INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Odjazd Kolei Śląskich bez kierownika

Pirat - 05-12-2011, 21:01
Temat postu: Odjazd Kolei Śląskich bez kierownika
Koleje Śląskie chcą wprowadzić nowe zasady bezpieczeństwa. Pociągi z peronów będą ruszać na sygnał maszynisty, a nie jak dotychczas kierownika pociągu. - To pierwszy krok do zwolnień - alarmują pracownicy i żalą się, że firma już wprowadziła oszczędności. Części załogi nie wypłacono premii ani nadgodzin - pisze Gazeta Wyborcza. - Jeżeli na pulpicie jest kontrolka, która informuje o zamknięciu wszystkich drzwi, to kierownik pociągu nie jest potrzebny. Do tej pory przepis był rzadko wykorzystywany, bo starsze pociągi nie mają takiego systemu - przyznaje Alvin Gajadhur, rzecznik UTK.

Spółka przekonuje, że nowy system pozwoli KS zaoszczędzić setki tysięcy złotych na pensje dla kolejarzy, których trzeba byłoby zatrudnić podczas uruchamiania kolejnych linii. Tymczasem część pracowników Kolei Śląskich skarży się, że nowy system już teraz doprowadzi do redukcji etatów. Wiadomo bowiem, że od stycznia przyszłego roku część dotychczasowych kierowników pociągów zostanie zdegradowana do funkcji kasjerów mobilnych. - Gdy Koleje Śląskie rozpoczynały działalność, na siłę wyciągano pracowników z Przewozów Regionalnych, proponując im atrakcyjne pensje i obiecując stabilną pracę. Wielu się zgodziło, bo ludzie mają rodziny, nikomu się nie przelewa i liczy się każdy grosz. To nie jest w porządku - mówi Teresa Błazucka, wiceszefowa kolejarskiej 'Solidarności'.

Więcej...

źródło: inforail.pl
Mocny - 09-12-2011, 10:52
Temat postu:
Co na to mowi instrukcja IR1 oraz jakie stanowisko w tej sprawie zajmie UTK, zobaczymy w jakim kraju żyjemy.Oszczędności można robić ale nie kosztem bezpieczeństwa.Zobaczymy kto się pod tym podpisze.
piotr - 09-12-2011, 15:07
Temat postu:
Super pomysł na to żeby podróżni przeklinalli KŚ. Autorzy pomysłu może zastanowią się co będzie z pociągiem i podróżnymi jak zadziała hamulec bezpieczeństwa, kto zrobi próbę hamulca, jak uszkodzi się radiotelefon albo SHP, jak będzie mgła albo śnieżyca czyli przypadki w krórych kierownik musi jechać w kabinie maszynisty a jak go nie będzie to po prostu pociąg stoi. Podróżni z tego faktu chyba nie będą zachwyceni
rufio198 - 09-12-2011, 16:04
Temat postu:
Cytat:
Co na to mowi instrukcja IR1


Dopuszcza jazdę bez kierownika, jeżeli ezt jest wyposażony w kamery zewnętrzne tak aby maszynista mógł bezpiecznie dla podróżnych zamknąć drzwi i odjechać ze stacji

Cytat:
oraz jakie stanowisko w tej sprawie zajmie UTK


Ano zobaczymy - niezbadane są wyroki UTK Mr. Green

Cytat:
Oszczędności można robić ale nie kosztem bezpieczeństwa


Bez przesady - sam w Niemczech jechałem pociągiem bez kierownika, gdzie maszynista otwierał i zamykał drzwi i jakoś nikogo nie przytrzasnęło, nie zabiło itp.
EuroBahn Keolis w ten sposób jeździ po północnych Niemczech
pospieszny - 09-12-2011, 17:06
Temat postu:
"Jeżeli na pulpicie jest kontrolka, która informuje o zamknięciu wszystkich drzwi, to kierownik pociągu nie jest potrzebny. Do tej pory przepis był rzadko wykorzystywany, bo starsze pociągi nie mają takiego systemu - przyznaje Alvin Gajadhur, rzecznik UTK."

Kierownik pociągu nie jest do niczego potrzebny i słusznie bo np, w metrze nikt go nie widział a pociągi kursują Śmiech
Ocelot - 09-12-2011, 20:51
Temat postu:
piotr napisał/a:
Super pomysł na to żeby podróżni przeklinalli KŚ.


Odpowiadam - może nie na 100 % dokładnie ale NIC nie będzie.

W przypadku skomputeryzowanego taboru - Kierownik do próby nie jest wymagany- komputer sam odwala brudną robotę czyli sam robi próbę hamulca.Jak próba udana to jedziemy.
Jeżeli w obwodach pneumatycznych nie zastosowano tzw klapku Ackermana - to ponownie Kierownik nie jest potrzebny ( sygnalizacja "zerwania" hamulce na pulpicie maszynisty ).
W przypadku uszkodzenia SHP lub czuwaka - maszynista może dalej jechać. Wyjątkiem jest awaria OBU tych systemów, wtedy jazda tylko do najbliższej stacji.
W przypadku gdy warunki atmosferyczne są takie że widać tyle to na wyciągnięcie ręki przez okno - to przepisy w przypadku maszynisty regulują to wyraźnie - zwalniamy prędkość i tyle.
Przepisy też regulują sytuacje w przypadku uszkodzenia radiotelefonu - też jedziemy.

