INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Proteza koniecpolska

Pirat - 30-11-2011, 18:04
Temat postu: Proteza koniecpolska
Hasło 'proteza koniecpolska' pojawia się w ostatnim czasie dosyć często, dlatego w niniejszym artykule opisujemy ten bardzo ciekawy projekt.

'Proteza koniecpolska' to potoczne określenie koncepcji połączenia Wrocław - Warszawa jaką opracował lub przynajmniej spopularyzował internauta 'Kolejarz 65'. Oczywiście internet pełen jest różnego rodzaju pomysłów, jednak ten wydaje się genialny zarówno w swojej zaskakująco prostej istocie jak również (lub wręcz co ważniejsze) w efektach jakie daje.

Sieć kolejowa Polski jako budowana przez trzech zaborców tak naprawdę nigdy nie odpowiadała faktycznym potrzebom Polski, w związku z czym czy to w II RP czy to w PRL prowadzono szereg prac mających na celu jej dostosowanie do potrzeb. Niestety jak przykład Wrocławia pokazuje takie same działania należy podejmować również w III RP. W przeciwieństwie do innych ważnych miast w kraju Wrocław tak naprawdę nigdy nie zyskał właściwego korytarza transportowego do Warszawy, choć stosowne działania prowadzono jeszcze w czasie zaborów, gdzie po stronie niemieckiej wybudowano nawet linię, jednak brak jej kontynuacji po stronie zaboru rosyjskiego zniweczył te plany.

W czasie II RP Wrocław był miastem niemieckim, później w okresie II WŚ nikt nie myślał o problemie a z Warszawy ponoć miały pozostać jedynie zgliszcza. Niewiele w tej sprawie poprawiło również PRL, gdzie nie do końca uregulowany status prawny 'ziem odzyskanych' sprawiał, że władze narodowe dosyć ostrożnie podchodziły do sprawy modernizacji ogólnie pojętego Śląska. Obrazem tego był całkowity brak działań w celu rozwiązania tego problemu.

W linii prostej oba miasta dzieli niecałe 310 km, jednak najkrótsza trasa linią magistralną prowadzi przez Ostrów Wielkopolski i Łódź. Trasa ma 390 km i to właśnie tamtędy przez znaczną część PRL prowadzone były najszybsze pociągi między Warszawą a Wrocławiem. Niestety w III RP rozpoczął się proces degradacji linii kolejowych, który doprowadził do tak długich czasów jazdy, że nawet obsługa dużych ośrodków miejskich wzdłuż trasy jak Kalisz czy Łódź nie była w stanie zapewnić odpowiedniego napełnienia składów.

Ponieważ Wrocław jest bardzo silnym ośrodkiem miejskim generującym duże potoki pasażerskie, więc wraz z modernizacją innych tras magistralnych pociągi łączące Wrocław z Warszawą zaczęły kursować trasami okrężnymi przez Poznań lub Katowice. Pomimo znacznego nadkładania drogi pociągi te są szybsze, niż jazda najkrótszą trasą.

Czytaj dalej...

źródło: inforail.pl
Anonymous - 30-11-2011, 18:26
Temat postu:
Wg mnie bardziej opłacałoby się zmodernizować od 160-200km/h odcinek Katowice-KK-Opole(105km) ponieważ:
1. Czas przejazdu Warszawa-Wrocław:
W-wa-Katowice 2h (po modernizacji CMK)
Katowice-KK-Opole 45min.
Opole-Wrocław 45min.
Łącznie 3h30min.,ale 4h też byłoby niezłym wynikiem.
2. Nie potrzeba byłoby uruchamiać dodatkowych pociągów kategorii Ex do Katowic, Gliwic, Opola. Po prostu jeden pociąg obsłużyłby kilka dużych miast.
3. Dodatkowo zyskalibyśmy skrócenie czasu przejazdu np. z Krakowa do Poznania.

Więc z ekonomicznego punktu widzenia ta opcja jest chyba najlepsza, tylko nie wiadomo do jakiej prędkości da się dostosować odcinek Katowice-KK-Opole.
new1987 - 25-12-2011, 12:57
Temat postu: Proteza
Mam swoje zdanie na ten temat. Z tego co słyszę w mediach cała ta zabawa z KDP to jedna wielka ściema. To logiczne, że coś takiego nie buduje się w 1 rok, tylko potrzeba na takie przedsięwzięcie co najmniej 10 lat! A w takim razie co przez te 10 lat ... Pociągi będą jeżdzić z Wa-wy do Wrocka w 6 godz. ? To logiczne że jest potrzebna jakaś szybka alternatywa i do tego jak najtańsza. A swoją drogą takiego kraju jak Polska nie stać na KDP, ponieważ 80% infrastruktury kolejowej nie nadaje się do użytku. Dlatego powinni rewitalizować pozostałe linie które najbardziej są potrzebne. Zresztą słyszałem pogłoski że tu chodzi głównie o linie z Warszawy do Wrocławia, tylko, że niektórzy dość dobrze to przemyśleli, gdyż przy remoncie protezy z Wrocławia będzie można dojechać na wschód kraju jak np. Kielce, Lublin, Chełm, Stalowa Wola, ... Ale są również warianty rozważane połączeń Wrocławia z Krakowem przez łącznice w Koniecpolu. Także to też nie jest tak chaotycznie robione. Ale że akurat Częstochowa i Opole przy tym zyskają to w czym problem ... ?
Lil_Peter - 26-12-2011, 12:34
Temat postu:
Tylko że z tego co się czyta, to ta proteza ma być robiona tylko pod 120km/h, a szkoda.
pospieszny - 23-01-2012, 08:07
Temat postu:
Konkurencyjna wobec tzw. protezy koniecpolskiej koncepcja skrócenia czasu jazdy pociągami z Wrocławia do Warszawy jest mało realna - twierdzi portal rynek-kolejowy.pl, powołując się na Ministerstwo Transportu.

