INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. ma³opolskie - Ma³opolskie tory na szarym koñcu Polski!

adamus - 28-07-2011, 07:45
Temat postu: Ma³opolskie tory na szarym koñcu Polski!
Inwestycje zaplanowane przez marsza³ków do 2013r.
http://grafik.rp.pl/grafika2/666407,689810,9.jpg
¼ród³o: http://www.rp.pl/artykul/666407.html
artyku³ w rzepie http://www.rp.pl/artykul/666407.html
Cytat:
Prawie 882 km torów marsza³kowie chc± wyremontowaæ przy wsparciu Komisji Europejskiej. Do tej pory wydali na to wraz z PKP Polskie Linie Kolejowe 678,6 mln z³ ()...Inwestuj± w linie o znaczeniu lokalnym, których modernizacja przyczyni siê do rozwoju poszczególnych gmin.(...)
W wydaniu papierowym Rzeczpospolitej (str B4 Rynki&firmy) z 28.07.2011.
Mamy naprawdê super w³adze skoro a¿ tak postara³y siê o pieni±dze niezbêdne na modernizacjê szlaków kolejowych. Akurat w moim przypadku zbiega siê to z kolejnym wyrywaniem torów z przejazdu kolejowego w Alwerni, Regulicach (103 Trzebinia-Wadowice) oraz ¶limaczym tempie sk³adu na 093 Trzebinia-O¶wiêcim a tak¿e wykolejeniem poci±gu na 126 Chrzanów - Bolêcin, oczywi¶cie szlaki od lat nieremontowane, rozbierane i czê¶ciowo nieprzejezdne z argumentem linie lokalne, drugorzêdne brak na nie ¶rodków. Rozk³ada siê transport towarowy oraz pasa¿erski, i nic nie zrobiono ¿eby by³o lepiej Exclamation
Anonymous - 28-07-2011, 08:09
Temat postu:
Co¶ mi tutaj nie pasuje na Tarnów - Stró¿e jest robione oko³o 13km z RPO i jeszcze prace z tego co wiem mia³y byæ w okolicach Krakowa na linii do O¶wiêcimia z P³aszowa - finansowanie RPO.
MK_Rabka - 28-07-2011, 10:24
Temat postu:
Na Oswiecim Plaszow juz bylo (Bonarka - Swoszowice). Bedzie z RPO remont Chrzanow Trzebinia ale nie wiem czy z peronami.
Anonymous - 28-07-2011, 12:23
Temat postu:
Wniosek jest jeden- tym dalej od granicy niemieckiej, awiec tym dalej od zachodnioeuropejskich trendów tym mniejsza ¶wiadomosc pro-kolejowa lokalnych politykow. U nas typowa galicyjska ciemnota, coz zrobic. I tak nic nie pobije prezydenta Zamoscia, ktory powiedzial, ze zaborca wprowadzil kolej do Zamoscia to on j± wyprowadzi ...
Bardi78 - 28-07-2011, 12:29
Temat postu:
Fakt ten dobitnie pokazuje ¿e najgorzej w Polsce pod wzglêdem kolejowym jest w moim województwie.Dziwi mnie to bo ma³opolskie to 3 w kraju najbogatsze województwo...
W³adze powinny zapa¶æ siê pod ziemie lub poprostu zwiesiæ g³owê nad swoim nieudacznictwem,lenistwem,brakiem kompetencji i destrukcj±.
Anonymous - 28-07-2011, 12:39
Temat postu:
Jest jeszcze weselej - odcinek Tarnów - Stró¿e jest to korytarz CE30 a robiony jest z RPO - kasy na linie lokalne...
Anonymous - 17-08-2011, 21:54
Temat postu:
No proszê, jeste¶my w tyle za takimi potêgami jak Lubelskie czy Warmiñsko-Mazurskie. Brak s³ów. Potwornie zacofane województwo. Ach zapomnia³em przecie¿, ¿e Ma³opolska to tylko Kraków z najbli¿sz± okolic±, a Wadowice czy Krynica to juz jakie¶ pustynie.
Tomasz - 18-08-2011, 21:51
Temat postu:
No i jeste¶my w czo³ówce do spraw komunikacji zastêpczych typu KKA.
Najwy¿ej w tej dziedzinie jest Podkarpacie.
MK_Rabka - 19-08-2011, 00:04
Temat postu:
Ró¿nica jest taka, ¿e my mamy KKA z w³asnej woli, a Podkarpackiemu po prostu psuj± siê PESY. Podkarpacie kupuje (badziewny, bo badziewny) tabor niskopojemny, walczy jako¶, a my co? Setra ...
Anonymous - 19-08-2011, 09:52
Temat postu:
A my proszê kolegi walczymy o kolej w województwie Krakowskim Very Happy
hurricane - 19-08-2011, 10:07
Temat postu:
kryniczanin napisa³/a:
Jest jeszcze weselej - odcinek Tarnów - Stró¿e jest to korytarz CE30 a robiony jest z RPO - kasy na linie lokalne...


