INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - PR zmodernizują wagony do RegioEkspresów

dyżurny - 04-01-2012, 12:43
Temat postu: PR zmodernizują wagony do RegioEkspresów
Informacje o przetargu:

Arrow ogłoszenie

Arrow SIWZ

Arrow załączniki
Pirat - 04-01-2012, 14:55
Temat postu:
PR zmodernizują wagony do RegioEkspresów

Ponad 18 milionów złotych wydadzą Przewozy Regionalne na modernizację 10 wagonów typu 111A. Podczas przebudowy wszystkie mają zostać pozbawione przedziałów.

Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na modernizację 10 wagonów osobowych drugiej klasy typu 111A. Zgodnie z warunkami przetargu, 4 wagony przedziałowe zostaną przebudowane na bezprzedziałowe 2 klasy typu 162A lub równoważne, 3 wagony przedziałowe mają zostać przebudowane na bezprzedziałowe 1/2 klasy typu 163A lub równoważne, a 3 wagony zostaną przebudowane na bezprzedziałowe typu 161A lub równoważne. Do zakresu tej ostatniej modernizacji należy przystosowanie wnętrza do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich zgodnie z TSI PRM oraz – w części bagażowej – w przeciwległym końcu wagonu - do przewozu dużego bagażu, rowerów lub nart.

Przewozy Regionalne na wykonanie modernizacji chcą wydać 18 150 000 złotych netto. Zwycięzca przetargu na wykonanie zadania będzie miał pół roku. Oferty w przetargu można składać do 8 lutego.

źródło: Rynek Kolejowy
sopek - 04-01-2012, 19:26
Temat postu:
Kto wykonął modernizację ostatnich "marlborasów"?
filip39 - 04-01-2012, 19:52
Temat postu:
Z tego co pamiętam to PESA.
Sebcio - 07-01-2012, 19:38
Temat postu:
A wiadomo może które wagony przeznaczone są do modernizacji?
ACR - 08-01-2012, 16:55
Temat postu:
nigdy nie widzialem takiego wagonu z bliska jednak z opisu brzmi rewelacyjnie.

klimatyzacja, internet, gniazdka 220v, atrakcyjne wnetrze- tutaj pr morze wyprzedzic komfortem sklady ic !

pelny respekt dla takiej modernizacji. dobry krok !
endrju - 08-01-2012, 17:03
Temat postu:
Tu jest zdjęcie wnętrza - KLIK

Wszystko byłoby super, gdyby nie te szynobusowe siedzenia!. Czasami po prostu nie rozumiem bezmyślności PR - przecież koszt wygodnych foteli w koszcie całej modernizacji nie byłby duży. Ale co tam? Damy im te plastiki niech narzekają. Ogólnie komfort porównywalny do ED74.
pospieszny - 08-01-2012, 20:09
Temat postu:
endrju, Siedziska szynobusowe są jednak znacznie skromniejsze Rolling Eyes

W tej modernie wykonawca daje to co ma w ofercie najlepszego, puszyści nie mogą być dyskryminowani Smile
sphinx - 09-01-2012, 20:51
Temat postu:
endrju napisał/a:
Ogólnie komfort porównywalny do ED74.


Ja wiem czy porównywalny, w EDycie jest jednak ciszej. I to właśnie główny problem tych wagonów, na papierze niby wszystko mają, ale fotele jednak średnio wygodne na dłuższe dystanse, no i ten hałas...
rumburak - 09-01-2012, 23:08
Temat postu:
Cytat:
atrakcyjne wnetrze- tutaj pr morze wyprzedzic komfortem sklady ic


To że tapicerka jest czysta i kolorowa, a drzwi przeszklone, jeszcze nie czyni wagonu komfortowym (patrz wyżej). Co nie zmienia faktu, że za cenę z taryfy IR podróżuje się nimi całkiem godziwie. Zwłaszcza jeśli gniazdka i Internet akurat działają.

