INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Będą podwyżki w Przewozach Regionalnych

Pirat - 03-08-2011, 18:50
Temat postu: Będą podwyżki w Przewozach Regionalnych
Będą podwyżki w Przewozach Regionalnych

250 złotych – o tyle ma wzrosnąć średnie wynagrodzenie pracowników Przewozów Regionalnych w ciągu najbliższego półtora roku. Zarząd spółki przedstawił najnowszą propozycję podwyżek, które zostałyby wprowadzone dwuetapowo.

120 zł – w takiej wysokości już od sierpnia 2011 roku wzrośnie przeciętne wynagrodzenie zasadnicze pracownika Przewozów Regionalnych. Pociągnie to za sobą wzrost wysokości składników pochodnych uposażenia, zatem realnie podwyżka jest jeszcze wyższa i wynosi około 220 zł. Uchwałę w tej sprawie podjął zarząd spółki, a jej realizacja wymaga jeszcze akceptacji rady nadzorczej.

Jednocześnie zarząd firmy – w toku rozmów ze związkami zawodowymi – zadeklarował wprowadzenie od 1 stycznia 2013 roku drugiego etapu podwyżki w wysokości średnio 130 zł w wynagrodzeniu zasadniczym na pracownika, co z pochodnymi stanowiłoby wzrost o 240 zł. – Takie rozwiązanie przyniosłoby w sumie wzrost wynagrodzeń średnio o 250 złotych, co (wraz z pochodnymi) wyniosłoby średnio aż 460 zł – mówi prezes Przewozów Regionalnych Małgorzata Kuczewska-Łaska.

Propozycja ta stanowi de facto spełnienie prawie w aż 90 procentach postulatu płacowego przedstawionego przez stronę związkową (związki zawodowe żądają średnio 280 złotych podwyżki). Związki zawodowe nie doszły jednak do porozumienia z zarządem spółki. Ostatnia tura rozmów na ten temat zakończyła się podpisaniem przez obie strony z udziałem mediatora protokołu rozbieżności. Strona związkowa może teraz ewentualnie podjąć decyzję o akcji strajkowej. – Zarząd Przewozów Regionalnych nie może przystać w całości na propozycję strony związkowej, bowiem wiązałoby się to z koniecznością osłabienia dotychczasowej stabilności finansowej firmy i mogłoby wpłynąć na obniżenie poziomu usług przewoźnika – dodaje prezes Kuczewska-Łaska.

Przewozy Regionalne zakładają w tym roku zmniejszenie straty spółki do 30 mln zł. W ostatnich latach zarząd PR znacznie ograniczył stratę. Jeszcze w 2009 roku było to 296 mln zł, a w 2010 roku wyniosła ona 170 mln zł.

źródło: Przewozy Regionalne / Rynek Kolejowy
syrenka - 03-08-2011, 19:52
Temat postu:
Dopóki nie zobaczę na pasku, to nie uwierzę, ale cieszę się z tej decyzji.

Niech mi tylko ktoś teraz ze strajkiem wyjedzie, to mu osobiście walnę w związkową mordę. Neutral
oporny301 - 03-08-2011, 20:13
Temat postu:
syrenka - współczuję twojej psychice.

A co ja widzę wyżej?
1. Czystą manipulację i proroctwo działania spółki po 2013 roku!
2. Działania na ROZBICIE JEDNOŚCI ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH.
3. Sam Zarząd przyznaje prawo DO PODJĘCIA STRAJKU - TO BARDZO PIĘKNY I HUMANITARNY GEST!
4. Prośbę, - przestańcie strajkować -, bo nasze tyłki się palą.

Boże. Gdzie Ja żyję?
Dolnoślązak - 03-08-2011, 20:14
Temat postu:
Cytat:
Niech mi tylko ktoś teraz ze strajkiem wyjedzie, to mu osobiście walnę w związkową mordę. Neutral


syrenka, jutro tj. 04 sierpnia 2011 r. związki zawodowe działające w Spółce PR spotykają się u L. Miętka celem ustalenia daty i godziny rozpoczęcia strajku w PR Exclamation .

