INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Koleje Śląskie pojadą do Wisły

Arek - 14-09-2011, 14:23
Temat postu: Koleje Śląskie pojadą do Wisły
Koleje Śląskie pojadą do Wisły

1 października spółka Koleje Śląskie przejmie od Przewozów Regionalnych całość ruchu na linii Gliwice – Katowice – Zawiercie – Częstochowa. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, to jednak nie wszystko. W weekendy pociągi Kolei Śląskich pojawią się bowiem także na linii do Wisły.

Informację potwierdził dzisiaj Adama Warzecha, rzecznik samorządowego przewoźnika. - W weekendy nasze pociągi pojadą do Wisły. Będzie to uzupełnienie oferty, jaką proponują pasażerom Przewozy Regionalne - powiedział Warzecha.

- Stawiamy na komfort i jakość podróży oraz na atrakcyjną cenę przejazdu. Przykładowo z Sosnowca do Skoczowa bilet na nasze pociągi będzie kosztował 9 zł, do Ustronia będzie to 10, a do Wisły 11 zł. Obecnie jest to 14,50 zł. Z Gliwic do Wisły bilet na pociągi KŚ będzie kosztował 12 zł. Bilet na pociągi konkurencji 15,70 - podkreślił Warzecha. Jak dodał, szczegóły rozkładu jazdy zostaną podane do publicznej wiadomości w najbliższym czasie.

źródło: Rynek Kolejowy
Anonymous - 14-09-2011, 19:43
Temat postu:
W weekendy... A co z pozostałymi dniami? Ale byc może dobre i tyle na poczatek...
sabatnik - 15-09-2011, 14:04
Temat postu:
Tylko czy Przewozy nie zwiną się całkiem, sugerując całkowite przejęcie przez KŚ?
Tomasz K. - 15-09-2011, 14:27
Temat postu:
Cytat:
W weekendy... A co z pozostałymi dniami? Ale byc może dobre i tyle na poczatek...

To nic innego jak przejęcia przez KŚ obsługi pociągu "Czantoria".
rumburak - 15-09-2011, 18:44
Temat postu:
Nazwę też by mogli łaskawie przejąć.
Klałd - 15-09-2011, 19:25
Temat postu:
To teraz PR powinno pojechać z Gliwic do Katowic przez Bytom, lub Makoszowy (no tam to chyba prędkość turystyczna jest) Smile. Będą mieć zapas taboru. Bądź też Katowice Oświęcim PR powinni poprawić. Chyba że Śląskie puszczą później składy Katowice - N.Bieruń - Granica, a zdruogiej strony PR puści Wieliczka - Oświęcim- Granica na Wiśle. Spacerek przez most za darmo.
Lil_Peter - 15-09-2011, 20:12
Temat postu:
Te spółki miały wzajemnie koegzystować i współpracować, a nie ze sobą konkurować. Neutral

Mam nadzieje, że Czantoria PRów nie przepadnie całkowicie.
Exsimus - 17-09-2011, 14:30
Temat postu:
Dziś około 16 z Wisły pojedzie pociąg KŚ wypełniony po brzegi dziećmi, ale nie wiem kto i skąd jedzie tym pociągiem.
Bardi78 - 17-09-2011, 20:13
Temat postu:
Widziałem jak przeciął Tychy aż miło ale nie stałem zbyt blisko peronu tylko na przystanku autobusowym i nie wiem czy był pusty czy nie...
REGIOchłopak - 17-09-2011, 21:58
Temat postu:
Podobno jeden z pociągów przyspieszonych do Wisły ma nazywać się Stożek Smile
Anonymous - 18-09-2011, 21:09
Temat postu:
Stożek? Razz Ciekaw jestem któż wymyśla te nazwy Laughing
pilot1123 - 18-09-2011, 22:54
Temat postu:
Czantoria już zajęta, Barania Góra za długa Razz
Szociu - 19-09-2011, 07:56
Temat postu:
Elfem do Wisły

1 października pociągi Kolei Śląskich pojawią się na trasie do Wisły. Będą tam jednak kursować wyłącznie w weekendy. Jak zapowiada rzecznik spółki Adam Warzecha, przewoźnik uruchomi 2 połączenia w Beskidy: poranne z Częstochowy i popołudniowe z Sosnowca. Oba będą obsługiwane przez pociągi typu Elf.

Trasa do Wisły będzie drugą linią, na której pojawią się składy marszałkowskiego przewoźnika. Regularne, codzienne kursy pociągi KŚ będą wykonywać między Gliwicami a Częstochową.

źródło: Dziennik Zachodni
Olo4271 - 26-01-2012, 13:58
Temat postu:
ELF Kolei Śląskich na stacji Wisła Uzdrowisko

Rademenes - 27-01-2012, 14:27
Temat postu:
Bardzo fajny materiał. SUPER
pospieszny - 28-01-2012, 00:06
Temat postu:
Koleje Śląskie jeżdżą codziennie do Wisły.


W czasie ferii zimowych w województwie śląskim pociągi Kolei Śląskich będą kursowały do Wisły Głębce codziennie. Jest to odpowiedź na wnioski pasażerów, którzy szczególnie w czasie wolnym od pracy i zajęć szkolnych, poszukują szybkich, tanich i wygodnych połączeń do beskidzkich kurortów narciarskich.

W góry Koleje Śląskie zawiozą pasażerów nowoczesnymi Elfami.

Codziennie od 28 stycznia, przez dwa tygodnie, na trasie Częstochowa-Katowice-Wisła kursowały będą dwie pary pociągów. Poranna "Wisełka", kursująca z Częstochowy do Wisły, odjeżdżać będzie ze stacji Katowice o godzinie 7:40. Drugi pociąg w kierunku Wisły, "Stożek", odjeżdżać będzie z Katowic o 13:33. W drogę powrotną z Wisły pociągi wyjadą o 10:27 i 16:57.

Po zakończeniu ferii zimowych "Wisełka" i "Stożek" powrócą do obsługi połączeń w weekendy i święta.

źródło: KOW
LukE83 - 28-01-2012, 11:32
Temat postu:
Jest szansa, że kiedyś będą uznawać Regio Karnet i/lub Bilet Turystyczny ?
Czy nadal będą obowiązywać przewozy komercyjne na trasie z Katowic do Wisły ?
sabatnik - 28-01-2012, 12:51
Temat postu:
Super sprawa, mam nadzieję że uda mi się skorzystać. Na stronie KŚ przeczytałem, że na odcinku Gliwice-Częstochowa honorują turystyczny i RegioKarnety, a do Wisły już nie?
Tomasz K. - 28-01-2012, 23:18
Temat postu:
sabatnik, Owszem. Do Wisły tylko i wyłącznie bilety na KŚ.
Patryk180 - 29-01-2012, 00:49
Temat postu:
A ktoś orientuje się jak tam sprawują się te połącznia KŚ do Wisły jeśli chodzi o frekwencje ? Na pewno ludzie wybiorą je ze względu na elfy to zachęca, niestety właśnie słabym punktem tych połączeń jest to że nie oferują Regio Karnetu i Biletu Turystycznego.
Olo4271 - 29-01-2012, 12:22
Temat postu:
Podczas mojego pobytu w Wiśle 19-21.01 widziałem, że ludzi było dużo, frekwencja ok 90-95 %
pospieszny - 29-01-2012, 13:25
Temat postu:
Cytat:
niestety właśnie słabym punktem tych połączeń jest to że nie oferują Regio Karnetu i Biletu Turystycznego.

To nie ten przewoźnik i nie ta oferta.

KŚ oferują następujące oferty handlowe:
Bilety „SilesiaWeekend”
Bilety „Senior 65+”
Bilety „KŚ 26”
Bilet „RODZINNY”

Do wyboru do koloru, dodając do tego ulgi ustawowe każdy świadomy potencjalny pasażer znajdzie dla siebie coś odpowiedniego.
Tomasz K. - 29-01-2012, 21:21
Temat postu:
pospieszny, Jasne bo każdy do Wisły jedzie tylko pociągami KŚ. I oczywiście nikt się na nie nie przesiada.
pospieszny - 29-01-2012, 21:43
Temat postu:
Jakbyś nie zauważył to tu jest temat o połączeniach pociągowych realizowanych przez KŚ , Busów nie uruchamiają Śmiech
LukE83 - 29-01-2012, 22:49
Temat postu:
Wyłączając ulgi ustawowe oraz konieczność zakupu biletu innej spółki sprawia iż dla części pasażerów oferta ta jest nieopłacalna.

Nie każdy łapie się na ulgi.

Wymienione wyżej oferty mogą się przydać tym co pojadą wyłącznie KŚ.

Nie mam nic przeciwko temu by Kolejki Śląskie jeździły do Wisły, ale nie z koniecznością dokupowania osobnych biletów !!


Cytat:
To nie ten przewoźnik i nie ta oferta.


chodzi o sam odcinek Katowice-Wisła, na pozostałych trasach RK i BT są normalnie dostępne
pospieszny - 30-01-2012, 08:50
Temat postu:
Cytat:
Nie mam nic przeciwko temu by Kolejki Śląskie jeździły do Wisły, ale nie z koniecznością dokupowania osobnych biletów !!

O dzięki Rolling Eyes

Na wszystkie relacje obsługiwane przez KŚ pasażerowie nabywają bilety według wzoru zawartego w załączniku do taryfy.

Aby więc dojechać do Wisły nie ma żadnej konieczności dokupowania "osobnego" biletu.
Cytat:
Wyłączając ulgi ustawowe oraz konieczność zakupu biletu innej spółki

Ulgi ustawowe są zawarte w ofercie KŚ i obowiązują bez konieczności zakupu biletu "innej spólki" Śmiech
Cytat:
Nie każdy łapie się na ulgi.

