INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - EU07A-495 już na szlaku

focus94 - 10-07-2011, 10:43
Temat postu: EU07A-495 już na szlaku


Lokomotywa EU07A-495 w trakcie testów na Swarzędzkiej stacji. EU07A-495, która przeszla gruntowną modernizację. Jej celem było między innymi wyposażenie pojazdu trakcyjnego w silniki asynchronicze, dostosowanie kabiny do teraźniejszych wymagań.

Kilka fotek:

https://lh3.googleusercontent.com/-eMnvDyjgHJE/ThlmvBL9quI/AAAAAAAAEAQ/MJ-61m_WVgA/DSC02056%252520%252528new%252529.JPG


https://lh5.googleusercontent.com/-7Hr8dDVV9Zo/ThlnGfie45I/AAAAAAAAEAQ/H4ORgE35oU0/DSC02049%252520%252528new%252529.JPG


https://lh6.googleusercontent.com/--OVuE1VY-Zg/ThlnXb6fKVI/AAAAAAAAEAQ/_iWhZvAckdE/DSC02030%252520%252528new%252529.JPG


https://lh3.googleusercontent.com/-DCvM_b5LtX8/ThlnnrNP43I/AAAAAAAAEAQ/9xEKqlkA68c/DSC02023%252520%252528new%252529.JPG


https://lh3.googleusercontent.com/-lPzNU6lgu8o/Thln5FnF4fI/AAAAAAAAEAQ/isDIzKMkPIQ/DSC02026%252520%252528new%252529.JPG

mateuszpiszcz - 10-07-2011, 11:06
Temat postu:
Prędkość maksymalna pozostała ta sama?
Rafał - 10-07-2011, 11:34
Temat postu:
Prędkość została zwiększona do 160 km/h. Dane techniczne nowej siódemki można znaleźć tutaj:

http://inforail.pl/text.php?from=main&id=40784
przewoz - 10-07-2011, 12:24
Temat postu:
Dopóki nie przejdzie w 100% badań spokojności biegu, to nikt jej 160km/h nie da.
Miłe zdjęcia. Tylko mechaniczy o światełkach nie pamiętali Razz
zajaclib - 11-07-2011, 18:36
Temat postu:
Super, naprawdę prezentuje się całkiem przyzwoicie.
Mam nadzieję, że przejdzie pozytywnie testy i zostanie dopuszczona do prędkości 160 km/h, a kalkulacja ekonomiczna będzie opłacalna.
PKP Intercity potrzebować będą w przyszłości lokomotyw z prędkością wyższą niż marne 125 km/h.
Exsimus - 11-07-2011, 18:44
Temat postu:
A czy ta lokomotywa nie pojechała o własnych siłach na jej prezentację podczas, że tak to nazwę czeskich Dni Techniki Kolejowej, które odbyły się kilka tygodni temu w Ostrawie, bo ją tam widziałem.
kamiloroń - 11-07-2011, 23:37
Temat postu:
Powiem tak wszystko fajnie ta EU07 będzie dobrym zasileniem taborowym do obsługi pociągów Expresowych Very Happy ale te reflektory to ni w 5 ni w 15...... Confused już wolę te zezowate okrągłe..... a do tego po kiego grzyba nad szybą umieszczono jak podejrzewam wyświetlacz stacji docelowej? To nie EZT Exclamation
MK_Rabka - 12-07-2011, 11:29
Temat postu:
Cytat:
a do tego po kiego grzyba nad szybą umieszczono jak podejrzewam wyświetlacz stacji docelowej?

Kilka budyni też tak ma, ale wyświetlacz jest OIDP za szybą czołową.
Zawsze to dodatkowe źródło informacji dla pasażera.
Co do reflektorów to dosłownie każda modernizacja zawiera inne rozwiązania, więc może w następnej nieco poprawią design tego elementu.
railzg - 16-07-2011, 23:42
Temat postu:

Marcel Štancl - 22-07-2011, 07:21
Temat postu:
No sprobujcie na linie Warszawa - Praga ciale jest na 160 km/h.
przewoz - 22-07-2011, 09:29
Temat postu:
Najpierw musi dostać dopuszczenia na PL, potem na CZ (a to proste nie jest przy nowych maszynach z takim napędem).
Marcel Štancl - 22-07-2011, 12:52
Temat postu:
przewoz napisał/a:
Najpierw musi dostać dopuszczenia na PL, potem na CZ (a to proste nie jest przy nowych maszynach z takim napędem).


