INFO KOLEJ - forum kolejowe

Skargi i wnioski - Dzień pasażera kolei trwa

pospieszny - 28-10-2011, 20:37
Temat postu: Dzień pasażera kolei trwa
Dziś hucznie obchodzony jest dzień pasażera kolei, jednak, jak donoszą nasi czytelnicy, w pociągach Przewozów Regionalnych nic się nie zmieniło. Pociąg RegioExpress z Warszawy do Szczecina wyruszył z Warszawy Wschodniej z 20-minutowym opóźnieniem, bo pasażerowie nie mieścili się do środka. Podobna sytuacja miała miejsce na Dworcu Centralnym. Rzecznik Przewozów Regionalnych mówi, że skład został dziś "dwukrotnie wzmocniony".

Trwa dzień pasażera kolei. Na Dworzec Centralny w Warszawie wysłano dodatkowych pracowników, którzy informują pasażerów o zmianach w rozkładzie, czy dodatkowych pociągach. Od rana na dworcu pojawili się kolejowi specjaliści od Public Relations. Z uśmiechem na ustach informują o zmianach w rozkładzie i dodatkowych pociągach.

Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity zapewnia, że składy pociągów na okres nadchodzącego dnia Wszystkich Świętych będą także wydłużone, aby nie było ciasno. W rezerwie jest około stu pięćdziesięciu wagonów, które będą dołączane na obleganych kierunkach. Na dworcu swoje stanowisko ustawili także pracownicy Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Informują jak uzyskać odszkodowanie od przewoźnika za spóźniony pociąg, czy inne uchybienia. Jednak kolej zalicza kolejne wpadki. Dziś pisaliśmy już o pokazujących złą godzinę zegarach na Dworcu Centralnym, teraz na Alert24 dostajemy informacje o pociągu, do którego nie mieszczą się pasażerowie.

Dzień pasażera ciąg dalszy. Pociąg RegioEkspres z Warszawy Wschodniej do Szczecina Głównego wyruszył z ponad 20 minutowym opóźnieniem, bo nie wszyscy pasażerowie mogli wejść. W dodatku w pociągu rezerwacja nic nie znaczy, bo jest jak jedna wielka sardynka, a Przewozy Regionalne sprzedają bilety bez opamiętania - napisał "Lucasville"

Przewozy Regionalne sprzedawały po kilka miejscówek na miejsce?

W tym samym pociągu jedzie inny nasz czytelnik. - Ludzie posiadający rezerwacje miejsc w pociągu nie mogli do niego wejść. Ci, którym to się udało nie mogli z kolei przebić się przez tłum do swoich miejsc. Jak się później okazało niektórzy mieli pecha. Na ich miejsce sprzedano dwie rezerwacje (miejscówki są fakultatywne, istnieje możliwość ich zakupu tylko przez Internet) - pisze "matiej"

-Mam to 'szczęście' jechać pociągiem Kolei Regionalnych z Warszawy Centralnej do Szczecina. Miał wyruszyć o 15.18, ale opóźnienie wyniosło prawie pół godziny. Jadę w wagonie, który miał być bezprzedziałowy i z rezerwacją miejsc, ale nic z tego. Podstawiono zwykły wagon, a w dodatku ludzi jest na dwa takie pociągi. Nie ma nawet jak się poruszać po wagonie - pisze "Tsygalko"

"Osób jest dużo, ale skład został wzmocniony"

Przewozy Regionalne nie potwierdzają informacji o problemach w pociągu. - Był opóźniony, ale z powodu oczekiwania na przyłączenie wagonów - mówi Piotr Olszewski, rzecznik kolei. Jak dodaje, nie ma informacji o jakichkolwiek problemach z miejscówkami czy rozlokowaniem pasażerów. - Ten skład to standardowo cztery wagony. Dziś dołożyliśmy do niego trzy kolejne - mówi rzecznik. Jak mówi, kontaktował się z kierownikiem pociągu, który potwierdza, że "osób jest dużo". - Nie mogę potwierdzić informacji o problemach z miejscówkami. Jeśli takie wystąpiły, należy oczywiście składać reklamacje, a jeśli problem wynikł z naszej winy - uwzględnimy ją - dodaje.

