INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. łódzkie - Szynobusy Koluszki - Tomaszów - Opoczno

Radek - 31-12-2011, 11:27
Temat postu: Szynobusy Koluszki - Tomaszów - Opoczno
Czy jest jakaś szansa w najbliższym czasie na szynobusy w relacji Koluszki - Tomaszów - Opoczno?
Anonymous - 31-12-2011, 16:33
Temat postu:
Koluszki-Tomaszów na pewno nie, bo jest drut.
Exsimus - 31-12-2011, 16:37
Temat postu:
Cytat:
Koluszki-Tomaszów na pewno nie, bo jest drut.


Polemizował bym z tą wizją, bo są trasy pod drutem obsługiwane przez szynobusy.
ET05 - 01-01-2012, 17:31
Temat postu:
PR ogłosiło właśnie przetarg na dzierżawę (ale znając życie znów unieważnią) szt.

Kiedyś pociągi z SP42 czy parowozem na czele śmigały ze Skarżyska do Koluszek.

Teraz potrzebna jest relacja przyspieszona z Łodzi do Tomaszowa i dalej normalne Regio:
Łódź Kal. - Chojny - Widzew - Andrzejów - Tomaszów - (tu wszystkie przystanki) - Opoczno.

Jeśli obecną KKA zastąpić sensownie (3 pary bezpośrednie, 2 pary Opoczno - Tomaszów sensownie skomunikowane jak kiedyś) to oferta będzie atrakcyjna - zwłaszcza, że bezpośrednie pociągi z Tomaszowa do Łodzi stoją nie wiadomo po co w Koluszkach nawet ponad 16 minut, co można poprawić "od ręki" - "papieski" zmienia czoło w 3-5 minut...
Exsimus - 03-01-2012, 14:01
Temat postu:
Cytat:
"papieski" zmienia czoło w 3-5 minut...


Na pewno tak szybko z tego co ja wiem na obroty czoła zakłada się najmniej 6 minut, jeszcze w tamtym rozkładzie jazdy wszystkie obroty na trasie Czechowice - Cieszyn trwały właśnie 6 minut w Zebrzydowicach, nawet w Cieszynie składy obracały się po 6 minut i wedle PRów tych śląskich tyle właśnie trzeba na obrót.
Lord W - 04-01-2012, 21:34
Temat postu:
Super. A nie można byłoby wydłużyć tych pociągów do Skarżysko lub choćby do Końskich (np w weekend lub ferie i święta (albo przed świętami)). Ja kiedyś jeździłem na tej linii za czasów piętrusów.
1762 - 12-01-2012, 14:04
Temat postu:
Cytat:
A nie można byłoby wydłużyć tych pociągów do Skarżysko lub choćby do Końskich

Na to musiałoby wyrazić chęć województwo świętokrzyskie, bo niestety ale granica województwa jest, więc rozstrzyganie tej kwestii uzależnione jest w dużej mierze od marszałków.
Lord W - 10-04-2012, 10:19
Temat postu:
W artykule wyczytałem, że planowane jest przywrócenie ruchu na linii do Opoczna.

http://www.tomaszow-tit.pl/artykul,Wymieniaja_podk%C5%82ady,10578.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/30489/UMWS_pociagow_do_Tomaszowa_nie_bedzie_.htm

Województwo Łódzkie planuje od grudnia 2012 przywrócić ruch do Opoczna o ile PRy będą miały szynobusy. Oczywiście wielka szkoda, że pociągi na wrócą do na całej linii (choćby jedna para), albo do Końskich. W świętokrzyskim nie mają kasy i mają już rozwiniętą siatkę połączeń busowych.
ET05 - 11-04-2012, 20:42
Temat postu:
Łódzkie zwala na świętokrzyskie, świętokrzyskie na łódzkie, czyli prawda leży po środku, na granicy Wink
Radek - 25-06-2012, 18:14
Temat postu:
Od 1 lipca 2012 zawieszone zostaje kursowanie autobusowej komunikacji zastępczej Tomaszów Maz. - Opoczno.
Lord W - 25-06-2012, 20:50
Temat postu:
Ładnie. Crying or Very sad

A przecież pociąg z Opoczna do Łodzi byłby konkurencyjny czasowo do autobusu pod warunkiem, że jechałby z Tomaszowa bez zatrzymania w Koluszkach i z pominięciem mniejszych stacji.

A może pociąg pośpieszny na szynobusie byłby opłacalny. Mniej przystanków, mniejsze zużycia paliwa, więcej ludzi. Przecież taki pośpiech Rzeszów - Łódź na szynobusie mógłby być opłacalny, bo czas przejazdu nie taki zły, a i cena chyba lepsza od autobusu (zwłaszcza dla studentów). Ja się dziwię, ze z Koluszek do Tomaszowa i do Drzewicy też nie skasowali. Tam też jeździ czasami 10 - 20 osób na kurs. Kiedyś jak były pociągi do Skarżyska to jeździło więcej ludzi. Crying or Very sad
ET05 - 27-06-2012, 14:11
Temat postu:
Kwestia czasu jak pociągi do Drzewicy i Tomaszowa skasują...

[ Dodano: 17-11-2012, 21:14 ]
No i od nrj pojawiły się pociągi Tomaszów - Opoczno.
Lord W - 29-11-2012, 22:16
Temat postu:
Nareszcie co się ruszyło!

Tylko niech przedłuża z jeden skład na cały weekend do Końskich. Chociaż tyle. Tylko świętokrzyskie jak zwykle kasy nie ma!
zygizyg - 30-11-2012, 12:36
Temat postu:
A dlaczego nie wydłużyli tego połączenia do Petrykóz? Przecież tam jeszcze jest województwo Łódzkie, mijanka też jest.
ET05 - 02-12-2012, 10:34
Temat postu:
Kilkanaście lat temu były przez lato pociągi Skarżysko - Petrykozy i Opoczno - Tomaszów Wink
gtura - 03-12-2012, 11:43
Temat postu:
Witam.
Mijanka w Petrykozach zostala zlikwidowana w roku 2000.
Nie wiem moze tory jeszcze sa, ale wszystkie inne urzadzenia zostaly zlikwidowane.
W okresie 1995-1996 podczas budowania peronow w Opocznie
byly remontowane dwa mosty na odcinku od Opoczna do Petrykoz.
Pamietam jak pociagi kursowaly Lodz, Tomaszow - Opoczno i Petrykozy - Skarzysko.
Na odcinku Opoczno - Petrykozy komunikacja zastepcza.

Co teraz sie dzieje na mijance w Petrykozach niestety nie wiem.

Pozdrawiam
zygizyg - 03-12-2012, 18:26
Temat postu:
gtura, tory są (dlatego wydawało mi się, że mijanka jeszcze sprawna), choć mocno zarośnięte, na początku roku byłem i widziałem. Najbardziej szkoda budynku dworca, mam nadzieja, że może jeszcze kiedyś odżyje...
Radek - 03-12-2012, 20:09
Temat postu:
A czy już coś wiadomo, jaki szynobus będzie jeździł z Tomaszowa do Opoczna?
ET05 - 03-12-2012, 20:18
Temat postu:
Podobno Wadloper.
PolRol82 - 05-12-2012, 12:03
Temat postu:
Radek napisał/a:
A czy już coś wiadomo, jaki szynobus będzie jeździł z Tomaszowa do Opoczna?