Jeśli nie na ustawowe (tego nie ma nawet w "innej spółce") to na handlowe wszyscy, wymienione już wyżej Smile
Bardi78 - 30-01-2012, 11:24
Temat postu:
Reasumując kolego Pośpieszny przedmówcom chodziło że szkoda że na tak lubianym i uniwersalnym bilecie turystycznym PR nie da się dojechać pociągiem kolei śląskich do Wisełki...
mike_sc3 - 30-01-2012, 12:49
Temat postu:
Burzycie się, że na jednorazowy wypad do Wisły nie można korzystać z np. łączonej oferty PR i KŚ. A co mają powiedzieć osoby, które tak jak np. ja muszą na codzienny dojazd do pracy/szkoły kupować po dwa miesięczne - PR i KŚ i choć wydają więcej niż przed 1.10.2011 to dostają mniej.
pospieszny - 30-01-2012, 13:35
Temat postu:
Kolego Bardi78, to już zasługa PR że blokując honorowanie ofert KŚ na tej relacji uprzykrzyli życie podróżnym i zadbali o odpowiedni wzrost ich kosztów podróżowania.
Cytat:
na tak lubianym i uniwersalnym bilecie turystycznym

Czy lubiany tego nie wiem, jak on jest "uniwersalny" wspominasz sam Śmiech
W tym samym akapicie Rolling Eyes
Bardi78 - 30-01-2012, 18:46
Temat postu:
Ja bardzo chętnie korzystam z turystycznego w weekendy...sama trasa Oświęcim -Zwardoń-Oświęcim jest na turystyku tańsza...więc dla mnie jest lubiany:)))
A nie wiedziałem że to PR zablokowały honorowanie turystyka na tej relacji...
LukE83 - 30-01-2012, 19:20
Temat postu:
Widze, że kolega Bardi78 zrozumiał o co chodzi Smile

Cytat:
sama trasa Oświęcim -Zwardoń-Oświęcim jest na turystyku tańsza..

Na Regio Karnet jest również tanio Smile Do Wisły już tak widocznie nie będzie...

Cytat:
zasługa PR że blokując honorowanie ofert KŚ na tej relacji uprzykrzyli życie podróżnym i zadbali o odpowiedni wzrost ich kosztów podróżowania

Mogę poprosić o źródło tejże informacji ?
pospieszny - 30-01-2012, 19:51
Temat postu:
Bardi78, Rozumie że to taki Twoje "przyzwyczajenie" do którego masz prawo, wyłożyć kasę z góry.

Cytat:
sama trasa Oświęcim -Zwardoń-Oświęcim jest na turystyku tańsza

Nie jest tańsza, płacisz dokładnie tyle samo co za bilet jednorazowy normalny: 18,50 zł x tam i powrót = cena wspomnianej przez Ciebie oferty.
pilot1123 - 30-01-2012, 21:11
Temat postu:
dlaczego KŚ ma realizować promocję PRów, skoro PRy im za to nie płącą?
Bardi78 - 30-01-2012, 23:14
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Bardi78, Rozumie że to taki Twoje "przyzwyczajenie" do którego masz prawo, wyłożyć kasę z góry.

Cytat:
sama trasa Oświęcim -Zwardoń-Oświęcim jest na turystyku tańsza

Nie jest tańsza, płacisz dokładnie tyle samo co za bilet jednorazowy normalny: 18,50 zł x tam i powrót = cena wspomnianej przez Ciebie oferty.


Fakt zapomniałem że bilet zdrożał o 2 zł ale to nie zmienia faktu że wole kupic turystyka bo:
1.Mam z głowy kupienie biletu powrotnego-owszem moge kupić od razu ale z powrotem nie jest tak różowo a pozatym trzeba podać w przybliżeniu godzinę wyjazdu bo bilet ma określoną ważność czasową
2.Moge sobie jechać jeszcze w czasie weekendu gdzie tylko dusza zapragnie a jak weekend jest długi to już nie mówie...(oczywiście w granicach rozsądku-spacerek w Krakowie, Zakopanym czy właśnie w Wiśle:)))

Poza tym pospieszny nie wiem do czego pijesz że lubię wyłożyć kasę z góry...ja poprostu umię liczyć-jeżeli za daną kwotę otrzymam więcej to bardzo chętnie korzystam z okazji
pospieszny - 26-04-2012, 14:53
Temat postu:
W związku ze zbliżającym się długim weekendem majowym od najbliższego poniedziałku pociągi Kolei Śląskich będą kursowały według świątecznego rozkładu jazdy.

Od poniedziałku 30 kwietnia aż do piątku 4 maja na tory nie wyjadą pociągi oznaczone symbolami D w legendzie rocznego rozkładu jazdy. Dla pasażerów dojeżdżających do pracy szczególnie istotne będą zmiany kursów w godzinach porannych. Od poniedziałku do piątku z Gliwic nie wyjadą pociągi m.in. o godzinie: 5:35, 6:20, 6:35 i 7:20. W tym samym okresie z Częstochowy nie odjadą m.in. pociągi o godzinie 5:25, 6:25 (kurs do Gliwic) i 7:20.

Dla poprawy komfortu podróżowania od soboty 28 kwietnia, codziennie przez cały tydzień aż do niedzieli 7 maja będą kursowały weekendowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły Głębce "Wisełka" i "Stożek".

Ponadto na okres całego długiego weekendu poszerzeniu ulegnie oferta taryfowa Kolei Śląskich. Bilet SilesiaWeekend, uprawniający do 15 lub 20 procentowej zniżki będzie można zakupić przez cały tydzień począwszy od 27 kwietnia od godziny 18:00, aż do 7 maja do godziny 6:00.

Informacji na temat rozkładu jazdy pociągów oraz taryfy udziela infolinia Kolei Śląskich czynna w dni robocze od 6:00 do 18:00 oraz w soboty, niedziele i święta od 8:00 do 14:00. Rozkład jazdy pociągów Kolei Śląskich można sprawdzić


źródło: Kurier Kolejowy
sabatnik - 27-04-2012, 15:28
Temat postu:
Miło z ich strony, że nie zapominają o Wiśle ale współczuję osobom dojeżdżającym do pracy, którzy znów niemile się zaskoczą przychodząc na pociąg, który nie pojedzie. Nie jestem zwolennikiem tego typu posunięć.
przewoz - 30-04-2012, 15:03
Temat postu:
W KM już się nauczyli. W poprzednim pięknym rozkładzie, zaprojektowanym przez ZM, w długi weekend majowy w niektóre rejony nie było jak dojechać pociągiem. KM dorywczo uruchamiała dodatkowe pociągi, np do Dęblina...
pospieszny - 30-04-2012, 21:17
Temat postu:
Koleje Śląskie jadą do Wisły bez dotacji.

Pierwszego czerwca Koleje Śląskie przejmują od Przewozów Regionalnych w całości obsługę linii Katowice – Wisła Głębce. Jak dowiedział się „Kurier Kolejowy”, przewoźnik nie otrzyma na ten cel dotacji z budżetu województwa.

Mimo tego liczba połączeń się nie zmniejszy (szczegóły dotyczące rozkładu jazdy mają zostać podane w najbliższym czasie). Obecnie Przewozy Regionalne uruchamiają na odcinku z Katowic do Wisły 5 par połączeń kursujących codziennie. Warto przypomnieć jednak, że Koleje Śląskie są obecne w Wiśle i Ustroniu już od kilku miesięcy.

W październiku ubiegłego roku spółka uruchomiła kursujące w weekendy, święta i w sezonie połączenia przyśpieszone: „Wisełkę” relacji Częstochowa – Wisła Głębce – Częstochowa i „Stożek” relacji Wisła Głębce – Sosnowiec Główny – Wisła Głębce (od wejścia w grudniu nowego rozkładu jazdy pociąg ten kursuje w relacji Wisła Głębce – Katowice – Wisła Głębce). Połączenia te na odcinku z Katowic do Wisły funkcjonują na zasadach komercyjnych.

Jak mówi Witold Trólka z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, sytuacja taka zostanie utrzymana również po 1 czerwca. - Praca przewozowa Kolei Śląskich na linii Katowice - Wisła od 1 czerwca, tak jak obecnie, nie będzie dofinansowywana z budżetu województwa – zapewnia Trólka. Informację potwierdził dzisiaj Adam Warzecha, rzecznik prasowy przewoźnika.

Koleje Śląskie, oprócz linii do Wisły, obsługują także trasę z Gliwic do Częstochowy. Spółka otrzyma na ten cel w tym roku kwotę w wysokości 39,5 mln zł.


źródło:Kurier Kolejowy
Bardi78 - 30-04-2012, 23:26
Temat postu:
Jak rozumiem turystyk nie wchodzi w gre...
Tomasz K. - 01-05-2012, 09:08
Temat postu:
Bardi78, Jak i REGIOkarnet.
Exsimus - 01-05-2012, 10:02
Temat postu:
Cytat:
Jak rozumiem turystyk nie wchodzi w gre...

Dowiem się dokładniej w nabliższym czasie jak będzie z honorowaniem tych biletów po 1.06. Ja się dowiem napiszę co u jak.
sheva17 - 01-05-2012, 11:16
Temat postu:
Ale jak rozumiem Regio Karnet na linii z Gliwic do Częstochowy nadal będzie honorowany? I moje pytanie do zorientowanych, czy KŚ z tytułu honorowania karnetu otrzymują z PR jakieś pieniądze?
Exsimus - 01-05-2012, 17:07
Temat postu:
Cytat:
Ale jak rozumiem Regio Karnet na linii z Gliwic do Częstochowy nadal będzie honorowany

Według ostatnich wytycznych jakie dostałem na lini Gliwice - Częstochowa honorowane są oferty: REGIO karnet (oba rodzaje) i BILET TURYSTYCZNY (oba rodzaje)
LukE83 - 02-05-2012, 15:17
Temat postu:
Tak, są honorowane, szkoda, że jednak nie wszyscy kasjerzy mobilni KŚ o tym wiedzą! Evil or Very Mad
W marcowy weekend podróżowaliśmy z kolegą na odcinku Katowice-Częstochowa (nasza trasa była z Oświęcimia do Torunia). Podczas kontroli naszych Regio Karnetów usłyszeliśmy, iż nasze bilety są nieważne, po czym kasjerka zabrała się za wystawianie biletów na przejazd. Po chwili dyskusji, iż istnieją wykazy honorowanych biletów w KŚ, kasjerka uznała naszą rację. Jednak tylko dzięki mojemu uporowi nie musieliśmy dokupować osobnych biletów. Osoby mniej znające oferty zapewne niepotrzebnie dokupiłyby bilety, w tym także kolega, który ze mną podróżował, gdyby jechał sam.