Podróż z Warszawy do Szczecina tym pociągiem trwa planowo 6 godzin i 40 minut.

źródło: alert24.pl
Radek - 29-10-2011, 13:13
Temat postu:
Chaos i opóźnienia były też wczoraj na krakowskim dworcu głównym. Niestety do wczoraj włącznie trwał remont wiaduktu między Głównym a Płaszowem, pociągi jeździły jednym torem w obie strony. TLK do Białegostoku 15:00 odjechał z ok. 30 min. opóźnieniem, Regio z Oświęcima do Wieliczki 15:20 po 20 minutach dalej stał na dworcu i miał odjechać za ok. kolejne 20 min. (przez ten czas wpuszczano na Główny pociągi z Płaszowa m.in. iR Łużyce).
Natomiast rano przetrzymano ponad 20 min. Regio Kraków - Krzeszowice z 7:35 (odjechał 7:57). Powód? Skomunikowanie z opóźnionym Regio z Tarnowa. Wg rozkładu o 8:07 miał odjechać kolejny Regio w stronę Krzeszowic, jaki więc sens w takim skomunikowaniu (pociąg i tak czekał na Głównym pełen pasażerów, na Łobzowie na chłodzie czekał też spory tłum)?
piotr8 - 29-10-2011, 13:21
Temat postu:
Nietety podróżowałem tym pociągiem(REGIOEXPRES z Warszawy do Szczecina).Kierownik oraz drużyna konduktorska nie pojawiła się na całej trasie przejazdu.Nie można było składać reklamacji miejscówek!!!.Jedna wielka kpina!!!
Anonymous - 29-10-2011, 17:34
Temat postu:
Widzicie, bo w naszym wspanialym kraju jest tak... ze raz jedna spolka dba o pasazera, raz druga. Skonczyl sie okres ''nocy Mędzy'' w Intercity- okresu gdy co dlugi weekend dochodzilo do skandalu z za krotkimi pociagami. W tym czasie to PRzewozy Regionalne zbieraly pochwaly za propasazerska politykę. Niestety, teraz mamy odwrotna sytuacje. IC pod wodzą Malinowskiego stara sie jak moze, a tymczasem PRy zawodzą na całej linii.. Moze doczekamy sie sytyuacji, kiedy obie spolki beda starały sie podniesc poziom podrozowania, bo analizujac poczatek dlugiego weekendu stwierdzam, ze Przewozy calkowicie o nim zapomnialy.

Szczere brawa dla PKP Intercity za wzmocnienia pociagow.
EP07Budyn - 29-10-2011, 18:18
Temat postu:
Tak jak wczoraj. Pociąg PR-a, bodajże "Prosna", była obsługiwana przez maszynistę bez znajomości szlaku Łowicz - Zgierz co spowodowało gigantyczne opóźnienie tego pociągu i przez jazdę 40 km/h na tym odcinku opóźnienia innych pociągów. Z tego co wiem to nie wolno zatrudnić maszynisty bez znajomości szlaku do planowej obsługi danego pociągu.
Pawel_15 - 29-10-2011, 18:26
Temat postu:
Może jechać tym szlakiem pierwszy raz w życiu, ale musi mieć jako pomagiera osobę znającą każdy kamień na szlaku.

Co jak co ale w IC jest coś tam na plus, PR odkąd nie ma Moraczewskiego niestety coraz dłuższy minus...
alf1923 - 31-10-2011, 18:00
Temat postu:
Polonez z Warszawy do Terespola, w dniu przed długim weekendem , nabity co najmniej po brzegi. Ludzie na wschodniej wysypywali się z pociągu jak fistaszki. Za Łukowem (gdzie co najmniej 120osób wysiadło) ludzie dalej stali na korytarzach.
Pośpieszny "podlasie" 2 godziny później to samo.
Ale to co. W końcu ludzie ze wschodu to dzicz, obszczy-mury itp. Przecież i tak głosują na PiS.
Jeszcze po nowym rozkładzie zabierają wagony z pociągu pospiesznego "Mińsk Białoruski" (bo ten będzie kierowany na Gdańską).
Nie powinienem srać we własne gniazdo, ale, ale jebać taką kolej , a wszystkimi dyrektorami i prezesami wycieram sobie dupę! I wycierał dalej będę.
Nie jesteście warci nawet powiedzenia "dzień dobry" kiedy was ludzie będą widzieć. Mam nadzieje, że , a zresztą co was może złego dotknąć, kiedy jesteście nietykalni.
Pawel_15 - 31-10-2011, 18:33
Temat postu:
Uważaj żebyś za taki nagły przypływ szczerości nie zapłacił dyscypliną...
rumburak - 01-11-2011, 11:10
Temat postu:
piotr8 napisał/a:
Nie można było składać reklamacji miejscówek!!!


