INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - PR kupiły kolejne 5 lokomotyw EU07

endrju - 03-02-2012, 19:09
Temat postu: PR kupiły kolejne 5 lokomotyw EU07
Nie wiem dlaczego tej wiadomości jeszcze nigdzie nie ma, ale dziś IC ogłosiło na swojej stronie internetowej rozstrzygnięcie przetargu na sprzedaż 5 lokomotyw elektrycznych EU07. Przewozy Regionalne zgłosiły najkorzystniejszą ofertę 750 000 zł / sztukę.

Link - http://intercity.pl/?page=Wyniki_postepowan_przetargowych&ph_center_start=show&cmn_id=2416

Pozdrawiam
siwiutki91 - 03-02-2012, 19:14
Temat postu:
te lokomotywy są na chodzie czy do naprawy?
ET05 - 03-02-2012, 20:11
Temat postu:
Do naprawy. Powinni opchnąć parę kibli KM-om i będzie kasa na naprawę siódemek.
sheva17 - 03-02-2012, 20:58
Temat postu:
Też tak uważam, że sprzedaż zbędnych kibli to dobry wybór. Tym bardziej, że PR-y wykorzystują coraz więcej szynobusów. PR-y powoli odbudowują swój stan posiadania- wynajmowanie byków od CARGO jest ekonomicznie niezasadnione.
EU07-469 - 03-02-2012, 21:15
Temat postu:
Jak te siódemki zostaną doprowadzone do stanu używalności, PR nie będzie wynajmować już 11-tu cargowskich byków. Mam nadzieję, że ciężkie ET22 przestaną niszczyć tory na 274, przynajmniej na pociągach PR (mam na myśli Szrenicę, Galicję i Kamieńczyka).
LukE83 - 03-02-2012, 22:29
Temat postu:
Cytat:
PR nie będzie wynajmować już 11-tu cargowskich byków

Ok, a "siódemek" od IC nie dało się wynająć ?
Przypominam sobie, że Góral Katowice -Zilina był ciągnięty EP07...
OLDSKUL - 04-02-2012, 12:59
Temat postu:
Jak się nie da, http://rail.phototrans.eu/14,62636,0.html ?
Cieszy zakup 7 dla PR, choć w sumie, powinni je dostać za darmo, za budynie Język
pospieszny - 04-02-2012, 13:19
Temat postu:
Cytat:
PR nie będzie wynajmować już 11-tu cargowskich byków

To jakaś wyższa matma, zoobiegować 11 loków pięcioma to cud ekonomia Śmiech

Dziwne że jeszcze inni przewoźnicy na to nie wpadli Rolling Eyes
Cena zakupy tych loków, niewiele wyższa od złomu w N7 pozwoli szybko poznać koszty pozyskania i utrzymania tego taboru.

Cytat:
ciężkie ET22 przestaną niszczyć tory na 274

Tak to jest najważniejsze Śmiech i nic tu po tym że nacisk na oś jest w nich mniejszy od 303E Rolling Eyes
Sebcio - 04-02-2012, 14:21
Temat postu:
endrju napisał/a:
Przewozy Regionalne zgłosiły najkorzystniejszą ofertę 750 000 zł / sztukę.

pospieszny napisał/a:
Cena zakupy tych loków, niewiele wyższa od złomu w N7 pozwoli szybko poznać koszty pozyskania i utrzymania tego taboru.

I tak PR zapłaciło dużo więcej niż cena wywoławcza... Musieli być bardzo zdeterminowani tym kontraktem i chcieli przebić innych (np. złomiarzy...)
EU07-469 - 04-02-2012, 15:49
Temat postu:
PR już kupiło 6 siódemek. Teraz kupią 5, co daje 11. A co do ET22, to nie nacisk osi, a nienajlepiej osadzone 3-osiowe wózki niszczą torowisko.
sheva17 - 05-02-2012, 16:12
Temat postu:
Kolega pospieszny chyba zapomniał, że to nie był pierwszy przetarg. Jeszcze PR-y potrzebują około 20 loków by zaspokoić swoje potrzeby.
EU07-469 - 05-02-2012, 16:22
Temat postu:
Konkretnie 22-24.
pospieszny - 05-02-2012, 20:17
Temat postu:
Tak wagonów - do tych zakupionych już loków Śmiech Bo za kilka miesięcy będzie problem typu co pociągną byczki z Cargo.

Oczywiście o ile wcześniej uda się z PoIŚiu uda się zdobyć środki na moderne tych okazów.


