INFO KOLEJ - forum kolejowe

Hobby - Apel do MK

kamiloroń - 02-09-2011, 01:52
Temat postu: Apel do MK
Drodzy Koledzy Miłośnicy Kolei!

Wraz z upływem czasu spółki kolejowe w Polsce dążą do zmian. Najczęściej są dotyczą one tego że zmienia się nazwę kategorii pociągu na bardziej chwytliwą np IC przejmując pociągi pośpieszne od PR zmieniło im nazwę na TLK. Tak samo PR zmieniło nazwę swojego podstawowego produktu jakim są pociągi osobowe na pociągi REGIO. PR w odwecie za zabranie pośpiesznych utworzyło nową kategorię pociągów- IR i RE. Tyle w kwestii historii Wink Teraz do rzeczy. A więc zauważyłem że ta nowa nomenklatura weszła już na stałe do Waszego języka. Uważam że My jako Miłośnicy Kolei a zarazem strażnicy piękna, historii i konserwatywności kolei w Polsce powinniśmy "przywrócić" stare nazewnictwo w naszej mowie czyli: mimo że pociągi osobowe w większości nazywane są REGIO to i tak mówić na to pociągi osobowe albo w skrócie osobówki, potem na pociągi TLK tak jak po dawnemu pospieszne.... Nie zmieniać jedynie tych kategorii które nowo powstały tzn RE, IR(chociaż wiemy że należą do segmentu pociągów pośpiesznych) oraz EIC. Dobrze że chociaż Expresy się po części uchowały choć towarzystwo tego dziwnego wg mnie tworu EIC nie za bardzo tej kategorii służy..... Rolling Eyes
karol22 - 02-09-2011, 11:04
Temat postu:
A ja się przyłączam, tyle, że na wszystko będę mówił po dawnemu, nawet na IR, RE itd.
rumburak - 02-09-2011, 11:38
Temat postu:
A co tu cudować? Przecież wszystko jest po staremu, tylko trzeba to zrozumieć i konsekwentnie stosować:

pociągi osobowe:
Osobowy REGIO
Osobowy międzynarodowy - PR
Osobowy KM
Osobowy KD
itp.

pociągi komunikacji aglomeracyjnej
SKM Trójmiasto
SKM Warszawa
ZTM Warszawa (Legionowo - W. Gdańska)
WKD
...

pociągi przyspieszone:
przyspieszony REGIO+
przyspieszony KM

pociągi pospieszne:
pospieszny TLK
pospieszny interREGIO
pospieszny międzynarodowy - IC

pociągi ekspresowe:
Express
ExpressIC
REGIOekspres

pociągi specjalne
Słoneczny
ArrivaExpress
BaliceExpress (niby REGIO)
itp.


Pierwsza część nazwy to kwalifikacja ("styl" pociągu), a druga część to nazwa handlowa ustalona przez danego przewoźnika. I to wszystko w temacie.
conen - 02-09-2011, 13:08
Temat postu:
Przecież KM nie używają nazwy regio, podobnie jak KD, KW czy Arriva.
Pabianiczanin - 02-09-2011, 13:37
Temat postu:
Tak samo pociągi przyśpieszone;Nie ma pociągu Regio+ tylko InterRegio
rumburak - 02-09-2011, 14:47
Temat postu:
Pabianiczanin, interREGIO to nazwa handlowa poc. pospiesznego Przewozów Regionalnych.

REGIOplus to pociąg przyspieszony tego przewoźnika. Na przykład 34420 REGIOplus "Orlik". Obecnie kategoria REGIOplus jest "na wymarciu", stąd pewnie niska rozpoznawalność marki.
Jarul - 02-09-2011, 17:23
Temat postu:
100% poparcia. Z tym "regiem", jak niektórzy mówią, to przesada. Inter Regio, Regio Express ma sens, bo to nowe rodzaje pociągów (hmmm... bardzo zbliżone do pospiesznego, ale jednak). Również dawne TLK to był osobny, bardzo swoją drogą udany, produkt kolejowy. Tymczasem to regio to zwykły pociąg osobowy. Tak samo TLK - pociąg pospieszny. To marketingowa mania, w której więcej jest wątpliwej formy niż treści. W innych sferach życia też to widać.

