INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Remonty na linii 202

Bartek1981 - 01-10-2011, 16:36
Temat postu: Remonty na linii 202
Zauważyłem w rozkładzie, że pociagi regio w okresie 24-27.10.2011 kończą trasę we Wrześnicy koło Sławna. Czy to oznacza jakąś małą modernizacje odcinka do Słupska? O ile pamietam to nie było tam zwolnień pociagów. Może wiecie coś na ten temat? Wrześnica to ostatnia miejscowość w zachodniopomorskiem, może jakiś konflikt z PR w Gdyni? Very Happy
Rafał - 01-10-2011, 17:23
Temat postu:
Prace na linii Gdańsk – Stargard Szczeciński

7 lipca 2011 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie i firma Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen zawarły umowę na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robot budowlanych realizowanych w ramach zadania „ Likwidacja stacji Sycewice oraz posterunku dróżnika przejazdowego na linii kolejowej Nr 202 Gdańsk – Stargard Szczeciński z zamianą na przystanek osobowy”.

W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali: Józef Matuszczak - dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A. w Szczecinie i Andrzej Piechocki - zastępca dyrektora, natomiast ze strony wykonawcy Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen Krzysztof Kraszewski – pełnomocnik.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robot budowlanych polegających na likwidacji stacji Sycewice oraz posterunku dróżnika przejazdowego z zamianą na przystanek osobowy. W ramach przedsięwzięcia zostanie zmodernizowana nawierzchnia kolejowa na długości 266 m, zlikwidowane dwa rozjazdy, zabudowane urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej kat. „B” (sygnalizacja świetlna i dźwiękowa oraz półrogatki) wraz z modernizacją nawierzchni na przejeździe.

Przy torze nr 1 zostanie zbudowany peron jednokrawędziowy o długości 200 m i wysokości 0,55 m z nawierzchnią wykonaną z polbruku i płyt peronowych z pasem bezpieczeństwa przystosowanym dla ludzi niewidomych i niedowidzących. Na peronie ustawione zostaną trzy nowe tablice z nazwą przystanku oraz zmodernizowane będzie oświetlenie.

W ramach inwestycji wartej 3.251.628 zł zlikwidowane zostaną dotychczasowe ograniczenia prędkości i podniesiona będzie rozkładową prędkość dla pociągów pasażerskich do 120 km/h.

Zakończenie prac planowane jest na 30 listopada 2011r.

Źródło: Kolejowy Komis

Obstawiam, że to to.
Bartek1981 - 13-05-2012, 19:57
Temat postu:
Czy jest chociaż cień szansy w przyszłości na dwutor na odcinku Lębork- Runowo Pom. na linii 202 lub chociaż na części tego odcinka?
Rafał - 13-05-2012, 20:35
Temat postu:
Szansy... teoretycznie czy praktycznie? Teoretycznie jest, gdyż w masterplanie dla kolei 2030 (tutaj do pobrania - strona 83) przewidziane jest położenie drugiego toru na odcinku Wejherowo - Runowo Pomorskie po roku 2020 oraz podniesienie prędkości do 160 km/h.
lukien213 - 13-05-2012, 20:38
Temat postu:
W Białogardzie już układają 200 metrów drugiego toru Happy

Tak na poważnie, to drugi tor jest niemalże niezbędny, bo linia jest już lekko zapchana.
Bartek1981 - 13-05-2012, 21:30
Temat postu:
I zostało miejsce na nasypie w wielu miejscach po rozebranym wcześniej torze, pozostałości po słupach telefonicznych, wszystkie mosty są przygotowane na drugi tor. I w koncu skończyły by się te bezsensowne mijanki, ruch mógłby odbywać się w takcie godzinowym i wiele wiele innych zalet... heh narazie pomarzyć dobra rzecz. Nie wiem co kiedyś kierowało decydentami, że postanowiono rozebrać drugi tor. Zupelnie tego nie rozumiem.
Chociażby w pierwszej kolejności drugi tor powinien byc położony na odcinku Wejherowo-Białogard.
Głupio, że taki Czaplinek czy Złocieniec ma linie dwutorową a Koszalin nie Smile
Rafał - 13-05-2012, 21:43
Temat postu:
Drugi tor rozebrali Rosjanie jako łup wojenny. Wiemy jak działali podczas wojny i zaraz po niej, to był dziki czas. Drugi tor sięgał od strony Stargardu do Białogardu, dalej trwały dopiero przygotowania pod drugi tor.
Bartek1981 - 05-07-2012, 08:49
Temat postu:
Nie chciałem zakładać nowego tematu, stąd moje pytanie tutaj. Co modernizacją na odcinku POdborsko-Wielanowo. Ogólnie do Piły jedzie się całkiem dobrze, a na tym odcinku od kilku lat jezdzi się 60-70 km/h. A i od Piły w kierunku Poznania nie widac zeby coś robili a tam jazda pociągiem jest tragiczna. Trochę to dziwne, bo to trasa nad morze i może w końcu ktoś z PKP pomyslał o tej trasie.
lukien213 - 05-07-2012, 09:06
Temat postu:
Niestety nie jestem w stanie powiedzieć gdzie to czytałem, ale były przedstawione plany na nową perspektywę budżetową, w których mówiło się o modernizacji m.in. linii Kołobrzeg - Szczecinek i Runowo Pomorskie - Szczecinek. Ile w tym prawdy? Zobaczymy za rok, 2 lata.
Rafał - 05-07-2012, 12:29
Temat postu:
A ja pochwalę PLK Szczecin... W nowiutkim Wykazie Ostrzeżeń Stałych dla IZ Szczecin bardzo poważnie zmalała liczba ograniczeń na 202. Idzie ku lepszemu!
Stoker - 05-07-2012, 14:29
Temat postu:
Rafał napisał/a:
Drugi tor rozebrali Rosjanie jako łup wojenny. Wiemy jak działali podczas wojny i zaraz po niej, to był dziki czas. Drugi tor sięgał od strony Stargardu do Białogardu, dalej trwały dopiero przygotowania pod drugi tor.