To jest korytarz C30-1, CE30 mia³o byæ na linii piekielnej, a tej na pewno do 2030 roku nie bêdzie.
MK_Rabka - 19-08-2011, 11:10
Temat postu:
Cytat:
a tej na pewno do 2030 roku nie bêdzie.

Wykre¶li³ bym podkre¶lone.
hurricane - 19-08-2011, 11:25
Temat postu:
Te¿ siê zastanawia³em, bo widz±c perspektywê bud¿etu RP na najbli¿sze lata dziêkujê niebiosom za to, ¿e modernizacji E30 nie da siê ju¿ zatrzymaæ... Bo bêdzie krucho oj bêdzie. Nie mo¿na wykluczyæ, ¿e w przysz³o¶ci znów rozpocznie siê czas prosperity w gospodarce i wtedy mo¿e po 2030 roku co¶ siê zacznie dziaæ... choæ do tego czasu pieni±dze bêd± potrzebne na ratowanie bêd±cej w agonii grubo ponad po³owy sieci PLK.
conen - 19-08-2011, 16:31
Temat postu:
Ma³opolskie wcale nie jest ostatnie. Przecie¿ niektóre województwa ani z³otówki nie daj± z tej puli na tory choæby ¶wiêtokrzyskie.
mikiyee - 19-08-2011, 16:57
Temat postu:
Zauwa¿cie co dzieje siê na ¶l±sku. Tam nic siê nie dzieje. Najgêstsza sieæ kolejowa, najwiêcej pasa¿erów a nie ma ¿adnych inwestycji zarówno PLK jak i UMW¦.
Tomasz - 19-08-2011, 20:06
Temat postu:
W sumie racja, jest tam kilka odcinków poni¿ej 10km/h i nikt nic z tym nie robi, jak pojecha³em do Bytomia i przez Che³m ¦l±ski do Imielina to doszed³em do wniosku ¿e jednak jest choæ minimalnie szybciej przez te rozjazdy w Libi±¿u(gdzie oczywi¶cie te¿ jest szybciej rowerem Very Happy )
Arius Adolf Nowak - 07-09-2011, 14:05
Temat postu:
Pu³tu¶ napisa³/a:
U nas typowa galicyjska ciemnota, coz zrobic. I tak nic nie pobije prezydenta Zamoscia, ktory powiedzial, ze zaborca wprowadzil kolej do Zamoscia to on j± wyprowadzi ...
1. To ostatnie zdanie to ¿art polityka, czy ¿art z polityka, bo niemo¿liwe by by³o prawdziwe;-] 2. Kol. Bartik: mo¿e nie wszystkie moje teksty s± stricte nt., ale gwarantuje ¿e za pó³ roku wszystkim skoñcz± siê tematy. 3. Dlaczego? Podsumowaniem jest pierwsze zdanie tego cytatu. Wszyscy zdradzili¶cie idee naszego kochanego Fuhrera, zw³aszcza szybko od pamiêtnego 2005r. I teraz Gorzkie ¯ale bêd± b. gorzkie. Nawet jak wielu nie bêdzie staæ na migda³y do ciasta.Smile
Paradoks - 16-01-2013, 09:50
Temat postu:
Rusza modernizacja legendarnej stacji Tunel w Ma³opolsce
Stacja Tunel w pó³nocnej Ma³opolsce zostanie przebudowana. To strategiczne miejsce - przeje¿d¿aj± tamtêdy wszystkie poci±gi relacji Kraków - Warszawa.
W kwietniu ruszy remont stacji kolejowej w Uniejowie - Rêdzinach w powiecie miechowskim. Zmienione bêd± torowiska, wyremontowany peron i odnowiony sam tunel, przez który ju¿ od prawie 150 lat przeje¿d¿aj± poci±gi relacji Kraków - Warszawa i Warszawa - Katowice. "Modernizacja stacji Tunel to krok w kierunku szybszego przejazdu do stolicy" - argumentuje Dorota Szalacha, rzecznik wydzia³u inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe.

