INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - PKP Intercity kupuje piętrusy

Pirat - 05-10-2011, 19:08
Temat postu: PKP Intercity kupuje piętrusy
Piętrusy IC na linii Warszawa-Łódź

Piątego października PKP Intercity wszczęło postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest zakup 30 piętrowych wagonów. Nowy tabor, od 2014 roku, będzie wykorzystywany w obsłudze ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź – Warszawa. Część środków na sfinansowanie zakupu przewoźnik chce pozyskać ze źródeł unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W dniu dzisiejszym PKP Intercity przekazało do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich ogłoszenie o wszczęciu postępowania przetargowego polegającego na zakupie nowoczesnego taboru kolejowego, który będzie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich. Urząd w terminie do 5 dni opublikuje ogłoszenie w unijnym Dzienniku Urzędowym.

Przedmiotem zamówienia jest zakup 30 wagonów piętrowych. PKP Intercity w przedstawionej specyfikacji zamówienia założyło, że wagony będą dostosowane do prędkości maksymalnej 160 km/h, w układzie siedzeń znajdzie się od 110 do 120 miejsc, przy czym część będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, co oznacza przystosowane toalety, pochylnie umożliwiające dostanie się z peronu na pokład pociągu oraz specjalnie wyznaczone miejsca na przewóz wózków inwalidzkich. Wszystkie wagony będą wyposażone w zamknięty układ toalet.

Pociągi zestawione z nowych wagonów piętrowych będą obsługiwały codzienny ruch pasażerski pomiędzy aglomeracją warszawską i łódzką. „Dzięki inwestycji pomiędzy największymi polskimi miastami uruchomimy 6 nowych składów, a każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład od 650 do 680 osób” – podkreśla Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.

Termin składania ofert mija 17 stycznia 2012 roku, a wybrany oferent dostarczy nowe wagony w terminie do listopada 2014 roku.

Kryteria, jakimi zgodnie z założeniami przetargu kierować się będzie przewoźnik to obok ceny brutto, gwarancja oraz aspekty funkcjonalno - techniczne. PKP Intercity sfinansuje zakup środkami pochodzącymi z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytów bankowych oraz ze środków własnych przewoźnika.

źródło: PKP IC / Rynek Kolejowy
Kuba MK - 05-10-2011, 23:04
Temat postu:
Cytat:
Wszystkie wagony będą wyposażone w zamknięty układ toalet.


A czy obecnie produkuje się gdzieś wagony/pociągi z otwartym systemem toalet ? Śmiech
pospieszny - 13-01-2012, 20:24
Temat postu:
Duże zainteresowanie kontraktami z PKP IC


Spółka przesunęła termin składania ofert na modernizację 68 wagonów oraz dostarczenie nowych 30 wagonów piętrowych. Oba przetargi miały zostać rozstrzygnięte w styczniu. Wiadomo już, że zakończą się w marcu.

Rozstrzygnięcie przetargu na dostawę piętrowych wagonów bez napędu i bez kabin sterowniczych miało nastąpić już w przyszłym tygodniu,16 stycznia. Nowym terminem jest 30 marca 2012 r. Od 2014 roku tabor posłuży do obsługi pasażerów podróżujących między Warszawą a Łodzią.

- Powodem jest dużo liczba zapytań, które pojawiają się ze strony oferentów zainteresowanych tymi przetargami - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Wśród chętnych do wyprodukowania wagonów dla przewoźnika są prawdopodobnie Bombardier, Skoda i Siemens.

Z tej samej przyczyny wydłuży się też wyłanianie firmy, która wykona modernizację 68 wagonów należących do przewoźnika. Postępowanie przetargowe zakończy się 4 marca 2012 r., a nie jak początkowo zakładano 4 stycznia. Zmodernizowane wagony będą realizować i przewozy pasażerskie na trasie Przemyśl - Szczecin - Przemyśl, co poprawi komfort podróży pasażerów z 8 województw – zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego, dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego, małopolskiego oraz podkarpackiego.


źródło: KOW
alojz - 14-01-2012, 00:13
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
- Powodem jest dużo liczba zapytań, które pojawiają się ze strony oferentów zainteresowanych tymi przetargami - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Ściema
pospieszny - 14-01-2012, 10:32
Temat postu:
No śmiało, wal co wiesz Rolling Eyes
snajper - 14-01-2012, 16:33
Temat postu:
To skoro sami nie potrafimy takich wyprodukować, to weźmy te wagony od braci słowian z Czech a nie nabijajmy portfela Austriakom jak to miało miejsce w przypadku Husarza.
alojz - 14-01-2012, 18:17
Temat postu:
Głównym powodem tak odległego terminu składania ofert jest brak kasy. Zakup ma być finansowany częściowo ze środków UE, a że projekt jest na liście rezerwowej, to jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie, zanim przetarg będzie mógł być rozstrzygnięty (a jesli kasy nie dostaną to jnajprawdopodobniej bedzie unieważniony).
pospieszny - 14-01-2012, 19:48
Temat postu:
A cha, nie ma kasy i dlatego wszczęli postępowanie przetargowe w październiku Rolling Eyes

Teraz przedłużyli termin składania ofert też z braku kasy, bo przecież nie można unieważnić tak bez przesunięcia terminu Śmiech
alojz - 14-01-2012, 20:11
Temat postu:
Widzę że kolega nie kuma i do tego się nabija, no cóż...
pospieszny napisał/a:
A cha, nie ma kasy i dlatego wszczęli postępowanie przetargowe w październiku Rolling Eyes
Owszem, ogłosili przetargi nie mając zapewnionego finansowania.

pospieszny napisał/a:
Teraz przedłużyli termin składania ofert też z braku kasy, bo przecież nie można unieważnić tak bez przesunięcia terminu Śmiech

