INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Czy powstanie łącznica Kraków Płaszów?

absolutus1 - 16-08-2011, 17:46
Temat postu: Czy powstanie łącznica Kraków Płaszów?
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki (projekt rezerwowy o szacunkowej kwocie dofinansowania z UE wynoszącej 160,59 mln zł)

Źródło:rynek kolejowy

Projekt już jest ciekawy jestem kiedy rozpocznie się budowa.


Post zmoderowano, nazwę tematu zmieniono, oraz przeniesiono do właściwego działu~kryniczanin
MK_Rabka - 16-08-2011, 18:58
Temat postu:
Wszystko wskazuje na to, że nie wcześniej jak w roku 2013. Będzie to jedyne 900 m (2 tory) nowych torów jakie zbudują w Małopolsce.
Anonymous - 16-08-2011, 19:00
Temat postu:
MK_Rabka, Zawsze 1/3 bliżej do normalności na szlaku do Zakopca.
Klałd - 16-08-2011, 19:15
Temat postu:
W Suchej aż się prosi żeby wzdłuż drogi wybudować drugą. Tak "na oko" technicznie łatwiejszą.

Oczywiście do tego odbudowa odcinka do Trsteny z Nowego Targu i wtedy ta linia nabrałaby znaczenia....
Uwierzymy jak zobaczymy cokolwiek z takich planów.
Anonymous - 16-08-2011, 20:13
Temat postu:
Często przebywam w okolicach Powstancow Wielkopolskich i juz wyobrazam sobie ta estakade Very Happy wprowadzi ona duzo zamieszania w tej okolicy. Ostatnio w widłach linii KG-K Płaszów i K Płaszów- K Skawina powstał terminal autobusowy- po wybudowaniu estakady ma powstan zintegrowany z terminalem przystanek kolejowy, zastepujac pobliski Krakow Krzemionki o ktorym nikt nie ma pojecia (lokalizacja stacji wysmienita, a ja sam do niedawna nie zdawalem sobie sprawy z jej istnieja- gdyz jest zaslonieta drzewami). Estakada bedzie przebiegac wiec przez duzy wezel komunikacyjny autobusowo-tramwajowy. Do tego skrocenie czasu przejazdu o 15 minut do Zakopanego- czas dla EIC moglby juz wynosic jakies 2:45 Razz

2013 rok wydaje mi sie optymistyczna wersja. To jednak jest duuuuza robota.
MK_Rabka - 16-08-2011, 20:55
Temat postu:
Najmniej realna jest chyba łącznica w Chabówce. Raz, że nieplanowana, a dwa trudniejsza do realizacji od Suchej.
Trstena i linia Jurgów - Podspady powstaną dopiero wtedy jak odkryją u nas złoża ropy porównywalne z Arabią Saudyjską.

Co do Krzemionek to ja analizowałem takie warianty:
http://www.zlb.yoyo.pl///pliki///krk.png


Żółty 50% estakada 50% grunt
Plusy:
- Linia idzie po terenach aż do Wielickiej należących do PKP (w końcu do 1960r były tam tory).
- Możliwość postoju pociągu przy po. Krzemionki. (w miejscu peronu Podgórze Miasto)
- Nie powinno być potrzebne żadne wyburzenia.
Minusy:
- spory łuk
- Spory podjazd pod estakadę w rejonie ul Powstańców Wlkp.

Czerwony 100% estakada
Plusy:
- Możliwość postoju przy po. Krzemionki.
- Brak wyburzeń
- Najkrótszy wariant
Minusy:
- Spory łuk
- Przeszkadza estakada Obrońców Lwowa
- obce grunty

Zielony 95% tunel
Plusy:
- Łagodny przebieg
- Możliwość budowy podziemnego peronu przy węźle Powstańców
- Brak wyburzeń (?)
Minusy:
- Koszty budowy tunelu (tysiące instalacji)
- Kto chce tunel pod domem?
- Stromy podjazd pod nasyp na Zabłociu
- obce grunty

Błękitny 95% tunel
Plusy:
- Łagodny przebieg
- Możliwość budowy podziemnego peronu przy Limanowskiego
- Brak wyburzeń (?)
Minusy:
- Koszty budowy tunelu (tysiące instalacji)
- Kto chce tunel pod domem?
- Ominięcie po. Krzemionki
- obce grunty
PS.
Na Forum Wieżowców Polskich są fajne makiety łącznicy.

