INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - 14 SZT dla Kolei Ślaskich

adas - 22-12-2011, 20:48
Temat postu: 14 SZT dla Kolei Ślaskich
Cytat:
Ogłoszenie o dobrowolnej
przejrzystości ex ante

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe:
Oficjalna nazwa: Koleje Śląskie Sp. z o.o.

II.1.4) Krótki opis zamówienia lub zakupu:
Dostawa czternastu dwuczłonowych kolejowych składów spalinowych

II.2.1) Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień):
Wartość: 17220000.00
Waluta: EUR

V.3) Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia
Oficjalna nazwa: Railconsult srl.
Adres pocztowy: Via S .Pertini, 23
Miejscowość: MARMIROLO Kod pocztowy: 46045 Państwo: Włochy (IT)

http://kolejeslaskie.com/uploads/pli...ie_ex_ante.pdfUwaga, uwaga...
Quote: Ogłoszenie o dobrowolnej
przejrzystości ex ante

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe:
Oficjalna nazwa: Koleje Śląskie Sp. z o.o.

II.1.4) Krótki opis zamówienia lub zakupu:
Dostawa czternastu dwuczłonowych kolejowych składów spalinowych

II.2.1) Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień):
Wartość: 17220000.00
Waluta: EUR

V.3) Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia
Oficjalna nazwa: Railconsult srl.
Adres pocztowy: Via S .Pertini, 23
Miejscowość: MARMIROLO Kod pocztowy: 46045 Państwo: Włochy (IT)

http://kolejeslaskie.com/uploads/pliki/ogloszenie_ex_ante.pdf

Do Kolei Śląskich zwrócił się z ofertą przedstawiciel włoskiej firmy Railconsult srl. dotyczącą sprzedaży 14 używanych spalinowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, wraz z usługami dodatkowymi: transportem, szkoleniem pracowników. Oferta ta jest ważna tylko do 10 stycznia 2012 r. Podmiot ten występuje jako dystrybutor (sales agent) zagranicznego przewoźnika, który zamierza sprzedać część swego taboru. W chwili przeniesienia własności taboru, Railconsult srl. będzie właścicielem przedmiotowych zespołów trakcyjnych. Ww. przewoźnik w swoim piśmie skierowanym do Wykonawcy poinformował, że konieczne jest podjęcie szybkiej decyzji w przedmiocie zakupu, gdyż inne podmioty również są zainteresowane dokonaniem zakupu części taboru oraz potwierdził, że wskazana powyżej firma Railconsult jest dystrybutorem pojazdów należących do tego przewoźnika. Koleje Śląskie dysponują analizą rynku używanego taboru spalinowego w Europie, która jednoznacznie wskazuje, że obecnie w Europie nie ma tak dużej serii używanych pojazdów jednego producenta, które mogą zostać nabyte za cenę porównywalną do ceny wskazanej w ofercie i które można dopuścić do eksploatacji w Polsce na mocy decyzji Urzędu Transportu Kolejowego. Wobec powyższych Zamawiający uznaje wyczerpanie przesłanek art. 134 ust. 6 pkt 2 ustawy i wszczyna procedurę na dostawę w formie zakupu 14 spalinowych zespołów trakcyjnych w trybie z wolnej ręki.


Ktoś wie co to będzie? I czy będzie - tzn. czy już się zgodzono czy jeszcze nie?
lubelak195 - 22-12-2011, 21:45
Temat postu:
To w końcu spalinowych, czy elektrycznych?...
mikiyee - 22-12-2011, 22:39
Temat postu:
Też właśnie znalazłem tą informację, pozwolę sobie przekleić co napisałem na innym forum:

Co do ceny, mam nadzieję, że jakby co to dadzą radę negocjować i dobrze przemyślą ew. zakup. Ogólnie, po obecnym kursie wychodzi 5,5mln zł bez Vat - nie wiem jak z jego rozliczeniem przy zakupie. Najprawdopodobniej będzie trzeba zapłacić.


Niestety w dokumentach nie ma nic o typie oferowanego taboru. Przegrzebałem stronę oferenta i mają do sprzedania dwa typy SZT. Mam nadzieję, że chodzi o nr 1.