Patyky juz ponowu Keramo (Grafit, Cink) i take jak w Czechac tez u taboru PKP. I jezeli na klasicze EU07 mogliwe dopelnic LVZ (Czeske smoczinne hamowanie pociagu) TRS (radiostacja czeska) poítym ktos moga liczic wykorzystanie tego loku na cialej magistrale Warszawa - KaTowice - Olomouc - Praha. Przi predkosci 160 km/godzinie taka odlegloscz juz oplace sie.
przewoz - 22-07-2011, 13:03
Temat postu:
Patyki i LVZ to żaden problem.
Problemem jest generowanie zakłóceń przez napęd impulsowy. Każdy nowy napęd musi być pod tym kątem przebadany w każdym kraju, bo w każdym kraju inne urządzenia zabezpieczeń - pracują na innych czestotliwościach. Jakby się okazało (a tak bywało), że w Polsce na przykład wszystko działa OK, ale wjeżdża do Czech i systemy bezpieczeństwa zaczynają wariować ,bo układ wprowadza jakieś zakłócenia zgodne z polską normą, ale niezgodne z czeską.
Może akurat pomiędzy Polską a Czechami wielkich problemów nie ma, bo sporo systemów ma podobne czestotliwości, ale jednak różnice drobne są...
Marcel Štancl - 22-07-2011, 16:52
Temat postu:
W Polsce ponowu tylko liczniky Osi i elektriczne obwody torowe skasuja sie w remontach. No stale zawsze w Polsce elektriczne obwody torowe dziala. W Czechach na glownej liniji uziwa sie elektriczne obwody torowe i na bocznicach liczniki osi. No i o tym trzeba rozmyslac poczas testow EU07A bo wykorzistanie na EC w ruchu miedzinarodowym to lok oplace sie.
przewoz - 22-07-2011, 20:41
Temat postu:
Ja to wszystko wiem, tylko nie znam założeń twórców tej modernizacji Smile
mixtura - 23-07-2011, 14:17
Temat postu:
Piękna!
Czy ktoś wie ile lokomotyw EU07 ma zostać zmodernizowanych do takiego standardu ? A może to tylko jedna ?
Przydałoby się tak z 10-20 nowych lokomotyw o Vmax=160km/h na polskich torach.
przewoz - 23-07-2011, 20:32
Temat postu:
Na razie nikt nie planuje żadnych modernizacji.
IC ledwo się wyrabia ze zwykłymi P4 dla EU07 i EP09...
ET05 - 24-07-2011, 00:20
Temat postu:
Coś w PR powoli przebąkują jak padł projekt zakupu ezetów... Ale skąd wezmą siódemki?
EU07-469 - 24-07-2011, 10:12
Temat postu:
Jak czytalem w temacie o przetargu dla PR, spolka chce kupic loki do remontu i przerobic je na EP07+. Te jednak maja byc wolniejsze niz EU07A (EP07+ v=140 km/h, EU07A v=160 km/h).
przewoz - 24-07-2011, 11:33
Temat postu:
Na razie EU07A nie ma dopuszczenia na 160km/h i nie wiadomo czy dostanie. Na 140 już szybciej. PRy patrzą na to dość realnie. Natomiast nie mam pojęcia, skąd kupią siódemki. To, co teraz przychodzi do napraw z Cargo często się do niczego nie nadaje poza żyletkami. Po prostu niektóre maszyny się odsyła, bo nie da się z nimi wiele zrobić. To samo dotyczy wszystkich serii.
Jak tak dalej pójdzie, to Cargo nie będzie miało czego sprzedać, chyba że jako złom. A IC samo siódemek ma mało.
mikiyee - 24-07-2011, 12:01
Temat postu:
IC ma mało siódemek?? Z tego co pamiętam jest ich 325. Jakiś czas temu wypowiadał się jakiś pracownik PKP IC, że nie zamierzają ich sprzedawać, ale zostawią jako tzw. rezerwa na kiedyś tam. Ogólnie wykorzystują max 50% z tych lokomotyw.
EU07-469 - 24-07-2011, 12:53
Temat postu:
Jak siodemki stoja i rdzewieja na Prokocimiu czy Franowie (lok z mojego avatara nawet nie ma gornego swiatla), to co sie dziwic ze marudza, iz lokow malo...
przewoz - 24-07-2011, 23:31
Temat postu:
Cytat:
Z tego co pamiętam jest ich 325