Jest to spowodowane brakiem porozumienia pomiędzy stronami sporu zbiorowego i podpisaniem protokołu rozbieżności przez zarząd Spółki, mediatora i związki zawodowe.
oporny301 - 03-08-2011, 20:22
Temat postu:
Masz delikatnie mówiąc - nieprecyzyjne informacje!
Ale faktem jest.
Jutro decyzja. KIEDY!!!
syrenka - 03-08-2011, 20:22
Temat postu:
Protokół czytałam, dziękuję za troskę. Widocznie zrozumieliśmy go inaczej, skoro komuś nadal chce się strajkować.
Rozbicie związków zawodowych? Czekam na ten moment z utęsknieniem!

A o moją psychikę nie musisz się martwić, sam sobie dekiel zbadaj [z góry przepraszam modostwo za odstępstwo od netykiety, ale ręce opadają].
oporny301 - 03-08-2011, 20:34
Temat postu:
A mnie spadły majty.
Dziś, gdy są związki razem, syrenka trzyma kciuki za rozbiciem związków, gdy pozostali forumowicze w to nie wierzyli, a jednak się stało. Kim jesteś syrenka?
Pytam Ja, emerytowany zwiąchol.
syrenka - 03-08-2011, 20:39
Temat postu:
No właśnie - jesteś ewidentnym przykładem jak związki mogą szkodzić na starość w percepcji otoczenia Smile
Oczywiście, że powinni je rozpędzić na cztery strony świata. Związek kolejowy powinien być jeden, góra dwa, za to solidny i utrzymywany TYLKO I WYŁĄCZNIE ze składek członków.

Ale za duży OT nam rośnie. To temat na zupełnie inny wątek.
Minerva - 03-08-2011, 20:42
Temat postu:
Propozycja zarządu, biorąc pod uwagę złą sytuację finansową spółki, jest bardzo dobra. Bierzcie ile dają, bo później się okaże, że nic nie dostaniecie, bo strajk tylko pogłębi zapaść PR. Z tego co się orientuję to związkowi prowodyrzy strajkowi nie są pracownikami PR, więc o co tu do jasnej cholery chodzi? Jeśli spółka upadnie to ucierpi cała załoga PR, ale bossom związkowym włos z głowy nie spadnie. W ten sposób związki zawodowe dobiły wiele polskich przedsiębiorstw. Jak widać, związkowcy nie wyciągają z tego żadnych wniosków.
Dolnoślązak - 03-08-2011, 20:47
Temat postu:
Cytat:
Z tego co się orientuję to związkowi prowodyrzy strajkowi nie są pracownikami PR, więc o co tu do jasnej cholery chodzi?


Minerva, Ci tzw. "prowodorzy" w większości są pracownikami PR.
syrenka - 03-08-2011, 20:47
Temat postu:
No właśnie też nawet się zastanowiłam: Zarząd idzie nam na rękę. Ma psychiczną przewagę. Czeka na decyzję o ewentualnym strajku, żeby potem powiedzieć "No nie - my do was rękę wyciągamy, a wy tę rękę kąsacie. Z karę nie będzie drugiej tury podwyżek/w ogóle podwyżek". I tyle.
Oby się nie sprawdziło, ale rozumiem Twój pesymizm, Minerva.
Minerva - 03-08-2011, 20:50
Temat postu:
Dolnoślązak, w mediach nieustannie lawiruje niejaki Miętek, a on jest zatrudniony w PKP Cargo, ponadto zasiada w radzie nadzorczej PKP SA. Odnoszę wrażenie, że ten cały Miętek wyświadcza wam (pracownikom PR) niedźwiedzią przysługę. Zachowuje się bowiem jak agent pekapu działający z premedytacją na niekorzyść PR. Jak wiadomo Grupa PKP gra na upadek/rozbicie PR i kolejarskie związki zawodowe robią wszystko, żeby PR dobić.
Dolnoślązak - 03-08-2011, 20:59
Temat postu:
Cytat:
Dolnoślązak, w mediach nieustannie lawiruje niejaki Miętek, a on jest zatrudniony w PKP Cargo, ponadto zasiada w radzie nadzorczej PKP SA.


