INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Modernizacja E30 Kraków-Reszów

pospieszny - 06-12-2011, 17:53
Temat postu: Modernizacja E30 Kraków-Reszów
W 2012 r. modernizowanych będzie pięć kolejnych odcinków linii kolejowej E 30 między Krakowem a Rzeszowem - poinformowali we wtorek przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych.

Celem modernizacji jest m.in. lepsza jakość połączenia krajów UE z Ukrainą.

Obecnie prace są prowadzone na sześciu odcinkach tej trasy. W 2012 r. rozpoczną się prace na odcinkach Podłęże – Kłaj, Kłaj – Bochnia, Bogumiłowice - Tarnów Mościce, Ropczyce - Sędziszów Małopolski i Rudna Wielka – Rzeszów Zachodni.

- Dotąd nie modernizowano blisko 140 km torów w jednym ciągu. Utrudnienia są i będą do końca 2014 r., za co przepraszamy - mówił we wtorek Wiesław Ogłoblin, dyrektor projektu ds. modernizacji linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków – Rzeszów. - Na czas Mistrzostw Świata Euro 2012 będziemy starali się zminimalizować utrudnienia na tej trasie - dodał.

Cała modernizacja ma objąć 138,7 km torów. W ramach prac na 16 stacjach przebudowane zostaną układy torów. Wybudowany ma być nowy przystanek osobowy - Dębica Wschodnia.

Cztery dotychczasowe stacje: Biadoliny, Czarna Tarnowska, Trzciana i Grabiny zostaną zamienione ma posterunki ruchu, a jedna - Rudna Wielka - zostanie zlikwidowana, w jej miejsce powstanie przystanek osobowy. Dodatkowo 13 przystanków osobowych na tej trasie ma być przebudowanych i dostosowanych do potrzeb osób, które mają kłopoty z poruszaniem się.

- W ramach projektu zaplanowano przebudowę i budowę blisko 150 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i estakad. Zlikwidowanych będzie 49 przejazdów w poziomie szyn – zapowiedział Ogłoblin. Część z nich zostanie zastąpiona wiaduktami lub powstaną drogi równoległe. W całości wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Wzdłuż torów powstanie 58 km ekranów akustycznych.

Po zakończeniu modernizacji, zaplanowanej do końca 2014 r., pociągi osobowe będą mogły osiągać prędkość 160 km/h, a pociągi towarowe 120 km/h.

Koszt całkowity projektu modernizacji szlaku to 4 mld 672 mln zł, z czego dofinansowanie z funduszy UE to 2 mld 181 mln zł.

Jak podkreślił Ogłoblin, celem modernizacji szlaku kolejowego z Krakowa do Rzeszowa jest pobudzenie rozwoju gospodarczego, poprawa jakości oferty przewozowej i lepsza jakość połączenia krajów UE z Ukrainą. Skrócić ma się czas jazdy pociągów, poprawić przepustowość linii oraz komfort i bezpieczeństwo jazdy. Chodzi też o poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i pieszym – stąd planowana likwidacja przejazdów.

Linia E30 jest trasą kolejową o priorytetowym znaczeniu. Przebiega na terenie Polski od granicy państwa z Niemcami przez Zgorzelec, Węgliniec, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Przemyśl na Ukrainę - do Lwowa i Kijowa.


źródło: KOW
PKPfan - 05-05-2012, 14:25
Temat postu:
Odcinki na których obecnie trwają prace (idąc od strony Rzeszowa):

1) Rudna Wielka - Trzciana
Obecnie pociągi śmigają po torze nr 2, który jest już gotowy; powoli dobiegają końca prace przy torze nr 1 i przystanku Świlcza - tak na oko to pewnie w okresie wakacji dobiegną końca. Stacje Rudna Wielka (przewidziana do likwidacji) i Trzciana póki co nietknięte.

2) Ropczyce - Dębica
Zaawansowane prace na torze nr 1, tor nr 2 jeszcze nietknięty. Na przystanku Lubzina trwają prace przy budowie nowych peronów, powstaje też już przystanek Dębica Wschodnia. Stacja Ropczyce nietknięta, za to całkowicie rozkopana jest Dębica. Pociągi pasażerskie mogą na niej korzystać tylko z peronu 3. Patrząc na stan zaawansowania to prace tutaj jeszcze trochę potrwają...

3) Grabiny - Czarna Tarnowska
Tutaj dla odmiany prace prowadzone są na torze nr 2 - tor nr 1 dopiero czeka na swoją kolej. Fajnie widać korektę jednego z łuków na tym odcinku.

4) Wola Rzędzińska - Tarnów
Prace prowadzone są na torze nr 1 a także samej stacji Wola Rzędzińska (powoli wyłaniają się już nowe perony) do łącznicy mijającej Tarnów

5) Bogumiłowice - Biadoliny
Tutaj także remontowany jest na razie tor nr 1, ale także stacje w Bogumiłowicach i Biadolinach (w przypadku obu stacji jest raczej wczesna faza remontu).

6) Brzesko Okocim - Bochnia
Na tym odcinku również trwa na razie remont na torze nr 1 przy czym prace są też raczej we wstępnej fazie - im bliżej Bochni tym stan ich zaawansowania jest większy. Natomiast na samych stacjach póki co nic się nie dzieje.

7) Podłęże - post. (???)
Tutaj w remoncie jest tor nr 2. Modernizacja prowadzona jest od stacji Podłęże i kończy się kawałek za miejcem, w którym dochodzą tory od strony Nowej Huty omijające Podłęże (nie pamiętam jak się ten posterunek nazywa). Prace w każdym razie mają się już ku końcowi - przynajmniej tak mi się wydaje


I to by było na tyle póki co. Pracownikiem kolei nie jestem więc jeśli coś przekręciłem to proszę o skorygowanie moich informacji. Prace posuwają się raczej szybko biorąc pod uwagę fakt, że rozpoczęły się późną jesienią zeszłego roku. Te obecnie prowadzone do końca tego roku powinny spokojnie zostać zakończone (no może poza stacją w Dębicy...) Wspomnianym odcinkiem ostatni raz jechałem 29 kwietnia.

Cytat:
W 2012 r. rozpoczną się prace na odcinkach Podłęże – Kłaj, Kłaj – Bochnia, Bogumiłowice - Tarnów Mościce, Ropczyce - Sędziszów Małopolski i Rudna Wielka – Rzeszów Zachodni.

