INFO KOLEJ - forum kolejowe

PKP Intercity - Do Trójmiasta tylko TLK

Anonymous - 03-03-2012, 19:59
Temat postu: Do Trójmiasta tylko TLK
Witam,
wpadl mi w oko artykul, ze do trojmiasta maja byc same TLKi od 1 kwietnia. Czy to prawda? Jesli tak, to wspanialy ruch.

Zrodlo:
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,11276319,Z_Trojmiasta_do_Warszawy_tylko_TLK__Ma_byc_taniej.html
pospieszny - 03-03-2012, 20:05
Temat postu:
Standard i zestawienie składów kwalifikowanych pozostaje ten sam bo obiegi są powiązane, zmienia się tylko taryfa.
okrutny69 - 03-03-2012, 20:10
Temat postu:
Ciekawi mnie jak to będzie z Norwidem i Małopolską czy od Warszawy będą jechać do Gdyni już jako TLK czy pozostaną jako Ex, no chyba, że na całej trasie jako TLK...
Anonymous - 03-03-2012, 20:14
Temat postu:
No to rewelacja. Juz mam rozwiazany problem, jak jechac do Gdanska 28 kwietnia, bo wtedy jeszcze OLT nie lata. Powrot bedze samolotem, ale teraz bez problemu pojade za ludzka cene nad morze w ludzkich warunkach. Jedziemy w 4 wiec bilecik rodzinny zaszaleje...
Bravissimo!
rumburak - 03-03-2012, 20:18
Temat postu:
Tonący brzytwy się chwyta. Szkoda że trzeba było czekać z tym ruchem, aż 40% pasażerów odpłynie do PolskiegoBusa, LOTu i własnych samochodów.

Większość z nich już raczej nie wróci, nawet do taryfy TLK.
Anonymous - 03-03-2012, 20:47
Temat postu:
Ruch swietny i postulowany przeze mnie juz daaaawno temu. Szkoda ze dopiero teraz - troche za pozno. Dzis widzialem EIC Neptun w Bydgoszczy w strone Warszawy - na pokladzie 20 osob w 2-kach i 10 osob w 1-ce.
Anonymous - 03-03-2012, 21:36
Temat postu:
Noo tak, tylko przed chwila byl jakis chyba duzy wypadek pociagu IC z Krakowa...
Ech.
No i jeszcze kwestia EX, ciekawe co z nimi.
pawelu - 07-03-2012, 15:33
Temat postu:
Pomysł rzeczywiście bardzo dobry, zwłaszcza w przypadku pociągów "Neptun" i "Kaszub", których czas jazdy nawet teraz po wydłużeniu w kierunku Gdyni jest jednak trochę krótszy niż Polskiego Busa. Oby tylko rzeczywiście jakość się nie zmieniła. Raz, że obiegi zawsze można zmienić, chociaż obieg "Kościuszko" i "Norwid" jest teraz najbardziej optymalny. Poza tym "Neptun" i "Kaszub" przynajmniej na razie mają obiegi same ze sobą. Ale miejmy nadzieję, że to się nie zmieni, i chociaż trochę zmiana taryfy przyciągnie pasażerów. Ale niestety, na cuda bym nie liczył, zbyt długo trwał ten cyrk z cenami z kosmosu za czas jazdy w granicach 6-7 godzin, żeby ludzie tak łatwo powrócili.
Ciekawe też tak jak już ktoś wcześniej zauważył, co zrobią z "Małopolską" i "Norwidem". W sumie czas przejazdu między Przemyślem a Krakowem jest w tej chwili przez remont również bardzo wydłużony (około 5 godzin odległość 240 km!), o E65 nawet nie wspominam, standard Małpy też jak wiemy pozostawia wiele do życzenia, także tu spokojnie mogliby zrobić taryfę TLK na całej trasie. I jednak jeżeli rzeczywiście dojdzie do zmiany taryfy w dwóch parach EIC i Ex to w pociągach tych powinna pozostać obowiązkowa rezerwacja miejsca, oczywiście w cenie maks. 5 zł, czyli jak w TLK objętych całkowitą rezerwacją miejsca. Jednak na trasie do Trójmiasta ludzie już się przyzwyczaili do pewności siedzącego miejsca, także z tego bym nie rezygnował. Niech przynajmniej wydłużony czas jazdy zostanie zrekompoensowany tą pewnością.
rumburak - 07-03-2012, 16:59
Temat postu:
Cytat:
powinna pozostać obowiązkowa rezerwacja miejsca, oczywiście w cenie maks. 5 zł, czyli jak w TLK objętych całkowitą rezerwacją


I co jeszcze? Ile jeszcze kombinacji, zmian, wyjątków, wyjątków od wyjątków? Nie wystarczy, że cena za sam przejazd idiotycznie rośnie lub spada, w zależności którędy pociąg jest przetrasowany, mimo że pasażer wsiada i wysiada na tych samych stacjach?

BASTA! Niech będzie przynajmniej pewne na 100%, ile kosztuje miejscówka w EIC, ile w Ex, a ile w TLK. Rolling Eyes

Taryfy EIC, Ex, TLK z rezerwacją, TLK bez rezerwacji, taryfa rewelacyjna - na wyznaczonych odcinkach. SuperBilet To są narzędzia do kształtowania oferty. Naprawdę wymyślanie kolejnego udziwnienia, skończy się wyłącznie wzrostem bałaganu.
sheva17 - 17-03-2012, 14:22
Temat postu:
Bardzo dobry ruch. Taryfa TLK+ oczywiście obowiązkowa miejscówka. Nie oszukujmy się, podróż pociągiem jest znacznie bardziej wygodna, teraz w dodatku nie będzie tak droga. Trzeba teraz tylko z tą informacją do pasażera dotrzeć. Jak dla mnie Małopolska i Norwid pozostaną EX, jednak na odcinku Warszawa- 3miasto będziemy kupować na nie bilety w taryfie TLK z miejscówką.
endrju - 17-03-2012, 21:36
Temat postu:
Nowid na całej trasie jako TLK, Małopolska na całej trasie jako Ex (Wwa-Trójmiasto -> Taryfa Rewelacyjna)
sheva17 - 17-03-2012, 23:04
Temat postu:
A zestawienie Norwida pozostanie takie same? PKP IC kosztem EX wpuści na CMK kolejną TLK?
sebek - 18-03-2012, 08:29
Temat postu:
Te zmiany z taryfami są naprawde ciekawe. Teraz będzie można, przykładowo jechać TLK Norwid z Trójmiasta do Warszawy i przesiąść na TLK Wysocki do Katowic, zaoszczędzając znacznie na podróży. Finansowo podróż stanie bardzo atracyjna, czasowo mniej, ale przy braku EX Klimczok Gdynia - Bielsko, jazda TLK Gdynia - Wawa - Katowice, naprawde robi ciekawą alternatywą w porównaniu do kiepskiego składu Dokera jadącego coraz dłużej.
sheva17 - 18-03-2012, 13:09
Temat postu:
Zobaczymy jakie będzie zestawienie TLK Norwid.
pawelu - 19-03-2012, 11:33
Temat postu:
Wszystko zależy od tego jaka stacja postojowa będzie zestawiała "Norwida". Jeżeli Grochów, to zapewne pozostanie w obiegu z "Kościuszko" i wtedy wagony się nie zmienią. Ale szczerze powiem, nie bardzo chce mi się wierzyć, że na TLK będzie jeździł Z2B czy 154A, lub 139A-Op. Obawiam się, że "Kościuszko" może jeździć w obiegu sam ze sobą a na "Norwida" dadzą jakieś krakowskie czy gdyńskie złomy. Ale nie ma co przesądzać, 1 kwietnia coraz blizej, i będziemy się mieli okazję o tym przekonać. Natomiast same zmiany w taryfie są moim zdaniem świetnym posunięciem i jest to ostatni dzwonek jeżeli IC nie chce stracić na trasie do Trójmiasta tych resztek wiernych podróżnych którzy jeszcze pozostali.
Anonymous - 19-03-2012, 14:57
Temat postu:
Moim zdaniem, powinni zostawic te dobre wagony jako "zadoscuczynienie" i zachete do dalszej szeptanej reklamy, co daloby naprawde powazna szanse na powrot choc czesci pasazerow. Nic IC by nie stracilo na pozostawieniu dobrych wagonow, a tylko moze na tym ladnie ugrac.
Pozyjemy, zobaczymy, fakt.
pawelu - 19-03-2012, 15:38
Temat postu:
@ miko frustratus zgadzam się z Tobą w 10000%. Dobre wagony w taryfie TLK dla "Norwida" ale również "Neptuna" i "Kaszuba" byłoby naprawdę zadośćuczynieniem za te prawie 5 lat męczarni dla podróżujących z Warszawy do Trójmiasta, kosmiczne objazdy, opóźnienia, i złomy z lat 70-tych XX wieku a ceny jak ze Airbus A380. IC na tym nic nie straci, a może sporo zyskać.
pospieszny - 22-03-2012, 16:45
Temat postu:
Od 1 kwietnia br. dotychczasowe Expresy Inter City „Neptun” i „Kaszub” kursujące pomiędzy Warszawą i Gdynią oraz Express „Norwid” łączący Gdynię z Krakowem będą kursować jako pociągi Twoich Linii Kolejowych(TLK). Zmiana kategorii oznacza dla pasażerów niższe ceny biletów, co może zrekompensować obecny, wydłużony czas przejazdu na remontowanej trasie.
atakan - 25-03-2012, 12:29
Temat postu:
Od 1 kwietnia Neptun,Kaszub i Norwid pojadą jako TLK .Miejscówka 5zł.