No cóż, wracając do tematu, to jeszcze w maju trzeba się przejechać do Wisły na RK/turystyku, bo potem może nie być już takiej okazji Sad
Exsimus - 05-05-2012, 20:08
Temat postu:
Cytat:
No cóż, wracając do tematu, to jeszcze w maju trzeba się przejechać do Wisły na RK/turystyku, bo potem może nie być już takiej okazji


Masz rację okazji takiej nie będzie. Karnety i Turystyczne nie będą honorowane. Najtańszą opcją będzie Bilet Liniowy.
Exsimus - 09-05-2012, 15:57
Temat postu:
+ w rozkładzie jazdy KŚ od 1.06 ostatni pociąg na Wisłę będzie odjeżdżał ok 19.40
Tomasz K. - 10-05-2012, 22:03
Temat postu:
Exsimus, A wiesz może, którędy pojedzie skład Gliwice-Wisła-Gliwice?
Adam M. - 11-05-2012, 17:56
Temat postu:
Co to ma być!!!
Błąd czy nie - dla mnie nie możliwe jest żeby te pociągi się nigdzie nie zatrzymywały między Katowicami a Wisłą Głębce

http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/853509/499938/831558/131276/4095/?q=pl/node/149&

http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/102075/249456/768702/350326/4095/?q=pl/node/149&
LukE83 - 11-05-2012, 18:01
Temat postu:
Adam, spokojnie, to dopiero przymiarki. Kto by tym pociągiem jeździł.

Tomasz K., wg Sitkolu przez Zabrze, Chorzów Batory.
Exsimus - 13-05-2012, 18:48
Temat postu:
Rozkład jazdy na Wisłę

Wisła Głębce odjazdy


Wisła Głębce 05:00 - Wisła Dziechcinka 05:06 - Wisła Uzdrowisko 05:10 - Wisła Obłaziec 05:16  Goczałkowice 06:38 - Pszczyna 06:42 - Tychy 06:57 - Katowice Piotrowice 07:05 - Katowice Ligota 07:09 - Katowice 07:17
09:41

Wisła Głębce 09:41 - Wisła Dziechcinka 09:48 - Wisła Uzdrowisko 09:52 - Wisła Obłaziec 09:58  Goczałkowice 11:20 - Pszczyna 11:24 - Tychy 11:36 - Katowice Piotrowice 11:45 - Katowice Ligota 11:48 - Katowice 11:56
10:27

Wisła Głębce 10:27 - Wisła Dziechcinka 10:33 - Wisła Uzdrowisko 10:37 - Ustroń Polana 10:48  Goczałkowice 12:18 - Pszczyna 12:22 - Tychy 12:36 - Katowice Piotrowice 12:42 - Katowice Ligota 12:46 - Katowice 12:53
10:35

Wisła Głębce 10:35 - Wisła Dziechcinka 10:41 - Wisła Uzdrowisko 10:45 - Ustroń Polana 11:02  Goczałkowice 12:18 - Pszczyna 12:22 - Tychy 12:36 - Katowice Piotrowice 12:43 - Katowice Ligota 12:46 - Katowice 12:53
13:40

Wisła Głębce 13:40 - Wisła Dziechcinka 13:47 - Wisła Uzdrowisko 13:50 - Wisła Obłaziec 13:56  Goczałkowice 15:21 - Pszczyna 15:25 - Tychy 15:37 - Katowice Piotrowice 15:44 - Katowice Ligota 15:47 - Katowice 15:54
17:10

Wisła Głębce 17:10 - Katowice 19:23 - Sosnowiec Główny 19:35 - Będzin Miasto 19:40  Dąbrowa Górnicza 19:44 - Łazy 19:57 - Zawiercie 20:02 - Myszków 20:12 - Częstochowa Raków 20:32 - Częstochowa Osobowa 20:37

Wisła Głębce 17:27 - Wisła Dziechcinka 17:34 - Wisła Uzdrowisko 17:37 - Wisła Obłaziec 17:43  Goczałkowice 19:11 - Pszczyna 19:15 - Tychy 19:28 - Katowice Piotrowice 19:35 - Katowice Ligota 19:39 - Katowice 19:46
18:41

Wisła Głębce 18:41 - Katowice 20:54 - Chorzów Batory 21:11 - Ruda Śląska 21:21 - Zabrze 21:28 - Gliwice 21:38
pospieszny - 14-05-2012, 19:50
Temat postu:
Znamy rozkład jazdy pociągów KŚ do Wisły

Pod adresami www.rozklad.sitkol.pl oraz www.rozklad-pkp.pl można już zapoznać się z rozkładem jazdy Kolei Śląskich, jaki od 1 czerwca będzie obowiązywał na linii z Katowic do Wisły.

Samorządowa spółka na trasie do Perły Beskidów zadebiutowała 1 października ubiegłego roku. Wówczas to przewoźnik uruchomił pociągi przyśpieszone „Wisełka” oraz „Stożek” kursujące w weekendy i święta oraz w sezonie („Wisełka” z Częstochowy, „Stożek” z Sosnowca, od zmiany rozkładu w grudniu z Katowic).

Pozostałe połączenia nadal obsługiwały Przewozy Regionalne. Ta sytuacja zmieni się jednak już 1 czerwca. Koleje Śląskie przejmą od PR w całości obsługę linii Katowice – Wisła Głębce. Co ta zmiana przewoźnika oznacza bezpośrednio dla pasażerów?

Z Gliwic do Wisły bez przesiadki
Nowością będzie bezpośrednie połączenie Gliwic i Wisły (przez Katowice): z Gliwic do Wisły o 6.02 (odjazd z Katowic o 6.48), z Wisły do Gliwic o 18.41 (przyjazd do Katowic o 20.54). Oba pociągi będą kursować codziennie.

Pozostałe połączenia z Katowic do Wisły: 8.54, 12.46, 16.05 (codziennie) oraz 19.56 (z wyjątkiem sobót). Z Wisły do Katowic: 5.00 (z wyjątkiem niedziel), 9.41, 13.40, 17.27 (codziennie). Tak jak obecnie w weekendy i święta oraz w okresie wakacji ofertę uzupełnią pociągi „Stożek” i „Wisełka”.

Dla porównania obecny rozkład jazdy Przewozów Regionalnych przedstawia się następująco. Z Katowic do Wisły odjazdy o 6.42, 8.47, 11.35, 16.07 i 19.07. Z Wisły do Katowic o 4.57, 10.56, 14.41, 17.53 oraz 19.32. Wszystkie połączenia kursują codziennie.

Atrakcyjna cena
- Praca przewozowa Kolei Śląskich na linii Katowice - Wisła od 1 czerwca, tak jak obecnie w przypadku „Stożka” i „Wisełki”, nie będzie dofinansowywana z budżetu województwa - powiedział pod koniec kwietnia „Kurierowi Kolejowemu” Witold Trólka z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. Dodał wtedy, że mimo komercyjnego charakteru przewozów, ceny biletów mają pozostać konkurencyjne w stosunku do przewoźników drogowych.

Informację potwierdził dzisiaj Adam Warzecha, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. - Oferta biletów liniowych zostanie oczywiście utrzymana. Obowiązują one aktualnie na odcinkach Sosnowiec Główny – Skoczów (cena biletu normalnego: 9 zł), Sosnowiec Główny – Ustroń (10 zł), Sosnowiec Główny – Wisła Głębce (11 zł) oraz Gliwice – Wisła Głębce (12 zł). Warto podkreślić, że są to bilety czasowe, ważne przez 240 minut. Cena jest bardzo konkurencyjna w stosunku do innych środków transportu – mówi Warzecha.

Bez honorowania biletów PR
Jako że połączenia do Wisły kursują na zasadach komercyjnych, nie będą w nich honorowane bilety i oferty promocyjne Przewozów Regionalnych. - Umowa dotycząca wzajemnego honorowania biletów między PR i KŚ dotyczy tylko linii Gliwice – Częstochowa. Na linii Katowice – Wisła Głębce nie będziemy honorowali biletów PR, również promocyjnych – wyjaśnia Warzecha.

To nie jedyny minus. Z obsługi zostanie wyłączony także przystanek Wisła Kopydło. - Nasze pociągi nie będą się tam zatrzymywały. Powód jest prosty. Bardzo mało pasażerów korzysta z tego przystanku. Zgodnie z przeprowadzonymi przez nas badaniami, dziennie z tego przystanku korzysta tylko jeden pasażer – tłumaczy Warzecha.

Połączenia do Wisły mają obsługiwać zmodernizowane składy EN57AKŚ oraz w przypadku „Stożka” i „Wisełki” FLIRT-y i ELF-y.


źródło:Kurier Kolejowy
Bardi78 - 14-05-2012, 22:07
Temat postu:
Ciekawe w jakim okresie przeprowadzana była ankieta-mam nadzieje że w sezonie podczas ładnej pogody i w ferie bo coś mi mój nos mówi że niezbyt miarodajny daje to obraz użytkowania tego przystanku...szkoda...
Rademenes - 15-05-2012, 13:35
Temat postu:
Jest tam szkoła i jakoś do i ze szkoły jeździło sporo osób.
Fan ciapongów - 18-05-2012, 11:07
Temat postu:
Dobrze, że KŚ przejmują tę linię, bo mają lepszy tabor. Ale czy PLK weźmie się za remont odcinka Mnich-Skoczów? Wie ktoś coś na ten temat?
Bardi78 - 18-05-2012, 12:06
Temat postu:
Fan lepszy tabor może i mają ale do Wisły i tak puszczą EN57...
Exsimus - 18-05-2012, 15:05
Temat postu:
Cytat:
Jest tam szkoła i jakoś do i ze szkoły jeździło sporo osób.