Od jutra PR-y "uwolnią" Cargo byczka z "zachodnich" przewozów międzynarodowych a od marca będą kolejne.
ET05 - 05-02-2012, 22:10
Temat postu:
Nie będzie tak źle, trochę bohunów jeszcze zostało... Kolejnych parę klopów opchną i będzie na rewizje.
kruk17 - 06-02-2012, 15:26
Temat postu:
A ja nie rozumiem, czemu PR wynajęło od Cargo ET22, a nie EU07, nie mogę pojąć... Dobrze, że kupują własne maszyny, teraz jeszcze z 10 dokupić, kilkanaście traxxów wyleasingować i ET22 mowimy do widzenia!!!!
OLDSKUL - 06-02-2012, 16:08
Temat postu:
Cargo woli dać byki, bo ma ich więcej + więcej zarobi na wynajmie byków bo 6 osi.
FTD - 06-02-2012, 21:22
Temat postu:
PKP Cargo nic nie zarobi za wynajem lokomotyw 6-osiowych tylko PLK. Dla PR-ów Cargo ustaliło stawkę dobową za wynajem lokomotywy, ile ona wynosi? Tajemnica handlowa nawet dla szeregowych pracowników obu Spółek.
Czemu nie EU07? Z kilku zasadniczych powodów:
1. EU07 są 4 osiowe więc PKP Cargo mniej płaci za pociąg towarowy uruchamiany z tą serią lokomotywy,
2. Lokomotyw EU07 jest definitywnie mniej na ilostanie PKP Cargo niż ET22,
3. Eksploatacja i utrzymanie lokomotyw EU07 jest tańsza (wskaźniki eksploatacyjne i koszty napraw),
4. PR same sobie zafundowały ET22 zapisem, że tylko kilka lokomotyw musi mieć przewód powietrza 0,8MPa (z tego co pamiętam to min 5). Gdyby umowa a nawet SIWZ zawierał zapis - wymagane wszystkie 32 lokomotywy z przewodem powietrznym 0,8MPa oraz możliwość pomalowania w barwy firmowe PR (tak jak to uczyniły Koleje Mazowieckie) to myślę, że w segmencie obsługi trakcyjnej pociągów R(wagonowcyh), IR czy RE byłaby inna seria niż ET22.
EU07-469 - 06-02-2012, 21:54
Temat postu:
Ja zapomniałem, że jeszcze z PIC-em była wymiana EP07 za SU42. To już 13 byków mniej Smile
SU45-034 - 06-02-2012, 22:28
Temat postu:
Podłączę się do tematu.

Ile siódemek łącznie sprzedało IC? Posiada ktoś konkretne dane, bo przetargów już trochę było.
EU07-469 - 06-02-2012, 22:48
Temat postu:
6 z pierwszego, 5 z drugiego - razem 11. Dodatkowo wspomniana wymiana 2 siódemki za 2 polsaty.
dyżurny - 06-02-2012, 22:59
Temat postu:
FTD, a nie ma też jakiegoś odgórnego przykazu, żeby właśnie te loki wystawiać dla PRów na iR, żeby celowo zmniejszyć rentowność połączenia?
Marduq - 07-02-2012, 10:41
Temat postu:
Cytat:
Dodatkowo wspomniana wymiana 2 siódemki za 2 polsaty.


Za dwie SU45.
pospieszny - 07-02-2012, 16:52
Temat postu:
Cytat:
PKP Cargo nic nie zarobi za wynajem lokomotyw 6-osiowych tylko PLK.

Dodajmy tylko że tyle samo co za wynajem 4 osiowych.
Cytat:
Dla PR-ów Cargo ustaliło stawkę dobową za wynajem lokomotywy

To w przetargu organizowanym przez PR-y jest określona kwota dla całego zamówienia, 34 loki razy kwota z przetargu daje odpowiedź dobową ba nawet godzinną Rolling Eyes
Cytat:
1. EU07 są 4 osiowe więc PKP Cargo mniej płaci za pociąg towarowy uruchamiany z tą serią lokomotywy

Cargo, PR i każdy inny przewoźnik płaci za czynną lokomotywę stałą stawkę. Lok to 100 t/brutta.
Cytat:
Eksploatacja i utrzymanie lokomotyw EU07 jest tańsza (wskaźniki eksploatacyjne i koszty napraw)

Zwłaszcza w obliczu ilostanu tych loków to jest złudne Śmiech wskaźniki i wymagania techniczne są w mniejsze dla ruchu towarowego to tylko jeden fakt.

Cytat:
Ja zapomniałem, że jeszcze z PIC-em była wymiana EP07 za SU42.

Jak już to wypożyczenie EU/EP na SU45.
sheva17 - 07-02-2012, 20:59
Temat postu:
PR-y wielokrotnie monitowały do CARGO by te wynajmowały im siódemki. Apele nic nie dały, chociaż jak pamiętamy jakoś dziwnym trafem KM-om można je było wynająć. Bardzo dobry zakup PR-ów, zresztą prywatne firmy też idą tą drogą. A co do wyników przetargu to najbardziej one ucieszą CARGO, loki mogły też trafić w ręce konkurentów tej spółki- tak się jednak nie stało.
EU07-469 - 07-02-2012, 21:20
Temat postu:
No, kargule to raczej będą mieć mieszane uczucia, bo siódemki owszem nie trafią do ich konkurentów, ale nie będzie także wpływów od PR za wynajem byków.
Dual - 08-02-2012, 00:20
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Też tak uważam, że sprzedaż zbędnych kibli to dobry wybór. Tym bardziej, że PR-y wykorzystują coraz więcej szynobusów. PR-y powoli odbudowują swój stan posiadania- wynajmowanie byków od CARGO jest ekonomicznie niezasadnione.