[ Dodano: 25-03-2012, 12:31 ]
Standart wagonów nie zmieni się czyli będzie taki jak obecnie.
dyżurny - 25-03-2012, 13:54
Temat postu:
A co z biletem rewelacyjnym? W TLK na trasie Warszawa - Gdynia też będzie obowiązywać? Czy tylko taryfa EX w Małopolsce?
pospieszny - 25-03-2012, 14:08
Temat postu:
W TLK nie, w Ex tylko na odcinku : Warszawa – Gdynia i Gdynia – Warszawa (przez Działdowo, Malbork, Tczew).
Wyjątkiem jest tu Małopolska w niej po 1 kwietnia na całej drodze przebiegu będzie można korzystać z BR .
Dzięki temu pasażerowie zapłacą za bilet kilkadziesiąt procent taniej Smile
Anonymous - 26-03-2012, 09:11
Temat postu:
IC oficjalnie potwierdzilo, ze wagony w Neptunie, Norwidzie i Kaszubie pozostana bez zmian.
Malpa zostanie Ex w cenie biletu rewelacyjnego na calej ( od Krakowa) trasie.
Wspaniale.
Przetestuje, przetestuje:-)
bruges - 26-03-2012, 23:19
Temat postu:
Ciekawe czy Jantar w tym rok też będzie TLK? W sumie będzie on jeździł za Neptuna, więc jest jakaś nadzieja.
pospieszny - 29-03-2012, 12:09
Temat postu:
1 kwietnia znowu zmieni się rozkład jazdy pociągów. Bilety z Krakowa do Trójmiasta będą tańsze nawet o prawie połowę. W ten sposób PKP Intercity chce walczyć o utrzymanie pasażerów przesiadających się do znacznie szybszych samolotów – donosi "Dziennik Polski".

Jak wylicza gazeta, teraz za podróż ekspresem Norwid z Gdyni do Krakowa trzeba zapłacić 181,5 zł w I klasie lub 138,5 zł w II klasie. Od niedzieli ekspres otrzyma status TLK, przez co na bilet wydamy 111 zł w I klasie lub 74 zł w II klasie. Obniżki wyniosą więc odpowiednio 38 i 47 proc.

"Standard podróży oraz czasy przejazdów pozostaną takie same" – mówi rzeczniczka prasowa PKP Intercity Małgorzata Sitkowska. Oznacza to podróż wydłużoną do 10 godzin z powodu remontu linii kolejowej Warszawa–Gdańsk; po zakończeniu modernizacji czas zostanie skrócony prawie o połowę – stwierdza dziennik.


źródło: onet.pl
oskarik - 02-04-2012, 15:34
Temat postu:
Dziś w radiu lokalnym rdn Tarnów mówili, że od 1 kwietnia zmienia się rozkład jazdy ex małopolski gdzie będzie jechał nie od przemyśla ale od płaszowa i vice versa. Mówili, że ta zmiana ma związek z remontami. Dodali również (a wypowiadala się babka z pkp intercity), że ten zmienony rozkład będzie obowiązywał do 31 maja. Więc ja tak rozumiem, że od 1 czerwca małopolska znowu pojedzie od przemyśla, gdzie w rozkładzie jak wpisuje moją podróż 2 czerwca do gdyni to też pokazuje ex małopolska od przemyśla. Więc nie martwmy się, że na stałe to wprowadzili tylko że na krótki czas. Tak ja rozumiem Smile
atakan - 02-04-2012, 16:24
Temat postu:
bruges, Znając pazerność PKP IC Jantar pojedzie jako ex.
mkfilmykolejowe - 02-04-2012, 17:44
Temat postu:
pospieszny W TLK też będzie Bilet rewelacyjny obowiązywał, ale na trasie Warszawa-Gdynia-Warszawa.
Pięknie prezentują się TLK-i Neptun, Norwid i Kaszub na wagonach z najwyższej półki. Mina podróżnych na Centralnym - bezcenna ;-)
endrju - 02-04-2012, 19:09
Temat postu:
A jak tam z frekwencją? Bo chyba to jest teraz najważniejsze. Przybyło osób jeżdżących na trasie Wwa-Gdańsk?
Anonymous - 02-04-2012, 20:13
Temat postu:
W dwa dni ? Daj troche czasu Razz Jak ludzie maja sie dowiedziec o tej ofercie ?
endrju - 04-04-2012, 21:58
Temat postu:
Nie wiem, może z internetu, z informacji na dworcach? Ludzie, mamy XXI wiek, znalezienie tej informacji nie jest czymś wyjątkowo trudnym !

No ale do rzeczy. Wydaje się jednak, że widać jakieś pozytywne efekty. Kaszub jeździł na dwóch dwójkach, warsie i jedynce. Teraz śmiga na trzech dwójkach, warsie i dwóch jedynkach i w dodatku na stronie frekwencji PKP Intercity na dzisiejszy dzień był oznaczony kolorem żółtym (50-79% frekwencji).
pawelu - 04-04-2012, 22:59
Temat postu:
W weekend majowy wybieram się do Trójmiasta to na pewno w jedną stronę przetestuję te pociągi, najpewniej to będzie "Neptun".
Anonymous - 05-04-2012, 19:31
Temat postu:
Ja tez jade wtedy Neptunem. Zdam relacje.
Powrot OLT, tez zdam relacje, ale gdzie indziej:-)
BTW, szukajac na swieta polaczenia z Krakowa do W-wy zobaczylem sobie TLK Norwid. Wiec szybciej zdam relacje i to z of topicowej trasy Very Happy
Anonymous - 05-04-2012, 19:49
Temat postu:
endrju napisał/a:
Nie wiem, może z internetu, z informacji na dworcach? Ludzie, mamy XXI wiek, znalezienie tej informacji nie jest czymś wyjątkowo trudnym !



Naturalnie. Pasazerowie codziennie przychodzą zapytac sie w informacji, czy przypadkiem nie wprowadzono jakiejs promocji na pociagi EIC do Warszawy, bo PolskiBus im sie znudził. Rolling Eyes Wierz mi, ze są bardzo dobre oferty (np. Last Minute) ktore istnieja od wielu, wielu lat i nikt z potencjalnych podroznych o nich nie wie.
Anonymous - 06-04-2012, 18:57
Temat postu:
Chyba pasazerowie sie juz wywiedzieli. Troche za szybko, jak dla mnie Język , bo na poniedzialek proba kupna biletu przez net konczy sie takim komunikatem:

"Blokada rezerwacji miejsca w pociągu na wybrany dzień."
No i co teraz? Nowak rzuci mi jeszcze bilety, jak nie przymierzajc Platini na portalu UEFA na Euro2012? Mam sie tak samo bic o bilet na kolej Very Happy jak na mecze??
Ludzie, podobno wszyscy sie odwrocili od kolei.
Wiem, wiem Swieta, ale wagoniki mialy czekac na klientow w zapasie.
A IR wybitnie mi nie lezy...
Anonymous - 06-04-2012, 19:32
Temat postu:
Blokada biletow moze oznaczac awarie systemu, bo jest to cos innego niz komunikat "brak wolnych miejsc" tak mi sie przynajmniej wydaje.
Anonymous - 06-04-2012, 19:41
Temat postu:
No nie wiem, na inne pociagi na tej trasie sa dostepne. Zobaczymy. Mowie o KRA-WAW, wiec bardziej oblegana, niestety.
Sprawdzielm na ten sam pociag, na trase W-Wa-Gdansk i tez blokada, wiec moze masz racje, albo jednak duzy popyt na mala liczbe wagonow. Do tej pory jezdzial na malej liczbie wagonow, prawda? wiec moze na swieta to za malo, nawet przy konkurencji PB i innych do Gdanska.
Anonymous - 06-04-2012, 20:00
Temat postu:
No coz, calkiem mozliwe ze nie pomysleli i te pociagi dalej jezdza w zestawieniu jedna jedynka, dwie dwojki i WARS. Czekajmy wiec cierpliwie na relacje kogos, kto jechał Smile
Anonymous - 09-04-2012, 20:07
Temat postu:
Odblokowali jednak sprzedaz na Norwida , kupno 4 biletow bez problemu. Podroz 9.04 mila, wagony: 1 jedynka 139A+ Wars i 4 dwojki; jedna bezprzedzialowka 145A, dwie 136A i jedna Bauti 91- jakos tak, z przedzialem dla dzieci, skwapliwie wykorzystanym przez nas dzieki bardzo milemu konduktorowi. Frekwa na trasie Kra-Waw Zach ok 98% w dwojkach i 50% w jedynce. Na Zachodnim o czasie.
Tak wiec wagony bardzo dobre, tak trzymac!
pawelu - 10-04-2012, 11:40
Temat postu:
Ten sam skład "Norwida" widziałem wczoraj w Iłowie, gdy "Ukielem" wracałem do Warszawy. Zestawienie jak w EIC, ale frekwencja mizerna. 154A prawie cały pusty, w wagonach z przedziałami całe przedziały puste. Także z frekwencji 98% jaka była z Krakowa do Warszawy zostało może 10%.
Anonymous - 10-04-2012, 18:02
Temat postu:
Noo tak, reklamy brak, to maja za swoje. Ja im troszke poprawie wyniki w weekend majowy, ale niech ci co maja w swoich obowiazkach sluzbowych dbanie o to, wezma sie juz do diabla najwyzszego, do roboty. Kto o tym wie, oprocz mikoli?
michal24111 - 10-04-2012, 20:37
Temat postu:
A byc moze jest tak, ze mieszkancy Trojmiasta po prostu sa przyzwyczajeni do tego, ze KASZUB i NEPTUN byly i sa pociagami z tej wyzszej polki.

P.S. Z gory przepraszam, ze nie ma polskich znakow w moim poscie, ale pisze z za granicy i w tutejszym komputerze, z ktorego pisze, nie ma polskich znakow.
Anonymous - 30-04-2012, 14:37
Temat postu:
Dzis TLK Neptun z W-wy do Gdanskiej mial 4 ladne dwojki ( wbrew zapowiedzi na peronie, ze 3), wars i jedna jedynke, wszystkie bardzo czyste. frekwencja grubo ponad 100% bardzo duzo ludzi bez biletow, wiec konduktorzy sie napracowali.

Frekwencja w jedynce tez swietna, rowno 100%.
Bonus: pare chwil za Tczewem zapierniczal 160km/h, moja premiera tego haj spidu na tej trasie:-)
W Tczewie 5 minut opoznienia, w Gdansku punktualny co do minuty.
Cieszy frekwa, nie wiem czy majowkowa, bo juz w koncu poniedzialek, wiec moze juz powoli sie bedzie na stale poprawiac.
pawelu - 30-04-2012, 15:48
Temat postu:
Jeżeli wierzyć systemowi e-IC to na jutro też już wszystkie miejsca w 2 klasie na "Neptuna" do Trójmiasta wyprzedane. To bardzo cieszy wszystkich miłośników kolei i Trójmiasta a zaliczam się do obydwu tych grup. Na pewno ma na to wpływ majówka i piękna pogoda, ale dobre i te parę dni z bardzo dobrą frekwencją. Poza tym sądzę że jednak czas jazdy niewiele ponad 5 godzin zrobił swoje, bo jednak nie wliczając w to samolotów to jest to najszybszy sposób, żeby dostać się z Warszawy do Trójmiasta. 160 km/h na E65 też bardzo cieszy, miejmy nadzieję że jak najszybciej na większej części tej trasy ujrzymy taką prędkośćSmile. W sobotę będę wracał z Trójmiasta z majówki, jeżeli zdecyduję się na "Neptuna" to oczywiście zdam relację.

[ Dodano: 06-05-2012, 02:09 ]
Wczorajsza już (sobota, 5 maja) podróż z Trójmiasta do Warszawy "Neptunem" należała do bardzo przyjemnych. Skład ten został wzmocniony dodatkowym wagonem klasy 1 i klasy 2. Zestawienie te to:
EP09-037+139A+139A-Op+wars + 136A-IC5 + 136A-IC3 + Z2B + 136A-IC3. Frekwencja dopisała aż za bardzo, część osób spędzała podróż na korytarzu lub w warsie. Z Gdańska wyjechał 6 minut po czasie (przed Sopotem przepuszczaliśmy "Dokera) ale mimo to do Tczewa już opóźnienie zostało nadrobione. Potem całą drogę wyjątkowo punktualnie. Czyli widać, że IC jak chce to potrafi, i że na pewno połowa z tych osób wybrałoby inne, alternatywne środki transportu gdyby "Neptun" dalej jeździł w taryfie EIC.
atakan - 16-05-2012, 07:29
Temat postu:
pawelu, Ta sielanka z tym TLK do Trójmiasta będzie trwała do wakacji.W wakacje TLK Neptun zastąpi EX Jantar z wagonami bez klimy i ceną 2razy droższą także wypad nad morze w sobotę z rana i powrót w niedzielę wieczorem np.na bilecie podróznika odpada jezeli chodzi o ten pociąg.

[ Dodano: 16-05-2012, 07:32 ]
Oczywiście jest alternatywa w postaci TLK Monciak-Kropówki czyli nocnej patologi jak to okreslają drużyny PKP IC.

[ Dodano: 16-05-2012, 07:35 ]
Monciak-Krupówki
sebek - 16-05-2012, 10:01
Temat postu:
Kolega jechał Kaszubem w ubiegłym tygodniu na odcinku Gdynia - Bydgoszcz, frekwencja jak mi pisał, to na odcinku Gdańsk - Bydgoszcz 40 osób. Patrząc że to 1 poranny skład do Warszawy, jedyny dojeżdżający w miare wcześnie do Warszawy, uważam, frekwencja bardzo słaba. 4 wagony plus wars i mniej niż 50 pasażerów, przy cenie TLK to raczej nie ma co mówić o sukcesie pociągu czy trasy. Chyba przyzwyczajenia ludzi do Polskiego Busa i mimo wszystko niższe ceny u konkurencji, wcale nie robią szału na TLK. Trasa przez Bydgoszcz miała być w 2012 roku przebojem i jak na razie zupełna klapa była przy kategoriach EIC a przy TLK też poza wyjątkami i długimi wekendem majowym, jakoś ludzie nie przesiedli masowo na kolej.
Neptun jak pisze @Pawelu, był zapchany i to na maxa, ale terminy z jakich korzystal to długi wekend, wtedy każdy skład cieszy powodzeniem, a po wekendzie, zwykły roboczy dzień i garstka ludzi jedzie tanim TLK do Warszawy. Fatalne godziny odjazdu Kaszuba z Trójmiasta, omijanie Malborka, Iławy, gdzie zawsze w ubiegłym roku sporo osób dosiadało mimo wysokiej ceny(EIC), to wpływa na taką frekwencje. Temat Polskiego Busa już był podnoszony na forum setki razy. Wydaje mi się, ceny TLK Kaszub i Norwid oraz Neptuna, jeszcze są zbyt wysokie przy czasie przejazdu tych pociągów, bo trasa przez Bydgoszcz jak sie okazuje wcale czasowo nie jest rewolucyjna. Co z tego że kawałek polecimy E20, a wleczenie węglówką i do tego mało zatrzymań po drodze, skąd wziąść pasażerów. Jazda o 4 rano z Trójmiasta, to nawet problem z dojazdem autobusami nocnymi z dzielnic a już nie mówie o miastach spoza Trójmiasta. Mieszkałem w Malborku kilka lat, jeżdziłem Ex i IC do Warszawy, bywały dni, że po 10-20 osób wsiadało do Neptuna i Lajkonika i tak samo było w Iławie, to jednak frekwencja była poza Trójmiastem, a teraz trudno oczekiwać, że Bydgoszcz gdzie są TLK i IR w niemałych ilościach, nagle zapełni dodatkowe TLK jadące objazdem Trójmiasto - Wawa.
atakan - 16-05-2012, 12:20
Temat postu:
sebek, Kaszub w stronę Gdanska w piątki jest zawsze zapełniony na dobrym poziomie choć kilka minut pózniej wyjeżdża Norwid. Kaszub jedzie szybciej od Norwida a i w tym drugim TLK frekwencja tez jest niezła.Jeżeli chodzi o powrót z 3 miasta to Norwid ma lepszą frekwę .Jechałem kiedyś nim w niedzielę i było ponad 50 %.
sympatyk - 16-05-2012, 16:13
Temat postu:
sebek napisał/a:
Co z tego że kawałek polecimy E20, a wleczenie węglówką i do tego mało zatrzymań po drodze, skąd wziąść pasażerów.