1. http://www.railconsult.it/website/eng/usato-dettaglio-stadler-gtw-2-6.html
Tutaj nie wiem jak skrajnia.
2. http://www.railconsult.it/website/eng/usato-dettaglio-aln-668.html
Byle nie ten złom, ale zaczynam się bać, bo stadlerów są niby 3 szt, a tego złomu aż 15 szt. Jakby mieli kupić ten złom za 5,5mln zł netto. to chyba osobiście wtedy pójdę do prokuratury Evil or Very Mad Zobaczymy, aż jestem ciekaw co by to mogło być, może jeszcze coś innego mają.
_________________
kohtrain - 22-12-2011, 23:04
Temat postu:
czyżby to były takie składy

http://www.railconsult.it/website/ita/usato-dettaglio-stadler-gtw-2-6.html
mikiyee - 22-12-2011, 23:08
Temat postu:
Nie byłoby źle, ale na stronce jest napisane, że mają tylko 3 szt. Choć bym się nie sugerował, bo mogą nie oferować wszystkiego na stronce.
kohtrain - 22-12-2011, 23:57
Temat postu:
Jeszcze pasuje do zamówienia

STADLER GTW 2/8

ale to było by za piękne
mikiyee - 23-12-2011, 01:04
Temat postu:
Zrobiłem małe poszukiwania i te Stadlery należały do Ferrovie del Sud Est. Wyprodukowano 3 takie. Więc to nie o nie chodzi... a szkoda.

Co do tych FIAT Aln 668 to też chyba nie one, bo powinny być wg. zamówienia dwuczłonowe, były one najprawdopodobniej produkowane tylko jako jedno-członowce. Zobaczymy co dalej, na razie wielka zagadka.
Anonymous - 23-12-2011, 09:09
Temat postu:
Oby UMWŚ i KŚ nie wpadły na genialny pomysł jazdy małymi SZT po liniach zelektryfikowanych.
adas - 23-12-2011, 09:57
Temat postu:
morpheo napisał/a:
Oby UMWŚ i KŚ nie wpadły na genialny pomysł jazdy małymi SZT po liniach zelektryfikowanych.

A czemu nie? Nie mają za dużego wyboru by gdzieś upchnąć te 14 składów. 2-3 na Bytom-Gliwice, 3-4 Sosnowiec-Tychy (+ może Bieruń/Oświęcim), może jakieś na Śląsku Cieszyńskim? (Wisła/Cieszyn/Goleszów/Bielsko)? Może Zwardoń/Żywiec/Sucha lub Rybnik/Pszczyna? W sumie to nie wiadomo co oni chcą z tym zrobić Smile
Bardi78 - 23-12-2011, 14:22
Temat postu:
Jakie normy czystości mają spaliny?
Anonymous - 23-12-2011, 14:55
Temat postu:
Fiaty 668 - pewnie Euro II, wymagałyby remontu Sad
Bardi78 - 23-12-2011, 15:16
Temat postu:
raczej nowych silników z nowymi filtrami...
mikiyee - 23-12-2011, 15:39
Temat postu:
Za tą cenę, nie będą to te stare składy. To pewnie coś mającego 10-15lat. Zastanówmy się co by to mogło być oprócz stadlera GTW 6-2?
Lil_Peter - 23-12-2011, 15:42
Temat postu:
Powiem szczerze, że ja widziałbym te szynobusy w dość niespodziewanym miejscu... a mianowicie na trasie Kędzierzyn-Koźle - Bytom. "Bytom" by odrzył, dwa uatrakcyjniła by się trasa, trzy - potoki pasażerskie na obu z tych linii nie są duże. A i wtedy można by to wszystko ładnie skomunikować. Co o tym sądzicie?
Exsimus - 23-12-2011, 15:57
Temat postu:
Jeżeli PRy by ustąpiły linię dla KŚ te szynobusy mogłyby jeździć na trasie Gliwice - Bytom.