Osobiście kupując bilety używam głupich nowych nazw, tak samo rozmawiając o kolei z nie-MK, żeby im nie mieszać w głowach. Natomiast dla mnie to zawsze będzie osobowy, osobowy przyspieszony albo pospieszny.
kamiloroń - 02-09-2011, 20:35
Temat postu:
Dziękuję wszystkim za udzielone mi poparcie Very Happy
Monteverdi - 02-09-2011, 21:03
Temat postu:
rumburak, Twoja klasyfikacja wydaje mnie się najrozsądniejsza i sam od dawna takiej używam. Jedna tylko uwaga odnośnie pociągów takich jak "Słoneczny", "ArrivaExpress", "BaliceExpress". Te nazwy traktuję na równi z "Barbakan", "Łużyce", czy "Wawel". Po prostu nazwa pociągu.
rumburak - 02-09-2011, 21:27
Temat postu:
Monteverdi, zgadza się, tyle że te pociągi na ogół mają swoją własną dedykowaną taryfę (chociaż np. PR upierają się że BaliceExpress to REGIO). Tylko dlatego je wydzieliłem.
Pawel_15 - 02-09-2011, 22:55
Temat postu:
REGIO zastąpiło Osobowe bo tak zasrana Unia kazała. O ile na zachodzie mamy REGIO jako osobowy to nie ma tam takich udziwnień jak TLK czy inne popaprańce. Regio, pośpiech, ekspres, ice... zamiast kombinować dać pociągi TLK na pośpieszne, icki na expresy i już.

Taka kalinka jest jako pośpieszny, tylko dlatego że jest to pociąg międzynarodowy. Burdel w nazewnictwie mamy że szok...
rufio198 - 02-09-2011, 23:22
Temat postu:
Cytat:
REGIO zastąpiło Osobowe bo tak zasrana Unia kazała.


Dziwne - w KM-ach dalej osobowy to osobowy, a nie jakiś REGIO. W Arrivie jest chyba podobnie ( niech się wypowie ktoś z Kujawsko - Pomorskiego jak jest naprawdę)

Czyżby Unia kazała tylko PR-om, pomijając KM-y i Arrive (?) Widać tam tez nie kochają naszych PR-ów
Pawel_15 - 02-09-2011, 23:35
Temat postu:
Normy unijne są takie żeby osobowe nazywały się REGIO, nasi mieli jeszcze chyba z 5 lat czasu no ale u nas trzeba wszystkie prikazy unijne wprowadzać niemalże trybem dekretowym...
Noema - 02-09-2011, 23:40
Temat postu:
W czym wam przeszkadza REGIO? Skoro jest interREGIO i REGIOekspres to REGIO wydaje się logiczne i na miejscu.

"Pociąg osobowy" to anachronizm. Osobowy, czyli przewożący osoby (ludzi). Pociągi ekspresowe też przewożą ludzi i na logikę też są pociągami osobowymi. Reasumując, pociąg osobowy to pociąg pasażerski. KD czy KM nie uruchamiają pociągów osobowych tylko regionalne pociągi pasażerskie, bez ściśle określonej kategorii.

Pociąg osobowy w tłumaczeniu na niemiecki to Personenzug, czyli pociąg pasażerski (w domyśle regionalny). W Niemczech nie ma takiej kategorii pociągów. Jest Regio, a konkretnie RegionalBahn (RB). I nikomu to nie przeszkadza, choć kiedyś, wiele lat temu były Personenzugi.
Pawel_15 - 02-09-2011, 23:49
Temat postu:
Osobowy był tyle lat i komu to przeszkadzało ? iR i Re by miały inne nazwy i już...
rumburak - 03-09-2011, 00:32
Temat postu:
Noema napisał/a:
KD czy KM nie uruchamiają pociągów osobowych tylko regionalne pociągi pasażerskie, bez ściśle określonej kategorii.