Pytanie, po co PRom ta modernizacja, skoro mają kończyć żywot?
ET05 - 10-01-2012, 00:14
Temat postu:
PR nie zostaną podzielone. Przynajmniej nie za rok.
ACR - 10-01-2012, 02:35
Temat postu:
no , ale nie zapomnijmy rze jest to jednak nadal sklad regionalny, nawet jerzeli siedzienia ( to zdjecie to druga klasa?) moga miec bardziej charakter krotkiej podrozy a nie siedzienia tam godzinami .

a tak naprawde, jechaliscie kiedys francuskim tgv ?

ciasne, bardzo gesto rozstawione siedzienia z marnym komfortem ... a internet w wagonie... hehe.

http://www.16vor.de/uploads/2007/04/tgv-innen.jpg

zawsze sie dziwilem dlaczego polacy akurat na tgv patrza.
Sebcio - 10-01-2012, 08:28
Temat postu:
Brak internetu w wagonie to akurat nie musi być koniecznie wadą.
pospieszny - 10-01-2012, 08:32
Temat postu:
A już na pewno nie zaletą i standardem w XXI wieku Rolling Eyes
Szymek - 10-01-2012, 09:03
Temat postu:
ACR, Ja jechałem w tym roku i też się rozczarowałem jest właśnie tak jak kolega piszę... Za to pociągi AVE i ICE są bardzo wygodne Smile
ACR - 10-01-2012, 12:37
Temat postu:
Sebcio napisał/a:
Brak internetu w wagonie to akurat nie musi być koniecznie wadą.


dam racje rze sa wazniejsze rzeczy ktory wagon powinien miec, lecz jezeli pkp pr ma a sncf w tgv nie ma co chyba nie zle Shocked

na serio, moze nie jest perfekt- ale w innych krajach tez nie jak by sie to myslalo. i mysle ze jezeli pr podstawi wagony nie zdewastowane, klimatyzowane, atrakcyjnie i nowoczesnie wykonczone , z 220v na laptopa oraz juz opisanym internecie w czasie jazdy jako sklad regionalnyto nie musza sie wstydzic tez przed pasazerami z zachodniej europy.

teraz jeszcze pare e186 lub e189 jako ciuchcia i euro2012 morze przychodzic Rolling Eyes

apropos e189- tez sie usmiechalem jak uslyszalem swojego czasu ze pr od mrce leasinguje te siemensy.

lok mi bardzo dobrze znany z codziennej sluzby w schenker i wyobrazam sobie to z 3-4 lekkimi wagonami na haku.

jezeli podstacja trakcyjna nie wywali to przy uzyciu paru trickow ( np ruszanie manualne a nie na afb) przy suchych szynach juz widze pasazera ktory jedna reka trzyma tego swojego laptopa z internetem rzeby mu nie spadl a druga bilet i patrzy czy napewno jest to bilet na pociag a nie na samolot ktory akurat startuje Mr. Green

pozdrowienia !
buuuuum - 10-01-2012, 13:03
Temat postu:
Dlaczego nie mogą montować siedzeń, jak za starych dobrych czasów?
Choćby takich-> http://x.garnek.pl/ga4850/cdefe4a4a2d6da15606197a3/ed72_021.jpg
A najlepiej takich w tym stylu http://x.garnek.pl/ga984/457b73106c3f8a11251091a3/fotele.jpg->
ACR - 10-01-2012, 16:02
Temat postu:
chaba dlatego rze siedzienia maja byc lekkie, w pewnej formie wandalizmodporne i chude z gabarytow rzeby by ich jak najwiecej w wagonie ustawic.
buuuuum - 10-01-2012, 16:04
Temat postu:
W wagonach jak wyżej, jakoś nie widze, żeby były nagminnie niszczone.
A lekkie ? Po co ?