Rozumiem że dla Ciebie i większości osób podróżujących koleją na trasie Gdańsk-Warszawa trasa przez Malbork i Iławę jest najrozsądniejszą. Ale w obecnej sytuacji remontów Intercity zdecydowało się puścić eksperymentalnie dwa pociągi przez Bydgoszcz. O swojej podróży tą trasą pisałem 1 marca na innym wątku
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9608&start=15
Wszystkie ruchy dla ocalenia frekwencji pomiędzy Gdańskiem i Warszawą Intercity wykonuje w momencie obudzenia się z ręką w nocniku. To nie przynosi żadnych rezultatów. Ostatnia zmiana dotycząca "zdegradowania" pociągów kwalifikowanych do ceny TLK nieznacznie powstrzymała dalszy odpływ podróżnych. Wracając do Twojego cytatu w mojej opinii Intercity powinno dokonać kolejnego zamachu na świętość i pociągom "Neptun" i "Kaszub" pozwolić zatrzymać się chociażby na czas wakacji w Kłodawie, Piotrkowie Kujawskim, Inowrocławiu, Pelplinie i może we Warlubiu? Skoro innym pociągom kategorii TLK daje możliwość zatrzymywania się w miejscowościach o podobnej wielkości (Chotyłów, Mrozy, Knyszyn, Czyżew, Młynary, Chociwel, Sędzisław, Międzybórz Sycowski, Herby Nowe, Stróże czy Tunel).
sheva17 - 16-05-2012, 16:37
Temat postu:
Obecna relacja przez Bydgoszcz ma jak najbardziej sens, szkoda że tak późno podjęto taką decyzję. @sebek niestety nie rozumiesz podstawowych kwestii. Przez Malbork pociągi jeździły w ostatnim czasie i efekt jest taki, że tylko przybywało klientów PB. Twierdzenie, że Malbork generuje potoki większe niż np. Bydgoszcz jest nie tylko absurdalne, ale i głupie- nazywajmy rzeczy po imieniu. Pamiętaj, że czas jazdy będzie się skracał. A tak na marginesie wolę jechać nawet na około niż wlec się w żałosnym tempie. Reasumując decyzja jak najbardziej uzasadniona.
A tak przy okazji jaką frekwencję ma sobotni Neptun w obydwu kierunkach? Czeka mnie wyprawa w tą sobotę do 3miasta.
atakan - 16-05-2012, 19:50
Temat postu:
sheva17, W sobotę na Neptunie w okolicach 60%.
sheva17 - 16-05-2012, 23:25
Temat postu:
Dzięki serdeczne. Jutro kupuję miejscówki i Bilet Podróżnika.
atakan - 17-05-2012, 07:02
Temat postu:
sheva17, Od razu kup na powrót bo niedziele jest prawie 100% na Neptunie w kierunku Warszawy.
sebek - 17-05-2012, 19:02
Temat postu:
Gdyby pomyślano w PKP IC i 2-3 lata temu obniżono kat.na TLK, to myśle, że do dziś takie pociągi jak Neptun i Kaszub spokojnie jadąc przez Malbork, Iławę, miałyby odpowiednią frekwencję. Wszystko jest za póżno, stąd sukces Polskiego Busa. Nie mam nic przeciwko puszczaniu składów przez Bydgoszcz, ale szkoda, że jednak klasyczna trasa traci i pociągi i pasażerów, bo będe upierał przy tym z własnego doświadczenia, że zawsze Malbork i Iława dorzucały spore grupy pasażerów, tylko, że to wszystko dawniejsze czasy, gdy ludzie jeszcze nie byli zmęczenie tym remontem. Zresztą można było wiele zrobić w temacie, np. część Ex i EIC kierować znacznie wcześniej przez E20/Bydgoszcz a na Malbork, Iławę uruchamiać tylko TLK, ale nie 2-3 składy na dzień a nieco więcej, bo wybaczcie, ale ludzie muszą jakoś dojechać z tamtych miast do Warszawy czy na południe. Do końca trzymano Ex/EIC na E65, do zupełnego upadku i ucieczki pasażerów, teraz składy jadą objazdem, albo zawieszone od dawna(Lajkonik,Klimczok).
Remont trasy Warszawa - Gdańsk, to totalna porażka polskiej kolei, likwidacja wielu pociągów, brak pomysłów na trasy objazdowe, brak przez wiele lat promocji i jeśli to wszystko jeszcze przeciągnie kilka lat, to czarno widze powrót pasażerów do pociągów. Nie należy zapominać, że trasa drogowa S7 tez jest w trakcie modernizacji i jak powstanie w całości droga expresowa, to i autobusy pojadą szybciej, co może oznaczać problem dla kolei.
sheva17 - 18-05-2012, 20:15
Temat postu:
@sebek, Bydgoszcz generuje znacznie większe potoki. Linię należało zamknąć na rok, pociągi wtedy spokojnie mogłyby jeździć przez Bydgoszcz. Zgodzę się, że ta modernizacja to katastrofa, był plan zamknięcia linii, ale niestety naciski PKP IC ten plan zniweczyły. Obecnie po EURO jedyny ratunek to zamknięcie linii i szybka modernizacja trasy. Przy planowanym trasowaniu PB nie będzie miał najmniejszych szans.
A tak na marginesie, prasówki w Neptunie już nie ma?
atakan - 19-05-2012, 23:23
Temat postu:
sheva17, Bez przesady z ta prasówką to może jeszcze kawa i herbata w cenie biletu?To teraz TLK .
pawelu - 20-05-2012, 03:17
Temat postu:
Ja osobiście jestem zadowolony że "Kaszuba" i "Neptuna" puszczono tym objazdem. Owszem, w kierunku Warszawy za Inowrocławiem aż do zjazdu na E20 pociągi te jadą wolno, ale już w kierunku Gdańska prędkość ta jest przyzwoita. Poza tym, tak jak napisał @sheva17 lepiej jechać nawet objazdem i wolno niż ciągle się zatrzymywać albo wlec się z prędkością szybkiego roweru przez kilka godzin. Wcześniejsze puszczenie składów na Trójmiasto przez Bydgoszcz nie wchodziło w rachubę, ze względu na bardzo niską prędkość na odcinku Bydgoszcz-Tczew (około 50 km/h) i czas jazdy dla pociągów TLK z Bydgoszczy do Gdańska Gł. wynoszący nawet ponad 3 godziny. Dopiero po zakończeniu prac remontowych w połowie 2011 roku czas jazdy skrócił się nawet o połowę. Poza tym od 1.VI czas jazdy przez E20/Bydgoszcz skraca się znowu bardzo ładnie. Z Warszawy Centr do Gdańska Gł. tylko 4h40' z powrotem około 5h20' więc jest to już konkurencja dla PB. Zupełnego odwrócenia się ludzi od kolei na trasie z Wawki do Trójmiasta aż tak szybko bym się nie spodziewał. Dużo jeszcze czasu upłynie i wody w Wiśle nim E7 będzie w całości drogą szybkiego ruchu. Na razie na początku lipca mają w planach oddać marne 25 km między Nidzicą i Olsztynkiem, chociaż po moich obserwacjach sprzed kilku dni gdy jechałem PKS z Wawki do Olsztyna marne są szanse na to że się wyrobią.
Natomiast na pewno zgodzę się z tym, że obniżenie kategorii z Ex/EIC do TLK na tej trasie powinno nastąpić znacznie wcześniej.
I też jestem za tym, żeby czy to po EURO czy po zaraz na początku września zamknęli całkowicie dla ruchu odcinek od Działdowa w kierunku Gdańska i żeby porządnie się wzięli za robotę i jak najszybciej to skończyli. Bo inaczej to będzie trwało kolejnych parę lat, i wszyscy będą tylko zmęczeni. Na ten okres dla regionalnych składów zrobi się KKA, i ludzie jakoś się przemęczą. Nie tyle już przeżyliśmy, nie jest to jakaś wielka tragedia. A dalekobieżne składy puścić trasami objazdowymi, część nawet zawiesić na ten okres około 2 lat, ale niech E65 będzie naprawdę solidnie zrobiona.
A na zakończenie w piątek na "Kaszuba" do Gdańska zabrakło już miejscówek i część chętnych osób podróżowała na korytarzu.
sebek - 20-05-2012, 08:05
Temat postu:
Po zamknięciu E65, Norwid i Małopolska będą jechały od wschodniego przez gdański, jak to miało miejsce we wrześniu ub. roku i potem E20 jak Neptun i Kaszub? Chyba to jedyna możliwa trasa dla tych pociągów i najszybsza. Jestem za zamknięciem trasy i najszybszym dokończeniem remontu. Tylko, żeby rozsądnie poprowadzili objazdy dla pozostałych pociągów, a tu wydaje się, najlepiej jechac z Warszawy przez Kutno, węglówke dla pociągów z Krakowa do Trójmiasta p. CMK.
dyżurny - 21-05-2012, 02:26
Temat postu:
Ale E-65 mają zamykać od Działdowa do którego miejsca? Bo jakby się dało, to może część pociągów puścić przez Olsztyn (bo upychając wszystko na Bydgoszcz, można zatkać tę linię)
pawelu - 21-05-2012, 08:58
Temat postu:
@ dyżurny: Tak naprawdę to nikt chyba do końca nie wie jak będzie z zamknięciem E-65 i kiedy. Kilkanaście dni temu byłem na wycieczce kolejowej po nieczynnych szlakach kolejowych Warmii i Mazur, i w drodze powrotnej z Olsztyna do Warszawy "Ukielem" jeden z mikoli mówił, że ponoć po wakacjach dopiero i do Tczewa. Swoją drogą też mi się wydaje puszczanie wszystkiego przez Bydgoszcz trochę bez sensu bo z kolei tam dojdzie do kompletnego zatkania, ale zobaczymy jak to będzie. Tylko, że wtedy to już wszystkie pociągi muszą być koniecznie w kategorii TLK.
przewoz - 21-05-2012, 17:45
Temat postu:
Wychodzi na to, że w wakacje E65 zamknięta nie będzie => Słoneczny ma kursować standardową trasą.
sheva17 - 24-05-2012, 00:21
Temat postu:
Neptun w obu kierunkach w sobotę był pełny. Z Warszawy frekwencja do Bydgoszczy 110%, dalej 90%.W drodze powrotnej z Trójmiasta 80%, od Bydgoszczy 90%. Oznacza to, że trasa przez Bydgoszcz to strzał w ,,10''. Ta relacja sama się broni.
Anonymous - 24-05-2012, 00:50
Temat postu:
Gdyby zrobiono to 2 lata wczesniej, PolskiBus na pewno nie mialby takiej pozycji jaka ma teraz.
sheva17 - 24-05-2012, 20:36
Temat postu:
Dokładnie. Jeszcze lepiej gdyby E65 zamknięto na rok- modernizując ją w całości. Trasa przez Bydgoszcz przez roku musiałaby wystarczyć.
Anonymous - 26-06-2012, 08:14
Temat postu:
Takie rzeczy tylko u nas. W wakacje zegnamy TLKi, doplacamy do 127, 50 groszy i jedziemy pol godziny dluzej.
Dla mnie to juz jest dywersja, tam chyba pracuja lobbysci busow i samolotow.
Niech szlag trafi te zalosna firemke. Sitkowska: nasz flagowy wakacyjny pociag na Hel... uznalismy.... moga korzystac z ofert promocyjnych.....