Na stronie rynek-kolejowy.pl piszą że SN81... To nie jest dobra wiadomość...
jackii - 05-12-2012, 13:24
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Podobno Wadloper.
PR nie mają więcej, niż 2 Wadlopery (o ilie jakiekolwiek im zostały), czy faktycznie zdecydują się je przerzucić do łódzkiego? Wątpię, tym bardziej, że tam, gdzie jeżdżą już pasażerowie się przyzwyczaili.
Leniwiec - 05-12-2012, 13:26
Temat postu:
SN81 do najwygodniejszych nie należy ale ODPOWIEDNIO wykorzystywany jest niezawodny i łatwy w konserwacji. Ponoć pojazd "często się psuje" i "stoi częściej niż jedzie"... to już nie wina pojazdu że ktoś kto jeździł głównie SM42 albo szynobusami PESY/NEWAGU wsiada do pojazdu na bazie drezyny ( która ma silnik bardziej podobny do tego z ciężarówki) i myśli że siedzi w kabinie sterowniczej demona prędkości, jest to pojazd unikalny i nauczenie się tym jeździć trochę trwa.
sopek - 07-12-2012, 20:00
Temat postu:
Ciekawe czy zw. na obsługę połączeń Tomaszów - Opoczno przez Koczkodany tj SN81-006 i SN81-004 przewoźnik przewidział postoje na "siku"? Very Happy

Szkoda, że nie będzie SN82, ale te służnie trafią przez Sigmę do KŚ.
ET05 - 15-01-2013, 22:43
Temat postu:
W 004 podobno zamontowali WC.
Arclight - 02-03-2013, 19:58
Temat postu:
17 lutego byłem w Opocznie "zarchiwizować na kliszy" SN81, póki jeszcze jeżdżą. Do Opoczna kursem popołudniowym przyjechało kilka osób i na kursie powrotnym też parę osób było.
Niestety, źle spojrzałem w rozkład i nie zdążyłem dojechać na pociąg poranny.

[SPAM]

Relacja z tego wyjazdu -> http://www.kolejowylublin.cal.pl/?p=2276

[/SPAM]
sympatyk - 12-03-2013, 14:57
Temat postu:
Autobusem do Opoczna... i co dalej?

Mijają trzy miesiące od reaktywacji połączenia Tomaszowa Mazowieckiego z Opocznem, a na linii nadal często kursują autobusy zastępcze. Choć województwo łódzkie rozważa możliwość wydłużenia trasy do Skarżyska-Kamiennej, nie ma sojusznika w świętokrzyskim urzędzie marszałkowskim. Jaka jest przyszłość podłódzkiego odcinka linii nr 25?

9 grudnia 2012 r. na nieczynną od sierpnia 2009 r. trasę Tomaszów Mazowiecki – Opoczno wróciły pociągi pasażerskie. Pięć par kursów dziennie pokonuje 26-kilometrowy odcinek w pół godziny. W porównaniu z sytuacją sprzed trzech lat, pociągów jest więcej i jadą znacznie szybciej, a do tego w Tomaszowie wszystkie są skomunikowane ze składami do Koluszek i Łodzi. Po trzech miesiącach istnienia połączenia warto spróbować nieco szerzej ocenić jego funkcjonowanie.

Awaryjne "Kolzamy".

Zlecający kursy łódzki urząd marszałkowski nie posiada własnego taboru spalinowego, więc Przewozy Regionalne sprowadziły do bazy w Idzikowicach własne autobusy szynowe. Na kilka dni przed startem połączenia trafił tam szynobus SN81-006, który stacjonował wcześniej w Czeremsze. Wyprodukowany na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku w raciborskich zakładach Kolzam pojazd jest jednak awaryjny, a PR nie zdążyły na czas sprowadzić wagonu, który służyłby jako rezerwa.

Problemy pojawiły się już w pierwszym tygodniu eksploatacji. 14 grudnia SN81 zepsuł się i na cztery dni zjechał do bazy. Połączenie obsłużył – zamiast szynowego – autobus zwykły. Sytuację miało poprawić przeniesienie do Idzikowic drugiego podlaskiego pojazdu z Kolzamu – egzemplarza SN81-004, który niedawno przeszedł rewizję wykonaną własnym sumptem przez PR Białystok. Dotarł on do bazy łódzkiego zakładu 12 stycznia.

Nadal komunikacja zastępcza.

– Problemy taborowe na linii do Opoczna nie występują już od dłuższego czasu, operator posiada bowiem pojazd rezerwowy – powiedział nam Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Jednak tylko w lutym autobus zastępczy musiał wyjechać w trasę aż sześciokrotnie, ostatni raz 24 lutego.

Mimo częstych zakłóceń w kursowaniu, pociągi przyciągnęły pewne grono pasażerów. – Pierwsze wyniki badań frekwencji wskazują na zapełnienie pociągów w granicach 20–30 podróżnych na kurs – mówi Grabarski. Oznacza to przeszło 200 osób korzystających z połączenia dziennie. Kolej uzupełniła bowiem niewielką ofertę opoczyńskiego PKS. Do Tomaszowa Mazowieckiego odjeżdża co prawda 10 autobusów dziennie, ale większość z nich kursuje tylko w dni robocze, nie obowiązują w nich ulgi dla uczniów i jadą znacznie dłużej niż pociąg. Nie są też skomunikowane z kursami do Łodzi.

Do granicy województwa.

Kursujące do 2009 r. pociągi obsługujące odcinek Tomaszów – Opoczno nie kończyły tu biegu. Kierowane były dalej linią nr 25 przez Końskie do Skarżyska-Kamiennej, które stanowi dobry punkt przesiadkowy dla podróżujących do Kielc czy Radomia. Łódzki urząd marszałkowski chciałby, by połączenie funkcjonowało w podobnym kształcie i dziś.

– Sprawa przywrócenia ruchu na odcinku Opoczno – Skarżysko ma być przedmiotem rozmów marszałka województwa łódzkiego z marszałkiem województwa świętokrzyskiego na spotkaniu wyznaczonym na 18 marca – zapowiada Grabarski.

Tylko po modernizacji.

Wznowienie ruchu na świętokrzyskim odcinku linii nr 25 wydaje się jednak mało realne. – Powodem jego wstrzymania była niewielka liczba pasażerów, którzy korzystali z pociągów. W efekcie wpływy z biletów tylko w kilku procentach pokrywały koszty utrzymania tej linii – przypomina Iwona Sinkiewicz, rzecznik prasowy marszałka województwa świętokrzyskiego. – Decyzję o likwidacji połączenia kolejowego podjęto po wcześniejszym, trwającym prawie dwa lata, badaniu zasadności dalszego utrzymania tej linii. Wyraźnie pokazało ono, iż utrzymywanie tego połączenia jest nieekonomiczne – dodaje.

Świętokrzyskie nie wyklucza możliwości uruchomienia kursów w przyszłości. – Połączenie to nabierze szczególnego znaczenia z chwilą podjęcia decyzji o budowie Kolei Dużych Prędkości (tzw. „Y”) i planowanej rozbudowie infrastruktury dworcowej w Opocznie – mówi Sinkiewicz, ale zastrzega, że wznowienie ruchu będzie brane pod uwagę dopiero po modernizacji torów i elektryfikacji spalinowej trasy.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13071/Autobusem-do-Opoczna-i-co-dalej.html
Lord W - 13-03-2013, 12:09
Temat postu:
To podejście jest bez sensu.

