Biała Główna - Bydgoszcz Główna
SZTYGAR Bielsko Biała Główna - Lublin
PODHALANIN Wisła Głębce - Szczecin Główny (grupa wagonów)
MONCIAK KRUPÓWKI Wisła Głębce - Gdynia Główna (grupa wagonów)
POGORIA Bielsko Biała Główna - Ełk
WIGRY Bielsko Biała Główna - Suwałki
EX SŁUPIA Bielsko Biała Główna - Koszalin, później Kołobrzeg - całoroczny pociąg
EX WISŁA Wisła Głębce - Warszawa Wschodnia (osobny pociąg a nie grupa wagonów tudzież zamiennik za BESKIDY)
BATORY Warszawa Wschodnia - Budapest + wagony do Bielska
ORKAN i BIELIK - Bielsko Biała - Kołobrzeg / Świnoujście jako 2 osobne pociągi (obecnie jeden TLK PIRAT)
WIKING Bielsko Biała - Szczecin Główny
ZAMENHOF (NAREW) Bielsko Biała - Białystok
Question KMICIC Bielsko Biała Główna - Warszawa Wschodnia - jednak nie pamiętam czy on był od ICC czy od PR
Anonymous - 18-12-2011, 23:01
Temat postu:
neospazmina, większość tych pociągów nadal jeździ tylko w zmodyfikowanych relacjach.
leewy1994 - 18-12-2011, 23:28
Temat postu:
no tak ale np: Bielsko już nie ma połączenia z Lublinem, a teraz Wisła wróciła i ma kursować do końca lutego Smile
Anonymous - 18-12-2011, 23:30
Temat postu:
Cytat:
Bielsko już nie ma połączenia z Lublinem

Postarajcie się to będzie miało. Very Happy
neospazmina - 18-12-2011, 23:34
Temat postu:
no ale jak to większość jeździ ????
kiedyś był osobny EX WISŁA i osobny EX BESKIDY - teraz to jeden więc (-1)
SZYNDZIELNIA to IR w miejsce zlikwidowanego POSP
SZTYGAR kursuje z Wrocławia
pozostałych pociągów już nie ma...więc o czym ty piszesz?
leewy1994 - 19-12-2011, 15:16
Temat postu:
Teraz Beskidy jeżdżą na relacji: Warszawa-Bielsko-Warszawa, Wisła kursuje na trasie: Warszawa-Wisła-Warszawa. Nie wiem jak było dawniej ale teraz Wisła to pociąg weekendowy, do Wisły kursuje w piątki i soboty a w niedziele powrót do Warszawy
neospazmina - 19-12-2011, 15:55
Temat postu:
kilka lat wstecz EX WISŁA kursował codziennie w relacji Wisła Głębce - Warszawa Wschodnia z pominięciem Bielska, oraz codziennie EX BESKIDY Bielsko Biała - Warszawa Wschodnia

później EX WISŁA okrojono do weekendów ale nadal jako osobny pociąg bez wjazdu do Bielska
BESKIDY bez zmian kursowało codziennie z Bielska
następnie ZLIKWIDOWANO Wisłę i BESKIDY Bielsko - Warszawa w weekendy miało doczepiane 3 wagony (2+2+1) z Wisły - i całość kursował jako EX BESKIDY
od ok. 2 lat sukcesywanie uwala się to połączenie tworząc grupę wagonów w EX BESKIDY - która kursuje jak obecnie:
Warszawa - Bielsko codziennie i Bielsko - Wisła okresowo

więc teraz widzisz porównanie jak z 2 pociągów zrobili jeden
sebek - 19-12-2011, 16:23
Temat postu:
"Batory" był prowadzony przez PR i chyba oni zlikwidowali to połączenie, a IC wprowadziło na Chopina dodatkowo wag. do Budapesztu. Tak mi sie wydaje, że to nie PIC skasował ten pociąg a PR. Zresztą był to super pociąg, szczególnie trasą przez Bielsko, tani, fajne godziny i zawsze duże obłożenie.
neospazmina - 19-12-2011, 16:49
Temat postu:
sebek