Co do cytatu z artykułu zamieszczonego w poście powyżej to póki co na żadnym z tych odcinków prace się jeszcze nie zaczęły albo ja coś przeoczyłem...
pospieszny - 05-05-2012, 14:52
Temat postu:
W 2012 roku przewidywana jest realizacja robót budowlanych w lokalizacjach:

stacja Podłęże + podg. Rudzice

szlak Podłęże – Kłaj (tor 1)

szlak Kłaj – Bochnia (tor 1 i 2)

szlak Bochnia – Brzesko Okocim (tor 1)

stacja Biadoliny

szlak Biadoliny – Bogumiłowice (tor 1 i 2)

stacja Bogumiłowice

szlak Bogumiłowice – Tarnów Mościce (tor 1 i 2)

stacja Tarnów Mościce

stacja Tarnów

szlak Tarnów Wsch. – Wola Rzędzińska (tor 1 i 2)

stacja Wola Rzędzińska

szlak Czarna Tarnowska – Grabiny (tor 1 i 2)

stacja Dębica

szlak Dębica – Ropczyce (tor 1 i 2)

stacja Ropczyce

szlak Ropczyce – Sędziszów Małopolski (tor 2)

stacja Sędziszów Małopolski

szlak Trzciana – Rudna Wielka (tor 1 i 2)

stacja Rudna Wielka

szlak Rudna Wielka – Rzeszów Zach (tor 1)
Razio1 - 05-05-2012, 15:14
Temat postu:
A po modernizacji jaką ma być prędkość szlakowa? A na linia do Przemyśla (przepraszam za inf niezwiązane z tematem).
xMICHCIOx - 05-05-2012, 15:29
Temat postu:
Cytat:
Po zakończeniu modernizacji, zaplanowanej do końca 2014 r., pociągi osobowe będą mogły osiągać prędkość 160 km/h, a pociągi towarowe 120 km/h.

PKPfan - 05-05-2012, 18:28
Temat postu:
Razio1 odcinek Rzeszów - Przemyśl jest tylko rewitalizowany do 120km/h. Ale na jakim stanie zaawansowania są pracę to nie wiem (robią go już chyba drugi albo trzeci rok).

pospieszny odcinki do realizacji w 2012, które wymieniłeś - prace na nich zostaną także w tym roku zakończone? Czy tylko znaczy to, że w 2012 się rozpoczną?
pospieszny - 05-05-2012, 20:31
Temat postu:
PKPfan, Tak jak już wyżej podałem:

"W 2012 roku przewidywana jest realizacja robót budowlanych w lokalizacjach..."

Decydującym jest tu słowo +przewidywana+ Rolling Eyes
martini09 - 25-05-2012, 15:53
Temat postu:
Miałem wczoraj okazję jechać trasą od Krakowa Głównego do Krakowa Płaszowa i wobec tego mam pewne zapytanie do osób bardziej zorientowanych. Czy są przewidywane jakiekolwiek prace na ww odcinku w ramach modernizacji E30 Kraków-Rzeszów? Bo co trzeba szczerze powiedzieć prędkości szałowych to tam nie ma za bardzo. A na mostach dominuje prędkość ok 15-20 km/h.
pospieszny - 25-05-2012, 21:19
Temat postu:
RZESZÓW. Teraz pociąg z Rzeszowa do Krakowa jedzie aż 4 godziny, w 2015 roku ten odcinek pokona tylko w 75 minut

Z Rzeszowa do Krakowa przez najbliższe dwa lata będzie można szybciej pokonać samochodem niż pociągiem. Jeszcze w ub. roku tę trasę pociąg przejeżdżał w 2 godziny i 30 minut, a teraz w związku z modernizacją linii kolejowej do Krakowa dojeżdża w… 4 godziny. Jednak Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że już na początku 2015 roku ze stolicy Podkarpacia do Krakowa będziemy jeździć 160 km na godzinę i na pokonanie tego odcinka potrzeba będzie tylko 75 minut.

Rozpoczął się już trzeci etap modernizacji linii kolejowej E30 Kraków-Rzeszów. Cały odcinek, który zostanie dostosowany do większej prędkości pociągów liczy 138,7 km i przebiega przez 8 powiatów: krakowski, wielicki, bocheński, brzeski, tarnowski, dębicki, ropczycko-sędziszowski oraz rzeszowski. Koszt całkowity tej inwestycji wyniesie 4 mld 672 mln zł. Za te pieniądze zmodernizowany będzie układ torowy wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania ruchem.

Na trasie od Krakowa do Rzeszowa aż 73 sztuk krawędzi peronowych będzie dostosowanych do osób niepełnosprawnych czy kobiet, które przewożą dzieci wózkami. Wybuduje się lub przebuduje wiadukty kolejowe i drogowe oraz mosty. Powstanie też kilkadziesiąt przejść dla zwierząt, a wzdłuż linii kolejowych pojawią się ekrany akustyczne zmniejszające poziom hałasu.

- Podróżni muszą się uzbroić w cierpliwość, bo z powodu remontu torów przepustowość pociągów będzie mniejsza i będą one jeździć dłużej – poinformował Wiesław Ogłoblin, dyrektor projektu modernizacji linii kolejowej Kraków-Rzeszów. – Na odcinku z Dębicy do Rzeszowa będą m.in. wymieniane drewniane podkłady na betonowe i te roboty będą wykonywane najpierw na jednym torze, później na drugim. Żeby pociągi mogły jeździć 160 km/h, konieczne będzie zlikwidowanie kolizyjnych miejsc w przebiegu dróg kolejowych i drogowych.

Na przystankach kolejowych łatwiej będzie wsiadać do pociągów, bo po remoncie peronów, będą one wyższe o 55 cm. Tak jest już m.in. w Świlczy, gdzie jest już nowoczesny peron z wiatami, tablicą informacyjną, głośnikiem i zegarem.