Przecież w świętokrzyskim nawet na tych zelektryfikowanych liniach jeździ mało pasażerów. A oni deklarują chęć uruchomienia połączeń jak będzie ich dużo.

Może zdają sobie sprawę, że konkurencja z busiarzami wzdłuż DK42 nie ma sensu. Droga i tory od Końskich idą praktycznie równolegle. Busy są częściej i niewiele drożej. Pociąg ma sens ale jako połączenie na spalinowym szynobusie do Rzeszowa. W dwudziestolociu międzywojennym na połączeniach dalekobieżnych kursowały wagony motorowe. Czemu dziś nie mogą? Zapewne kasy brakuje w urzędzie marszałkowkimi tyle.

Elektryfikacja to ogromny koszt. PLK może powiedzieć, że zelektryfikuje jak będzie więcej pociągów, a urząd marszałkowski, że pociągi wrócą jak zeelektryfikują. Very Happy

Przystanek w Opocznie Południowym może być motywacją dla świętokrzyskiego i władz Końskich i Stąporkowa, żeby puścić jakiś pojedynczy pociąg.
ET05 - 13-03-2013, 12:24
Temat postu:
Jednak pasażerów jeździ coraz więcej - bilet świętokrzyski i coraz lepszy rozkład zrobiły swoje. Np. pociągi Kielce - Ostrowiec kiedyś startowały z Kielc z pojedyńczymi pasażerami, a teraz nawet 50% i więcej miejsc zajętych w elfie.

Końskie potrzebują połączenia z Łodzią - bo do Kielc to 2 x bliżej i 2 x szybciej autobusem, a w Skrarżysku to już prawie nic nie ma. Łódź mogła zelektryfikować Tomaszów - Opoczno nawet staroużytecznymi materiałami z rozbiórki odcinka Widzew - Fabryczna, o przełożeniu torów na pusty wiadukt na Kaliskim nie wspomnę. Inną opcją mógł być zakup 2-3 szt czy nawet hybryd i reszty ezt dla ŁKA.

Niestety nawet sam łódzki ZPR ukrywa pociągi do Opoczna:

http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,lodzkie,liniowe-rozklady-jazdy.html
Lord W - 14-03-2013, 12:30
Temat postu:
Jest w rozkładzie do Drzewicy.

Bo chyba jednak nikomu na tej linii nie zależy, a jestem przekonany, ze tam jeździ więcej ludzi jak po tej linii Tomaszów - Radom. Do 2004 liczba pasażerów na linii 25 była dużo wyższa, niż na 22. Mimo tego, że tamta linia była zelektryfikowana to wycofano tam pociągi osobowe ze względu na mały ruch (potem mieszkańcy po kilku latach wywalczyli ich powrót). Dla przewoźnika nie liczy się liczba pasażerów, a koszty. Władze to traktują jako kolejne zbędne wydatki, nie jako inwestycję, czy rozwój regionu. Po linii zelektryfikowanej puszczą bo taniej, a nie dlatego, że tędy będzie szybciej, lepiej, czy też więcej ludzi skorzysta.

Władze nie chcą inwestować w tę line, bo maja mało kasy, a busiarze w świętokrzyskim są bardzo dobrze zorganizowani. Praktycznie kolej i PKS nie istnieje (por Końskie). Samorządowi to na rękę, bo busiarzom interes się kręci, a oni mogą kasę przeznaczyć na drogi, na szkoły, tudzież na budowę łącznicy do CMK, po której pojadą dwa pociągi TLK i jeden Ex, ale Kielce będą metropolią. Zresztą nie można mieć pretensji do świętokrzyskiego, że liczy kasę, bo to chyba jedno z biedniejszych województw i inwestycje muszą mieć faktycznie sens. Dopłacanie do pociągów i utrudnianie działalności firmom prywatnym w pewnym sensie jest też zaprzeczeniem wolnego rynku.

Przecież pociągi z Ostrowca do Kielc też nadrabia kupę kilometrów w stosunku do busa jadącego po krótszej drodze, taniej i szybciej. Tymczasem linia z Końskich do Łodzi biegnie po linii prostej i pociąg byłby szybszy niż busy jadące przez Piotrków, czy przez Tomaszów. Zamiast wykorzystać ten fakt i przewagę konkurencyjną, to oni planują linię rozebrać. Ja rozumiem jakby ta linia była kręta i omijała ważne ośrodki.

Teraz zastanawiam się po co przystanek w Opocznie Południowym. Miał on sens w przypadku remontu 25 i budowy łącznicy z Tomaszowa do tego przystanku. Natomiast jeżeli planuje się likwidację linii 25 i prowadzenie pociągów z Łodzi linią nr 22 to trzeba było zrobić przystanek w Idzikowicach i łącznicę Idzikowice - Opoczno. Wtedy z Końskich szynobus do Idzikowic należy puścić (tam przesiadka) i te 50 osób do Warszawy może by jechało, szybko i tanio. Byłoby też połączenie z Łodzią i w drugą stronę z Katowicami, Częstochową , Wrocławiem (po remoncie protezy koniecpolskiej).

Jaki ma sens Opoczno Południowe zamiast Idzikowic w przypadku likwidacji linii nr 25 i niebudowania krótszego połączenia do Łodzi Idea Question Dla mnie to jest niespójna polityka. PKP myślą co innego (pokazują mapki z szybką koleją przez Opoczno) , po czym mówią o likwidacji linii. To samo samorządy. Walczą o przystanek na CMK bez analizy znaczenia linii 25. A to ma znaczenie czy ta linia będzie rozebrana, czy remontowana do 160 km/ h z przeznaczeniem na skrót do Łodzi. Niech PLK, PKP i samorządy się spotkają i ustalą spójną strategię rozwoju i nie zmieniają jej co rok. Inaczej nic z tego nie będzie, tylko marnowania pieniędzy. Zlikwidują linę nr 25, po czym położą ją od nowa, albo zbudują przystanek w Opocznie Południowym, po czym ktoś mądry przeniesie go do Idzikowic.

W Czechach jest pełno lekkich szynobusów, które jeżdżą nie na prąd i jakoś ich masowo nie wycofują. A u nas tylko rzucanie hasła "elektryfikacja" i puszczanie wielkich EZT (które w dużym % jeżdżą puste) bo inaczej się nie opłaca. W dwudziestoleciu międzywojennym jeździły szybkie i krótkie składy motorowe. Na linię 25 nie mają sensu wielkie składy, bez względu na elektryfikację. Na wielu liniach zamiast obecnych EZT można puścić dwa razy mniejsze jednostki i nie będzie ścisku (za wyjątkiem aglomeracji). Pora wykorzystać to, że linia 25 jest najkrótszym połączeniem Łodzi z Rzeszowem i jest przy niej kilka sporych miast. Pora na innowację w postaci szynobusu dalekobieżnego.