Zgadza się, ale na tym przystanku wsiada ktoś lub wysiada jedynie w niedziele, poniedziałki i piątki w określonych godzinach.
mack - 18-05-2012, 17:18
Temat postu:
Mam takie pytanie: czy będę mógł skorzystać z oferty bilet liniowy na trasie Gliwice - Wisła Głębce (12 zł) jeśli wybiorę połączenie z przesiadką w Katowicach? Chodzi mi o połączenie Gliwice 11:50 - Katowice 12:30; Katowice 12:46 - Wisła 15:22.
Exsimus - 20-05-2012, 19:36
Temat postu:
Cytat:
Mam takie pytanie: czy będę mógł skorzystać z oferty bilet liniowy na trasie Gliwice - Wisła Głębce (12 zł)

Tak możesz. Bez sensu było by gdybyś mógł skorzystać z tej oferty jedynie w bezpośrednim pociągu Mr. Green
sebek - 27-05-2012, 09:21
Temat postu:
Jak zawsze trzeba zaczekać z ocenami, czy przejęcie trasy do Wisły to będzie sukces KS i zadowolenie pasażerów. Bo wydaje się, że tabor napewno będzie znacznie lepszy, patrząc na obecne, dość zniszczone składy PR. Co do proponowanego rozkładu jazdy od czerwca, zwraca uwagę, dość wczesny odjazd ostaniego pociągu z Wisły, bo już o 18.41, co jest napewno minusem, bo wiele osób w okresie wiosna - lato, czeka z wyjazdem do godzin wieczornych 20-21, a wtedy już brak połączenia z Katowicami. W mojej ocenie, przydałby się pociąg z Wisły do Katowic o godz. 20. Dla turystów wyjazd już o 18.41 to nieco wczesna pora, napewno samochodem można dłużej posiedzieć i tu oferta KS nieco traci z takim układem połączeń.
Exsimus - 27-05-2012, 12:09
Temat postu:
Cytat:
Co do proponowanego rozkładu jazdy od czerwca, zwraca uwagę, dość wczesny odjazd ostaniego pociągu z Wisły, bo już o 18.41


Zwróć uwagę na skomunikowania w stacji Katowice z tego pociągu. Poza tym kiedy jechałem tym pociągiem w niedzielę ze 2, 3 tygodnie temu w Katowicach z tego ostatniego pociągu z Wisły wysiadłm ja +8 innych pasażerów no i obsługa...
Tomasz K. - 27-05-2012, 13:07
Temat postu:
Exsimus, Tu nie chodzi o to,żeby cała skład jechał do Katowic , po drodze są tez inne miasta.
sebek - 27-05-2012, 17:00
Temat postu:
Według zmiany od czerwca, ostatni pociąg z Wisły, dojedzie do Katowic o 20.54 co jest plusem dla osób jadących dalej, przesiadki na inne regio czy komunikację autobusową. Zgodze się, że przyjazd do Katowic po 22 to już mniejsze możliwości skomunikowań, chyba, że KS zrobiły by kolejny pociąg w relacji Wisła - Częstochowa, z przyjazdem do Częstochowy ok. 23.30. Może w wekendy, powinny być właśnie nieco póżniejsze składy z gór do Katowic/Częstochowy. Osoby powracające nie tylko z wypoczynku w górach, ale z kin, teatrów, imprez wakacyjnych, klubów, miały by więcej możliwości dojazdu do Częstochowy.
Ja sie opieram na funkcjonowaniu SKM Trójmiasto, gdzie od kilku lat w wekendy stale są uruchamiane bardzo póżne relacje do Wejherowa. Właśnie wekendy są zarezerwowane dla pociągów często kończących trasy po godzinie 24 czy nawet 1-2 w nocy. Taką szanse widziałbym na śląskich torach, możliwości póżniejszego wyjazdu z górskich miejscowości i swobodnego dojazdu do wszystkich miast regionu nawet ok. północy.
Bardi78 - 27-05-2012, 22:39
Temat postu:
Bardzo wielki popis KS może być w sierpniu w trakcie TYGODNIA KULTURY BESKIDZKIEJ w Wiśle, można osiągnąć sukces komercyjny ale muszą być reklamy ,plakaty jak w liniach lotniczych np.pojedź z nami na TKB do Wisły-wtedy wyjazd z Wisły obowiązkowo gdzieś w okolicach 22...
A poza tym uważam że jaknajbardziej powinno być ostatnie połączenie w okolicach 20 w normalnym rozkładzie...
Pirex - 30-05-2012, 11:49
Temat postu:
Gorszy rozkład pociągów Wisła - Katowice. KŚ się broni

Od 1 czerwca Koleje Śląskie rozpoczynają obsługę połączeń na linii S6 Katowice-Wisła Głębce. - To jest jakaś farsa, a nie rozkład - napisał w liście otwartym do Kolei Śląskich nasz Czytelnik. Przewoźnik odpowiada, że nie może dowolnie kształtować rozkładu jazdy. I obiecuje więcej pociągów od 9 grudnia.

- Wiele osób liczyło, że przejęcie obsługi linii kolejowej do Wisły przez samorządowego przewoźnika Koleje Śląskie, pozbawionego związkowego balastu, gigantycznych długów wypracowanych latami i nawyków pracowniczych rodem z poprzedniej epoki oznaczać będzie nową jakość dla mieszkańców Podbeskidzia, a także licznie zaglądających w Beskid Śląski turystów. Jako osoba często jeżdżąca na jednodniowe bądź kilkudniowe wypady do Wisły z ogromnym zdumieniem przeczytałem rozkład jazdy, jaki Koleje Śląskie mają do zaproponowania turystom odwiedzającym Pasmo Czantorii i Stożka. To jest jakaś farsa, a nie rozkład - napisał w liście otwartym do marszałka, burmistrzów i przewoźnika nasz Czytelnik Tomasz Parusel.

- Do chwili obecnej w dni wolne (kiedy jest najwięcej turystów) godziny odjazdów poszczególnych pociągów z Wisły przedstawiały się następująco: 14:41, 16:57, 17:53 i 19:32. Odjazdy poszczególnych pociągów rozłożone "w miarę" równomiernie, oferta dopasowana do oczekiwań różnych grup turystów - inne potrzeby mają rodzice z dziećmi, a inne na przykład studenci. W razie, gdy ktoś się spóźni na swój pociąg - może iść na pizzę i pojechać następnym, nie ma tragedii. A pociąg o 19:32 w weekendy doskonale domykał ofertę, zapewniając powrót tym, którzy chcą maksymalnie wykorzystać dzień wolny i przedłużyć pobyt w górach - uważa Tomasz Parusel.

Prawidziwa "rewolucja" Kolei Śląskich

- Koleje Śląskie tymczasem proponują prawdziwą rewolucję. Niestety w tym negatywnym znaczeniu. Odjazdy z Wisły w dni wolne zaplanowano w sposób następujący: 13:40, 17:10, 17:27 i 18:41. Nawet małe dziecko widzi, jakim absurdem jest puszczanie dwóch pociągów niemal bezpośrednio po sobie. Oczywiście można to "tłumaczyć" faktem, że jeden jedzie do Gliwic, a drugi do Częstochowy, ale mierne to tłumaczenie zważywszy na fakt, że do Katowic pociągi te jadą praktycznie razem. Nawet przyjmując (co jest faktem), że doskonale się złożyło, że pociągi z Wisły będą odwozić ludzi do Częstochowy oraz do Gliwic, to przecież najprostsza logika każe te pociągi bardziej rozsunąć! Przecież one są nie TYLKO dla Gliwic i Częstochowy, do Wisły jeżdżą także mieszkańcy Katowic, Tychów, czy Pszczyny, dla których te dwa pociągi koło siebie to jest szczyt paranoi! Także pozostałe godziny odjazdów są fatalne. Przesunięcie pierwszego popołudniowego pociągu o godzinę wcześniej nie służy niczemu. Poprzednia godzina była dobra dla tych osób, które po obiedzie wracają z gór wcześniej, by załatwić tego dnia jeszcze jakieś sprawy (ot choćby zakupy przed poniedziałkowym pójściem do pracy), nowa pora odjazdu, godzinę wcześniejsza, jest fatalna i nie służy nikomu, jest po prostu zbyt wczesna. Ale idąc dalej - poprzednio spóźniając się na pociąg o 14:41 następny był za około dwie godziny. Koleje Śląskie tymczasem proponują spóźnialskim prawie czterogodzinne oczekiwanie na kolejne połączenie, co tylko uwypukla absurd puszczania dwóch pociągów o jednej godzinie. Także pociąg, który do tej pory jeździł o 19:32, zupełnie nietrafnie przesuwa się na wcześniejszą porę. Poza tzw. górskimi łazikami, dla których późniejszy pociąg jest lepszy, godzina 18:41 jest także zbyt wczesna dla niedzielnych letników, którzy niekoniecznie chcą zrywać się bladym świtem, ale jednocześnie chcieliby jednak trochę pooddychać górskim powietrzem. Proszę zwrócić uwagę, że latem ciemno się robi nawet dopiero o dziewiątej wieczorem, a w zimie wyciągi są oświetlone, dlatego każdy chce efektywnie spędzić dzień i albo wraca do domu tak, by załatwić sprawunki (wyjazd z gór około piętnastej), albo maksymalizuje pobyt w górach do wieczora. Nowy rozkład zaburza plany zarówno jednym, jak i drugim. I zniechęca do korzystania z transportu kolejowego, czym przyczyni się najprawdopodobniej do wzrostu ilości korków na drodze prowadzącej do Skoczowa, Ustronia i Wisły, popularnej "wiślance" - uważa nasz Czytelnik.

- Szkoda, że - jak to skomentował na forum kolejowym jeden z dyskutantów - Koleje Śląskie to tylko dużo gadania i wysokie ambicje. Zaproponowane zmiany rozkładu jazdy znacznie utrudniają życie turystom, co niestety odbije się najpewniej na liczbie osób jeżdżących do Wisły i Ustronia, a także pobliskich miejscowości (Istebna, Brenna...). Jestem bardzo daleki od tego, aby rozkładem jazdy zajmował się bezpośrednio marszałek województwa - powinien posiadać od tego adekwatne służby mu podległe. Ale skoro ludzie, którzy we wspomnianych służbach pracują, dopuszczają do powstawania takich bubli, jakim jest nowy rozkład jazdy pociągów na linii Katowice-Wisła, to niestety interweniować muszą władze (i media). Liczę na kubeł zimnej wody dla projektujących ofertę Kolei Śląskich, bo najwyraźniej zapomnieli, że linia do Wisły to nie to samo co prosty, jednolity i łatwy do zbudowania rozkład na linii Gliwice-Częstochowa. Skutki tego niestety poniesiemy my, pasażerowie, dlatego proszę o pilną i zdecydowaną interwencję w tej kwestii - zaapelował Tomasz Parusel.