Przeje¿d¿aj± tamtêdy nie tylko ekspresy z Warszawy, jad±ce Centraln± Magistral± Kolejow± ale te¿ poci±gi z Kielc oraz Radomia. Dziêki przebudowie torów, przejazd przez stacjê Tunel bêdzie szybszy i sprawniejszy. Koniec prac zaplanowano na listopad.

Przedsiêbiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie podpisa³o ju¿ umowê z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi na wykonanie robót. Do przetargu zg³osi³o siê a¿ 11 firm. Najtañsz± ofertê z³o¿y³o Przedsiêbiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie, które konkurs wygra³o. Warto¶æ umowy opiewa na blisko 42 mln.

Tunel i stacja w Uniejowie - Rêdzinach powsta³y w 1882 roku. Choæ dr±¿enie w Bia³ej Górze by³o niepotrzebne, zaborca rosyjski chcia³ mieæ mo¿liwo¶æ zablokowania trasy kolejowej przez wysadzenie tunelu. "XIX -wieczny przejazd kryje w sobie wiele ciekawostek" - przyznaje Piotr Pacia, rzecznik urzêdu gminy Charsznica. Stacja by³a kilkukrotnie niszczona podczas I i II wojny ¶wiatowej.

Wiêcej:RadioKraków
Anonymous - 16-01-2013, 12:27
Temat postu:
Ka¿da modernizacja cieszy, ale smutno siê robi, gdy czyta sie ciagle o kolejnych milionowych przetargach na CMK (i jak tutaj - liniach dojazdowych do CMK), a linie typu Oswiecim-Trzebinia zblizaja sie do smierci technicznej. 42 miliony za jedn± stacje... Tyle dobrego mozna by zrobic za te pieniadze, a tu jedynym zyskiem bedzie zmodernizowany Tunel.
snajper - 16-01-2013, 12:35
Temat postu:
Jaki Tunel, i co wymieni± perony na czerwone ?? Po co to komu jak tam praktycznie nikt nie wsiada ani nie wysiada. Za roboty na Kraków - Katowice (jedzie sie 60 kilometrów ju¿ prawie 3 godziny) by siê wziêli a nie bêd± teraz w mediach siê lansowaæ, ¿e robota w ma³opolskim wre bo wyremontowali Tunel.
Leniwiec - 16-01-2013, 15:24
Temat postu:
snajper, Z Krakowa G³ównego do Katowic jest dok³adnie 77 km (tyle ile do Tarnowa) i jedzie siê ¶rednio 2:20 h... Prawie ca³a E-30 siê sypie, do Tarnowa z Krakowa jedzie siê teraz nieca³e 2h, po kolejnej korekcie pewnie zrównaj± czasy przejazdu ¿eby by³o bardziej przejrzy¶cie Razz Co do remontu stacji Tunel to siê zgadzam z twoj± opini±, kosztuje to du¿o a za tyle pieniêdzy mo¿na by by³o usun±æ kilka punktowych ograniczeñ prêdko¶ci na kilku liniach... Ale ich obchodz± tylko EX, EIC i ich CeeMKa.
Woojtek - 20-01-2013, 21:33
Temat postu:
Z tego co pamiêtam tunel w Tunelu mia³ byæ zamkniêty dla poci±gów (mia³o tam byæ zimowisko dla nietoperzy), a trasa mia³a byæ poprowadzona nowym ¶ladem. Tak na marginesie czy kto¶ pamiêta ile trwa³ remont odcinka Kraków - Tarnów przeprowadzony oko³o 1989 roku?
ET05 - 20-01-2013, 22:03
Temat postu:
Wzd³u¿ LHS biegnie od Koz³owa tor "oblotowy" Tunelu. A raczej jego resztki - ju¿ na samej stacji s± jedynie podk³ady. Ten tor powinien zostaæ jak najszybciej odbudowany i zelektryfikowany. Powinny tam je¼dziæ na pocz±tek brutta.
drTESLA - 21-01-2013, 00:40
Temat postu:
O tunelu w Tunelu s³yszymy od kilkunastu lat. Faktem jest ¿e w przypadku unieruchomienia sk³adu pasa¿erskiego i jego po¿aru szanse ewakuacji s± znikome. Z t± odbudow± toru wzd³u¿ LHS to by³bym ostro¿ny. Pomys³ takiej "obwodnicy" zaistnia³ w czasach najwiêkszych przewozów towarowych kiedy do samych Kozienic z wêglem je¼dzi³o ze ¶l±ska kilkana¶cie wahade³ zarówno przez Olkusz jak i przez Kraków. Dzisiaj mamy prawie zerowy ruch towarowy od strony Krakowa i prawie zerowy pasa¿erski z kierunku ¶l±ska.
sympatyk - 20-05-2013, 12:21
Temat postu:
K³opotliwe zmiany kierunku jazdy.