Istnieje też pytania natury filozoficznej. po co jest kolej? Czy żeby zarabiać (kapitalizm), czy żeby służyć ludziom (socjalizm). Jeżeli pkt pierwszy to należy zlikwidować nie 2 tys. linii kolejowych a z 7 tys. Jeżeli pkt 2 to nie należy likwidować linii a ograniczać "zbędne" koszty. Czyli optymalizować tabor itp. itd. Oczywiście zarabianie na linii i służenie ludziom (nie tylko do zysku) byłoby rozwiązaniem idealnym.
gtura - 15-03-2013, 23:05
Temat postu:
Wspólne posiedzenie Zarządów Województw świętokrzyskiego i łódzkiego
W poniedziałek, 18 marca o godz. 10.00 w Hotelu ELJOT w Sielpi odbędzie się wspólne posiedzenie zarządów województw: świętokrzyskiego i łódzkiego.
Program spotkania:
10.00 - 10.15 Rozpoczęcie posiedzenia, przywitanie gości
10.15 - 10.45 Blok tematyczny: Infrastruktura transportowa
- Przebieg drogi ekspresowej S-74 zgodnie z założeniami Planu zagospodarowania przestrzennego województwa łódzkiego, jako ciągu komunikacyjnego strategicznego z punktu widzenia dalszego rozszerzania Unii Europejskiej, w kontekście wprowadzenia ruchu drogowego w centrum kraju przez Województwo Łódzkie i Świętokrzyskie w kierunku Ukrainy i Bałkanów,
- Połączenie kolejowe Łódź –Kielce,


Zobaczymy czy sie dogadaja...
Lord W - 16-03-2013, 16:49
Temat postu:
Taa ...

Wymyślą zaraz, żeby z Łodzi do Kielc, przez Częstochowę jeździć albo przez Włoszczowę i Idzikowice.

Jedyne sensowne rozwiązanie to sojusz trzech województw: Łódzkiego, Podkarpackiego i Świętokrzyskiego i zakup wspólnie 2-3 szynobusów (jednoczłonowych i krótkich, coby koszty były jak najmniejsze) do połączenia pośpiesznego Łódź - Rzeszów z przedłużeniem w wakacje do Zagórza.

Natomiast można przywrócić też te dwie pary osobówek do Skarżyska, żeby był jakikolwiek dostęp do świata, ale zysku z tego nie będzie. Smile Można je też ewentualnie do Kielc przedłużyć, al czas będzie dużo gorszy od busów, kilometrów też sporo i bilet normalny niewiele tańszy.
gtura - 18-03-2013, 15:30
Temat postu:
Spotkanie w Sielpi sie odbylo.
Oto jedno z ustalen:
transport i logistyka - podejmowanie działań na rzecz zwiększenia dostępności obu województw poprzez rozwój pasażerskiego i towarowego transportu drogowego, poprzez budowę dróg ekspresowych S-12 i S-74, a także kolejowego i lotniczego, w szczególności w odniesieniu do sieci TEN-T, poprzez modernizację linii kolejowej 25 w przebiegu Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – Końskie – Skarżysko Kamienna

Mialy byc rozmowy o polaczeniu kolejowym Lodz - Kielce to byly, ale nic konkretnego.
Mowia o dobudowaniu 30km torow z Kielc do Opoczna, by w 2020 polaczyc oba regiony.

Normalnie smiech na sali, zero konkretow!
Nie neguje powstania tych torow, ale jestem realista i wiem, ze predzej linia bedzie zlikwidowana,
a Oni nawet tego nie zauwaza!
ET05 - 18-03-2013, 20:21
Temat postu:
Linia Kielce - Końskie była planowana dawno, nawet w okolicach Miedzianej Góry były pomiary. Jeśli już to jak powstaną łącznice to będzie pociąg Kielce - Włoszczowa - Włoszczowa Północ - Opoczno Płd - Tomaszów Maz - Łódź (- Kutno - Poznań). Teraz lepiej przedłużyć tą drezynę do Końskich. Ale wtedy może okazać się za mała.
Lord W - 19-03-2013, 18:16
Temat postu:
Chcieć znaczy móc.

Te tory może kiedyś tam wybudują, ale to za kilkanaście lat. Głównym bodźcem będzie powstanie Y bo wtedy z Kielc przez linię 25 byłoby dużo szybciej do Poznania.

Natomiast obecnie trzeba przedłużyć ze dwa kursy "drezyny" do Końskich i zrobić pociąg pośpieszny na wagonie motorowym relacji Rzeszów - Łódź.

[ Dodano: 07-04-2013, 22:27 ]
Jakby czytali moje posty, albo po prostu jest wiele osób podobnie myślących.

http://www.rynek-kolejowy.pl/42764/__Linia_nr_25_Harmonogram_dzialan__.htm

Sama idea słuszna i sensowna, ale to tyko słowa, które ja - przeciętny obywatel także piałem wielokrotnie na tym forum. Zarząd województwa powinien pójść krok dalej. Oszacować koszty budowy i co najważniejsze stworzyć dużo bardziej szczegółowy harmonogram. Trzeba też wiedzieć skąd pieniądze, ile województwa dokładają i ile z URE. Niestety ale podobno minister Nowak obciął kasę na rewitalizację 14, więc łódzkie ma nadmiar inwestycji a deficyt pieniędzy.

Przydałyby się konkrety - koszty i szczegółowy harmonogram.
sympatyk - 08-04-2013, 11:55
Temat postu:
Odcinek Skarżysko-Kamienna - Tomaszów Mazowiecki zostaje!

Linia kolejowa nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna - Tomaszów Mazowiecki nie będzie wyłączona z eksploatacji – poinformował podczas posiedzenia Sejmu RP Andrzej Massel, wiceminister transportu.

W połowie lutego PKP Polskie Linie Kolejowe podały do publicznej wiadomości, że planują wyłączyć z eksploatacji ok. 2 tysięcy km linii w całej Polsce. Jedną z nich miała być linia nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna - Tomaszów Mazowiecki.

Po tej informacji podjęte zostały liczne działania zmierzające do zmiany tej decyzji. Przeciwko zamiarom zarządcy infrastruktury wystąpili marszałkowie województw: łódzkiego i świętokrzyskiego oraz prezydenci Skarżyska-Kamiennej, Starachowic, Ostrowca Świętokrzyskiego oraz burmistrz Końskich, którzy napisali list w tej sprawie do Remigiusza Paszkiewicza, prezesa PKP PLK. Głównym powodem protestów był fakt, że na tym odcinku działa wiele firm, dla których przewóz kolejowy jest głównym środkiem transportu.

Na ostatnim posiedzeniu Sejmu zostało w tej sprawie skierowane pytanie do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. W odpowiedzi Andrzej Massel, podsekretarz stanu w ministerstwie poinformował, że PKP PLK podjęły decyzję o dalszym funkcjonowaniu linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna - Tomaszów Mazowiecki. Warunkiem jest wystarczające zainteresowanie ze strony przewoźników kolejowych. Andrzej Massel dodał, że wobec dużego zainteresowania użytkowaniem linii, restrukturyzacja w tym przypadku będzie oznaczała ograniczenie kosztów utrzymania linii, a nie wyłączenie jej z eksploatacji. Obniżenie kosztów będzie oznaczać np. rezygnację z obsługi poszczególnych posterunków ruchu na tej trasie, ale przy zachowaniu możliwości prowadzenia ruchu.

Linia stanowi istotny element w "Strategii Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego do 2020 roku", m.in. jako ta, która ma umożliwić w przyszłości dostęp mieszkańcom tego regionu do kolei dużych prędkości.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13447/Odcinek-Skarzysko-Kamienna-Tomaszow-Mazowiecki-zostaje.html
gtura - 27-08-2013, 13:25
Temat postu:
Witam.
Od 2 wrzesnia KKA na dwoch parach od Tomaszowa do Jelenia. Czy wiadomo z czym jest to zwiazane? Prace na moscie czy torach? Pozdrawiam
ET05 - 27-08-2013, 23:49
Temat postu:
Działania w okolicach Tomaszowa.