W odpowiedzi na list otwarty pana Tomasza Parusela z dnia 18 maja br. w sprawie rozkładu jazdy Kolei Śląskich na linii S6 Katowice–Wisła Głębce od dnia 1 czerwca br., uprzejmie informuję, że Koleje Śląskie, podobnie jak inni przewoźnicy kolejowi, nie mają – co sugeruje autor – możliwości dowolnego kształtowania rozkładu jazdy. Pomimo to linia wiślańska będzie obsługiwana przez większą ilość pociągów niż dotychczas: 5 – w dni robocze i 7 – w dni wolne od pracy - odpowiada rzecznik Kolei Śląskich Adam Warzecha.

Przewozy Regionalne do ostatniej chwili zwklekały z przekazaniem linii

- Ograniczenia, na które zwraca uwagę autor, wynikają przede wszystkim z pierwszeństwa pociągów wytrasowanych w rocznym rozkładzie jazdy (głównie towarowych), braku wolnych krawędzi peronowych w Katowicach oraz późnej rezygnacji dotychczasowego przewoźnika, spółki Przewozy Regionalnej, z obsługi tej linii, co – po naszych wielokrotnych monitach – nastąpiło dopiero 28 lutego br. po południu, czyli na dzień przed terminem, w którym zgodnie z przepisami, mieliśmy obowiązek opracować rozkład jazdy. Tak późna rezygnacja zablokowała nam możliwość podjęcia jakichkolwiek negocjacji z przewoźnikami towarowymi. Uniemożliwiło to nam m.in. uruchomienie pociągu z Katowic do Wisły o 11:35, co wskutek zajęcia o tej porze wszystkich krawędzi peronowych w Katowicach przez pociągi Przewozów Regionalnych zmusiło nas do jego przesunięcia na późniejszą porę. Podobna sytuacja dotyczyła także innych naszych pociągów - wyjaśnia rzecznik.

- Podstawowe cele, które Koleje Śląskie przyjęły przy konstruowaniu rozkładu jazdy na linii Katowice–Wisła Głębce były następujące:
• Zapewnienie obsługi linii S6 taborem nowym i zmodernizowanym serii EN75, EN76 i EN57AKŚ – w miejsce eksploatowanego dotąd na tej linii i wysłużonego taboru.
• Zapewnienie bezpośrednich pociągów z Gliwic, Zabrza, Rudy Śląskiej, Chorzowa do Wisły i Ustronia.
• Zapewnienie mieszkańcom Wisły, Ustronia i Skoczowa dojazdu do Aglomeracji Katowickiej przed południem w dni robocze.
• Poprawa skomunikowań pociągów z Wisły z pociągami dalekobieżnymi.
• Poprawa efektywności ekonomicznej prowadzenia codziennych przewozów na tej linii, poprzez obsługę całości oferty przez 2 składy (obiegi) elektrycznych zespołów trakcyjnych zamiast 4–5, jak ma miejsce dotychczas (co oznacza ok. 12-16 mln zł oszczędności rocznie).
• Skrócenie czasu jazdy i skrócenie obiegów – wszystkie pociągi na tej linii są pociągami przyspieszonymi, a długie przerwy w kursowaniu pociągów zostały wyeliminowane.

W wyniku przeprowadzonych badań na linii Katowice–Wisła Głębce stwierdziliśmy, że najwięcej osób korzysta z przejazdu koleją na tej trasie w godz. 6-18, natomiast pociągi kursujące obecnie po godz. 19 są praktycznie puste. Pasażerowie wybierają najczęściej pociągi dostosowane do ich rytmu życiowego preferując komfort podróży, poczucie bezpieczeństwa, a także planując dotarcie do domu w godzinach popołudniowych lub wieczornych, a zdecydowanie rzadziej w godzinach nocnych. Ponadto stwierdziliśmy konieczność uruchomienia pociągów z Wisły do Katowic w godzinach przedpołudniowych (konkurencyjni przewoźnicy i ruch drogowy notują w tym czasie wysokie natężenie). Zmieniliśmy też godziny kursowania pociągów o niskiej frekwencji w ten sposób, aby zapewnić ich większe zapełnienie. W związku z tym m.in., zdecydowaliśmy o przesunięciu odjazdu ostatniego pociągu z Wisły z godz. 19:32 na 18:40. Dotąd korzystało z niego zaledwie kilka osób, a zmiana ta powinna poprawić efektywność ekonomiczną tego połączenia. Zapewniliśmy też turystom spoza regionu bardziej dogodne skomunikowania w Katowicach. Na przykład, pociąg o godz. 13:40 umożliwia przesiadkę na pociągi odjeżdżającymi w kierunku Warszawy, Białegostoku, Przemyśla i Wrocławia, co obecnie nie jest możliwe - wylicza Warzecha.

Od 9 grudnia więcej pociągów

- W nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 9 grudnia, zakładamy uruchomienie 6 par pociągów w dni robocze (odjazdy z Katowic ok. godz. 6, 8, 11, 14, 17, 20 i powroty z Wisły ok. godz. 5, 8, 11, 14, 16, 19) i 7 w dni wolne (dodatkowy pociąg odjazd z Katowic ok. 7:30 i powrót z Wisły ok. 17:30). Przy tworzeniu nowego rocznego rozkładu jazdy nasze pociągi będą miały priorytet względem ruchu towarowego. W związku z tym zakładamy skrócenie czasu jazdy z Katowic do Wisły poniżej 2 godzin - zapewnił rzecznik.

- Koleje Śląskie kładą nacisk na takie kształtowanie oferty, która pozwoli korzystać z przejazdu koleją możliwie jak największej ilości osób. Jednocześnie utrzymujemy niskie koszty działalności przewozowej, niższe koszty dotacji z budżetu województwa i niższe ceny biletów. Podejście to, zupełnie odmienne od dotychczasowego, powoduje też konieczność zmian w rozkładzie jazdy pociągów. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie zapewnić pewną, stabilną i atrakcyjną ofertę regionalnych przewozów kolejowych dla mieszkańców województwa śląskiego - zakończył rzecznik Kolei Śląskich.

źródło: rynek-kolejowy.pl
Bardi78 - 30-05-2012, 13:30
Temat postu:
Panie rzecznik o jakiej dotacji pan mówisz?
Bo na Katowice-Wisła nie ma dotacji aby czasem nie trzeba było honorować biletów PR...
Poza tym czy KŚ mają nas za głupków pisząc że załatwią aby ich pociągi miały pierwszeństwo przed towarowymi i dzięki temu pojadą mniej niż 2 godziny???Przecież osobówki zawsze miały taki priorytet,nieraz jechałem pociągiem do Wisły,nigdy na żaden inny pociąg nie czekaliśmy a czasu nie skrócicie bo stan linii mnich-wisła głębce jeste zły...
Przestań już panie rzecznik gloryfikować tak KŚ i przede wszytkim takie durnoty pociskać ludziom...
Aby skrócić czas przejazdu podstawa to poprawa infrastruktury...
Exsimus - 31-05-2012, 10:17
Temat postu:
Bardi78, Nie znasz do końca sytuacji, która była przy ustalaniu rozkładu jazdy. Faktem jest to co mówi rzecznik KŚ, że na ustalenie rozkładu jazdy był 1 dzień, a to nie jest tak hop -siup, bo trzeba spokojnie pociąg po pociągu konstuować jego rozkład. Nie można było tego zrobić wcześniej, bo PR późno zrezygnowały z pociągów do Wisły.

Co do tego co napisałeś o spóźnieniu pociąów TKB w sierpniu ostatnio pomyślałem o tym samym Happy
Lil_Peter - 31-05-2012, 10:46
Temat postu:
Ale co ma piernik do wiatraka. Przecież oni nie od dziś wiedzieliście, że przejmujecie tą trasę, więc po co czekanie na "oddanie" trasy od PR.

A swoją drogą, jaki będzie "cennik" na trasę do Wisły? Taniej niż PR?
Exsimus - 31-05-2012, 11:12
Temat postu:
Lil_Peter, Tak tylko ktoś z tej trasy musi oficjlanie zejść, żeby ułożyć rozkład. Powiem Ci to na przykładzie:

Przewozy Regionalne wiedzą, że nie chcą już tam jeździć po 1.VI, ale nie zrezygnowały w PLK z tras, bo zrobią to później. No to OK my zapobiegawczo zaczynamy układać rozkład jazdy, ale nasze wnioski są odrzucane przez konstrukcję rozkładu jazdy, bo nasze pociągi pokrywają się na wykresach ruchu po 1.VI z pociągami PR, które nadal figurują na linii do Wisły.
Jaką też KŚ mogły mieć pewność, że pociągi do Wisły nie pojadą w skróconej relacji np do/z Pszczyny?

Co do cen to?:
Skoczów - Sosnowiec 9zł
Ustroń Polana - Sosnowiec 10zł
Wisła Głębce - Sosnowiec 11 zł
Wisła Głębce - Gliwice 12zł

Jadąc do Częstochowy najlepiej kupić liniówę do Sosnowca, a następnie bilet z kilometrów. Język
Bardi78 - 31-05-2012, 11:53
Temat postu:
Exsimus napisał/a:
Bardi78, Nie znasz do końca sytuacji, która była przy ustalaniu rozkładu jazdy. Faktem jest to co mówi rzecznik KŚ, że na ustalenie rozkładu jazdy był 1 dzień, a to nie jest tak hop -siup, bo trzeba spokojnie pociąg po pociągu konstuować jego rozkład. Nie można było tego zrobić wcześniej, bo PR późno zrezygnowały z pociągów do Wisły.