Z tego co wiem KŚ rozważały też czy wejść na Rybnik - Pszczyna czy lepiej na Bielsko - Cieszyn i stawiają na to drugie, bo po 1 nie jeżdżą tam PRy, a po drugie na linii Cieszyn - Bielsko nie ma szkód górniczych.
katowicer - 24-12-2011, 01:00
Temat postu:
To jest spalinówka i będzie jeździć na spalinowych trasach. Reszte sobie dopiszcie Wink Zresztą i tak każdy ogarnięty wie gdzie to pójdzie Wink
PS. Spalinówka pójdzie na trakcje elektryczną. Wiem, ze moje słowa się wykluczają ale będzie ładna niespodzianka Wink
mikiyee - 02-01-2012, 20:27
Temat postu:
Newag odwołał się do KIO, dzięki temu wiemy, że najprawdopodobniej przedmiotem zamówienia są SZT Alstom LINT z roku 2001/2 holenderskiego przewoźnika Syntus.
Link do opisu pociągu wraz z fotkami: http://nl.wikipedia.org/wiki/Syntus_Lint .
Link do odwołania: http://kolejeslaskie.com/uploads/pliki/20111229132605004.pdf
Anonymous - 02-01-2012, 20:36
Temat postu:
Newag niech lepiej pilnuje swoich interesów. Po ostatnim cyrku z niedostarczeniem szynobusu dla lubuskiego powinni zostać odsunięci od możliwości startowania w przetargach.
mikiyee - 02-01-2012, 20:48
Temat postu:
Czy odwołanie jest bezzasadne, bym tak nie mówił, bo cena to 5,5mln zł netto, czyli prawie 6,7mln brutto. Przypomnę, że Pesa sprzedała rok temu nowe pojazdy LINK o bardzo zbliżonych parametrach trakcyjnych i wielkościowych za ok. 11,1mln zł (wydaje mi się, że brutto). Powiem szczerze, że mam mieszane uczucia, ale czekajmy na odwołanie Pesy bo będzie ono na pewno i decyzję KIO dot. odwołania Newag SA.

Jednak mamy do czynienia z 10-cio letnimi pojazdami bez gwarancji, jeśli by brać pod uwagę różnice w cenie 11,1 - 6,7 = 4,4 mln zł/szt, to może warto kupić ich mniej a mieć nowe z gwarancją producenta.

Zakładając kurs euro 4,4zł mamy 17.220.000Euro=75.768.000zł : ceny netto

75.768.000zł x 1,23 = 93.194.640zł : cena brutto

93.194.640zł : 11.000.000zł = 8,47 nowego pojazdu Pesa LINK

Podsumowując można zakupić 8,5 nowego pojazdu LINK z gwarancją lub 14 używanych pojazdów o których mowa wcześniej. Co lepsze?

[ Dodano: 02-01-2012, 21:09 ]
edit:
Dokopałem się do ceny szynobusów dla woj. dolnośląskiego SA134 dwuczłonowy w maju 2011 kosztował 6,819 mln zł. źródło: http://www.swidniczka.com/news,single,init,article,2351

Więc szczerze mówiąc nie wiem czy to takie opłacalne.

[ Dodano: 02-01-2012, 21:30 ]
Jako ciekawostkę mogę podać, że 4 dwuczłonowe ELFy dla świętokrzyskiego kosztowały 46mln zł czyli 11,5mln zł za sztukę. Może lepiej kupić mniej, ale nowych i elektrycznych dwuczłonowych ELFów?
sphinx - 02-01-2012, 21:50
Temat postu:
Nie wiem czy nasi producenci są aż tak zacofani, ale alternatywą dla 10-letniego LINTa są raczej fabrycznie nowe SA134 i SA137 (Link to chyba jednak ciut wyższa półka), które można kupić za ok. 8-8,5 mln zł. Z gwarancją. Wówczas zakup używek ma jeszcze mniej sensu.
Pirat - 03-01-2012, 12:08
Temat postu:
Polskie firmy blokują zakup KŚ

Jak informował "Rynek Kolejowy", Koleje Śląskie chcą kupić od włoskiej firmy 14 używanych pociągów spalinowych. Postępowanie w tej sprawie oprotestowali polscy dostawcy taboru: Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki.

Newag SA i ZNTK Mińsk Mazowiecki wysłały odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie procedury zakupu używanych pociągów spalinowych przez Koleje Śląskie bez przetargu. Obie firmy domagają się odwołania zamówienia i rozpisania go w formie dopuszczającej konkurencję.