[ Dodano: 04-09-2013, 19:56 ]
No i KKA będzie częściej, tirrorysta zaatakował:
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,14538603,Zderzenie_tira_z_szynobusem__Zamknieto_trase_kolejowa.html
Sad
Pershing - 01-11-2013, 12:35
Temat postu:
SN81-006 poszedł do kasacji, 004 mieli naprawić, ale nie naprawili i dalej śmigają autobusy. Ciekawe kiedy te zapowiadane Pesy się pojawią, co mają jeździć aż do Koluszek.
Wiedenka - 01-11-2013, 18:38
Temat postu:
Według rozkładu to od grudnia 2013 r.
sympatyk - 21-11-2013, 21:01
Temat postu:
Tomaszów - Opoczno: Nowy tabor, nowa relacja.

Fabrycznie nowe wagony motorowe typu 214M (SA135), dodatkowa para kursów i wydłużenie większości połączeń do Koluszek - to zmiany, jakie w nowym rozkładzie jazdy czekają pasażerów pociągów z Opoczna do Tomaszowa Mazowieckiego.
Wagony SA135 zostaną wyleasingowane przez Przewozy Regionalne od Pesy. Bydgoski producent wygrał przetarg na dostarczenie pojazdów ogłoszony przez przewoźnika w styczniu bieżącego roku. Pojazdy zastąpią używane od wznowienia przewozów (9 grudnia 2012 r.) SN81, których wykorzystywanie od początku miało być jedynie rozwiązaniem tymczasowym. Awaryjność wagonów produkcji Kolzamu wymuszała częste zastępowanie pociągów autobusami komunikacji zastępczej. Na dodatek 2 września SN81-006 został rozbity w wypadku na przejeździe w Bratkowie.
Druga innowacja to zmiana rozkładu jazdy. Podróżni zyskali dodatkową (szóstą) parę połączeń. Pierwszy pociąg odjedzie z Opoczna o 5.27 (tylko w dni robocze), ostatni - o 18.48 (obecnie - 17.53). Z wyjątkiem popołudniowego kursu o 14.21, kończącego bieg w Tomaszowie Maz., wszystkie pociągi pojadą bezpośrednio do Koluszek. Rozkładowy czas jazdy to równo 60 minut. Co ciekawe, według rozkładu plakatowego dostępnego na stronie PKP PLK w przeciwnej relacji z Koluszek pojadą tylko... trzy połączenia (przyj.: 11.19, 14.14 i 21.11), pozostałe mają zaczynać bieg w Tomaszowie.
Niestety, większość kursów nie została skomunikowana z pociągami Regio w kierunku Łodzi. Wiadomo jednak, że podane na stronie PKP PLK godziny odjazdów i relacje nie są ostateczne. Przewozy Regionalne są w trakcie negocjowania zmian w załączniku do umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. Docelowy kształt rozkładu możemy poznać dopiero na początku grudnia.
Jak informuje Łódzki Zakład Przewozów Regionalnych, na linii do Opoczna w dalszym ciągu będzie obowiązywała oferta "Połączenie w Dobrej Cenie".

http://www.rynek-kolejowy.pl/49400/tomaszow_opoczno_nowy_tabor_nowa_relacja.html
ET05 - 22-11-2013, 22:53
Temat postu:
Jakby nie mogli zrobić połączenia Opoczno - Tomaszów - Łódź Widzew z pominięciem Koluszek... Choć 2 pary...
Urbi - 23-11-2013, 01:26
Temat postu:
Nie da się, bo dla PR Łódź, Koluszki są istną mekką dla tamtejszych kolejarzy, którzy nie liczą się ze zdaniem pasażerów.
andreew - 10-12-2013, 11:26
Temat postu:
Nowy pociąg pojedzie na trasie Opoczno-Tomaszów-Koluszki [ZDJĘCIA]

Od 15 grudnia na trasie między Koluszkami a Opocznem będzie kursował nowy pociąg Pesy - szynobus typu 214Mb (SA 135). Właśnie tego dnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy PKP. Oficjalne prezentacja pociągu już w najbliższą środę w godz. 10.00-10.45 na dworcu Łódź Kaliska.

Więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/1062892,nowy-pociag-pojedzie-na-trasie-opocznotomaszowkoluszki-zdjecia,id,t.html
sopek - 11-12-2013, 11:08
Temat postu:
Szczerzę wolę 5x par połączeń na SN81 niż 2 pary Opoczno - Tomaszów.

Na ten szynobus PR w woj. łódzkim wycięły również połowę połączeń Łódź - Kutno - Toruń, Łódź - Łowicz, Łowicz - Skierniewice.

Dziękujemy!
Pershing - 12-12-2013, 11:12
Temat postu:
Z Tomaszowa do Opoczna są 3 pary połączeń. 2 z Koluszek i jedno z Tomaszowa. Z Opoczna zostają jedynie 2 połączenia tylko do Koluszek.

SN81 mogłoby jeździć, gdyby działało. A że co chwila się psuło, to chyba zdecydowali sobie odpuścić. Przemilczę fakt, że druga sztuka została skasowana przez TIRa.
Lord W - 12-12-2013, 12:19
Temat postu:
Ogólnie to się to wszystko robi coraz mniej dla ludzi. Co z tego, że jest nowy pojazd, kiedy ludzie oczekują dobrego rozkładu, a komfort jazdy owszem ważny, ale jest na drugim miejscu.

Moim zdaniem powinni przywrócić pociągi na całej długości aż do Skarżyska, albo przynajmniej do Końskich z przesiadką na busa do Kielc i wspólną taryfą.

Ostatnio w Wielkopolsce odkryli, że jeżeli pociąg osobowy w tej samej cenie jechał szybciej bez części postojów to wzrosła liczba pasażerów. Jeżeli pociągi z Opoczna, Końskich czy Tomaszowa (choć tu akurat najtrudniej, bo stacja daleko od centrum i osiedli) będą szybsze od autobusów i tańsze to ludzi się przesiądą.

Skomunikowanie z Koluszkami powinno być, żeby ktoś kto jedzie ze Skierniewic do Opoczna nie musiał jechać do Łodzi i się wracać. Podobny przypadek jest w przypadku podróży ze Skierniewic do Krakowa przez Tomaszów (najkrótsza i najszybsza trasa).

Szynobus się z pewnością przyda, choć jeszcze lepszym rozwiązaniem byłoby kupienie podobnego pojazdu o napędzie elektrycznym np. dla linii do Radomia. W gruncie rzeczy chodzi przecież o obniżenie kosztów. Niestety ale te nowe pojazdy jednak spalają więcej od SN81, a to jest minus. Producenci powinni dążyć do jak najmniejszego spalania (jak to jest w przypadku samochodów). Choć i tak koszty energii w stosunku do kosztów pracowników, dostępów do torów, czy dopłat są niskie. Im więcej kursów tym więcej dopłaty. To się nigdy nie będzie opłacać w systemie kapitalistycznym i zawsze będzie pokusa do cięć.
Pershing - 13-12-2013, 21:11
Temat postu:
PESA już jeździ. Dziś widziana na dworcu w Tomaszowie.
Anonymous - 20-12-2013, 20:46
Temat postu:
Cytat:
Moim zdaniem powinni przywrócić pociągi na całej długości aż do Skarżyska, albo przynajmniej do Końskich z przesiadką na busa do Kielc i wspólną taryfą.

Tylko, że Świętokrzyskie strzela focha i ani myśli o wydłużeniu pociągów. Podobny problem jest z Ostrowcem - od lat domagano się wydłużenia tych pociągów do Rozwadowa i Tarnobrzega i nic.