Po odłożeniu na później projektu "polskiego TGV" resort transportu wrócił do koncepcji zwanej protezą koniecpolską. Wg niej pociągi ze stolicy na Dolny Śląsk najszybciej jeździłyby Centralną Magistralą Kolejową, po czym wyremontowaną gruntownie linią przez Koniecpol, Częstochowę Stradom, Lubliniec i Opole. Jednak konkurencyjny pomysł zgłosili niedawno senator z Wrocławia Jarosław Obremski i prezydent tego miasta Rafał Dutkiewicz. Ich zdaniem pociągi mogłyby jeździć krótszą niż przez Częstochowę trasą przez Sieradz, jednak wiązałoby się to z budową całkiem nowej, 50-kilometrowej linii.

Ten pomysł nie zyskał jednak [na szczęście dla Częstochowy - przyp. th] aprobaty resortu transportu. - Czas przejazdu pomiędzy Wrocławiem a Warszawą chcemy skrócić przy założeniu, że będzie on uzyskany dzięki modernizacji i rewitalizacji istniejących linii, a nie budowie nowych - mówi cytowany przez rynek-kolejowy.pl rzecznik resortu Mikołaj Karpiński. Koncepcję Obremskiego i Dutkiewicza nazwał "mało realną".
Budowa wiąże się bowiem z koniecznością wykupu gruntów, uzyskaniem decyzji środowiskowych, przygotowaniem projektu - a to wszystko długo trwa. Poprawę czasu jazdy między Warszawą a Dolnym Śląskiem Ministerstwo Transportu chce uzyskać do 2014 r., co jest realne tylko poprzez remonty istniejących szlaków.

Połączenie Warszawa - Włoszczowa Północna - Koniecpol - Częstochowa Stradom - Lubliniec - Opole - Wrocław zapewni czas przejazdu rzędu 3 h 30-3 h 45 min - twierdzi Karpiński.


źródło: Gazeta Wyborcza
Pirat - 08-02-2012, 19:42
Temat postu:
"Proteza koniecpolska" nabiera kształtów

Nabiera kształtów projekt szybkiego połącznia kolejowego z Częstochowy Stradomia do Warszawy i Wrocławia – informuje „Dziennik Zachodni”. Inicjator powstania parlamentarnego zespołu ds. przywrócenia ekspresowych i pospiesznych połączeń na tej trasie przez CMK, poseł SLD Marek Balt powiedział dziennikowi, że jeszcze w tym roku wyremontowany ma zostać odcinek Żelisławice – Julianka na linii kolejowej łączącej Częstochowę z Centralną Magistralą Kolejową.

Według gazety Andrzej Massel, wiceminister transportu, już zapowiedział, że na remont ok. 30 kilometrów torów zostanie przeznaczonych ok. 80 mln zł (więcej).

Odcinek Żelisławice – Julianka to część linii 61. Jej rewitalizacja jest związana z zapowiedzią realizacji projektu tzw. „protezy koniecpolskiej”. Przewiduje on połącznie Warszawy z Wrocławiem trasą przez Centralną Magistralę Kolejową i Częstochowę, wykorzystując efekty prowadzonych obecnie prac na CMK oraz już zrealizowany inwestycji na odcinku linii E30 Wrocław – Opole.

Po zakończeniu robót związanych z tym projektem czasu przejazdu ze stolicy do Wrocławia ma wynieść 3 godziny 30 minut dla najszybszego pociągu pasażerskiego, przy zakładanej prędkości 200 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej i 160 km/h na odcinkach Warszawa – Grodzisk Mazowiecki oraz Opole – Wrocław.

W celu stworzenia takiego połączenia i uzyskania założonego czasu przejazdu planowane jest: dokończenie modernizacji CMK na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Włoszczowa Północna, dokończenie remontów na odcinku linii nr 61 oraz przebudowa stacji Żelisławice w celu umożliwienia przejazdu z łącznicy Włoszczowa Północna - Żelisławice na linię nr 61 z prędkością 100 km/h, przeprowadzenie remontów obejmujących w szczególności wymiany ciągłe nawierzchni na linii nr 61 Żelisławice – Częstochowa Stradom, wykonanie w 2012 r. prac przygotowawczych dla projektu rewitalizacyjnego linii nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom – Fosowskie oraz realizacja prac budowlanych na wyżej wymienionej linii w roku 2013 w ramach projektu rewitalizacyjnego przy całkowitym zamknięciu odcinka jednotorowego Lubliniec – Fosowskie, jak również realizacja remontów na odcinku jednotorowej linii nr 144 Fosowskie – Opole Główne.

Przewiduje się, że te prace zostaną zakończone jeszcze w obecnej perspektywie finansowej UE, ale dokładny harmonogram inwestycji będzie znany po opracowaniu niezbędnej dokumentacji.

źródło: Rynek Kolejowy
Pirat - 25-08-2012, 20:03
Temat postu:
Zobacz zdjęcia "protezy koniecpolskiej" sprzed stu lat.

Jesienią rozpocznie się gruntowny remont linii kolejowej Koniecpol - Częstochowa Stradom, będący fragmentem wybudowanej w 1911 r. kolei kielecko-herbskiej. Dzięki uprzejmości Antykwarni Niezależna (ul. Kopernika 4) i jej właściciela Zbigniewa Biernackiego prezentujemy zdjęcia i pocztówki z początków istnienia tego szlaku komunikacyjnego.

Więcej TUTAJ
Pirat - 16-10-2012, 12:31
Temat postu:
"Koniecpolska" lepsza od planów budowy kolei dużych prędkości

Wrocław zyska wreszcie szybkie połączenie kolejowe z Warszawą. Podróż do stolicy skróci się do 3,5 godziny. Tym razem to nie mglista zapowiedź, ale bardzo realny plan. Pociągi szybką trasą mają kursować już za dwa lata. Rozwiązaniem jest tzw. proteza koniecpolska, która zbliży Dolny Śląsk do Centralnej Magistrali Kolejowej.

Czytaj dalej...

źródło: gazeta.pl
Anonymous - 16-10-2012, 12:49
Temat postu:
A gdyby tak zrealizowano protezę wieluńską, to by dopiero wiązało się z ograniczeniem czasu jazdy. Na razie mamy kikut Piotrków Towarowy-Biały Ług Smile
sympatyk - 18-01-2013, 14:18
Temat postu:
Zrewitalizują linię Częstochowa - Koniecpol.