O chęci dokonania zakupu bez przetargu Koleje Śląskie poinformowały instytucje unijne w formie ogłoszenia o dobrowolnej przejrzystości ex ante. Zakup z tzw. wolnej ręki motywują szczególnymi okolicznościami - w tym wypadku jest to krótki czas dostępności oferty włoskiej firmy Railconsult - tylko do 10 stycznia. Czternaście dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych ma kosztować 17 220 000 euro.

- To, czy odwołania opóźnią lub uniemożliwią zakup zależy od tego, co zrobi teraz Krajowa Izba Odwoławcza - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Kolei Śląskich Adam Warzecha. Zaznaczył, że według niego zamówienie Kolei Śląskich jest zgodne z prawem.

Wciąż nie wiadomo, jakie pociągi chcą kupić Koleje Śląskie. Według niektórych spekulacji, miałyby to być pociągi Corradia Lint produkcji Alstomu z lat 2001-2002, kursujące dotąd w Holandii. Rzecznik Kolei Śląskich nie chciał jednak potwierdzić tej informacji, a na pytania "Rynku Kolejowego" Railconsult nie odpowiada, podobnie jak Holenderski przewoźnik Syntus posiadający Lint-y.

źródło: Rynek Kolejowy
Lil_Peter - 04-01-2012, 09:16
Temat postu:
Wg mnie lepiej by było, gdyby nie kupowali tych używanych pociągów. Lepiej kupić mniej, nowych i z gwarancją. Dobrze, że ktoś to blokuje.
katowicer - 04-01-2012, 15:08
Temat postu:
Zablokuj sobie dostęp do internetu.
Byłby używki a tak to nie będzie nic. Po 14 stycznia oferta będzie już nieważna.
Pirat - 09-01-2012, 21:13
Temat postu:
Okazja przejdzie Kolejom Śląskim koło nosa?

Arrow http://inforail.pl/text.php?id=44748
ET05 - 10-01-2012, 00:17
Temat postu:
KŚ albo powinny kupić pilnie z 15 ezetów, albo być zlikwidowane.
pospieszny - 11-01-2012, 14:20
Temat postu:
Do Kolei Śląskich wpłynęła oferta włoskiej firmy Railconsult srl. dotycząca zakupu 14 używanych pociągów. Postępowanie w tej sprawie oprotestowali w Krajowej Izbie Odwoławczej polscy dostawcy taboru, jednak Włosi na prośbę samorządowego przewoźnika przedłużyli ofertę sprzedaży.

Sprawa ujrzała światło dzienne tuż przed Bożym Narodzeniem. Włosi zaproponowali Kolejom Śląskim sprzedaż 14 używanych składów spalinowych. Koszt wraz z transportem to 17 220 000 euro. Polski przewoźnik wyraził chęć dokonania zakupu bez przetargu ze względu na szczególne okoliczności. W tym wypadku był to krótki czas dostępności oferty - do 10 stycznia. "Koleje Śląskie dysponują analizą rynku używanego taboru spalinowego w Europie, która jednoznacznie wskazuje, że obecnie w Europie nie ma tak dużej serii używanych pojazdów jednego producenta, które mogą zostać nabyte za cenę porównywalną do ceny wskazanej w ofercie i które można dopuścić do eksploatacji w Polsce na mocy decyzji Urzędu Transportu Kolejowego" - napisały Koleje Śląskie w uzasadnieniu.

Plany KŚ próbują pokrzyżować polscy producenci taboru kolejowego. Nowosądecki Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki powiadomiły Krajową Izbę Odwoławczą, domagając się odwołania zamówienia i rozpisania go w formie dopuszczającej konkurencję. Włosi wydają się być na tyle zdeterminowani, że na prośbę śląskiego przewoźnika przedłużyli ofertę sprzedaży o tydzień. KIO powinna rozpatrzyć sprawę 12 stycznia. Przedstawiciele Kolei Śląskich są pewni, że złożyli zamówienie zgodne z prawem.