Mógłbyś rozwinąć swoją myśl?
Goku - 15-01-2012, 04:50
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
A cha, nie ma kasy i dlatego wszczęli postępowanie przetargowe w październiku Rolling Eyes

Teraz przedłużyli termin składania ofert też z braku kasy, bo przecież nie można unieważnić tak bez przesunięcia terminu Śmiech

Taka sama sytuacja jak w przypadku pendolinio, też był przetarg zanim było finansowanie i też było przesuwanie terminów.
DarekP - 17-01-2012, 01:03
Temat postu:
Ale przecież to było mówione od samego początku. Na razie kasy nie mamy, ale ogłaszamy przetarg, bo gdy pieniądze do nas trafią w ostatniej chwili, my będziemy już gotowi do zakupu.
Według mnie bardzo słuszne rozumowanie, biorąc pod uwagę fakt, że grupy zakupowe jakoś szczególnie szybko nie działają i szansa, że nie zdążą jest całkiem realna.
sheva17 - 17-01-2012, 18:57
Temat postu:
Raczej chodzi o możliwość wynegocjowania jak najlepszej ceny. Zamówień na rynku nie jest teraz za dużo.
alojz - 17-01-2012, 19:29
Temat postu:
Przecież tu nie ma żadnych negocjacji. Co masz na myśli?
DarekP - 17-01-2012, 22:17
Temat postu:
Negocjacje to można zaczynać przy 100 wagonach Rolling Eyes
No chyba, że masz na myśli polskich producentów.
sheva17 - 18-01-2012, 17:30
Temat postu:
Nie chodziło mi dosłownie o negocjowanie z producentami- bo to faktycznie niedopuszczalne- ale o fakt, że warunki rynkowe są takie a nie inne i producenci muszą szukać nowych zamówień- garnuszek z kasą z UE się kończy.
Adamq - 08-02-2012, 16:59
Temat postu:
Jednostki piętrowe... ośmiowagonowe

Holandia

OMNEO
DarekP - 10-02-2012, 12:02
Temat postu:
Zwróćcie uwagę, że w tych holenderskich stopnie przy drzwiach są wysunięte (lub są stałe) nawet od strony bez peronu.
Wersja "francuska" ma trochę inny układ wózków i nie będzie się łapała na zamówienie Intercity.
Adamq - 10-02-2012, 20:35
Temat postu:
w Szwajcarii
TWINDEXX Swiss Expres
chyba ta wersja najbardziej by odpowiadała polskim przewoźnikom.... PKP Intercity, SKM Warszawa, Koleje Mazowieckie
Pirat - 14-03-2012, 14:09
Temat postu:
PKP Intercity przedłużyły termin składania ofert w przetargu na dostawę 30 pasażerskich wagonów piętrowych do dnia 30 maja 2012 roku. Pierwotnie zakładano, iż oferty powinny spływać do 30 marca br. Przypomnijmy, że przewoźnik chce zakupić 30 fabrycznie nowe pasażerskie wagony piętrowe bez napędu i bez kabin sterowniczych w tym:

1) 5 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 2 przystosowanych do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów,

2) 5 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 1 bez wydzielonej przestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów,

3) 20 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 2 bez wydzielonej przestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów.

źródło: inforail.pl
pospieszny - 16-04-2012, 23:31
Temat postu:
W tym roku producent taboru kolejowego i i urządzeń srk planuje pozyskać kilka atrakcyjnych zamówień, głównie w PKP Intercity.

Największym zainteresowaniem, zarówno Bombardiera, jak i wielu polskich producentów, cieszy się przetarg na dostawę 30 wagonów piętrowych dla PKP Intercity, które mają obsługiwać trasę Warszawa – Łódź. Termin nadsyłania ofert przedłużono do 29 maja ze względu na zmianę warunków przetargu, w którym w tej chwili mogą wziąć udział wszyscy producenci, mogący pochwalić się dostawą 20 wagonów piętrowych, jednopokładowych, czy też członów pociągów pasażerskich. Wiemy, że wcześniej oprócz Bombardiera, wykazywała zainteresowanie przetargiem również Skoda oraz polscy dostawcy taboru.

- Wprowadzenie piętrowych wagonów na tej trasie jest w tym momencie konieczne ze względu na panujący wzmożony ruch pasażerski – mówi Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę. – Nasza firma ma już doświadczenie na rynku polskim, dostarczaliśmy wagony typu push- pull Kolejom Mazowieckim, dlatego mam nadzieję, że nasza oferta okaże się interesująca dla PKP Intercity.

Bombardier planuje też wziąć udział w kolejnym przetargu PKP Intercity na dostawę 25 wagonów pasażerskich, obsługujących trasę z Wrocławia do Gdyni. Co prawda firma przyznaje, że nie specjalizuje się w wagonach jednopoziomowych, ale tym razem spróbuje swoich sił w zmaganiach o wycenione na ponad 153 mln zł zlecenie.

Na tym nie koniec – Bombardier, o ile specyfikacja przetargowa będzie dla producenta korzystna, ma zamiar również starać się o zamówienie na dostawę EZT dla PKP IC.


źródło: Kurier Kolejowy
Henryk - 13-07-2012, 16:20
Temat postu:
Coś się ruszyło w sprawie tych piętrusów?
Anonymous - 13-07-2012, 16:45
Temat postu:
Niech lepiej kupią lokomotywy spalinowe Traxx od Bombardiera bo to już jest żenujące żeby na odcinku Korsze -Ełk pożyczać stare loki od PR zresztą w zamian użyczają również stare 2 elektrowozy dla PR ,Na linii 208 często spotykam spalinowe loki Traxx które w 2011 roku zakupiła spółka Lotos kolej
alojz - 13-07-2012, 19:29
Temat postu:
Henryk napisał/a:
Coś się ruszyło w sprawie tych piętrusów?
Tak - termin składania ofert.
Lord W - 13-07-2012, 21:27
Temat postu:
Piętrusy są potrzebne. Jak je kupią skończy się narzekanie na trasie Łódź - Warszawa. A wagony będzie można na inne linie wysłać.

