INFO KOLEJ - forum kolejowe

PKP Intercity - Wzmocnione pociągi PKP Intercity

Szymek - 01-11-2011, 17:08
Temat postu: Wzmocnione pociągi PKP Intercity
Dzisiaj miałem przyjemność prowadzić d. Gałczyńskiego na odc. Warszawa W.->Poznań Gł. bez tłoku, wszystko za sprawą zapowiadanego wzmocnienia pociągów cieszących się największą frekwencją. I tak Gałczyński miał dzisiaj dodatkowy wagon klasy 1-szej nr 12, i dodatkowe dwa wagony klasy 2-giej.
Chrobry ostatnio też jedzie wzmocniony o 2 wagony klasy drugiej, proponuje wypisać jakie pociągi zostały jeszcze wzmocnione, na okres świąteczny.
Cieszę się że w końcu coś zaczyna się dziać jeśli chodzi o ilość wagonów, i zarządzania nimi, mam nadzieje że nie powtórzy się historia z Grudnia u.r.

P.s. 6 Wezwań do zapłaty, i kilka nowych biletów!! przypominam że okres prolongat studenckich z dniem dzisiejszym został przekroczony Exclamation
Viljar - 01-11-2011, 19:02
Temat postu:
Właśnie w sobotę jechałem do Poznania i zostałem mile rozczarowany faktem, że zarówno dawny "Pomorzanin", jak i inne dzienne pociągi na trasie Gdynia - Poznań, ma cztery wagony drugiej klasy. Przez ostatnie pół roku były zawsze po trzy "dwójki", przy frekwencji przekraczającej czasem 150% (!). Ten jeden wagon więcej bardzo się przydał.

Mam tylko nadzieję, że to poprawa na stałe.
clone - 01-11-2011, 20:07
Temat postu:
Trzeba jednak przyznać, że frekwencja w tym roku trochę gorsza niż rok temu. Wydarzenia ubiegłoroczne z brakiem wagonów jeszcze długo będą odbijać się czkawką. Zaufanie można bardzo łatwo i szybko stracić, ale dużo trudniej go odbudować. Nie ukrywam jestem bardzo mile zaskoczony tak wielką liczbą zmian w składach (każdy bardziej oblegany skład został wzmocniony). Za 2 miesiące kolejny sprawdzian, być może nawet trudniejszy.


Cytat:
i zostałem mile rozczarowany

tak nawiasem mówiąc to lepiej użyć słowa "mile zaskoczony" albo coś w tym rodzaju ;]
Anonymous - 01-11-2011, 21:18
Temat postu:
A nie wydaje Wam sie, ze i na cmentarzach bylo mniej ludzi niz kiedys, chociazby rok temu ? Zarowno ja, jak i wiele innych osob ma podobne przeswiadczenie - bylby to jeden z powodow, dla ktorych i w pociagach bylo mniej ludzi.

Korki takze mniejsze.
sokyl - 01-11-2011, 23:32
Temat postu:
Też to zauważyłem i myślę, że było tak dlatego, że tłum rozłożył się na cały długi weekend. Spora część osób odwiedzała dalsze od domu cmentarze już w niedzielę a pozostali dzisiaj. W tamtym roku 1 listopada wypadł w poniedziałek, więc większa kumulacja ludzi i weekend bardziej zbity niż rozbity. Na drogach również w tym roku wyjątkowo luźno, szczególnie wczoraj.
audrin - 02-11-2011, 00:08
Temat postu:
"Krakowianka" jeździła solidnie wzmocniona już od piątku. Na jednym obiegu sześć dwójek, na drugim pięć, w jednym jak i drugim składzie aż trzy jedynki (!), rzadko się zdarza, żeby TLK miała trzy wagony pierwszej klasy.