źródło:supernowosci24.pl
Anonymous - 25-05-2012, 21:28
Temat postu:
Ten remont "wlasnie sie rozpoczyna" od jakichs dwoch lat. Ja dzis jechalem, i od Krakowa do Tarnowa zadnych prac nie widzialem. Zreszta beda i tak sie zwijali zeby na czas EURO byla jako taka przejezdnosc. Tymczasem Marcel Bus do Rzeszowa zadomowił sie na dobre.
dyżurny - 25-05-2012, 23:20
Temat postu:
Pułtuś, a Ty się zaciąłeś z tym Marcelem? Rynek nie znosi próżni - jest remont to i czas przejazdu dłuższy, a ludzie jakoś muszą jeździć. Spadek frekwencji jest oczywisty (patrz na Wrocław - Opole, tam podczas remontu sporo ludzi odpłynęło od kolei, ale teraz kiedy szybko można przejechać ludzie powracają do żelaznych smoków).
grzesik56 - 26-05-2012, 20:18
Temat postu:
w takim tempie jak teraz robią to jak skończą ten odcinek to te które są teraz remontowane,będą się nadawały z powrotem do rremontu,a Bochnia -Brzesko teraz oprócz ustawiania ekranów przed bochnią to nie robią nic,A minister wyjdzie i powie że trwa remont-nie ośmieszał by sie kolejny uzdrowiciel
dyżurny - 26-05-2012, 22:24
Temat postu:
grzesik56, a kiedyś tam ostatnio jechałeś? Bo ja dzisiaj, i wbrew pozorom prace posuwają się do przodu (zresztą nie tylko tam - Tarnów - Wola Rzędzińska tam jest już zrobiony cały tor wraz z siecią)
Edik - 26-05-2012, 23:08
Temat postu:
Odcinek Czarna-Grabiny też ładnie im idzie Smile
grzesik56 - 27-05-2012, 07:57
Temat postu:
dyżurny, a dzisiaj jechałem i kilka razy w tygodniu jezdże i między Bochnia a Brzeskiem oprócz tych ekranów nie dzieje się nic.
Pomiędzy Biadolinami a Bogumiłowicami robią tylko do 15 jak jacyś urzednice.
I nic nie pisałem od odcinkach od Tarnowa na wschód
pospieszny - 05-07-2012, 22:09
Temat postu:
Nowymi torami z Krakowa do Rzeszowa

Trwa modernizacja linii Kraków – Rzeszów. Efektem prac, kosztujących 3 mld 829 mln zł netto, będzie między innymi podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich do 160 km/h i towarowych do 120 km/h.
Projekt przewiduje, między innymi, modernizację 138 km torów, przebudowę układów torowych na 16 stacjach i podwyższenie standardu 14 przystanków osobowych. Na linii powstaną przejścia dla zwierząt, a ponad 40 mostów i przepustów będzie dostosowanych do ich potrzeb.
Linię kolejową osłoni w wyznaczonych miejscach łącznie 58 km ekranów akustycznych.
Realizację projektu zaplanowano w latach 2010 – 2014.
Projekt Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III POIiŚ 7.1-30 współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


źródło: Kurier Kolejowy
sheva17 - 05-07-2012, 23:20
Temat postu:
Od Rzeszowa szlakowa będzie wynosić już tylko 120.
Anonymous - 06-07-2012, 00:13
Temat postu:
Czy po modernie możliwe bedzie zejscie do czasu ponizej 3 h dla pociagu Przemysl Gl - Krakow Gl i 6 h dla pociagu Przemysl - Wroclaw Gl ? Teoretycznie tak, w praktyce zaś...
sheva17 - 06-07-2012, 11:54
Temat postu:
Przemyśl- Kraków TAK, do Wrocławia nie wierzę.
pawelu - 06-07-2012, 12:06
Temat postu:
Miejmy tylko nadzieję, że ta modernizacja będzie przebiegała ZNACZNIE SZYBCIEJ I SPRAWNIEJ niż na E65 pomiedzy Warszawą a Gdańskiem bo tam idzie to tragicznie. Poza tym aby się jeździło 160 km/h to muszą być lokomotywy i wagony dostosowane do tych parametrów. EP09 i Husarzy nie ma na razie za dużo muszą być one głównie do międzynarodowych pociągów. Także chyba to wszystko zbyt optymistycznie wygląda. Pożyjemy, zobaczymy.
martini09 - 06-07-2012, 12:19
Temat postu:
Co do lokomotyw i wagonów to nie powinno chyba być problemów, gdyż jak zaczną kursować Pendolino to uwolnią się składy z Krakowa i Katowic przez Warszawę do Gdyni. Da to sporo wolnego taboru na 160 km/h, także o odpowiednią obsługę E30 raczej chyba nie ma co się martwić.
Robert83 - 06-07-2012, 12:49
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Czy po modernie możliwe bedzie zejscie do czasu ponizej 3 h dla pociagu Przemysl Gl - Krakow Gl i 6 h dla pociagu Przemysl - Wroclaw Gl ? Teoretycznie tak, w praktyce zaś...


W praktyce nie czarujmy się TLK dalej bedą jeżdziły 120 km/h tak jak to jest na odcinku Opole Zachodnie-Wrocław Brochów. Także na odcinku Przemyśl-Kraków 3 h to będzie max osiągnięć a EX osiągną 2.5 h. A co do odcinka Kraków-Wrocław to 4 h po modernie Jęzor-Kraków to będzie wszystko co możliwe. Gdyby zrobili Opole-Gliwice na 160 no to wtedy realne byłoby dla TLK czas na odcinku Wrocław-Kraków 3 h 23 min a dla np EC Wawel to 3h. bo Gliwice-Jęzor obejmuje tylko rewitalizacja na 120. Także wniosek końcowy? TLK Przemyśl-Wrocław 7h a dajmy na to EX Przemyśl-Wrocław 5.5h.
pospieszny - 06-07-2012, 13:58
Temat postu:
Zakładany czas przejazdu po ukończeniu modernizacji w rozkładzie jazdy 2015 miedzy Rzeszowem a Krakowem to 75 minut, nie bierzemy pod uwagę pociągów Regio.
Robert83 - 07-07-2012, 01:07
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Zakładany czas przejazdu po ukończeniu modernizacji w rozkładzie jazdy 2015 miedzy Rzeszowem a Krakowem to 75 minut, nie bierzemy pod uwagę pociągów Regio.