http://www.przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-dot-sprzedazy-materialow-i-urzadzen,s,0,7556.html
sheva17 - 08-02-2012, 00:49
Temat postu:
To krok w dobrym kierunku. Tego złomu PR-y mają całkiem sporo, nie ma powodu by on dalej stał bezsensownie na torach, tym bardziej, że kible nie będą już potrzebne w takiej ilości.
A co do CARGO pewnie jednak z dwojga złego za lepsze uznają zwycięstwo PR-ów w przetargu.
pilot1123 - 08-02-2012, 00:54
Temat postu:
o ile dobrze pamiętam, to PR-y musiały w zeszłym roku ponowić przetarg, bo pierwotnie dali warunki eliminujące byczki. PKP Cargo zależy na wynajmie właśnie byków, a nie siódemek, a powód musi być konkretny
SU45-034 - 08-02-2012, 12:40
Temat postu:
EU07-469 napisał/a:
6 z pierwszego, 5 z drugiego - razem 11. Dodatkowo wspomniana wymiana 2 siódemki za 2 polsaty.


Miałem na myśli wszystkie siódemki wyprzedane z IC, a nie chciałem zakładać osobnego tematu.


Przypominam wszystkim, że PR wynajmuje konkretną ilość sprawnych w każdej chwili ET22.

Taka sama liczba własnych siódemek nie ratuje sprawy. Musi być przynajmniej 4-5 więcej. Naprawy bieżące i awaryjne oraz przeglądy kontrolne, duże, okresowe. Eksploatacja lokomotyw, to nie tylko suchy plan obiegów.
pospieszny - 08-02-2012, 17:40
Temat postu:
Cytat:
PR-y musiały w zeszłym roku ponowić przetarg, bo pierwotnie dali warunki eliminujące byczki

Nie, musieli unieważnić pierwszy przetarg bo zabezpieczyli zbyt mało środków finansowych na jego realizację a Cargo powiedziało - sprawdzam Rolling Eyes

Bardzo znamiennym jest fakt o którym wspomniał SU45-034, mianowicie że PR są dziś w bardzo komfortowej sytuacji, płacąc niemałe pieniądze mają mieć w dobie 34 loki.
Przy defekcie, to problem Cargo aby zabezpieczyło kolejną sprawną lokomotywę.
W wypadku dysponowania własnym już taborem nie będzie tak różowo, ba za rachunki za udrożnienia szlaku przy takich defektach będą nie wiele mniejsze od kosztów obsług planowych pociągów dziś przez Cargo.
sheva17 - 09-02-2012, 00:47
Temat postu:
To dość dyskusyjna teza, loki nie będą padały co 5 km Very Happy . Poza tym @pospieszny dlaczego EU07 można było wynająć KM-om a PR-om już nie?
pilot1123 - 09-02-2012, 01:58
Temat postu:
pewnie polityka...
chociaż Cargo nie jest bezpośrednim konkurentem PR
sheva17 - 09-02-2012, 17:41
Temat postu:
Tym bardziej to zastanawia. Jednym można wynająć a innym już nie?
Dual - 09-02-2012, 23:02
Temat postu:
EU07 zostały wypożyczone do KM w okresie "kryzysu" przewozów, wtedy nawet cała seria lok EU06 była odstawiona do zapasu długotrwałego w lok. Krk Prokocim.
sebalorek - 10-02-2012, 15:34
Temat postu:
Tu mój spis wszystkich siódemek sprzedanych przez PKP IC:
http://mkseba.cba.pl/07sprzedane.html
przewoz - 10-02-2012, 15:57
Temat postu:
Cytat:
@pospieszny dlaczego EU07 można było wynająć KM-om a PR-om już nie?


KMy w przetargu wymagały lokomotyw 4 osiowych, ponieważ 6 osiowe ET22 nie mają prawa wjazdu na Grochów, czyli bazę KM. KM płaciło i wymagało. Dlatego Cargo za zdefektowaną siódemkę potrafiło podstawić ET41 na przykład, żeby spełnić wymagania...
Sebcio - 10-02-2012, 19:15
Temat postu:
Co będzie z tymi egzemplarzami które trafiły nie do przewoźników tylko do innych podmiotów? Czy pójdą na złom czy po naprawie będą sprzedane prywaciarzom?

sebalorek, widzę że nie tylko ja przeglądam sobie przetargi i robię z tego notatki Wink Miło mi.
sheva17 - 10-02-2012, 19:27
Temat postu:
PR-y chyba za byki płacą też niemało. Jestem ciekaw czy Pr-y za byki płacą CARGO więcej niż KM-y za siódemki? Chyba jednak muszą płacić sporo skoro opłaca się im pozyskać własny tabor. Coś wiadomo może na temat modernizacji tych loków dla PR-ów? Czy będzie to coś na wzór budyni?
Chyba na tym nie koniec przetargów, PKP IC ma jeszcze zdaje się spory zapas niepotrzebnych loków.