Na ogół pociągi KM są zapowiadane na stacjach jako "pociąg osobowy spółki Koleje Mazowieckie". Również TP-KM wyraźnie mówi o pociągach osobowych:

1. Taryfa ma zastosowanie do przewozów krajowych:
1) osób,
2) rzeczy i zwierząt zabieranych przez podróżnych,
w pociągach osobowych, uruchamianych przez „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.,
zwana dalej „KM”, oznaczonych napisem „Koleje Mazowieckie”, a w rozkładzie jazdy –
skrótem „M”, zwanych dalej „pociągiem KM”.


Ja nie mam nic przeciwko określeniu REGIO, bo rozumiem że to nazwa handlowa, ale uważam że utarte określenie "osobowy" na poc. zatrzymujący się na wszystkich stacjach również jest OK. Moim zdaniem powinny być zapowiedzi "pociąg osobowy REGIO" (bez nazwy spółki - po co to komu, a jak nie ma nazwy handlowej to zapowiadać tak jak w KM).
rysiogeniusz - 03-09-2011, 00:42
Temat postu:
Nie ma co cudować. Na obecną chwilę mówienie samo "pociąg pospieszny" nie wiele znaczy. Takie obecnie są realia na kolei i albo trzymamy się oznaczeń przewoźnika, albo wymyślamy własne

karol22 napisał/a:
A ja się przyłączam, tyle, że na wszystko będę mówił po dawnemu, nawet na IR, RE itd.


Wywalili cię z fk to teraz przyszedł tutaj?
rumburak - 03-09-2011, 00:48
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Normy unijne są takie żeby osobowe nazywały się REGIO, nasi mieli jeszcze chyba z 5 lat czasu no ale u nas trzeba wszystkie prikazy unijne wprowadzać niemalże trybem dekretowym...


Szkoda, ale wcale tak nie jest. Gdyby tak było, może mielibyśmy już wszystkie pociągi z zamkniętym systemem WC?
MK_Rabka - 03-09-2011, 01:24
Temat postu:
Znaczy tak: zmiana osobowy na regio sensu nie miała, ale już likwidacja pospiesznego miała sens (bo jest i IR i TLK). Ekspresy i Ekspresy IC to też kłopotliwy wynalazek.
Powiedzcie mi tylko, czy pociągi RegioPlus zapowiadają jako regioplus czy przyspieszone?
karol22 - 03-09-2011, 07:49
Temat postu:
Po prostu tak:
pociąg pospieszny spółki PR, i pociąg pośpieszny spółki PKP IC.
Tomasz K. - 03-09-2011, 09:09
Temat postu:
Cytat:
Powiedzcie mi tylko, czy pociągi RegioPlus zapowiadają jako regioplus czy przyspieszone?

Zależy od "kaprysu zapowiadaczki" np. "Orlika" w Krakowie zapowiadają jako REGIO+, a w Częstochowie jako przyspieszony, więc reguły nie ma.
rumburak - 03-09-2011, 10:07
Temat postu:
We Włoszczowie Płn. zapowiadacze (z PLKi?) mówią tak jak chciałby karol22, tj. że pospieszny i że spółka Przewozy Regionalne. A że interREGIO już nie. Moim zdaniem to złe rozwiązanie.
rysiogeniusz - 03-09-2011, 12:14
Temat postu:
rumburak, i to jest złe. Są nazwy pociągów - to trzeba się tego trzymać. A nie obrażać się jakkarol22,
snajper - 03-09-2011, 14:21
Temat postu:
Stoje sobie na Szczecin Główny czekam na TLK jadący do Krakowa przez Poznań, tymczasem podjeżdża wagonowy IR jadący nie wiem gdzie ale też przez Poznań. Podchodzi jakiś skołowany gość i pyta, przepraszam czy ten pociąg to pośpiech do Poznania ?? No niby pośpiech ale co czy ten o który mu chodziło, mówię mu to InterRegio, gość eee hmm Inter..re.. ? poszedł, wsiadł. Nie wiadomo czy miał bilet na to czy na TLK. Ludzie się gubią zarówno w starych jak i nowych nazwach. Powinno być na bilecie wielkie kolorowe logo np TLK, InterRegio, i takie samo naklejone na każdych drzwiach, żeby się nie mylili. Owszem wagon ma oznaczenie na środku ale kto o tym wie, dla ludzi to jakieś kody i literki, PKP też im nic nie rozjaśnia w głowie, bo PR to przecierz według nich też PKP a przynajmniej jak nażekają że tłok to na PKP choć jadą IR-em.
Rafał - 03-09-2011, 15:58
Temat postu:
Zgadzam się z opinią, aby trzymać się jednak nowych oznaczeń. Jest TLK, Regio i jakoś już to w głowach ludzi się utarło. Wprowadzenie dawnych określeń: osobowy, pośpieszny, etc. zwiększyłoby tylko zamieszanie zwykłych podróżnych. Oczywiście większość MK jest w temacie obeznana i odnajdzie się bez trudu, ale należy pamiętać, że z kolei korzystają także ludzie, którzy chcą dojechać z punktu A do punktu B. A dla sporej części ludzi istnieje nadal jeden podział: EZT - osobowy, wagon - pośpieszny.
rumburak - 03-09-2011, 17:10
Temat postu:
snajper napisał/a:
Podchodzi jakiś skołowany gość i pyta, przepraszam czy ten pociąg to pośpiech do Poznania ?? No niby pośpiech