Najbardziej realne jest jednak to:
]https://lh5.googleusercontent.com/-_CP63MuYtr8/Tkq7k38DLuI/AAAAAAAAH_0/EXcOlCgcSgE/s640/o8rtdv.jpg
Myślę, że się zmieści obok dworca na Postańców (który raczej zintegrowany nie będzie).

Krzemionki nie są wcale tak opuszczonym przystankiem, kładka nad torami prowadzi do sporego osiedla, po drugiej stronie wspaniałe miejsce rekreacyjnie.
artiga - 16-08-2011, 21:08
Temat postu:
Śmiem twierdzić że projekt ten nie będzie zrealizowany do końca 2014 r. Projekt znajduje się na liście rezerwowej więc zapewne dopóki nie znajdzie się na liście podstawowej nie rozpoczną się procedury związane z:
- wykupem gruntów (który rozpocznie się po opracowaniu dokumentacji projektowej)
- przygotowaniem studium wykonalności (czas opracowania studium 6 -12 miesięcy)
- opracowaniem dokumentacji i uzyskaniem wszystkich pozwoleń i decyzji środowiskowych i o ustanowieniu nowej linii kolejowej ( opracowanie dokumentacji może rozpocząć się po wykonaniu studium wykonalności, czas przygotowania dokumentacji i uzyskania pozwoleń 12 - 24 miesiące)
Anonymous - 16-08-2011, 21:45
Temat postu:
@Mk Rabka- sorry ze tak krotko odpowiem, ale wariant seledynowy i zielony jest wrecz szalony ! W gre wchodzi tylko i wylacznie CZERWONY wariant. I tak to bedzie najprawdopobobniej wygladalo.
MK_Rabka - 17-08-2011, 00:44
Temat postu:
Cytat:
ale wariant seledynowy i zielony jest wrecz szalony

Osobiście go projektowałem. ^^
Niemniej taki tunel w innym kraju realny byłby.
aanniiaa - 18-08-2011, 09:17
Temat postu:
MK_Rabka napisał/a:
(...) Czerwony 100% estakada
Plusy:
- Możliwość postoju przy po. Krzemionki.
- Brak wyburzeń
- Najkrótszy wariant
Minusy:
- Spory łuk
- Przeszkadza estakada Obrońców Lwowa
- obce grunty (...)

Sprostowanie - z tego co pamiętam ze sporządzonego już studium, do wyburzenia idą 4 kamienice.

MK_Rabka napisał/a:
(...) Krzemionki nie są wcale tak opuszczonym przystankiem, kładka nad torami prowadzi do sporego osiedla, po drugiej stronie wspaniałe miejsce rekreacyjnie.

Na przystanku Kraków Krzemionki - z racji przede wszystkim wielkiej bliskości dużego węzła komunikacji miejskiej - zawsze wsiada/wysiada sporo osób. Zaryzykuję stwierdzenie, że nawet więcej osób niż np: w Łagiewnikach.
MK_Rabka - 18-08-2011, 12:01
Temat postu:
W Krzemionkach przydało by się lepsze dojście do węzła tramwajowo - autobusowego, bardziej by to premiowało przesiadki. Jednak czy więcej jak w Łagiewnikach? No nie wiem, tam też potrafi być całkiem spora (jak na warunki linii wymiana). Swoszowice i Sidzina nie generują zbytnio ruchu. Została jeszcze Bonarka na której więcej osób wysiada (blisko autobusy) niż wsiada.
Cytat:
Sprostowanie - z tego co pamiętam ze sporządzonego już studium, do wyburzenia idą 4 kamienice.


Pogrzebię, poszukam.
pospieszny - 20-12-2011, 15:16
Temat postu:
PKP PLK planują zbudować łącznicę kolejową Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, dzięki której samorząd będzie mógł odciążyć drogi i zrealizować projekt Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Inną korzyścią z łącznicy będzie skrócenie czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego.