no ja nie wiem jak to z nim było...w miejsce zlikwidowanego BATOREGO PR uruchomiło KMICICA (z Bielska w PON a z Warszawy w PT) nawet miał podobne godziny kursowania (po 3 odj. z Bielska i po 24 przyj. do Bielska)

ale głowy nie dam uciąć
sebek - 19-12-2011, 18:17
Temat postu:
Batory poszedł jakoś od 2008r do likwidacji. Tak jak piszesz, potem był Kmicic ale już tylko w ograniczonych terminach i do dziś szkoda Batorego, bo był całotygodniowym i potrzebnym składem. A IC niestety z czasem pozbyła Kmicica, pozostawiając drogie Ex/IC. Tymbardziej cieszmy się, że jest Skrzyczne i może utrzyma się jak najdłużej, bo dojazd z Bielska do Warszawy to nie każdego stać na kwalifikowane.
neospazmina - 19-12-2011, 18:38
Temat postu:
dokładnie...w dodatku utrata nocnej TLK (przez ostatnie lata były 2 nocne bo Monciak-Krupówki - który później był bezimienny no i sezonowo Pogoria vel. Wigry) nie ma już nic...

pisałam do ICC pismo w sprawie przywrócenia / dodania / wydłużenia o Katowic jakiegoś pociągu TLK w relacji Bielsko - Katowice - Warszawa i najlepsze jest to że PKP ICC uparcie twierdzi że do Bielska w rozkładzie 11/12 kursować będzie 6 pociągów EX
no to policzmy:
1. EX ONDRASZEK - Kursuje w (E)
2. EX KLIMCZOK - Kursuje w (E) oprócz wakacji
3. EX SZANTY - Kursuje w (E) w wakacje
4. EX PILSKO - Kursuje w (7)
5. EX BESKIDY - Kursuje w (D)
6. EX WISŁA - Kursuje w (C)

i gdyby tak na to patrzeć to owszem jest ich 6, ale KLIMCZOK i SZANTY to ten sam pociąg tylko wydłużona relacja w wakacje - o ile do tego dojdzie, a więc mamy 5 pociągów, dalej:
BESKIDY i WISŁA to też ten sam pociąg tylko okresowo jest wydłużony do Wisły czyli z 5 mamy 4,
PILSKO kursuje raz w tygodniu w dni w które nie kursuje ONDRASZEK i KLIMCZOK-SZANTY czyli teoretycznie to 3 połączenia w dniach (1)-(6) i 2 w (7) ... ale PODOBNO Bielsko ma aż 6 połączeń z Warszawą i PKP ICC nie widzi potrzeby dokładania pociągu TLK do Warszawy (albo nawet wydłużenia jakiegoś z Katowic)
czyli gdyby (CZYSTO TEORETYCZNIE) EX ONDRASZEK codziennie kursował z innym numerem (TEORETYCZNIE) i z inną nazwą to ICC też mydliłoby oczy że to jest 7 RÓŻNYCH pociągów ?? Śmiech
pawelu - 19-12-2011, 23:32
Temat postu:
Odnośnie pociągu "Batory" jest raczej tak jak pisze kolega sebek. Mam cegłę z 2008/09 i już w niej nie ma tego pociągu, za to "Chopin" ma wagony oprócz Wiednia do Pragi i Budapesztu, czyli identycznie jak teraz.
Pociąg "Kmicic" figuruje w tym rozkładzie ale w relacji Warszawa-Częstochowa, i kursował tylko w dni robocze.
Nie zapominajmy, też o legendarnym Ex "Pieniny", który od długich lat zapewniał codzienne, bezpośrednie połączenie Warszawy z Nowym Sączem. Kto chciał przyjechać coś załatwić do Warszawy na jeden dzień na pewno miał taką możliwość. Teraz to chyba helikopterem Crying or Very sad
Ponadto Ex "Słupia" codziennie łączyła Warszawę ze Środkowym Wybrzeżem. To dwa pociągi na pewno zlikwidowało IC.
sebek - 20-12-2011, 08:43
Temat postu:
Słupia niby została zastąpiona TLK Pobrzeże, choć jak pamiętam, różne przyczyny likwidacji były podawane.
Po likwidacji Ex i przemianowaniu na IC, niby z powodu braku odpowiednich wagonów do likwidacji, kolejny powód, to słaba frekwencja, następny, to remonty E65. Z niektórymi argumentami, min. tą fatalną frekwencją można sie spierać, bo w niektóre dni, pociąg miał bardzo dobre zapełnienie, szczególnie wtedy, gdy Kaszub nie miał postojów w Malborku, Iławie, Tczewie. Słupia idealnie pasowała w tych godzinach co miała z Warszawy, z Kołobrzegu też pusta nie wyjeżdżała. No ale potem ciągle powtarzano, że lepiej TLK bo taniej, choć jak sie patrzy na obecne godziny Pobrzeża, to o dojeżdzie wcześnie rano z Koszalina i Słupska do Warszawy można zapomnieć. Napewno Ex Słupia powinien powrócić, z wszelkimi promocjami, jak Last Minute, bilet rewelacyjny i zapewnić mieszkańcom w/w miast dogodny dojazd do Warszawy.
neospazmina - 20-12-2011, 20:18
Temat postu:
EX SŁUPIA w relacji Bielsko Biała - Warszawa - Słupsk - Koszalin kursował ok. pół roku, później go wydłużyli do Kołobrzegu, pamiętam że był to jedyny pociąg który chyba przez pół roku nie miał postoju w Ustroniu Morskim - wiem bo mam tam rodzinę i dopiero później dołożyli postój...dodam że SŁUPIA była objęta ofertami LAST MINUTE na pewno Zawiercie - Bielsko i chyba Gdynia albo Słupsk - Kołobrzeg...
co do pociągu KMICIC to jego normalna trasa to było Częstochowa - Warszawa w (D) a później go wydłużono w piątki do a w poniedziałki z Bielska