Nie wiadomo, jakie pociągi miałyby zasilić tabor Kolei Śląskich. Te nabrały wody w usta, zasłaniając się tajemnicą handlową. Branżowe portale sugerują, że na Śląsk mogą dotrzeć 10-letnie pociągi Alstom Lint z Holandii


źródło: Gazeta Wyborcza
sphinx - 12-01-2012, 16:18
Temat postu:
KŚ walczą o pociągi Coradia Lint w KIO

Trwa rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą w kwestii zamówienia używanych pociągów przez Koleje Śląskie. Newag SA i ZNTK Mińsk Mazowiecki wysłały odwołania do KIO w związku z procedurą zakupu używanych pociągów spalinowych przez Koleje Śląskie bez przetargu. Obie firmy domagają się odwołania zamówienia i rozpisania go w formie dopuszczającej konkurencję.

Dotąd udało się ustalić, że Newag słusznie odgadł, iż chodzi o czternaście 10-letnich pociągów spalinowych Coradia Lint produkcji Alstomu z lat 2001-2002, kursujących dotąd w Holandii. Pojazdy należą do firmy leasingowej NS Financial Services Company. Firma pozbywa się taboru, ponieważ kontrakt na obsługę linii w grudniu 2011 roku przejął inny przewoźnik, więc pociągi nie są już potrzebne. NS Financial Services Company chce sprzedać je firmie Railconsult, która zaoferowała odkupienie pojazdów Kolejom Śląskim.

Rozprawa przed KIO wciąż trwa. W uzasadnieniu zamówienia Koleje Śląskie napisały, że tabor jest mniej awaryjny od tego, który proponują polscy producenci.

Do sprawy będziemy jeszcze wracać.

Źródło: Rynek Kolejowy
Paradoks - 12-01-2012, 22:30
Temat postu:
Linty Kolei Śląskich dla Tychów

- Pociągi polskich producentów są awaryjne - mówili przedstawiciele Kolei Śląskich na rozprawie przed KIO. To jeden z powodów, dla których chcą kupić 14 używanych pociągów Lint produkcji Alstomu. Miałyby one wozić mieszkańców Tychów podczas przebudowy drogi krajowej nr 1.
Dziś w Warszawie Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrywała odwołania Newagu i ZNTK Mińsk Mazowiecki od zakupu 14 używanych pociągów spalinowych bez przetargu przez Koleje Śląskie. Obie strony odpowiadały na pytania Izby, przedstawiły także swoje uwagi dotyczące postępowania. W trakcie rozprawy poznaliśmy m.in. trasę, do której obsługi przewoźnik chce wykorzystać pociągi. O tym, czy KIO zgodzi się na zakup pociągów, przekonamy się jutro.

Przypomnijmy: Zamiar kupienia pociągów z tzw. wolnej ręki, bez podania konkretnego typu i wieku pojazdów, Koleje Śląskie opublikowały w ogłoszeniu o dobrowolnej przejrzystości ex-ante. Zareagowały na to polskie firmy produkujące tabor kolejowy: Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Odwołały się one od procedury do Krajowej Izby Odwoławczej, żądając unieważnienia postępowania i rozpisania przetargu - formy dopuszczającej konkurencję. W postępowaniu brał też udział po stronie odwołujących właściciel używanych pojazdów typu DH -Sigma Tabor.

Więcej: Rynek-Kolejowy
Pirat - 13-01-2012, 14:47
Temat postu:
Koleje Śląskie przegrały w KIO. Nie mogą kupić pociągów

Krajowa Izba Odwoławcza uwzględnila odwołania Newagu i ZNTK Mińsk Mazowiecki i nakazała Kolejom Śląskim unieważnienie czynności kupna od Railconsult 14 dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Polscy producenci twierdzili, że mogą sami dostarczyć pociągi w tej cenie - Teraz powiemy "Sprawdzam!" - zapowiada rzecznik KŚ.

O chęci dokonania zakupu bez przetargu Koleje Śląskie poinformowały w formie ogłoszenia o dobrowolnej przejrzystości ex ante. Zakup z tzw. wolnej ręki motywowały szczególnymi okolicznościami - krótkim czasem dostępności oferty włoskiej firmy Railconsult, oraz korzystną ceną. Czternaście dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych miało kosztować 17 220 000 euro.

Newag SA i ZNTK Mińsk Mazowiecki wysłały odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie procedury zakupu używanych pociągów spalinowych przez Koleje Śląskie bez przetargu. Obie firmy domagały się odwołania zamówienia. Wskazywały, że nie występują ani warunki korzystnej ceny, ani presji czasu, na które powoływawy się Koleje Śląskie. Przebieg rozprawy relacjonowaliśmy tutaj.