Dzisiejszy EIC Fredro nie był wzmocniony - ale nie było chyba takiej potrzeby. Cztery wagony klasy drugiej, w tym jeden bezprzedziałowy (159A) i trzy z przedziałami, standardowo trzy jedynki. Na odc. Poznań-Wrocław, frekwencja, niestety, ale porażająco niska. W bezprzedziałowej dwójce kilka osób, w wagonach z przedziałami po 1-2 osoby na przedział, pierwsza klasa bezprzedziałowa - zupełnie pusta.
Lil_Peter - 02-11-2011, 00:17
Temat postu:
Racja, zarówno w pociągach jak i na cmentarzach było nadzwyczaj pusto. Kwestia "rozbitego" weekendu jak widać "pomogła".
sebek - 02-11-2011, 07:56
Temat postu:
Ciekawe jak wypadnie najbliższy długi wekend tj. 11-13 listopada. Rok temu były straszne problemy, nie mogłem 10 listopada kupić biletu na pociągi Warszawa - Gdańsk a jak się okazało, w Ex były zajęte korytarze z powodu braku wagonów. W tym roku znów długi wekend, tyle, że krótszy o 1 dzień ale w czwartek 10 listopada, z tego co słyszałem, wiele osób masowo wyjeżdża w góry i nad morze, oraz w rodzinne strony. Znajomi już mieli problemy z kupnem biletu na 1kl w TLK Kraków - Kołobrzeg. Ostatnie miejsca dostępne, ale myślę, że podobnie jak teraz, IC dorzuci wagonów i zarówno 1 jak i 2 klasy.
pawelu - 02-11-2011, 08:24
Temat postu:
Na pewno wzmocniony został TLK 15105/51104 Warszawa Zach.-Olsztyn Gł.-Warszawa Zach.
Miejmy nadzieję, że kolejny długi weekend który już za kilka dni nas czeka też nie okaże się jedną wielką kompromitacją dla PKP, i w jakiś godnych warunkach będzie można podróżować.
Anonymous - 02-11-2011, 08:28
Temat postu:
A nie pomyśleliście, że wrażenie mniejszej ilości ludzi w pociągach jest spowodowane tym, że te pociągi zostały wzmocnione o dodatkowe wagony? Gdyby kursowały w normalnym zestawieniu, to zapewne byłoby ciasno.
neospazmina - 02-11-2011, 11:49
Temat postu:
wczoraj popołudniu jechałam TLK Rybnik - Białystok, w Tychach frekwencja 80% wsiadało ok. 80 osób. Katowice frekwencja 140%, dalej było jeszcze gorzej. Katowice odjazd +5minut, skład to 2+2+1+2+2+2+2bezprzedz. konduktor poddał się i nie sprawdzał biletów. Włoszczowa Płn. planowo Warszawa opóźnienie 10minut, ogólnie najlepsza sytuacja była w bezprzedziałówce na samym końcu chociaż ludzie stali w przejściu przy WC i w looku rowerowym...
Szymek - 02-11-2011, 22:21
Temat postu:
Dzisiaj jechałem d. Światowida do Katowic i też był wzmocniony, a na powrocie jechałem 48101 i nie był wzmocniony ale frekwencje miał ponad 100%, klasa 1 60%
OPi - 03-11-2011, 10:08
Temat postu:
A to już rozumiem, dlaczego 29 października Światowid ciągnął dwie jedynki. Świetny krok na przód, brawo PKPIC. Smile
Papero - 03-11-2011, 10:26
Temat postu:
Wczoraj TLK Wrocław (9:01) - Białystok chyba nie był wzmocniony bo już jakiś czas jeździ w zestawieniu 1-bar-2-2-2-2-2

Frekwencja przy wjeździe do Warszawy jakieś 80-90% miejsc siedzących.
Szymek - 03-11-2011, 18:44
Temat postu:
A ktoś widział może d. Przemyślanina 83200/38201 ?
Anonymous - 03-11-2011, 18:46
Temat postu:
Dzisiaj otrzymalem sygnaly, ze TLK Przemysl-Szczecin (tradycyjnie nie znam numeru pociagu) jedzie przeciążony, przed Krakowem korytarze pełne i ludzie okupujący WARS.
sasho33 - 03-11-2011, 18:50
Temat postu:
@Szymek,
ja widziałem w sobotę - 6x2kl. w tym jedna dwójka z przedziałami 6-msc., 2x1kl. (czerwone, nic wielkiego), kuszetka, tania kuszetka, 3xsypialka czyli razem 13 pudeł. Normalnie jeździ 5 dwójek i jedna jedynka (ogółem 11 pudeł), czyli wzmocnili o dwa wagony.