a czy ktoś pamięta pociąg uwalony przez PR nazywał się "KOZIOŁEK" i kursował w relacji Poznań Główny - Płock jako pospieszny na EZT (71102/3)
leewy1994 - 20-12-2011, 22:42
Temat postu:
tak, był taki pociąg, chyba to był jedyny dalekobieżny odjeżdżający z Płocka Smile Wiem że to EDyty (ED72) obsługiwały ten pociąg. A do 11.12.2011 kursował jako przyspieszony Regio z Kluczborka do Poznania przez Kępno, Ostrów Wlkp. Ale czy dalej on jeździ w obecnym rozkładzie to tego nie wiem Smile

A ja zadam takie pytanie - czy ktoś pamięta sezonowy, legendarny IC Łebsko relacji Warszawa-Łeba-Warszawa ?
neospazmina - 20-12-2011, 23:30
Temat postu:
wyjeżdżał z Warszawy rano i stawiał się po południu w Łebie po czym wracał na wieczór do 1oolicy
dobry pociąg chociaż wydaje mi się że w relacji np. Kraków - CMK - 3city - Łeba z wagonami z Katowic i jako TLK byłby strzałem w 10...szkoda tego pociągu
pawelu - 21-12-2011, 01:52
Temat postu:
Leewy 1194: pamiętam IC "Łebsko".Kursował on tylko jedne wakacje w 2007 roku i to chyba był jedyny przypadek, że pociąg kwalifikowany zawitał do tego uroczego kurortu jakim jest Łeba. To był po prostu skład "Neptuna" w sezonie przedłużony do Łeby. Z tego co pamiętam do Łeby docierały chyba dwie dwójki i jedynka, reszta składu zostawała odczepiana w Gdyni i czekała do popołudnia na powrót do Warszawy. To były ostatnie tygodnie przed rozpoczęciem modernizacji E65, więc w ciągu jednego dnia skład taki mógł obrócić z Warszawy do Łeby i z powrotem. Zestawienie oczywiście same wagony standardu EIC, głównie Z, wyświetlcze, klimatyzacja etc, etc.