Rzeszów Gł-Kraków Gł to 158 km moim zdaniem ten czas jest zbyt optymistyczny ponieważ odcinek Opole-Wrocław EC Wawel pokonuje w 47 min a to jest 82 km więc ja bym w to nie wierzył za bardzo-no chyba że profil linii jest lepszy bo EC Wawel zwalnia do 120 jadąc przez Lewin Brzeski,Brzeg i Oławę a od Brochowa jest 110. noi w Lipkach zwalnia do 50. Uwzględniając powyższe dane 75 min nawet dla EIC będzie ciężkie do wyciągnięcia.Mówiąc o modernizacji E 30 uważam iż odcinek Opole Zachodnie-Wrocław Brochów jest najbardziej zasadnym odniesieniem.Warto też zauważyć iż odcinek Wrocław Gł.-Węgliniec najszybszy czyli EC Wawel pokonuje w 82 min a to jest 136km.
sabatnik - 07-07-2012, 13:03
Temat postu:
Czy zagrożeniem dla jakości modernizacji może być też bliskość autostrady A4? Żeby czasem ludzie nie przesiedli się do pociągów? Nie lubię teorii spiskowych ale w różnych miejscach zdarzało mi się wyczytać takie aluzje.
pospieszny - 07-07-2012, 13:20
Temat postu:
No idąc tym tropem można też byłoby zapytać czy zagrożeniem dla E30 i autostrady nie są Jasionka i Balice?
Anonymous - 07-07-2012, 13:24
Temat postu:
Tia, bo myslisz ze to przypadek ze ciagle nie mogą zacząć od 10 lat z modernizacja Katowice-Krakow a kiedy juz musza zaczac bo kasa z UE przepadnie, to ciagle "niedasie" i w sumie nie wiadomo czy w ogole w tym roku zaczną. Tam gdzie sa wielkie pieniadze nie ma przypadkow. To, ze nie beda robic najbardziej zniszczonego odcinka czyli Myslowice-Katowice to rowniez dziwny przypadek i zbieg okolicznosci. A Stalexport liczy zlotowki.

Cytat:
A co do odcinka Kraków-Wrocław to 4 h po modernie Jęzor-Kraków to będzie wszystko co możliwe


Aha, czyli modernizacja za ciezkie miliardy i czas jazdy gorszy o godzine od busa Rolling Eyes A jak slysze, ze docelowo ma byc 1h20 miedzy Katowicami a KRakowem (77km!) po modernizacji za 1,5 miliarda zlotych, to mnie krew zalewa Evil or Very Mad
Robert83 - 08-07-2012, 20:19
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Tia, bo myslisz ze to przypadek ze ciagle nie mogą zacząć od 10 lat z modernizacja Katowice-Krakow a kiedy juz musza zaczac bo kasa z UE przepadnie, to ciagle "niedasie" i w sumie nie wiadomo czy w ogole w tym roku zaczną. Tam gdzie sa wielkie pieniadze nie ma przypadkow. To, ze nie beda robic najbardziej zniszczonego odcinka czyli Myslowice-Katowice to rowniez dziwny przypadek i zbieg okolicznosci. A Stalexport liczy zlotowki.

Cytat:
A co do odcinka Kraków-Wrocław to 4 h po modernie Jęzor-Kraków to będzie wszystko co możliwe


Aha, czyli modernizacja za ciezkie miliardy i czas jazdy gorszy o godzine od busa Rolling Eyes A jak slysze, ze docelowo ma byc 1h20 miedzy Katowicami a KRakowem (77km!) po modernizacji za 1,5 miliarda zlotych, to mnie krew zalewa Evil or Very Mad


Te 80 min między Katowicami a Krakowem to dla Regio a dla TLK ma to być 62 min. Także porównywalnie jak odcinek Opole-Wrocław (82 km).
myszka - 08-07-2012, 20:44
Temat postu:
Mam przed sobą rejonowy rozkład jazdy z lat 1967/68. I tak 45 lata temu najszybszy pociąg tj. Ex Ślązak odcinek Katowice - Kraków Gł. pokonywał bez zatrzymywania się w 1 h 06' ( 6302/1 ) i 1 h 05' ( 3602/1 )! Pośpieszne z postojami w Trzebini i J. Szczakowej jechały 1 h 10' do 1 h 15'. Osobówki zaś 1 h 30' przy postojach na wszystkich przystankach.
Robert83 - 08-07-2012, 20:47
Temat postu:
myszka napisał/a:
Mam przed sobą rejonowy rozkład jazdy z lat 1967/68. I tak 45 lata temu najszybszy pociąg tj. Ex Ślązak odcinek Katowice - Kraków Gł. pokonywał bez zatrzymywania się w 1 h 06' ( 6302/1 ) i 1 h 05' ( 3602/1 )! Pośpieszne z postojami w Trzebini i J. Szczakowej jechały 1 h 10' do 1 h 15'. Osobówki zaś 1 h 30' przy postojach na wszystkich przystankach.


Świetne dane! Czyli będzie 4 minuty szybciej dla TLK a osobówki 10 minut szybciej-mały postęp ale jednak.
Anonymous - 08-07-2012, 21:21
Temat postu:
Niesamowite. Wychodzi na to, ze:

Linia na Vmax = 120 bez rezerw daje taki czas przejazdu jak linia z Vmax = 160 ze smiesznymi rezerwami PLK, ktore zażynają dobre czasy przejazdu. Wstrząsające bedzie, jesli po modernie za kilka miliardow osiagniemy czas przejazdu taki jak w 1968 roku Exclamation
Robert83 - 08-07-2012, 21:29
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Niesamowite. Wychodzi na to, ze:

Linia na Vmax = 120 bez rezerw daje taki czas przejazdu jak linia z Vmax = 160 ze smiesznymi rezerwami PLK, ktore zażynają dobre czasy przejazdu. Wstrząsające bedzie, jesli po modernie za kilka miliardow osiagniemy czas przejazdu taki jak w 1968 roku Exclamation


Pytanie czy cały odcinek Jęzor-Kraków będzie na 160? Szczakowa i Trzebinia-te stacje na pewno zostawią na koniec do przebudowy tak jak to było z Brzegiem i Oławą. A generalnie jaki z tego wniosek? Iż lepiej byłoby zrewitalizować linie na 120 a o ile taniej! Zysk na odcinku Opole Wrocław (82km) jest 13 minutowy(różnica między 120 a 160).
Anonymous - 08-07-2012, 22:17
Temat postu:
Pewnie ze taniej i szybciej. Ale Jewropa każe dostosowac szlaki CE (tak to sie chyba nazywa?) do standardow 160 dla pasazerskich i 120 dla towarowych, nawet jesli te wartosci sa na papierze i zaden pociag nie kursuje z maksymalna nominalną predkoscia. Modernizacje w polskim stylu to iście pyrrusowe zwyciestwa.
Robert83 - 09-07-2012, 14:44
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Pewnie ze taniej i szybciej. Ale Jewropa każe dostosowac szlaki CE (tak to sie chyba nazywa?) do standardow 160 dla pasazerskich i 120 dla towarowych, nawet jesli te wartosci sa na papierze i zaden pociag nie kursuje z maksymalna nominalną predkoscia. Modernizacje w polskim stylu to iście pyrrusowe zwyciestwa.