Od grudnia 2012 roku pasa¿erowie jad± d³u¿ej m.in. do Zakopanego, Krynicy i Wadowic. Wszystko przez zmianê regulaminu PKP PLK i zwiêkszenie czasu potrzebnego na zmianê czo³a poci±gu. Sk³ad jad±cy z Krakowa do Zakopanego musi zmieniaæ kierunek jazdy a¿ trzykrotnie – w Krakowie P³aszowie, Suchej Beskidzkiej i Chabówce (w przypadku sk³adów wagonowych) lub Rabce-Zdroju (w przypadku EZT). Poci±gi jad±ce z Krakowa do Wadowic zmieniaj± kierunek jazdy dwukrotnie – w Krakowie P³aszowie i Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckoronie. Sk³ady jad±ce do Krynicy zmieniaj± kierunek tylko w Muszynie.

Winne opó¼nienia.

Jeszcze w poprzednim rozk³adzie jazdy minimalny czas potrzebny na zmianê czo³a wynosi³ dla EZT 5, a dla sk³adu wagonowego 10 min. W aktualnie obowi±zuj±cym rozk³adzie do³o¿ono jednak kolejne 5 min. Dlaczego?
- Przyjêta opcja uwzglêdnia wszelkie warunki techniczno-eksploatacyjne niezbêdne do przeprowadzenia procedury zmiany czo³a poci±gu – t³umaczy Miros³aw Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. - Analiza punktualno¶ci poci±gów pokaza³a, i¿ krótszy czasu przewidziany na zmianê kierunku jazdy by³ przekraczany i wp³ywa³ na opó¼nienia poci±gów.

D³u¿szy czas przejazdu.

Wdro¿ona w grudniu zmiana spowodowa³a, ¿e podró¿ do Wadowic z powodu samych tylko zmian kierunku jazdy wyd³u¿y³a siê o 10 minut, do Krynicy o 5, a do Zakopanego a¿ o 15 minut. Zdaniem ekspertów to niepokoj±ca tendencja.
- Wyd³u¿anie czasu przejazdu poprzez zarz±dzenia i regulaminy jest moim zdaniem nieporozumieniem. Trzeba po prostu wróciæ do pewnych standardów. W czasach, gdy na linii zakopiañskiej królowa³a niepodzielnie trakcja parowa, zmiana kierunków jazdy odbywa³a siê szybciej, ni¿ obecnie - mówi Andrzej Nowakowski, profesor Uniwersytetu Rzeszowskiego. Dodaje, ¿e w przypadku trasy z Krakowa do Wadowic zmiana czo³a poci±gu powinna odbywaæ siê b³yskawicznie.
– Na tej trasie po³±czenia obs³uguj± m.in. pojazdy serii EN81 – mówi Andrzej Nowakowski. - Z moich obserwacji wynika, ¿e czas na zmianê kierunku przy tak niewielkim sk³adzie powinien wynosiæ maksymalnie 3 min. To w zupe³no¶ci wystarczy.

Zbawienne ³±cznice.

Problem ze zmianami kierunków jazdy uda siê jednak ju¿ nied³ugo przynajmniej czê¶ciowo wyeliminowaæ. W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i ¦rodowisko ma powstaæ ³±cznica pozwalaj±ca na pominiêcie stacji w P³aszowie.
- Zadanie dotycz±ce budowy ³±cznicy Kraków Zab³ocie – Kraków Krzemionki jest obecnie na etapie opracowania dokumentacji projektowej i pozyskania decyzji administracyjnych. Budowa ³±cznicy ma szansê realizacji do roku 2015 - informuje Dorota Szalacha z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Kolejna ³±cznica jest planowana w Suchej Beskidzkiej. - Aktualnie koñczy siê etap opracowywania Studium Wykonalno¶ci. Prace zwi±zane z budow± ³±cznicy mog³yby nast±piæ w 2015 r. Termin rozpoczêcia uzale¿niony jest jednak od innych inwestycji, m.in. od przebudowy mostu kolejowego w Suchej Beskidzkiej i zmiany przebiegu toru kolejowego w okolicach Skawiec w ramach budowy zbiornika wodnego w ¦winnej Porêbie – mówi Dorota Szalacha.