Belkot wysokiej klasy.
calsberg - 26-06-2012, 10:36
Temat postu:
Już zostaw tą przysłowiową "Sitkowską" w spokoju - bo winni są wszyscy - a przede wszystkim firemka spod znaku PLK-a do jasnej ciasnej jak długo może trwać remont linii Gdynia-Warszawa? Kto za to odpowie? Dla mnie PLK-a to państwo w państwie. Co robi rząd w tej sprawie? Zupełnie nic. Zresztą jak trzeba być zaślepionym, aby wszystko zrzucać na Intercity? To ich wina, że zarządca torów nie radzi sobie z ich remontem i ani myśli, aby obniżyć stawki za korzystanie z tych że torów?

Trasowanie połączeń? To też winna PLK-i że na pewnych odcinkach jest taka zawrotna prędkośćSmile ale kogo to wszystko obchodzi...na pewno nie tych którzy podejmują takie decyzje, a potem winni są Ci którzy są najbliżej podróżnych.
oskarik - 26-06-2012, 11:04
Temat postu:
calsberg napisał/a:
Już zostaw tą przysłowiową "Sitkowską" w spokoju - bo winni są wszyscy - a przede wszystkim firemka spod znaku PLK-a do jasnej ciasnej jak długo może trwać remont linii Gdynia-Warszawa? Kto za to odpowie? Dla mnie PLK-a to państwo w państwie. Co robi rząd w tej sprawie? Zupełnie nic. Zresztą jak trzeba być zaślepionym, aby wszystko zrzucać na Intercity? To ich wina, że zarządca torów nie radzi sobie z ich remontem i ani myśli, aby obniżyć stawki za korzystanie z tych że torów?

Trasowanie połączeń? To też winna PLK-i że na pewnych odcinkach jest taka zawrotna prędkośćSmile ale kogo to wszystko obchodzi...na pewno nie tych którzy podejmują takie decyzje, a potem winni są Ci którzy są najbliżej podróżnych.



Zgadzam się w 100%
sebek - 26-06-2012, 11:16
Temat postu:
Kaszub z Neptunem zaczynają być pełne i super, trasa zaczyna cieszyć powodzeniem. Dlaczego w takim razie, nikt w PKP IC nie wpadł na pomysł, żeby wprowadzić kolejne TLK Warszawa - Gdynia tą samą trasą przez Kutno, Zamków, Bydgoszcz. Jeśli coś zaczyna zarabiać na siebie a widać że Kaszub i Neptun są dość pełne, powinny kolejne składy jechać tymi trasami a nie wlec bez końca remontowaną E65.
Czy nie lepiej by było, przykładowo skrócić Norwida i Małopolske do Warszawy, a w zamian uruchomić skomunikowane z nimi w Warszawie TLK w relacji Warszawa Wch - Gdynia.
Może 2 dodatkowe TLK również cieszyły by dobrą frekwencją jadąc jak Kaszub i Neptun. Widze od lipca, na E65 czas jazdy wielu pociągów do Gdańska przekroczy 6 godzin, czyli coraz gorzej. Czy znów czeka nas odpływ pasażerów z PKP na PBusa i innych przewożników?
Anonymous - 26-06-2012, 12:21
Temat postu:
A co nagle zmienilo sie w PLKce ze trzeba na nich zwalac wine? Dokladnie nic sie nie zmienilo. Taki sam burdel jak zwykle, wiec w tej samej sytuacji jest calkowita wina IC, ze zachcialo im sie znowu zdzierac pomylone pieniadze za standard EX na pomylonej trasie do Gdanska z pomylonym czasem podrozy.
Nikt im nie kazal rezygnowac z oferty, ktora powoli odniosila stosunkowo spory sukces dzieki polaczeniu najkrotszego mozliwego czasu z sensowna cena. Sami na to wpadli, popieralem to i znow sami wrocili do swojej przyciezkiej mentalnosci dojenia ludzi, bo pomysleli, ze turystow oskubia chcacych sobie bezposrednio na Hel jechac.
Jesli teraz zostali zmuszeni dodac 40 minut na tej samej trasie przez Bydgoszcz ( wg rozkladu sitkolu trasa jest ta sama) to ok, nie jest ich wina. Wina jest dowalenie literki EX przed numerem pociagu. Po co, pytam sie??
Gdyby zostala TLKa do samego Helu, to by sie nie mogli opedzic od chetnych a tak...

Wiec kij im w cztery litery. We wrzesniu beda lizac lapy po stratach wakacyjnych i znowu odkrywac Ameryka, jak by tu sie ratowac jesienia/ zima na tej trasie.
Kompletni pomylency.

Chyba zapatrzyli sie na PR, ktory dofasolil 19 zl na Balice Express i teraz maja pustki a autobus peka w szwach.
Tak sie nie robili, ludzie...
pospieszny - 26-06-2012, 17:11
Temat postu:
Do Trójmiasta pojedziemy dłużej i drożej?

