INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubelskie - Połączenie kolejowe Chełm - Kowel

thassos - 28-07-2011, 08:09
Temat postu: Połączenie kolejowe Chełm - Kowel
Rynek Kolejowy po raz kolejny wrócił do tego tematu...


„Nowy Tydzień Chełmski” wraca do inicjatywy uruchomienia międzynarodowego połączenia kolejowego Chełm – Kowel. W sprawę zaangażował się arcybiskup Abel, zwierzchnik prawosławnej diecezji lubelsko- chełmskiej. Pociągi transgraniczne ułatwiłyby pielgrzymowanie wiernym tego obrządku.
O próbach uruchomienia połączenia transgranicznego Chełm – Kowel portal „rynek-kolejowy.pl” informował kilka razy. Inicjatywa wyszła ze strony władze obu miast partnerskich. Według założeń projektu miasta połączą dwie pary pociągów, które (przynajmniej na początku) kursowałyby w weekendy. Największą nowością ma być przesiadka na stacji granicznej. Skład z Kowla do Jagodina miałby pokonać Bug i dotrzeć do Dorohuska, gdzie będzie skomunikowany z składem Przewozów Regionalnych, odjeżdżającym w kierunku Chełma. Zaletą nowego połączenia ma być cena biletu (według ostatnich doniesień 15 zł) oraz czas przejazdu (około 3,5-4 h). Przed rozpoczęciem kursowania pociągów zarządca infrastruktury kolejowej planuje modernizacje budowli służących do obsługi pasażerów na stacji granicznej.
Według zapowiedzi pociągi Chełm – Kowel miały ruszyć marcu, w kolejnej wersji w czerwcu. Póki co nadal nie ma porozumienia między stronami, bez którego nie będzie nowego połączenia.

źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/26031/Lubelskie_Arcybiskup_lobbuje_za_pociagiem.htm
Anonymous - 28-07-2011, 08:12
Temat postu:
To ma być połączenie po szerokim torze Naftobaza-Kowiel Question Jeśli tak, to pogranicznicy będą mieli ręce pełne roboty, gdyż z tej okazji skorzystają tak zwane" mrówki"
thassos - 28-07-2011, 08:26
Temat postu:
Właśnie z tego wynika, że chcą uniknąć przemytu i niszczenia pociągów. Dlatego wcześniej pisano w Rynku Kolejowym o innym rozwiązaniu, nie po szerokim torze. Cytat:

W miejskim serwisie informacyjnym można przeczytać o ostatnich ustaleniach w sprawie kolejowego połączenia pasażerskiego. Założono uruchomienie dwóch par pociągów – po jednym pociągu z Chełma i Kowla rano i wieczorem. Takie rozwiązanie da około 8 godzin na np. zwiedzanie wspomnianych miast. Nowością względem wcześniejszych doniesień jest obowiązkowa przesiadka w Dorohusku. Polski pociąg elektryczny dojedzie do Dorohuska, gdzie pasażerowie przesiądą się do składu ukraińskiego z trakcją spalinową. Takie rozwiązanie da pewne oszczędności oraz ma zapobiec próbom przemytu w tzw. skrytkach konstrukcyjnych wagonów.

http://www.rynek-kolejowy.pl/22692/Chelm_Do_Kowla_z_przesiadka_na_granicy.htm
Anonymous - 28-07-2011, 08:50
Temat postu:
Tzn, nie wyklucza to wcale użycia szerokiego toru, gdyż oba tory, normalny i szeroki do Kowl'a są pod trakcją spalinową, poza tym jeden peron w Chemie z tego co wiem ma możliwość przesiadki z pociągu normalnotorowego na szeroki (o ile się mylę proszę o poprawkę) ;-)
maciej30 - 28-07-2011, 09:30
Temat postu:
Takiego połaczenia raczej nie będzie. Podobne tego typu połączenia jak np. Zagórz - Chyrów czy Przemyśl - Lwów skończyły marnie z uwagi na przemyt w wagonach, tu byłoby podobnie.
Anonymous - 28-07-2011, 09:40
Temat postu:
W kontekście EUro powinni się zastanowić nad uruchomieniem po LHS międzynarodwego firmiennego do Sędziszowa i Olkusza, gdzie następowałyby przesiadki na pociągi w centrum kraju. A w przypadku Chełm-Kowiel powinien być to ogólnodostępny pociąg Chełm-Kiev Passażyrskij kursujący w dni parzyste i Chełm-Kowiel kursujący codziennie, oba prowadzone przez UŻ ;-)
maciej30 - 28-07-2011, 10:05
Temat postu:
Tak oczywiście i w kontekście euro przeytnicy skorzystaliby na okazji i przemyt szerzyłby się aż miło. Jestem przeciwnikiem uruchamiania jakichkolwiek dodatkowych połączeń z ukrainą, dopóki celnicy nie wynajdą skutecznej metody na walkę z przemytem lub dopóki się on nie skończy, co jak wiemy w drugim przypadku raczej nie nastąpi. Można oczywiście wydłużyć obecnie już kursujące składy, na PIC bym nie liczył bo nie mają zbytnio dużo więcej dodatkowych wagonów, ale koleje ukraińskie na deficyt wagonów nie narzekają i mogą takie dodatkowe wagony zapewnić.
thassos - 28-07-2011, 10:25
Temat postu:
Więc pomysł połączenia nie jest zły i technicznie chociaż wydaje się surowy, ma swoją logikę: po szerokim torze do Dorohuska przyjedzie pociąg z Kovla i po odprawie granicznej wszyscy wysiądą, a na tym samym peronie będzie czekał pociąg do Chełma. Przemytu to nie zlikwiduje, ale do przemytu nie będą rozbrajać wagonów.

[ Dodano: 28-07-2011, 11:26 ]
Virakocha, niestety tor szeroki w chełmie jest na peronie 1 i tylko szeroki
Anonymous - 28-07-2011, 15:21
Temat postu:
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=17&okno=galeria&&zakres=-1&photoid=48558 i http://kolej.one.pl/foto/1058/1135758609.jpg

Te zdjęcia przedstawiają peron chyba 1 i tor 1520 mm oraz 1435 mm, więc przesiadki w Chełmie są możliwe Smile
_kamil_ - 28-07-2011, 15:29
Temat postu:
Virakocha, Dokładnie ,przy peronie pierwszym dworca głównego Chełmie znajduje się tor szeroki i "normalny". Smile
Anonymous - 28-07-2011, 15:40
Temat postu:
A więc w czym problem? Logistycznie żaden, na torze szerokim kończy bieg pociąg z Ukrainy po czym następuje skomunikowanie na pociąg np do Lublina na tym samym peronie. Obowiązkowo obstawa pograniczników, aby żaden przemytnik się nie wymknął i "trzepanie" walizek wytypowanym jegomościom.
thassos - 28-07-2011, 16:21
Temat postu:
Wszystko musi się raczej odbywać w Dorohusku, bo na odcinku Dorohusk-Chełm działyby się cuda. Przemytnicy wyrzucaliby towar przez okna i w ten sposób powstałaby siatka przemytnicza do pociągu po obu stronach. Na odcinku granica - stacja Dorohusk jest mniej możliwości. Przeprowadzenie tej operacji przesiadkowej w Dorohusku jest możliwe tym bardziej, że Rynek Kolejowy pisał już o inicjatywie przebudowy peronu w Dorohusku (w artykule więcej szczegółów): http://www.rynek-kolejowy.pl/24682/Polaczenie_Chelm__Kowel_przyniesie_remont_peronow.htm
Szkoda tylko, że jakoś temat ucichł, no chyba, że remontują peron w Dorohusku, czy ktoś ma wieści?