Kompromis z drogowcami.

Jeden z problemów zwi±zanych z budow± ³±cznicy ju¿ uda³o siê rozwi±zaæ. W ubieg³ym roku informowali¶my, ¿e Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nie zgadza siê na przybli¿enie przebiegu planowanej ³±cznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej do drogi krajowej nr 28. Argumentowano to uniemo¿liwieniem rozbudowy drogi w przysz³o¶ci. Du¿e kontrowersje wywo³ywa³ tak¿e fakt przebiegu projektowanej ³±cznicy przez ogródki dzia³kowe i teren placu targowego.
Ostatecznie wypracowano jednak satysfakcjonuj±cy wszystkie strony kompromis. - Projekt ³±cznicy zosta³ dostosowany do wymogów ustawy o drogach. Nie bêdzie on równie¿ kolidowa³ z projektem przebudowy placu targowego – zapewnia przedstawicielka PKP PLK.

Bez postêpu.

Kraków P³aszów i Sucha Beskidzka to nie wszystko. Zdaniem ekspertów ³±cznica powinna powstaæ tak¿e na trasie do Wadowic.
– To miasto zdecydowanie powinno zostaæ objête systemem Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, nad czym pracuj± w³adze Ma³opolski. Dziêki ³±cznicy pozwalaj±cej na ominiêcie stacji w Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckoronie, oczywi¶cie wraz z maj±c± powstaæ ³±cznic± w P³aszowie, czas przejazdu poci±giem z Krakowa do rodzinnego miasta Jana Paw³a II by³by bezkonkurencyjny wobec przewo¼ników drogowych – zaznacza Andrzej Nowakowski.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14056/Klopotliwe-zmiany-kierunku-jazdy.html
adamus - 27-05-2013, 13:31
Temat postu:
Czyta³em w papierowej "rzepie"
Cytat:
Ma³opolska stawia na kolej
Na infrastrukturê transportow± Ma³opolska chce wydaæ z dotacji unijnych na lata 2014–2020 ponad 7,5 mld z³. Z tego ok. 7 mld z³ na kolej.
http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1012593.html

nie wiem mo¿e Déjà vu ale czy ju¿ kilka lat temu czyta³o siê ¿e po ma³opolskich torach bêdziemy je¼dziæ z "normaln±" prêdko¶ci± a je¼dzimy 20~30km/h lub nie je¼dzimy wcale bo szlak krzaki zarastaj± lub jest rozkradany przez z³omiarzy albo podk³ady rozk³ada natura, albo ¿e mia³o byæ coraz wiêcej zmodernizowanych i nowych sk³adów a tymczasem ka¿dy widzi czym je¼dzimy, wiêc kolejna propaganda jak to super bêdzie....

Elektronik - 09-07-2013, 14:31
Temat postu:
Ma³opolskie: Nie wydamy pieniêdzy na modernizacjê linii kolejowych


Województwo ma³opolskie nie zmienia swojego stanowiska w sprawie finansowania inwestycji kolejowych z Regionalnego Programu Operacyjnego. Zdaniem w³adz województwa, to zadanie nale¿y do PKP Polskich Linii Kolejowych. Ma³opolskie zatem nie ma zamiaru finansowaæ ¿adnych prac zwi±zanych z modernizacj± i rozbudow± infrastruktury kolejowej.

¬ród³o: Rynek Kolejowy
Anonymous - 09-07-2013, 21:35
Temat postu:
P³akaæ siê chce, jak s³yszê takich "fachowców"
sympatyk - 07-09-2013, 22:10
Temat postu:
Poni¿ej co¶ przeciwko tematowi w±tku:

Ma³opolska wyda miliard z³otych na infrastrukturê kolejow±.