Minerva, masz rację. Tylko trzeba tu zaznaczyć, że w jego związkach (Konfederacji) należy kilka związków zawodowych działających w PR, związek maszynistów, drużyn konduktorskich itd.
A dlaczego tylko jego widać i słychać w mediach Question Po prostu tak postanowił Komitet Strajkowy.
W poszczególnych regionach Polski w tej materii wypowiadają się inni związkowcy.

[ Dodano: 03-08-2011, 21:02 ]
Np. gdy był organizowany 2-godzinny strajk ostrzegawczy na Dolnym Śląsku, to dla telewizji TVN24 udzielał wywiadu inny związkowiec, a dla TVP Wrocław jeszcze inny związkowiec.
oporny301 - 03-08-2011, 21:15
Temat postu:
Minerva napisał/a:
Dolnoślązak Zachowuje się bowiem jak agent pekapu działający z premedytacją na niekorzyść PR. Jak wiadomo Grupa PKP gra na upadek/rozbicie PR i kolejarskie związki zawodowe robią wszystko, żeby PR dobić.

już działa piąta kolumna anty związkowa Embarassed

A skoro Miętka opłaca Cargo, to chyba lepiej niżby mu płaciły PR-y?
Ale przecież nie o to chodzi POparańcom!
Torreador - 03-08-2011, 22:44
Temat postu:
Cytat:
Jednocześnie zarząd firmy – w toku rozmów ze związkami zawodowymi – zadeklarował wprowadzenie od 1 stycznia 2013 roku drugiego etapu podwyżki

Tylko ludzie inteligentni inaczej mogą uwierzyć w tego rodzaju małozobowiązujące obietnice. Podobny "wariant" ćwiczony był już w 2008r.
W 2013r. będzie istniała co najwyżej połowa spółki PR.
Pirat - 04-08-2011, 14:15
Temat postu:
Miętek: Propozycja zarządu to nic nowego

Wczoraj Przewozy Regionalne przesłały informację prasową, w której podana została propozycja podwyżek dla pracowników. - Ta propozycja to nie jest nic nowego - komentuje Leszek Miętek. Decyzję w sprawie strajku w PR związki przedstawią dziś po południu.

- 250 złotych – o tyle ma wzrosnąć średnie wynagrodzenie pracowników Przewozów Regionalnych w ciągu najbliższego półtora roku - napisały wczoraj Przewozy Regionalne w informacji prasowej. Podwyżki miały być dwuetapowe. - Ta propozycja była przedstawiona na ostatnim spotkaniu zarządu z przedstawicielami organizacji pracowniczych. To nie jest żadna nowa oferta - kwituje Leszek Miętek – prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.

- To właśnie ta propozycja jest wpisana do protokołu rozbieżności - uszczegółowił Leszek Miętek. Wydaje się zatem, że strajk w Przewozach Regionalnych, która ma odbyć się 10 sierpnia, jest przesądzony. Prezydent ZZMK obiecał, że ostateczną decyzję w sprawie strajku poznamy jeszcze dziś.

źródło: Rynek Kolejowy
kostuch - 04-08-2011, 19:21
Temat postu: 17 sierpnia strajk w Przewozach Regionalnych
Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce potwierdził:
17 sierpnia kolejarze Przewozów Regionalnych przeprowadzą 24-godzinny strajk generalny.

- Z wielkim żalem muszę powiadomić, że dziś podjęliśmy decyzję o ogłoszeniu strajku generalnego, który rozpocznie się, w przypadku braku porozumienia, 17 sierpnia o godz. 0:01 - zaznaczył Leszek Miętek. Przewozy Regionalne to największy w Polsce kolejowy przewoźnik pasażerski - dziennie wypuszcza na tory prawie 3 tysiące pociągów, z których korzysta ok. 300 tys. pasażerów. Są to głównie ludzie dojeżdżający do pracy lub szkoły.