Odnośnie Ex "Słupia". Pamiętam oczywiście czasy jak jeździł z Bielska Białej do Koszalina, przez około rok kursował w relacji Kraków-Koszalin, i wtedy jeden, jedyny raz wyjeżdżał z Warszawy około godz.15. A tak to od zawsze godzina odjazdu tego pociągu z Warszawy w kierunku Gdyni to 16, plus/minus kilkanaście minut. Pociąg ten zawsze cieszył się dużą frekwencją. Tak jak wspomniał sebek, "Kaszub" pomiędzy Warszawą Wsch. a Gdańskiem Gł. nie miał przecież długie lata postojów, i "Słupia"była idealna wręcz. Niestety, kłopoty tego pociągu zaczęły się gdy rozpoczął się remont gdańskiej magistrali. Coraz bardziej wydłużony czas przejazdu, przyjazd do Warszawy około godz. 12-13. Wyjazd z Kołobrzegu około godziny 2:30-3:00. Przyjazd do Kołobrzegu około 1:30, itp, itd. To raczej niemożliwe jest żeby ludzi zachęcało. Po drodze szopki z zestawieniami, okres grudzień 2008-marzec 2009 po raz pierwszy piękne 111 Arow i 141A, w marcu powrót do zielenin sprzed 20 lat, bo komuś ważnemu się przypomniało, że piękne wagony muszą jeździć na Łodzianinie. W grudniu 2009 roku zrobienie z tego pociągu EIC jak ze wszystkich dotychczasowych Ex, i w końcu maj 2010 rok pociąg ten wyleciał jak na razie bezpowrotnie. Nawet do 1 czerwca nie czekali w PIC, gdzie uczynili taką rzeź. Oczywiście tłumaczenie było, że ze względu na remont E65 ale modernizacja to idealny sposób wymówki PIC jak coś likwiduje. Zastąpienie "Słupii" "Pobrzeżem" nie bardzo rozumiem, bo długie lata te dwa pociagi funkcjonowały obok siebie na trasie Warszawa-Kołobrzeg i świetnie się uzupełniały, choćby ze względu na cenę, i różne godziny odjazdu i przyjazdu z/do Warszawy i Kołobrzegu.
sebek - 21-12-2011, 08:25
Temat postu:
Wagony do Łeby były zwykłymi, starszego typu bez klimy. Nieraz w kiepskim stanie, brudne. Ale sam pomysł z Łebskiem był przełomowy, pierwszy raz IC do tej miejscowości i pewnie gdyby nie remonty, do dziś by przetrwał. Może pomysł z Łebskiem powróci, tak samo jak powrót Ex Posejdon do Kołobrzegu.
Kilka lat wcześniej, również jeden sezon, uruchamiano Ex Giżycko do Giżycka, ale akurat ten pociąg nie przyjął się, to było chyba jeszcze przed powstaniem PKP IC?
pawelu - 21-12-2011, 08:43
Temat postu:
Ex "Giżycko" uruchomiono albo w roku 2001 albo w 2002 roku, także rzeczywiście to było na styku podziału PKP na kilkadziesiąt spółek albo tuż po. Rzeczywiście funkcjonował jeden sezon, i też nie pamiętam czy przypadkiem tylko nie w weekendy.
Ex "Posejdon" to legendarny pociąg kursujący długie lata z Warszawy do Kołobrzegu, ostatni raz w roku 2008 kursował po E65. Potem rok 2009 ze względu na remonty został puszczony przez Bydgoszcz-Piłę-Szczecinek-Białogard i to tylko w soboty i niedziele, rok 2010 jeździł razem z "Jantarem" jako jeden skład do Gdyni, rok 2011 w ogóle nie było takiego pociągu. Rok 2012 zapewne będzie podobny, całe szczęście że PR uruchomiają IR "Harpun" i to codziennie, właśnie przez Bydgoszcz-Szczecinek-Białogard. Warto przypomnieć, że Ex "Posejdon" dopóki kursował E65 był bardzo popularnym pociągiem wśród wypoczywających nad Bałtykiem, dostanie miejscówki na ten pociąg graniczyło z cudem, często-gęsto dwa tygodnie przed wszystkie były wyprzedane. W roku 2007 roku jeden sezon kursował jako TLK, w zestawieniu 8B, 3A i wars, zawsze nabity po dach.
leewy1994 - 21-12-2011, 13:36
Temat postu:
wydaje mi się, że lepiej by było gdyby uruchomili EX "Łebsko" z Bielska albo Wisły do Łeby przez CMK, Wawę, 3miasto. Jantara mogliby wydłużyć z Helu do Zakopanego a Posejdona/Słupia posłać z Nowego Sącza i Przemyśla do Kołobrzegu a przełomem by było przedłużenie "Błękitnej fali" z Świnoujścia na wschód - do Lublina, Chełma albo Zamościa - co o tym myślicie ?
sympatyk - 21-03-2014, 20:04
Temat postu:
TLK „Słowiniec” nadal tylko trzy razy w tygodniu.