Koleje Śląskie: Teraz powiemy "sprawdzam!"

- Z pewnością mamy teraz do wyboru dwie drogi – skorzystać z drogi odwoławczej, lub rozpisać przetarg. Zarząd potrzebuje kilku dni na podjęcie tej decyzji - komentuje na gorąco Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich. - Jeżeli rozpiszemy przetarg, obawiamy się tego, co mówiliśmy wczoraj - że te pojazdy trafią do kolejnej firmy, która sprzeda nam je z marżą - powiedział "Rynkowi Kolejowemu"

- Z drugiej strony, możemy teraz powiedzieć „sprawdzam!”. Na rozprawie odwołujący się podnosili, że mają interes w odwoływaniu się, że rzeczywiście mogą dostarczyć pojazdy podobnej wartości w zbliżonej cenie, w tym samym okresie, i do tego nowe. Jeśli ogłosimy przetarg to wszyscy zobaczmy, czy tak jest w istocie - powiedział rzecznik.

Czy Koleje Śląskie zdążą w tej sytuacji na czas z zamówieniem pociągów do obsługi Tychów podczas remontu Drogi Krajowej nr 1 na początku 2013 roku? - Jak dotąd w każdej kryzysowej sytuacji w ten czy inny sposób sobie radziliśmy. Proszę w nas nie wątpić. To jest biznes, ten dzień może nie jest najciekawszy, ale w biznesie takie dni przeplatają się z lepszymi - zakończył Adam Warzecha.

źródło: Rynek Kolejowy
pospieszny - 13-01-2012, 20:40
Temat postu:
Zagraniczne pociągi nie dla Kolei Śląskich. Wygrali polscy producenci.

Koleje Śląskie miały nadzieję na zakup 14 używanych składów. Nie uda im się, bo postępowanie skutecznie zaskarżyli polscy producenci taboru.
Chodzi o 14 pociągów Coradia Lint wyprodukowanych przez Alstom w latach 2001-2002, które pojawiły się w ofercie włoskiego dystrybutora Railconsult. Koleje Śląskie chciały je kupić, bez przetargu, z tzw. wolnej ręki, bo według spółki trudno znaleźć używane składy w tak dobrej cenie. Za 14 pociągów miały zapłacić ponad 17 mln euro.

Postępowanie zaskarżyli polscy producenci i dystrybutorzy kolejowego taboru. Newag i Zakłady Naprawy Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego, domagały się rozpisania przetargu na zakup pociągów. W piątek Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła ich skargę. - Uznaliśmy, że cała procedura powinna przeprowadzona z uwzględnieniem zasad konkurencyjności, czyli w drodze przetargu - mówi Małgorzata Stręciwilk, rzeczniczka KIO.
W praktyce oznacza to, że KŚ nie będą mogły kupić pociągów z Holandii. Mogą, co prawda odwołać się od decyzji KIO.

- Jeśli to nie zmieni sytuacji to ogłosimy postępowanie przetargowe. To będzie też "sprawdzam" dla firm, które zaskarżyły decyzję. W uzasadnieniu argumentowały, że za taką samą cenę i równie szybko są nam w stanie sprzedać nowe składy - zapowiada Adam Warzecha, rzecznik KŚ. Dodaje, że kolejowa spółka chciała, żeby spalinowozy jeździły w przyszłości na linii między Tychami a Bieruniem, gdzie nie wszędzie jest trakcja elektryczna.