@Pułtuś,
zalezy, o której był przed Krakowem. Bo jak o świcie to 38111 Galicja, jak przed południem to 38101 Światowid.
Szymek - 03-11-2011, 19:13
Temat postu:
sasho33, Ważne że wzmocnili tą nocną patologie:)
Pewnie chodzi o Światowida... jutro go jadę... ale tego 8:38 z Poznania (83100)
Anonymous - 03-11-2011, 19:14
Temat postu:
@Sasho33


Świadowid.
sasho33 - 03-11-2011, 19:21
Temat postu:
A swoją drogą, widzieliście może, że Galicja (83110) ma do końca rozkładu przyjazd do Przemyśla o 2:07, a odjazd.. 3:00? Sprzątają już tylko raz na dwa dni, po przyjeździe do Szczecina gdzie zimuje 15 godzin.
Anonymous - 03-11-2011, 19:50
Temat postu:
Rotfl, co za żal .... Chociaz watpie zeby ten sam sklad przyjezdzal i odjezdzal z Przemysla.


A juz od jutra... TLK Przemyslanin przyjazd do Krakowa 7:25, przyjazd do Tarnowa .... 11:44... zycze pasazerom milego dnia, jedyne 4 godziny z Krk do Trn. Czasy kompletnego upadku są bliskie Neutral
Przemyślanin - 03-11-2011, 19:56
Temat postu:
Pułtuś, To nie czas jazy; tylko bardzo wydłużone do granic możliwości czasy postoju min. Kraków Główny 35 minut, Kraków Płaszów 80 minut oraz w Bochni 15 minut, gdzie to Przemyślanina wyprzedza skład 13101.
grzesik56 - 03-11-2011, 20:59
Temat postu:
faktycznie Przemyślanin na odcinku Kraków-Tarnów to juz mistrzostwo świata,co za cymbał taki rozkład wymyślił,ludzie przyjeźdźają do Krakowa i przesiadają sie na R 121 do Rzeszowa,szczyt głupoty ,do kabaretu temat idealny
Anonymous - 03-11-2011, 21:03
Temat postu:
Przemyślanin napisał/a:
Pułtuś, To nie czas jazy; tylko bardzo wydłużone do granic możliwości czasy postoju min. Kraków Główny 35 minut, Kraków Płaszów 80 minut oraz w Bochni 15 minut, gdzie to Przemyślanina wyprzedza skład 13101.



Ok ciesze sie, ale gdzie tu logika? Przeciez ten sklad od Płaszowa pojedzie na pusto - czysta strata dla IC !
Anonymous - 03-11-2011, 21:43
Temat postu:
Pułtuś, dziecko drogie, jeszcze się nie nauczyłeś, że na PKP i wszelkiej polskiej kolei nie ma czegoś takiego jak logika? Very Happy PKP łamie wszelkie zasady fizyki, chemii, matematyki i inne Very Happy
sebek - 10-11-2011, 16:23
Temat postu:
Jak wygląda sytuacja na dworcach i w pociągach, dziś mamy kolejny szczyt przewozowy, czy składy są wzmocnione?
tobiask2906 - 10-11-2011, 18:27
Temat postu:
sebek
Na YouTube jest juz film z skladem EIC Chrobry, ktory ma kolejny raz 4 wagony 159A! Very Happy
Szymek - 11-11-2011, 16:11
Temat postu:
sebek, wczoraj prowadziłem d. Krakowiankę w kierunku Krakowa Gł. i była wzmocniona:

EP07-B-B-B-B-B-WARS-A-A-A
pospieszny - 20-12-2011, 14:14
Temat postu:
PKP Intercity uruchomi w piątek, 23 grudnia dodatkowy pociąg z Warszawy, przez Kraków, do Zakopanego. Będzie to Express, tzw. TATRY BIS - podał przewoźnik.