W 2015 r. ma ruszyæ Szybka Kolej Aglomeracyjna w Ma³opolsce. Pierwsze poci±gi pojad± jednak ju¿ za rok. Województwo na rozwój tej czê¶ci transportu publicznego wyda nawet miliard z³otych do 2020 r. Nowe rozdanie unijnych pieniêdzy to dla regionu prawie 3 mld euro dofinansowania do inwestycji.
– W tej chwili realizujemy kilka projektów systemu Park&Drive oraz przygotowujemy wspólny bilet i system informacyjny – mówi o zaawansowaniu prac nad Szybk± Kolej± Aglomeracyjn± Marek Sowa, marsza³ek województwa ma³opolskiego. – Pó¼niej bêdziemy go rozwijali o kolejne strefy, zw³aszcza, je¶li chodzi o system parkingowy. Bardzo wa¿nym elementem jest budowanie dogodnego systemu przesiadkowego, ¿eby mo¿na by³o integrowaæ zarówno komunikacjê miejsk±, jak równie¿ przewozy pasa¿erskie kolej±.
Kolejnym elementem jest zakup poci±gów. Podpisano ju¿ umowê z firm± Newag, która dostarczy 19 zespo³ów trakcyjnych dla czterech województw: ma³opolskiego, ¶wiêtokrzyskiego, ¶l±skiego i podkarpackiego za ponad 320 mln z³. Poci±gi bêd± kursowaæ m.in. na trasach Kraków-Rzeszów, Kraków-Katowice i Kraków-Ostrowiec ¦wiêtokrzyski. Na sam± Ma³opolskê przypada z tego przetargu sze¶æ sk³adów. Dla SKA z kolei 10 poci±gów dostarczy bydgoska PESA za ponad 120 mln z³.
-£±cznie po tych transakcjach flota ma³opolskich poci±gów do przewozów pasa¿erskich bêdzie wynosi³a w sumie 30 – mówi Sowa, ale dodaje, ¿e do optymalnego dzia³ania systemu przewozów potrzeba jeszcze drugie tyle sk³adów. – To nie jest ma³o, ale o po³owê za ma³o w stosunku do potrzeb.
Samo województwo ma³opolskie zainwestowa³o w ten system do tej pory ok. 350 mln z³. Jak wylicza marsza³ek, do zakoñczenia ca³o¶ci inwestycji mo¿e byæ potrzebne jeszcze nawet pó³ miliarda z³otych.
– Wszystkie linie kolejowe s± po rewitalizacji, ale nie ma taboru. Wszystko, co po tych liniach je¼dzi, jest starsze od nas, wiêc si³± rzeczy wymiana taboru musi po prostu kosztowaæ – przekonuje marsza³ek. – Mówimy o projekcie, który tylko z poziomu regionalnego bêdzie kosztowa³ pewnie z 1 mld z³otych ³±cznie, a jak doliczymy do tego rewitalizacjê linii, to ka¿da linia jest liczona w setkach milionów z³otych.
W pierwszej kolejno¶ci do u¿ytku wejdzie linia ³±cz±ca Kraków z Wieliczk± i Tarnowem. Jak zapewnia Marek Sowa, nast±pi to prawdopodobnie w ci±gu roku. Ca³o¶æ projektu ma siê zakoñczyæ do roku 2020, czyli do koñca przysz³ej perspektywy finansowej UE.
Ma³opolska na nowym rozdaniu unijnych pieniêdzy zdecydowanie zyska. W podziale ¶rodków na now± perspektywê przyjêto zupe³nie inny algorytm ni¿ obowi±zywa³ dotychczas. Jak ocenia marsza³ek, jest on o wiele bardziej sprawiedliwy i korzystniejszy dla województwa.
– Prawdopodobnie bêdzie to kwota 2 mld 915 mln euro, co po przeliczeniu na z³ote da nam wsparcie rzêdu 12 mld z³ na inwestycje rzêdu 16-17 mld z³otych. To jest oko³o 60 proc. wiêcej ni¿ dotychczas, wiêc projektów, które bêd± mog³y byæ zrealizowane, bêdzie zdecydowanie wiêcej – mówi Marek Sowa.
Wiêkszo¶æ inwestycji dotyczy infrastruktury. Poza kolej± – tak¿e dróg, w tym budowy obwodnic – m.in. Wierzchos³awic, Tuchowa i Lisiej Góry. W planach jest te¿ budowa mostu na Wi¶le w miejscowo¶ci Borusowa, realizowanego wspólnie z województwem ¶wiêtokrzyskim.
– Drugim pakietem dzia³añ bêdzie przestrzeñ publiczna. Mam na my¶li rewitalizacje centrów miast, wsi i uzdrowisk. Trzeci element – ca³y pakiet zwi±zany z popraw± efektywno¶ci energetycznej, z lepszym wykorzystaniem energii, termomodernizacja, OZE, ca³y pakiet zwi±zany z popraw± jako¶ci powietrza, a wiêc komunikacja miejska, wymiana pieców, pod³±czania do sieci ciep³owniczej – mówi marsza³ek. – To s± dzia³ania, na które pójdzie ponad 1,2 mld euro, a wiêc kwota nieporównywalna z tym, co by³o dotychczas.