[ Dodano: 31-07-2011, 10:54 ]
Remontują ten peron w Dorohusku? Widział ktoś z forumowiczów? To byłby znak, że coś się dzieje w sprawie....
karol-101 - 31-07-2011, 20:42
Temat postu:
Mówiąc wprost, od granicy do Dorohuska tor biegnie na nasypie, krzaków wokoło mało, goła łąka, otwarty teren, trudno coś ukryć po wyrzuceniu z pociągu a i pogranicznicy szybko zaczynają się interesować osobnikami korzystającymi z nadbużańskich łąk (głównie wędkarze i rolnicy).

Ale "spirt" nieraz był wyrzucany przez okna właśnie na tym odcinku.
thassos - 01-08-2011, 09:11
Temat postu:
Są sposoby, żeby przemyt ukrócić, to zadanie dla celników. Myślę, że współpraca kolejarzy, celników i pograniczników mogłaby spowodować, że przywrócenie małego ruchu granicznego byłoby z korzyścią dla wszystkich. Chętnie pojechałbym pozwiedzać Kovel, a przy okazji kupiłbym kilka rzeczy, które są u nas droższe i w cale nie muszę przekraczać ilości określonych w przepisach celnych. Myślę, że takie połączenie miałoby większy sens jeszcze latem, gdy ludzie sobie organizują czas w weekendy. Dobre skomunikowanie z Warszawą mogłoby zaowocować sporym gronem turystów. Warto popracować nad tym rozwiązaniem, dlatego apeluję do decydentów o sprawną realizację tego pomysłu.
maciej30 - 01-08-2011, 10:35
Temat postu:
Tylko ja mam jedno proste pytanie. Skoro nie udało się ukrócić przemytu na linii Zagórz - Chyrów oraz Przemyśl - Lwów i pociągi przygraniczne wyleciały stamtad równie szybko jak się pojawiły szczególnie połączenie Przemyśl - Lwów to dlaczego miałoby udać się połączenie Kowel - Chełm? Nie udało się utrzymać dużo atrakcyjniejszego połączenia jakim było połaczenie Przemyśl - Lwów a miałoby wypalić to? Tam nie udało się ograniczyć przemytu w rezultacie czego połączenia były kasowane a tu ma się udać? Rozumiem, że przejście graniczne Dorohusk/Jagodin posiada jakieś specjalne zabezpieczenia przed przemytem, czego w Przemyślu czy Medyce nie ma? Jeżeli już mowa o połączeniach przygranicznych to dużo lepszym rozwiązaniem byłoby wznowienie ruchu przygranicznego Hrebenne/Rawa Ruska ze skomunikowaniem w Rawie Ruskiej do Lwowa a w Hrebennem do Zawady/Lublina.
Alex - 01-08-2011, 11:32
Temat postu:
No właśnie połączenia Chełm - Kowel - Chełm mają być podzielone na pociągi Kowel - Dorohusk (UZ) i Dorohusk - Chełm (PR) co ma zmniejszyć przemyt i niszczenie składów... podobno
kolbak - 01-08-2011, 12:03
Temat postu:
Nasuwa się pytanie czy jeśli jakoś hipotetycznie uda się zlikwidować przemyt to czy w ogóle będzie istniał popyt zapewniający jako takie pokrycie kosztów uruchomienia tego pociągu.
maciej30 - 01-08-2011, 12:05
Temat postu:
żeby jeszcze ograniczyć przemyt powinno być podzielone na trzy kovel - jahodin przesiadka jagodin - dorohusk przesiadka dorohusk - chełm jeżeli jednym rzutem pojedzie z kovla do dorohuska to z kovla do jagodina jest dosyć czasu żeby poukrywać towar w różnych zakamarkach pociągu, więc pociąg kovel - dorohusk nic nie zmieni, będzie jak z pociągiem Lwów - Przemyśl.
kolbak - 01-08-2011, 12:10
Temat postu:
maciej30, ale co z tego, że pochowają w pociągu który kończy bieg w Dorohusku? Przecież i tak jakoś będą musieli z niego wysiąść z tą kontrabandą, a na peronie będą już czekać przyjaźnie nastawieni celnicy.
maciej30 - 01-08-2011, 12:15
Temat postu:
kolbak ale między granicą a dorohuskiem co niektorzy wyrzucą przez okno, znana metoda.
kolbak - 01-08-2011, 12:24
Temat postu:
Jak to pisał wcześniej już jeden z kolegów pomiędzy mostem a stacją (ok. 1,5 km) są same łąki (obstawiam, że często podmokłe) i generalnie otwarty teren a więc nawet jak coś wyrzucą to patrol SG może to bardzo łatwo zlokalizować. Prostsze rozwiązanie niż uruchamianie kolejnego składu.
kraina_solvati - 01-08-2011, 12:40
Temat postu:
Niech pociąg jeździ obstawiony przez milicję po stronie UA (od Kowla, a SG wsiada w Jahodynie), do Chełma (z policją). Nie widzę problemu. Jeszcze mógłby SOK jechać. Jak się nie da inaczej, niech będzie tak, byleby jeździły. W Chyrów byli wszyscy zamieszani, łącznie z obsługą. Wiem, bo widziałem, jak to wygląda. Tylko obstawa ukróciłaby kontrabandę.
maciej30 - 01-08-2011, 12:40
Temat postu:
powinniśmy brać przykład ze słowaków i węgrów, istnieje połączenie między słowacja a ukrainą na trasie Ciesna nad Tisou ( Słowacja ) - Chop ( Ukraina ), przemytu nie ma bo to typowe połączenia tzw. "przez granicę" czyli ostatnia stacja kolejowa na słowacji - pierwsza stacja na ukrainie i podobnie jest między węgrami a ukrainą pomiędzy stacjami zahony ( Węgry ) a Chop ( Ukraina ). Chop to takie miasteczko na ukrainie w samym rogu na południowym zachodzie które jest jednocześnie przejściem granicznym do węgier i na słowację, łączy dwie granice w sobie, coś jak u nas bogatynia. Dlaczego podaje ten przykład bo tam działa to bez zarzutu nie ma jazdy ani w głąb ukrainy ani w głąb słowacji czy węgier, każdy kto chce jechać dalej ma obu stronach granic bardzo dobre skomunikowania, dlatego powtarzam tylko połączenie Jahodyn - dorohusk się przyjmie, nie ma sensu ciągnąć składu dalej czy to chełma czy kovla bo będzie to sprzyjać zwiększonemu przemytowi w dorohusku i w jagodynie dobre skomunikowania i to wystarczy, wtedy połączenie ma szanse się utrzymać.
thassos - 01-08-2011, 12:58
Temat postu:
to całkiem dobry pomysł, jestem za, chociaż dla turystów utrudnieniem będą dwie przesiadki, ale dla turysty to nie problem, a dla przemytnika - zniechęcenie, a o to przecież chodzi
Alex - 01-08-2011, 13:02
Temat postu:
Jahodyn - Dorohusk - Jahodyn? Nie! Już lepiej powrócić do starych połączeń Chełm - Jahodyn - Chełm.
maciej30 - 01-08-2011, 15:34
Temat postu:
Alex nie sprawdzi się, bo będzie można co nieco więcej przemycić a chodzi o to żeby ograniczać ten proceder, dla turystów którzy rzeczywiście takiego połączenia chcą i mogliby skorzystać dwie przesiadki to nie problem a tak jak ktoś tam wcześniej pisał dla "mrówek" to spore utrudnienie.