Cytat:
Ostatnio w Wielkopolsce odkryli, że jeżeli pociąg osobowy w tej samej cenie jechał szybciej bez części postojów to wzrosła liczba pasażerów. Jeżeli pociągi z Opoczna, Końskich czy Tomaszowa (choć tu akurat najtrudniej, bo stacja daleko od centrum i osiedli) będą szybsze od autobusów i tańsze to ludzi się przesiądą.

Co z tego, skoro tak zwane pociągi przyspieszone Kolei Wielkopolskich (bo pewnie o nie ci chodzi) jeżdżą jedynie w dni robocze?

Cytat:
Skomunikowanie z Koluszkami powinno być, żeby ktoś kto jedzie ze Skierniewic do Opoczna nie musiał jechać do Łodzi i się wracać. Podobny przypadek jest w przypadku podróży ze Skierniewic do Krakowa przez Tomaszów (najkrótsza i najszybsza trasa).

Zamiast do Koluszek to wydłużyć przynajmniej jeden pociąg z Opoczna do Łodzi Kaliskiej przez Żakowice Południowe i dalej na Olechów i Chojny Happy

Cytat:
Szynobus się z pewnością przyda, choć jeszcze lepszym rozwiązaniem byłoby kupienie podobnego pojazdu o napędzie elektrycznym np. dla linii do Radomia.

Pijemy do EN81 lub EN96? To prawda, tylko że Marszałkowi Województwa Łódzkiego jedynie zabaweczka ŁKA w głowie.
PLK powinna pokusić się o wydłużenie druta do Opoczna z budową łącznicy Opoczno Zakład Ceramiki-Opoczno Południe i problem rozwiąże się sam. Plus solidna rewitalka do 120 odcinka Opoczno-Tomaszów Mazowiecki.

A budowa bzdury pod nazwą Opoczno Południe nie rozwiąże a jedynie pogłębi problemy z dostępnością do kolei dla Opoczna. Wtedy będzie pokusa do likwidacji tych pociągów, skoro jest Opoczno Południe. Poza tym nie wiadomo czy Opoczno będzie w stanie wygenerować popyt na taryfę E.
ET05 - 20-12-2013, 21:54
Temat postu:
Pociąg do Skarżyska nie ma sensu. Chyba, że będzie skomunikowany w stronę Ostrowca i Radomia, bo do Kielc do się w Końskich na busiarstwo przesiądą... Zgodzę się z jednym - obecny rozkład jest kuriozalny. Powinno być co najmniej 2 pary Opoczno - Łódź, 2 pary Opoczno - Koluszki i 1 Opoczno - Tomaszów. Dla żartu można dać 2 pary na drezynie Tomaszów - Spała. No i z 5 par kibli Łódź - Tomaszów...
Pershing - 21-12-2013, 10:34
Temat postu:
Cytat:
- Nie dramatyzujmy. Drastyczne cięcia połączeń zostaną uzupełnione - podsumowała likwidację połączeń kolejowych Elżbieta Nowak, dyrektor Łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Od stycznia uruchomimy dodatkowy pociąg z Łodzi do Kutna. Będzie więcej pociągów z Łodzi do Łowicza i z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna.


http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/1068378,trzy-nowe-stacje-dla-lodzkiej-kolei-aglomeracyjnej-gotowe-zdjecia,id,t.html

Ciekawe ile dadzą, 1 parę?
Anonymous - 21-12-2013, 16:49
Temat postu:
Pewnie 2 w tym jedną w D. Nie oszukujmy się - dopóki marszałek śniętokrzyskiego się nie dołączy dopóty nie będzie sensownej relacji, gwarantującej stały dopływ podróżnych.
Lord W - 21-12-2013, 18:14
Temat postu:
Moim zdaniem pociąg do Skarżyska ma sens pod warunkiem skomunikowania go z pociągami do Rzeszowa czyli Sanem czy Monciakiem bo takie ostatnio tam jeździły. Dodatkowo pozostałe kursy powinny kończyć bieg w Końskich skąd powinien odjeżdżać IR BUS do Kielc i powinien być wspólny bilet.

Dofinansowanie BUSa przez UMŚW to nie są wielkie kwoty zwłaszcza, że może on być w sporym stopniu zapełniony. BUSierze jeżdżą na tej trasie bez dopłat i zarabiają jeszcze na tym. Co za problemy żeby UMŚW zakupił, wydzierżawił lub ogłosił przetarg na obsługę tej trasy i wprowadził wspólny bilet kolejowy. Czas przejazdy będzie lepszy niż po drodze.

Co do Koluszek to powinno być tak - w godzinach szczytu bezpośredni pociąg z Tomaszowa do Łodzi Widzewa bez zatrzymania i drugi do Koluszek. Ogólnie jednak większość pociągów powinna jechać do Koluszek, poza godzinami szczytu.

Skierniewice (TLK) 18:59
Koluszki 19:22 - 20:13 (R)
Tomaszów Mazowiecki 20:41 - 21:01(TLK)
Kraków Główny Stacja główna 23:28

Łączny czas przejazdu 3 godz 43 min

To jest dobry rozkład. Dzięki temu nie trzeba jechać przez Warszawę. Można by na upartego jeszcze urwać z 10 - 20 min i wtedy ze Skierniewic do Krakowa tak najszybciej. Ja uważam, że na kolej trzeba patrzeć sieciowo, a nie tylko że te pociągi są dla mieszkańców Opoczna i Końskich.
Anonymous - 21-12-2013, 18:32
Temat postu:
Cytat:
skąd powinien odjeżdżać IR BUS do Kielc

Żadnych busów na gumowych kołach.
Dobre skomunikowanie w Skarżysku Kamiennej wystarczy, bądź jakiś 5-7 Regio z Łodzi do Kielc obsługiwane składem wagonowym.
rail_user - 26-12-2013, 13:33
Temat postu:
Skład wagonowy to powinien jechać przez Radom. Tutaj powinien być szynobus ( ale nie jakieś małe g ) i na odc. Łódź - Koluszki bez postojów.
ET05 - 26-12-2013, 14:56
Temat postu:
Przez Radom już jechał. Około 5 godzin (w tym stanie nie wiadomo po co godzinę w Radomiu i jeździł pusty). Kiedyś /połowa lat 90/ z Łodzi Kaliskiej do Skarżyska pośpiech jechał 2 godziny przez Wolanów...

Nawet był szalony pociąg ŁF - Tomaszów - Radom - Lublin, pusty...