Oddział Południowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych ogłosił przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 61 Kielce- Fosowskie na odcinku Koniecpol-Częstochowa Stradom.

Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ-Częstochowa Stradom".

Wykonawca ma zaprojektować i wykonać m.in. przebudowę nawierzchni kolejowej, wymianę torów, wymianę rozjazdów, wzmocnienie podtorza, przebudowę przejazdów kolejowych, rewitalizację obiektów inżynieryjnych, kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej, przebudowę urządzeń oświetlenia zewnętrznego w stacji Koniecpol, Turów, Julianka, Kusięta Nowe, Kucelinka oraz na dziesięciu przejazdach, zabudowę monitoringu antykradzieżowego sieci trakcyjnej na szlaku Lusławice - Turów, roboty branży automatyki i telekomunikacji na stacjach Koniecpol, Julianka, Turów, Częstochowa – Stradom, posterunku odgałęźnym Kucelinka, szlaku Koniecpol-Julianka.

Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 110 mln 691 tys. zł. netto. Zakończenie prac przewidziano na 30 listopada 2013 r.

Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium w wysokości 2 mln zł. Zamawiający powierzy realizację zamówienia tej firmie, która przedstawi najniższą cenę. Oferty można składać do 1 marca 2013 r. do godz. 10.00.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12093/Zrewitalizuja-linie-Czestochowa-Koniecpol.html
Zwrotnicowy - 02-02-2013, 19:19
Temat postu:
Narazie zakończył sie kompleksowy remont toru nr.1 wraz z wymianą trakcji od Koniecpola do Turowa.Rozpoczął sie 5.09.2012 a zakończył 30.01.2013-(zakończenie wieszania trakcji)
Polecam bardzo dobre fotki dokumentujące pracę na lini 61-Koniecpol-Turów
Remont linii 61 Koniecpol-Turów
Rok 2013 zapowiada sie bardzo pracowicie na "protezie".Wystarczy zerknąć na zakres prac planowanych na linii 61
Zamknięcia torowe-remonty linii kolejowych 2012-13

Pozostaje tylko czekać i śledzić kolejne etapy "Protezy Koniecpolskiej" Cool
Jaro - 02-02-2013, 22:38
Temat postu:
Cała ta sprawa "protezy" wygląda jak łaska warszafki dla Dolnego Śląska na "zamknięcie się". Jako mieszkaniec tego województwa protestuję wobec ciągłego marginalizowania od czasów przyłączenia do Macierzy. Jak wygląda połączenie komunikacyjne z centrum Polski, blisko 80 lat po wojnie?
Zwrotnicowy - 05-02-2013, 11:14
Temat postu:
Spokojnie.Nie robic nic-źle..robic-też źle.Niestety,ale infrastruktura kolejowa w polsce od lat 80/90 była olewana,niemodernizowana.To temat do innej dyskusji.Tak czy siak gdyby nie kasa z UE bylibyśmy dziś głęboko w *upie.Trzeba się cieszyc ze wkońcu coś jest robione.Proteza jest dobrym pomysłem-tak uważam.Remont linii 61 i 144 połączy Wrocław z Warszawą przez CMK.Wrócą też połączenia pośpieszne Lublin-Kielce-Częstochowa-Wrocław,na swój najkrótszy,pierwotny szlak.Skróci się znacznie czas przejazdu na tym odcinku.Wiele miast na tym zyska.
sympatyk - 18-02-2013, 12:47
Temat postu:
Wyremontują trasę Koniecpol - Włoszczowa Północ.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i przebudowę stacji Żelisławice oraz rewitalizację linii kolejowej nr 572 i linii nr 61 na odcinku Włoszczowa Północ - Koniecpol w zakresie drogi kolejowej.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa stacji Żelisławice oraz rewitalizacja linii kolejowej nr 572 i linii nr 61 na odcinku Włoszczowa Północ – Koniecpol w zakresie drogi kolejowej realizowana w ramach zadania pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom”.

Zamówienie ma być realizowane w dwóch fazach. W pierwszej fazie wykonawca ma opracować dokumentację projektową dla całego zakresu zamówienia oraz wykonać roboty budowlane branży kolejowo - drogowej i branży mostowej na linii nr 61 po torze nr 1 i linii nr 572. Ten etap ma zostać przeprowadzony w roku 2013. Z kolei w przyszłym roku wykonawca ma przeprowadzić analogiczne prace budowlane w torze nr 2. W ramach przedsięwzięcia wyregulowana zostanie oś toru dla linii nr 572 i torów nr 1 i 2 na docinku Żelisławice - Koniecpol oraz przebudowana zostanie nawierzchnia torowa łącznicy nr 572 na odcinku ok. 7,5 km. Ponadto, wyremontowane zostanie m.in. siedem przepustów, siedem przejazdów kolejowych, jeden most, a także perony 2 i 3 stacji Żelisławice.

Rozpoczęcie inwestycji ma nastąpić niezwłocznie po zawarciu umowy i zakończyć się do 15 listopada 2014 r. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 19,6 mln zł.

Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 392 tys. zł. Zleceniodawca wybierze tego wykonawcę, który przedstawi najniższą cenę za realizację zamówienia. Oferty można składać do 27 marca 2013 r.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12650/Wyremontuja-trase-Koniecpol-Wloszczowa-Polnoc.html
Victoria - 25-03-2013, 16:57
Temat postu:
Podpisano umowę na protezę koniecpolską

Z Warszawy do Wrocławia w ciągu 3,5 godziny? To coraz bardziej realne. Dziś w Częstochowie PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na rewitalizację odcinka Częstochowa – Fosowskie.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13283/Podpisano-umowe-na-proteze-koniecpolska.html
sympatyk - 16-04-2013, 10:21
Temat postu:
Za 8 miesięcy szybciej do Częstochowy z Koniecpola.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na prace rewitalizacyjne między Częstochową Stradomiem a Koniecpolem. Jest to kolejny kontrakt, który pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pociągiem z Warszawy do Wrocławia.