karol-101 - 02-08-2011, 01:30
Temat postu:
Pociąg by się przydał bo...ile można stać autobusem na granicy? 2 godziny to jeszcze, ale zwykle czeka się 3-4...ani miłe, ani przyjemne Rolling Eyes i zero planowania, nigdy nie wiadomo ile będzie stania Rolling Eyes a tak poza tym, rowerek bym sobie kiedyś na Ukrainę zabrał, autobusami bywa ciężko
Anonymous - 02-08-2011, 09:53
Temat postu:
To zależy, jeśli w Kowlu wsiądzie nasza SG (kilku na płackartę) to może nie będzie prób przemytu. Mimo wszystko powinien jechać do Chełma po szerokim, a nie jakieś durne przesiadki w Dorohusku. Poza tym powinien zostać udostępniony na polskim odcinku jako Regio, ale prowadzony w całości przez UŻ
maciej30 - 02-08-2011, 10:15
Temat postu:
Virakocha jaka plackarta, to beda na 100 % wagony z miejscami do siedzenia, UZ ma trochę takich do regionalnych połączeń, coś takiego kursuje na trasie Chyrów - Sambor. Plackarta to bezprzedziałowy sypialny. A z tymi durnymi przesiadkami one nie są durne bo mogą pomóc utrzymać połączenie, już pisałem wcześniej podawałem przykład Słowacji i Węgier i tego jak tam działają połączenia transgraniczne tam nikt nie narzeka na to, że dojezdza tylko do pierwszej stacji po stronie ukrainskiej a startuje z ostatniej stacji słowackiej czy węgierskiej, ludzie mają skomunikowania i tyle, dla turystów to zaden problem żeby się przesiąść a Polacy jak zwykle mają wymagania dla dłuższych relacji. A tak prywatnie moim zdaniem to tego połączenia raczej nie będzie.
kraina_solvati - 02-08-2011, 10:51
Temat postu:
To jeżeli by było połączenie Dorohusk - Jahodyn, to odprawa musiałaby być przed wejściem do pociągu. I pociąg poobstawiany. Wtedy nie ma mowy o przemycie.
maciej30 - 02-08-2011, 11:06
Temat postu:
kraina_solvati no właśnie tak to działa na transgranicznych przejściach między ukrainą a węgrami i ukrainą a słowacją, dlatego połączenia są z węgierskiego zahony do chopu chyba 5-6 połączeń dziennie z ciesny nad tisou do chopu 3 dziennie. Tylko za to powinni się brać specjaliści od przewozów kolejowych z całym szacunkiem a nie ukraiński ksiądz który chce mieć połączenie kovel - chełm.
kraina_solvati - 02-08-2011, 11:35
Temat postu:
Masz całkowitą rację - sam widziałem te pociągi w Czopie i nie było tam żadnych "rozkręcaczy", jak w Chyrowie, a wagony były w normalnym stanie. Dlatego połączenia typu Przemyśl - Mościska II (z komunikacją w Mościskach), Hrebenne - Rawa, Dorohusk - Jahodyn czy Krościenko - Chyrów mogłyby rzeczywiście powstać. Choć jest szansa na dłuższe relacje, ale przy układzie, o jakim pisałem wcześniej.
maciej30 - 02-08-2011, 11:46
Temat postu:
kraina_solvati doprowadzenie czegokolwiek do Przemyśla jest pomysłem tam samo poronionym jak doprowadzenie składów do chełma, przemyśl leży jakieś 15 km od granicy ukrainskiej to dość czasu, żeby coś ukryć, wyrzucić przez okno itp, itd jeżeli już to pociąg tylko na trasie Mostiska II - Medyka a w medyce pociąg do przemyśla i z mościsk do lwowa.
kraina_solvati - 02-08-2011, 11:52
Temat postu:
Może osobowe z Rzeszowa jeździłyby do Medyki? Tam jest dość miejsca chyba, żeby to wracało. I kontrola polska przed wejściem do pociągu w Medyce. Ukraińska w drodze z granicy do Mościsk.
maciej30 - 02-08-2011, 12:10
Temat postu:
albo i na peronie w mościskach, przecież tak to działa na transgranicznych połączeniach w terespolu przy pociągach terespol - brześć, w terespolu kontrola graniczna peronie i w brześciu na peronie po wyjściu na pociągu. I to są tylko połączenia terespol - brześć - terespol.
kraina_solvati - 02-08-2011, 12:23
Temat postu:
Właśnie miałem pytać, jak tam to wygląda, co jeździ, jak z przemytem - pewnie słaby, bo trzeba wizę do BY.
maciej30 - 02-08-2011, 12:35
Temat postu:
kraina_solvati tam przemytu nie ma a jeździ EU07 + białoruskie stodoły ( z miejscami siedzącymi ). Kiedys były EN57.
kraina_solvati - 02-08-2011, 16:09
Temat postu:
Czyli się jednak bez przemytu da. Tym bardziej się dziwię, że zarastają przejścia graniczne. Ileż to łatwiej by się podróżowało na Ukrainę pociąg + pociąg + pociąg. A tak busiarnia zaciera ręce...
maciej30 - 02-08-2011, 17:14
Temat postu:
kraina_solvati zauważ że białoruś to troszkę inna bajka, ruch transgraniczny nie jest tam tak bardzo popularny chociażby z uwagi na wizy, na ukrainie rzecz ma się trosze inaczej, bo ludzie mrówki działają więc w przypadku ukrainy tak jak pisałem pociąg tylko przez granicę aby ograniczyć przemyt do minimum a dać szansę na korzystanie z tych połączeń ludziom którzy naprawdę ich potrzebują.
kraina_solvati - 02-08-2011, 18:20
Temat postu:
maciej30, niezła dyskusja się nam utworzyła, mam nadzieję, że zaowocuje to jakimś fajnym połączeniem Wink
thassos - 23-08-2011, 09:52
Temat postu:
mogłoby tak być, ale na razie wszystko ucichło, pewnie przed wyborami pojawi się jeszcze, ale jako kiełbasa wyborcza...
Alex - 16-09-2011, 16:51
Temat postu:
Myślicie, że modernizacja peronu nr 1 ma jakiś związek z uruchomieniem połączeń Chełm - Kowel?
Ramirez - 16-09-2011, 19:10
Temat postu:
Jak na razie ta modernizacja nie wygląda za ciekawie. Znaczy te nowe oświetlenie. Było paskudne, będzie takie same byle jakie Zg
A ten remont przecież jest dlatego, że jest robiony na Euro2012. Niby maja się tutaj ludzie z zagranicy przesiadać na ukraińskie pociągi. To ktoś wymyślił remont żeby wstydu nie było Śmiech
endrju - 16-09-2011, 19:13
Temat postu:
A na czym ta modernizacja ma ogólnie polegać. Dzisiaj widziałem jak ci z PKP Energetyka stawiali nowe słupy. Będą kłaść nową powierzchnię? Bo jeśli ten remont ma się ograniczyć tylko do wymiany wspomnianych słupów, to z tego żaden remont. Niech pierwsze uruchomią te tablice peronowe na całym dworcu, bo to mnie dosyć bardzo irytuje.
A odnośnie połączenia to doprowadzenie do Chełma pociągu z Kowla jest niemożliwe (przemyt).
karol-101 - 16-09-2011, 19:21
Temat postu:
No ale to żadna odpowiedź bo przemyt miał być wyeliminowany wprowadzeniem dwóch osobnych pociągów:

Chełm-Dorohusk
Dorohusk-Kowel

plus "trzepanie" na peronie i po przemycie, problem z głowy


A tablice...heh, po co, wszystko i tak odjeżdża z drugiego peronu Śmiech Wprawdzie nie każdy o tym wie, ale co to obchodzi PKP Twisted Evil
Ramirez - 16-09-2011, 19:24
Temat postu:
Jak pisało gdzieś w internecie maja czas na skoczenie remontu do 30 listopada. Ma byc wymiana nawierzchni peronu ale niestety te wiaty na peronach maja stare zostać. Najwyżej co je pomalują na nowo Zg
Alex - 16-09-2011, 19:35
Temat postu:
endrju:

Cytat:
Zakład Linii Kolejowych w Lublinie uprzejmie informuje, że dokonano wyboru wykonawcy na modernizację peronu nr 1 stacji Chełm Główny.
Termin rozpoczęcia prac przewidywany jest na dzień 15 września 2011 r, zakończenia zaś na dzień 30 listopad 2011r.
Zakres prac obejmuje m.in.:
1) wymianę nawierzchni na peronie nr 1,
2) wymianę słupów oświetleniowych,
3) prace konserwatorskie wiat peronowych
na peronie 1.
Nie będzie natomiast wykonywana wiata na całym peronie.

thassos - 18-09-2011, 08:02
Temat postu:
Te prace, to jak nic, niezbędne minimum na Euro 2012. Nie sądzę, żeby dotyczyło to pociągu Chełm-Dorohusk-Kovel, bo o nim cicho, nawet mimo bliskości wyborów. Nikt jakoś nie piecze kiełbasy wyborczej na tym motywie kolejowym...
endrju - 18-09-2011, 16:33
Temat postu:
Tylko w jaki sposób ma być wykorzystywany ten peron na Euro2012. Większość pociągów (niewiele ich jest) odjeżdża z peronu nr 2. To bardziej za "dwójkę" powinni się wziąć. No chyba, że jeszcze w następnym roku zrobią jakieś roboty. I zrobić to przejście nadziemne, albo całkowicie je rozebrać, bo teraz straszy.
Ramirez - 18-09-2011, 16:45
Temat postu:
endrju, ale po co komu remont peronu drugiego z perspektywy Euro 2012?? Laughing

Ten szeroki tor ukraiński, z tego co można wyczytać w internecie jest przy torze pierwszym. Remontu nikt nie robi dla dobrego humoru mieszkańców Chełma tylko po to aby zagraniczni kibice nie byli zszokowani wysiadając na peronie pierwszym z polskiego pociągu wsiadając do ukraińskiego. A peron drugi i trzeci... no cóż , jak dobrze pójdzie to za 20 czy 30 lat może i to zrobią Twisted Evil
A co do kładki ostatnie wieści mówiły o remoncie po roku 2020, czyli znając życie nigdy.
endrju - 18-09-2011, 17:08
Temat postu:
Ramirez, tak to prawda, tor szeroki jest przy peronie pierwszym, jednak chyba nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi. Mianowicie o to, że remont peronu pierwszego najprawdopodobniej będzie całkowicie bezcelowy, bo żaden pociąg przy nim się zatrzymywać nie będzie. Jeśli ma być to połaczenie Chełm-Kowel, to tylko przy przesiadce w Dorohusku.
A skoro teraz mamy bezpośrednie połączenie Warszawy z Kijowem to nie wierzę, że przed Euro go zlikwidują, a dadzą połączenie z przesiadką w Chełmie. Tak więc sądzę, że Chełm nie odegra żadnej roli przy zbliżającym się Euro. Jedyne na co liczę, chociaż nie wiem czy mam ku temu przesłanki, jest zwiększenie ilości pociągów dalekobieżnych w stronę Warszawy i innych polskich miast.
Ramirez - 18-09-2011, 18:28
Temat postu:
Przecież według oficjalnych planów na Euro 2012 , podanych gdzieś z 2-3 miesiące temu na stronie Rynek Kolejowy- Chełm i Przemyśl ( czy to Medyka)?? maja być głównymi stacjami gdzie maja się przesiadać kibice z polskich wagonów na ukraińskie i w drugą stronę. Tych pociągów ma być więcej niż obecnie.Chyba coś pisało że do 6 -8 składów na dobę na czas Euro 2012. Cześć będzie miała zmieniany rozstaw na granicy ale w większości przypadków podróż pomiędzy Polską a Ukraina ma polegać na przesiadce między innymi w Chełmie. To tylko dlatego doczekamy się tego szczęśliwego remontu peronu pierwszego.
karol-101 - 18-09-2011, 22:08
Temat postu:
Odnośnie remontu peronu drugiego...czy ja wiem? Widziałem perony w dużo gorszym stanie, ten nasz jest taki...normalny.
endrju - 27-09-2011, 15:04
Temat postu:
Ależ tempo prac. Porywające ... W ciągu prawie 2 tygodni zdążyli rozkopać ledwie boczną część peronu od przejścia do końca. No i słupy wymienili. Jeśli w takim tempie to wszystko będzie prowadzone, to do Euro2012 się nie wyrobimy. Ktoś wie, na czym polegać mają owe "prace konserwacyjne" wiat peronowych. Bo chyba zanosi się na zwykłe umycie kurzu i nic więcej.
thassos - 05-10-2011, 09:40
Temat postu:
www.chelm24.pl w artykule z 29 września donosi:

Oto mamy ciąg dalszy partnerskiej współpracy z miastem Kowel na Ukrainie. Władze Chełma i Kowla przy udziale PKP planują kolejny projekt, tym razem mający na celu poprawę i rozbudowę infrastruktury transgranicznej.
Z tego projektu skorzysta bez wątpienia każdy z jego partycypantów. Co zatem uzyska miasto Chełm ? Wiadomo, że dzięki wspólnej pomocy znajdą się nareszcie fundusze na długo oczekiwany remont ulicy Kolejowej. Oprócz tego zostanie rozbudowane skrzyżowanie prowadzące w stronę Kowla oraz parking przy dworcu PKP.
Zatem jakie warunki należy spełnić, by uzyskać wsparcie ? Po pierwsze, miasto Chełm będzie musiało pzrekazać dokładnie 17 % kosztów całości. Na przyszłe lata 2013 i 2014 kwota ta wyniesie ponad 1 mln 250 tys. złotych. Ponad 90% całego obciążenia trzeba będzie wpłacić za dwa lata. Da to jednak duże szanse na poprawienie stanu infrastruktury kolejowej na zaniedbywanym niestety wschodzie kraju. Znacznie łatwiej i szybciej powinno się także podróżować na Ukrainę. Trwają właśnie prace nad dokładnym opracowaniem zamierzeń projektu ,,Rozbudowa transgranicznej infrastruktury drogowo – kolejowej węzłów komunikacyjnych miast Chełm i Kowel". Jak na razie na ich efekty będziemy musieli poczekać.
clone - 20-10-2011, 15:43
Temat postu:
Tymczasem na chełmskim dworcu w 36 dniu pracy jest niewiele lepiej niż na samym początku (jeśli w ogóle), poniżej zdjęcia z postępu prac:

http://galeriakolejowa.pl/data/thumbnails/13/20111020066.jpg
http://galeriakolejowa.pl/data/thumbnails/13/20111020065.jpg
http://galeriakolejowa.pl/data/thumbnails/13/20111020064.jpg

Nie sądziłem, że się to będzie tak ślimaczyć. Ale jeszcze to mógłbym pominąć milczeniem, ale fakt, że najpierw demontowali boczną część peronu, a teraz to samo montują, to już lekka przesada. Pęknięte, zużyte płyty betonowe znajdują zastosowanie na remontowanym peronie. Jestem przekonany, że wyjdzie z tego lekki lifing, a nie tak obiecywano gruntowna modernizacja.
_kamil_ - 20-10-2011, 18:45
Temat postu:
Miejmy nadzieję, że od nowego rozkładu jazdy "przerzucą" większość pociągów na wyremontowany peron pierwszy.
thassos - 22-10-2011, 14:04
Temat postu:
ale mogliby też uruchomić coś dodatkowo do kovla... jakoś ucichło ostatnio o tym połączeniu zarówno w relacji bezpośredniej jak i z przesiadką w dorohusku... czemu?
Pirat - 13-12-2011, 12:17
Temat postu:
Lubelskie: Pomysły na pociągi przygraniczne

Oprócz lobbowania za połączeniem Chełm – Kowel powinno rozważyć się przywrócenie kursowania bezpośredniego pociągu z Lublina do Kowla. Połączenie to powinien obsługiwać szynobus. Poza tym do pociągów międzynarodowych takich jak „Kiev Express” powinny być dołączane 1-2 wagony z miejscami do siedzenia. Służyłyby one do przemieszczania się transportem kolejowym w strefie przygranicznej – napisał do „Rynku Kolejowego” czytelnik pragnący zachować anonimowość.

Na lubelskim odcinku granicy z Ukrainą nie ma w ogóle pociągów przygranicznych. Ten stan miał się zmienić poprzez uruchomienie połączenia Chełm – Kowel. Podjęto rozmowy w tej sprawie. Zaproponowano rozwiązanie polegające na podróży z przesiadką na granicy. Uznano, że jest ona konieczna, aby uchronić skład przed dewastacją, wynikającą z ukrywania i wykrywania kontrabandy w zakamarkach wagonów. Ustalono nawet szczegóły kursowania. Jednak mimo zabiegów ze strony polskiej (wsparł je nawet arcybiskup prawosławnej diecezji lubelsko- chełmskiej Abel), nie udało się doprowadzić do uruchomienia nowego połączenia.

Nasz czytelnik uważa, że jest lepsze rozwiązanie. Jest nim przywrócenie bezpośredniego pociągu Lublin – Kowel. Obsługiwać je powinien autobus szynowy. Zaletą wykorzystania takiego pojazdu jest jego budowa, która w zasadzie uniemożliwia chowanie nielegalnych towarów w tzw. skrytkach konstrukcyjnych. Ponadto pojazd taki jest tańszy w eksploatacji od składu wagonowego. Nasz czytelnik postuluje, że na początku taki skład mógłby kursować tylko w weekendy, jednak docelowo powinien jeździć codziennie. Mógłby kursować w godzinach kursowania pociągów REGIO Lublin – Dorohusk, np. wyjazd z „Koziego Grodu” g. 7.35, a w drogę powrotną (odj. ze stacji granicznej) 16:04 lub 19:59. Zdaniem piszącego do „Rynku Kolejowego” na takim połączeniu zyskaliby wszyscy zainteresowani, głównie mieszkańcy Lublina i Chełma.

Do propozycji naszego czytelnika właściciel lubelskich szynobusów i (jednocześnie) organizator przewozów podchodzi negatywnie. Jak podaje „Rynkowi Kolejowemu” Monika Płońska z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego szynobusy zostały zakupione do obsługi połączeń regionalnych. Ponadto wskazuje, że pomysł z przesiadką na granicy ma realne uzasadnienie ekonomiczne, niezwiązane z obawą o stan taboru przekraczającego granicę.

- Przesiadka na stacji w Jagodzinie lub Dorohusku nie była podyktowana jedynie chęcią uniknięcia dewastowania pociągów, ale przede wszystkim faktem, że w cenie ukraińskiego biletu na pociąg, który przekracza granicę państwa, wliczana jest dodatkowa (wysoka jak na warunki ukraińskie) opłata. Takie rozwiązanie miało na celu również obniżenie ceny biletu – wyjaśnia Monika Płońska.

Innym proponowanym rozwiązaniem jest to, aby w składach pociągów międzynarodowych, np. Berlin-Warszawa-Kijów, oprócz wagonów sypialnych, znajdowały się (w zależności od potrzeb) jeden lub dwa wagony z miejscami do siedzenia. Chodzi tutaj szczególnie o podróżujących w strefie przygranicznej, np. z Lublina/Chełma do Kowla. Na takie odległości nie ma potrzeby korzystania z wagonów sypialnych. Dlatego włączenie do składu wagonów pasażerskich stworzyłoby atrakcyjną ofertę (np. ze względu na niższą cenę) dla osób podróżujących przez granice na bliższe odległości.

Jednak i ta propozycja nie ma większych szans na realizację. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Małgorzata Sitkowska, Rzecznik Prasowy PKP Intercity, spółka nie zajmuje się przewozami przygranicznymi. Wskazuje, że jednostkami właściwymi do organizacji i realizacji takich przewozów są władze województwa i przewoźnik samorządowy.

Małgorzata Sitkowska dodaje inne uzasadnienie, aby nie włączać wagonów z miejscami do siedzenia do pociągów kursujących przez przejście Dorohusk - Jagodin.

- Zachodzi obawa, że mogłyby być systematycznie niszczone zarówno przez osoby próbujące nielegalnie przewozić materiały, jak i służby graniczne - tak jak to miało miejsce na innych przejściach granicznych na granicy wschodniej, gdzie kursowały pociągi z wagonami z miejscami do siedzenia – wyjaśnia Rzecznik Prasowy narodowego przewoźnika.