Ps. Nie że jestem przeciwny Kierownikom bo daleki jestem od tego lecz staram się wyjaśnić problem przestawiony przez przedmówce.

Metro akurat to zły przykład.
przewoz - 10-12-2011, 22:15
Temat postu:
Cytat:
w metrze nikt go nie widział a pociągi kursują


Porównaj sonie perony metra z peronami na Śląsku.
pospieszny - 10-12-2011, 22:32
Temat postu:
Tak, Ty z kolei porównaj sonie długość składów metra i KŚ Śmiech
jankrugielka - 10-12-2011, 22:40
Temat postu: Zycze powodzenia
KS to spolka z przyszloscia. Smile hehe. To bardzo dobry ruch dla oszczednosci na chwile.
karol22 - 11-12-2011, 08:32
Temat postu:
A ja sądzę, że ci co wymyślili ten projekt pracy drużyny konduktorskiej nie widzieli, chyba, że widzieli tylko sprzedawanie i kasowanie biletów.
A tak poza tematem. Czy teraz wszędzie skanują bilety w PR?
alf1923 - 11-12-2011, 11:47
Temat postu:
właściwie Polska zaczyna się robić coraz dziwniejszym krajem. PR, KS, KD, KW , KM,SKM - i to tylko na szczeblu REGIONALNYM! Rzeczywiście jeszcze trochę i każde województwo będzie miało "swoją kolej" na szczeblu województwa. A Pan Alvin G. poinformuje,że każde z województw będzie mogło mieć swój własny system bezpieczeństwa, w końcu mamy dziwny wolny rynek,a Polska to federacja złożona z 16 państw. Strach w ogóle podróżować pociągami. Jak Boga kocham. Gdzie nie pojedziesz to może spotkać Cie kara. A jak już będziesz chciał zapytać o bilety, ważność itp to pocałujesz klamkę maszynisty, a renoma owszem poinformuje Cię,pomoże, ale po okazaniu dowodu osobistego.

Zresztą problemem może i nie jest, brak kierownika, ale właśnie ten podział który nastąpił. Cała ta ustawa o PRach śmierdziała, a teraz śmierdzi jeszcze bardziej. Poprawcie mnie, ale wydaję się, że na broszurkach dla podróżnych np. obcokrajowców, rodzaje spółek i pociągów, w których obowiązuje dana taryfa, nie zmieszczą się w jednej stronie.
Temat rzeka.
pawlaklubuski - 11-12-2011, 14:37
Temat postu:
no chyba o to chodziło w Kolejach Śląskich, żeby były tańsze od Przewozów Regionalnych, więc o co szum?
ofelia - 12-12-2011, 15:09
Temat postu:
Ocelot, na miły bóg, przeczytaj dokładnie instrukcje. óźnPie wyjaśniaj na forum. Jeżeli czytałeś, to przeczytaj jeszcze raz lub dwa razy aż zrozumiesz.Boże, chyba nie pracujesz w drużynach pociągowych?

[ Dodano: 12-12-2011, 15:12 ]
no chyba o to chodziło w Kolejach Śląskich, żeby były tańsze od Przewozów Regionalnych, więc o co szum?


Pawlaklubuski jeżeli to do Ciebie dotrze to zrozum.Nie wszędzie można-wolno oszczędzać. Najważniejsze jest bezpieczeństwo podróżnych. Wiesz po co ten szum?
karol22 - 12-12-2011, 18:09
Temat postu:
pawlaklubuski O bezpieczeństwo i to, że kier. poc. jest przydatny pasażerom.
andrej - 07-02-2012, 17:32
Temat postu:
A miało byc tak pięknie , na początku dali ładną kasę za nic nie robienie , bo przypomne że przez pewien okres firma płaciła , a żaden pociąg nie kursował, a koniec jak zwykle będzie ten sam - klapa. Następnym razem jeden z drugim zastanowi się z pochopną decyzją opuszczenia IC czy PR, niech nowa firma wyszkoli sobie sama pracowników, a nie żeruje na istniejących spółkach, które wykańcza na zamówienie marszałka.
jasiu - 12-02-2012, 14:44
Temat postu:
W WKD nie ma kierownika, mało tego - maszynista w czasie postoju sprzedaje bilety. Jakoś można.
Anonymous - 12-02-2012, 16:52
Temat postu:
A w którym tramwaju w Polsce jest kierownik pociągu? WKD, kolej z nazwy, nie jest wyjątkiem.
pospieszny - 12-02-2012, 19:54
Temat postu:
Kiero jest w każdym szynobusie PR, ba w każdym ich gumowozie.
Te fakty w zestawieniu do ruchu tramwajowego jest dla nich prawie obelgą.
Całe szczęście że nie mają choć w nazwie nic z kolei Śmiech

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group