Rewitalizacja obejmuje prace na dwóch torach między stacją Częstochowa Stradom i Koniecpolem. Wykonawca - lider konsorcjum - CTL Service oraz partnerzy: Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie i Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „TOR” z Mysłowic zrealizują wszystkie prace budowlane za sumę 132,1 zł brutto.

Zakres inwestycji obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej oraz wymianę blisko 40 km nawierzchni kolejowej, przebudowę 33 przejazdów kolejowych, rewitalizację 27 obiektów inżynieryjnych, kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej na stacji Turów i Koniecpol, przebudowę oświetlenia na stacji Koniecpol, Turów i Julianka, montaż urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów oraz urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, a także prace z branży automatyki i telekomunikacji.

Inwestycja jest jednym z kluczowych projektów rewitalizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który wraz z pracami realizowanymi na odcinkach Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom oraz Fosowskie – Opole umożliwi najszybszym pociągom przejazd między Warszawą, a Wrocławiem w czasie krótszym niż 4 godziny. Trasa będzie wiodła z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego, dalej Centralną Magistralą Kolejową do Włoszczowy gdzie pociągi zjeżdżać będą na obecnie rewitalizowany ciąg od Włoszczowy przez Częstochowę, Fosowskie do Opola. Przejazd z Opola do Wrocławia będzie się odbywał po zmodernizowanej trasie będącej częścią międzynarodowej magistrali E 30 przebiegającej przez Polskę od granicy państwa z Niemcami przez Legnicę – Wrocław – Opole - Katowice - Kraków - Rzeszów - Przemyśl do granicy z Ukrainą.

Rewitalizacji odcinka Częstochowa Stardom – Koniecpol pozwoli na przywrócenie parametrów techniczno - eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej oraz prędkości rozkładowej 120 km/h. Inwestycja będzie miała wpływ nie tylko na połączenia dalekobieżne Warszawa – Wrocław. Czas przejazdu na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom skróci się o około 25 minut, co znacznie zwiększy przepustowość linii.
Zadanie to zostanie sfinansowane w większości ze środków budżetowych. Zakończenie prac w ramach tego projektu zaplanowano do końca listopada 2013 roku.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13575/Za-8-miesiecy-szybciej-do-Czestochowy-z-Koniecpola.html
Lidka - 16-04-2013, 21:04
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
(...)zrealizują wszystkie prace budowlane za sumę 132,1 zł brutto.

+ mln
sympatyk - 27-05-2013, 19:30
Temat postu:
Wrocław: Proteza koniecpolska to rozwiązanie bezzasadne.

Z informacji do jakich dotarł „Rynek Kolejowy” wynika, iż analizy, jakie od Ministerstwa Transportu uzyskało miasto Wrocław, jasno wskazują większą zasadność budowy linii dużych prędkości Wrocław – Łódź niż prace w ramach protezy koniecpolskiej. Mimo to projekt linii „Y” łączącej Warszawę z Łodzią i dalej Poznaniem oraz Wrocławiem, został zarzucony.
Nie jest tajemnicą, że największym i jednocześnie najgorzej skomunikowanym z centrum Polski miastem od czasów zakończenia II wojny światowej jest Wrocław. Najszybsze połączenia docierają do tego miasta przez Poznań albo przez Śląsk w czasie nie krótszym niż pięć godzin. Niestety, wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie radykalna zmiana nie nastąpi.

Miało być pięknie…
Sytuację miał zmienić projekt linii dużych prędkości łączącej Warszawę z Wrocławiem i Poznań przez Łódź. Został on wstrzymany przez Sławomira Nowaka, ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, tuż po objęciu przez niego tego urzędu. Nowak deklarował wówczas spotkanie z władzami Wrocławia w celu wypracowania innego rozwiązania, jednak, jak wypominają mu władze Wrocławia, do dziś nie dotarł na spotkanie, które sam chciał zorganizować.

– Przeszło 70 lat minęło od II wojny światowej a ciągle nie jesteśmy kolejowo połączeni z krajem. Minister Sławomir Nowak zarzucając projekt kolei dużych prędkości obiecał spotkanie z przedstawicielami władz Wrocławia, do którgo nie doszło do dzisiaj – powiedział Paweł Czuma, rzecznik prasowy prezydenta Wrocławia.

Alternatywą dla KDP ma być tzw. proteza koniecpolska. Projekt ten zakłada wykorzystanie w połączeniach do Wrocławia Centralnej Magistrali Kolejowej, rewitalizowanych aktualnie linii nr 61 i 144 pomiędzy Włoszczową i Opolem,a dalej jazdę linią E30 na trasie Opole – Wrocław. Jak wskazują władze Wrocławia, proteza koniecpolska to od początku rozwiązanie czasowe i prowizoryczne, bowiem deklarowany czas jazdy przez protezę będzie nadal mało atrakcyjny wobec podróży samochodem. Ponadto, Wrocław miał otrzymać od Ministerstwa Transportu analizy, które jasno wskazywały większą zasadność budowy linii dużych prędkości choćby z Wrocławia do Łodzi niż protezy koniecpolskiej.

– Z Wrocławia do Warszawy podróżni muszą jechać przez Śląsk lub Poznań. Składaliśmy wiele razy wnioski o połączenie przez Łódź, jednak odpowiedź zarówno ze strony Ministerstwa Transportu, jak i samego Sławomira Nowaka była właściwie żadna. Miał on się pojawić we Wrocławiu i mimo prób doprowadzenia do spotkania, rozmów nie podjął. To było wówczas, gdy skasowano pomysł szybkiej kolei „Y” – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Paweł Czuma, rzecznik prasowy prezydenta Wrocławia.