źródło: Rynek Kolejowy
maciej30 - 13-12-2011, 16:48
Temat postu:
Nie da się właczyc wagonów z miejscami do siedzenia do Kiev Expressu bowiem wagony z miejscami do siedzenia sa nieprzystosowane do wymiany wózków na granicy na szerokie. Taka możliwosc maja tylko sypialki, wiec o czym w ogóle mowa. Ten kto wpadł na taki pomysl widac nie ma o tym pojęcia.
Sebcio - 01-01-2012, 20:04
Temat postu:
maciej30, zestawy kołowe zmienia się chyba gdzieś dalej od granicy.
maciej30 - 02-01-2012, 10:40
Temat postu:
Sebcio zestawy kołowe zmienia sie w Jagodinie to jest na samej granicy polsko - ukrainskiej. Nie ma szans zeby jakiekolwiek wagony siedzace z polski pojechały w glab ukrainy, tak nigdy nie było i nie bedzie. Za PRLu kursowały też same sypialne i to sie nie zmieni. Mozliwe jest to tylko po szerokim torze Kovel - Chełm ale to ukraincy musieliby wytrasowac swoj pociag z ich wagonami. A tutaj była mowa o dolaczeniu do Kiev Expresu wagonów polskich z miejscami do siedzenia ktore pojechalyby do Kovla a to jest niemozliwe z uwagi na wymiane wozkow w jagodinie. Nasze wagony do siedzenia maja niewymienalne wozki wiec jest to niemozliwe i taka propozycje mozna wyrzucic od razu do kosza.
Arthur - 02-01-2012, 11:26
Temat postu:
Kiedyś tor o "normalnym" rozstawie doprowadzony był do Kowla właśnie ale czy on jeszcze jest to nie wiem.
maciej30 - 02-01-2012, 11:49
Temat postu:
Arthur chyba jeszcze jest ale to i tak nic nie zmienia w kwestii dolaczenia dwojek do Kiew Expressu bo ten w jagodinie ma zmieniane wózki czyli juz od jagodina w strone kowla porusza sie po szerokim torze. Moze byc oddzielny pociag chełm - kovel ale nikt sie poki co nie kwapi do uruchomienia takiego polaczenia.
ibonek - 02-01-2012, 13:25
Temat postu:
maciej30, po prostu nikt nie chce się narażać na straty z tytułu rozebranych wagonów zarówno przez przemytników jak i Straż Graniczną czy Urząd Celny. A kontrabanda kwitnęła by w tym pociągu na 100% albo i bardziej.
W tej chwili rozwiązaniem mogło by być utworzenie pociągów Chełm - Kowel jako łączników do naszych REGIO/InterRegio Lublin - Chełm/Dorohusk i ukraińskich odpowiedników z odprawą celną przy wsiadaniu/wysiadaniu w Kowlu i Jagodinie oraz Dorohusku i Chełmie. Ale i tu nie ma gwarancji, że nie będzie prób przemytu.
Na pewno łatwiej by było, gdyby Ukraina była członkiem UE a bez problemów dało by się takie pociągi uruchomić gdyby UA podpisała układ z Shengen. Ale to na razie pozostaje w sferze naszych i sąsiadów zza Buga marzeń i w zakresie działań polityków.
maciej30 - 02-01-2012, 16:18
Temat postu:
ibonek chyba miałes na mysli jako pociągów skomunikowanych z IR/Regio a nie łącznikow
ibonek - 02-01-2012, 19:14
Temat postu:
maciej30, Można to i tak odczytać. Ale o coś takiego mi chodzi Smile
maciej30 - 02-01-2012, 19:51
Temat postu:
ibonek łącznik to inaczej wagony wlaczane do innego składu a to w tym przypadku byłoby niemozliwe z uwagi na szeroki tor, wiec tylko skomunikowanie, czyli pociag przyjezdza z kovla do chełma i na drugim peronie czeka juz nastepny w kierunku Lublina i odwrotnie.
ibonek - 03-01-2012, 08:49
Temat postu:
maciej30, wiem co to łącznik a co to skomunikowanie. Mowa była o torze 1435 mm do Kowla i o to mi chodziło.
Skomunikowanie także może być, mnie to nie przeszkadza Smile
EOT
Pozdrawiam
Pt31 - 17-03-2012, 17:57
Temat postu:
Dużo się pisze o połączeniu Chełm - Kowel po szerokim torze, ale nie widać żeby sprawy szły w dobrym kierunku, być może jeszcze się to zmieni. Sam z wielką chęcią korzystałbym z takiego połączenia. Pamiętam jak pod koniec lat 80. jeździł pociąg pośpieszny relacji Zielona Góra - Kowel. W tym czasie specjalnie wydłużono pierwszy peron i zmniniono przy nim na szeroki tor pierwszy, cała inwestycja zwiazana była z uruchomieniem międzynarodowego pciągu relacji Kijów - Chełm. Obecnie tor ten od wielu lat nie jest obsługiwany w ruchu pasażerskim, ale mam nadzieję że przestanie rdzewieć.
sympatyk - 22-05-2014, 19:54
Temat postu:
Pociągów na Ukrainę nie będzie...

Wiadomo że nie zostaną zrealizowane plany przywrócenia połączeń regionalnych z Krakowa i Lublina na Ukrainę. – Kolej Ukraińska poinformowała nas, że infrastruktura w Mościskach i w Kowlu nie jest przygotowana do obsługi regularnego ruchu pasażerskiego po torze normalnym.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/52424/pr_od_lipca_miedzynarodowym_z_poznania_i_elku.html
tomekjot - 29-06-2014, 14:32
Temat postu:
Absolutnie nie jest prawdą, ze do Kowla jeździły wyłącznie wagony sypialne.
Pt31 - 24-02-2017, 11:33
Temat postu: Koleje ukraińskie uruchomią pociąg Kowel - Chełm
Jak donosi Rynek Kolejowy - od 1 lipca ma zacząć kursowanie kolejny międzynarodowy pociąg przekraczający polsko-ukraińską granicę. Będzie jeździł w relacji Kowel – Chełm.

Źródło:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ukrainskie-koleje-uruchomia-pociag-kowel--chelm-80480.html
sheva17 - 24-02-2017, 13:05
Temat postu:
Ciekawe czy będzie jakieś skomunikowanie do Łucka?
Beatrycze - 26-04-2017, 13:20
Temat postu:
Kowel i Chełm połączy autobus szynowy Pesy.

Wojciech Balczun, prezes Kolei Ukraińskich, zapowiedział rychłe uruchomienie pociągów w relacji Kowel – Jagodin – Chełm. Połączenie ma być obsługiwane autobusami szynowymi z Pesy.

Zgodnie z zapowiedziami prawdopodobnie już w czerwcu ruszy połączenie Kowel – Jagodin – Chełm. Będzie to drugi przypadek, po pociągu Przemyśl – Lwów – Kijów, kiedy ukraiński pociąg wjedzie na polskie tory. Przeszkodą w kursowaniu na innych relacjach jest oczywiście różny dla Polski i Ukrainy rozstaw torów, ale zarówno do Przemyśla, jak i do Chełma doprowadzono szerokie tory. Pociąg ma kursować codziennie, wyjeżdżać będzie z Kowla o 11:50 i po 2 godzinach dotrze do Chełma.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kowel-i-chelm-polaczy-autobus-szynowy-pesy-81453.html
Groźny Fanatyk - 26-04-2017, 13:25
Temat postu:
Dobry ruch, wyraźnie powiązany z rychłym zniesieniem wiz dla obywateli Ukrainy. Może się cieszyć sporą popularnością, oby tylko nie skończył jak niesławny "Przemytnik".
Beatrycze - 05-05-2017, 17:58
Temat postu:
Dziś testowy przejazd na trasie Kowel – Chełm.