[ Dodano: 16-03-2012, 22:44 ]
PKP Intercity pozbędzie się 120 EU07

- Kto by chciał kupić nasze EU07, zachęcam. Sprzedajemy je w drodze przetargu. Mamy nadmiar EU07 w wysokości ok. 120 egzemplarzy. To jest tabor do zbycia - stwierdził członek zarządu PKP Intercity Tadeusz Matyla podczas konferencji "Rynku Kolejowego" poświęconej perspektywom rynku lokomotyw w Polsce.

- Mamy nadmiar lokomotyw średniej mocy. Chcielibyśmy jeździć przynajmniej 130 km/h, ale jest uregulowanie prawne mówiące o konieczności podwójnej obsady w przypadku przekroczenia tej prędkości. A my umiemy liczyć - zaznaczył Matyla.

Do roku 2020 PKP Intercity zamierza zmniejszyć liczbę lokomotyw do prędkości 120-125 km/godz. do 120 sztuk oraz utrzymać na takim samy poziomie liczbę lokomotyw manewrowych oraz lokomotyw, które mogą jeździć 160 km/godz. i szybciej. Niedawno w ZNTK Oleśnica zmodernizowano jedną EU07 należącą do PKP Intercity. Pojazd zebrał pozytywne recenzje, ale koszt tego przedsięwzięcia był na tyle wysoki, że przewoźnik nie zdecydował się na dalesze modernizacje.

Deklaracja o planowanej sprzedaży 120 lokomotyw EU07 spotkała się podczas konferencji z reakcją dyrektora ds. taboru w Lotos Kolej, Marka Smotera. - Propozycja prezesa Matyli jest bardzo fajna, ale złożona o 6 lat za późno - podkreślił.

Źródło: Rynek Kolejowy.