Zgadzam się-ponieważ mam przykład TLK Przemysław który mimo iż wagony są na 160 i często jest prowadzony EP09 to i tak na odcinku Opole-Wrocław nie wykorzystuje możliwości i jedzie i tak 120.
PKPfan - 23-07-2012, 23:22
Temat postu:
Wczoraj (22.07.2012r.) pokonowyłem wspomnianą trasę TLK Brzechwa. W porównaniu do mojego postu sprzed kilku miesięcy nastąpiło kilka zmian (od razu zaznaczam, że mogłem coś przeoczyć, raz z powodu tzw "przycięcia komara" od czasu do czasu oraz dużego tłoku - po prostu głupio było co chwilę przepraszać współpasażerów w przedziale i wychodzić na zewnątrz sprawdzić co się dzieje na drugim torze). Zmiany, które zauważyłem:

- roboty weszły na dwa nowe odcinki tzn. Rzeszów Zach. - Rudna Wielka oraz Bochnia - Kłaj (w obu przypadkach zamknięcie toru nr 2)

- zmodernizowany tor nr 2 na odcinku Rudna Wielka - Trzciana tym razem zamknięty - powód to rozgrzebanie wspomnianego toru na odcinku kilkuset metrów tuż za stacją Rudna Wielka. Ale nie umiem powiedzieć czy jest to po prostu jakieś dokończenie wcześniej nie zmodernizowanego odcinka toru nr 2 czy też poprawianie niedoróbek.

- gotowe są już perony na przystanku Świlcza

- gotowy jest już tor nr 1 na odc. Grabiny - Czarna Tarnowska - i to właśnie po nim odbywa się ruch

- gotowe są oba tory w okolicach post. Rudzice (ten za Podłężem w kierunku Krakowa)

Jeśli coś błędnie podałem proszę o poprawki!
Edik - 24-07-2012, 12:38
Temat postu:
Przy samym przejeździe kolejowym w Grabinach wyremontowany tor jest zamknięty z uwagi na budowę tunelu.
Anonymous - 24-07-2012, 22:01
Temat postu:
Na jednym torze na odc. Kłaj - Bochnia rozpoczęto demontaż szyn. Na razie zgarnięto tłuczen. Na pozostalych odcinkach nie widzialem nawet jednego robotnika, a jeżdze tamtędy regularnie co 2-3 dni Rolling Eyes Tak czy siak fajnie wygladaja te nowe podkłady miedzy Biadolinami a Bogumiłowicami.
Elektronik - 25-07-2012, 16:47
Temat postu:
Jeszcze grzebią przy moście w Rudzicach na torze 1.
Anonymous - 25-07-2012, 17:23
Temat postu:
Ale owe grzebanie zwiazane jest z remontem linii Podłęze-Mydlniki przez Nową Hutę i z modernizacja E30 nie ma nic wspolnego Razz Jadac przez Rudzice przez chwile jedzie sie jak na prawdziwej magistrali: swiezy tłuczeń, nowiutkie słupy trakcyjne, lśniące tory. Szkoda ze to tylko 500 metrow Razz
Elektronik - 25-07-2012, 17:38
Temat postu:
Ważne, że w ogóle coś tam robią. Między nasypami tworzył się basen.
Anonymous - 25-07-2012, 23:03
Temat postu:
http://www.rmf24.pl/news-mniej-polaczen-lotniczych-i-drozej-z-olt-express,nId,624661
Upada mit konkurencyjności samolotów...w połączeniach krajowych.
Kolej na całym odcinku E30 od Wrocławia do Przemyśla powinna kopnąć się w tyłek i modernizować na maksa.
Dlaczego skasowano połączenia lotnicze Katowice-Rzeszów? Rynek nie znosi próżni i jakby pociągi w 3 h jechały z G.Śląska do Rzeszowa to byłaby to realna konkurencja nawet dla samochodów.. Realnie jakby na całym odcinku było 140-160, to dałoby się wyciągnąć nawet 2 h!! Twisted Evil
Robert83 - 26-07-2012, 16:09
Temat postu:
Tomek-Gliwice napisał/a:
http://www.rmf24.pl/news-mniej-polaczen-lotniczych-i-drozej-z-olt-express,nId,624661
Upada mit konkurencyjności samolotów...w połączeniach krajowych.
Kolej na całym odcinku E30 od Wrocławia do Przemyśla powinna kopnąć się w tyłek i modernizować na maksa.
Dlaczego skasowano połączenia lotnicze Katowice-Rzeszów? Rynek nie znosi próżni i jakby pociągi w 3 h jechały z G.Śląska do Rzeszowa to byłaby to realna konkurencja nawet dla samochodów.. Realnie jakby na całym odcinku było 140-160, to dałoby się wyciągnąć nawet 2 h!! Twisted Evil

Nie jest możliwe wyciągnięcie 2 godzin bo na zmodernizowanym odcinku Opole-Wrocław EC Wawel który kursuje tam z rozkładową 160 pokonuje ten odcinek w 47 min więc zakładając 160 od Katowic do Rzeszowa możliwe jest dla EX 2h 21 min. Wiadomo jednak że Katowice-Sosnowiec Jęzor będzie na 120 i Kraków Główny-Kraków Bieżanów też więc realny czas przejazdu dla pociągu TLK to będzie 3h a dla EX 2 h 40 min.To i tak będzie powrót do normalności.
Elektronik - 27-07-2012, 07:24
Temat postu:
W Cikowicach nad rzeką Rabą rozebrali już część mostu toru nr 2.
Rzeszowianin - 18-09-2012, 13:11
Temat postu:
Pociągiem z Rzeszowa do Krakowa w 75 minut?
Tak, w 2015 roku

Zrodlo : http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120918/REGION00/120919608
Anonymous - 18-09-2012, 21:31
Temat postu:
Te same nowiny24 napisały w 2009, że 160 pojedziemy w .... 2012 wiec niech sie kuźwa nie odzywaja teraz, bo znowu zapeszą Rolling Eyes


Miedzy Tarnowem a Podlezem wreszcie położono pierwsze nowe szyny - w obrębie stacji Biadoliny Cool
Tomasz - 19-09-2012, 01:25
Temat postu:
Dlatego uważam że najważniejsze jest samodzielnie myślenie na podstawie obserwacji "na żywo" a nie to co prasa.