Prowizorki są najtrwalsze.
– Proteza koniecpolska nie jest dla Wrocławia rozstrzygnięciem problemów komunikacyjnych, zwłaszcza z Warszawą. Robi się rozwiązanie na około, które praktycznie nic nam nie da. Niestety, jak wiemy, w Polsce prowizorki są najtrwalsze – mówi Paweł Czuma. Władze Wrocławia zaznaczają również, że plany wznowienia budowy KDP tylko na odcinku Warszawa – Łódź są mało zasadne biorąc pod uwagę dobre połączenie drogowe Łódź – Warszawa oraz modernizowaną właśnie linię kolejową pomiędzy tymi miastami.

http://www.rynek-kolejowy.pl/45458/_Wroclaw_Proteza_koniecpolska_to_rozwiazanie_bezzasadne_.htm
Zwrotnicowy - 24-07-2013, 09:27
Temat postu:
Na częstochowskim odcinku "protezy" pracę przebiegają bardzo sprawnie i konkretnie.Między podg Kucelin a Częstochową Stradom robota wre;)
Szczegóły
Foto1
foto2 foto3
foto4 foto5
rufio198 - 27-07-2013, 12:30
Temat postu:
A jak od Stradomia w kierunku na Herby? W zeszłym tygodniu jechał tamtędy samochodem to nie widziałem żeby cokolwiek tam robili
hanys - 31-07-2013, 20:42
Temat postu:
Napewno robią odcinek Herby-Lubliniec, jednak tylko tor w kierunku Lublińca, tor w strone Herbów ma przejść tylko kosmetykę. Na Stradom - Herby też robiony będzie tylko tor w kierunku Herbów. Tor z Herbów do Stradomia tylko na kosmetyce.
Mi sie wydawało ze na Stradom-Herby roboty ruszyły już kilka miesiecy temu ?
Matz32 - 13-08-2013, 19:53
Temat postu:
Teraz największe sily sa rzucone na odcinek Fosowskie - Lubliniec bo do nowego rozkładu odcinek musi być gotowy.Poza tym zawsze sobie mozna ściągać plan zamknięć torowych i wszystko widać jak na dłoni
Dudzio - 13-08-2013, 20:24
Temat postu:
Skąd można ściągnąć takie plany zamknięć?
Dawid Łobzów - 13-08-2013, 21:42
Temat postu:
Wpisz w google "Wykaz zamknięć torowych PKP PLK 2012/2013"
Dudzio - 14-08-2013, 09:32
Temat postu:
Dzięki! Smile
sympatyk - 28-08-2013, 11:41
Temat postu:
Kto wyremontuje tory na odcinku Koniecpol - Częstochowa?

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację toru nr 2 linii kolejowej nr 61 Kielce - Fosowskie na odcinku Koniecpol - Częstochowa Stradom w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom.
Przedmiotem zamówienia o szacunkowej wartości 37 890 400 zł netto jest przygotowanie dokumentacji projektowej a także przebudowa nawierzchni kolejowej w tym:
-wymiana torów i wstawek,
-oczyszczenie mechaniczne podsypki,
-ścinanie ław torowiska,
-podbijanie i regulacja położenia torów w planie i profilu,
-wymiana rozjazdów,
-wzmocnienie podtorza,
-odbudowa rowów bocznych,
-wycinka drzew i krzaków.

Przetarg obejmuje także prace związane z:
-zabudowa uelastycznień w sieci trakcyjnej,
-wymiana konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej wraz z zabudowanym na danej konstrukcji osprzętem,
-regulacja sieci trakcyjnej
-demontaż i ponowna zabudowa przytorowych urządzeń eor.

Prace związane z robotami branży automatyki i telekomunikacji dotyczą również:
-wymianę sygnalizatorów
-wymiana elektromagnesów torowych SHP
-wymiana elektrycznych napędów zwrotnicowych
-zabudowę urządzeń ssp i łączności technologicznej na dwóch przejazdach kolejowych.

Firmy biorące udział w postępowaniu powinny wpłacić wadium w wysokości 757 808 zł. Jedynym kryterium wyboru ofert jest najniższa cena. Na oferty PKP PLK czeka do 14 października 2013 r. Wszystkie prace powinny zostać zakończone do 28 listopada 2014 r.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15645/Kto-wyremontuje-tory-na-odcinku-Koniecpol-Czestochowa.html
Anonymous - 28-08-2013, 14:41
Temat postu:
Zaraz zaraz, oddzielny przetarg na pierwszy tor a oddzielny na drugi? O co chodzi, przecież przetarg był a prace na jednym z torów dobiegają końca..
EU07-469 - 28-08-2013, 18:06
Temat postu:
I tak to nie do pojęcia. Chyba że jest takie mniemanie, że przez Łódź byłoby za tanio, po tej protezie zarobią więcej, bo jest o 22 km dalej. A tam - jeśli na odcinkach z setką nie ma zbyt wielu ograniczeń - do naprawy jest 40 km.
Matz32 - 05-09-2013, 22:14
Temat postu:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=459359&page=26 najnowsze foty z odcinka lisow -lubliniec
sympatyk - 10-10-2013, 22:39
Temat postu:
Wyremontują tor z Koniecpola do Częstochowy.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację toru nr 2 linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom.
Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom. Wykonawca będzie miał za zadanie przygotować dokumentację projektową i wykonać roboty polegające na budowie i przebudowie infrastruktury kolejowej.
W zakres prac wchodzą m.in. wymiana torów i wstawek, oczyszczenie mechaniczne podsypki, ścinanie ław torowiska, podbijanie i regulacja położenia torów w planie i profilu, wymiana rozjazdów, wzmocnienie podtorza, odbudowa rowów bocznych, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych, wymiana elektrycznych napędów zwrotnicowych wraz z umocowaniami na stacji Częstochowa – Stradom oraz na posterunku odgałęźnym Kucelinka. Poza tym zostanie wyregulowana sieć trakcyjna nad przebudowywanym torem nr 2 na odcinku Turów-Częstochowa Stradom oraz nad wymienianymi rozjazdami. Przebudowane zostaną trzy przejazdy kolejowe, które otrzymają samoczynną sygnalizację przejazdową. Dwa z nich zostaną dodatkowo wyposażone w półrogatki (w km 77,878 i 83,989).
Szacunkowa wartość zadania wynosi 37,8 mln zł netto. Inwestycja ma się zakończyć do 28 listopada 2014 roku. Wykonawca zobowiązany jest wpłacić wadium w wysokości 757,8 tys zł. O wyborze wykonawcy zadecyduje najniższa cena. Oferty można składać do 14 października.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16021/Wyremontuja-tor-z-Koniecpola-do-Czestochowy.html


UE dofinansuje remont odcinka Częstochowa – Fosowskie.