I chyba PR-y szybko przestaną wynajmować loki od CARGO....
Torczes - 23-03-2012, 09:17
Temat postu:
Nowe malowanie? zmodernizowanych EU07 Przewozów Regionalnych
Sebcio - 23-03-2012, 17:02
Temat postu:
Lepsze byłoby wg mnie pomalować je taj jak bohuny i inne wagony przedziałowe czyli z elementami marki "InterRegio".
pilot1123 - 23-03-2012, 17:09
Temat postu:
myślę, że PRy maja większe zmartwienia na głowie niż wybór malowania
wiadomo już coś pewnego o ich wyjeździe na szlaki?
Lord W - 23-03-2012, 20:39
Temat postu:
Co racja to racja. Ale akurat kolorystyką do pociągów interregio to lokomotywy PKP IC pasują. To malowanie wygląda fajnie, tylko w połączeniu z waganami może wyglądać śmiesznie Smile .
EU07-469 - 23-03-2012, 21:07
Temat postu:
Ja nie wiem, jak taki lok wyglądał by ciągnąc "Kamieńczyka", który IR-em nie jest... A wagony PR po rewizjach coraz częściej są malowane niemal tradycyjnie (tylko biały pas jest ciągniety także na tył wagonu, co zauważyłem na Szrenicy i Kamieńczyku). EOT
Torczes - 24-03-2012, 09:31
Temat postu:
Tak jak piszecie -moze by to wyglądało śmiesznie z wagonami IR ale widzac SU45 w podobnym malowaniu i ciągnąca różne wagony w różnych kolorach i tak do niej pasowała.Oczywiście każdy ma swoje gusta.O tym malowaaniu pomyślałem jak zobaczyłem SU45 ciągnącą wagony Regioekspres.Spodobało mi sie takie zestawienie kolorystyczne.
KubaRzeszów - 24-03-2012, 10:10
Temat postu:
A ja mam nadzieje ze srodki uzyskane ze sprzedazy tych lokow PKP IC przeznaczy na konkretnec inwestycje taborowe
sheva17 - 24-03-2012, 14:23
Temat postu:
Ja wolałbym logo PR-ów na białym tle.
enstone - 24-03-2012, 16:37
Temat postu:
Skoro logo PR jest zielono-niebiesko-białe to dlaczego uparli się na ten czerwony kolor... W tych barwach siódemeczka ładnie by sie prezentowała oczywiście kolor loga.
kowal331 - 24-03-2012, 20:22
Temat postu:
Przejmujecie się malowaniami lokomotyw PR,a zastanawiał się ktoś,co te lokomotywy będą ciągnąć?Kolejne województwa likwidują połączenia regionalne...chyba do kilkunastu InterRegio nie potrzeba 30 lokomotyw,z resztą IRy chyba też będą ograniczane.Żeby nie wyszło tak,że będą lokomotywy,a pociągów które mogłyby obsługiwać nie będzie.
enstone - 24-03-2012, 21:00
Temat postu:
A zastanawiał się ktoś gdzie idą te wyremontowane bohuny z Krzyża, tyle ich tam na ściągali, gdzie to wszystko idzie. Fiaty odesłali na złom i przyprowadzili piętrusy.
cidra - 24-03-2012, 21:29
Temat postu:
enstone, malowanie czerwono-szare znane z naszych kibelków pochodzi jeszcze z czasów PKP PR. Od 2006 roku zaczęto masowo przemalowywać tabor na taki schemat.
Pawel_15 - 24-03-2012, 22:20
Temat postu:
Malowanie to jest o kant zadu obić, beznadziejne, brzydkie, do czterech liter. Niebieskie z żółtą strzałą było w sam raz. Denność tego nowego malowania widać chociażby na SU45...
sheva17 - 25-03-2012, 21:58
Temat postu:
Nie widzę powodu by o malowaniu nie rozmawiać. 30 loków to naprawdę niezbyt dużo. Są relacje, które na wagonach zwyczajnie być muszą i jeśli @kowal331 tego nie rozumiesz to już nic Ci na to nie poradzę.
DarekP - 27-03-2012, 11:48
Temat postu:
Chciałbym przypomnieć, że malowanie typu budyń było wymyślone do wagonów zielono/czerwono-kremowych i pasowało dobrze. Może nie koniecznie trzeba wyważać otwarte drzwi.
Inny pomysł, to malowanie nawiązujące do RE - czerwono-białe, może tak do tego podejść?
kowal331 - 27-03-2012, 13:23
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Nie widzę powodu by o malowaniu nie rozmawiać. 30 loków to naprawdę niezbyt dużo. Są relacje, które na wagonach zwyczajnie być muszą...
Zdaję sobie dobrze sprawę,że są relacje InterRegio,które muszą być na składach wagonowych(najlepiejby było,gdyby wszystkie IR były na wagonach,a nie na EZT),ale polityka "optymalizacji oferty",czyli ograniczania oferty,powoduje,że może się zdarzyć,że te 30 lokomotyw może nie mieć zatrudnienia.A co do malowania,to jeśli nie klasyczna zieleń,to może faktycznie powrócić do schematu "budyń".
Pawel_15 - 27-03-2012, 14:19
Temat postu:
Schemat Budyniowy był OK, pasował do wagonów w malowaniu standardowym, mogliby to malowanie przywrócić, to malowanie PR jest po prostu brzydkie, ciężkie, przytłaczające i dołujące. Budynie nawet do IR i RE pasowały...
KubaRzeszów - 27-03-2012, 14:36
Temat postu:
Kolory malowania itd to marginalna sprawa . Najwazniejsze to zeby te loki mialy co ciagnac bo jesli beda staly to pieniadze wyrzuca sie w bloto . Najlepiej zeby powoli kible zastepowac nowoczesnym taborem ewentualnie wagonowym lub szynobusami
DarekP - 27-03-2012, 15:07
Temat postu:
Kuba, za co? Samorządy nie chciały dać wkładu własnego na projekt unijny zakupu 60 szt EZT, to skąd wezmą pieniądze na samodzielny zakup?
Musimy stąpać trochę po ziemi, takie rzeczy są na razie w kwestii marzeń.
Realnie mogą zrobić remont 100 EZT, o ile ktoś im sfinansuje wkład własny, może uda się załapać na oszczędności i wyremontować EU07, ale to tylko może.
ET05 - 27-03-2012, 20:39
Temat postu:
Wy tylko o malowaniu... a kiedy pierwsza PR-owa siódemka wyjedzie na szlaki?
KubaRzeszów - 27-03-2012, 22:27
Temat postu:
Darek nie wmawiaj mi ze PR nie ma kasy bo oni niezla kase trzepia chociazby na pociagach na zamowienie . Przyklad ? Prosze bardzo : wiecie ile PR Krakow zaspiewal sobie za wynajecie jednej jednostki (!) EN57 dla kibicow Cracovii ktorzy chca w sobote jechac do Poznania ? 250 tys ! Teraz pomnoz to razy 5-6 bo tyle mniej wiecej w roku mamy takich wyjazdow to juz z tego jest sporo tymbardziej ze do Poznania jada 3 !
siwiutki91 - 27-03-2012, 22:35
Temat postu:
O jedno zero się pomyliłeś.
KubaRzeszów - 27-03-2012, 22:48
Temat postu:
Wynajecie kazdej.nastepnej jest tansze oczywiscie natomiast w cene ktora podalem wliczona jest kaucja na poczet ewentualnych zniszczen i wynosi 150 tys .
@siwiutki nic sie nie pomylilem akurat jestem jednym z tych ktorzy organizuja wyjazd .