To znaczy, co konkretnie było źle z miejcówkami w REGIOekspresie? Ktoś zajął miejsce i nie chciał ustąpić, czy coś innego?
piotr8 - 05-11-2011, 18:16
Temat postu:
Sprzedano podwójne miejscówki na te same miejsca Sad co ciekawe napisałem skargę do Przewozów Regionalnych,niestety nie raczą odpisać...
witja - 05-11-2011, 19:41
Temat postu:
Nie wiem jak w PR, ale w IC w 99% podwójna miejscówka tak naprawdę nie jest podwójna, praktycznie zawsze ktoś ma inny wagon, miejsce, pociąg czy datę wyjazdu. Tak więc zanim rozpoczynacie się kłócić z obsługą "bo podwójne miejsce sprzedali", proponuję dokładnie sprawdzić, czy na pewno miejscówki są zdublowane.
rumburak - 05-11-2011, 20:05
Temat postu:
piotr8, Tobie się przytrafiła taka sytuacja? A czy mógłbyś powiedzieć coś więcej, tj. wskazać datę, pociąg, wagon i nr miejsca?

Przewozy mają trochę czasu na udzielenie odpowiedzi, na pewno odpiszą i dostaniesz przeprosiny i zwrot opłaty za miejscówkę. A jak nie, to pogonimy. Twisted Evil Na jaki adres pisałeś?
piotr8 - 06-11-2011, 14:47
Temat postu:
Tak to ja podróźowałem z dzieckiem.REgioekspres do Szczecina z dnia 28.10.2011 wagon nr 12 miejsca nr 103 i 108.Na te same miejsca inni pasażerowie mieli wykupione miejscówki z Warszawy do Konina, ja natomiast z Warszawy do Wronek.
Skargę przesłałem na adres info@p-r.com.pl.
przewoz - 06-11-2011, 14:48
Temat postu:
Cytat:
Nie wiem jak w PR, ale w IC w 99% podwójna miejscówka tak naprawdę nie jest podwójna,


Dokładnie. A już niejedną kłótnię o to słyszałem, ale zawsze kończyło się na doszukaniu się innej cyferki na rezerwacji.
Ciekawe, jak było w PR...
piotr8 - 06-11-2011, 14:55
Temat postu:
witja napisał/a:
Nie wiem jak w PR, ale w IC w 99% podwójna miejscówka tak naprawdę nie jest podwójna, praktycznie zawsze ktoś ma inny wagon, miejsce, pociąg czy datę wyjazdu. Tak więc zanim rozpoczynacie się kłócić z obsługą "bo podwójne miejsce sprzedali", proponuję dokładnie sprawdzić, czy na pewno miejscówki są zdublowane.


Nikt nie zamierzał się kłócić z obsługą pociągu.Chcieliśmy na spokojnie wyjaśnić zaistniałą sytuację, żeby w przyszłości nie miała miejsca.Nie była to wina obsługi pociągu lecz systemu sprzedaży miejscówek.
Miejscówki były sprzedane na dany dzień,godzinę,wagon i nr miejsca.Prosiłem żeby obsługa pojawiła się w wagonie, niestety nie przyszli od Warszawy do Wronek ( i po co w ogóle kupować bilety Wink )
Mogło być tak, że pasażer wykupił bilet i wystąpił o zwrot opłaty za bilet.Nie można tego stwierdzić jeśli w pociągu nie ma kontrolerów Sad
rumburak - 06-11-2011, 17:01
Temat postu:
przewoz napisał/a:
Ciekawe, jak było w PR...