Z tego pewnie wiele już do ruchu nigdy nie wejdzie.
Goku - 25-07-2011, 22:40
Temat postu:
Przecież IC samo mówiło, że ma za dużo lokomotyw (jakoś 50%) i się ich pozbędzie, ale pewnie najprędzej na złom.
lxd2bartek - 25-07-2011, 22:53
Temat postu:
Te wszystkie lokomotywy sprzedawane w Gdyni, trafiły do firmy PHU Locomotiv.
zajaclib - 29-09-2011, 00:03
Temat postu:
Wiadomo jak przeszła testy powyższa lokomotywa i czy uzyskała dopuszczoną prędkość 160 km/h?
przewoz - 29-09-2011, 10:54
Temat postu:
ZTCW jeszcze nie wszystko za nią.
zajaclib - 01-11-2011, 12:30
Temat postu:
[ Dodano: 01-11-2011, 12:30 ]
przewoz napisał/a:
ZTCW jeszcze nie wszystko za nią.


Co oznacza ten skrót?
Dual - 02-11-2011, 01:29
Temat postu:
zajaclib napisał/a:
[ Dodano: 01-11-2011, 12:30 ]
przewoz napisał/a:
ZTCW jeszcze nie wszystko za nią.


Co oznacza ten skrót?


Google Ci ukradli ?
Dudzio - 12-12-2011, 16:24
Temat postu:
Niespodzianka!
Dzisiaj EU07A-01 jechała na czele EX 6104 Ślęża z Wrocławia do Warszawy.
Oglądałem ją na własne oczy na Wschodnim Very Happy Niestety nie miałem przy sobie nic do robienia zdjęć, ale jakiś inny MK cykał coś komórką więc niebawem potwierdzenie powinno się pojawić Very Happy
jubikej - 12-12-2011, 17:09
Temat postu:
czyli dopuszczenie dostala, wiecie na jaki Vmax??
Dudzio - 12-12-2011, 17:14
Temat postu:
Nie zdążyłem pogadać z mechanikami (w środku były z cztery osoby), ale kolega o którym wspominałem a który stał tam trochę dłużej powiedział że Vmax=160km/h.
Krzychu191 - 12-12-2011, 17:46
Temat postu:
Na razie znalazłem takie :
http://www.garnek.pl/psczola/18744883/eu07a-001
sphinx - 12-12-2011, 18:37
Temat postu:
Jest też łyżka dziegciu - 80 minut opóźnienia z powodu usterek.
Dudzio - 12-12-2011, 18:59
Temat postu:
Faktycznie - pociągiem który prowadziła okazał się "Fredro", a nie "Ślęża". W tym pośpiechu nie sprawdziłem co było napisane na wyświetlaczach i sugerowałem się godziną przyjazdu na dw. wschodni Very Happy
sheva17 - 13-12-2011, 21:34
Temat postu:
Fantastycznie, że dokonano tej modernizacji. Loków na Vmax 160 ciągle u nas mało. Czy PKP IC planują kontynuować ten projekt? Wie może ktoś kiedy PR-y biorą się za remont kupionych od PKP IC siódemek? Orientujecie się co do planowanej Vmax tych loków?
mikiyee - 13-12-2011, 23:20
Temat postu:
Dziś w teleekspresie był reportaż o tej lokomotywie. Pokazywali zdjęcia z kabiny a tam naklejka vmax=160km/h
sheva17 - 14-12-2011, 20:38
Temat postu:
Super. Ciekawe czy projekt będzie kontynuowany? O ile w przypadku PKP IC 160 km/ h ma sens o tyle w przypadku PR-ów nie ma specjalnie potrzeby inwestować mega kasy w zmianę szybkości lokomotyw.
FranzMaurer - 14-12-2011, 20:45
Temat postu:
dali temu lokowi 6 miesięcy na testy w ruchu pasażerskim.. jak się nie sprawdzi nie będą kontynuować projektu..