Jedynym sensownym rozwiązaniem jest zrobienie kilku turbostonek z grzaniem i ściągnięcie kilkunastu bohunów. I pełna relacja z pominięciem Koluszek: Łódź K - ŁW - ŁA - Tomaszów - /wszystkie przystanki/ - Opoczno - /tu nie koniecznie wszystkie przystanki / - Końskie - Czarniecka Góra - Stąporków - Sołtyków - Skarżysko i tu skomunikowania do Ostrowca, Radomia i Kielc. Oczywiście 3 pary z Łodzi do Końskich i 2 z Łodzi do Skarżyska. Czas Łódź - Skarżysko 2h30' jest spokojnie do wykręcenia.
Anonymous - 26-12-2013, 15:21
Temat postu:
A co powiecie na grupę wagonów do Portowca, doczepianych w Kutnie? Jazda od Lublina, przez Radom na Tomaszów i Łódź Kaliską. To by uciszyło lobby łódzkie.
A co do Tomaszowa - wygospodarowanie SU42 i/ lub SP32 z Krzyża oraz paru bonanz. Bohuny będą za duże i po co tyle płacić (za masę). I tylko relacja Łódź Kaliska-Opoczno oraz Łódź Kaliska-Skarżysko Kamienna (lub nawet z Kutna) ale z pominięciem Koluszek.
rail_user - 26-12-2013, 17:12
Temat postu:
O czym Wy marzycie! Ta firma ( PR) nie potrafi/nie może/nie chce wygospodarować loka na "głupiego" Chemika do Kudowy. Dla potrzeb KW w okolice Leszna , PKP Cargo ściąga SU aż z Węglińca ( dobrze , że jeszcze są SU ). Prędzej pojedzie "gumobus" niż skład wagonowy.
ET05 - 26-12-2013, 18:29
Temat postu:
Gdzie jest napisane, że mają to zrobić PR-y? Marszałkowie mają fundusz kolejowy...
rail_user - 26-12-2013, 19:25
Temat postu:
I na pewno kupiią loki spalinowe ? A marszałek woj. łódzkiego właśnie dał "popis" działań pro-kolejowych. Oprócz ŁKA nic go nie interesuje
Lord W - 27-12-2013, 17:04
Temat postu:
ŁKA stało się priorytetem.

Sam tabor, czyli ten nowy szynobus aż taki zły nie jest. Jedyne rozwiązanie to stworzenie relacji Kielce - Łódź w oparciu o busy. Kielce może by przystało na to rozwiązanie czyli pociąg do Końskich stąd przesiadka na autobus, gdyż drenaż pieniędzy z ich budżetu byłby niewielki.

Zyskaliby mieszkańcy miejscowości między Końskimi a Opocznem, którzy mogliby dojechać do tych miejscowości, a także do stolic województw. Kończenie relacji w Opocznie bez skomunikowania z czymś dalej oraz wspólnej taryfy tylko szkodzi.

Kluczowe jest pytanie kto miałby jeździć tymi pociągami skąd i dokąd. Jeżeli chodzi o mieszkańców Końskich, Opoczna i Stąporkowa to studentów interesowałby dojazd do Kielc, Warszawy, Łodzi. Reszta przy obecnej cenie biletu i przebiegu linii wybierze własne auto. Myślę, że sens miałby szynobus w piątek wieczorem ze Skarżyska skomunikowany z pociągami z Kielc, Ostrowca (najlepiej jakby z Rzeszowa) i Warszawy - wtedy może by się jako taki potok uzbierał. To samo tyczy się pociągu z Łodzi do węzła skarżyskiego, skąd powinna być możliwość kontynuowania jazdy zwłaszcza w kierunku Rzeszowa, gdyż jest to naturalny i najkrótszy ciąg komunikacyjny.

Puszczanie wagonów na Radom mija się z celem, bo tam ruch jest mały. Tu potrzeba krótkiego składu elektrycznego (coś jak Flirt dla ŁKA), żeby tak ze 3 razy na dobę jeździł i był koniecznie skomunikowany np. z jakimś IRem z Radomia do Lublina.
ET05 - 30-12-2013, 15:16
Temat postu:
Cały dowcip polega na tym, że Końskie raczej ciągną w stronę Łodzi, ew. Warszawy. Kto jeździł tą trasą to wie, że pociągi "szkolno - studenckie" ze Skarżyska po 14 i po 15 wyludniały się przed Stąporkowem i dopiero od Końskich była sensowna frekwencja, która w dniach okołoświątecznych zapełniała poczwórną bipe i często już od Opoczna można było zapomnieć o wsiadaniu. Już w latach 90-ych było wiadomo, że wysokofrekwencyjne pociągi są w 5,6,7,1 a pozostałe dni spokojnie mógł śmigać wagon motorowy na części kursów, z tym że takowych w sensownym wydaniu wtedy jeszcze nie było. Wieczorny pociąg z Łodzi do Skarżyska w 2,3,4 też nie należał do pustych, ale zapełnienie rzędu 60-110% było do Tomaszowa (wygodny pociąg przyspieszony) i rzędu 40-50% do Opoczna. Dalej 15-25% i to góra do Końskich, bo do Skarżyska to najczęściej 20-30 osób.
Moim zdaniem to zabawa w SA135 powinna być rozszerzona o 2-3 pary Opoczno - Koluszki ściśle skomunikowane z/d Łodzi, a docelowo to niech PRy dadzą jakiego Newaga, który pojedzie najpierw Opoczno - Łódź ze 2 pary, z których najpierw poranna i wieczorna będzie przedłużona do Końskich... W Końskich wystarczy, że dogadają się z jakimś PKS-em czy innym Szawagropolem. Już w latach 90-ych studenci z Łodzi do Kielc jeździli do Końskich, żeby się przesiąść na autobus Łódź - Rzeszów czy Łódź - Tarnobrzeg p. Kielce.
No i jeśli się chce zachęcić studentów do korzystania z pociągów to w campusach UŁ, UM i PŁ powinny powstać kasy biletowe i sensowne informacje o skomunikowaniach...
Gaspares - 30-12-2013, 17:48
Temat postu:
ET05 napisał/a:
No i jeśli się chce zachęcić studentów do korzystania z pociągów to w campusach UŁ, UM i PŁ powinny powstać kasy biletowe i sensowne informacje o skomunikowaniach...


Jeśli się nie mylę, bodaj w Szczecinie działała kiedyś agencyjna kasa biletowa zlokalizowana w akademiku. Może w tym kierunku należałoby uderzyć?
Lord W - 31-12-2013, 00:12
Temat postu:
Myślę, że docelowo wystarczą dwa SA 135 i nadal postuluję, że Końskie zapewniłyby jeszcze dodatkową frekwencję. Wiem, że trochę studentów z tego miasta a nawet ze Stąporkowa jeździ do Łodzi. Opoczno owszem jest spore, ale z Końskimi frekwencja byłaby lepsza.

Jak jeździłem tymi pociągami tak na rok przed likwidacją, to zdarzało się, że wieczorny na Tomaszów miał najlepszą frekwencję właśnie na odcinku Końskie - Opoczno, a do Tomaszowa to mało ludzi dojeżdżało.