Dokładnie w piątek 5 maja ma się odbyć pierwszy testowy przejazd pociągu na kolejnej planowanej trasie transgranicznej między Ukrainą a Polską. Chodzi o trasę Kowel – Chełm, która prawdopodobnie jeszcze w lato zostanie otwarta i obsługiwana będzie autobusami szynowymi z Pesy.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dzis-testowy-przejazd-na-trasie-kowel--chelm-81565.html
Beatrycze - 16-05-2017, 12:44
Temat postu:
Ukraińcy i Polacy wspólnie pracują nad rozkładem jazdy nowego pociągu, który wkrótce połączy Chełm z Kowlem. Ma ruszyć w połowie czerwca. Uruchomienie połączenia zbiegnie się z odejściem od konieczności posiadania krótkoterminowych wiz dla Ukraińców.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/trwaja-ostatnie-uzgodnia-dotyczace-pociagu-chelm--kowel-81708.html
Beatrycze - 18-05-2017, 13:03
Temat postu:
Pociąg Kowel – Chełm ruszy 12 czerwca.

Wielkimi krokami zbliża się uruchomienie kolejnego połączenia transgranicznego Chełm – Kowel. – 12 czerwca odbędzie się pierwszy kurs pociągów z Kowla do Chełma – poinformował Wojciech Balczun, szef Kolei Ukraińskich. Zapowiedział też dalszy rozwój oferty międzynarodowej.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociag-chelm--kowel-ruszy-12-czerwca-81763.html
thassos - 18-05-2017, 20:54
Temat postu:
A nie można by przywrócić połączenia Kijów-Chełm-Kijów po szerokim torze? Takie kiedyś całkiem dobrze funkcjonowało.
Pt31 - 24-05-2017, 21:41
Temat postu:
W nowym rozkładzie jazdy nie widać połączenia Chełm - Kowel
chimera - 29-05-2017, 11:01
Temat postu:
Chełm 14:51 - Kovel 18:40
Kovel 11:53 - Chełm 13:41
kontakt - 29-05-2017, 16:48
Temat postu:
A skąd kolega ma te godziny odjazdów ?
A tak swoją drogą to te godziny są dla kogo ?
Nie można zrobić tak aby odjazd z Chełma był rano i powrót wieczorem.I tak samo z Kowla odjazd rano,powrót wieczorem.Wiem,wiem wtedy potrzebne były by dwa składy a tak jednym składem zrobią kurs i Wielkie halo że otwieramy nowe połączenie.
Noema - 29-05-2017, 22:38
Temat postu:
kontakt, to nie jest połączenie dedykowane mieszkańcom przygranicznych terenów. Pociąg jest dla Ukraińców masowo najeżdżających nasz kraj. Dla nich godziny kursowania są idealne, biorąc pod uwagę dojazd do Chełma/Kowla z głębi Polski/Ukrainy.
Anonymous - 30-05-2017, 07:41
Temat postu:
To jest przede wszystkim połączenie organizowane przez Koleje Ukraińskie, więc dostosowane do ich potrzeb i możliwości taborowych, obiegowych itd. Jak polski przewoźnik zauważy potrzebę jazdy na wschód, można się spodziewać pociągów wyjeżdżających rano od nas i wracających wieczorem.
barciur - 30-05-2017, 12:06
Temat postu:
Ciekawe, że nie ma skomunikowania z Odessą, a tylko z Kijowem. Ale na pociąg do Odessy nie da się z Kowla kupić biletów po 10 czerwca a powrotny się da (tu skomunikowanie jest), więc ciekawi mnie, czy może przestawią godziny kursowania Odessy żeby to skomunikować.
Beatrycze - 07-06-2017, 12:48
Temat postu:
PKP IC uruchamia nowe międzynarodowe połączenie z Ukrainą.

PKP Intercity rozszerza siatkę połączeń w kierunku wschodnim! Już od 11 czerwca br. podróżni z Chełma zyskają możliwość bezpośredniego dojazdu do ukraińskiego Kowla. Skład PKP Intercity i Kolei Ukraińskich będzie kursował codziennie. Cena biletu za przejazd na całej trasie wyniesie 5,80 euro.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30241/pkp-ic-uruchamia-nowe-miedzynarodowe-polaczenie-z-ukraina.html
Beatrycze - 13-06-2017, 12:48
Temat postu:
Ruszyło połączenie Chełm – Kowel. Zapowiedź kolejnego połączenia do Kijowa.

Dokładnie 12 czerwca rozpoczął kursowanie pociąg międzynarodowy w relacji Chełm – Kowel. To kolejne połączenie wspólnie wypracowane przez stronę ukraińską i polską. Popularność połączeń kolejowych na naszej wschodniej granicy mobilizuje stronę ukraińską do myślenia o dalszym rozwoju oferty. Jest już zapowiedź kolejnego połączenia z Przemyśla do Kijowa, z tą różnicą, że inną trasą.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ruszylo-polaczenie-chelm--kowel-zapowiedz-kolejnego-polaczenia-do-kijowa-82148.html
Pt31 - 17-06-2017, 22:05
Temat postu:
Pociąg Pesy z Kowla do Chełma
Anonymous - 18-06-2017, 07:32
Temat postu:
Jak z frekwencją?
bieluch - 18-06-2017, 12:24
Temat postu:
wczoraj do Chelma przyjechalo 50 osob. Dwie osoby chcialy kupic bilet na dzisiaj do Kowla to kasjerka powiedziala, ze wszystkie miejsca wyprzedane.
Anonymous - 19-06-2017, 10:57
Temat postu:
To jest też połączenie z miejscówkami??
bieluch - 19-06-2017, 11:09
Temat postu:
tak, jak wszystkie TLK objete rezerwacją miejsc
Anonymous - 20-06-2017, 07:03
Temat postu:
Bardziej miałem na myśli czy jest limit sprzedaży ograniczony do ilości miejsc siedzących. Jak w EIP:)
Beatrycze - 18-07-2017, 12:48
Temat postu:
Z trasy z Kowla do Chełma skorzystało już 2 tys. pasażerów.

Miesiąc po uruchomieniu drugiego pociągu transgranicznego łączącego Polskę z Ukrainą widać, jak bardzo takie połączenia są potrzebne. Tylko w miesiąc autobus szynowy Pesy przewiózł na trasie z Kowla do Chełma prawie 2 tys. pasażerów. Koleje Ukraińskie już myślą o poszerzeniu oferty.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-trasy-z-kowla-do-chelma-skorzystalo-juz-2-tys-pasazerow-82629.html
thassos - 19-07-2017, 22:23
Temat postu:
Nie wiem czy to zwyczaj, czy przypadek, ale na dworcu w Chełmie na tablicach odjazdowych nie wyświetlają pociągu do Kowla.... Dzisiaj byłem niestety nie ma go, chociaż pociągi Polregio i TLK były
Beatrycze - 26-07-2017, 13:06
Temat postu:
Z Kowla do Chełma 4 razy więcej pasażerów niż w drodze powrotnej.