a co do nowego nabytku zakupionego przez PRy od IC .. to te loki raczej na żyletki pójdą jak w trasę.. są tak wyeksploatowane, że "nowy podkład i troche farby" nie pomoże..
sheva17 - 14-12-2011, 21:26
Temat postu:
Skoro prywaciarze taki loki kupują i ciągną składy towarowe to i w PR-ach po doświadczeniach z modernizacją siódemek na pewno dadzą sobie radę. Dla PR-ów utrzymanie Vmax 125 km/h jest optymalne, ale nie wierzę by kupiono coś co na tory nie wyjedzie. Wiesz może czy PKP IC planuje sprzedawać kolejne loki? Co do PKP IC oby testy wypadły pozytywnie, chociaż kiedyś i EP08 były planowane na 160 km/h...
FranzMaurer - 14-12-2011, 21:34
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Skoro prywaciarze taki loki kupują i ciągną składy towarowe to i w PR-ach po doświadczeniach z modernizacją siódemek na pewno dadzą sobie radę.


po pierwsze.. prywaciarze są prywaciarzami.. po drugie weź pod uwagę że prywaciarze jak narazie (a jest ich od cholery na polskim rynku) zajmują się obsługą połączeń towarowych.. więc wątpię żeby było tutaj jakieś porównanie i jakiekolwiek doświadczenie.. pasażer to nie towar..


Cytat:
Wiesz może czy PKP IC planuje sprzedawać kolejne loki? Co do PKP IC oby testy wypadły pozytywnie, chociaż kiedyś i EP08 były planowane na 160 km/h...


ostatnio zamieściłem zestawienie loków które stoją na samym Grochowie.. prawdopodobnie albo będą przeznaczone do modernizacji, albo na żyletki lub pójdą w prywatne ręce.. O nowym przetargu na sprzedaż lokomotyw nie słyszałem.. natomiast słyszałem o przetargu na modernizację lokomotyw.. również temat zamieszczony na forum Smile
Ocelot - 17-12-2011, 11:17
Temat postu:
Na dzień dzisiejszy lokomotywa ta cierpi na choroby wieku dziecięcego. Jeżeli zostaną poprawione pewne mankamenty w konstrukcji podwozia oraz zmieniony zostanie niuans i to nie jeden w sterowaniu - to być może ( a jest to moja tylko opinia ) lokomotywa ta przejdzie pozytywnie weryfikacje.
mkfilmykolejowe - 17-12-2011, 23:56
Temat postu:
Tą lokomotywę po raz pierwszy widziałem w poniedziałek 12 grudnia ze składem Ex ŚLĘŻA do Warszawy Wsch. w Katowicach.
sheva17 - 18-12-2011, 00:58
Temat postu:
Cytat:
po pierwsze.. prywaciarze są prywaciarzami.. po drugie weź pod uwagę że prywaciarze jak narazie (a jest ich od cholery na polskim rynku) zajmują się obsługą połączeń towarowych.. więc wątpię żeby było tutaj jakieś porównanie i jakiekolwiek doświadczenie.. pasażer to nie towar..