Co do lokomotyw spalinowych. Pomysł jest dobry. Lepsze to niż EZT. Smile
Urbi - 13-07-2012, 22:13
Temat postu:
Jak wynika z tego artykułu, termin składania ofert na piętrusy trawa do końca lipca. Miejmy nadzieje, że nie go nie wydłużą.
Henryk - 14-07-2012, 13:50
Temat postu:
alojz, Urbi, czy informacje na ten temat są publikowane na stronie IC?
alojz - 14-07-2012, 21:39
Temat postu:
http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/przetargi/biezace-przetargi/zakup-30-wagonow-pietrowych.html
Pirat - 19-07-2012, 16:47
Temat postu:
PKP Intercity przesuwa termin składania ofert na zakup 30 wagonów piętrowych

Do 28 września oferenci mogą składać oferty na dostawę 30 pasażerskich wagonów piętrowych. Powodem zmiany terminu jest niezakończony proces pozyskiwania dofinansowania projektu.

Przewoźnik poinformował, że nie udało się jeszcze zakończyć procesu pozyskiwania dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i środowisko na zakup 30 wagonów piętrowych. W związku z tym spółka przesunęła termin składania ofert na 28 września.

Postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest zakup 30 piętrowych wagonów bez napędu i bez kabin sterowniczych, PKP Intercity wszczęło 5 października 2011 roku. PKP Intercity w przedstawionej specyfikacji zamówienia założyło, że wagony będą dostosowane do prędkości maksymalnej 160 km/h, w układzie siedzeń znajdzie się od 110 do 120 miejsc, przy czym część będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, co oznacza przystosowane toalety, pochylnie umożliwiające dostanie się z peronu na pokład pociągu oraz specjalnie wyznaczone miejsca na przewóz wózków inwalidzkich. Wszystkie wagony będą wyposażone w zamknięty układ toalet.

Nowy tabor od 2014 roku będzie wykorzystywany w obsłudze ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź – Warszawa. Pierwszym terminem składania ofert był 16 stycznia tego roku. Przewoźnik przesuwał termin otwarcia ofert już kilkakrotnie.

Wiadomo, że w przetargu wystartują firmy zagraniczne. Mogą to być m. in. Bombardier i Skoda. W pierwotnej specyfikacji warunków zamówienia przewoźnik zastrzegł, że dostawca musi mieć doświadczenie w produkcji wagonów piętrowych (co najmniej 20 wagonów w ciągu ostatnich 3 lat), co wykluczało polskich producentów taboru. Po zmianach w specyfikacji firmy polskie także mogą składać swoje oferty w postępowaniu.

źródło: Rynek Kolejowy
Urbi - 18-09-2012, 15:29
Temat postu:
PKP Intercity przyspieszy po 2014 r.

- Dla nas bardzo ważna jest linia E65, na której już wkrótce pociągi powinny przyspieszyć. Kluczowa również jest linia E30, gdzie prace modernizacyjne powinny pozwolić na przyspieszenie pociągów w roku 2014. Na ten rok zakładamy wzrost pracy eksploatacyjnej i liczby pasażerów: powiedział dziś w Berline Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Niemal pewne jest, że PKP Intercity zrezygnuje z projektu dotyczącego zakupu wagonów piętrowych do obsługi ruchu na linii Warszawa - Łódź. - Projekt ten nie uzyska prawdopodobnie finansowania - przyznał Janusz Malinowski.

http://www.rynek-kolejowy.pl/35396/PKP_Intercity_przyspieszy_po_2014_r_.htm

Czyli 11 wagonowe składy w szczycie zostają, na czas nieokreślony.
sphinx - 18-09-2012, 16:00
Temat postu:
Dziwnie się tego czyta wobec zapewnień ministra Massela o tym, że unijne pieniądze mają iść na tabor, a nie na drogi...
Lord W - 18-09-2012, 18:07
Temat postu:
No cóż - słabo to wygląda.

Zawsze można liczyć na to, że KMy wprowadzą więcej pociągów przyspieszonych. Póki co niestety ale w godzinach 6-8 i 15-17 trzeba będzie nadal stać.

Piętrusy by się naprawdę przydały i sprawdziły. Mam nadzieję, że nikt w IC nie wpadnie na zakup EZT. Już raz tak zrobili i mam nadzieję, że wyciągną wnioski. No chyba, ze znów chcą słuchać żalów dojeżdżających tysięcy ludzi. Confused
DarekP - 18-09-2012, 19:31
Temat postu:
Pieniądze poszły na inne projekty m.in. modernizację 150 wagonów. Być może jeszcze na dofinansowanie załapie się projekt zakupu EZT, a nawet spalinówek.
sphinx - 18-09-2012, 20:20
Temat postu:
Tylko, że skoro jest ryzyko utraty dotacji (czyli pieniędzy jest "za dużo") to po co przesuwać, skoro można dofinansować i piętrusy, i modernizacje? Bardziej prawdopodobną przyczyną jest to, że KE uznała linię do Łodzi jako komercyjną, a więc nie potrzebującą pomocy.
DarekP - 18-09-2012, 20:55
Temat postu:
A może jest to sprawa polityczna, odszedł minister - znikają forsowane przez niego projekty Rolling Eyes
Poza tym to największym beneficjentem miały być przewozy regionalne, w tym reprezentowane przez Przewozy Regionalne. Ale odkąd oddano je samorządom, rząd nie robił nic, by złagodzić sytuację w zarządzie, aby wspomóc te projekty. Wręcz przeciwnie, od samego początku widać było, że chce jak najwięcej pieniędzy przesunąć do Intercity. W PR-ach najpierw robiono studia wykonalności szukano finansowania, a Intercity od razu ogłaszały przetarg, a potem szukały finansowania. Można powiedzieć, że to bardziej perspektywiczne działanie, ale ja uważam, że mieli obietnicę, że to, co nie wykorzysta się na przewozy regionalne, dostanie Intercity. I się nie mylę, na siłe udowadnia się w tych projektach służbę publiczną, nawet na trasach Pendolino, Wrocław-Gdańsk, czy Szczecin-Przemyśl. Czy to nie jest dziwne, że fajne modernizowane wagony trafią na TLK, a na Exach będą jeździły złomy? Po prostu rząd próbuje dokapitalizować Intercity, ile da radę, a potem sprzedać.
sphinx - 18-09-2012, 22:43
Temat postu:
Teraz pieniędzy jest na tyle dużo, że można obdzielić nimi i ICki, i samorządy (które mają w planach kupno po kilka EZTów).
rumburak - 20-09-2012, 13:00
Temat postu:
Cytat:
Czy to nie jest dziwne, że fajne modernizowane wagony trafią na TLK, a na Exach będą jeździły złomy?