Co do dogadania się z PKSem to nie chodzi tylko o zachowanie skomunikowania, ale także o wspólny bilet, taryfę, a także jakieś skomunikowanie w Kielcach na pociąg do Krakowa. No i dobrze jakby były tak ze 3 kursy minimum.
kruczek - 21-01-2014, 17:09
Temat postu:
Całkiem pozytywna wiadomość dla tego wątku Smile
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17910/Wiecej-pociagow-na-trasie-Lodz-Kaliska-Opoczno.html
Pershing - 21-01-2014, 18:11
Temat postu:
Obawiam się, że w tym szynobusie będą się nieciekawe sceny działy. W zeszłym roku na odcinku Łódź - Tomaszów, szczególnie w piątki, ciężko było do kibla się zabrać, a co dopiero do szynobusa. No, ale że w ogóle coś wprowadzają ;]. Na brak frekwencji narzekać nie będą ;]
ET05 - 21-01-2014, 20:23
Temat postu:
Może SA137 ściągną? Albo pożyczą SA123 od Arrivy?
Radek - 25-01-2014, 13:24
Temat postu:
Od lutego Krakow bedzie mial wolne spalinowe szynobusy z linii do Balic. Nowy rozklad polaczen cieszy, szczegolnie tego, kto zalozyl ten temat:-)
ET05 - 26-01-2014, 13:39
Temat postu:
Tylko że SA109 i SA133 należą do marszałka, więc od razu łyknie je Rębibus.
Anonymous - 26-01-2014, 15:46
Temat postu:
Obsługa będzie na 2 x SA135 plus ewentualnie SA104 uwolniony z Chojnic.
A SA109 i SA133 UMWM przejdą aportem do Kolei Małopolskich.
Pershing - 09-02-2014, 22:21
Temat postu:
No i dzieje się to co się dziać musiało. Dziś frekwencja z 200% w relacji Opoczno - Łódź. Przyjeżdżając do Tomaszowa już prawie nic miejsc siedzących nie było, a że czekał cały peron ludzi, to było dość ciasno i duszno w środku. 1 szynobus na taką trasę, w takiej godzinie i w takiej ofercie (połączenie w dobrej cenie) to zdecydowanie za mało.
sopek - 10-02-2014, 17:23
Temat postu:
Ciekawe co PR zrobią w kolejne weekendy na poł. Opoczno - Łódź
Drugi szynobus jest wtedy w ruchu, wypożyczenie odpowiedniego wagonu i zmiana czoła i manewry w Koluszkach nie wchodzę w rachubę...

prlodo@p-r.com.pl - piszmy e-mail z zapytaniami i propozycją uruchomienia wakacyjnych połączeń Tomaszów - Spała.
Jakub.MFN - 22-02-2014, 10:37
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
Obsługa będzie na 2 x SA135 plus ewentualnie SA104 uwolniony z Chojnic.

A gdzie się podziewa SN81-004? Czy to nie on służy jako rezerwa w razie usterki któregoś SA135?
ET05 - 22-02-2014, 18:28
Temat postu:
Pershing napisał/a:
Przyjeżdżając do Tomaszowa już prawie nic miejsc siedzących nie było, a że czekał cały peron ludzi, to było dość ciasno i duszno w środku. 1 szynobus na taką trasę, w takiej godzinie i w takiej ofercie (połączenie w dobrej cenie) to zdecydowanie za mało.


Jakby nie mogli kibla w Tomaszowie podstawić... Kiedyś pociąg ze Skarżyska kończył bieg w Tomaszowie i czekały 2 kible jako przyspieszony do ŁF.
Pershing - 09-03-2014, 19:55
Temat postu:
Dziś w Tomaszowie widziałem podstawionego kibla do Łodzi. Ktoś się orientuje czy tak zostanie na stałe, czyli szynobus do TM i z TM kibel, czy to tylko jednorazowy wyskok?
sympatyk - 01-04-2014, 21:20
Temat postu:
Łódź – Opoczno: kolejna poprawa oferty.

Najbliższa korekta rozkładu jazdy, która wejdzie w życie 27 kwietnia, przyniesie opocznianom kolejną poprawę: codzienne późnowieczorne połączenie z Koluszkami z możliwością dojazdu pociągiem TLK do stolicy województwa. Dziś ostatni pociąg, którym można dojechać do Łodzi, wyjeżdża z Opoczna już o 17:50 (w dni robocze konieczna jest przesiadka w Koluszkach, w weekendy realizowane jest połączenie bezpośrednie).
Na odcinku Opoczno – Tomaszów kursuje jednak jeszcze jeden późniejszy skład. Wyjeżdża z Opoczna o 20:50, a do swojej stacji docelowej przyjeżdża już po ostatnim tego dnia odjeździe. – Skomunikujemy go z pociągiem z Radomia do Koluszek – mówi Jadwiga Maj z działu ds. konstrukcji rozkładu jazdy Łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych. – Dotychczas realizacja tego skomunikowania nie była możliwa, bo pociąg 21324 z Radomia realizuje skomunikowanie z pociągiem odjeżdżającym do Radomska, a pociągi do i z Tomaszowa były trasowane w wolnej przepustowości na indywidualny rozkład jazdy – dodała.
Wielu podróżnych późnym popołudniem, wielu wieczorem?
Dzięki temu będzie można dotrzeć do Łodzi na 22:30. Choć zmiana rozkładu jest z pozoru niewielka, bardzo wysoka frekwencja w niedzielnych kursach z Opoczna do stolicy województwa pozwala przypuszczać, że jeszcze jedno połączenie – nawet jeśli przesiadkowe i, z uwagi na konieczność skorzystania z usług dwóch przewoźników, droższe – może cieszyć się pewnym powodzeniem.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/51595/lodz_opoczno_kolejna_poprawa_oferty.html
ET05 - 01-04-2014, 22:46
Temat postu:
Dopiero teraz zauważyli, że w niedzielę z Opoczna to powinny jechać 3 bohuny a nie pojedyńczy SA135...
sympatyk - 07-03-2015, 00:14
Temat postu:
PR uruchamiają REGIObusa Koluszki - Tomaszów Maz.

Mając na uwadze narastające trudności w dotarciu do szkół i zakładów pracy, łódzki oddział Przewozów Regionalnych uruchamia pilotażowo REGIObus w relacji Koluszki – Tomaszów Mazowiecki – Koluszki z pominięciem stacji Wykno.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23475/PR-uruchamiaja-REGIObusa-Koluszki-Tomaszow-Maz.html
ET05 - 24-03-2016, 21:15
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-do-opoczna-bedzie-elektryfikowana-75925.html

Zaszaleli, ale puszczanie tam ŁKA to kolejne murowanie granicy, jeśli drut pójdzie dalej...
Gaspares - 25-03-2016, 00:42
Temat postu:
Podejrzewam, że drut pewnie pójdzie do Opoczna i dalej po łącznicy do CMK.
Beatrycze - 16-08-2017, 14:12
Temat postu:
Coraz bliżej elektryfikacji linii do Opoczna.

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji na elektryfikację linii nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki - Opoczno. Inwestycja ma zostać zrealizowana w latach 2019-2020. Szacowany koszt to blisko 40 mln zł. Projekt zostanie dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego WŁ.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30640/coraz-blizej-elektryfikacji-linii-do-opoczna.html
figo_fago - 17-08-2017, 16:25
Temat postu:
No i fajnie, to dobra informacja. Miejmy nadzieje, że jak już będzie do Opoczna jeździć ŁKA to będzie oferowała więcej połączeń niż te żenujące 3 pary.
Szkoda że dalszym etapem modernizacji będzie dalsza elektryfikacja tej linii oraz budowa odcinka Końskie-Kielce i dalej Kielce - Ostrowiec, tak by uzyskać sprawny ciąg Łódź-Rzeszów.
sympatyk - 12-07-2021, 14:00
Temat postu:
Łódzkie: Z Polregio do Skarżyska-Kamiennej już od grudnia.

Za około pół roku pociągi pasażerskie mają wrócić na międzywojewódzki odcinek Opoczno – Skarżysko-Kamienna. Kursy w relacjach z Łodzi ma uruchomić Polregio. Plany reaktywacji potwierdziły już oba urzędy marszałkowskie: łódzki i świętokrzyski.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lodzkie-z-polregio-do-skarzyskakamiennej-juz-od-grudnia--103357.html
Groźny Fanatyk - 15-08-2021, 20:29
Temat postu:
A tam jeszcze jeżdżą czasem te stare Kolzamy (przerobione z drezyn)? Z sentymentu pytamm Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group