W takich sytuacjach uśmiecham się i proszę o okazanie biletu Smile

snajper napisał/a:
Powinno być na bilecie wielkie kolorowe logo np TLK, InterRegio, i takie samo naklejone na każdych drzwiach


Taa, a póki co w TLKach jeżdżą wagony z wielkim napisem INTERCITY, co ludzi nieźle kołuje. Już nieraz obserwowałem konsternację tym spowodowaną i wyjaśniałem laikom zawiłości zjawiska... ;-)
Anonymous - 03-09-2011, 22:06
Temat postu:
Całkowicie poprawne jest używanie nazw starych kategorii, gdyż kategorie pociągów nie uległy zmianie. Można to zauważyć na pierwszych stronach zeszytów służbowych rozkładów jazdy.

interREGIO, REGIOekspres (z wyjątkiem Drezna), musicREGIO, viaREGIO, TLK to pospieszne. Express Regionalny (KM) i Arriva Express chyba też są pospiesznymi.
Są jeszcze międzynarodowoe pospieszne (skrót „M”).
REGIO, Słoneczny, BaliceExpress i chyba Sprinter (SKM-T) to osobowe.
EIC to pociągi InterCity.
REGIOekspresy do Drezna są jako regionalne międzynarodowe – pociągi uruchamiane na autobusach szynowych nie mają rozróżnienia na osobowe/pospieszne. Jednak analogicznie jak pozostałe Re, Drezno należałoby zaliczyć do kategorii pospiesznych.

Zmieniły się jedynie, hm… marki?

Pomysł na uporządkowanie nazw pociągów PR jako REGIO, interREGIO i REGIOekspres to nie wymagania unijne. To autorski pomysł Mateusza Żmudy, obecnego dyrektora ZPR Poznań.

Burdel w kategoriach mamy i to nie mały. Należałoby to odgórnie uregulować. Osobiście jestem za starymi nazwami i dalej ich używam, jeżeli ich użycie nie powoduje zamieszania. Jeszcze nikt w kasie mi nie powiedział, że „nie ma osobowych, są REGIO”. Tradycji nie powinno się zmieniać, a te nazwy były używane chyba od odzyskania niepodległości. Stąd też błędnie nazwa osobowy może być utożsamiana z pasażerskim, gdyż są to nazwy stare.
rumburak - 03-09-2011, 22:35
Temat postu:
Mariusz W. napisał/a:
Jeszcze nikt w kasie mi nie powiedział, że „nie ma osobowych, są REGIO”.


Heh, mi kasjerka z Warszawy Centralnej oznajmiła parę miesięcy temu, że nie ma żadnych REGIO, że to wyłącznie mój wymysł, a są właśnie osobowe (kupowałem bilet na jakiś odleglejszy odcinek, oczywiście REGIO)... Dostałem bilet z literką R i już się nie spierałem. Bo po co.
sabatnik - 04-09-2011, 11:38
Temat postu:
Pierwsze słyszę aby Unia "nakazała" zmianę nazw. W Czechach jakoś do dziś są osobowe (osobni).
pawlaklubuski - 07-11-2011, 16:38
Temat postu:
tak naprawdę to IR i RE też są osobowe - nauczyciel ma w nich zniżkę 37% zgodnie z ustawą.
neospazmina - 07-11-2011, 20:15
Temat postu:
jak dla Mnie nazwa REGIO pasuje bardzo bo w skrócie jest to pociąg REGIONALNY czyli że kursuje gdzieś niedaleko