Drugi tor był także na odcinku Słupsk - Lębork.

[ Dodano: 05-07-2012, 14:33 ]
Bartek1981 napisał/a:
Co z modernizacją na odcinku POdborsko-Wielanowo. Ogólnie do Piły jedzie się całkiem dobrze, a na tym odcinku od kilku lat jezdzi się 60-70 km/h. A i od Piły w kierunku Poznania nie widac zeby coś robili a tam jazda pociągiem jest tragiczna. Trochę to dziwne, bo to trasa nad morze i może w końcu ktoś z PKP pomyslał o tej trasie.

Wielkopolska linię nr 354 Poznań - Piła zamierza wpisać do swojego RPO 2014-2020, przypuszczam więc, że w tym okresie zostanie ona wyremontowana. Obecnie trwa opracowywanie studium wykonalności tej inwestycji (a może przetarg jeszcze się nie rozstrzygnął - nie jestem pewien).

[ Dodano: 05-07-2012, 14:38 ]
lukien213 napisał/a:
Niestety nie jestem w stanie powiedzieć gdzie to czytałem, ale były przedstawione plany na nową perspektywę budżetową, w których mówiło się o modernizacji m.in. linii Kołobrzeg - Szczecinek i Runowo Pomorskie - Szczecinek. Ile w tym prawdy? Zobaczymy za rok, 2 lata.

Mogłeś to czytać w Kurierze kolejowym. Oni przysłali do nas listę pytań dotyczących m.in. przyszłego RPO, my im odpowiedzieliśmy wskazując właśnie te dwie linie, czyli nr 210 i 404.
Czy faktycznie uda się je wrzucić w RPO okaże się za jakiś rok, może dwa. U nas władze póki co niezbyt skore do podejmowania decyzji w tej sprawie, a plany modernizacji tych linii na razie są tylko na liście życzeń Wydziału Infrastruktury i Transportu.

[ Dodano: 05-07-2012, 14:40 ]
Rafał napisał/a:
A ja pochwalę PLK Szczecin... W nowiutkim Wykazie Ostrzeżeń Stałych dla IZ Szczecin bardzo poważnie zmalała liczba ograniczeń na 202. Idzie ku lepszemu!

Miło wiedzieć.
A czy nowy WOS jest gdzieś dostępny w wersji elektro?
Rafał - 05-07-2012, 15:18
Temat postu:
Jest dostępny:

http://semaforek.kolej.org.pl/wos/Szczecin_new.pdf

Smile
Bartek1981 - 25-08-2012, 21:46
Temat postu:
Proszę moderatora o zmianę tematu na Remonty w zachodniopomorskiem bo nie chce zakładac nowego tematu.
Co takiego będzie naprawiane na odcinku Grzmiąca - Szczecinek, ze we wrzesniu i październiku nastapi całkowite zamkniecie ruchu na tym odcinku? Jesli o te linie chodzi to bardziej przydałoby się pogrzebać na odcinku Podborsko-Wielanowo bo tam chyba jedzie się teraz 50-60km/h.
Borys_q - 25-08-2012, 23:04
Temat postu:
Cytat:
Drugi tor był także na odcinku Słupsk - Lębork.


Co nadal widać po umiejscowieniu semafora wjazdowego do Słupska od strony Lęborka.
lukien213 - 27-08-2012, 09:34
Temat postu:
Bartek1981 napisał/a:
Co takiego będzie naprawiane na odcinku Grzmiąca - Szczecinek, ze we wrzesniu i październiku nastapi całkowite zamkniecie ruchu na tym odcinku? Jesli o te linie chodzi to bardziej przydałoby się pogrzebać na odcinku Podborsko-Wielanowo bo tam chyba jedzie się teraz 50-60km/h.


Co do prędkości, to na odcinku Podborsko - Grzmiąca (?) jest 70km/h. Ale jak popatrzyłem w rozkład, to osobowe będą jeździć do Iwina oraz do Dalęcina. Wg mnie może tu chodzić o remont wiaduktu w Przeradzu, na którym swego czasu postawili ograniczenie do 20 czy 30. Nie wiem czy już tam coś ruszyli, ale jak nie to stawiałbym na to miejsce właśnie.
Stoker - 20-09-2012, 12:32
Temat postu:
Jeśli chodzi o linię nr 202 to PLK przymierza się do NG obu torów na odcinku Stargard - Runowo, tak by na całości linii można było jeździć 120 lub więcej km/h. Pytanie tylko kiedy to zrobią. Kiedyś słyszałem o roku 2013, teraz im bliżej tego roku, tym mniej się o tym mówi, więc możliwe że sprawa się przesunie w czasie.

Poza tym mam info, ze bardzo zaawansowane są prace nad projektem budowy (częściowo odbudowy) drugiego toru na odcinku Wejherowo - Słupsk. Podobno sam minister Nowak jest mocno zainteresowany szybką realizacją tego zadania. Jeszcze w tym roku miałby zostać ogłoszony przetarg na studium wykonalności tego zadania.
Rafał - 20-09-2012, 13:25
Temat postu:
A tymczasem w najnowszej instrukcji Id-12 PLK prędkość konstrukcyjna na liniii 202 wynosi obecnie 140 km/h.
Stoker - 20-09-2012, 22:26
Temat postu:
To wynik błędu, czy jakaś aktualizacja prędkości?
Jeśli to drugie, to na jakim odcinku taka V max obowiązuje?
Rafał - 21-09-2012, 07:56
Temat postu:
Stoker: zaznaczam iż jest to prędkość konstrukcyjna. Czy pomyłka PLK? Bóg jeden wie. Smile Zamieszczam legendę i właściwą tabelkę z instrukcji Id-12.
xMICHCIOx - 27-09-2012, 22:04
Temat postu:
Dwa znalezione zdjęcia remontu na D29-404:

http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=7623&sessionid=17c14b3b800267ffd4f5d62fd3840839&sessionid=17c14b3b800267ffd4f5d62fd3840839
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=7624&sessionid=17c14b3b800267ffd4f5d62fd3840839&sessionid=17c14b3b800267ffd4f5d62fd3840839
Rafał - 27-02-2013, 09:20
Temat postu:
Tak się zastanawiam patrząc na nowe WOSy od 1. marca i na linię 202, co robi IZ Szczecin. Doszło nowe ograniczenie w Czarnowęsach do 50 km/h przez zły stan rozjazdu, a dokładniej uszkodzoną iglicę. Powinno to być naprawione od ręki, ale u nas oczywiście już wpisuje się do WOSu i sprawa załatwiona. Całe mnóstwo ograniczeń typu: "zły stan przepustu", "zły stan rozjazdu", które obowiązują na 10-100 metrach i występują ograniczenia nawet do 50 km/h. Są też ograniczenia do 20 km/h przez zły stan toru.