Właśnie podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej łącznicy. Umowę zawarły: Krakowski Oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe i firma Halcrow Group. Wartość kontraktu to 3,38 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa na 31 października 2012 roku.

Celem planowanej łącznicy jest umożliwienie bezpośredniego połączenia ze stacją Kraków Główny dla pociągów jadących na południe, w kierunku Zakopanego i zachodu, w kierunku Skawiny i Oświęcimia oraz dla pociągów przyjeżdżających do stacji Kraków Główny. Planowana łącznica między linią kolejową Kraków Główny – Medyka a linią Kraków Płaszów – Oświęcim pozwoli na efektywne wykorzystanie istniejących tras w Krakowie.

- Łącznica Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki będzie dużym usprawnieniem dla ruchu kolejowego na trasie Kraków Główny - Zakopane. Jej wybudowanie umożliwi bezpośrednią jazdę do i z Zakopanego - dzięki ominięciu stacji Kraków Płaszów - oraz skrócenie czasu jazdy szynobusów o około 5 minut oraz pociągów dalekobieżnych o 12-15 minut – mówi Włodzimierz Żmuda, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Krakowie.

Aktualnie w Krakowie trwa opracowywanie możliwych tras przyszłej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jaki donosi „Gazeta Krakowska”, naukowcy zdecydowali, które linie SKA ruszą jako pierwsze. Z siedmiu możliwych wybrano trzy warianty: połączenie Trzebini z Tarnowem, Sędziszowa ze Skawiną i Balic z Wieliczką. Wszystkie te trasy przebiegają przez Dworzec Główny w Krakowie. Szacowany koszt uruchomienia SKA (modernizacji linii kolejowych i zakup taboru) to 1,8 mld zł.


źródło: KOW
Henryk - 20-12-2011, 18:10
Temat postu:
Cytat:
W Suchej aż się prosi żeby wzdłuż drogi wybudować drugą.


Ale chyba drugą drogę, nie linię?

Bo np. jakby zlikwidować linię do Zakopanego, a puścić tam jezdnię, to od razu zniknęłyby wszystkie korki...
Ben - 20-12-2011, 21:52
Temat postu:
No jasne że drugą drogę a nie linię kolejową. Już widzę kierowców mijających zakopiankę i uderzających na Suchą. Smile
A w sprawie tematu. Na początku 2011 r. gdzieś przeczytałem, że kolejową zakopianką zajmą się po 2020 r. Dzisiaj czytam że wcześniej. Oczywiście dobrze że łącznica (najprawdopodobniej mam nadzieję) powstanie. Ale mogę się założyć, że ludzi i tak to nie będzie obchodziło. Coraz nowocześniejsze autobusy "łod Śwagra" oraz nowych firm. Czas przejazdu też niezły. Wczoraj jechałem 1:45. Więc jeśli czas jazdy koleją skróci się tylko o 15 min, to nic to nie da niestety. Na zakopiance (tej kolejowej) należy przeprowadzić trochę więcej prac. Według mnie ta linia ma potencjał ( Zakopane - zimowa stolica itd itp). Zresztą widzę co się dzieje na dworcu pkp po każdym dłuższym wolnym. Nie zarzucajcie mi, proszę, że uważam Zakopane za pępek świata, ale sami się zgodzicie że należy "coś z tym zrobić".
Pozdrawiam wszystkich Miłośników Kolei:)
Henryk - 21-12-2011, 02:18
Temat postu:
To niech sprywatyzują linię do Zakopanego. Zobaczymy, co lepsze - drogi, czy kolej.
snajper - 21-12-2011, 07:49
Temat postu:
Linia Podłęże - Piekiełko i elektryfikacja Chabówka - Nowy sącz. To by skróciło czas jazdy do Sącza do 70 minut a do zakopanego do 2 godzin. To by było.
Ben - 21-12-2011, 08:08
Temat postu:
snajper, a myślisz że Podłęże - Piekiełko kiedykolwiek powstanie?
sabatnik - 21-12-2011, 13:11
Temat postu:
Pociągi Regio i tak moim zdaniem nie powinny omijać Płaszowa. Tam wsiada dużo ludzi, w niektórych przypadkach może nawet więcej niż na Głównym. Skracanie czasu jest niezbędne ale w tym przypadku zyskają tylko pociągi wagonowe (TLK, Ex).
pospieszny - 22-01-2012, 13:48
Temat postu:
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na wykonanie projektu łącznicy kolejowej pomiędzy linią Kraków Główny - Medyka a linią Kraków Płaszów - Oświęcim. Planowana inwestycja ma pozwolić na efektywne wykorzystanie istniejących tras kolejowych w Krakowie.
Łącznica Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki ma przede wszystkim usprawnić ruch kolejowy na trasie Kraków Główny - Zakopane. Jej wybudowanie umożliwi bezpośrednią jazdę do i z Zakopanego dzięki ominięciu stacji Kraków Płaszów.