Koleje Ukraińskie podają kolejne dane dotyczące zainteresowania niedawno uruchomionym połączeniem Kowel – Chełm. Okazuje się, że w przypadku tego pociągu, cztery razy więcej pasażerów jeździ z Ukrainy do Polski niż z Polski na Ukrainę.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-kowla-do-chelma-4-razy-wiecej-pasazerow-niz-w-drodze-powrotnej-82770.html
thassos - 07-08-2017, 15:29
Temat postu:
Miało być drugie połączenie na Ukrainę w relacji Równe-Chełm-Równe

RK zapowiada jedynie zmianę: zamiast Kovla będzie Zdołbunów (k. Równego), ale pisząc POCIĄGI może ma na myśli przynajmniej dwa..... reszta w artykule:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polska-i-ukraina-wspolnie-o-rozwoju-kolei-konkurencyjna-cena-oraz-bilety-przez-internet--82933.html.

Szkoda, że zamknięta jest trasa Lublin-Warszawa, bo ona dawałaby szanse rozwoju połączeniom z Ukrainy....w tej sytuacji większość ruchu pójdzie przez Przemyśl

[ Dodano: 14-08-2017, 22:37 ]
http://slowopolskie.org/4-sierpnia-z-ukrainy-do-polski-zacznie-kursowac-pociag-relacji-zdolbunow-chelm/
Pt31 - 15-08-2017, 22:41
Temat postu:
thassos napisał/a:
Nie wiem czy to zwyczaj, czy przypadek, ale na dworcu w Chełmie na tablicach odjazdowych nie wyświetlają pociągu do Kowla.... Dzisiaj byłem niestety nie ma go, chociaż pociągi Polregio i TLK były


Nie wyświetlają pociągu do Kowla na tablicach odjazdowych, ponieważ tablice przy peronie na który wjeżdża wymieniony pociąg są uszkodzone i pozalepiane taśmami. W związku z tym, na hali dworca także go nie wyświetla na tablicach przyjazdów i odjazdów.Chyba nikomu na tym nie zależy żeby usprawnić tablice odjazdów, ponieważ powyższy stan utrzymuje się już tak od dłuższego czasu, albo brak środków na ten cel.
Gaspares - 16-08-2017, 22:23
Temat postu:
Od 24 sierpnia 2017 Koleje Ukraińskie wydłużą relację pociągów Chełm—Kowel i do Kowel—Chełm do stacji Zdołbunów. Dzięki temu bezpośrednie połączenie z polską zyskają dodatkowo trzy miasta zachodniej Ukrainy: Zdołbunów, Równe i Kiwerce.

https://www.uz.gov.ua/press_center/up_to_date_topic/456774/
Victoria - 16-11-2017, 19:51
Temat postu:
Dodatkowa para pociągów z Ukrainy do Chełma, obsługa 630M.

Wraz z nowym rozkładem jazdy UZ wprowadzą kolejne międzynarodowe połączenie do Polski. Pociągi pojadą na trasie Zdołbunów - Kowel – Chełm. W nowym rozkładzie jazdy będą zatem dwa połączenia na tej trasie, drugie tylko z Kowla do Chełma. Trasy będą obsługiwane przez szynobusy PESA 630M.

Więcej:
http://inforail.pl/dodatkowa-para-pociagow-z-ukrainy-do-chelma-obsluga-630m-_more_100405.html
bieluch - 07-04-2018, 10:28
Temat postu:
od 12 kwietnia dotychczasowy pociag z 10.55 do Kovla zostaje wydluzony do Zdołbunowa.
Obecny pociag do Zdołbunowa z godz.17:35 od 12.04 przestanie kursować. Powroci na tory prawdopodobnie od 23 czerwca w soboty i niedziele
Pt31 - 07-04-2018, 16:35
Temat postu:
Chyba mała frekwencja jest.
Beatrycze - 11-04-2018, 13:21
Temat postu:
Chełm – Kowel: Znaczne ograniczenie oferty.

Już 12 kwietnia nie zostanie uruchomiona jedna z dwóch par pociągów regionalnych przekraczających granicę polsko-ukraińską w Dorohusku. Na wniosek Kolei Ukraińskich wprowadzone zostały bowiem cięcia we wspólnej ofercie UZ i PKP Intercity. W związku z zawieszeniem kursu popołudniowego do Zdołbunowa wydłużona zostanie relacja pociągu wyjeżdżającego z Chełma późnym rankiem.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/chelm--kowel-znaczne-ograniczenie-oferty-86560.html
bieluch - 11-07-2018, 15:29
Temat postu:
Na tablicach nad kasami nareszcie zaczeli wyswietlac pociągi do Kovla/Zdolbunova.
thassos - 12-07-2018, 06:19
Temat postu:
Nie ciesz się, juz kurswanie pociągów ograniczone i pewnie wyświetlanie się skończy Sad
Victoria - 21-09-2018, 20:27
Temat postu:
Chełm – Kowel: Została tylko jedna para kursów.

Stopniowo kurczy się oferta połączeń regionalnych na przejściu granicznym Dorohusk – Jagodzin. Z Kowla do Chełma pociąg odjeżdża obecnie już tylko raz dziennie i można się spodziewać, że taki grafik utrzymany zostanie także w rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w grudniu. W momencie, w którym przewoźnicy drogowi regularnie uruchamiają kolejne kursy na Wschód, kolej narzeka bowiem na niewystarczającą liczbę podróżnych.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/chelm--kowel-zostala-tylko-jedna-para-kursow-88740.html
Victoria - 11-06-2019, 21:04
Temat postu:
Koniec pociągów Chełm – Kowel – Zdołbunów

Koleje Ukraińskie likwidują jedyną parę organizowanych wspólnie z PKP Intercity pociągów z Chełma do Zdołbunowa prze Kowel. Pociągi nie będą kursować formalnie od 18 czerwca, ale już dziś na polskim odcinku trasy zastąpi je autobus. Od miesiąca przewoźnicy realizowali połączenia przez sześć, a nie siedem dni w tygodniu, a dniem bez kursów był nietypowo poniedziałek.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koniec-pociagow-chelm--kowel--zdolbunow-92252.html
Pt31 - 13-06-2019, 15:42
Temat postu:
Szkoda, z tego co czasami widziałem pociąg miał sporą frekwencję.

[ Dodano: 13-06-2019, 16:49 ]
Chełm - Zdołbunow
Groźny Fanatyk - 21-06-2019, 19:55
Temat postu:
Ponoć poszło o rozliczenia akcyzy za paliwo na terytorium Polski. Polska zażądała daniny, Ukraińcy to policzyli i wyszło że im się to nie opłaca.
Jeśli to byłaby prawda, to ręce opadają.
Pt31 - 11-09-2019, 01:01
Temat postu:
Nie zanosi się na wznowienie połączeń kolejowych po szerokim torze z Chełma do Kowla, i Zdołbunowa.

Żródło: https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/mi-nie-mamy-wplywu-na-poprawe-oferty-na-przejsciu-w-dorohusku-93454.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group