To przygnębiające, że ograniczenie występujące na kilkudziesięciu metrach nie może być naprawione latami i psuje stan ogólny linii. Wnioski te można wysnuć także do innych linii będących pod opieką IZ Szczecin.
lukien213 - 27-02-2013, 20:22
Temat postu:
Coś tam grzebali w tym rozjeździe jakiś czas temu. Ograniczenie jest tylko jadąc w kierunku Białogardu, a było ono chyba większe, bo wydaje mi się, że pociąg zwalniał tam nawet do 20 km/h. Dzisiaj czołgał się też w Białogardzie po zwrotnicach, mimo, że na semaforze miał "wjazd na wprost". Szkoda, bo tak jak piszesz są to pierdoły w porównaniu np. z mostami, które zrobili, czy przejazdami.
Rafał - 27-02-2013, 20:28
Temat postu:
Aktualnie w Białogardzie robią drugi most. Na razie etap montowania żelaznych prętów pod wylewkę betonową. To dla tych, którzy nie wiedzą a interesuje ich sytuacja. Prawdopodobnie będą chcieli puścić ruch przez most po dwóch przęsłach, aby zrównoważyć obciążenia.
Droznik - 27-02-2013, 20:36
Temat postu:
Rafał a dasz pieniądze na naprawę?
Albo podaruj nam elementy typu iglice, całe rozjazdy, mosty a zrobimy.
W całym kraju występują takie usterki tylko z powodu braku części/kasy/elementów przechodzą do Dodatku 1
Rafał - 27-02-2013, 20:53
Temat postu:
Droznik: a to PLK nie dostaje pieniędzy? Na cholerę IZ Szczecin, skoro nic nie może? Przecież nikt nie domgada się tutaj budowy drugiego toru od jutra. To są tak "proste" awarie, które powinny być usuwane w bieżącym utrzymaniu linii.

Zapasy na mijankach wzięte z kosmosu dla bezpieczeństwa, za to uszkodzony rozjazd bezpieczeństwu nie zagraża jak rozumiem. Powinno się ciągać za to po sądach, poważnie.
rail_user - 27-02-2013, 21:25
Temat postu:
Rafał napisał/a:
Tak się zastanawiam patrząc na nowe WOSy od 1. marca i na linię 202, co robi IZ Szczecin. Doszło nowe ograniczenie w Czarnowęsach do 50 km/h przez zły stan rozjazdu, a dokładniej uszkodzoną iglicę. Powinno to być naprawione od ręki, ale u nas oczywiście już wpisuje się do WOSu i sprawa załatwiona.
.


Oczywiście Ty masz iglicę ( a konkretnie półzwrotnicę ) w lodówce lub w piwnicy ?
Szast-prast i już wymienione !
Bartek1981 - 28-02-2013, 06:12
Temat postu:
Zadne szast prast, tylko juz od jakiegos czasu wiadomo, ze cos tam sie dzieje z tą półzwrotnicą. Chyba jest jakis zakład w kraju, który to produkuje. Trzeba było zamówic wczesniej i wymienić. Na takie rzeczy kasa powinna sie znalezc a zeby pozniej nie bylo takich wypadków jak we Wronkach.
lukien213 - 28-02-2013, 10:06
Temat postu:
Tak jeszcze o zarządcach infrastruktury. Ostatnio w RK przeczytałem: mamy 39,8 tys. pracowników w PLK na 19,3 tys. km eksploatowanych linii kolejowych. Dla porównania we Francji jest 33,6 tys. pracowników na 29,4 tys. km linii, a u niemców 39,8 tys. pracowników na 37,9 tys. km linii kolejowych. Myślę, że każdy wyciągnie z tego wnioski, porównując przy okazji stan infrastruktury, a i stawki dostępu do niej. Zaznaczam, że nie mówię, żeby zwolnić wszystkich pracowników od razu.
pp - 28-02-2013, 11:18
Temat postu:
Nie chcę robić off-topu, ale w nawiązaniu do powyższego postu o zatrudnieniu, jeden cytat:

15/11/2011 19:20 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ racja realista kolejowy! podam strukture zatrudnienia co by @ inzynier głupot nie pisał:
- 20 000 osób inzynieria ruchu ( zwrotniczy , nastawniczy i dyzurny ruchu),
- około 7000 osób pion drogowy + diagnostyka,
- około 4000 osób automatyka,
- około 8000 administracja (czyli tzw biurwa w sekcjach , zakładach i centrali ( sama centrala to może byc około 2000 osób).
Dane ogólnie dostępne- mozna znaleść bez trudu.

http://www.rynek-kolejowy.pl/28744/Klimkiewicz_Zle_usytuowanie_PKP_PLK_ogranicza_rozwoj_kolei_.htm

EOT bo to temat na dział "Infrastruktura" albo "Administracja", żeby mnie Admin nie pogonił Smile
Droznik - 28-02-2013, 11:38
Temat postu:
A czy ty wiesz że za 20 dni kupisz sobie nową konsolę do gier. Masz już odłożoną kasę na zakup, a tu nagle 3 dni przed zakupem wypadnie że musisz kupić lodówkę bo stara się zepsuła. No ale przecież wiesz że masz starą lodówkę i że ona może się zepsuć. Więc podejmujesz wybór
Taka przenośnia do tej sytuacji. Niby wiadomo że coś się psuję ale albo nie ma kasy na to bo są ważniejsze wydatki albo po prostu gdzieś była bardziej potrzeba np na 273, 351 Smile
rail_user - 28-02-2013, 20:30
Temat postu:
Bartek1981 napisał/a:
Zadne szast prast, tylko juz od jakiegos czasu wiadomo, ze cos tam sie dzieje z tą półzwrotnicą. Chyba jest jakis zakład w kraju, który to produkuje. Trzeba było zamówic wczesniej i wymienić. Na takie rzeczy kasa powinna sie znalezc a zeby pozniej nie bylo takich wypadków jak we Wronkach.