Wybudowanie łącznicy pozwoli na skrócenie czasu jazdy pociągów dalekobieżnych o ok. 12-15 minut oraz o ok. 5 minut w przypadku szynobusów kursujących na trasach lokalnych.

Na zrealizowanie projektu wykonawca - Halcrow Group - będzie miał czas do końca października tego roku. Wartość kontraktu wynosi 3,38 mln zł brutto.


źródło: wnp.pl
snajper - 22-01-2012, 14:23
Temat postu:
Tylko te Regio by, zrobił nie:

KG -> KP -> na Zakopane

tylko

KP -> KG -> na Zakopane

Żeby można było wsiąść na płaszowie, ale jednak skorzystać ze skrócenia czasu jadąc z głównego. Zauważcie że autobusy szwagropol jadą poniżej 2 godzin, traktowonie Regio na zasadzie a niech się wlecze nie pomoże w przyciągnięcu ludzi do kolejowego połączenia do Zakopanego. W przypadku natomiast gdyby nie było miejsca w rozkładze na dwukrokne przemieżanie odcinka KG -> KP, w ogóle zrezygnować z KP.
aanniiaa - 02-04-2012, 15:16
Temat postu:
Mam w posiadaniu dokładny projekt całej łącznicy, więc jeśli ktoś ma jakieś pytania to z chęcią udzielę odpowiedzi Smile Z ciekawostek:
1) łącznica będzie dwutorowa, zaczynająca się zaraz za nowymi peronami p.o. Kraków Zabłocie, połączona z odcinkiem Kraków Główny - Kraków Płaszów bezkolizyjnie
2) peron wyspowy p.o. Kraków Krzemionki (łącznica) na łuku na wysokości obecnych peronów
3) wiadukt na łącznicy przechodzi idealnie nad środkiem skrzyżowania Limanowskiego/Powstańców (już widzę roboty w tak ruchliwym miejscu...)
MK_Rabka - 02-04-2012, 20:53
Temat postu:
Bezkolizyjna górą jak mniemam?
Sterowanie przewidziane z nastawni KP?
Przewidziana poprawa dostępności po. Krzemionki?

Z góry dziękuję za odpowiedzi Smile
Anonymous - 02-04-2012, 21:02
Temat postu:
@kamil_krk - pytanie jest jedno: na ile te plany są realne i kiedy oceniajac realnie ta łącznica powstanie ? Smile Szczerze wątpie, aby nie bylo zadnych opoznien, etc. Taka łącznica to jednak dosyc skomplikowana sprawa.
MK_Rabka - 02-04-2012, 21:05
Temat postu:
I tak będzie wkrótce bajzel w tym rejonie, jeśli terminy są realne to estakada tramwajowa nad stacją w Płaszowie na pewno wyłączy część torów z użytku na jakiś czas.
Anonymous - 02-04-2012, 21:23
Temat postu:
Terminy budowy estakady do Płaszowa nie są realne - miasto i MPK są w katastrofalnej sytuacji finansowej, więc rozpoczęcie robót na 100% się opóźni i 2013 raczej nie wchodzi w gre. Zreszta, estakady przeciez nie zaczna na poczatku. Bajzel to sie pewnie zacznie, ale za pare lat, o ile do tego czasu nic sie nie wydarzy (jakies bankructwo, koniec swiata, etc Cool ).
aanniiaa - 02-04-2012, 21:42
Temat postu:
MK_Rabka napisał/a:
Bezkolizyjna górą jak mniemam?
Sterowanie przewidziane z nastawni KP?
Przewidziana poprawa dostępności po. Krzemionki?