PS Na szczescie duza kwote doplaca nam klub dlatego nie jest to duzo od lebka .
sphinx - 28-03-2012, 12:08
Temat postu:
PRy rozpisały przetarg ograniczony na naprawę główną wraz z modernizacją 5 sztuk lokomotyw EU07:

http://przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-wg-ustawy-pzp,s,0,7693.html
siwiutki91 - 28-03-2012, 21:30
Temat postu:
To dlaczego np. za pociąg specjalny z Białegostoku do Łodzi i na zad kosztował w sumie 14tysięcy? To PR Kraków ma przelicznik x10 ? Kaucja na poczet szkód wynosi 10tysiećy.
Rafaello1973 - 28-03-2012, 22:40
Temat postu:
Pewno mają razy 10 i zdzierają..,ale tez pamiętają ,ze pociągi kibolskiie to składy o najwyższym stopniu ryzyka .Nieraz bywało tak ,ze nawet jeśli jakoś skład dojechał jakoś do stacji końcowej to wagony lub kible były w takim stanie ,że marzyły tylko o ciepełku piecyka w hucie.., o ile kibice nie zrobili wcześniej w nich ogniska. Trudno się dziwić że firma się zabezpiecza.Zaś z drugiej trony są też normalni kibice którzy jadą sobie wesoło pociągów nie palą ,ale przez paru szajbusów cierpią lub płacą potem ciężką kasę za wynajem.
siwiutki91 - 29-03-2012, 09:02
Temat postu:
powiem Ci że jak jadą pociągiem specjalnym to każdy każdego zazwyczaj pilnuje. Tutaj akurat na pociągach jest spokój,
lukasz92 - 29-03-2012, 11:16
Temat postu:
Całkiem niedawno spłonęły dwa człony krakowskiego EN71 podczas przewozu kibiców. Być może z tego wynika ostrożna postawa PR Kraków i wysoka kaucja.
KubaRzeszów - 29-03-2012, 22:15
Temat postu:
Siwiutki masz jakies pojecie o kibolach w Polsce ? Zapytaj kogokolwiek jaka reputacje maja kibole Cracovii i ludzie w PR wiedza o tym
pilot1123 - 29-03-2012, 22:29
Temat postu:
KubaRzeszów, pewnie mają tabelkę "kibice" i w tej tabelce jest napisane "mnóż x 10". Jakkolwiek potulni by nie byli, to jest grupa podwyższonego ryzyka. Kibelek na rewizje przynajmniej zarobi.
siwiutki91 - 29-03-2012, 22:43
Temat postu:
kolego mam pojęcie i wyjaśnię Ci dlaczego jest spokój bo coś słyszałeś i nie potrafisz powtórzyć. Do opłacenie pociągów specjalnych dokładają się kluby kibiców, oni za te pociągi wpłacają dodatkowe kaucje, które zostają zwrócone jeżeli pociąg wróci bez ''kontuzji". Każdy na takim pociągu kązdego pilnuje, na pociągach jest spokój jak i w jedną tak i w drugą stronę, że piją normalnie, albo ze smutku albo ze szczęścia. Że nie raz zdarzają się awantury przed stadionami czy w innych miejscach tak na pociągach jest zazwyczaj spokojnie.
KubaRzeszów - 29-03-2012, 23:55
Temat postu:
No nie przegadam goscia ... Problemow ze sluchem nie mam poki co . Moze w W aszych pociagach jest spokojnie ale w naszych nie koniecznie wystarczy ze przez Gorny Slaskgdzies jedziemy i prawie zawsze mamy klimatyzacje za darmo . Pisalem jaki jest koszt calkowity i taki i jest przyjmij to do wiadomosci . Jesli nie wierzysz to od tej pory jest tylko i wylacznie Twoj problem a nie moj . Poza tym zwracam uwage na to ze jestesmy na forum kolejowym a nie kibicowskim .
Skonczylem !
Torczes - 04-04-2012, 01:52
Temat postu:
Chce przypomnieć że to jest temat o PR-oskich lokomotywach EU07.Czytając na Rynku Kolejowym artykuł o modernizacji 07 ubolewam że będa jeździć tylko 125 km/h.Ponad to chce powrócic to mojego poprzedniego wypowiedzi na temat malowania EU07 i wiele forumowiczów chciała by żeby były one malowane w kolorystyke typu "budyń".Pobawiłem się troszke i jak myślicie - może takie być?Oczywiście numer tej lokomotywy jest orginalny tylko zmieniłem EP na EU.
sphinx - 04-04-2012, 03:18
Temat postu:
Podwyższanie prędkości siódemkom się nie opłaca.
sheva17 - 23-04-2012, 17:41
Temat postu:
Prędkość 125 km/h jest optymalna. Większa jest dopuszczalna zaledwie na kilku szlakach w Polsce. Różnica 35 km/h na CMK w stosunku do EIC nie jest w praktyce odczuwalna a brak zmiany Vmax znacznie ogranicza koszty modernizacji. Wiadomo już kto zmodernizuje siódemki PR?
jubikej - 23-04-2012, 20:30
Temat postu:
na razie 5 sztuk sprzedanych z Gdyni stoi w Gdyni :]
DarekP - 23-04-2012, 22:17
Temat postu:
To może poszaleć z prędkością i podciągnąć do 130km/h, będzie wiadomo, dlaczego tylko tyle Wink
Co do kolorów proponowanych przez kolegę wyżej - trudno powiedzieć, na jakie kolory zdecyduje się wreszcie PR. Na początku wszystko zaczął przemalowywać w schemat czerwono-szary, w tym SU42, SU45. Potem pojawiło się malowanie IR, RE, potem bohuny niebiesko-szare. No i jak z tej mieszanki wybrać coś rozsądnego?
Ja bym się skłaniał do malowania RE, szczególnie, że zapewne na tych pociągach wylądują siódemki, a będzie pasować też do reszty malowań.
Pawel_15 - 23-04-2012, 22:23
Temat postu:
Co do malowania to najlepiej dać budyniowe, pasuje jak ulał... Na iR na Re, na osobówki... cokolwiek Smile
sheva17 - 27-04-2012, 18:30
Temat postu:
Jak rozumiem do tej pory rozpisano jedynie przetarg na naprawę 5 loków. Czy wiadomo już kiedy należy się spodziewać rozstrzygnięcia i kiedy będą przetargi na naprawy pozostałych loków?
Dudzio - 27-04-2012, 18:52
Temat postu:
Pozostałe 6 loków ma zostać zmodernizowane do standardu EU07A...