System rezerwacji w PR jest trochę mniej dojrzały i mniej przetestowany, nic dziwnego - u nich rezerwacja miejsc to raczej dodatek, niż usługa podstawowa (świadczy o tym choćby brak rezerwacji w kasach, no i niewielka liczba pociągów Re z rezerwacją). Na pewno sprawa zostanie wyjaśniona.

Generalnie w sprawach reklamacji działania sprzedaży internetowej IPR pisałbym pod adresy podane na stronie https://biletyregionalne.pl/contact - tak na pewno będzie szybciej.

piotr8 napisał/a:
Chcieliśmy na spokojnie wyjaśnić zaistniałą sytuację, żeby w przyszłości nie miała miejsca.Nie była to wina obsługi pociągu lecz systemu sprzedaży miejscówek.


Dokładnie tak, a wchodząc w szczegóły: wina nieszczęśliwego zbiegu kilku okoliczności, którego nie przewidzieli autorzy systemu.

Tak czy siak, wyjaśnianie lepiej prowadzić w trybie reklamacji, a od obsługi można oczekiwać raczej tylko potwierdzenia zdarzenia, i ew. zadbania o miejsca zastępcze.
piotr8 - 10-12-2011, 15:50
Temat postu:
Reklamację przesłałem mailem ( 6 listopada) do dzisiaj żadnej odpowiedzi.Dlaczego przewozy regionalne "olewają" klienta? Evil or Very Mad
pospieszny - 10-12-2011, 17:03
Temat postu:
Twoja sprawa musi być wyjątkowo skomplikowana Rolling Eyes Monituj ponownie, może coś dla Ciebie wymyślą.
fiaa - 10-12-2011, 22:14
Temat postu:
Mi na maila odpowiedzieli tradycyjnym listem. Sprawdź skrzynkę pocztową.
piotr8 - 26-12-2011, 17:07
Temat postu:
Otrzymałem odpowiedź od PR.Proponują mi zwrot 6 zł ( dwie miejscówki) na konto.Czy to w porządku za kilka godzin stania w tłoku czy to jakaś kpina?
rumburak - 26-12-2011, 23:49
Temat postu:
No dobrze, ale czy Ty dałeś im swoją propozycję zadośćuczynienia (z jakąś konkretną motywacją oczywiście)? Bo jak nie, to co się dziwisz że idą po najmniejszej linii oporu.

Ja bym napisał na Twoim miejscu że poniosłem większą stratę niż 6 zł, bo zakup miejscówki to nie jest opłata za miejsce siedzące, tylko opłata za gwarancję jakości całej usługi. Gdybym wiedział że nie będzie rezerwacji, to bym w ogóle nie udał się w podróż (to jest przykładowa podstawa do zwrotu całości opłat za bilety).

[ Dodano: 26-12-2011, 23:50 ]
Poproś o 1 kg REGIOkrówek w ramach zadośćuczynienia, przynajmniej będą mieli z tym zgryz. Śmiech
piotr8 - 27-12-2011, 19:24
Temat postu:
Dzieki za radę Smile Tak uczynię Smile
pospieszny - 03-01-2012, 09:09
Temat postu:
Urząd Transportu Kolejowego wydłużył do siedmiu godzin dziennie czas pracy infolinii, która pozwala uzyskać informacje na temat praw pasażera w transporcie kolejowym.

Od 2 stycznia 2012 r. prowadzona przez UTK infolinia działa w dni robocze w godz. 9.00 – 16.00. Pracownicy Departamentu Praw Pasażera udzielają informacji pod numerami telefonów:

801 044 080 (do połączeń z telefonów stacjonarnych, opłata za połączenie zależy od cennika operatora, zwykle jest to 0,29 zł/min + VAT ),
22 46 04 080 (do połączeń z telefonów komórkowych, opłata według taryfy operatora).

Jednocześnie przypominamy, że uwagi i pytania dotyczące podróży koleją można przesyłać na adres e-mail: pasazer@utk.gov.pl


źródło: KOW

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group