Z góry dziękuję za odpowiedzi Smile


* no jasne, że górą Wink
* odnośnie sterowania to takiej informacji na projekcie nie widzę, ale zgaduję, że tak
* o którą część Krzemionek Ci chodzi - starą czy nową? Stary peron widzę, że będzie lekko przesunięty, natomiast nowy zaczynać się będzie mniej więcej na wysokości wjazdu na estakadę w ciągu ul. Powstańców (kier. Nowa Huta), natomiast kończyć się będzie blisko kładki nad torami; jeśli dobrze widzę to "stary" peron będzie jednokrawędziowy (dla obu kierunków) od strony południowej. Jadąc w kierunku Skawiny zjazd na tor "prawy" odbywać się będzie rzecz jasna za peronem.

Szczegóły dotyczące terminów postaram się poznać jutro Happy

Mały szkic poglądowy:

http://img11.imageshack.us/img11/9201/krzemionki.th.png

[ Dodano: 26-04-2012, 11:06 ]
Jeszcze jeden własnoręczny szkic:

http://img825.imageshack.us/img825/9462/lacznica.th.png

[ Dodano: 13-06-2012, 13:46 ]
Cytat:
KOLEJ. Do 2015 roku zostanie wybudowana estakada kolejowa nad ulicami Wielicką i Powstańców Wielkopolskich, dzięki której pociągi jadące w kierunku Skawiny i Zakopanego będą omijały dworzec w Płaszowie.

Do tej pory nie było pewności, czy ta inwestycja będzie mieć gwarancje finansowe. Nadzieje dawało to, że kilka miesięcy temu umieszczono ją na liście rezerwowej projektów finansowych z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

- Łącznica kolejowa Kraków-Zabłocie - Kraków-Krzemionki znajdzie się wkrótce na liście podstawowej - poinformowała wczoraj w Krakowie Józefa Majerczak, dyrektor ds. utrzymania infrastruktury w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. Wpisanie na listę podstawową POIiŚ to gwarancja sfinansowania inwestycji z unijnych dotacji.

PKP PLK już zleciło przygotowanie dokumentacji projektowej (ma być gotowa w październiku tego roku), ma decyzję środowiskową dla tej inwestycji, przymierza się do złożenia wniosku o wydanie decyzji lokalizacyjnej. - W przyszłym roku rozpoczniemy poszukiwanie wykonawcy, do końca 2015 roku inwestycja zostanie zrealizowana i rozliczona - podkreśla Józefa Majerczak.

Nowa łącznica kolejowa pozwoli pociągom jadącym w kierunku Zakopanego ominąć dworzec Kraków-Płaszów. O ile dla pociągów dalekobieżnych skrócenie czasu podróży będzie niewielkie, to dla pasażerów dojeżdżających do centrum miasta od strony Skawiny ominięcie Płaszowa ma ogromne znaczenie, bo może skrócić czas potrzebny na dojazd nawet o połowę. - Bez tej łącznicy trudno mówić o zasadności uruchamiania Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Kraków - Skawina - twierdzi Tadeusz Syryjczyk, ekspert pracujący przy aktualizacji studium dla SKA. Linia Skawina - Kraków - Sędziszów jest jedną z trzech, które mają być uruchomione do 2015 r.

Budowa łącznicy może kosztować nawet 300 mln zł. W ramach inwestycji powstaną dwie oddzielne estakady. Na jednej będą tory prowadzące ruch w kierunku Skawiny, a drugą (dłuższą) pojadą pociągi w kierunku Dworca Głównego PKP.

Źródło

Zastanawia mnie tylko fragment "(...) PKP PLK już zleciło przygotowanie dokumentacji projektowej (ma być gotowa w październiku tego roku) (...)"; jakim cudem MA BYĆ gotowa, skoro takową od 2 miesięcy posiadam na swoim laptopie?! Shocked
sympatyk - 07-10-2014, 19:39
Temat postu:
Co z budową łącznicy w Krakowie Krzemionkach?