//nie cytuj przedmówcy. mateuszpiszcz
ACR - 10-01-2012, 16:39
Temat postu:
jak wagon lekki to ciuchcia mniej sie poci bym powiedzial Wink
pilot1123 - 10-01-2012, 20:51
Temat postu:
takie "nowoczesne" pewnie łatwiej się czyści
przewoz - 11-01-2012, 13:31
Temat postu:
Cytat:
jak wagon lekki to ciuchcia mniej sie poci


Jak lokomotywa teoretycznie może pociągnąć 3200-3400 (Traxxy, EuroSprintery), to tona w lewo lub prawo przy krótkim pasażerskim nie zrobi różnicy większej. Gorzej, że łatwiej taki lżejszy wagon może się pośliznąć przy hamowaniu.
sheva17 - 17-01-2012, 18:48
Temat postu:
Nawet gdyby PR-y podzielono to nie sądzę by był to klasyczny podział tylko raczej skończy się na wydzieleniu ze spółki najsilniejszych województw. Nowe RE są bardzo potrzebne dlatego plany modernizacji wagonów cieszą.
alojz - 25-02-2012, 08:06
Temat postu:
Wygrała Pesa - link
DarekP - 25-02-2012, 11:04
Temat postu:
A zatem można mieć nadzieję, że wszystkie wagony RE będą miały jednakowy standard i dzięki temu ich utrzymanie będzie tańsze.
Pirat - 26-03-2012, 15:02
Temat postu:
Wagony dla RegioEkspresów zmodernizuje Pesa

Pesa Bydgoszcz za nieco ponad 18 milionów złotych zmodernizuje wagony typu 111A spółki Przewozy Regionalne. Po modernizacji wagony będą bezprzedziałowe i rozpoczną kursy w ramach oferty RegioEkspres.

Przewozy Regionalne na wykonanie modernizacji przeznaczyły 18 150 000 złotych netto. Oferta Pesy była jedyną, którą otrzymały PR. Opiewa na 18 140 000 złotych. Na wykonanie zadania Pesa i współpracujące z nią zakłady ZNTK Mińsk Mazowiecki będą miały pół roku. Wyremontowane wagony trafią najprawdopodobniej do powstającego zakładu taboru w Lesznie i obsłużą nowe pociągi kategorii RegioEkspres.

Do modernizacji zostanie skierowanych 10 wagonów przedziałowych drugiej klasy. Będą one przebudowane na trzy wagony jednoprzestrzenne z miejscami klasy pierwszej i drugiej oraz siedem wagonów bezprzedziałowych klasy drugiej, w tym trzy przystosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich i rowerów. Pojazdy zostaną zmodernizowane w taki sam sposób, jak sześć wagonów, które od prawie dwóch lat obsługują pociągi RegioEkspres ze Szczecina i Poznania do Warszawy i Lublina. – Unifikacja taboru ułatwia jego utrzymanie. Parametry techniczne będą takie, jak w poprzednio zmodernizowanych wagonów. Zastosowana w nich konstrukcja sprawdziła się – mówił "Rynkowi Kolejowemu" Michał Stilger z biura prasowego PR.

Wagony powinny wyruszyć na trasy jeszcze w trakcie obowiązywania obecnego rozkładu jazdy. – Zmodernizowany tabor będzie prawdopodobnie stacjonować w Lesznie, gdzie powstaje nasze nowe zaplecze techniczne – usłyszeliśmy w PR. – Mamy już wstępne plany, gdzie skierować nowe składy. Rozważamy zestawić ze zmodernizowanych wagonów pociągi: "Skrzyczne" (Bielsko-Biała – Katowice – Warszawa), "Piast" (Wrocław – Katowice – Warszawa) i "Matejko" (Kraków – Warszawa) – mówi Stilger. – Pociągi te dołączyłby do grona RegioEkspresów – dodaje.

źródło: Rynek Kolejowy
Torczes - 12-06-2012, 16:56
Temat postu:
Mineły już ponad 2 miesiące od roztrzygnięcia przetargu.Czy już może coś wiadomo na temat tych 10 wagonów?Czy jednak wejdą one do puli tych 47 sztuk które chce zmodernizować PR.?

[ Dodano: 19-07-2012, 08:24 ]
Jak napisano na konkurencyjnym forum kolejowym - coś drgnęło w sprawie wagonów na REGIOekspres-y
http://www.lutek.cal.pl/g...vsgpmjuv0ac17q7
Dla mnie to wygląda na dobrze zrobiony fotomontarz ale bardzo możliwe ze tak jest.Może wreszcie Piast,Matejko i Skrzyczne będą REGIOekspres-ami

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group