Co do tego co napisałeś o spóźnieniu pociąów TKB w sierpniu ostatnio pomyślałem o tym samym Happy

Ale ja się nie czepiam rozkładu jazdy-wiem że będzie poprawiony-ja poprostu nie cierpie jak się robi z ludzi idiotów mówiąc że oni zrobią tak z rozkładem że pojedzie się dzięki KŚ krócej niż 2 godziny podczas gdy przy zachowaniu wszytkich przystanków jest to niemożliwe ze względu na stan linii od Mnicha...poprostu razi mnie w oczy taka gloryfikacja,kłamstwo i obłuda...
A odnośnie TKB to może spróbujesz szepnąć komu trzeba na ten temat-to tylko tydzień,czasu jeszcze jest dużo i napewno pociągi cieszyły by się duuużym wzięciem:)
pospieszny - 31-05-2012, 12:13
Temat postu:
W wypadku tej linii zasadne i możliwe jest a mam nadzieję że będzie po negocjacjach z przewoźnikami brutta zejście z czasem jazdy poniżej dwóch godzin.
To nic dziwnego ani też tym bardziej zdrożnego że KŚ chcą być i będą bardziej konkurencyjne.

Klucz w tym przypadku nie w stanie linii a dobrej woli wspomnianych przewoźników gdzie umowy międzynarodowe w tranzycie też nie dają im zupełnej swobody.
Bardi78 - 31-05-2012, 13:32
Temat postu:
pospieszny no nie wiem...absolutnie nie jestem wrogiem KŚ tylko jak jade PR do Wisły to pociąg nigdzie nie czeka,przyjeżdża na dowolny przystanek i od razu rusza a i tak czas przejazdu Katowice-Głębce to 2:30...więc co chcą załatwić jak i tak np.dzisiejszy Katowice-Wisła o 16:07 z Katowic -wejdźcie na rozkład potem na szczegóły trasy a zobaczycie że na każdej stacji pociąg odjeżdża od razu-NA ŻADNEJ NIE CZEKA NA INNY POCIĄG-a i tak czas przejazdu to 2:31...więc jak KŚ chcą skrócić czas o pół godziny na zwykłym regio?
pospieszny - 01-06-2012, 00:05
Temat postu:
Koleje Śląskie wygrywają z autobusami?

1 czerwca Koleje Śląskie przejmują w całości obsługę linii z Katowic do Wisły. Tego dnia też spółka PK Transkom ze Skoczowa zawiesza wszystkie kursy autobusów ze stolicy GOP do Perły Beskidów, tłumacząc to m.in. konkurencją ze strony kolei.

Transkom obok obsługiwanych przez siebie połączeń z Katowic do Wisły (przez Żory), po postawieniu z końcem lutego w stan upadłości PKS-u Cieszyn, przejął także kursy likwidowanego przewoźnika. Spółka szybko zaczęła jednak wprowadzać ograniczenia w rozkładzie jazdy. Niedawno w specjalnym komunikacie przedsiębiorstwo poinformowało, że z powodu bardzo niskiej opłacalności połączeń jest zmuszone zawiesić od 1 czerwca wszystkie połączenia z Katowic do Wisły i z powrotem.

Powodem takiej decyzji ma być spadająca ilość podróżnych, zwiększone koszty opłat drogowych na odcinku dróg płatnych, podwyżka cen paliwa oraz funkcjonujące połączenia kolejowe.

Od 1 czerwca do Wisły z Katowic będą więc docierać tylko nieliczne połączenia innych firm przewozowych, m.in. spółki Drabas, która uruchamia na trasie przez Żory 4 pary niewielkich minibusów. W miejsce zlikwidowanych kursów PK Transkom ma pojawić się spółka Bus Braders, znana z obsługi ekspresowej linii z Cieszyna do Katowic (przez Pawłowice i Żory). Jednak i w tym wypadku będą to tylko 4 pary kursów wykonywanych przez niskopojemne pojazdy.

Przedstawiciele Kolei Śląskich, które już w piątek przejmą całość ruchu z Katowic do Wisły i Ustronia nie kryją zadowolenia z problemów konkurencji. - Jesteśmy obecni w Wiśle od 1 października ubiegłego roku za sprawą naszych weekendowych pociągów „Stożek” i „Wisełka”. W piątek przejmiemy od Przewozów Regionalnych obsługę pozostałych połączeń. Nowy tabor, jakim dysponujemy, miła obsługa, atrakcyjny rozkład oraz bezkonkurencyjna cena biletów sprawiają, że wygrywamy z autobusami i to mimo nienajlepszego czasu przejazdu, który wynika z kiepskiego stanu technicznego linii do Wisły – zaznacza Adam Warzecha, rzecznik prasowy przewoźnika.

Witold Trólka z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego zwraca uwagę na jeszcze jeden istotny czynnik, który może pomóc przekonać do wyboru kolei tych, którzy dzisiaj w góry jadą własnymi samochodami lub busami. - Remont na DK1 komplikuje kierowcom dojazd w Beskidy. Koleje Śląskie pozwalają zaś na wygodne i tanie dotarcie do atrakcyjnych turystycznie terenów – podkreśla.


źródło:Kurier Kolejowy
greg86 - 01-06-2012, 09:27
Temat postu:
Myślę, że konkurencją Drabas+Bus Brothers nie ma co się przejmować. Nawet w sumie osiem par busów to mało. Z resztą ten drugi pewnie długo tam nie pociągnie. Ceny biletów co prawda będą zapewne zaporowe (tak ja na przełomie lat 2011-12 na tymczasowo wprowadzonej linii Katowice-Jastrzębie, gdzie koszt biletów (7zł na odcinku Katowice-Jastrzębie) był o 30% niższy niż obecnie gdy na trasie został tylko Drabas (10zł)), ponieważ zbytnio odbiegałby od kosztó biletów na linii Katowice-Cieszyn tego przewoźnika. Stąd moje przypuszczenie, że połączenia BB będą funkcjonować równie krótko jak te do J-bia. Szkoda, bo jak wiemy monopol jednego przewoźnika nie jest zdrowy dla pasażera. Trzymam kciuki za rozwój linii Katowice-Wisła w barwach KŚ.
Tomasz K. - 01-06-2012, 11:49
Temat postu:
A czy to prawda, że jak na obecną chwile są honorowane bilety wydane na pociągi PR?
Tak jest napisane na pl.misc,kolej.
Bardi78 - 01-06-2012, 12:59
Temat postu:
Linia bez dotacji więc raczej chyba nie będą honorowali biletów PR...Sad

...a i panie Adamie Warzecha trzymam za słowo że do Wisełki będzie jeździł nowy tabor:)
Mam nadzieje że to nie czcze gadanie tak jak że KS "załatwią" krótszy czas dojazdu:)
perunor - 01-06-2012, 17:01
Temat postu:
1605 do Wisły wyjechał z 10 min opóźnieniem. Skład obiegowo przyjechał z Wisły i do niej wraca (en 57-1533). Wiele ludzi na dworcach zdziwionych widokiem turbokibla o tej godzinie i w tej relacji:) pozdrawiam z pociągu Smile pisze z kom więc za format postu przepraszam Smile
chybieic - 01-06-2012, 17:10
Temat postu:
Podoba mi się polityka taborowa tej spółki - w (D) Wisłę obsługują tylko 2 obiegi ( 1 EN76 i 1 EN57AKŚ)
Exsimus - 02-06-2012, 13:43
Temat postu:
chybieic,
Wczoraj rano jak jechałem do roboty jechał Elf do Katowic i po drodze mijał nas Elf do Wisły i tak ma być planowo, a AKŚ wskoczył tylko dlatego, że Elf dobił przed Dziechcinką do auta i musiał wrócić do Łaz, ale spokojnie po Elfiku nawet nie widać, że cos się stało.
Od poniedziałku pewnie sytuacja wróci do normy i na trasie pojawią się dwa Elfy. Jak zobaczę co i jak napiszę. Very Happy
MK_PŁASZÓW - 02-06-2012, 14:52
Temat postu:
Exsimus, a ja mam pytanie natury technicznej, bo widzę że jesteś pracownikiem KŚ. Jak wygląda sprawa z honorowaniem biletów promocyjnych PRów (turystyk, REGIOKarnet) w pociągach KŚ do Wisły, bo te informacje w różnych źródłach są rozbieżne.
bartix01 - 02-06-2012, 18:43
Temat postu:
Witam, mój pierwszy post na tym forum. Może ktoś wyjaśnić przyczynę pojawienia się składu KŚ z Wisły do Łaz (jak podaje infopasazer.intercity.pl odjazd z Wisły Głębiec 16:43, przyjazd do Łaz 19:39 zatrzymując się między Wisłą a Katowicami tylko na stacji w Uzdrowisku, Skoczowie i Ligocie ). Frekwencja na stacji w Skoczowie wynosiła 100% lub dobijała do 100% co było o tyle dziwne, że skład ten nie jest ujęty w żadnym rozkładzie.

Jechał on zaledwie 20 min przed "Wisełką" do Częstochowy, która tak dużej frekwencji już nie miała. Za to"Wisełka" wyraźnie przekroczyła szlakową na krótkim odcinku między Skoczowem a Pierśccem, podejrzewam, że było to grubo ponad 60km/h, gdzie szlakowa wynosi bodajże 30km/h.

Kolejny skład z Wisły do Katowic (planowy odjazd 1727) jechał prawie puściutki, zaledwie pojedyncze osoby.