W czerwcu PKP PLK rozpisała przetarg na wykonawstwo łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Nowe tory mają powstać w dwa lata i skrócić podróż z Krakowa do Zakopanego - podobnie jak łącznica w Suchej Beskidzkiej. Sama budowa ma potrwać dwa lata (wcześniej mówiono o 18 miesiącach), a jej koszt szacowany był na około 330 mln zł. Budowa łącznicy umożliwi skrócenie czasu przejazdu pociągów o 15 – 20 minut z Warszawy, Gdyni i Krakowa Głównego w kierunku Skawiny (kolejna linia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej), Wadowic, Bielska-Białej, Suchej Beskidzkiej, Żywca, Nowego Targu i Zakopanego.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54256/co_z_budowa_lacznicy_w_krakowie_krzemionkach.html
OS_24 - 07-10-2014, 20:19
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
Co z budową łącznicy w Krakowie Krzemionkach?

W czerwcu PKP PLK rozpisała przetarg na wykonawstwo łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Nowe tory mają powstać w dwa lata i skrócić podróż z Krakowa do Zakopanego - podobnie jak łącznica w Suchej Beskidzkiej. Sama budowa ma potrwać dwa lata (wcześniej mówiono o 18 miesiącach), a jej koszt szacowany był na około 330 mln zł. Budowa łącznicy umożliwi skrócenie czasu przejazdu pociągów o 15 – 20 minut z Warszawy, Gdyni i Krakowa Głównego w kierunku Skawiny (kolejna linia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej), Wadowic, Bielska-Białej, Suchej Beskidzkiej, Żywca, Nowego Targu i Zakopanego.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54256/co_z_budowa_lacznicy_w_krakowie_krzemionkach.html
Takie pytanie: ile budowali linię Kraków-Zakopane?
sympatyk - 07-08-2015, 09:26
Temat postu:
Kraków: łącznica z Zabłocia na Krzemionki gotowa w 2017 r.

Przewidywana do realizacji w latach 2012-2016 budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki zakończy się rok później – poinformował resort infrastruktury w odpowiedzi na zapytanie poselskie. Powodem jest przedłużająca się procedura przetargowa.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22892/Krakow-lacznica-z-Zablocia-na-Krzemionki-gotowa-w-2017-r.html

---

Łącznica w Krakowie Krzemionkach z unijną dopłatą.

Ponad 2,6 mln zł dofinansowania z Programu Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 otrzyma spółka PKP Polskie Linie Kolejowe na realizację projektu Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki - prace przygotowawcze.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24208/Lacznica-w-Krakowie-Krzemionkach-z-unijna-doplata.html
MK_Wro - 07-08-2015, 10:16
Temat postu:
Cała Polska się cieszy, że zamożni Warszawiacy i Krakusy dojadą sobie do Zakopca o całe 5 minut szybciej (przewidywana poprawa dla EZT/SZT) za jedyne… ćwierć miliarda.

Cała Polska murem za fajnymi weekendowymi wypadami dla Warszawsko-Krakowskiej elity!
beton44 - 21-08-2015, 16:18
Temat postu:
Zaczyna się. 1 września.

W tradycyjnym stylu - zamknięcie 1 toru pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów,
wyłączenie przystanku Zabłocie. Pewnie na 2 lata.

Ale chyba jest to logiczna konsekwencja oddzielenia operatora infrastruktury od przewoźnika - tak
to się musiało skończyć że PLK g... obchodzą jakieś tam przewozy, jest plan do wykonania i robi się Laughing
Anonymous - 23-08-2015, 18:14
Temat postu:
Wszystkie pociągi z kierunku Bielska-Białej / Wadowic zaczynają i kończą na Płaszowie.
sympatyk - 02-10-2017, 20:16
Temat postu:
Z opublikowanego przez PLK SA na stronie Portal Pasażera rozkładu jazdy wynika że pociągi pojadą tą łącznicą już od najbliższej grudniowej zmiany rozkładu jazdy.
Anonymous - 21-11-2017, 15:53
Temat postu:
Krakowski absurd, PKP PLK rozbiorą dopiero co zbudowany przystanek!

Szczegóły: InfoRail

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group