Widzę że ciągle dominuje "prestiżowe" myślenie o przewozach kolejowych.

Kto bardziej potrzebuje wygodnych, cichych pociągów? Podróżny który raz na miesiąc pojedzie Ex i spędzi w nim 5-6 godzin, czy podróżni dojeżdżający do pracy/uczelni codziennie, spędzający w drodze 5 razy w tygodniu po 2 godziny, lub więcej?

Od zapewnienia wypasionych warunków osobom zainteresowanym nimi jest podział na klasy: pierwszą i drugą, a nie na kategorie pociągów.
DarekP - 20-09-2012, 22:23
Temat postu:
Tu nie chodzi o myślenie, jeżeli płacę za przejazd więcej, to mam prawo wymagać wyższego standardu. A tu sytuacja jest postawiona na głowie, bo MI postanowiło pompować do komercyjnej spółki pieniądze publiczne.
Dlatego zamiast kilkudziesięciu EZT, które zrobiłyby w przewozach międzyregionalnych taki skok jakościowy jak SPOT-y, będziemy mieli po kilka w kilku województwach i całą ideę wsparcia tanich przewozów międzyregionalnych w prawie całej Polsce bierze w łeb.
Co nie oznacza oczywiście, że nie cieszą mnie te modernizacje, bobyć może będę miał możliwość z nich skorzystać wielokrotnie.
sphinx - 20-09-2012, 23:00
Temat postu:
Akurat za to podziękuj chciwym marszałkom, MI tylko ratuje to co oni rozwalili.
DarekP - 22-09-2012, 20:05
Temat postu:
sphinx napisał/a:
Akurat za to podziękuj chciwym marszałkom, MI tylko ratuje to co oni rozwalili.


Ja mam dokładnie odwrotne zdanie, to MI rozwaliło przekazując marszałkom zadłużoną spółkę i to z najgorszym złomem, jaki pozostał po PKP, do tego przez kilka lat nie robili nic, by szybko oddłużyć i postawić na nogi spółkę tak, aby mogła inwestować w nowy tabor. Nikt nie jest samobójcą, żeby pakować kasę w spółkę, która jest na granicy upadłości. Zapomniałeś już o tym kontekście? Ja cały czas będę uważał, że celem MI było szybkie opchnięcie Intercity i pozbycie się problemu kolei pasażerskiej. Dlatego celowo nie pomagano w rozwiązaniu problemów PR, bo wtedy będzie doskonała okazja do wpompowania kasy w Intercity. Ja taki scenariusz przewidywałem już w momencie ogłoszenia projektu taborowego PR. I jak widać się nie pomyliłem, do tego jeszcze MI jest cacy, bo przecież ratuje fundusze unijne. Obłuda na maksa.
snajper - 23-09-2012, 08:20
Temat postu:
DarekP napisał/a:
Czy to nie jest dziwne, że fajne modernizowane wagony trafią na TLK, a na Exach będą jeździły złomy?


Państwo wydaje publiczne pieniądze na kolej dla każdego. A wagony na ekspresy to niech sobie IC samo kupuje. A jak ich nie stać, to niech jadą jak napisałeś złomy. Najlepiej proponowałbym w ogóle zlikwidować EX/EIC i zmienić ich taryfę na TLK (jak w Czechach). Pociągi to ma być transport zbiorowy a nie dla małej grupki zarabiających ponad średnią.
sebek - 23-09-2012, 12:02
Temat postu:
Co do likwidacji Ex, to spółka już je likwidowała, potem przywracała i jak widze z perspektywy wielu lat, problem taboru na pociągi Ex jest nie do rozwiązania. Ciągle brakuje pomysłów, czy ta kategoria jest potrzebna i co tam ma jeżdzić. Z zestawieniami pociągów Ex był problem 5 lat temu, 10 lat temu i jest do dnia dzisiejszego. Tylko z jednym nie ma problemu, z cenami za przejazd pociągami Ex, które są szokująco wysokie przy oferowanym komforcie przejazdu. Skoro chcą utrzymać kategorię, powinien być odpowiedni tabor, a przykłady wakacyjnych Szant, Szkunera czy Jantara, to jakiś absurd. Cena za przejazd w stosunku do wielu TLK gdzie lepszy tabor i tańsze bilety, zastanawia, po co w ogóle są Ex.
Ostatnio ciągle na forach i portalach kolejowych, pełno artykułów o nowym taborze na TLK. Fajna sprawa, wreszcie pojawi coś dobrego z Przemyśla do Szczecina, z Wrocławia do Gdyni. A co z pociągami Ex, dalej będą zbieraniną wagonów z krzaków?
pilot1123 - 23-09-2012, 22:50
Temat postu:
sebek, ale to nie chodzi o Ex, tylko o kwalifikowane w ogóle. 99% pasażerów nie widzi różnicy między Ex i EIC, dla mnie też to samo. Oba są ******* drogie, ktokolwiek nimi jeździ? Takie pociągi PICowi się zwracają?
kamiloroń - 23-09-2012, 23:48
Temat postu:
Moim zdaniem nikt już nie pamięta że pociągi Ex miały służyć szybszemu przemieszczaniu się. Teraz kategorie nie mają odzwierciedlenia w czasie podróży. Co do zwracania się InterSyfowi kasy za EX/EIC- każdy z nas chyba wie, że dla PIC liczy się tylko i wyłącznie kasa-więc mają gdzieś czy im się to opłaci czy nie- i tak dostaną dotacje, która zostanie przeżarta na pensje dla armii dyrektorów Confused
Waldemar - 24-09-2012, 00:33
Temat postu:
Lord W napisał/a:


Piętrusy by się naprawdę przydały i sprawdziły. Mam nadzieję, że nikt w IC nie wpadnie na zakup EZT. Już raz tak zrobili i mam nadzieję, że wyciągną wnioski. No chyba, ze znów chcą słuchać żalów dojeżdżających tysięcy ludzi. Confused


Czmu nie EZT? Skargi byly glownie na produkt pesy a nie na sama idee eztow.

Z tym wykorzystywaniem srodkow z KE to jest tak ze conajmniej polowe trzeba wsadzic wlasnych (kredyt?). Skad oni maja to brac? Bo nie ze spadajacej liczby przewozonych pasazerow co jest efektme wydluzajacych sie czasow przejazdow dzieki PLK.
JakubWedrowycz - 24-09-2012, 00:34
Temat postu:
snajper napisał/a:
Państwo wydaje publiczne pieniądze na kolej dla każdego. A wagony na ekspresy to niech sobie IC samo kupuje.

Pasażerowie Ex nie są obywatelami RP? A może nie płacą podatków? Płacę-wymagam, nie płacę -siedzę w domu. Tak trudno to pojąć?

Równo to już było, za komuny.
borsuk1977 - 24-09-2012, 12:08
Temat postu:
A niby dlaczego maja byc zlikwidowane? Jechales ostatnio jakims ICE?? Chyba nie wiesz ze z takich pocigaow IC ma najwiekszy dochod. I kolego ludzie takim pociagami jezdza. Jak placa to oczekuja porzadnego wagonu i dobrego serwisu. Wiec od ICE sie odczep i przyczep sie IR jak Ci taka cena nie odpowiada.
snajper - 24-09-2012, 13:17
Temat postu:
Dobrze, ale to proszę kupować te luksusowe wagony za własne pieniądze. Państwo i Unia według mnie BARDZO PRAWIDŁOWO dopłaca tylko na zakup taboru na tanie pociągi (TLK, REGIO itd.). I tak ma być. Państwo jeśli chce może pomagać biednym, albo jeśli nie chce to może nie pomagać w ogóle ale na pewno nie powinno dawać bogatym. A to że potem TLK ma lepszy wagon niż EIC, cóż widać EIC jest przereklamowane skoro samo nie potrafi wygenerować sobie zysku na taki wagon.
borsuk1977 - 24-09-2012, 13:50
Temat postu:
Zal dupe sciska ze nie mozesz sobie IC pojechac?? Kurwa najlepiej w ogole zeby nie bylo pociagowa najwyzszej kategorii bo przeciez klient ktory placi i tak moze poleciec samolotem lub wlasnym autem. Najlepiej zeby tylko wagony bydlece jezdzily i za darmo wozi wszystkich bo przeciez kolej ma byc ogolnie dostepna. A gowno prawda. NIe ma nic za darmo!!!!
snajper - 24-09-2012, 14:38
Temat postu:
Sam sobie przeczysz, czy ja piszę, że chcę jeździć za darmo, nie ja piszę, że właśnie za darmo nie ma nic, firma IC NIE MA KASY więc nie kupuje wagoników na EIC, a PAŃSTWO POLSKIE MA KASĘ to kupuje wagoniki na TLK bo tak uważa za słuszne. A bilety TLK też kosztują, więc za darmo nie jeżdżę.

I nie pisz mi że chciałbym jechać EIC bo bym nie chciał, ostatnio z Gdańska do Wawy był w TLK-KASZUB (który jedzie jako TLK z powodu remontu), wagon Z2B zmodernizowany z klimą na każdy przedział i z gniazdkami (czyli leszego IC nie ma) i co i nico, podróż jak podróż, popatrz na mój avatar, ja lubię klasyczną kolej z otwieranymi oknami, gdzie można latem stanąć w oknie i oddechnąć świeżym powietrzem, a nie chemicznym freonem z klimatyzatora. Nie każdy kto jeździ TLK maży o tym by jeździć EIC.