Skoro loki radzą sobie ze składami towarowymi z pasażerskimi nie spodziewałbym się problemów.
ET05 - 18-12-2011, 22:01
Temat postu:
danek88 napisał/a:

po pierwsze.. prywaciarze są prywaciarzami.. po drugie weź pod uwagę że prywaciarze jak narazie (a jest ich od cholery na polskim rynku) zajmują się obsługą połączeń towarowych.. więc wątpię żeby było tutaj jakieś porównanie i jakiekolwiek doświadczenie.. pasażer to nie towar..


Grzejki ET21 ze Skarżyska i Kielc zamiast na żyletki pojechały na NG... Oczywiście dla prywaciarza. Siódemki były na pewno w dużo lepszym stanie Wink
LukaszBDG - 21-12-2011, 20:03
Temat postu:
Ciekawe, czy na dłuższą metę opłaca się bardziej przetransformować kilka Siódemek do TurboSiódemek, czy też taniej wyjdzie kupić loki budowane od podstaw (czyt. nowe) z odpowiednimi parametrami.
OPi - 21-12-2011, 20:04
Temat postu:
Jaki sens w budowaniu od podstaw przestarzałych technicznie pojazdów?
pospieszny - 21-12-2011, 20:33
Temat postu:
Tylko ekonomiczny Smile

Jeśli przewoźnik byłby w stanie przeznaczyć środki na zakup nowych , z pewnością chętnie by to uczynił.
siwiutki91 - 22-12-2011, 14:59
Temat postu:
dzisiaj z jakimś EIC stała na 5 peronie Wschodnim ok. 11:10. Pociąg skończył kończył bieg
burek132 - 03-01-2012, 13:47
Temat postu:
Był to EIC Fredro. Jechałem nim w tym dniu i miał on opóźnienie ok. 25 minut,gdyż chyba były jakieś problemy techniczne z lokomotywą. Na odcinku Rawicz-Poznań pociąg kilka razy zatrzymywał się w polu.
qwerty188 - 03-01-2012, 18:39
Temat postu:
EU07A-495 nadal jeździ z EIC Fredro, ostatnio także prawie 30 min opóźnienia na Centralnym. Smile
DarekP - 20-02-2012, 10:56
Temat postu:
Myślę, że warto, aby ta informacja znalazła się w tym wątku, pochodzi z Rynku Kolejowego

Cytat:
Maszyniści Intercity chwalą EU07A

Są już pierwsze opinie z eksploatacji lokomotywy EU07A, czyli asynchronicznej wersji lokomotywy EU07 zmodernizowanej przez ZNTK Oleśnica. Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu” prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, elektrowóz po pierwszych niepowodzeniach działa bezawaryjnie, a maszyniści ją chwalą.

EU07A rozpoczęła planową obsługę pociągu Express Intercity "Fredro" 12 grudnia. - Na razie opinie maszynistów są bardzo pozytywne. Zdecydowanie bardziej chwalą tę lokomotywę niż lokomotywę EP09. Przede wszystkim za to, że jest mocniejsza. Służby utrzymaniowe też ją chwalą – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” szef PKP Intercity. Przyznał, że pierwszego dnia miała awarię. – Ale teraz jest już z nią spokój. Nie psuje się – dodał prezes PKP IC.

Janusz Malinowski nie wykluczył, że jeżeli opinie maszynistów potwierdzą się w dłuższej perspektywie, to przewoźnik może zdecydować się na modernizacje kolejnych lokomotyw z serii EU/EP07. – Po miesiącu czy dwóch na pewno nie podejmiemy decyzji, ale przynajmniej pół roku, do roku będziemy testowali tę lokomotywę. Jeżeli będzie się dobrze spisywała, to nie wykluczamy, że będzie do jakieś rozwiązanie – stwierdził prezes PKP Intercity.

Modernizację lokomotywy EU07A dla PKP Intercity przeprowadziły ZNTK Oleśnica. Lokomotywa EU07-495 została kompletnie przebudowana. Stare pozostały jedynie ostoja i ramy wózków. Pozostawienie tych elementów ułatwiło wyważenie lokomotywy. Po wprowadzeniu do eksploatacji przewoźnik zmienił oznaczenie lokomotywy na EU07A-001.