I ten kawałek do Rzeszowa to chyba szybciej zrobią niż do Katowic. I ciekawe dlaczego akurat te Katowice są dyskryminowane w połączeniach z Krakowem. I wydaje mi się że to PiS rządzi na Podkarpaciu, a PO na Śląsku akurat nie ma w tym momencie żadnego znaczenia. Tu jest jakiś grubszy przekręt wydaje mi się, offtop się zrobił jak coś to będę kontynuował wypowiedź w stosownym temacie.
aanniiaa - 30-10-2012, 15:05
Temat postu:
Tomasz, prędko nie zrobią tego odcinka z Krakowa do Rzeszowa i nawet nie zgadniesz dlaczego...
Najgorzej jest na odcinku z Podłęża do Tarnowa. Żeby zacząć zasadniczy etap prac potrzebna jest - jak wszystkim zapewne wiadomo - decyzja środowiskowa. Jedną z ostatnich brakujących ma wydać pan K., czyli łysiejący włodarz Bochni. Teraz pytanie dla ludzi inteligentnych: jak ma być wydana taka decyzja, jeśli gość mając w d... przepisy non-stop wymyśla sobie fanaberie w postaci chociażby przejść dla pieszych przez środek głowicy rozjazdowej czy kładkę dla pieszych przez Rabę, usytuowaną pomiędzy (!) obydwoma torami (mostami) z Vmax=160 km/h?! Obawiam się, że co najmniej do najbliższych wyborów samorządowych prace będą się bardzo ślimaczyć...
Anonymous - 30-10-2012, 19:30
Temat postu:
Tomasz napisał/a:
D I ciekawe dlaczego akurat te Katowice są dyskryminowane w połączeniach z Krakowem. I wydaje mi się że to PiS rządzi na Podkarpaciu, a PO na Śląsku akurat nie ma w tym momencie żadnego znaczenia. Tu jest jakiś grubszy przekręt wydaje mi się, offtop się zrobił jak coś to będę kontynuował wypowiedź w stosownym temacie.


BOZE Shocked Na prawde nie wiesz?! Bo to że widzisz przekręt, to akurat swiadczy o tym ze dobrze rozpoznajesz zachodzace zjawiska. Polityki w to nie mieszaj. Postaraj sie dowiedziec czegos o takich rzeczach jak Stalexport, tajny aneks, autostrada A4. Wtedy moze domyslisz sie prawdy i dowiesz sie, czemu linia z Krakowa do Katowic nie zostanie zmodernizowana za naszego zycia.. Albo przynajmniej do 2020 r. bo chyba ten rok znajduje sie w owym aneksie Zg
robertmar - 21-04-2013, 22:56
Temat postu:
Jak obecnie wygląda sytuacja na E30? Zaszły jakieś postępy od października?
snajper - 22-04-2013, 08:07
Temat postu:
Ostatnio jechałem i między Krzeszowicami a Zabierzowem był ruch jednotorowy, stały jakieś maszyny. Widziałem też w Krzeszowicach SM42 ciągnące jakieś maszyny.
sabatnik - 23-04-2013, 10:08
Temat postu:
W weekend grzebali przy przejeździe kolejowym w okolicy Pisar (jakiejś mniejszej dróżki, nie tym z półzaporami). Od wczoraj nie zauważyłem zmian.
Anonymous - 23-04-2013, 15:13
Temat postu:
Uwielbiam Was. Grzebanie przy zwrotnicy albo wymianę kabla lub malowanie szlabanu uznajecie za rozpoczecie modernizacji a przeciez istnieje cos takiego jak prace utrzymaniowe. Jechalem dwa razy do Katowic i z powrotem wczoraj i przedwczoraj i pomijajac kwestie zwiazane z załamaniem nerwowym po przejezdzie tą trasą stwierdzic nalezy, ze poki co nic sie tam nie dzieje. Moze modernizacja ruszy, teraz mowi sie cos o 30 kwietnia, zobaczymy jak to bedzie.
danio - 23-04-2013, 20:08
Temat postu:
@Snajper, Tam był ruch jednotorowy bo nie skończyli tego co zaczęli Smile
Tak jak za Mysłowicami zlikwidowali jeden tor, ale nie mieli kasy położyć nowy.
Nawet ja wolę IRbusem jeździć niż pociągiem na odcinku Katowice - Kraków.
aanniiaa - 27-04-2013, 17:13
Temat postu:
Wszyscy narzekacie... Dlaczego nikt nie zauważył sterty nowiutkich fundamentów pod słupy trakcyjne, rozładowanych po północnej stronie stacji Kraków Mydlniki?!
Anonymous - 27-04-2013, 19:37
Temat postu:
Może dlatego że jakieś dwa lata temu też Mydlniki były załadowane podkładami? Laughing Przeznaczonymi do remontu obwodnicy towarowej w Krakowie jak sie okazało. Trzeba być ostrożnym, zresztą żeby zamontować te podkłady trzeba najpierw zerwać tor, zrobić warstwe filtracyjną, wzmocnić podtorze jeśli trzeba i dopiero po kilku miesiacach daje sie podklady wiec chyba stoją tam bez sensu.
aanniiaa - 27-04-2013, 19:57
Temat postu:
Pułtuś, ja nie pisałem o podkładach... Wink Nowe słupy się paluje zazwyczaj zaraz po zerwaniu starego toru Smile A jedyny remont na obszarze Krakowa jaki jest planowany to wymiana od poniedziałku 6 maja szyn i podkładów na linii 100, tj tzw. "małej obwodnicy" na odcinku z Olszy do Płaszowa.
Rzeszowianin - 06-05-2013, 15:22
Temat postu:
Zdobylem swoimi kanalami odpowiedz ministra Nowaka na interpelacje posla Ruch Palikota Dariusza Dziadzio ktory jest z Rzeszowa na temat przebiegu rewitalizacji odcinka E30 z Krakowa do Rzeszowa .Interesuje to kogos ? Prosze o pw

[ Dodano: 06-05-2013, 18:44 ]
Mala prosba

Podawajcie od razu adresy email w pw bo plik jest za duzy i nie moge go wyslac w pw
Krakk - 05-09-2013, 01:13
Temat postu:
Na jakim etapie są obecne prace na linii Kraków-Rzeszów? Ma ktoś jakieś świeższe informacje?