Na czas trwania Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 część prac remontowych na linii nr 9 łączącej Warszawę z Gdynią została przerwana. Obecnie wykonawcy przygotowują się do wznowienia robót. W związku z tym od piątku, 29 czerwca podróż ze stolicy do Trójmiasta znów się wydłuży.

Dodatkowo PKP Intercity wycofuje pociąg TLK „Neptun”, którym można było pojechać w tej relacji już za 68 zł. W jego zastępstwie na tory wyjedzie wakacyjny ekspres „Jantar”, który będzie kursował do Helu. Za podróż tym składem trzeba będzie zapłacić 127,5 zł.

Konkluzja jest taka, że TLK „Neptun”, który nie dość, że był tańszy to pokonywał trasę w krótszym czasie - w ciągu 4 godz. 40 min. Niewiele krócej trasę pokonywał też TLK "Kaszub" - 4 godz. 37 min. Natomiast, od końca czerwca podróż najszybszym pociągiem zajmie pasażerom 5 godz. 19 min.

Pozostałe pociągi, które jeżdżą teraz na trasie ze stolicy do Trójmiasta nie zmienią swojej kategorii .
- Są to np. pociągi PKP Intercity „Kaszub” rel. Gdynia - Kraków i „Norwid” rel. Kraków– Gdynia. Będą one nadal jeździć w najniższej kategorii cenowej, czyli TLK – mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Dodaje jednak, że przygotowana została rekordowa pula biletów promocyjnych takich, jak SuperBilet i Bilet Wakacyjny. - Ten pierwszy można dostać już w cenie od 29 zł, natomiast ten drugi kosztuje 49 zł – dodaje Sitkowska.

Pasażerowie mają jednak alternatywę w podróży pociągiem do Gdańska. Pociąg „Słoneczny” uruchamiany przez Koleje Mazowieckie zabierze ich do Trójmiasta za 50 zł. Skład pokona trasę w niecałe 6 godzin.


źródło: Kurier Kolejowy
atakan - 29-06-2012, 13:53
Temat postu:
Chodzą słuchy ze jednak w wakacje do 3 miasta wszystko będzie w taryfie TLK.
pospieszny - 29-06-2012, 14:00
Temat postu:
No niestety nie, wszystkie Expresy przez Ciechanów będą/są w taryfie EIC/EX.
sympatyk - 16-04-2013, 11:27
Temat postu:
Kto wie dlaczego "Doker" z Gdyni do Katowic jeździ "po staremu" a z Katowic Do Gdyni przez Glinnik Shocked a także Łowicz ale się TAM NIE ZATRZYMUJĄC? Shocked!!!
maciekp - 16-04-2013, 12:32
Temat postu:
Doker, Sukiennice, Stoczniowiec i Rawa kursują przez Łowicz, coś tam dłubią na linii Zgierz - Kutno w godzinach bodajrze od 8.00 do 16.00.
sympatyk - 18-08-2013, 10:12
Temat postu:
Ciekaw jestem czy InterCity pokaja się jakoś na koniec sezonu i przeprosi pasażerów za CODZIENNE spóźnienia "Jantara" podczas wakacji choćby obietnicą nieuruchamiania do końca remontu torów pomiędzy stolicą a wybrzeżem gdańskim pociągów najdroższej kategorii?
geordi - 17-11-2013, 00:32
Temat postu:
No i koniec.
Od nowego rozkladu w taryfie D zostaje tylko Pobrzeze (+nocne). Ile czasu dajecie zanim znów spokornieją?
Anonymous - 17-11-2013, 00:41
Temat postu:
Przecież na wszystkie EIC będzie bilet relacyjny w cenie 75 zł więc w czym problem?
Viljar - 17-11-2013, 06:54
Temat postu:
Może w tym, że część pociągów przestanie zatrzymywać się na niektórych stacjach? Dla mnie to problem jest, bo raz na jakiś czas jeżdżę do Ciechanowa i brak postoju w tym mieście "Norwida" zwiększa koszty podróży - i to o jakieś 80%. Nic, tylko iść do konkurencji.
pawelu - 17-11-2013, 09:01
Temat postu:
Czyli na "Neptuna", "Kaszuba" i "Artusa" również będzie Bilet relacyjny?
atakan - 17-11-2013, 10:30
Temat postu:
Pułtuś A gdzie ten bilet relacyjny bo nie widzę . Wchodzę na rozkład jazdy pkp owszem pokazuje cenę ale 134 zł ???
Anonymous - 17-11-2013, 11:40
Temat postu:
Wchodząc w e-ic i wybierając bilet Gdynia-Warszawa system pokazuje cenę 75 zł i adnotacje "relacyjny". To że strona rozklad.pkp.pl pokazuje złą, zawyżoną cenę to tragedia i powód dla którego pociągi znowu opustoszeją Crying or Very sad
Anonymous - 17-11-2013, 13:49
Temat postu:
geordi napisał/a:
No i koniec.
Od nowego rozkladu w taryfie D zostaje tylko Pobrzeze (+nocne). Ile czasu dajecie zanim znów spokornieją?


Nie spokornieja. Daje im 0 czasu, dla mnie moga sie juz ostatecznie bujac.

[ Dodano: 17-11-2013, 13:51 ]
Pułtuś napisał/a:
Przecież na wszystkie EIC będzie bilet relacyjny w cenie 75 zł więc w czym problem?

A dla mnie np taki problem, ze nie skorzystam z Rodzinnego ani z oferty Wczesniej.
Ot, taki sobie maly problem.

Ze nie wspomlne o braku przesiadek, teraz juz sa niemozliwe bez skokowego wzrostu ceny.
pawelu - 17-11-2013, 18:57
Temat postu:
75 zł to dla osoby korzystającej z normalnego biletu kupowanego w "ostatniej chwili" jest ceną do przyjęcia bo oznacza to podwyżkę o 8 zł. Ale jak ktoś korzysta z oferty "Wcześniej" to oznacza to juz podwyżkę w granicach 15-19 zł. Natomiast na pewno zmieniając kategorię "Neptuna", "Kaszuba", "Artusa", i "Norwida" na EIC powoduje odpływ od tych pociągów pasażerów z dziećmi korzystających z oferty Bilet Rodzinny oraz studentów i doktorantów. I tu nie ma siły aby taki student który teraz płaci za bilet z Warszawy do Gdańska maksymalnie około 33 zł zapłacił 2 razy tyle. Nie wspomnę o rodzicach z dziećmi gdzie naprawdę wiele rodzin każdą złotówkę liczy.
Anonymous - 17-11-2013, 19:18
Temat postu:
Generalnie masz rację, ale akurat zniżka studencka i bilet relacyjny się nie wykluczają, więc student zapłaci ok. 37 złotych. Co do rodzinnego - lipa. Mam nadzieje że sprawa zostanie nagłośniona.
sheva17 - 18-11-2013, 12:02
Temat postu:
Cytat:
Natomiast na pewno zmieniając kategorię "Neptuna", "Kaszuba", "Artusa", i "Norwida" na EIC powoduje odpływ od tych pociągów pasażerów z dziećmi korzystających z oferty Bilet Rodzinny oraz studentów i doktorantów.


A niby dlaczego? Studenci i doktoranci mają zniżki ustawowe także na EIC.
Arek - 18-11-2013, 12:07
Temat postu:
sheva17, pewnie dlatego, żeby ratować PKP IC przed finansową klapą. Im więcej ulg ustawowych i osób z tych ulg korzystających tym więcej pieniędzy podatników wpływa do przewoźnika z tytułu rekompensaty za honorowanie tych ulg. Ulgi ustawowe to dla spółek kolejowych czysty interes! Napędzają im pasażerów, za których częściowo płaci Skarb Państwa.
pawelu - 18-11-2013, 12:09
Temat postu:
A to przepraszam. Byłem pewny, że zniża studencka i doktorancka są liczone od ceny normalnej a nie relacyjnej. To mój błąd, dziękuję za zwrócenie uwagi.
Anonymous - 18-11-2013, 12:25
Temat postu:
Namierzyłem też bilet relacyjny Warszawa-Bydgoszcz. Cena: 70 zł. Obecna: 60 zł.
sheva17 - 18-11-2013, 12:37
Temat postu:
Zatem nie ma tragedii.Ulga będzie naliczana od podstawowej ceny w taryfie relacyjnej więc PKP IC specjalnie wiele więcej nie zarobi.
Anonymous - 18-11-2013, 12:39
Temat postu:
Czyli powazne podwyzki cen, mimo obnizek stawek dostepu do torow, w pociagach do Trojmiasta, w jednym pociagu do Olsztyna, do Zielonej Gory i pewnie jeszcze gdzies w Polsce ktos by wylapaj takie "polepszenie" oferty.