Jakich Wronkach znowu ? Nie masz zielonego pojęcia o infrastrukturze to nie pisz ! Jak możesz przewidzieć wyszczerbienie iglicy/pęknięcia opornicy czy dzioba krzyżownika ? W przypadku postępującego zużycia to owszem. Ale nie w przypadku "awarii".
Poza tym zaległościw częściach są ok. 8-10 letnie ( np. w częściach rozjazdowych ). A producenci ( KOLTRAM , VOSSLOH-COGFER) też od razu nie produkują potrzebnej części , bo mają zamówionia terminowe. "Od razu" czyli termin natychmiastowy to często upływa do 2 miesięcy od złożenia zamówienia.

[ Dodano: 28-02-2013, 20:38 ]
lukien213 napisał/a:
Tak jeszcze o zarządcach infrastruktury. Ostatnio w RK przeczytałem: mamy 39,8 tys. pracowników w PLK na 19,3 tys. km eksploatowanych linii kolejowych. Dla porównania we Francji jest 33,6 tys. pracowników na 29,4 tys. km linii, a u niemców 39,8 tys. pracowników na 37,9 tys. km linii kolejowych. Myślę, że każdy wyciągnie z tego wnioski, porównując przy okazji stan infrastruktury, a i stawki dostępu do niej. Zaznaczam, że nie mówię, żeby zwolnić wszystkich pracowników od razu.


To ja się pytam - dlaczego utrzymywane są "sztuczne" posterunki na niektórych liniach, gdzie ilość pociągów nie przekracza 10-15 ? Przykładów z pd , pd-wsch. czy wsch.( ale i nie tylko ) Polski można mnożyć.
Stoker - 01-03-2013, 09:42
Temat postu:
Chłopie daj już spokój i nie pisz bzdur! Jakoś inne (dobrze zarządzane) IZ-ty sobie z takimi sytuacjami radzą, tylko zawsze Szczecin ma problem.

W IZ Gdynia taka sytuacja byłaby niedopuszczalna (no chyba że byłoby to pęknięcie ze zmęczenia materiału lub jego wady). Diagności są tam od tego, by w porę wykryć zbliżające się graniczne zużycia elementów infry, a dział logistyki składa u producentów odpowiednie zamówienia na części z takim wyprzedzeniem, by można je było wbudować jeszcze przed wprowadzeniem ograniczenia. Jeśli trzeba trochę poczekać, wprowadza się ograniczenie doraźne, a nie stałe.

Jak komuś na niczym nie zależy, to się tłumaczy że się nie da. Powszechna pekapiarska praktyka!

Od ilu lat IZ Szczecin (a wcześniej Koszalin) utrzymuje stałe ograniczenia do 60 koło Damnicy (Słupsk - Lębork) w Wiekowie (do 50 km/h), 100 na rozjazdach prawie na każdej stacji przelotowej, 50 w Chociwlu, itp. i nic z tym nie robi? Nikt tego nie widzi?
Nie, po prostu w IZ Szczecin nikomu na tym nie zależy, no ale czego się spodziewać po desancie koszalińskim z Zarychtą (naczelnym zamykaczem) na czele?
Cała PLK ma taką samą kasę, a tylko od dyrektorów zależy czy zarządzane przez nich zakłady potrafią ją odpowiednio wykorzystać.

Więc dajcie już spokój (dróżnik i rail_user) z tymi teoriami, bo i tak nikogo nie przekonacie.
rail_user - 01-03-2013, 14:33
Temat postu:
Stoker napisał/a:


Więc dajcie już spokój (dróżnik i rail_user) z tymi teoriami, bo i tak nikogo nie przekonacie.


Więc polecam prześledzić aktualny WOS (np. IZ Poznań) dla linii 003. A na początku masz daty wprowadzenia ograniczeń doraźnych , które przechodzą do WOS-u. A jeszcze lepiej widać to w "historycznych" WOS-ach kiedy ograniczenia na głównej magistrali w Polsce (np. w Kostrzynie , Palędziu , Kramsku czy Nowym Tomyślu ) "wisiały" we WOS-ach po 6-9 miesięcy.
Więc nie są to żadne teorie tyko samo "życie"

[ Dodano: 01-03-2013, 14:37 ]
Stoker napisał/a:


W IZ Gdynia taka sytuacja byłaby niedopuszczalna (no chyba że byłoby to pęknięcie ze zmęczenia materiału lub jego wady).


Poczekamy- zobaczymy jak się rozbuja E65. I tak za 3-4 lata - kiedy nagle większość cz. rozjazdowych zacznie się sypać. Wtedy nawet dyr. Lewiński ( z całym szacunkiem do jego osoby ) nie poradzi , gdy na jednej linii będzie musiał "włożyć" 30 do 50 elementów. Z własnej kieszeni przecież nie wyłoży.
Droznik - 01-03-2013, 17:14
Temat postu:
Rail_User odpuść sobie, bo człowiek który robi za biurkiem nie poczuje tego co ludzie czują na torach i mają styczność z tym cały czas.
Tylko po co jechać więcej niż 100 dla EN57?? Żeby przy 104 człowiek zaczął trzymać się fotela bo zaczynają szyby wypadać.
Co do WOS polecam policzyć ile jest V = 20 na przejeździe z powodu złego oddziaływania szynobusu na czujniki, jakby UM nie mógł napisać klauzuli że tabor musi współpracować z obecnymi systemami kolejowymi ;p
lukien213 - 01-03-2013, 18:51
Temat postu:
W niektórych kiblach przy 70 już trzeba się trzymać oparcia. Ale z drugiej strony jak się robi linię na Vmax=120 km/h, to wypadałoby tyle też utrzymać. Słowna uznania za most na szlaku Świdwin - Rąbino, który został wymieniony w ciągu kilku miesięcy od wstawienia ograniczenia. Ten w Białogardzie czekał kilka lat. Dobrze by było, jakby zwrotnice czekały kilka tygodni i też były wymieniane.
Stoker - 07-03-2013, 12:08
Temat postu:
rail_user napisał/a:

Więc polecam prześledzić aktualny WOS (np. IZ Poznań) dla linii 003. A na początku masz daty wprowadzenia ograniczeń doraźnych , które przechodzą do WOS-u. A jeszcze lepiej widać to w "historycznych" WOS-ach kiedy ograniczenia na głównej magistrali w Polsce (np. w Kostrzynie , Palędziu , Kramsku czy Nowym Tomyślu ) "wisiały" we WOS-ach po 6-9 miesięcy.
Więc nie są to żadne teorie tyko samo "życie"

[ Dodano: 01-03-2013, 14:37 ]

Poczekamy- zobaczymy jak się rozbuja E65. I tak za 3-4 lata - kiedy nagle większość cz. rozjazdowych zacznie się sypać. Wtedy nawet dyr. Lewiński ( z całym szacunkiem do jego osoby ) nie poradzi , gdy na jednej linii będzie musiał "włożyć" 30 do 50 elementów. Z własnej kieszeni przecież nie wyłoży.

Wszystko jest kwestią właściwego podejścia do tematu - wiedzy, umiejętności i nadzoru bieżącego utrzymania infrastruktury.
Skoro IZ Gdynia radzi sobie z utrzymaniem V 120 km/h bez żadnych ograniczeń na niemal 40 letnich torach odcinka Reda - Wejherowo (rok budowy 1976!), po których pociągi śmigają średnio co 20 minut, to nie widzę żadnego powodu, dla którego miałby sobie nie poradzić z utrzymaniem nowej infrastruktury.

Pewne procesy (jak zużycie eksploatacyjne) postępują stale i jest to zjawisko naturalne. Trzeba je tylko monitorować, by w momencie zbliżania się do zużycia krytycznego podjąć środki zaradcze. Wot i cała filozofia.
Oczywiście bez kasy nie zrobi się niczego, ale skoro dobre IZ-ty sobie radzą, znaczy że i te gorsze nie muszą być wcale gorszymi, tylko muszą zmienić swoje podejście do tematu.

[ Dodano: 07-03-2013, 12:19 ]
Droznik napisał/a:
Rail_User odpuść sobie, bo człowiek który robi za biurkiem nie poczuje tego co ludzie czują na torach i mają styczność z tym cały czas.
Tylko po co jechać więcej niż 100 dla EN57?? Żeby przy 104 człowiek zaczął trzymać się fotela bo zaczynają szyby wypadać.
Co do WOS polecam policzyć ile jest V = 20 na przejeździe z powodu złego oddziaływania szynobusu na czujniki, jakby UM nie mógł napisać klauzuli że tabor musi współpracować z obecnymi systemami kolejowymi ;p


Że teraz siedzę za biurkiem, nie oznacza że zawsze tak było. Zapewniam Cię, że 10 lat spędzonych na torach to wcale nie małe doświadczenie, nawet jeśli od tego czasu upłynęło kolejne 10 lat.

Ograniczenia w WOS do 20 km/h dla szynobusów - po pierwsze (w naszym przypadku) dotyczą tylko SA109 (mamy tylko 1 taki pojazd).
Po drugie są niczym nie uzasadnione - przeprowadzono badania (pod nadzorem CNTK) oddziaływania pojazdów tej serii na urządzenia SSP występujące m.in. na naszym terenie i nie wykazały one żadnych odstępstw w zakresie obowiązujących przepisów.
Problem dotyczy jedynie pojazdów SA105 i SA108 (ZNTK Poznań), których u nas nie ma.
Przy zakupie taboru zawsze wymaga się od producenta, by dostarczony pojazd spełniał obowiązujące normy w zakresie współpracy z urządzeniami.
Linią 202 kursują nie tylko EN57, ale także pociągi TLK jeżdżące 120 km//h i to ich te WOS-y do 100 km/h najbardziej dotykają.
Poza tym za góra 12 miesięcy pojawią się tu nowe EZT, które także będą wykorzystywać maksymalną prędkość na linii. Wypadałoby więc, by PLK poza wyciąganiem łapy po kasę za rzekomo wysoki standard swoich linii, zaczęła je także utrzymywać na wysokim poziomie i eliminować ograniczenia nie wynikające np. z geometrii linii.
wojtekbrd - 12-05-2013, 07:58
Temat postu:
Wczoraj na 202 miały miejsce 2 wypadki:
- pierwszy dotyczy wypadku na przejeździe kolejowym na odcinku Łobez- Worowo , zginęły 2 osoby. Udział brał ED72(nie pamiętam numeru) relacji Szczecin- Słupsk , przyjeżdżający planowo do Koszalina ok. 1520
- drugi to prawdopodobne samobójstwo w Kościernicy ok. 21. Tutaj udział brał osobowy Słupsk- Białogard, czyli wypadek miał miejsce przystanek przed stacją końcową.
Rafał - 12-05-2013, 09:31
Temat postu:
Wypadek pod Łobzem może przyczyni się do montażu na przejeździe zapór. Na tak ważnej drodze (droga wojewódzka 151) ich nie ma, aż dziwne.
lukien213 - 12-05-2013, 11:18
Temat postu:
Ale wypadek nie miał miejsca na drodze wojewódzkiej, tylko na jakiejś lokalnej prowadzącej do cegielni, czy na działki. W każdym razie to ten przejazd pod semaforem wjazdowym od strony Świdwina. Pewnie wiesz, o który chodzi. Widoczność jest tam dobra w obie strony, a ruch znikomy, więc nie ma potrzeby montowania SSP.
Droznik - 12-05-2013, 21:25
Temat postu:
A samobój nie był pod Gryfem??
89122 jak pamiętam to był, potem podobno Edek zjechał z pomocą do Słupska aby wejść w obiegi. Za to Radewka zjechała razem z ostatnim Szczecinem z Białogardu.
ZTCP to chyba tam istnieje SSP na tym przejeździe na 151
pp - 11-06-2013, 16:37
Temat postu:
Chcemy ekspresowej drogi S6