Chciałbym zapytać o szczegóły na temat budowy wiaduktu w Bochni na ul. Krzeczowskiej.
Link do artykułu:
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/890805,kolejarze-korkuja-bochnie-tak-bedzie-przez-dwa-lata-mapa,id,t.html
Coś wiadomo kiedy, w ogóle miałyby ruszyć prace? Obecnie nic się tam nie dzieje, nie jest nawet budowany bajpas. Problemy tak samo są chyba z wykupieniem działek.
Zamknięte są na ul. Majora Bacy, Wodociągowej, natomiast na Wygodzie nadal żadnych prac. Ktoś się orientuje na jak dalekie terminy zostało to przesunięte? Początkowo zakładano, że budowa wiaduktu na Krzeczowskiej może trwać 1,5-2 lata, a jak nie została zaczęta to czego tu się spodziewać?
aanniiaa - 30-11-2013, 16:27
Temat postu:
Kilkanaście dni temu ruszył kolejny etap prac projektowych dla odcinka Kraków Główny Zachód - Gaj.
bandi56 - 01-12-2013, 10:24
Temat postu:
na razie to nic nie widać ,żeby robili
aanniiaa - 01-12-2013, 14:30
Temat postu:
bandi56, słowo klucz: "projektowych" Zg
Edik - 24-04-2014, 13:37
Temat postu:
Feroco złożyło wniosek o upadłość

Jak dowiedział się Rynek Kolejowy Feroco, jeden z największych krajowych wykonawców w sektorze kolejowym, złożył wniosek o upadłość. Głównym powodem ma być wstrzymanie płatności przez PKP PLK.

Spółka Feroco należy do Zbigniewa Jakubasa, i realizuje m. in. kontrakty modernizacyjne na liniach kolejowych na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe. Najważniejsze to: odcinek Tarnów Dębica na linii E30 i LCS Gdynia na linii E65.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51961/feroco_zlozylo_wniosek_o_upadlosc.htm

Oświadczenie PKP PLK:
http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/oswiadczenie-pkp-polskich-linii-kolejowych-sa-2369/

---

Co w trawie piszczy:
Przejazd kolejowy w Głowaczowej nadal nieczynny (budowy tunelu nawet nie rozpoczęto, zdarto asfalt i wykopano trochę ziemi), a tunel przy stacji Grabiny (przejazd tymczasowy czynny, przesunięty względem oryginału kilka metrów w stronę Dębicy) niedokończony. Na stacji w Grabinach przejście podziemnie ciągle zamknięte, brak udogodnień dla niepełnosprawnych (nie ma ani windy, ani podjazdów). Przy stacji Wałki zamiast jednego toru mamy piach. Do tego budowa mostu na Wisłoce - stan robót zerowy. Plus jeden tor od stacji Grabiny w stronę mostu rozebrany.
Firma już od jakiegoś czasu zaczęła zgarniać sprzęt z wyżej wymienionych miejsc.

Mały offtop:
A co do jakości wykonania to mamy te superwiaty, które nie chronią nawet przed lekką ulewą:
Arek - 06-05-2014, 13:08
Temat postu:
Upadłość wykonawcy. Szybka kolej Kraków-Rzeszów zagrożona?

Problemy na budowie jednego z odcinków linii kolejowej Kraków - Rzeszów. Wykonawca ogłosił upadłość, zarzucając PKP PLK, że wstrzymały płatności za prace.

Cały tekst: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15906253,Upadlosc_wykonawcy__Szybka_kolej_do_Tarnowa_zagrozona_.html
Dawid Łobzów - 06-05-2014, 16:13
Temat postu:
Feroco wycofuje wniosek o upadłość


Jak nieoficjalnie dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Feroco wycofuje swój wniosek o ogłoszenie upadłości. Spółka wpadła w kłopoty podczas realizacji jako podwykonawca kontraktu na modernizację torów na odcinku Warszawa – Skierniewice.
http://www.rynek-kolejowy.pl/52152/feroco_wycofuje_wniosek_o_upadlosc.htm
Very Happy
sympatyk - 25-08-2014, 10:09
Temat postu:
Dłuższa modernizacja odcinka Kraków - Rzeszów.

Spółka Trakcja PRKiI poinformowała w komunikacie giełdowym, że podpisała z zarządcą infrastruktury, PKP PLK aneks do umowy, który wydłuża o 6 miesięcy planowany termin zakończenia prac na odcinku Sędziszów Małopolski – Rzeszów Zachodni.
Aneks dotyczy umowy z 30 listopada 2010 r., która obejmowała modernizację odcinka Sędziszów Małopolski - Rzeszów Zachodni. Początkowo prace miały zostać zakończone do 30 września 2014 r. Podpisany dokument wydłuża termin realizacji do 4 kwietnia 2015 r.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20846/Dluzsza-modernizacja-odcinka-Krakow-Rzeszow.html
Anonymous - 25-08-2014, 13:43
Temat postu:
W sumie to wielkiej różnicy już nie zrobi, niech i robią do 2020 ...
sympatyk - 10-12-2014, 11:11
Temat postu:
Dębica zyskuje lepszy dostęp do kolei.

Nowy przystanek Dębica Wschodnia już od niedzieli 14 grudnia zapewni dodatkowy dostęp do pociągów. Z wygodnych, wyposażonych w wiaty i ławki peronów, będą korzystać pasażerowie około 30 połączeń do Krakowa, Tarnowa, Rzeszowa i Przemyśla. Przystanek powstał w ramach prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacji trasy Kraków - Rzeszów.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22365/Debica-zyskuje-lepszy-dostep-do-kolei.html
Victoria - 13-01-2015, 14:33
Temat postu:
Polskie Linie Kolejowe przyznają Radiu Kraków, że przebudowa trasy z Krakowa do Tarnowa, nie skończy się w tym roku.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/846361,pkp-plk-przebudowa-trasy-z-krakowa-do-tarnowa-nie-skonczy-sie-w-tym-roku.html
soad - 03-05-2015, 09:11
Temat postu: PKP PLK Całkowicie niewiarygodne
ćwierkają wróble, że Pan Remigiusz Paszkiewicz, który ma "wielkie zasługi" w bałaganie zwanym potocznie PKP PLK ma w nagrodę zostać szefem GDDKIA SmileSmileSmile Śmieszno i straszno!!!!!
http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3845325,pociagi-wciaz-beda-sie-wlokly,id,t.html
sympatyk - 31-12-2016, 11:00
Temat postu:
Wielka inwestycja PKP PLK. Ponad miliard złotych, blisko tysiąc kilometrów linii. Żeby pociągi mogły mknąć ponad 160 km/h.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły dwa przetargi o wartości ponad 1 mld zł na budowę infrastruktury nowoczesnego systemu sterowania pociągiem ERTMS/ETCS na prawie 1000 km linii kolejowych. Dzięki tej inwestycji pociągi będą rozwijać prędkości powyżej 160 km/h. Przetargi dotyczą wdrożenia systemu m. in. na odcinku: Podłęże - Rzeszów (154km).

Więcej:
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,21187010,wielka-inwestycja-pkp-plk-miliard-zlotych-na-1000-km-linii.html
Victoria - 25-07-2017, 18:52
Temat postu:
160 km/h z Krakowa do Rzeszowa niewykorzystane przez przewoźników.