Interwencja władz woj. pomorskiego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju dotycząca ograniczenia kursowania TLK „Słowiniec” nie przyniosła rezultatu.
Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC zauważa w rozmowie z „RK”, że nie ma obecnie przesłanek, by powrócić do kursowania pociągu TLK „Słowiniec” codziennie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51450/tlk_slowiniec_nadal_tylko_trzy_razy_w_tygodniu.html
sebek - 22-03-2014, 06:44
Temat postu:
Niech przywrócą dawną relację Słowińca do Krakowa, to zawsze większa szansa na zapełnienie. Jakoś nikt wtedy nie narzekał na zapełnienia, a sam wielokrotnie widziałem w Katowicach, sporo osób wsiadających w kierunku Gdyni. Te wszystkie kombinacje i skracanie tras pociągów, to pretekst do całkowitego wywalenia z rozkładu.
Najpierw skrócenie relacji, potem ograniczenia terminów, w końcu likwidacja pociągu.
sympatyk - 20-08-2014, 09:46
Temat postu:
Bydgoszcz traci ekspresowe połączenia kolejowe z Warszawą.

Niestety - PKP Intercity od grudnia zlikwiduje wszystkie trzy ekspresy jadące z Gdyni przez Bydgoszcz do Warszawy. Z oferty przewoźnika oprócz "Kaszuba" wylecą też odjeżdżający z naszego miasta po godz. 8 "Artus" i wieczorny "Neptun". Powód jest bardzo prozaiczny. Od grudnia firma uruchomi z Trójmiasta do stolicy połączenia pociągami Pendolino, które pojadą przez Malbork i Iławę. Spółce zależy, aby jak najwięcej pasażerów z Pomorza przesiadło do nowych składów, zatem, aby nie powodować konkurencji, zlikwiduje ekspresy jadące przez Bydgoszcz.

Więcej:

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16495184,Bydgoszcz_traci_ekspresowe_polaczenia_kolejowe_z_Warszawa.html#BoxBizTxt
sebek - 21-08-2014, 08:33
Temat postu:
Pamiętam jak reaktywowano Ex Kujawiak, wielka pompa i rozgłos na starcie, a potem szybki upadek połączenia.
Zabrakło dobrej ceny za przejazd, tanich biletów z Bydgoszczy do Warszawy, a do dziś taki Ex mógłby jeżdzić, nawet jak dawniej w rel. Piła - Warszawa. Przecież likwidacja Kaszuba nie musi oznaczać końca Ex dla Bydgoszczy, niech wróci EIC Kujawiak Piła - Warszawa, odpowiednie ceny i tabor, pasażer który jechał Kaszubem pojedzie Kujawiakiem.
sympatyk - 21-10-2018, 08:38
Temat postu:
PKP Intercity zlikwiduje od grudnia br możliwość dojazdu nocnym pociągiem z Pomorza Środkowego i Trójmiasta do Warszawy. Pociąg "Ustronie" pomiędzy Pomorzem a Małopolską pojedzie przez Iławę, Toruń, Inowrocław, Zduńską Wolę Karsznice i Częstochowę Stradom.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nie-bedzie-nocnego-pociagu-miedzy-warszawa-a-trojmiastem-i-pomorzem-srodkowym-89172.html

Skoro pociągi tego przewoźnika zatrzymują się w takich WSIACH jak Chotyłów, Smętowo czy Rogów to może otwiera się szansa dla postoju tego pociągu na stacjach w MIASTACH POWIATOWYCH takich jak Kłobuck czy Poddębice przez które będzie przejeżdżał?..
zw1 - 30-11-2018, 11:25
Temat postu:
Na wakacje PKP IC kasuje pociąg Posejdon Relacji Białystok/Łódź - Szczecin Gł./Kołobrzeg

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group