Głos w sprawie S6
Ja niżej podpisany, popieram akcję społeczną Głosu Dziennika Pomorza o pilną inwestycję w nadbałtycką arterię ze Szczecina, przez Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk i Lębork do Trójmiasta. Oczekujemy, że budowa ekspresowej drogi S6 znajdzie się w rządowych planach i zostanie potraktowana jako jeden z priorytetów inwestycyjnych w latach 2014-2020. Ma to ogromne znaczenie dla teraźniejszości i przyszłości naszego regionu i mieszkających tu ludzi.

http://www.petycjeonline.com/s6


A o linię 202 to już nie da się powalczyć? Może MK z tego terenu coś takiego wypromują?
Droznik - 13-06-2013, 08:23
Temat postu:
Hmm ale o co chodzi??
Chcesz popierasz S6 twoje zdanie, nie chcesz nie musisz.
Walczyć o linie 202?? Proszę Cię!! Po co o nią walczyć, skoro tylko ona daję szybkiego przemieszczenia się ze Szczecina do 3 Miasta. Podaj jakiś konkretne argumenty żeby walczyć o nią i jaką ona ma być linią?? Magistralna 4 torową?? Z ECTS systemu 2?? Co za fikcja
Rafał - 14-06-2013, 09:31
Temat postu:
@Droznik: Jaka powinna być linia 202? Dwutorowa z prędkością 160 km/h. Czy będzie? Zapewne tak, nie podejmuje się jednak wypowiedzieć czy nastąpi to w XXI wieku... Smile
Droznik - 17-06-2013, 16:28
Temat postu:
No proszę Cię 2 torowa na 160?? Kto, czym, i ile by jeździło. Już teraz masz TLK ograniczone do 4 wagonów, a ty chcesz 160?? Wole aby zrobili 100 do Poznania na całej długości, bo czasowo opłaca się jechać przez Stargard niż przez Piłe
lukien213 - 17-06-2013, 17:05
Temat postu:
Nie gadaj, "Żuławy" już mają 5/6, podobnie "Albatros" i "Gryf". "Rybak" jeździ na 6/7 pudełkach. Trochę dołożyli, bo może zauważyli, że nie ma sensu upychać po 8 osób do przedziału. Swoją drogą 120 na całej trasie byłby wystarczającą prędkością. Gorzej jest jedynie od Koszalina do 3miasta w wakacje, bo przepustowość niska. Co do Kołobrzeg - Poznań to popieram, ale też na 120.
Bartek1981 - 17-06-2013, 20:10
Temat postu:
Konieczny jest remont Kołobrzeg - Poznań, szczególnie na odcinku Podborsko-Grzmiąca no i Piła - Poznań bo tam to już w ogóle katastrofa. Ale i tak do warszawy lepiej jechać przez Poznań niż 9h przez Gdynię bo zanim otworzą E65 to już od Warszawy znów trzeba ją bedzie remontowac tak to ślamazarnie idzie. Na 202 nie jest najgorzej, ale drugi tor by się przydał od Białogardu do Wejherowa.
Droznik - 18-06-2013, 20:40
Temat postu:
Dziś korzystałem z Albatrosa w obie strony tj Koszalin - Szczecin i Szczecin - Koszalin. Skład składał się z 1 jedynki 4 dwójek i jednego wagonu bez numeracji czyli wagon dodatkowy. Oczywiście skorzystałem z niego w dwóch kierunkach i dwa razy jechałem sam w przedziale, więc o jakie wy tłoki mówicie i po co takie składy. Owszem dla Rybaka jestem za 9 pudłami, za Pobrzeżem i Ustroniem również oby liczba wagonów była większa, ale dla Albatrosa?? 4 wagony w zupełności wystarczą, co do Żuław i Gryfa to trzeba patrzeć całościowo ale 4 max 5 pudeł zupełnie wystarcza.
Za to z soboty na niedziele Uznam Kraków - Szczecin jechał z 3 wagonów klasy 2 jednego wagonu klasy 1 dwóch sypialnych i 2 kuszetek. Dodam tylko że w klasie 2 była ulokowana wycieczka 20 osobowa. Pomyślcie sobie co tam się działo
lukien213 - 19-06-2013, 09:22
Temat postu:
Właśnie po to są te dodatkowe wagony. Co do "Albatrosa" możesz mieć rację, bo z reguły jak się z nim w Rąbinie rano mijam, to na przodzie pełno, na tyłach po 1 osobie w przedziale. Jeśli chodzi o "Żuławy" to 3 dwójki są tragedią. Miałem tą wątpliwą przyjemność jechać takim składem i uwierz mi, że 8 osób w tym przedziale to kaszanka. Dlatego lepiej dać 1-2 wagony więcej.