- Organizując strajk ostrzegawczy liczyliśmy, że ktoś naprawi patologie, które ostatnio uwidoczniły się w spółce Przewozy Regionalne. Pomimo naszej dobrej woli, pomimo tego, że spór toczy się od 3 lat, pomimo tego że zrobiliśmy wszystko, o co prosił nas mediator, doszliśmy do sytuacji takiej, że reakcja marszałków województw nie daje nam żadnych nadziei na przetrwanie spółki ani że spółka może podnieść wynagrodzenia i powstrzymać tendencję braku pracowników na podstawowych stanowiskach - zaznaczył prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.

Leszek Miętek poinformował, że strajk potrwa 24 godziny. O północy zostanie zawieszony na negocjacje i porozumienie. Jeśli w ciągu tygodnia nie będzie rezultatów negocjacji, 24 sierpnia strajk rozpocznie się ponownie. - Ta decyzja przyszłą z wielkim bólem, bo liczyliśmy, że uda się doprowadzić do porozumienia - zaznaczył prezydent.

Strajk jest reakcją związkowców na brak porozumienia związkowców z zarządem Przewozów Regionalnych. Zarząd nie przystał na żądania związkowców odnośnie do wysokości podwyżek, których w spółce nie było uż od kilku lat.

We wczorajszym komunikacie Przewozów Regionalnych czytamy: 250 złotych – o tyle ma wzrosnąć średnie wynagrodzenie pracowników Przewozów Regionalnych w ciągu najbliższego półtora roku. W czasie konferencji prasowej poświęconej strajkowi, Leszek Miętek zaznaczył, że kolejarze mogliby nie dostać drugiej transzy podwyżek zaplanowanych na rok 2013, ponieważ nawet nie wiadomo, czy do tego czasu spółka wciąż będzie istniała.

Źródło: RK
woland - 04-08-2011, 20:58
Temat postu:
Jutro rano coś napiszę na ten temat.
Podwyżki będą o ile zgodzą się Evil or Very Mad na taką propozycję związki zawodowe

[ Dodano: 05-08-2011, 10:52 ]
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=13854&start=270
tu napisałem więcej
matias32 - 28-08-2011, 05:00
Temat postu: Jak wdrażane są podwyżki w PR
Myślę że wiele osób pracujących w PR i nie tylko zainteresowanych jest w jaki sposób i w jakiej wysokości są faktyczne podwyżki.
Doszły mnie słuch że w Zakładzie Lubuskim PR większość załogi drużyn konduktorskich otrzymała dekrety i podwyżka na jednego pracownika wynosiła 50 zł ( 70 % ) a 100 zł ( 30 %)
Nie są to informacje sprawdzone dlatego moje pytanie na forum.
Pozdrawiam
czarna1 - 29-08-2011, 18:32
Temat postu:
Te podwyżki powinny być skierowane dla pracowników najniżej uposażonych dość tego, żeby betony związkowe oraz przydupasy Naczelników mieli najwyżej w grupie Młot Killer

Prosty przykład podwyżek:

Przewodniczący związku maszynistów w PR Szczecin Pan Król mając prawie najwyższą średnią zespołu maszynistów proponuje, żeby dać każdemu po 100 zł a 20 zł, na wyrównanie dysproporcji w tej grupie zawodowej.
Należy stwierdzić pod odpowiedzialnością, że średnia w zespole maszynistów jest 1600 zł są maszyniści w Szczecinie, którzy mają 1350 zł, gdzie taki maszynista może zrównać się z betonem związkowym, który nawet mu do pięt nie dorasta.
Panie Przewodniczący Król zejdź na ziemię 3,5 roku nie było podwyżki, brał Pan większą pensję jak najniżej uposażony.
Następnie Pan Przewodniczący Solidarności Pan Stanisław składa pozwy do Sądu o nierówne traktowanie w wynagrodzeniu, ale walczy o swoje jak to może być, że on miał by nie otrzymać musiku.
Ten Pan ma najwyższą średnią w grupie kierowników pociągu.
Wstydź się Panie Stanisławie Solidarność tak postępuje Embarassed
szofer - 01-09-2011, 10:46
Temat postu:
Woland

Nie wysilaj się Związki Wszystkie jak lecą, maszynistów wyrolowały bez mydła.
Biura po 150 zł. albo i więcej, a maszyniści góra 100 zł.