Karol Depczyński i Andrzej Pawłowski z zarządu PKP PLK oraz dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Paweł Szaciłło podpisali umowę o dofinansowanie projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa- Fosowskie".
Inwestycja obejmuje rewitalizację 60 kilometrów na odcinku linii nr 700 Częstochowa Osobowa - Częstochowa Stradom oraz odcinka linii nr 61 Kielce - Fosowskie.
W ramach przedsięwzięcia zostaną przeprowadzone następujące prace: wymiana istniejącej nawierzchni torów i rozjazdów, profilowanie ław torowiska, odtworzenie odwodnienia, remont przejazdów oraz naprawa obiektów inżynieryjnych.
Modernizacja wpłynie na poprawę przepustowości obu linii kolejowych, skrócenie czasu jazdy pociągów oraz podniesienie standardów podróży i bezpieczeństwa pasażerów.
Projekt jest realizowany w ramach VII osi priorytetowej - „Transport przyjazny środowisku", działanie 7.1 Rozwój transportu kolejowego. Wartość całkowita projektu wynosi 354,9 mln zł, natomiast wnioskowana wysokość dofinansowania UE to 212,6 mln zł.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16395/UE-dofinansuje-remont-odcinka-Czestochowa-Fosowskie.html
pp - 15-11-2013, 09:18
Temat postu:
Komentarz z forum RK.

2013-11-07 17:22:29 Autor: Opolanin ---
@ Kolejarz 65

W temacie podejścia PLK do linii Opole Gł - Lubliniec: mam trochę zawodowo do czynienia z firmą remontującą odcinek Opole - Fosowskie i na moje pytanie, czemu wszystkie perony odbudowywane są w starej lokalizacji czyli w po stronie rezerwy pod II tor a nie po przeciwnej (po której zlokalizowane są słupy sieci trakcyjnej) zobaczyłem bezradnie rozłożone ręce i odpowiedź - taki jest projekt. Pokazuje to, jak bezmyślnie i krótkowzrocznie planowane są prace i wydawanie pieniędzy, a przecież jeżeli ta rezerwa jest, to po kiego h ... ją zaśmiecać. Zresztą kwestia dodatkowej reelektryfikacji, która wyszła dopiero po rozpoczęciu prac a nie na etapie opracowywania SIWZ (stan konstrukcji - wyłażące zbrojenie ze słupów widoczne gołym okiem) jest chyba tego najlepszym przykładem.
Arek - 19-11-2013, 15:32
Temat postu:
Co już zrobiono na linii między Częstochową i Fosowskiem?

Na odcinku tzw. protezy koniecpolskiej pomiędzy Częstochową a Fosowskiem trwają prace rewitalizacyjne. Wykonawca inwestycji – Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie robi wszystko, by pod koniec 2014 r. była możliwa jazda tym odcinkiem na trasie Warszawa - Wrocław z prędkością 120 km/h.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17054/Co-juz-zrobiono-na-linii-miedzy-Czestochowa-i-Fosowskiem.html
sympatyk - 23-11-2013, 00:23
Temat postu:
PRK Kraków wykona rewitalizację toru na odcinku Koniecpol - Częstochowa Stradom.

Oferta PRK w Krakowie, czyli podmiotu zależnego Grupy ZUE, została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu przetargowym na rewitalizację toru nr 2 linii kolejowej nr 61 Kielce - Fosowskie na odcinku Koniecpol - Częstochowa Stradom.
Rewitalizacja toru zostanie wykonana w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ - Częstochowa Stradom".
Wartość brutto złożonej przez PRK oferty wynosi 43 880 619 zł. Wartość netto złożonej przez PRK oferty 35 675 300 zł. Zadanie musi zostać wykonane w termin do 28 listopada 2014 roku.

http://www.rynek-kolejowy.pl/49446/prk_krakow_wykona_rewitalizacje_toru_na_odcinku_koniecpol_czestochowa_stradom.html
Arek - 26-11-2013, 14:25
Temat postu:
Jak postępuje rewitalizacja "Protezy koniecpolskiej" do Fosowskiego:

http://www.rynek-kolejowy.pl/49486/jak_postepuje_rewitalizacja_protezy_koniecpolskiej_do_fosowskiego.html
sympatyk - 26-11-2013, 15:36
Temat postu:
Wyremontują szlak Julianka - Turów.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację toru nr 2 linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie na szlaku Julianka – Turów w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom”.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17127/Wyremontuja-szlak-Julianka-Turow.html
ET05 - 23-12-2013, 21:52
Temat postu:
Kończą, kończą i skończyć nie mogą...
sympatyk - 04-01-2014, 17:00
Temat postu:
Dworzec kolejowy na Stradomiu będzie musiał obejść się bez remontu.

Powstał w 1911 r. podczas przebudowy wąskotorowej kolei Herby - Częstochowa (otwartej w 1903 r.) na szerokotorową, "rosyjską", i przedłużania jej do Kielc. Wcześniej pociągi z Herbów kończyły bieg na stacji "Częstochowa I" położonej przy dzisiejszej ul. Boya-Żeleńskiego. Na rozstaw normalny linię przekuto podczas I wojny światowej.

Dworzec Stradom zbudowano z cegły i kamienia wapiennego, miał dwie kondygnacje i narożną wieżę. Zlikwidowano ją po II wojnie światowej, gdy podwyższano budynek o drugie piętro i go tynkowano. Ostatni remont dworzec przeszedł w 1990 r., przed VI Światowym Dniem Młodzieży: piaskowcem wyłożono hol i portal wejściowy.