Może nie wszyscy na tym forum pamiętają, ale w roku 2007 tak wyglądała "Bryza" (czyli to samo co teraz "Żuławy"). "Rybak" w sezonie miał wtedy do 12 wagonów Very Happy
Rafał - 19-06-2013, 09:51
Temat postu:
27. lutego pisałem o uszkodzonej iglicy rozjazdu w Czarnowęsach Pomorskich. Zostałem skrytykowany, że w ogóle śmiem poruszać ten temat, że takie elementy nie leżą na kupce w magazynie. Dzisiaj jest 19. czerwca a ograniczenie i uszkodzona iglica jak była, tak jest nadal. I ma się całkiem dobrze. Za parę dni miną cztery miesiące i nie zostało nic zrobione poza wpisaniem "pięćdziesiątki" do WOSu. W ten sposób przyzwoita linia zaczyna się szatkować ograniczeniami. A później mowa o rewizalitazjach linii, skoro bieżące utrzymanie leży?
pp - 19-06-2013, 09:51
Temat postu:
Droznik napisał/a:
Hmm ale o co chodzi??
Chcesz popierasz S6 twoje zdanie, nie chcesz nie musisz.
Walczyć o linie 202?? Proszę Cię!! Po co o nią walczyć, skoro tylko ona daję szybkiego przemieszczenia się ze Szczecina do 3 Miasta. Podaj jakiś konkretne argumenty żeby walczyć o nią i jaką ona ma być linią?? Magistralna 4 torową?? Z ECTS systemu 2?? Co za fikcja

Pojedź do Niemiec, to zobaczysz jaka ma być. Normalna. Dwutorówka, 120 na całości to minimum, a docelowo 160 (standard na wielu liniach Regio w Niemczech) a nie taka dziadownia z mała przepustowością.

I nie krzycz tak.
lukien213 - 19-06-2013, 11:03
Temat postu:
Rafał napisał/a:
27. lutego pisałem o uszkodzonej iglicy rozjazdu w Czarnowęsach Pomorskich. Zostałem skrytykowany, że w ogóle śmiem poruszać ten temat, że takie elementy nie leżą na kupce w magazynie.


A na Stargard jechałeś? W Łobzie od dawna na przejeździe za stacją w stronę Runowa Pom. jest ograniczenie. Boli tym bardziej, że świeżo po remoncie.

Żeby tylko nie krytykować: wymienili szynę w Moczyłkach i nie ma już tam ograniczenia, a była chyba 40 lub mniej.
Rafał - 19-06-2013, 11:28
Temat postu:
Nie tylko Moczyłki. Ostatnio wprowadzono parę poprawek do WOSu, gdzie wyeliminowano "wady szyn" i zniesiono ograniczenia. Coś tam się robi, choć zawsze wiadomo że za mało i za wolno.
Droznik - 19-06-2013, 15:02
Temat postu:
50 po przejeździe pomiarowej było - wada szyn
Pare dni temu ponownie kursowała na naszych liniach i czekamy na wyniki gdzie staną 50 Smile

Dobra może ma być 2 torówka, tylko ja się pytam po co?? Ile tych pociągów tam dojdzie, jeden tor wystarcza, ino rozkład był dobry. A jak ja widzę że brakuje wszędzie skomunikowań, bądź jakiegoś poprawnego kursu to po co to robić??
Po co leci o 5:50 6:20 7:10 7:30 pociąg do Białogardu, a nie ma np 11??
Zobacz ile masz przerw że spokojnie mógłbyś wsadzić tam jedną parę Słupsk - Świdwin.
Nie trzeba robić 2 torówki, ino dobry rozkład

Na stronie PLK masz adres do ZLK Szczecin i powiedz co Ci leży na duszy, a usłyszysz że nie mamy części itp
Rafał - 29-08-2013, 08:16
Temat postu:
W dniach 10-13 września zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Słupsk - Sławno.
W dniach 17-18 września zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Łobez - Runowo Pomorskie.

Coś dokładniej na ten temat? Co będzie robione i gdzie dokładnie? Smile
lukien213 - 29-08-2013, 08:34
Temat postu:
Może przejazd w Łobzie zrobią? W ramach modernizacji koncertowo go spierdzielili i jest tam ograniczenie do 70 bodajże.
Droznik - 10-09-2013, 18:15
Temat postu:
10-13 remont przejazdu kat. A w km 134 jak dobrze pamiętam, chyba ten w Kobylnicy Słupskiej. PR do Reblina IC do Sławna
JanekT - 15-09-2013, 11:34
Temat postu:
Czemu nikt nie pisze o remoncie wiaduktu w Stargardzie na skrzyżowaniu Staszica i Broniewskiego? Trwa wymiana toru w kierunku Trójmiasta, cała konstrukcja rozebrana. Na tym fragmencie ruch w obie strony jednym torem (tym w kierunku Szczecina), który jest jeszcze przed remontem.
sympatyk - 14-01-2014, 20:38
Temat postu:
Dwa tory do Słupska lub Lęborka? Okaże się w przyszłym roku.

W 2015 r. gotowe będzie studium wykonalności modernizacji linii kolejowej 202 na odcinku pomiędzy Gdynią i Słupskiem. Jednym z rozpatrywanych w studium wariantów będzie budowa drugiego toru na tej linii.

Studium wykonalności modernizacji linii 202 będzie gotowe w 2015 r. Sfinansowane ono zostanie przy współudziale środków unijnych, pochodzących jeszcze z perspektywy finansowej 2007-13. Natomiast środki na same prace budowlane – zgodnie z kierunkiem prac wskazanym w studium – będą poszukiwane w ramach programów pomocowych w perspektywie finansowej 2014-20.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/50318/dwa_tory_do_slupska_lub_leborka_okaze_sie_w_przyszlym_roku.html
Bartek1981 - 15-01-2014, 07:47
Temat postu:
Wszystko fajnie, tylko czemu nie pomyśli się kompleksowo i nie poprowadzi się drugiego toru aż do Runowa Pomorskiego. Znacznie poprawiło by to przepustowość linii i była by mozliwa większa liczba połaczeń pasażerskich i towarowych.
jubikej - 15-01-2014, 10:09
Temat postu:
może to dlatego, że to już inne województwo Smile
Droznik - 15-01-2014, 15:53
Temat postu:
Nie żebym był jakimś pesymistą, ale po 1
To jest tylko studium, czyli założenia wyliczenia i plan czy się będzie opłacać. Oczywiście okaże się że nie opłaca się tego robić, a wystarczy podnieść prędkość do 160. Drugi tor bardziej będzie opłacalny do Lęborka. Czyli na początku kasa będzie już starcona
Druga sprawa napisali że poszukają pieniędzy w planach 2014-2020, czyli znając życie nie znajdą, co za tym idzie nie zrobią. Ot cała filozofia.
Więc się nie cieszmy, nie radujmy bo i tak nic z tego nie będzie. Tak jak S6, S11, lotnisko w Zegrzu, i masa projektów w naszym województwie.
A co do Pomorskiego, oni teraz mają o wiele większy problem, czyli budowa PKM, oraz remonty 9 od Warszawy, bo termin jakby nie patrzeć już dawno minął, a oni dalej się bawią z tym Smile
pp - 04-06-2014, 08:49
Temat postu:
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA DLA PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO NA OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PRZEDPROJEKTOWEJ DLA PROJEKTU „Dokumentacja przedprojektowa dla modernizacji linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” POIiŚ 7.1- 87

link
Droznik - 04-06-2014, 21:40
Temat postu:
No co, nikt przecież nie zabroni wydać publiczną kasę na "widzimisię " Smile