Do Zakopanego pojedzie w sumie 14 wagonów - trzy klasy pierwszej i 10 wagonów klasy drugiej oraz wagon barowy. Pociąg wyruszy z Warszawy o 7:23.

Planowo Express Tatry ma 8 wagonów. "Jednak z uwagi na duże zainteresowanie ze strony pasażerów oraz ograniczenia techniczne na linii pomiędzy Krakowem a Zakopanem uniemożliwiające poruszanie się składów dłuższych niż ośmiowagononowych, pociąg od stacji Kraków Płaszów pojedzie do polskiej stolicy narciarstwa jako dwa odrębne składy - jeden z nich będzie zestawiony z ośmiu, a drugi z sześciu wagonów. W związku z tym pasażerowie przybędą do Zakopanego w dwóch turach - o 13:46 oraz o 14:05" podało Intercity.
26 dodatkowych pociągów

- W najbliższy piątek będziemy wzmacniać pociągi o dodatkowe wagony. Na dwa dni przed świętami możemy spodziewać się dużych kolejek do kas dlatego zachęcam wszystkich, którzy planują podróż pociągiem do zakupu biletu przez internet - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

W czasie świąt i Nowego Roku PKP Intercity uruchomi w sumie 26 dodatkowych pociągów, w tym 6 ekspresów i 20 TLK. Będą to przede wszystkim pociągi jadące w góry: Zakopane, Wisła czy Krynica. Wyruszą m. in. z Warszawy, Gdańska, Szczecina czy Krakowa.


źródło: Gazeta Wyborcza
atakan - 20-12-2011, 14:24
Temat postu:
pospieszny, Jak znam zycie to pojedzie 10 dwójek osimioprzedziałowych.
pospieszny - 20-12-2011, 14:31
Temat postu:
No aż takimi szczegółami się nie pochwalili Sad
DarekP - 21-12-2011, 11:13
Temat postu:
atakan napisał/a:
pospieszny, Jak znam zycie to pojedzie 10 dwójek osimioprzedziałowych.


Wyszedł Ci niezły skrót - chodzi zapewne o 10 dwójek, 10-przedziałowych, 8-miejscowych Rolling Eyes
Jest jeszcze opcja 111Arow - równie pojemne, a wygodniejsze, przy czym z bagażami trochę gorzej.
Pirex - 26-12-2011, 12:58
Temat postu:

DarekP - 26-12-2011, 14:19
Temat postu:
Czy jako Tatry-BIS pojechały wszystkie "jedynki"? Czy skład podzielono między nimi?
Tak by wyglądało według tego jak skład wjechał do Płaszowa.
sympatyk - 23-06-2017, 16:21
Temat postu:
Podwójnym pendolino z Trójmiasta do Krakowa. Skład będzie zwiększany częściej?

W pierwszy weekend wakacji na trasie między Trójmiastem a Warszawą i Krakowem jeden kurs zostanie wykonany przez połączony skład pendolino. Powodem jest duże zainteresowanie wśród pasażerów. Niewykluczone, że w kolejnych tygodniach PKP Intercity będzie wracało do tego rozwiązania.

Więcej:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Podwojnym-pendolino-z-Trojmiasta-do-Krakowa-Jest-szansa-na-stale-powiekszenie-skladu-n114118.html#tri
DarekP - 28-06-2017, 19:50
Temat postu:
Niestety jest też łyżka dziegciu - dwa składy Pendolino miały kłopoty by się zobaczyć i to podójne szczęście miało trochę pod górkę.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group