I tak racja najlepiej by pociągów wyższej kategorii nie było, bo np. w najlepszych godzinach zabierają miejsce na torach pociągom TLK / REGIO. I faktycznie dla bogatych jest EuroLOT są autostrady (kosztujące więcej niż paliwo na tym odcinku), jest dużo opcji, kolej powinna być transportem zbiorowym w przystępnej cenie, tak jak to jest w Czechach, gdzie owszem jest klasa Ex, Ic, Ec i jest w niej luksusowo i pachnąco, ale cena jest taka sama jak za pociąg pospieszny, to czemu u nas ma być droższa?
borsuk1977 - 24-09-2012, 16:07
Temat postu:
Widze, że kolega mysli tylko o sobie. I uważa, że kazdy lubi klasycznego kibla jadącego przez caly kraj. Ja tez lubie wystawic glowe i popatrzec na piekne widoki. Pewnie wiekszosc lubi. Ale widzisz kolej to nie tylko stare wagony z otwieranymi oknami to tez nowe klimatyzowane z gniazdkami z nowymi wozkami i hamulcami to nowe lokomotywy itd. Duzo ludzi jezdzi koleja nie dla przyjemnosci ale do pracy w delegacje i moze oni chca jechac za 170 pln w 1 kl w przedziale menedzerskim pracujac badz spiac podaczas podrozy. Nie ograniczaj kolei do starych wagonow.
A na razie autostrad mamy malo a eurolot wymaga czasu na dojazd do lotniska a IC komunikuje duze miasta z centrum do centrum
Bez urazy za poprzedniego posta

PS. Widok na nasze Tatry z pociagu z przełęczy Sieniawskiej bezcenny i tu sie zgodze ze jak sie jedzie Ex tatry to glowy sie nie wystawi ... Masz racje Smile
Urbi - 24-09-2012, 21:39
Temat postu:
Przetarg nadal aktualny, przesunęli termin składania ofert na 30 listopada.
pawelu - 24-09-2012, 23:00
Temat postu:
Takiego podejścia jak snajper reprezentuje powiem szczerze, że nie rozumiem. Nie chcesz to nie jeździj Ex/EIC ale daj innym żyć. Pociągi kwalifikowane też są potrzebne bo z Warszawy do największych ośrodków typu Poznań, Kraków, Katowice, a po remoncie E65 dojdzie Trójmiasto szybciej jak Ex/EIC nie dojedziesz. Co innego jak człowiek jedzie na wakacje i wtedy rzeczywiście czas może nie ma aż takiego znaczenia, ale dzisiaj dużo osób wyjeżdża służbowo na tej zasadzie, że jednego dnia musi obrócić tam i z powrotem i wtedy inne opcji niż pociąg kwalifikowany nie ma. Na całym świecie są pociągi i drogie i tańsze pociągi regionalne. Poza tym, sorki ale biorąc pod uwagę stan niektórych naszych klasycznych wagonów jeżdżących obecnie w TLK to naprawdę przyjemnie się jedzie właśnie zmodernizowanymi wagonami typu Z, z klimatyzacją, gniazdkami itp, itd. Sam po szarych latach komunizmu z tymi czarnymi okropnymi wagonami powitałem z przyjemnością w latach 90-tych pociągi IC na naszych torach. W końcu chyba powinno się równać w górę a nie w dół. Nie po to obalaliśmy komunizm, wchodziliśmy do NATO i UE, żeby wracać do standardów Białorusi. Obecny spadek pasażerów na kolei to właśnie efekt tego, że kolej przez lata nie inwestowała w nowy tabor, a Polacy zasmakowali komfortu życia zza naszej zachodniej granicy i stare, zardzewiałe 30-letnie wagony, w których nie można w normalnych warunkach załatwić swojej potrzeby fizjologicznej przestały im wystarczać. A niestety EURO LOT nie wszędzie lata, a autostrad mamy tyle co na lekarstwo. Poza tym bilety lotnicze są naprawdę dla bogatych a sam zauważasz że takich w naszym kraju jest mało, A co ma zrobić mówiąc kolokwialnie przedstawiciel klasy średniej który jednego dnia musi pojechać z Warszawy do Poznania i wrócić. Wszystkich chcesz upchnąć do jednego Inter Regio. No to życzę powodzenia.
A propos piętrusów. W ubiegłym roku spędziłem kilkanaście tygodni na stypendium naukowym w Holandii i tam jeżdżą na dalekich trasach tylko wagony piętrowe. I właśnie takie do obsługi linii Warszawa-Łódź byłyby idealne.
snajper - 25-09-2012, 10:12
Temat postu:
Ja tam komuny nie pamiętam i może dla tego nie przekonują mnie luksusy typu pociągi EIC, wycieczki do drogich hoteli, wielkie hipermarkety po brzegi wypełnione towarem, czyli to czym są zachwyceni mieszkańcy dawnego PRL (bo za ich czasów nie było). Ja wolę, TLK, wakacje pod namiotem i osiedlowy sklepik.

Nie zabraniam nikomu jeździć EIC. Cała gadanina zaczęła się moją odpowiedzą na stwierdzenie, że jak rząd+Unia kupi wagony na TLK to będa one lepsze od wagonów EIC. No i niech będą, rząd ma prawo inwestować w co chce, a mnie cieszy że inwestuje w tych biedniejszych a nie tych bogatszych. Wagony EIC ok ale to muszą te pociągi same zarobić na nowe wagony, zresztą przecież dla biznesmenów jest kupowane Pendolino więc o co te pretensje że rząd chce kowalskiemu i cioci frani kupić wagonik ?
Viljar - 25-09-2012, 10:20
Temat postu:
Pozwolę sobie wtrącić trzy grosze i powiem, że jeśli zostaną spełnione życzenia Snajpera o kupnie nowego taboru dla TLK, to będą to również wagony klimatyzowane. Tak czy siak - jego wymarzona postać kolei zniknie.
Przy okazji - kolej za komuny pamiętam dobrze, niestety i muszę powiedzieć, że na wielu trasach niewiele się zmieniło. Dzisiaj, po 20 ponad latach od przemian ustrojowych, wagony w wielu pociągach są takie, jak wtedy: obleśne, śmierdzące, po opuszczeniu których człowiek ma ochotę już tylko na prysznic.
Lord W - 25-09-2012, 17:03
Temat postu:
Ex to prosta sprawa. Dla mnie taki Łodzianin bez postoju w miasta pośrednich powinien zostać Ex. Taki pociąg to powinien cechować się tym, że jedzie szybko i bez postojów. Wagony powinny być o wyższym standardzie i bilety droższe. Należy też dbać o markę.