PS 16-18 KKZ na odc Slupsk - Slawno dla IC a dla PR na odc Wrześnica - Reblino
sympatyk - 18-08-2014, 19:20
Temat postu:
Samorząd zbuduje przystanek kolejowy Lębork-Mosty.

Gmina Miasto Lębork ogłosiła przetarg na budowę przystanku osobowego w Mostach. To inwestycja, na którą czekali mieszkańcy tej miejscowości już od wielu lat. Nowy przystanek powstanie przy linii kolejowej nr 202. Peron będzie miał 215 metrów długości i 6 szerokości. Platforma przystanku znajdzie się 76 cm powyżej poziomu główki szyny.
Jedynym warunkiem branym pod uwagę przez lęborski samorząd jest cena. Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał czas na zbudowanie przystanku Lębork-Mosty do 15 września 2015 r.
Na budowę przystanku osobowego w Mostach mieszkańcy tej miejscowości czekali już od wielu lat. Według zapewnień PKP PLK peron miał powstać już w 2012 roku.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53572/samorzad_zbuduje_przystanek_kolejowy_lebork_mosty.html
Stoker - 20-08-2014, 13:17
Temat postu:
Podobnie powinny się zachować władze Słupska (lub Kobylnicy - nie wiem kto tam rządzi) i wybudować przystanek przy linii 202 w Kobylnicy, bo obecny leży jedynie przy linii 405 do Szczecinka.

Poza tym śpi Koszalin, a sądzę że nowy przystanek przy skrzyżowaniu linii 202 z ulicą Władysława IV lub przy końcu ulicy Prostej (nowe osiedla w północno-wschodniej części miasta) cieszyłby się sporym powodzeniem wśród mieszkańców.

Władze Kołobrzegu dość mocno się zaangażowały w powstanie nowego przystanku i udało im się go obronić, może więc czas na Koszalin i innych.
Droznik - 20-08-2014, 14:41
Temat postu:
Kobylnica dziękuję za przystanek, ona nie potrzebuje go, ponieważ komunikacja miejska lepiej działa niż kolej. Po 2 od stacji do samej wioski ba nawet do galerii handlowych będzie z dobry kilometr więc zbędne to.
Koszalin, hmm patrząc jak zamknęli Niekłonice ( a tam teraz większość nowobogackich ucieka) to wątpię aby gdzie indziej wybudowali przystanek bo jest nieopłacalny. No chyba że faktycznie koło Władysława IV gdzie mieszą się wydziały Politechniki Koszalińskiej i taki przystanek dla studentów. Zresztą miasto teraz lobbuję za budową kolei linowej do Mielna, więc co mu tam kolej żelazna interesuję.
Kołobrzeg, on dużo nie miał problemów bo peron już kiedyś istniał więc wystarczyła kwestia dogadania się i po kłopocie Smile
sympatyk - 08-04-2015, 16:18
Temat postu:
Dworzec kolejowy w Słupsku do rozbiórki.

Polskie Kolej Państwowe i władze miasta rozważają rozebranie obecnego budynku dworca i zastąpienie go dużo mniejszym. – Nie jest wykluczony powrót do przedwojennego budynku dworca – mówi Marek Biernacki wiceprezydent Słupska w Radio Gdańsk. Obecny budynek dworca jest niefunkcjonalny, nie pasuje do historycznej zabudowy, a także trudno go przebudować lub poddać termomodernizacji. Nowy obiekt mógłby powstać przy okazji modernizacji linii nr 202 Słupsk-Gdynia Chylonia.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23882/Dworzec-kolejowy-w-Slupsku-do-rozbiorki.html
Stoker - 19-11-2015, 08:16
Temat postu:
A kto Ci naopowiadał, że linia 402 ma być zelektryfikowana?
To co miało być zelektryfikowane (odcinek Koszalin - Kołobrzeg) to już dawno temu zelektryfikowane zostało. Reszta tej linii w ogóle nie jest brana pod uwagę w kontekście elektryfikacji, bo i po co, skoro obsługuje ją dobry tabor spalinowy z dobrymi prędkościami i czas jazdy jest najkrótszy w historii tej linii?
Droznik - 29-11-2015, 07:32
Temat postu:
Ze zjazdem na Lotnisko? Smile
Anonymous - 29-11-2015, 12:59
Temat postu:
Stoker napisał/a:
Reszta tej linii w ogóle nie jest brana pod uwagę w kontekście elektryfikacji, bo i po co, skoro obsługuje ją dobry tabor spalinowy

Wiele odcinków do elektryfikacji w Polsce zostało ''uwalonych'' przez ''obdarzenie'' nowym taborem.W "normalnym" kraju byłaby zelektryfikowana, rozważać można sobie elektryfikację do Helu ale nie taki mały wyłom.
Victoria - 14-05-2019, 18:30
Temat postu:
Ministerstwo Infrastruktury: Fundusze z UE nie pokryją kosztów modernizacji linii 202

Ważą się losy jednej ze sztandarowych inwestycji kolejowych na Pomorzu. Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, że środki z funduszy unijnych nie pokryją zaplanowanej modernizacji linii 202 połączonej z dobudową torów na linii.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ministerstwo-infrastruktury-fundusze-z-ue-nie-pokryja-kosztow-modernizacji-linii-202-91870.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group