Niestety, projekt idzie na półkę. - Na razie zrezygnowaliśmy z remontu. Decyzję podjęliśmy w oparciu o analizę możliwości komercyjnego zagospodarowania obiektu oraz jego stanu technicznego. Wynikało z niej, że dworzec jest w dobrej kondycji, a zainteresowanie potencjalnych najemców niewielkie - mówi Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP we Wrocławiu.

Więcej:
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,84749,15199879,Dworzec_kolejowy_na_Stradomiu_bedzie_musial_obejsc.html
Arek - 16-04-2014, 14:29
Temat postu:
Urząd marszałkowski nie zamierza reaktywować połączenia Częstochowa - Lubliniec po zakończeniu remontu torów. Tłumaczy się nikłą frekwencją. Po "Protezie Koniecpolskiej" będą jeździć tylko pociągi EIC i EIC Premium?

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,84749,15807770,Kolejowy_absurd__Nowe_tory_na_linii_Czestochowa__.html
sympatyk - 09-05-2014, 14:03
Temat postu:
Skrócenie czasu przejazdu o połowę na odcinku Fosowskie – Opole.

Odnowione perony z wygodnym dostępem do pociągów i ułatwioną obsługą dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, a przede wszystkim skrócenie czasu przejazdu o połowę – takie będą efekty trwającej rewitalizacji linii kolejowej nr 144 na odcinku Fosowskie – Opole.
Głównym efektem zleconych przez PKP Polskie Linie Kolejowe prac na tej trasie będzie zwiększenie prędkości do 140 km/h (poprzednio obowiązywała prędkość 50-60 km/h). Takie przyspieszenie będzie możliwe m.in. dzięki reelektryfikacji linii oraz pracom z zakresu przebudowy urządzeń zabezpieczenia ruchu.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19430/Skrocenie-czasu-przejazdu-o-polowe-na-odcinku-Fosowskie-Opole.html
Arek - 27-05-2014, 15:27
Temat postu:
Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po zrewitalizowanych torach na odcinku Koniecpol – Opole. Podróż z Warszawy do Wrocławia skróci się aż o 1,5 godziny, co będzie najlepszym w historii czasem przejazdu na tej trasie. Inwestycję przebiega zgodnie z harmonogramem.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19653/Do-konca-roku-skoncza-remont-trasy-Koniecpol-Opole.html
sympatyk - 16-08-2014, 08:36
Temat postu:
Pendolino Wrocław - Warszawa już w kolejowym rozkładzie jazdy.

Według planowanego rozkładu na trasie Warszawa - Wrocław kursować ma pięć par pociągów Pendolino. Dziennikarze "Rynku Kolejowego" dotarli nieoficjalnie do rozkładu jazdy pociągów EIC Premium, który obowiązywać ma od grudnia.
Z Warszawy Centralnej pendolino odjedzie o 6.20, 8.20, 13.20, 16.20, 18.20 (bez sobót). Z Wrocławia Głównego 5.18 (nie kursuje w niedziele), 6.18, 11.18, 16.18 i 18.49.
Czas jazdy z Warszawy Centralnej do Wrocławia ma wynieść 3 godz. 42 min. Wszystkie pociągi zatrzymają się na stacjach: Warszawa Zachodnia, Częstochowa Stradom i Opole Główne. Ostatni pociąg z Warszawy i pierwszy do Warszawy będzie mieć postój także w Lublińcu.
Przyśpieszenie możliwe będzie po zakończeniu remontu linii Opole - Częstochowa, a także modernizacji tzw. protezy koniecpolskiej między Centralną Magistralą Kolejową a Częstochową.


Więcej:

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16477511,Pendolino_Wroclaw___Warszawa_juz_w_kolejowym_rozkladzie.html#BoxBizTxt
maruda - 17-08-2014, 06:37
Temat postu:
Arek napisał/a:
Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po zrewitalizowanych torach na odcinku Koniecpol – Opole. Podróż z Warszawy do Wrocławia skróci się aż o 1,5 godziny, co będzie najlepszym w historii czasem przejazdu na tej trasie. Inwestycję przebiega zgodnie z harmonogramem.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19653/Do-konca-roku-skoncza-remont-trasy-Koniecpol-Opole.html


Uściślając,nie na odcinku Koniecpol-Opole,tylko na odcinku Żelisławice-Opole,więcej"byków"nie będę wypominał redakcji bądź co bądź fachowego? pisma,widać że artykuł przygotowany na kolanie a autor nie ma bladego pojęcia o położeniu i charakterystyce linii o której pisze.Zobaczymy też za czas jakiś,jak z jakością wykonywanego remontu,bo tamtędy z tego co wiem jeżdżą ciężkie towary z podkieleckich kopalń kruszyw.
Anonymous - 22-08-2014, 09:04
Temat postu:
Pendolinem jednym torem z Częstochowy Sradom do Opola aż do wiosny?
Cytat:
Na „protezie koniecpolskiej” (linia nr 61 Kielce-Fosowskie) część prac, na dwutorowym odcinku Częstochowa-Lubliniec, zaplanowana jest do 2 lutego 2015 r., co wymuszać będzie ruch jednotorowy dwukierunkowy.

http://www.rynek-kolejowy.pl/53625/pkp_plk_zdazymy_z_przygotowaniem_tras_pod_pendolino.html
maruda - 22-08-2014, 09:19
Temat postu:
A co,nie da się pendolinem po jednym torze jeździć,czy jak?Chyba aż taki zaborczy nie jest aby mu dwa tory naraz były potrzebne Shocked
hanys - 02-09-2014, 19:37
Temat postu:
No nie wiem jak to będzie wyglądać. Trasa Częstochowa-Lubliniec-Opole będzie bardzo zapchana od grudnia.
Bedą pewnie długie postoje w Lublińcu i Częstochowie Stradom z powodu mijanek.
maruda - 24-09-2014, 12:24
Temat postu:
Kto bedzie stał to bedzie,pendolino pojedzie na tej trasie z pierwszeństwem oraz odcinkami z zawrotną szybkością 120km/h. aż do CMK,gdzie już wreszcie pokaże co POtrafi i rozpędzi się w porywach,do jakichś 3/4 swoich możliwości....To dobrze ze jego astronomiczna cena która jest wypadkową osiągów,nie grała roli przy zakupie,wszak design rekompensuje wszystko a nas przecież stać na odrobinę luksusu i zapomnienia Śmiech
darian - 24-09-2014, 14:52
Temat postu:
maruda napisał/a:
Kto bedzie stał to bedzie,pendolino pojedzie na tej trasie z pierwszeństwem oraz odcinkami z zawrotną szybkością 120km/h. aż do CMK,gdzie już wreszcie pokaże co POtrafi i rozpędzi się w porywach,do jakichś 3/4 swoich możliwości....To dobrze ze jego astronomiczna cena która jest wypadkową osiągów,nie grała roli przy zakupie,wszak design rekompensuje wszystko a nas przecież stać na odrobinę luksusu i zapomnienia Śmiech