Ludziom dojeżdżającym codziennie do pracy, szkoły chodzi o to, żeby nie jeździć w ścisku. Dlatego najlepsze byłyby piętrusy.

Ja zgadzam się w dużej mierze z Darkiem P. co do polityki MI.
DarekP - 25-09-2012, 21:52
Temat postu:
Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Co stanie się ze zmodernizowanymi wagonami po pięcioletnim okresie objętym unijnym projektem. Czy te wagony pozostaną na zaplanowanych trasach, czy skończą podobnie jak ED74.
Pirat - 26-09-2012, 16:03
Temat postu:
Otwarcie ofert na 30 piętrusów dla IC w listopadzie

PKP Intercity po raz kolejny przesunęło termin składania ofert na dostawę 30 pasażerskich wagonów piętrowych. Otwarcie ofert miało nastąpić w ten piątek, 28 września. Nową datą jest 30 listopada 2012 r.

Ostatnio termin został przesunięty w lipcu. Powodem był niezakończony proces pozyskiwania dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Z kolei pod koniec maja 2012 r. PKP Intercity wprowadziło szereg zmian w specyfikacji zamówienia na dostawę 30 piętrowych wagonów pasażerskich. To wpłynęło na ustalenie terminu składania ofert na lipiec 2012 r.

Firma, która wygra przetarg ma dostarczyć wszystkie wagony do 30 czerwca 2015 r. Przewoźnik wymaga przeszkolenia 84 pracowników w ustalonym przez siebie zakresie niezbędnym dla obsługi wagonów.
Wykonawca w celu zabezpieczenia umowy jest zobowiązany wnieść 5 proc. całkowitej ceny podanej w ofercie.

Ilość miejsc siedzących (stałych) w wagonie musi mieć nie mniej niż 110 w wagonie klasy 2 bez wydzielonej przestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów. Miejsc w wagonie klasy 2 z wydzieloną przestrzenią ma być minimum 85. W klasie 1 miejsc może być najmniej 75. Liczba miejsc stojących w każdym wagonie powinna wynieść 130 – 140, przy założeniu do czterech osób na metr kwadratowy.

źródło: Kurier Kolejowy
sphinx - 15-11-2012, 20:05
Temat postu:
Parafrazując tytuł wątku - PKP Intercity nie kupuje piętrusów:

http://intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/30%20wag%20pietrowych%20%2807.10.2011%29/pismo%20nr%20BFZ4-073-6332012%20-%20informacja%20o%20uniewa%C5%BCnieniu%20post%C4%99powania.pdf
Lord W - 16-11-2012, 18:18
Temat postu:
Szkoda i tyle. Confused
Pirat - 16-11-2012, 21:12
Temat postu:
Przetarg na 30 piętrusów dla PKP Intercity oficjalnie unieważniony

PKP Intercity poinformowały, że przetarg na zakup przez przewoźnika 30 wagonów piętrowych został unieważniony. Jako powód podano niemożliwość sfinansowania części tego projektu ze środków Unii Europejskiej.

Więcej TUTAJ
playy - 17-11-2012, 19:03
Temat postu:
I dobrze po co mi piętrowe wagony? lepsze są normalne
Jarul - 18-11-2012, 00:29
Temat postu:
Po to, że więcej osób się mieści, poza tym za 1 piętrusa płacisz PLK mniej niż za 2 zwykłe, Czesi nawet EZT robią piętrowe.
Lord W - 20-11-2012, 10:26
Temat postu:
Piętrowe są też wygodne i dużo osób w nie wejdzie. Te co jeżdżą u KMów mogłyby spokojnie na tej trasie jeździć.
Rodriges - 21-11-2012, 04:30
Temat postu:
Cytat:
Po to, że więcej osób się mieści, poza tym za 1 piętrusa płacisz PLK mniej niż za 2 zwykłe

To do czasu kiedy PLK zorientuje się, że piętrusów jest coraz więcej. Wymyślą coś, że jest większe obciążenie na oś i z tego powodu opłata powinna być większa niż dotychczas.
Jarul - 22-11-2012, 00:43
Temat postu:
Możliwe, nie potrafię wchodzić w stan umysłu w jakim zazwyczaj przebywa beton.
sympatyk - 15-02-2023, 22:55
Temat postu:
Piętrowe pociągi Pesy i Newagu dla PKP Intercity. Mamy wizualizacje!

Największe zamówienie w historii polskiej kolei, na 38 piętrowych pociągów push-pull może wykonać tylko konsorcjum dwóch liderów krajowej branży taborowej – Pesy i Newagu. PKP Intercity w końcu zakończyło przedłużający się okres zbierania ofert. Cena zwala jednak z nóg – prawie 8 miliardów złotych to znacznie więcej, niż planował wiele miesięcy temu przewoźnik.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polskie-pietrowe-pociagi-dla-pkp-intercity-jedna-oferta-w-gigantycznym-przetargu-111784.html
Pirat - 06-03-2023, 23:36
Temat postu:
Czy PKP Intercity stać na nowe piętrowe push-pulle?

W końcu stycznia PKP Intercity otrzymało ofertę w przetargu na zakup 38 piętrowych, szybkich zestawów push-pull. Jedyna oferta złożona przez konsorcjum Pesy i Newagu jest znacznie droższa niż oczekiwało tego PKP Intercity.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Ralny - 04-08-2023, 19:59
Temat postu:
Drugi przetarg na piętrowe push-pulle. Jakie będą pojazdy dla PKP Intercity?