nie wiem czy pamiętacie jak kilka lat temu JANOSIK i GIEWONT były pociągami POSPIESZNYMI WOJEWÓDZKIMI kursowały z Krakowa do Zakopanego. Później POSPIESZNE na tak krótkiej trasie się nie opłacały więc zrobiono z nich pociągi PRZYSPIESZONE które z czasem zmieniły nazwę na REGIO+ stopniowo dodawano im postoje co sprawiło że z REGIO+ została im tylko nazwa...podobnych przykładów jest mnóstwo w całej Polsce:
JAWORZYNA, MAGURKA, MALTA, SZCZELINIEC, KAROLINKA, WANDA...

InterREGIO czyli REGIONALNY POSPIESZNY, RegioEKSPRES czyli REGIONALNY POSPIESZNY z REZERWACJĄ

BALICE EXPRESS to w ogóle jeżdżą z jakąś kosmiczną taryfą biletową i w dodatku Żadne bilety promocyjne w nich nie obowiązują...
pospieszny - 07-11-2011, 20:53
Temat postu:
To już przeszłość, teraz promocje też do Balic Very Happy
kraina_solvati - 07-11-2011, 22:42
Temat postu:
sabatnik napisał/a:
Pierwsze słyszę aby Unia "nakazała" zmianę nazw. W Czechach jakoś do dziś są osobowe (osobni).


Macedonia nie jest w unii, a też mają regio. Ja jestem przyzwyczajony do osobowych i pośpiesznych, bo takie np. TLK nic nie mówi człowiekowi, a regio to deutsche itd. Może kiedyś zostanie to uregulowane, bo tak to jest cyrk i komedia Very Happy
Anonymous - 07-11-2011, 22:52
Temat postu:
jak w rodzinie mówię o pociągach TLK to dziwią się o co mi chodzi tak właściwie Razz Jak powiem, że to dawne pośpieszne, to już kumają Smile
Sunseed - 07-11-2011, 23:06
Temat postu:
PRZYŚPIESZONE? POSPIESZNE? Ludzie o.O Nawet ostatnio prof. Miodek w TVP łapał się za głowe bo słuchacz zadał pytanie na ten temat, kto wymyślił te dwie rzeczy?
Emillex - 07-11-2011, 23:44
Temat postu:
Jeżeli ja będę mieć kiedyś własny sklep i jak nazwę cytryny bananami to mi ktoś coś zrobi? To jest moja indywidualna sprawa, a że wychodzę na tym na minus to już też moja sprawa. Jest wolny rynek.
Wprowadzenie nazwy REGIO miało może za zadanie ujednolicenie nazewnictwa tak aby obcokrajowiec wiedział oco chodzi. Jeżeli w Niemczech, pociągi regionalne nazywały się "osobowymi" co tam tłumaczone by było jako persönlich to zupełni laicy z germańskiego, nie wiedzieliby co to jest, i pomylili by z hastig Zug, a przecież mieli wsiąść do pociągu do Polski - internationale Zug.
To samo przecież z benzyną - w całej Europie funkcjonują skróty PB95/98 ON i gdzie byśmy nie pojechali, wiadomo oco chodzi. A co by było jakby w każdym kraju tłumaczone były nazwy "bezołowiowa" (i utworzenie z niego skrótu, autonomicznego dla danego języka) czy "olej napędowy".
Nam to się może wydaje niewygodne i dziwne, przyzwyczajenie się do nowych nazw ale popatrzmy na to z drugiej strony.
Teraz każdy już w sumie wie co to REGIO, iR, RE, IC (EIC to się domyśli), EX... No... TLK... zostawmy tę sprawę, widzimisie totalne.
MK_Rabka - 08-11-2011, 00:45
Temat postu:
Cytat:
PRZYŚPIESZONE? POSPIESZNE? Ludzie o.O Nawet ostatnio prof. Miodek w TVP łapał się za głowe bo słuchacz zadał pytanie na ten temat, kto wymyślił te dwie rzeczy?