Przynajmniej wg rynek-kolejowy.pl
sheva17 - 27-04-2012, 20:34
Temat postu:
Tylko czy akurat modernizacja do standardu EP07A ma sens? Koszt modernizacji znacznie wzrośnie a linii na Vmax 160 km/h mamy bardzo mało.
cidra - 27-04-2012, 22:00
Temat postu:
sheva17, ma sens, jeśli PR-y mają zamiar utrzymywać ofertę na CMK.
sheva17 - 27-04-2012, 22:36
Temat postu:
125 a 160 km/h to tylko około kwadrans różnicy jeśli chodzi o całą CMK. Podwyższenie prędkości w lokach jest bardzo kosztowne i moim zdaniem nieopłacalne. PR-y nie powinny raczej szastać kasą, na taką modernizację nie zdecydowały się nawet PKP IC.
sphinx - 27-04-2012, 22:51
Temat postu:
Chyba, że dla PICu Oleśnica zaśpiewała 7 mln zł. Te 4,5 mln zł to 3x więcej niż moderna i 3x mniej niż nówka. Podobnie jak w przypadku EN57, a jednak moderna a la AKM jest bardzo popularna. Biorąc pod uwagę, że warunkiem przeprowadzenia tej operacji jest 50% dofinansowanie schodzimy do poziomu 2,2 mln zł czyli całkiem rozsądnej wartości.
sheva17 - 27-04-2012, 23:28
Temat postu:
Jeśli będzie kasa z UE to ok. EP07a zbierała świetne recenzje.Bez kasy z UE, szybkość pozostawiłbym bez żadnych zmian.
sphinx - 28-04-2012, 00:14
Temat postu:
Ależ dokładnie to napisano.Wink PRy lokomotywy już mają. Jak będzie kasa z UE zmodernizują je do EU07A. Jak nie będzie to przecież nie odstawią ich w krzaki, tylko logiczne jest że wówczas zmodernizują w mniejszym zakresie, prawdopodobnie jak pierwsze 5 sztuk.
sheva17 - 28-04-2012, 11:10
Temat postu:
Tylko od kupna lokomotyw, przez przetarg, do ich modernizacji droga daleka. Dobrze, że PR zakontraktowały wynajem loków z TS Opole i od Czechów. Stawki CARGO są drastycznie wysokie, oparte na znanym z sytemie kart telefonicznych przedpłatach.
Lord W - 29-04-2012, 13:58
Temat postu:
A ja mam wrażenie, że PRy szykują się na rywalizację z Intercity na przewozy pośpieszne i dalekobieżne. Dla mnie ich misja jest wożenie pasażerów na liniach lokalnych i potrzeba szynobusów i EZT mniejszych, a nie lokomotyw na 160 i wagonów. Wszyscy chcą jeździć przez Włoszczowę, a są inne miasta i inne linie.
Pawel_15 - 29-04-2012, 14:43
Temat postu:
@Lord W, nie zgadzam się z Panem !

Decyzja o zabraniu pociągów dalekobieżnych PR, była decyzją durną. PR powinny moim zdaniem obsługiwać połączenia osobowe, przyśpieszone oraz pośpieszne (w tym niektóre międzynarodowe) a PIC powinien obsługiwać Expresy, EC/ EN, wszelkiej maści BWE, międzynarodowe pośpiechy i inne prestiżowe połączenia etc etc.

PR które obsługują połączenia strice lokalne (pierdzi dziury) także winny mieć tabor mogący rozwijać większe prędkości. Gdynia - Tczew - Bydgoszcz czy Gdynia - Słupsk albo Gdynia - Iława - Olsztyn powinny być obsługiwane przez tabor mogący rozwijać prędkość 160 km/h czyli najlepiej przez ELFy. Bo bezsensem jest moderna kibla na spota i dawanie mu Vmax 120 km/h na linii gdzie prędkość max wynosi 140 (albo będzie) czy 160.