PKP Intercity ponownie rozpisało przetarg na 38 piętrowych siedmiowagonowych zestawów push-pull i 45 wagonów. Zajrzeliśmy do specyfikacji tego zamówienia.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/drugi-przetarg-na-pietrowe-pushpulle-jakie-beda-pojazdy-dla-pkp-intercity-114612.html
Ralny - 07-08-2023, 20:37
Temat postu:
Takie składy push-pull chce kupić PKP Intercity

Jak już informowaliśmy, PKP Intercity ogłosiło drugi przetarg na dostawę 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczeniem usług utrzymania lokomotyw wielosystemowych. Teraz poznaliśmy szczegóły zamówienia.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/takie-sklady-push-pull-chce-kupic-pkp-intercity/
DarekP - 31-08-2023, 22:25
Temat postu:
Podoba mi się ta gra słowna. Rynek Kolejowy bardziej optymistycznie — Jakie będą składy, co sugeruje, że jednak będą. Kolejowy Portal już nieco ostrożniej — Takie składy chce kupić Intercity, a więc jest pewna doza niepewności.
A ja patrząc na potrzeby i realia finansowe przewoźnika, uważam niestety, że push-pulli nie będzie, nawet jak będą to obciążenie dla przewoźnika będzie tak duże, że wiele innych projektów nie zostanie zrealizowanych. Mówimy o kwocie rzędu 8 mld złotych i nie sądzę, żeby w drugim podejściu było taniej.
Wiatr polityczny wieje tak, że środków z KPO nie zobaczymy, a od tego zależał nie tylko ten przetarg, ale wiele projektów, na które liczą regiony. Obecnie już po terminie widać, że nawet Intercity zdaje sobie sprawę, że tych środków nie będzie i liczą, że państwo będzie sypać ratami, więc jakoś ten projekt uda się zmęczyć.
Pamiętajmy, że planowany jest nadal zakup 450 nowych wagonów i 95 lokomotyw, co też moim zdaniem wyjdzie w podobnych pieniądzach, więc obawiam się, że za niedługo się okaże, że z czegoś trzeba będzie zrezygnować.
Arek - 25-10-2023, 07:37
Temat postu:
Kolejna próba zakupu przez PKP Intercity składów piętrowych prawdopodobnie znów się nie powiedzie.

https://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/9327937,pietrowe-pociagi-dla-pkp-intercity-fiasko-miliardowego-przetargu.html
DarekP - 25-10-2023, 10:55
Temat postu:
Dość ciekawy sygnał biorąc pod uwagę coraz bardziej realną szansę na odblokowanie KPO. Może Intercity już czuje, że kończy się efekt wydajemy ile się da, by tylko wydać, bo na kolej wrócą "bankomaty"?
Miejmy nadzieję, że kolej będzie miała szczęście do jakiegoś sprawnego ministra, który postawi pewne rzeczy na nogi, co w tym przypadku może oznaczać przeliczenie realnego kosztu miejsca pasażera i np. dopuszczenie piętrowych składów EZT. Są na rynku warianty od 3 do 56 wagonów, można więc spokojnie uzyskać efekt zwiększania podaży mp. w weekendy.
Victoria - 17-12-2023, 17:17
Temat postu:
PKP Intercity myśli nad zakupem piętrowych EZT-ów

Jak już informowaliśmy w PKP Intercity analizowane są alternatywne kwestie związane z obsługą dużej liczby pasażerów. Przewoźnik ogłosił właśnie postępowanie RFI dotyczące dostawy fabrycznie nowych piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-intercity-mysli-nad-zakupem-pietrowych-ezt-ow/
Beatrycze - 02-01-2024, 20:53
Temat postu:
PKP Intercity: Piętrowe ezety mogą być alternatywą dla drogich push-pulli

Tomasz Gontarz przyznaje, że zainteresowanie spółki piętrowymi zespołami trakcyjnymi, jakie przejawia w ostatnim czasie, może być wyrazem poszukiwania alternatywy dla bardzo drogich ofert, jakie PKP Intercity otrzymało w dwóch przetargach na piętrowe zestawy push-pull.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-pietrowe-ezety-moga-byc-alternatywa-dla-drogich-pushpulli-116756.html
Ralny - 15-01-2024, 22:24
Temat postu:
Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Olbrzymia różnica pomiędzy zaplanowanym kosztorysem a realną ofertą z rynku w ofercie na zakup piętrowych pociągów push-pull dla PKP Intercity, prawdopodobnie sprawi, że przewoźnik zamiast wagonów i lokomotyw kupi zespoły trakcyjne.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/newag-rezygnacja-z-pushpulli-przez-intercity-nie-jest-dobra-informacja-116961.html
Arek - 09-02-2024, 21:11
Temat postu:
Na ogłoszone przez PKP Intercity zapytanie ofertowe w sprawie ewentualnego zakupu piętrowych ezetów zgłosiło się aż sześciu producentów. Ich propozycje mogą stać się alternatywą dla bardzo drogiej oferty konsorcjum Pesa-Newag w powtarzanym i nierozstrzygniętym przetargu na piętrowe zestawy push-pull.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pietrowe-ezety-w-pkp-intercity-szesciu-producentow-w-konsultacjach-117315.html
Arek - 21-02-2024, 08:59
Temat postu:
PKP Intercity ogłosiło plany unieważnienia przetargu na dostawę 38 pociągów typu push-pull i zamiast tego zainicjowania procedury zakupu piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Według informacji przekazanych przez rzecznika spółki, Cezarego Nowaka, nowy przetarg ma być ogłoszony w maju. Decyzja ta odzwierciedla zmianę strategicznego kierunku w planach zakupowych spółki, której celem jest modernizacja i rozszerzenie taboru.

https://www.nakolei.pl/pkp-intercity-uniewazniony-przetarg-na-u-push-pulle-pietrowe-ezt-w-planie/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group