Silniki prądu stałego zostały przezwojone na silniki asynchroniczne prądu przemiennego. Co za tym idzie, zamontowano falowniki FT-1600-3000 firmy Medcom oraz nowoczesną przetwornicę statyczną od firmy Enika. System sterowania i diagnostyki również został wymieniony - na mikroprocesorowy. Zamontowano także nowy układ pneumatyczny skonstruowany przez IPS Tabor, wprowadzono również łożyska toczne. Lokomotywa EU07A posiada hamulec elektrodynamiczny, elektropneumatyczny i możliwość hamowania z rekuperacją.

Lokomotywa posiada dopuszczenie do prędkości maksymalnej 160 km/h. Podczas testów osiągała nawet prędkość 192 km/h.


Gdyby przyjąć, że Intercity będzie w stanie zmodernizować więcej EU/EP07 do wersji A, to kolejnym krokiem może być podobna modernizacja EP09 do wersji EP09A z prędkością dopuszczalną np. 190km/h?
przewoz - 20-02-2012, 11:07
Temat postu:
EP09 musiało by mieć bardziej zmienione zawieszenie. Ma niespokojny bieg. Nie dostałaby dopuszczeń na więcej. I tak dziwne, że udało się siódemce dać więcej.
pospieszny - 22-02-2012, 11:03
Temat postu:
Tak, tak zmienione zawieszenie i koniecznie poduszki powietrzne z wychylnym pudłem Rolling Eyes
przewoz - 23-02-2012, 10:27
Temat postu:
Moim zdaniem nie ma się z czego śmiać. EP09 jest niestabilna przy wyższych prędkościach nie od dziś, a żadne pomysły poprawy tego stanu (albo choćby wyeliminowania drgań na sprzęgach, które się przenoszą na pierwsze wagony) nie zostały wdrożone... Robi się ładne kabiny, przetwornice, reflektory, klimę, pantografy. Ale nic z układu biegowego.
pospieszny - 23-02-2012, 10:31
Temat postu:
przewoz, Z całym szacunkiem bajdurzysz tak sobie pod nosem, nie masz żadnej wiedzy na ten temat poza tym że gdzieś coś usłyszałeś i implementujesz to w poszczególnych tematach.
przewoz - 23-02-2012, 12:17
Temat postu:
Nie ma problemu, napisz coś w tym temacie, po to jest to forum. Przy okazji można się czegoś będzie dowiedzieć.
Może być wręcz osobny temat.
PS0: wiesz pewnie, jaki jest zakres obecnych modernizacji EP09?
PS. nie jestem zwolennikiem tak głębokich modernizacji jak EU07A mimo wszystko, a o żadnych poduszkach powietrznych i wychylnym pudle nie myślałem nawet, a już na perno nie w przypadku dziewiątki Wink
PS1. Odnosiłem się do pomysłu 200km/h dla dziewiątki.
DarekP - 23-02-2012, 21:17
Temat postu:
Przypomnicie powód rozgraniczenia taboru na powyżej i poniżej 200km/h, czyli z czego wynika to, że nowe polskie produkty dążą tylko do 190km/h?
sheva17 - 11-03-2012, 16:48
Temat postu:
Mnie lokomotywa EP07A bardzo się podoba. To dobry kierunek, każdy lok z dopuszczeniem do 160 km/h jest cenny. Co do EP09 nie przesadzałbym z ich krytyką, generalnie są niezłe, ale zwiększanie ich szybkości maksymalnej jest niemożliwe. Ta lokomotywa dopuszczenia na większą prędkość już nie dostanie- zresztą nie ma takiej potrzeby.Projekt EP07A warto rozwijać.
Na CMK są szykowane Pendolino, a EP09 i EP07A zostaną skierowane na inne szlaki.Tam więcej jak 160 km/h się nie pojedzie, więc EPoki i nowe siódemki nadzą się tam idealnie. Husarze będą mogły jeździć z powodzeniem również na CMK, tam Vmax jest optymalny.
EU07-469 - 11-03-2012, 20:05
Temat postu:
A taka przeróbka może okazać się cenna także dlatego, że PKP IC straciło w zeszłym tygodniu jedną EP09.
maciuch106 - 11-03-2012, 20:32
Temat postu:
Mam pytanie co do przebudowy EU07A-495.
Czy jest w tym loku po przebudowie korytarz,gdzie móglby się uciec mech w razie jakiegoś nieszczęścia???Czy zostal zlikwidowany ???
mikiyee - 12-03-2012, 09:12
Temat postu:
Wnętrze:

http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_opis/234/44b16bfd658a8180f4ce94e258be9e6a_d.jpg
Rafaello1973 - 12-03-2012, 10:04
Temat postu:
Skoro twierdzicie ,ze EP09 nie bardzo się nadaje na większe prędkości , to w tej sytuacji warto by wziąć się za konstrukcje nowego szybkiego loka,a nie jestem pewien czy Newag już takiego projektu nie zrobił. Przydałby się lok hybrydowy z silnikami spalinowymi i elektrycznymi, na takie i końcówki tras jak np Węgliniec - Zgorzelec czy Olsztyn - Ełk.
Szkoda trochę ,ze lokomotywy z Wrocławia które testował PKP IC wywędrowały do Włoch ,a zostaje tylko parę Siemensów i modernizowany tabor ,zaś nowego brak.
EU07-469 - 12-03-2012, 12:51
Temat postu:
A na jakie parametry jest robiona E4ACU z Gliwic? (o ile mniejsza "siostra" E6ACT w ogóle powstała).
przewoz - 12-03-2012, 13:07
Temat postu:
Młodszy brat (bo Gryfin) powstaje. Z opóźnieniami, ale powstaje.
E4ACU będzie w wersjach 140-200, wielosystemowa. Nawet Wiki podaje powiedzmy w miarę aktualne dane.
EU07-469 - 12-03-2012, 14:39
Temat postu:
Myślę, że mogłaby się znaleźć w kręgu zainteresowań i PIC-u, i PR. Litera U na końcu oznaczenia wskazuje bowiem na charakter uniwersalny. O ile najpierw dostanie dopuszczenie do ruchu.
sphinx - 12-03-2012, 19:46
Temat postu:
PICu może tak, PRów na pewno nie. E4MSU (w takiej wersji powstaje prototyp - wielosystemowy lok uniwersalny o Vmax 140km/h, taki odpowiednik ES64F4/Traxxa F140MS). Wersja pasażerska może mieć Vmax 190km/h, nie 200km/h. PRy nie będą zainteresowane z jednego powodu - moc. Griffin ma mieć 5,8MW, trochę za dużo na ~4 wagony (a mniej więcej tyle mają ich składy wagonowe) i jest to argument argument oficjalnie wypowiedziany przez przedstawiciela Przewozów. O dopuszczenie raczej się nie boję, ZNLE ma już trochę doświadczenia Wink