Na pierwsze miejsce w oszukiwaniu ludzi pracy po rządach i sejmie RP tym razem wysunęły się związki działające w Przewozach Regionalnych.

Miętek ten szczur podpisał to co jeszcze przed strajkiem dawał zarząd.
Może tym razem ludzie wreszcie zrozumieją po co strajkowali i w imię czego?

Zostawiam to bez komentarza.

I tym postem pragnę pożegnać się z tym forum.

Jak 35 lat pracuję jeszcze nie zostałem OSZUKANY tak jak teraz .

Pa, Pa, koledzy maszyniści. I Wy, ulegli związkowi przywódcy, którzy wykorzystaliście chyba po raz ostatni taki zryw i jedność jaką okazali Wam maszyniści.

To już jest koniec.
syrenka - 01-09-2011, 12:58
Temat postu:
Zaczynają się hece i mieszanie. Trzeba było pomyśleć przed strajkiem, bo to, że nie wszyscy dostaną po równo, a jeszcze zyskają na tym biura i naczalstwo było pewne od początku.
Beatrycze - 01-09-2011, 13:10
Temat postu:
Jesteście zdziwieni? Przecież z podwyżkami na kolei zawsze tak było, jest i będzie.

Ktoś kto liczył na to, że każdy pracownik PR dostanie tyle samo do wynagrodzenia zasadniczego wykazał się skrajną naiwnością. Przecież 120 zł podwyżki dla kasjerki zarabiającej 1500 zł to nie to samo co 120 zł dla maszynisty zarabiającego 3000 zł. Że o naczelnikach już nie wspomnę...

Pracowałam w PKP i za mojej kadencji było kilka podwyżek. Zawsze wyglądało to tak, że pupile naczelników/dyrektorów i związkowy beton dostawał najwięcej (powiedzmy 150-200 zł przy średniej 100 zł na głowę). Ci co się nie wychylali dostawali od 50 do 100 zł. A niepokorni 50 zł albo byli pomijani przy podwyżkach pod byle pretekstem. Sprawiedliwości nigdy nie było.
karass - 01-09-2011, 17:36
Temat postu:
Cytat:
Sprawiedliwości nigdy nie było.

Sprawiedliwie to nie znaczy po równo dla wszystkich!!
Victoria - 01-09-2011, 17:39
Temat postu:
karass, sprawiedliwość na kolei wygląda tak, że ci co mają dużo dostają najwięcej, a ci co mają mało dostają ochłapy albo nic. Mam za sobą kilkuletni epizod pracy na kolei i wiem jak jest.

Beatrycze ma 100% racji, jest dokładnie tak jak napisała.
oporny301 - 01-09-2011, 20:14
Temat postu:
Czytanie ze zrozumieniem, tym razem protokołu, bezcenne.
Ale zawsze można czynić ferment!
pospieszny - 01-09-2011, 20:29
Temat postu:
Dokładnie oporny301, tak jak "związkowcy" których nie dotyczy to pierwsze co wymieniłeś a najlepiej i na tym forum zresztą idzie im to drugie...
Modliszka - 01-09-2011, 23:07
Temat postu:
oporny301, oczu nam tu nie zamydlisz. Na związkowy bełkot ludzie są już odporni.