Więc jak to nazwał? Z angielskiego fast train -> szybki pociąg?
kraina_solvati - 08-11-2011, 10:08
Temat postu:
Cytat:
To samo przecież z benzyną - w całej Europie funkcjonują skróty PB95/98 ON i gdzie byśmy nie pojechali, wiadomo oco chodzi.


Vide Albania, gdzie właśnie benzyna jest tłumaczona i przez to wychodzą ciekawe rzeczy Very Happy
Pawel_15 - 08-11-2011, 12:03
Temat postu:
Tak a sezonowa Kalinka jest jako pośpieszny. Chyba jako jeden z nielicznych jak nie jedyny...
rumburak - 08-11-2011, 12:07
Temat postu:
Emillex napisał/a:
Teraz każdy już w sumie wie co to REGIO, iR, RE, IC (EIC to się domyśli), EX... No... TLK... zostawmy tę sprawę, widzimisie totalne.


Tak sądzisz? Zdziwiłbyś się, pytając o to przeciętnego Kowalskiego.
Anonymous - 08-11-2011, 12:11
Temat postu:
Oczywiście że przeciętny Kowalski nie ma zielonego pojęcia o InterRegio, czy RegioExpres o TLK już kompletnie nie wspominając. Ludzie dalej operują pospiesznymi i osobowymi.
Pabianiczanin - 08-11-2011, 12:26
Temat postu:
Miluś napisał/a:
Oczywiście że przeciętny Kowalski nie ma zielonego pojęcia o InterRegio, czy RegioExpres o TLK już kompletnie nie wspominając. Ludzie dalej operują pospiesznymi i osobowymi.


Tak zgadza się.Obecnie zwykły np.Kowalski mówi na TLK - Pośpieszny ,Regio - Osobowy ,IR - t albo osobowy lub przyśpieszony.Natomiast nie wiedzą co to jest EIC czy RE.
Sunseed - 08-11-2011, 12:27
Temat postu:
Zdecydowanie na nasze warunki wystarczyło by pociąg osobowy oraz ekspres Neutral Potem można dodawać już nazwy przewoźników np. Pociąg osobowy spółki przewozy regionalne, ekspres spółki arriva.
Pawel_15 - 08-11-2011, 13:37
Temat postu:
Mi nazwa TLK nie mówi nic, moje skojarzenie to wlekący się wagonowy skład 40 km/h. I nie pisze tego tu jako złośliwość, takie nasuwa mi się skojarzenie. Regio kojarzy mi się z Germańcami, dodatkowo FireFox nadal podkreśla wyraz Regio. iR kojarzy mi się jako zdziczały kibel co grzeje 110 km/h i zatrzymuje się na większych stacjach. Re kojarzy mi się z jakimś greckim bogiem niż z porządnym składem wagonowym. W SRJP 96/97 pociąg Chojniczanin (Chojnice - Wierzchucin - Bydgoszcz) funkcjonuje jako interREGIO. W rzeczywistości to był zwykły pośpiech składający się z SU45 i poczwórnej full ludzi bipy. IC czy tam EIC to mi mówi tyle że jest to superszybki pociąg z wypasionym standardem który zatrzymuje się na kilku stacjach.

- osobowy (zatrzymuje się na każdym zadupiu) - regio które nie występuje w naszym słowniku.
- osobowy przyśpieszony czy po prostu przyśpieszony (omija te największe zadupia) - regio+ które bardziej kojarzy się z jeszcze bardziej przyśpieszonym czyli z pośpiesznym.
- pośpieszny (zatrzymuje się na większych stacjach) - iR i TLK, gdzie to drugie brzmi tak sobie.
- ekspres (coś w stylu pośpiesznego przyśpieszonego [taka moja karykaturalna nazwa], zatrzymuje się na wielkich węzłach) - IC/ EIC czy Re - zwykłe pajacowanie.