Krakow jakos sie obronil, ale dla budzetowcow gorsze godziny.
Podwyzki sa wrecz drastyczne w przypadu rodzin oraz przesiadek.

Przykladowo ja juz w wakacje probowalem sklecic trase z przesiadkami z Trojmiasta do Wroclawia, ale pociag BGE oraz EIC na trasie z Poznania do Wrocka ze swoim relacyjnymi kompletnie rozbili mi kalkulacje.

Jedyny maly plusik, ze do Wisly jest w niektorych terminach bezposredni z Warszawy pociag TLK.
Anonymous - 18-11-2013, 17:11
Temat postu:
Olsztyn jest za biedny na połączenia EIC. Tam nawet TLKi z Warszawy jeżdżą puste, bo są za drogie. Niestety, taka prawda. Busiarze wożą za 30 zł.
Viljar - 18-11-2013, 19:02
Temat postu:
A trzeba zauważyć, że na liniach w pobliżu Olsztyna TLK mają czas przejazdu niewiele gorszy lepszy niż osobówki.
sheva17 - 18-11-2013, 19:25
Temat postu:
Cytat:
Olsztyn jest za biedny na połączenia EIC. Tam nawet TLKi z Warszawy jeżdżą puste, bo są za drogie.


To wygląda na to, że w przedziale będzie się jeździć EIC do Olsztyna w pojedynkę. Chyba się skuszę Smile.
pawelu - 20-11-2013, 08:45
Temat postu:
Sheva: na bank możesz liczyć w "Warmii" na całe puste przedziały. Wiem jak wyglądał ten pociąg w tym roku dopóki kursował jako TLK. Przecież między innymi bardzo niska frekwencja na odcinku Warszawa-Olsztyn była przyczyną jego likwidacji.
Anonymous - 20-11-2013, 09:09
Temat postu:
Pewnie w myśl speców z PKP IC zmiana kategorii na Ekspress InterCity ma zachęcić podróżnych do korzystania z tego połączenia Cool
sebek - 20-11-2013, 10:22
Temat postu:
Jakoś nie widzę Warmii w nowej kat.EIC. Od lat składy do Olsztyna nie cieszą się frekwencją, konkurencja PKS jest mocna i tania, a to się liczy najbardziej na tej trasie, zresztą sytuacja znana od wielu lat.
Czym Warmia ma przyciągnąć pasażera? Trudno znaleść jakiekolwiek plusy zmiany kategorii.
Nebbud - 20-11-2013, 10:34
Temat postu:
Przecież na odcinku Olsztyn - Warszawa - Olsztyn będzie bilet relacyjny, więc nie rozumiem Waszego podejścia. Na Facebooku marudzili, że nie ma porządnego składu do Olsztyna, więc będzie a teraz marudzicie że będzie za drogo. Tak marudzą tylko mikole
pawelu - 20-11-2013, 12:44
Temat postu:
Nebbud: to nie jest marudzenie tylko patrzenie realnym okiem na świat. Czy nie rozumiesz, że cena relacyjna nic nie zmieni, skoro cena na TLK nie mogła przyciągnąć pasażerów i była dla wielu osób za wysoka. Region warmińsko-mazurski jest dość biednym regionem, z dużą stopą bezrobocia i to się tak szybko nie zmieni. Jeżeli Polski Bus maksymalnie bierze 25 zł za bilet z Warszawy do Olsztyna, a "Warmia" ma kosztować 60 zł to chyba rachunek jest prosty.
Obecnie z Warszawy do Olsztyna są dwa bezpośrednie pociągi "Mazury" i 'Kormoran" i jak w tygodniu jedzie maksymalnie 50 osób to jest i tak dużo. Znam tę trasę dość dobrze, dość często jeżdżę z Warszawy do Nidzicy jak i Olsztyna i nie piszę bzdur. Dokładnie 16 października "Mazurami" do Warszawy dojechało 16 osób!!!! Ja byłem jedną z nich.
A jak 31 października na "Kormorana" skończyły się bilety to była to sensacja miesiąca wśród pracowników dworca. A przecież w tym dniu na 100% pociągów wyjeżdżających z Warszawy brakowało biletów i to nikogo nie dziwiło.
A dobry standard na pociąg do Olsztyna jest jak najbardziej wskazany, bo to co czasami dają na "Kormorana" to dramat. Tylko dobry standard w znacznie niższej cenie i z lepszym czasem przejazdu.
aanniiaa - 20-11-2013, 14:02
Temat postu:
sebek napisał/a:
Jakoś nie widzę Warmii w nowej kat.EIC (...)

Jest EIC już wszędzie Smile Nawet można już kupić bilet poprzez eIC na EIC "Warmia" na rozkład 2013/2014.
atakan - 20-11-2013, 14:16
Temat postu:
Z tą Warmią to przegięli .EIC zatrzymujący się w każdej dziurze.

[ Dodano: 20-11-2013, 14:20 ]
Jak jeżdził Ex Kormoran zatrzymywał się tylko w Nidzicy i Działdowie.
Kolejorz91 - 20-11-2013, 14:31
Temat postu:
Do i z Olsztyna są trzy pary IR w ciągu roku a latem dochodzi seznowy IR NIEGOCIN, ale te IR są z kierunków Torunia i Poznania. Miał być IR Olsztyn-Warszawa-Olsztyn ale w pierwszej korekcie go nie ma.
calsberg - 20-11-2013, 15:58
Temat postu:
EIC jest dla biznesu....kto wie może będzie potenciał w Olsztynie, aby choć w 45% zapełnić skład Warmii....być może były robione jakieś "badania" i ludzie z Warmii i Mazur chcą takiego pociągu....
Piotr13 - 20-11-2013, 16:29
Temat postu:
Byznes w Olsztynie? Nie widzi mi się to.
Anonymous - 20-11-2013, 16:48
Temat postu:
@Nebbud - strona rozklad.pkp.pl pokazuje cene jak za EIC i dopóki tego jakoś nie rozwiążą to ludzie będą rezygnowali z podróży widząc na stronie internetowej cenę 130 zł do Warszawy Exclamation


Zeby bylo ciekawiej to w sobote WARMIA w jedną stronę jedzie jako TLK, chyba że jest to błąd.
sebek - 20-11-2013, 16:49
Temat postu:
Dziwna ta Warmia, podniesienie kat. a jednocześnie postoje niemal w każdej miejscowości jak normalny TLK.
Powinni zrobić maksymalnie 2-3 zatrzymania między W.Wsch a Olsztynem, albo nawet przejazd całej trasy od Warszawy do Olsztyna bez zatrzymania.
Nebbud - 20-11-2013, 19:13
Temat postu:
Pułtuś, nie patrz na rozkład.pkp./sitkol tylko na "Moje e-ic" zobacz sobie i dopiero komentuj.
Kraków - Olsztyn oferta Relacyjny: 127.00 zł
Olsztyn - Warszawa oferta Relacyjny: 60,00 zł dla pewności proszę: http://s1.zmniejszacz.pl/115/relacyjny__243768.png Warszawa - Olsztyn
http://s1.zmniejszacz.pl/115/relacyjny2__770501.png Kraków - Olsztyn

[ Dodano: 20-11-2013, 19:16 ]
To samo dotyczy pociągów EIC "Kaszub", "Neptun" i "Artus" również będą w ofercie "Relacyjny"
Anonymous - 20-11-2013, 19:24
Temat postu:
No zaiste, super oferta; 127 z Krakowa do Olsztyna? A cena normalna to jaka? 237? Jak za Pendo?
Dodac do tego jeszce Rodzinny, oferte Wczesniej, zrobic sobie przerwe na nocleg i huulaj dusza...

Normalna cena na Krakow-Olsztyn to 136zl. Relacyjny zwala tak z nog, ze szkoda klepac w klawiature...
Anonymous - 20-11-2013, 19:28
Temat postu:
@Nebbud - ja to tam spoko, ale co ze zwykłymi pasażerami? Myślisz że ile % korzysta z e-ic a ile z rozklad.pkp.pl ? Zwłaszcza że wiekszosci wystarczy zobaczenie ikonki EIC na stronce zeby zrezygnowac z podrozy. Średnio 80% układając podróż nie bierze pod uwagę podrozy drogimi EIC-ami.
Nebbud - 20-11-2013, 19:33
Temat postu:
Jeśli kupią bilet w kasie to automatycznie będzie za 60 zł. Myślę, że jeszcze przed nowym rozkładem będą dokładniejsze informacje. Obawiam się, że Warmia w I korekcie wyleci na bank.
Anonymous - 20-11-2013, 19:35
Temat postu:
Nebbud napisał/a:
Obawiam się, że Warmia w I korekcie wyleci na bank.