Bardzo jestem ciekawa w jaki sposób zostaną wdrożone podwyżki wynagrodzeń w PR. Znając kolejowe realia, a trochę już na kolei pracuję, będzie tak jak piszą dziewczyny. Jeśli kasę będą dzielić naczelnicy sekcji do spółki ze związkowcami to przydupasy naczelników i związkowe cwaniaki dostaną najwięcej, a cała reszta ochłapy poniżej średniej.
gumis - 02-09-2011, 13:04
Temat postu:
A co na to "inni" przedstawiciele pracowników?
http://img163.imageshack.us/img163/833/43490478.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Skoro to oświadczenie dla pracowników PR to gdzie można było je przeczytać? Wisiało gdzieś - może w internecie?
A może schowano do szuflady?
Miętusowy głosował za czy przeciw? To ważne!
sasho33 - 02-09-2011, 13:36
Temat postu:
Już w lipcu na ostrzegawczym wszem i wobec było wiadomo, że podwyżki nie będą równe dla wszystkich, a wręcz totalnie nierówne i zwykły mech czy kierpoć nie ma co liczyć na 130 zł w tym roku.

Victoria napisał/a:
Mam za sobą kilkuletni epizod pracy na kolei i wiem jak jest.


BTW - to w końcu kilkuletni, czy epizod? Bo to pojęcia przeciwstawne, a żeby zrozumieć to czy na prawdę masz dużo do powiedzenia z autopsji taka wiedza jest potrzebna. To tak jak ja bym napisał że mam za sobą 9-letni epizod gry w najbardziej profesjonalnej szkółce w tym buszmeńskim kraju. Trochę nie brzmi Very Happy
oporny301 - 02-09-2011, 16:05
Temat postu:
gumis napisał/a:
Miętusowy głosował za czy przeciw? To ważne!


Zaskoczyłeś mnie brakiem wiedzy. A już myślałem żeś ideał. Śmiech
woland - 12-09-2011, 20:54
Temat postu:
No i podwyżki były,średnio po 100 zł a maszyniści od 200 w górę. Rozumiem są braki maszynistów w Katowicach a i wśród tych co są wielu już napisało wypowiedzenia mając zapewnioną pracę w KŚ.
montana - 12-09-2011, 21:48
Temat postu:
no i bardzo dobrze, niech wszyscy, którzy są mądrzy i wiedzą czego chcą, uciekają z tego upadającego zakładu. za chwilę głównodowodzący rozwali doszczętnie to co z niego pozostało. osobiście kibicuję wszystkim odważnym!
Arek - 07-11-2013, 14:40
Temat postu:
PR muszą znaleźć 9,6 mln zł na podwyżki

Przewozy Regionalne są w nie najlepszej sytuacji finansowej, a od marca przyszłego roku przewoźnik musi znaleźć dodatkowe pieniądze na podwyżki wynagrodzeń ustalone ze stroną społeczną na mocy porozumienia z 30 października.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16848/PR-musza-znalezc-96-mln-zl-na-podwyzki.html
frania - 12-11-2013, 08:51
Temat postu:
Gdyby ktoś nie wiedział to podwyżki na kolei a także w deficytowych Przewozach Regionalnych skutkują w tym samym roku lub następnym zwolnieniami pracowników. Czyli zwalniani pracownicy składają się na podwyżki dla swoich byłych kolegów i tak to funkcjonuje już od wielu lat - czyli od czasu kiedy zginęła niby komuna w Polsce.
A przy okazji powiem ,że nie ma to jak u marszałka w Małopolsce ,który twierdzi że u niego nie było podwyżki w urzędzie od 2010 roku no ale nie dziwię się przecież tam nawet sprzątaczka zarabia na rękę 2500 zł to po co mu podwyżki ?.
Victoria - 11-03-2018, 19:17
Temat postu:
Duże rozbieżności w sprawie podwyżek w PR. Związki mają prawo do strajku ostrzegawczego.

Rokowania sporu zbiorowego w sprawie podwyżek w Przewozach Regionalnych zostały zakończone protokołem rozbieżności – żądania związkowców niemal dwukrotnie przekraczają propozycje zarządu spółki. Związkowcy zwracają uwagę, że na tym etapie mają prawo do ogłoszenia strajku ostrzegawczego.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/duze-rozbieznosci-w-sprawie-podwyzek-w-pr-zwiazki-maja-prawo-do-strajku-ostrzegawczego-86130.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group