"Pociąg osobowy spółki Przewozy Regionalne (...)"
"Pociąg pośpieszny spółki Przewozy Regionalne (...)"
"Pociąg pospieszny spółki InterCity (...)"
"Ekspres spółki InterCity (...)"
"Pociąg osobowy spółki Arriva (...)"
"Pociąg Arriva Express spółki Arriva (...)"

Burdel jest z tym niemiłosierny. Przeciętnego pasażera GUZIK obchodzi jakie są spółki, kupuje bilet, wsiada i jedzie. Sytuacja w której mamy dwie spółki które realizują takie same typy pociągów jest absurdalna. Przeciętny pasażer durnieje. Sam kilka lat temu zdurniałem jak mi wredna baba (jest zawsze wredna i nigdy nic nie wie) bilet Sopot - Ciechocinek przez Malbork, Grudziądz i Toruń wydała na 4 czy 5 blankietach + blankiety z dopłatami.

Powołanie spółki IC to było przejęcie za bezcen taboru i utworzenie nowych stołków, decyzja błędna i szkodliwa. Powinien być JEDEN przewoźnik, który będzie realizował wszystkie rodzaje połączeń. Do tego otworzyć rynek na spółki prywatne najlepiej zagraniczne. Tutaj są w sumie trzy warianty:

- jeden przewoźnik jako PKP, realizujący wszystkie cztery rodzaje połączeń. Pytanie czy się panowie marszałkowie nie pozżerają, przed reformą w 99 było dobrze to dlaczego teraz by miało nie być ?

- dwóch przewoźników którzy nie wchodzą sobie w drogę. PR i ten nieszczęsny IC. PR realizuje osobowe, przyśpieszone i pośpieszne. IC realizuje ekspresy o najwyższym standardzie. Całość bez wchodzenia sobie w drogę w stylu pociąg jednej spółki jedzie w tym samym czasie co drugiej. IC na BWE, CMK i Wawa - Gdańsk z tym że na tej ostatniej muszą też jeździć PR. PR można też zastąpić kompaniami kolejowymi.

- nie ma żadnych przewoźników, my dajemy wypasioną infrastrukturę, prędkość minimalna to 80km/h, robimy przetargi i bierzemy zagraniczne firmy. DB, CD, ZSSK, UZ, RZD - oni się z taryfą bez problemu dogadają skoro polacy nie chcą.
Emillex - 08-11-2011, 15:22
Temat postu:
rumburak napisał/a:
Emillex napisał/a:
Teraz każdy już w sumie wie co to REGIO, iR, RE, IC (EIC to się domyśli), EX... No... TLK... zostawmy tę sprawę, widzimisie totalne.


Tak sądzisz? Zdziwiłbyś się, pytając o to przeciętnego Kowalskiego.

Myślę jednak że z nazwą "REGIO" każdy, nawet inteligentny inaczej, potrafi się domyslić oco chodzi.
Pawel_15 - 08-11-2011, 15:26
Temat postu:
Ale jest to słowo niewystępujące w słowniku Polskim. Po ch.. na siłę wszystko germanizować w tym kraju trzeba ? Był osobowy przez ponad sto lat i nikomu nie przeszkadzało, teraz jakieś cuda czynią...
Artur - 05-12-2011, 20:39
Temat postu:
Ja nadal używam starych nazw i używać będę dalej.
Dla mnie pociąg:
Osobowy to taki który zatrzymuje się na każdym przystanku i stacji osobowej.
Przyspieszony to taki który zatrzymuje się tylko na stacjach osobowych lub co dwie albo trzy stacje.
Pośpieszny to taki który zatrzymuje się tylko na węzłowych stacjach osobowych.
Expresowy to taki który zatrzymuje się tylko na dużych węzłach kolejowych.
InterExpresowy to taki który zatrzymuje się tylko na początkowej i końcowej stacji.
Hotelowy lub Salonowy to pociąg specjalny złożony z wagonów sypialnych, salonowych, restauracyjnego i bagażowego zatrzymującego się na wybranych przez organizatora stacjach w celu zwiedzania miasta lub uczestnictwa w jakiejś imprezie.
Postoje Hotelu na stacjach mogą trwać nieraz i po kilkanaście godzin, szkoda że w rozkładzie jazdy nie mamy ani jednego takiego rodzimego pociągu Hotelowego Sad

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group