http://www.rynek-kolejowy.pl/47700/malopolska_wyda_miliard_zlotych_na_infrastrukture_kolejowa.html
Anonymous - 07-09-2013, 22:41
Temat postu:
Media: miliard na kolej w Ma³opolsce
Praktyka: zero z³otych z UM dla kolei w Ma³opolsce do 2020 roku


Media: 37 minut z Krakowa do Tarnowa
Praktyka: 2 godziny i busy co 30 minut


Media i politycy: 45 minut z Katowic do Krakowa
Praktyka: 2 godziny i busy co 10 minut


Media: jak to nie bedzie wspaniale
Praktyka: najgorsza kolej w kraju
Jaro - 25-12-2013, 16:37
Temat postu:
Jak widaæ jestem z Dolnego ¦l±ska. Syn przyjecha³ z Krakowa, ale nie poci±giem. Poci±gi osobowe do Lubina nie doje¿d¿aj±. Zbli¿a siê czas powrotu. Zaproponowa³em ¿e dowiozê syna do Legnicy na dworzec. Z Legnicy nie ma poci±gu bez przesiadki do Krakowa. Zaproponowa³em ¿e zawiozê syna do Wroc³awia i st±d pojedzie do Krakowa. Tak poci±gi s± ale czas przejazdu to ponad piêæ godzin. Zawiozê syna samochodem do Krokowa w 3,5 do 4 godzin.
Kolej mo¿e sobie woziæ powietrze albo niech to towarzystwo rozgoni± podtorze zaoraj± i buraków nasadz± - wiêkszy po¿ytek z tego bêdzie.
pp - 16-01-2014, 10:04
Temat postu:
Ma³opolskie: PLK proponuje inwestycje, marsza³ek na „nie”

Województwo ma³opolskie nie zrealizuje ¿adnej inwestycji modernizacyjnej na sieci kolejowej z ¶rodków Regionalnego Programu Operacyjnego do 2022 roku. Urz±d Marsza³kowski nie zezwoli³ równie¿ na wsparcie starañ dot. przygotowañ studium wykonalno¶ci remontu linii Sucha Beskidzka – ¯ywiec pomimo gwarancji ze strony samorz±dów, ¿e w rezerwach posiadaj± ¶rodki na wspó³finansowanie prac dokumentacyjnych.

W Regionalnym Programie Operacyjnym na lata 2014 – 2020 województwo ma³opolskie stawia na integracjê ró¿nych ¶rodków transportu i zakup taboru kolejowego. Urz±d Marsza³kowski Województwa Ma³opolskiego nie przeka¿e ¿adnych ¶rodków finansowych na remont infrastruktury kolejowej. Mowa g³ównie o linii kolejowej Skawina – ¯ywiec na odcinku z Suchej Beskidzkiej do ¯ywca oraz Stró¿e – Kro¶cienko na odcinku Stró¿e – Jas³o.

Z informacji od Biura Prasowego wynika, ¿e województwo nie do³o¿y siê nawet do studium wykonalno¶ci remontu linii kolejowej Sucha Beskidzka – ¯ywiec w obliczu gwarancji ze strony samorz±dów, i¿ posiadaj± one w rezerwie ¶rodki na wspó³finansowanie inwestycji. Samorz±dy te zdecydowa³y siê, by pozostawiæ te ¶rodki równie¿ w 2014 roku.

Zimowe Igrzyska szans±?

Linia kolejowa ¯ywiec – Sucha Beskidzka nabiera nowego znaczenia w kontek¶cie starañ województwa ma³opolskiego o uzyskanie prawa organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku. Jest to bowiem odcinek pozwalaj±cy poci±gom z kierunku Katowic czy Wroc³awia do Zakopanego pojechaæ najkrótsz± drog±, a nie przez Kraków czy Wadowice.