Czy taki luksus to wątpię .
Jeśli ktoś uważa łazienkę mikroskopijnych rozmiarów i fotele o szerokości 45 cm za luksus, to co w tym wypdku nie jest luksusem? Szerokość wnętrza Pendolino (według rzutów umieszczonych na oficjalnej stronie PKP IC) na wysokości górnych krawędzi foteli to tylko 247 cm. Dla porównania szerokość zewnętrzna pudła wszystkich 3 modeli autobusów eksploatowanych przez PB to 255cm. Pisałem o tym więcej 30.06.2014 w tym wątku: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=12362&postdays=0&postorder=asc&start=720
Obawiam się dużego rozczarowania wnętrzem 2 klasy w Pendolino. Musiał być jakiś powód, że Czesi w swoim modelu Pendolino zdecydowali się na tylko 3 fotele w rzędzie w drugiej klasie.
sympatyk - 11-12-2014, 22:34
Temat postu:
PLK ostrzega w parafiach przed Pendolino.

Nowy rozkład jazdy wprowadza radykalne podniesienie prędkości i ilości pociągów na tzw. protezie koniecpolskiej. PKP PLK podjęło działania mające na celu przestrzec kierujących samochodami przekraczającymi ten szlak. List trafił do urzędów i... parafii.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55028/plk_ostrzega_w_parafiach_przed_pendolino.html
Arek - 13-04-2015, 11:07
Temat postu:
Bobry podgryzają Protezę

Dopiero co podniesiona prędkość szlakowa na linii 61 po niedawno zakończonym remoncie mogła być ponownie obniżona przez zagrożenie podmyciem nasypu w gm. Herby, powstałe na skutek rozlewiska stworzonego przez bobry.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/56974/bobry_podgryzaja_proteze.html
soad - 13-04-2015, 12:32
Temat postu: Czy to aby Bobry?
Może to miłośnicy budowy KDP Warszawa Łódź Kalisz Wrocław/Poznań? Smile
krokodyl - 10-05-2015, 10:11
Temat postu: Za kilka lat będzie chyba płacz.
Jesteśmy w fazie radosnej twórczości,ale chyba i w fazie wzmożonego rozkradania,słyszałem bowiem o raporcie NIK dotyczącym jakości budów infrastruktury drogowej,który nie zostawia suchej nitki na budujących.Prawdopodobnie tak samo jest z infrastrukturą kolejową,bowiem z pierwszej ręki słyszałem,że proteza koniecpolska dopiero co oddana,już miejscami zaczyna się sypać,znajomy maszynista mówił mi,że jadąc tam "bykiem" z szybk.70km/h w niektórych miejscach szklanka na pulpicie już nie ustoi,czyli rzuca...To wszystko w niespełna rok po całkowitym oddaniu tego odcinka linii 61 po remoncie głównym,noi jeździ tamtędy pierdolyno!
Victoria - 19-07-2016, 15:00
Temat postu:
PLK zwiększą przepustowość „protezy koniecpolskiej".

Na fragmentach linii nr 61 zwanej „protezą koniecpolską" zamontowane będą urządzenia samoczynnej dwustawnej blokady liniowej. PLK ogłosiły przetarg na tę inwestycję.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-zwieksza-przepustowosc-protezy-koniecpolskiej-77419.html
sympatyk - 14-12-2017, 22:00
Temat postu:
UTK zdecydował o ograniczeniu ruchu na linii Kielce – Fosowskie.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego zdecydowanie przeciwdziała możliwemu zagrożeniu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. 13 grudnia wydał decyzję wprowadzającą ograniczenia ruchu kolejowego na odcinku Turów – Kucelinka na linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/utk-zdecydowal-o-ograniczeniu-ruchu-na-linii-kielce--fosowskie-84882.html
Beatrycze - 15-12-2017, 14:19
Temat postu:
Ograniczenie ruchu na LK61: Jest stanowisko PLK.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego zdecydowanie przeciwdziała możliwemu zagrożeniu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. 13 grudnia wydał decyzję wprowadzającą ograniczenia ruchu kolejowego na odcinku Turów – Kucelinka na linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie.

Ograniczenia ruchu kolejowego na linii kolejowej Kielce – Fosowskie to efekt nieprawidłowości związanych z wprowadzeniem do użytkowania samoczynnej dwustawnej blokady liniowej.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/utk-zdecydowal-o-ograniczeniu-ruchu-na-linii-kielce--fosowskie-84882.html
ciapaty - 18-12-2017, 18:51
Temat postu:
Z tegoż źródła:
Cytat:
wprowadzono równocześnie telefoniczne zapowiadanie pociągów tzn. – na szlaku pomiędzy stacjami Kucelinka – Turów znajdować się może jeden pociąg.

Witamy w XIX wieku Mad Evil or Very Mad
sympatyk - 08-01-2019, 21:03
Temat postu:
24 nowe rozjazdy zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże na trasie Kielce – Częstochowa. Jeden z nich jest zamontowany w Szczukowicach, pod Kielcami. Przez woj. świętokrzyskie pociągi pojadą płynniej. Inwestycja współfinansowana ze środków UE to ogólnopolski program rozjazdowy za 214 mln zł.



2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group