Wszystkie te 3 składy były prowadzone przez EN76 i każdy z nich zanotował 10 minutowe opóźnienie wtórne wynikające z mijanek z opóźnionym 1605 do Wisły

Zastanawiam się jaki sens ma puszczanie 3 składów z Wisły w odstępie niecałej godziny, a brak żadnego pociągu między 14-17 i po 19... dziwna polityka. Obawiam się, że nawet ELFy nie zrekompensują tego beznadziejnego rozkładu i KŚ bedą sukcesywanie tracić pasażerów

Po dwóch dniach kursowania KŚ mogę również pokusić się o stwierdzenie, że opóźnienia wtórne będą domeną tej spółki przy obowiązującym rozkładzie jazdy.
Adam M. - 02-06-2012, 19:17
Temat postu:
bartix01, był to dodatkowy skład z okazji Dnia Dziecka, więcej szczegółów tutaj:
http://kolejeslaskie.com/aktualnosc,76,koleje-slaskie-dzieciom.html
Tomasz K. - 02-06-2012, 21:49
Temat postu:
Bilety na PR są honorowane, info od pracownika KŚ, honorują do odwołania.
Bardi78 - 02-06-2012, 23:44
Temat postu:
Przydała by sie jakaś oficjalna informacja od KS w sprawie honorowania biletów PR na relacji do Wisły...
pospieszny - 03-06-2012, 12:46
Temat postu:
Z podkreśleniem że honorowane są te zakupione w przedsprzedaży.
Bardi78 - 13-06-2012, 16:27
Temat postu:
Właśnie dzwoniłem na infolinie KŚ aby rozwiązać sporną kwestię czy na turystyku mogę pojechać do Wisły...niestety pani przy telefonie nie wiedziała!!!poszła zapytać drugiej!!!-ta też nie wiedziała!!!w końcu prosiła o zostawienie mi swojego nr.telefonu-obiecała że oddzwoni...Śmiech))
Odzwoniła szybko-odpowiedź brzmi:
TAK ,MOŻNA NA BILECIE TURYSTYCZNYM Z PR PRZEJECHAĆ CAŁĄ PODRÓŻ DO WISŁYŚmiech)!!!
LukE83 - 14-06-2012, 21:33
Temat postu:
Cytat:
TAK ,MOŻNA NA BILECIE TURYSTYCZNYM Z PR PRZEJECHAĆ CAŁĄ PODRÓŻ DO WISŁY


Ciekawe, czy wiedzą o tym kasjerzy mobilni w KŚ.
Exsimus - 14-06-2012, 23:05
Temat postu:
Cytat:
Ciekawe, czy wiedzą o tym kasjerzy mobilni w KŚ.

Wiedzą, informacja przyszła na kasy mobilne. Zasady honorowania biletów na trasie Katowice - Wisła są takie same jak na trasie Gliwice - Częstochowa.
Olo4271 - 20-06-2012, 19:25
Temat postu:
EN76-008 jako pociąg Gliwice - Wisła Głębce na stacji Ustroń Zdrój


pospieszny - 03-07-2012, 20:15
Temat postu:
Z Kolejami Śląskimi szybciej w Beskidy

W nowym rozkładzie jazdy 2012/2013 Koleje Śląskie będą prowadziły przewozy regionalne na liniach do Wisły i Zwardonia. Wszystkie pociągi na tych trasach będą kursować krócej niż obecnie.

Do Wisły Uzdrowisko średni czas jazdy spadnie o ok. 20 minut i wyniesie 1 godzinę i 57 minut. Pociągów będzie więcej – w dni robocze pojawi się pociąg ok. 13:50 z Katowic oraz do Katowic na 10:10. Pociągi będą kursować średnio co 3, a nawet 2 godziny. Do Wisły pociągi pojadą z Katowic wg wstępnego rozkładu jazdy o 6:02 (kurs z Gliwic), 7:53, 8:52 w dni wolne (kurs z Częstochowy), 10:52, 13:49, 16:55 i 20:17 (bez sobót). Z powrotem z Wisły Uzdrowisko pociągi pojadą o 5:13 (bez niedziel), 8:16, 11:11, 14:13, 16:20, 17:16 w dni wolne do Częstochowy i 19:44 do Gliwic.
Po przejęciu linii przez Koleje Śląskie do Zwardonia znacznie skróci się czas jazdy pociągów na linii bielskiej. Wprowadzenie taboru o wyższych, lepszych parametrach, efekty prac torowych wykonanych przez PKP PLK i nowa organizacja przewozów zapewni skrócenie czasu jazdy na trasie Katowice - Bielsko Biała do średnio 61 minut, czyli krócej aż o ok. 24 minuty. Część pociągów będzie kursować poniżej 55 minut. I tak obecnie kursujący o 14:42 pociąg z Katowic do Zwardonia na 18:02 będzie miał odjazd o 14:31 i przyjazd do Zwardonia o 17:15. Jego czas jazdy skróci się o 36 minut. Kurs o 16:45 na 20:06 do Zwardonia, pojedzie o 16:31 na 19:22 krócej o 30 minut. Rano pociąg ze Zwardonia o 4:17 na 7:34 do Katowic, pojedzie w barwach Kolei Śląskich o 4:45 ze Zwardonia na 7:25 do Katowic, czyli o 37 minut krócej.
Pociągi będą kursować wg stałego taktu. Z Katowic wyjazdy minut 31 po godzinie od 4:31 co godzinę w dni robocze do 21:31 na odc. Katowice-Żywiec. W celu skomunikowania z pociągami dalekobieżnymi ostatni kurs do Żywca będzie o 23:01. dodatkowo pojawią się kursy dogęszczające co 30 minut np. z Katowic o 13:01, 14:01, 15:01, 16:01. Z powrotem przyjazdy pociągów do Katowic będą w dni robocze na minut 25 od 5:25 do 22:25. W szczycie ulegną poprawie połączenia z przesiadkami w Katowicach i pojawi się kilka kursów dodatkowych.
Do Zwardonia w dni robocze będzie kursować 13 par pociągów w ciągu doby wobec obecnych 11. W szczycie pociągi kursować będą co ok. godzinę, a poza szczytem co 2 godziny. Wprowadzone zostaną także obustronne 15 minutowe skomunikowania z Częstochowy w kierunku Żywca i Zwardonia. Podobnie obustronne skomunikowania zostaną wprowadzone z i do Tarnowskich Gór. Częstochowa i inne miasta na trasie zyskają w dni wolne połączenie bezpośrednie do Zwardonia i to oprócz obecnego kursu do Wisły.

Podobnie poprawi się dostępność Beskidów koleją w relacjach krajowych, dalekobieżnych. Ekspresy z Warszawy będą skomunikowane w Katowicach do Żywca i z powrotem (8 minut). Dzięki dobrym skomunikowaniom w Katowicach połączenia do i z Wisły zyskają na atrakcyjności. Co ciekawe skomunikowane połączenia do Wisły (ekspres i osobowy Kolei Śląskich) będą szybsze niż bezpośredni ekspres.

W celu poprawy identyfikacji relacji turystycznych, pociągi kursujące do Wisły i Zwardonia będą miały nazwy. Do Wisły oprócz Stożka i Wisełki pojawi się m.in. Równica i Czantoria, do Zwardonia m.in. Turysta z Częstochowy, Góral, czy Romanka.
Koleje Śląskie prowadzą zaawansowane rozmowy nad poprawą dostępności miejscowości beskidzkich przez skomunikowanie pociągów z autobusami np. z Wisły Uzdrowisko w kierunku Malinki, Istebnej i Koniakowa, czy z Łodygowic w kierunku Szczyrku. Spółka pragnie, by pasażerowie bez konieczności podróży samochodem mogli wygodnie i szybko dotrzeć z wykorzystaniem kolei do celu swojej podróży, nawet tam gdzie obecnie brakuje sieci kolejowej.


źródło: Kurier Kolejowy
isaak - 02-09-2012, 15:36
Temat postu:
Skończyły się wakacje, śląskie weszły w najlepszym momencie do obsługi tej linii w wakacje frekwencja w KŚ o wiele przebiła to co miały do zaoferowania PR tylko co teraz dalej z tą linią czy mieszkańcy regionu znowu nauczą się jeździć koleją oby tak choć obawiam się że bez remontu tej linii nieprędko odbiorą busom pasażerów.
irek34 - 09-09-2012, 21:14
Temat postu:
Dzisiaj wracałem KŚ z Wisły pociągiem o 17;20 napełnienie 150%, nawet konduktorzy informowali podróżnych że za 15 minut jedzie następny pociąg i podróżni zostawali na peronach i nawet wysiadali w Goleszowie czekając na ten następny pociąg .Więc widać z tego że dalej jest bardzo duży popyt na tej linii tylko coś trzeba zrobić z tą szlakową bo jest przerażająca.
Bardi78 - 09-09-2012, 21:30
Temat postu:
...mam pytanko-jak to się stało że za 15 minut jechał następny pociąg?
irek34 - 09-09-2012, 21:57
Temat postu:
Bardi78 napisał/a:
...mam pytanko-jak to się stało że za 15 minut jechał następny pociąg?


A to jest dobre pytanie czy ten pociąg był.
isaak - 09-09-2012, 22:06
Temat postu:
Wystarczy prześledzić rozklad jazdy, w niedzielę jedzie pociąg do częstochowy a następnie za nim do Katowic, niby po to żeby rozładować duże potoki podróżnych
irek34 - 09-09-2012, 22:09
Temat postu:
isaak napisał/a:
Wystarczy prześledzić rozklad jazdy, w niedzielę jedzie pociąg do częstochowy a następnie za nim do Katowic, niby po to żeby rozładować duże potoki podróżnych

A to jest właśnie sprawa dyskusyjna, bo nie ma takiego w rozkładzie na niedzielę, przynajmniej w SITKOL.Może to ktoś z forumowiczów wyjaśni.
jackii - 10-09-2012, 00:42
Temat postu:
Wisła Głębce: 17:10C1 P 17:27H