– W bud¿ecie na rok 2014 nie zosta³y zarezerwowane ¶rodki na przygotowanie studium wykonalno¶ci modernizacji linii kolejowej Sucha Beskidzka – ¯ywiec. Potrzeby remontowe linii kolejowych w Ma³opolsce, z uwagi na przebieg wielu z nich w rejonach górskich i podgórskich s± bardzo du¿e i wielokrotnie przewy¿szaj± wielko¶ci ¶rodków, którymi dysponuje Województwo w ramach Ma³opolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014–2020. Z tego wzglêdu realizacja takich przedsiêwziêæ powinna byæ realizowana w oparciu o ¶rodki ze ¼róde³ krajowych – powiedzia³o „Rynkowi Kolejowemu” biuro prasowe Urzêdu Marsza³kowskiego Województwa Ma³opolskiego.

Oznacza to, ze województwo do 2022 roku nie wykona ¿adnych inwestycji w poprawê jako¶ci infrastruktury kolejowej w ramach ¶rodków z Unii Europejskiej. Nawet na liniach, po których docelowo mog± kursowaæ poci±gi Kolei Ma³opolskich, np. do Krynicy.

– W bud¿ecie na rok 2014 nie zosta³y zarezerwowane ¶rodki na przygotowanie studium wykonalno¶ci modernizacji linii kolejowej Sucha Beskidzka – ¯ywiec, poniewa¿ inwestycja rewitalizacji linii kolejowej nr 97 na odcinku Sucha Beskidzka – ¯ywiec nie znajduje siê w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020r (z perspektyw± do 2030r.) – t³umaczy biuro prasowe.

– Dodatkowo projekt Ma³opolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 (wersja 2.0) zak³ada, ¿e w kolejnych latach ¶rodki finansowe nie bêd± przeznaczone na modernizacjê linii kolejowych, natomiast realizowane bêd± przedsiêwziêcia maj±ce na celu rozwój regionalnego transportu kolejowego, a w szczególno¶ci rozwi±zania integruj±ce ró¿ne ¶rodki transportu, w tym m.in.: wêz³y (centra) przesiadkowe, systemy Park&Ride, systemy wspólnych op³at za przewozy, organizacja i koordynacja rozk³adów jazdy, w tym na potrzeby kolei aglomeracyjnej, zakupy taboru kolejowego, w tym na potrzeby kolei aglomeracyjnej – informuje biuro prasowe.

PLK: Zg³osili¶my kilka projektów

W ramach przygotowañ Ma³opolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, zarz±dca infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe zg³osi³y Urzêdowi Marsza³kowskiemu Województwa Ma³opolskiego kilka projektów, których realizacjê rekomenduje.

Dorota Szalacha z Biura Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych przekaza³a „Rynkowi Kolejowemu” listê regionalnych linii kolejowych, rekomendowanych przez Zarz±dcê Infrastruktur do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Ma³opolskiego na lata 2014–2020.

– Regionalny Program Operacyjny Województwa Ma³opolskiego jest w trakcie przygotowañ w Ma³opolskim Urzêdzie Marsza³kowskim. Zak³adamy, ¿e znajd± siê w nim równie¿ zg³aszane przez nas projekty – powiedzia³a Dorota Szalacha. Oto lista rekomendowanych przez PKP PLK projektów:

• Lista projektów rekomendowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe:
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Stró¿e – gr. województwa,
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 96 na odcinku Stró¿e – Muszyna,
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 105 na odcinku Muszyna – Krynica,
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Sucha Beskidzka – ¯ywiec,
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 117 Wadowice – gr. województwa,
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 97, 98 i 99 Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane wraz z budowa obwodnicy Suchej Beskidzkiej ³±cz±cej linie nr 97 i 98.

Niektóre z projektów znajduj± siê w Dokumencie Implementacyjnym Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Maj± zostaæ zrealizowane ze ¶rodków Programu Operacyjnego Infrastruktura i ¦rodowisko.

Rynek Kolejowy


Z mojej strony: mafia siê ujawni³a i wy³o¿y³a karty na stó³. UMWM kolej ma nie tylko w dupie, ale j± niszczy. Z wyj±tkiem rejonów wyborczych przewidzianych do obs³ugi przez polityczn± SKA dla partyjnych nieudo³ów. Sprawa pani Ireny C. o której marsza³ek "nie wiedzia³" w tym kontek¶cie mówi o wszystkim. Tych ludzi trzeba wywaliæ na ¶mietnik. Im szybciej, tym lepiej. Bez mo¿liwo¶ci powrotu.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group