źródło: Gazeta Wyborcza
katowicer - 14-01-2012, 11:42
Temat postu:
Nic się nie stało. Pociągi zakupi zachodnia firma na na sugestie od KŚ. Następnie wydzierżawi je KŚ. Róznica będzie polegała tylko na tym, że nie będą one wlaśnością KŚ tylko firmy zewnetrznej.
Newag i ZNTK mogą się cmoknąć w nos.
Nienawidze tego kraju ! (tak, niedługo wyjeżdzam)
iploxi - 14-01-2012, 12:04
Temat postu:
Wiesz co to jest prawo? KŚ złamały przepisy co potwierdził wyrok KIO. Sugerujesz, że ktoś wywali 17 mln euro po to by wydzierżawić KŚ pociągi - chciałbym to zobaczyć... Ciekawe kto za to odpowie?
katowicer - 14-01-2012, 12:20
Temat postu:
Nie takie rzeczy już widywano Wink
Albo będzie tak jak napisalem albo drugie rozwiązanie, które KŚ już mają. Niestety nie mam uprawnień żeby o nim pisać w tym momencie.
pospieszny - 14-01-2012, 20:05
Temat postu:
KIO nakazała unieważnienie postępowania zakupowego.
Rzeczą elementarną jest to że od orzeczenia Izby przysługuje skarga do sądu okręgowego i to on wtedy tylko wydaje wyrok.
sphinx - 14-01-2012, 21:14
Temat postu:
Żeby KŚ mogły wydzierżawić składy na dłużej niż mniej więcej 2 miesiące, inaczej też musiałyby rozpisać przetarg... Po co tyle zachodu dla 10-letnich używek, bez dopuszczenia, z wysoką podłogą i dziurą między drzwiami a peronem? Ślązacy aż tak mocno nienawidzą wszystkiego co polskie?
pospieszny - 14-01-2012, 21:21
Temat postu:
Widocznie za dużo słyszeli o zakamuflowaniej opcji, no i do tego nie potrzebują KKA tylko taboru szynowego Śmiech
sphinx - 14-01-2012, 21:39
Temat postu:
To niech sypną groszem i kupią tabor niezawodny np. wprowadzając kary za przestoje. To wcale nie wymaga kupowania nie pasujących do naszych torów 10-letnich używek.
pospieszny - 14-01-2012, 21:47
Temat postu:
Nie porównywałbym stanu naszych torów do dziesięcioletnich używek, mimo wszystko to luxus Very Happy
sphinx - 14-01-2012, 22:24
Temat postu:
Alstomy są trochę delikatniejsze niż Siemensy, w połączeniu z polską jakością serwisu, bezawaryjność używek wcale nie jest oczywista. A co do dostosowania - chodzi o to, że sprzedawane LINTy po pierwsze mają "wysoką" podłogę - na wielu peronach będzie półmetrowa różnica poziomów, do pokonania bez stopni. Do tego odstęp między krawędziami (wejściem, a peronem) będzie duży bo Coradia jest wyraźnie węższa niż SA134/137 (ok. 20cm, co daje zwiększenie dziury o 10cm).
pospieszny - 16-01-2012, 16:27
Temat postu:
Krajowa Izba Odwoławcza nakazała Kolejom Śląskim unieważnienie postępowania w sprawie zakupu używanych pociągów spalinowych, jakie oferowała włoska firma Railconsult. Tym samym rację przyznano nowosądeckiemu Newagowi i Zakładom Naprawczym Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego, które oprotestowały plany samorządowego przewoźnika.

Polscy producenci taboru kolejowego osiągnęli zamierzony cel. Domagali się odwołania zamówienia i rozpisania go w formie dopuszczającej konkurencję. KIO przyznała im rację. Krajowe firmy jednocześnie zapewniły, że są w stanie w tym okresie dostarczyć pociągi podobnej wartości i w zbliżonej cenie, na dodatek nowe. Teraz Koleje Śląskie mają dwie drogi wyboru. Mogą odwołać się od niekorzystnej decyzji lub rozpisać przetarg. Decyzja zarządu spółki ma zapaść jeszcze w tym tygodniu. Pojawiły się obawy, że Włosi mogą teraz sprzedać składy innej firmie, która zaoferuje je samorządowemu przewoźnikowi z dodatkową marżą.

Przypomnijmy, że sprawa ujrzała światło dzienne tuż przed Bożym Narodzeniem. Włosi zaproponowali Kolejom Śląskim sprzedaż 14 używanych składów spalinowych. Koszt wraz z transportem to 17 220 000 euro bez polonizacji i homologacji składów. Polski przewoźnik wyraził chęć dokonania zakupu bez przetargu ze względu na szczególne okoliczności. W tym wypadku był to krótki czas dostępności oferty. Na Śląsk miały trafić pojazdy Alstom Lint 41/H, jeżdżące do tej pory po holenderskich torach.


źródło: Gazeta Wyborcza

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group