Wątpię w wersję hybrydową, masa i koszt takiej lokomotywy byłyby zbyt duże. Mam nadzieję, że opóźnienie jest nieduże/da się nadrobić i zgodnie z zapowiedziami zobaczymy Griffina na tegorocznym Innotrans.
przewoz - 12-03-2012, 20:14
Temat postu:
^^ z tego co się dowiedziałem, jednak 200km/h w tej drugiej opcji. Ale to jeszcze nie teraz.
sheva17 - 16-03-2012, 22:47
Temat postu:
No i wyszło za drogo. Więcej podobnych modernizacji nie będzie.
alojz - 18-08-2012, 10:21
Temat postu:
PKP IC zleca Oleśnicy modernizację kolejnych 2 sztuk http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:263724-2012:TEXT:PL:HTML&src=0
dyżurny - 18-08-2012, 10:48
Temat postu:
Najpierw turbo klopy, teraz turbo siódemki Wink Zobaczymy czy będzie więcej niż te 8-9 sztuk Smile
endrju - 18-08-2012, 12:15
Temat postu:
Czekamy na odwołanie PESY Razz
sheva17 - 19-08-2012, 00:43
Temat postu:
Dobra decyzja. EP07A to udana koncepcja.
Dudzio - 19-08-2012, 00:50
Temat postu:
Ktoś słusznie zauważył, że wyjaśniło się dlaczego Oleśnica nie składała oferty w przetargu dla PR.
Torczes - 19-08-2012, 08:44
Temat postu:
A wiadomo już które "7" IC idą do moderny bo nie wycztałem w zamówieniu
sheva17 - 19-08-2012, 10:56
Temat postu:
I specjalnie się PKP IC nie dziwię. Zlecanie czegokolwiek PESIE to wielkie ryzyko, także dla samych pasażerów.
maciuch106 - 19-08-2012, 11:55
Temat postu:
PESA nie powinna brać się w ogóle za siódemki. Np EU07- 106 w PESIE już drugi miesiąc na naprawie pogwarancyjnej, z datą naprawy rewizyjnej 15.06.2012 a dzisiaj jest 19.08.2012, a innych przykladów jest co nie miara
sheva17 - 20-08-2012, 15:33
Temat postu:
PESA bierze się za wszystko, ale niczego nie robi dobrze. Kolejarze loki z Oleśnicy sobie chwalą, nie da się tego powiedzieć o tych po naprawach w PESIE.
DarekP - 21-08-2012, 13:33
Temat postu:
EU07-469 napisał/a:
A taka przeróbka może okazać się cenna także dlatego, że PKP IC straciło w zeszłym tygodniu jedną EP09.


Co ciekawe słowa kolegi się ziściły - to jeden z ważniejszych argumentów za zleceniem bez przetargu.
Po pierwsze ubytek loka, a po drugie wartość odszkodowania, która wystarczy akurat na 2 modernizacje.
xMICHCIOx - 30-10-2012, 19:49
Temat postu:
Teraz proszę trzymać kopary:

http://sm42.pl/index.php/galeria/elektryczne/4e/eu07a-877

Asynchron dla PRów Very Happy
CarnageLink - 30-10-2012, 20:10
Temat postu:
To nie może być asynchron bo NG tego loka robi ZNLE Gliwice, a oni mieli zrobić NG z moderną 5 lokom PR. Na asynchrony najlepszą ofertę złożyła PESA i ona zrobi 6 loków. Ale robi wrażenie.
alojz - 30-10-2012, 20:14
Temat postu:
xMICHCIOx napisał/a:
Asynchron dla PRów Very Happy
Przecież to nie asynchron.
Bardi78 - 30-10-2012, 21:02
Temat postu:
he:)gdzieś zgubili jedną strzałeczke z loga PR...
Rafaello1973 - 30-10-2012, 21:16
Temat postu:
Malowanie ciekawe i pewno w środku tez kabinka nieco podrasowana ,a co do moderny kto może to być np. połączenie NG i jakaś przeróbka na loka do 14okm/h. Pewno jest spora różnica w cenie w stosunku do moderny na 16okm/h.
Na trasie Warszawa - Poznań - Szczecin lub Warszawa- Częstochowa lub na linii E30 ten loczek mógłby sobie śmigać z ze składami RE. Smile
DarekP - 30-10-2012, 22:45
Temat postu:
xMICHCIOx napisał/a:
Teraz proszę trzymać kopary:

Aktualny link.
Na początku myślałem, że to zdjęcie z makiety Smile
Krzychu191 - 24-11-2012, 17:45
Temat postu:
Jako że dziś ta siódemka była wystawiona w Skierniewicach, prezentuje materiał z jej wnętrza:

Skolmi - 24-11-2012, 21:13
Temat postu:
Myślałem, że ona ma już Kolibra zamontowanego.
Maciek TK - 24-11-2012, 22:37
Temat postu:
Brak kolibra w siódemce, która była tak gruntownie zmodernizowana to jest jakieś nieporozumienie. Rolling Eyes

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group