Na liniach niezelektryfikowanych które są obsługiwane przez PESY zazwyczaj (i niestety), jest tabor który w większości może rozwijać większą prędkość niż 100 km/h, a linii lokalnych z taką prędkością nie ma za wiele.
sheva17 - 30-04-2012, 19:06
Temat postu:
@Lord W, nie masz racji. PR swoją misję wypełniają w taki a nie inny sposób, ale mając na to i możliwości kadrowe i taborowe, przy okazji pozyskując cenną gotówkę, uruchomiły przewozy dalekobieżne. Dzięki PR CMK przestała być linią dla elit, wielu pasażerów wróciło na kolej z uwagi na niższe ceny biletów. IR i RE na rynku są bardzo potrzebne i najlpiej by było gdyby było skomunikowane ze składami REGIO Very Happy .
EU07-469 - 30-04-2012, 21:59
Temat postu:
Dobre jest to, co mamy w tej chwili na Galicji. Na odcinku Wrocław - Jelenia Góra pomimo że w rozkładzie jest zaznaczony na niebiesko, to taryfa REGIO jest honorowana. Druga rzecz to wykorzystanie składu w obiegu (np. przechodzenie Galicji na Szrenicę i vice versa). To daje oszczędność taboru, także i lokomotyw. Szkoda tylko, że Galicji chociaż w sezonie nie chcą przeciągnąć o Szklarskiej Poręby... Czeskie 163 (które ponoć PR ma wynająć) na pewno dałyby radę, bo nie mają oporów.
sheva17 - 30-04-2012, 23:09
Temat postu:
Jeśli nie w całym sezonie to chociaż na sylwestra i na długie weekendy. Nie znam regionu, stąd moje pytanie- PR mają w Szklarskiej jakąś bazę do obsługi składów?
EU07-469 - 01-05-2012, 00:22
Temat postu:
Nie wiem, jak jest teraz. Dawniej mieli na pewno sprzątaczkę. Trudno mi coś powiedzieć o uzupełnianiu wody, bo poza Szczelińcem (w latach 2007-2009) i Szklarką (w 2008) pociągi przyjeżdżały na górę, lokomotywa zmieniała czoło i po maks pół godzinie jechały na dół. Na pewno jest tam młotkowy. Co poza tym - nie wiem.
Lord W - 01-05-2012, 12:33
Temat postu:
Zabrano PRom pośpieszne po to, żeby to co rentowne przeszło do Intercity (nierentowne skasować) a PRom zostawiono nierentowne osobówki i problem marszałkom. Ich misja miała być podobna do KMów, które poza Mazowieckie wyjeżdżają sporadycznie.

Natomiast modernizacja taboru i lokomotywy na 160 km/h to wyraźnie rozwój InterRegio i odzyskiwanie pasażerów kosztem IC.
Dual - 29-10-2012, 23:29
Temat postu:
http://savepic.su/2764284.jpg
Dresio - 29-10-2012, 23:32
Temat postu:
Wow.. Dość ciekawe te malowanie Smile
kamiloroń - 30-10-2012, 00:06
Temat postu:
Przynajmniej lok uratowany przed ICpalnikiem.... Rolling Eyes
sheva17 - 30-10-2012, 00:12
Temat postu:
Mnie malowanie się podoba Very Happy.
pilot1123 - 30-10-2012, 00:12
Temat postu:
mało polotu, ale ujdzie:P
grzesik56 - 30-10-2012, 08:02
Temat postu:
robi wrażenie,pewno nie długo ją zobaczymy na szlaku.
A jaki numer tej siódemki?
alojz - 30-10-2012, 20:17
Temat postu:
Mówisz, masz - http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=28526
sheva17 - 30-10-2012, 21:25
Temat postu:
A w ostatnim przetargu PR-y jakieś siódemki dokupiły?
Pako - 30-10-2012, 21:52
Temat postu:
Ciekawe kolejna modernizacja 4E.
1) EP07 (001-240)
2) EP07 (1001-1069) dla PKP PR
3) EU07 (15XX ) w Gliwicach i Oleśnicy dla PKP Cargo

kamiloroń napisał/a:
Przynajmniej lok uratowany przed ICpalnikiem.... Rolling Eyes


Niby które ex IC EU07 poszły pod palnik?
sheva17 - 04-06-2014, 08:48
Temat postu:
I jak wygląda teraz sytaucja z siódemkami kupionymi przez PR-y? Zmodernizowano zaledwie kilka, a co się dzieje z pozostałymi? Czy PR-y dostały kasę ze środków europejskich na ich modernizację?
Victoria - 03-10-2017, 22:17
Temat postu:
Co z lokomotywami, które Przewozy Regionalne kupiły od Intercity?

W 2011 roku spółka Przewozy Regionalne kupiła od PKP Intercity pięć lokomotyw serii EU07. Każda z nich kosztowała 960 tys zł. Niestety maszyny nadal stoją odstawione w Toruniu.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/co-z-lokomotywami-ktore-przewozy-regionalne-kupily-od-intercity-83769.html
sheva17 - 23-07-2018, 17:31
Temat postu:
I dwie lokomotywy spośród gnijących w Toruniu idą na sprzedaż. Ciekawe czy istnieje jeszcze możliwość, aby zostały przywrócone do ruchu ? Zastanawia też jaki los czeka pozostałe.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group