Tylko jedna para pociągów pomiędzy Krakowem a Rzeszowem wykorzystuje możliwości infrastruktury kolejowej uzyskane dzięki modernizacji za kilka miliardów złotych. Ani pociągi PKP Intercity, ani przyspieszone regionalne nie kursują 160 km/h.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/160kmh-z-krakowa-do-rzeszowa-niewykorzystane-przez-przewoznikow-82756.html
Beatrycze - 04-09-2017, 15:32
Temat postu:
Podkarpackie: Będą bezkolizyjne przejazdy nad torami. Dziś pierwszy.

Na 1 września PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały otwarcie nowego wiaduktu zapewniającego bezkolizyjne połączenie drogowe w Sędziszowie Małopolskim. Jeszcze we wrześniu obiekt umożliwiający bezkolizyjny przejazd zostanie otwarty w Dębicy – w tym przypadku będzie to tunel. Inwestycje zrealizowano w ramach modernizacji linii kolejowej E30 Kraków – Rzeszów. Zastąpią one przejazdy kolejowo-drogowe, usprawniając komunikację.

Więcej:
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/podkarpackie-beda-bezkolizyjne-przejazdy-nad-torami-dzis-pierwszy--59794.html
Victoria - 12-03-2018, 19:16
Temat postu:
Ruszył kolejny etap modernizacji pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem.

Na linii kolejowej E30, pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem, ruszył kolejny etap prac. Szerszy plac budowy pozwolą wykonawcy zintensyfikować roboty przy modernizacji przystanków i wiaduktów oraz dobudowie nowych torów dla kolei podmiejskiej.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31813/ruszyl-kolejny-etap-modernizacji-pomiedzy-krakowem-glownym-a-podlezem.html
Victoria - 26-03-2018, 17:13
Temat postu:
PKP PLK kontynuują prace na trasie Kraków – Katowice.

Budowa wiaduktów m.in. w Krzeszowicach i przejść pod torami, to niektóre z prac na modernizowanej linii Kraków – Katowice.

PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują inwestycje na odcinku od Jaworzna Szczakowej do Krakowa. Efektem inwestycji będą m.in. krótsze podróże, wygodniejsza obsługa na stacjach i przystankach oraz wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Na modernizowanej trasie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększą prędkość pociągów do 160 km/h.

Więcej:
http://inforail.pl/pkp-plk-kontynuuja-prace-na-trasie-krakow-katowice-_more_103765.html
pacy - 27-03-2018, 12:52
Temat postu:
A nie powinna ta informacja być w tym temacie:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=15036
??
Pirat - 18-07-2018, 19:39
Temat postu:
Opóźnione pociągi między Krakowem i Przemyślem zniechęcają do jazdy po nowej E30

Wykonana olbrzymim kosztem modernizacja magistrali E30 między Krakowem a Rzeszowem i Przemyślem nie jest wykorzystywana przez PKP Intercity – uważają nasi czytelnicy i zwracają uwagę na olbrzymie opóźnienia pociągów jakie mają miejsce na linii.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
sympatyk - 20-02-2019, 22:27
Temat postu:
Postępuje budowa nowego mostu kolejowego nad Wisłą w Krakowie.

W sobotę, w nocy wykonawca montował ciężkie elementy konstrukcji nad ul. Podgórską. Trudna operacja przebiegła sprawnie i z sukcesem. Ważące przeszło 16 ton elementy czekają teraz na zabetonowanie. Na nowym moście znajdzie się nowy tor, po którym poruszać się będą pociągi aglomeracyjne.

https://www.youtube.com/watch?v=F6HEkOEW5jI
ciapaty - 21-02-2019, 14:22
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
Na nowym moście znajdzie się nowy tor, po którym poruszać się będą pociągi aglomeracyjne.
A nie dwa tory??
aanniiaa - 21-02-2019, 19:06
Temat postu:
Wszystko jest OK. W tej chwili budują tylko most wschodni (1 tor w kierunku Krakowa Głównego; ruch aglomeracyjny + dalekobieżny od strony Skawiny, Zakopanego, Oświęcimia). Jak ruch zostanie przeniesiony na niego to rozpocznie się rozbiórka istniejącego mostu dwutorowego i budowa w jego miejscu nowego, środkowego (2 tory w obu kierunkach; co do zasady ruch dalekobieżny od Krakowa Głównego do Płaszowa i vice versa). Na końcu zostanie wykonany nowy most po stronie zachodniej (1 tor w kierunku Krakowa Płaszowa; ruch aglomeracyjny + dalekobieżny w stronę Skawiny, Zakopanego, Oświęcimia).
ciapaty - 24-02-2019, 19:28
Temat postu:
Ok, dzięki za wyjasnienie.
sympatyk - 13-05-2020, 13:33
Temat postu:
Pierwszy z trzech mostów kolejowych przez Wisłę w Krakowie gotowy.

Zakończyła się budowa pierwszego z trzech nowych mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie na modernizowanej linii E30. Według zapowiedzi PKP PLK pociągi pojadą nim w najbliższych tygodniach; wtedy nastąpi rozbiórka starego mostu i budowa w jego miejscu dwóch pozostałych.

Więcej:

https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/pierwszy-z-trzech-mostow-kolejowych-przez-wisle-w-krakowie-gotowy,393430.html
Beatrycze - 03-07-2020, 12:08
Temat postu:
Między Krakowem a Podłężem trwa modernizacja linii kolejowej E30 w kierunku Tarnowa i Rzeszowa. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h.


sympatyk - 29-09-2021, 21:09
Temat postu:
Trwają prace na przebudowie magistrali przecinającej Kraków.

Trwają prace przy modernizacji magistrali kolejowej E30 przez centrum Krakowa. Inwestycja miała się zakończyć w 2020 roku. Trwa realizacja projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” za przeszło miliard złotych realizowanego w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/budujemy-nowa-kolej-w-krakowie-100747.html

____________________________________________

XIX-wieczny wiadukt skreślony z rejestru zabytków. Zostanie rozebrany i odbudowany.

Wybudowany w XIX wieku wiadukt kolejowy nad ulicą Dietla w Krakowie zostanie w najbliższym czasie przebudowany. Konstrukcja została wykreślona z rejestru zabytków i zostanie całkowicie rozebrana, a następnie odbudowana "z zachowaniem historycznego charakteru".

Więcej:

https://tvn24.pl/krakow/krakow-przebudowa-wiaduktu-kolejowego-nad-ulica-dietla-5432992

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group