Z oficjalnego rozkładu KŚ
Exsimus - 10-09-2012, 09:42
Temat postu:
Faktycznie nie ma w Sitkolu tego pociągo o 17.27, ale on faktycznie kursuje w (H) i wiem, że wczoraj dość sporo osób nim pojechało po tym jak zaproponowałem im przesiąść się do kolejnego składu. Tak przy okazaji pozdrawiam Forumowicza, który jechał ze mną wczoraj z Wisły "Wisełką' ;-)
irek34 - 10-09-2012, 10:52
Temat postu:
Również pozdrawiam , ale wynika z tego że coś nie gra w tej materii. I trzeba to pilnie wprowadzić do SITKOLa jak to rzeczywiście kursuje. Bo jednak ludzie sprawdzają rozkłady jazdy w internecie, zresztą w przyszłym tygodniu tez nie ma pociągu 17:37.
isaak - 10-09-2012, 21:21
Temat postu:
Bo sitkol to kijowa baza danych, rozklad.pkp.pl jest prawie zawsze aktualny jeszcze nie spotkałem problemu.
Bardi78 - 11-09-2012, 21:43
Temat postu:
isaak ja sprawdzałem na rozklad.pkp.pl i też go nie było...
jackii - 11-09-2012, 22:31
Temat postu:
Na http://rozklad-pkp.pl jak najbardziej jest Smile
isaak - 13-09-2012, 16:07
Temat postu:
Akurat rozklad.pkp.pl i rozklad-pkp.pl to jedna i ta sama strona to połączenie było tam od zawsze bo jest to pociąg którym dojezdzam do pracy praktycznie o tydzień a sprawdzam zawsze na rozklad.pkp.pl
Bardi78 - 30-12-2012, 14:13
Temat postu:
Jechałem dzisiaj pierwszym kursem do Wisły-oczekiwałem jakiegoś Elfa lub cos wygodnego- i jakież moje zaskoczenie kiedy podjechał czerwony kiblotrup z PR...-głośny , skrzypiacy w środku sciany z dykty, co gorsza także nim wracałem o 11.02 z Głębiec.
Ludzie -czy ktoś nad tym panuje ?
Wczoraj na porannym kursie z Imielina-do Katowic czyściutki Elfik wiązący razem ze mną 5 osób a dzisiaj obłożony kurs do Wisły kiblem...
Halo czy ktoś w biurach KŚ pracuje? a może i pomyśli?
siwiutki91 - 30-12-2012, 14:16
Temat postu:
Ty się ciesz że cokolwiek puścili. Słyszałeś że dzisiaj 18kursów jest wykonywanych KKA. Do póki nie będzie całego sprzętu do puty będzie jeździł tabor z łapanki.
Bardi78 - 30-12-2012, 14:20
Temat postu:
Hola, akurat Wisełka to nie nowa trasa dla KŚ i zawsze puszczali jakby nie patrzeć na dosyć dużą odległość i przypuszczalnie duże obłożenie swój najlepszy tabor.Nie wiem ale od czasu przejęcia tej trasy przez KŚ kibel tam się nie pojawił!
A to że gdzieindziej KKA to wiem...
jackii - 30-12-2012, 14:30
Temat postu:
siwiutki91 napisał/a:
Ty się ciesz że cokolwiek puścili. Słyszałeś że dzisiaj 18kursów jest wykonywanych KKA. Do póki nie będzie całego sprzętu do puty będzie jeździł tabor z łapanki.
Taboru wbrew pozorom mają dosyć - przynajmniej w teorii. Mają jakieś 60 składów na około 46 - 48 obiegów. Problemem niestety są ludzie, którzy stracili umiejętność pracy...
Sama statystyka wiele mówi, jeśli awaryjność wzrosła z 4% do 18% w ciągu kilku dni to coś tu nie pasuje.
irek34 - 30-12-2012, 22:38
Temat postu:
Jeśli chodzi połączenie do Wisły , to czy może ktoś wie jak będzie wyglądało połączenie z Wisłą w czasie pucharu świata w skokach narciarskich? Dlaczego pytam bo w mediach co chwilę słyszę o tym że KŚ maja zorganizować transport na tą imprezę i powrót.
ET05 - 30-12-2012, 23:21
Temat postu:
Odwołane kursy, opóźnienia i KKA Sad
jackii - 30-12-2012, 23:31
Temat postu:
irek34, zapewne tak samo, jak na TKB? Specjalne pociągi, które zawiozą pasażerów na imprezę a po jej zakończeniu odwiozą z powrotem. Przynajmniej dałbym głowę za takie rozwiązanie do 8. grudnia, jak zachowa się ŚZPR (exKŚ) nie wiadomo...
irek34 - 31-12-2012, 10:25
Temat postu:
Zgoda z tym tylko może czas żeby to ktoś z KŚ potwierdził albo podał do publicznej informacji jak z tym będzie.
Anonymous - 31-12-2012, 12:17
Temat postu:
Sądzę, że dopóki nie uporają się z z sytuacja z taborem i obsługą, nie przejmowałbym jakimikolwiek uprzednimi zapowiedziami dodatkowych pociągów (jak na puchar świata czy np sezonowe nad morze)
misiek89 - 02-01-2013, 17:24
Temat postu:
Jutro w godzinach wieczornych informacja o pociągach na i z Wisły na PŚ w skokach pojawi się na portalu SportSlaski.pl
jackii - 05-01-2013, 14:02
Temat postu:
Kolejami Śląskimi na Puchar Świata w skokach narciarskich

Już w środę 9 stycznia Kamil Stoch, Gregor Schlierenzauer, Anders Jacobsen oraz inni najlepsi skoczkowie świata zawalczą w Wiśle o punkty w klasyfikacji Pucharu FIS. Specjalnie na tę okazję Koleje Śląskie zaplanowały dodatkowe pociągi, które ułatwią kibicom dotarcie na zawody.

Konkurs na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle Malince będzie pierwszą tej rangi imprezą w skokach narciarskich organizowaną w województwie śląskim. Dla podwyższenia atrakcyjności konkurs zostanie przeprowadzony przy sztucznym świetle. Pierwsza seria rozpocznie się o 20.30. Druga zaplanowana jest na godzinę 21.40.

Aby ułatwić kibicom dotarcie oraz powrót z zawodów, Koleje Śląskie - jak oficjalny przewoźnik Konkursu Pucharu Świata - zaplanowały dodatkowe połączenie kolejowe. Pierwszy pociąg rozpocznie swój bieg w Gliwicach, by przez Katowice, Tychy i Skoczów dojechać do stacji Wisła Uzdrowisko. Drugi wyjedzie ze stacji Sosnowiec Główny, by od Katowic dojechać na miejsce tą samą trasą.

Pasażerowie, którzy w trakcie kontroli konduktorskiej pokażą bilet na zawody, będą mogli podróżować bezpłatnie.

− Godziny przyjazdów i odjazdów pociągów zaplanowaliśmy w taki sposób, aby kibicom dać jeszcze możliwość skorzystania z lokalnej oferty turystycznej – mówi Michał Borowski, prezes Kolei Śląskich. Po ostatnich dobrych występach w Turnieju Czterech Skoczni zainteresowanie wiślackim konkursem jest bardzo duże. Organizatorzy informują, że w chwili obecnej w sprzedaży pozostały jeszcze bilety w cenie 40 zł. Szczegóły na http://www.skijumping-worldcup.pl/wisla/

Dojazd

Pociąg nr 1: Gliwice (11:59) – Katowice (12:55) – Tychy (13:14) – Skoczów (14:21) - Wisła Uzdrowisko (15:07)
Pociąg nr 2: Sosnowiec Główny (14:16) – Katowice (14:42) – Tychy (15:04) - Skoczów (16:05) - Wisła Uzdrowisko (16:41)

Powrót

Pociąg nr 1: Wisła Uzdrowisko (23:55) – Skoczów (00:29) – Tychy (01:28) – Katowice (01:47) - Gliwice (02:35)
Pociąg nr 2: Wisła Uzdrowisko (23:30) - Skoczów (00:04) – Tychy (01:03) – Katowice (01:22) - Sosnowiec Główny (01:32)

Maciej Zaremba
Rzecznik prasowy
Leniwiec - 05-01-2013, 15:45
Temat postu:
Dobrze że się angażują, dodatkowe pociągi w KŚ to nie nowość i dobrze że chociaż ta rzecz w KŚ pozostała dobra.
Anonymous - 09-01-2013, 22:45
Temat postu:
Pociąg jadący jakoby do Sosnowca, w infopasażerze figuruje jako jadący do Łaz (z postojami dodatkowo w Będzinie Miasto i D.Górniczej)
jackii - 09-01-2013, 22:49
Temat postu:
dddbb, oficjalny rozkład tych pociągów:
http://www.skijumping-worldcup.pl/wisla/wp-content/uploads/2013/01/odjazdy-do-Wisly.pdf
http://www.skijumping-worldcup.pl/wisla/wp-content/uploads/2013/01/odjazdy-z-Wisly.pdf
Jak widać, planowo jadą do Łaz.
Anonymous - 09-01-2013, 22:52
Temat postu:
Ale KŚ - jak widać na ich stronie - tym się nie chwaliły. Sitkol też wykazuje kurs do Łaz.
Jak ktoś jechał tymi pociągami, niech raczy pochwalić sie frekwencją.
jackii - 09-01-2013, 23:30
Temat postu:
Podobno jakieś 50 i 80%. Fajnie były zapowiadane, wraz z informacją o bezpłatnym przejeździe na podstawie biletu na zawody.
sympatyk - 11-12-2013, 16:26
Temat postu:
Koleje Śląskie apelują o remont linii kolejowych do Wisły.

Pogarsza się stan techniczny linii kolejowej Goleszów – Wisła Głębce zwłaszcza na jej ostatnim fragmencie. PKP Polskie Linie Kolejowe uspokajają tłumacząc, że obiekty są stale monitorowane, jednak Koleje Śląskie apelują, że dalsza degradacja linii może skutkować zaprzestaniem przewozów.
Renata Rogowska, wiceprezes Kolei Śląskich tłumaczy „Rynkowi Kolejowemu” gdzie leży przyczyna niskiej atrakcyjności przewozów realizowanych do Wisły. – Jeżeli Koleje Śląskie 92,7 km pokonują w 146 minut to proszę mi wierzyć jest to niewystarczająca oferta dla podróżnego. Pasażer wsiadając w samochód bardzo szybko dotrze do Wisły lub skorzysta z połączenia autobusowego. To jest znacznie bardziej konkurencyjne w obliczu prędkości handlowej, która wynosi 36 km/h. Dwie i pół godziny to jest niedostateczna oferta dla pasażera – powiedziała Renata Rogowska.
Zdaniem Kolei Śląskich, najgorszym odcinkiem jest fragment od p.o. Bronów do Skoczowa. Odległość 15 km pociąg pokonuje przy prędkości 26 km/h co trwa 34 minuty. – Dla przewoźnika oznacza to mniejsze wykorzystanie efektywności składów. Każde skrócenie przejazdu oznacza, że możemy pojazd wykorzystać efektywnie – ograniczyć koszty i uruchomić dodatkowe połączenie – tłumaczy Renata Rogowska.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/49825/koleje_slaskie_apeluja_o_remont_linii_kolejowych_do_wisly.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group