I tu masz absolutnie racje, niestety.
Pytanie, po co IC sie wyglupia?
Kolejorz91 - 20-11-2013, 19:40
Temat postu:
Albo przy drugiej korekcie pozostanie jako TLK. Twisted Evil

A co w przypadku z Norwidem. Czy on też będzie drogi na odcinku Wawa-Gdynia?
Nebbud - 20-11-2013, 19:42
Temat postu:
W ogóle rozkład między Krakowem a Warszawą jest tandetny... w ciągu 10 minut dwa EIC przykładowo: 14.10 EIC Norwid a za 10 minut 14:20 EIC Mickiewicz...

[ Dodano: 20-11-2013, 19:42 ]
Nie, na odcinku Warszawa - Gdynia - Warszawa na wszystkie EIC będzie również oferta biletu relacyjnego.
Anonymous - 20-11-2013, 20:39
Temat postu:
@miko frustratus


Po co IC sie wygłupia? Nie wiem, może jest to generalna próba badania frekwencji przed wejściem Pendolino? Tylko co oni chcą sprawdzić? Skąd wziąć ludzi w Ekspresie o godzinie 12 ? Poza tym nie od dziś wiadomo że pociągi EIC nie mają sensu w miastach takich jak Olsztyn. Przeciez kiedys jezdzliy ekspresy do Bialegostoku i Lublina i woziły powietrze. To samo bedzie z WARMIĄ.


Dramat będzie po korekcie marcowej na Warszawa-Krakow. Od 11 do 18 nie ma pociągu TLK / iR nawet przez Kielce, Radom a jeśli ktoś jest mocno zdesperowany to ...... sugeruje sie podroznemu jazde z przesiadką w Kielcach lub w Czestochowie - owszem, czas na przesiadke wynosi tam 5 minut, czyli skomunikowanie jest, ale czas podrozy 6 godzin jest mocno zniechęcający, plus przesiadka... Przy opoznieniu takiego Stoczniowica ktorym podrozni mieliby w zamierzeniu pokonac odc. Czestochowa-Krakow powiedzmy 120 minut oznaczałoby to ze podrozny utknie na 2 godziny w takiej Czestochowie. Przypomne że takie triki stosowano przed erą TLK/iR na CMK, gdy między Krakowem a Warszawą był monopol ekspresów i zmuszano ludzi do jazdy nimi, a alternatywą byla jazda przez Kielce albo Czestochowe.
Kolejorz91 - 20-11-2013, 22:01
Temat postu:
WARMIA może mieć tandetne zestawienie składu jak tego roczny sezonowy EIC FREGATA. Sad Co nawet nie będzie przypominało Ekspresa. Taki ekspres jak WARMIA który ma mieć postoje w miastach na odcinku Działdowo-Olsztyn Zach. to ma niby przyciągnąć pasażerów z ceną biletu 100-130zł?
sebek - 21-11-2013, 07:06
Temat postu:
Warmia powinna zostać jako TLK, a Norwid 2-3 wagony dodatkowo z dzieleniem w Iławie i sprawa załatwiona.
Norwid nie ma postojów od Warszawy do Iławy, dlatego widziałbym wagony Kraków - Olsztyn właśnie na tym pociągu, ale Warmia to jakieś nieporozumienie.
sheva17 - 21-11-2013, 15:50
Temat postu:
Warmia będzie EIC, nie zajmujemy się tu gdybaniem.
atakan - 21-11-2013, 18:54
Temat postu:
Kolejorz91, Warmia będzie miała takie zestawienie. W końcu ten pociąg będzie zestawiał Kraków. Trzeba zapomnieć o Z2A i Z2B.Dadzą najgorszy syf.
sympatyk - 21-11-2013, 19:17
Temat postu:
Od TRZECH dni bulwersujecie się TUTAJ na temat zmiany kategorii i podwyżki cen biletów na pociąg "Warmia" zapominając czego dotyczy TEN wątek. Róbcie to PROSZĘ na przykład tutaj

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=13868

albo tu

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=15769

Dzięki Smile
sebek - 22-11-2013, 07:18
Temat postu:
Najważniejsze, żeby wszystkie EIC miały dobre zestawienia a nie jakieś cuda jak letnia Fregata.
Może wymyślą dobre obiegi na Warmie i Norwida, w tym drugim przypadku nasuwa się obieg jaki był w 2012 roku, czyli Kościuszko - Norwid. Chyba to jedyna opcja? Smok Wawelski - Warmia, Kościuszko - Norwid.
sheva17 - 22-11-2013, 10:19
Temat postu:
Może Warmia z Warszawy do Olsztyna zyska jakąś taryfę specjalną? Zwykły relacyjny może tu nie pomóc. Ze stolicy do Krakowa i odwrotnie pociąg zarobi na siebie, podróżni są na niego zwyczajnie skazani.
Anonymous - 22-11-2013, 13:36
Temat postu:
Nikt nie jest na nic skazany. Owszem, duża część pasażerów popatrzy w rozkład, powie "jak to, nie ma już tego tańszego?!" i pojedzie Warmią. Część ludzi pojedzie autem, bo tylko cena TLK byla w stanie przyciągnąć ludzi do pociągu. Jest też o 10:30 autobus pewnego czerwonego przewoźnika... Jest jeszcze jedna grupa. Ludzi którzy wogóle zrezygnują z podróży między miastami, bo się to nie będzie opłacać, np. studenci - po prostu będą rzadziej wracać do domów, możemy wiec powiedzieć że mobilność społeczeństwa spada przez takie podwyżki. Nie znamy wyliczeń - może się to spółce opłaci, wożenie mniej ludzi za więcej kasy - ale trzeba nie mieć wyobraźni żeby nie wiedzieć, że część ludzi przestanie jeździć pociągami z Krakowa do Warszawy. Operacja "migracji podróżnych do wyższych segmentów cenowych" nie przebiegnie bez ofiar. Wyjdzie to potem w statystykach przewozowych, że znowu mniej ludzi jezdzi.
sheva17 - 22-11-2013, 13:38
Temat postu:
Studenci nie mają takiego natłoku zajęć żeby nie wybrać IR czy TLK-a.
Piotr13 - 22-11-2013, 14:29
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Nie znamy wyliczeń - może się to spółce opłaci, wożenie mniej ludzi za więcej kasy

Spółce może i tak, ale nie zapominajmy też jaka jest misja transportu kolejowego.
sheva17 - 22-11-2013, 14:40
Temat postu:
Gdzie masz misję przy pociągach EIC? Misję masz w TLk-ach i to poza tymi do Łodzi ze stolicy.
Viljar - 22-11-2013, 19:09
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Studenci nie mają takiego natłoku zajęć żeby nie wybrać IR czy TLK-a.

Studenci są grupą, która czuwa chyba nocami przy komputerze i wykupuje bilety pewnego przewoźnika autobusowego po najniższych cenach. A niewielu jest studentów, którzy - mając wybór - nie wybrałaby tańszej opcji.
Kolejorz91 - 22-11-2013, 19:30
Temat postu:
PR jest tańszy od PKP IC Laughing
lapka - 25-11-2013, 23:27
Temat postu:
A wracając do meritum, tym razem z punktu widzenia połączenia Bydgoszcz - Trójmiasto. Wygląda na to, że po zmianie kategorii połączenia tanieją (na trasie do GD Gł. TLK=42PLN, EIC Relacyjny=40PLN). Dodatkowo dochodzi darmowy poczęstunek.
Minus jest taki, że nie będzie już można korzystać z biletu abonamentowego (7 w cenie 5).
Dodatkowo właśnie rusza na tej trasie Polski Bus.
sheva17 - 26-11-2013, 09:45
Temat postu:
Cytat:
Dodatkowo właśnie rusza na tej trasie Polski Bus.


Ale linia kolejowa jest w dobrym stanie, także tutaj spokojnie PKP IC może konkurować.
lapka - 26-11-2013, 10:46
Temat postu:
I niech konkuruje, bo wolę jeździć pociągiem niż autobusem, tym bardziej, że PB ma jechać 2:35. Jednak cenowo przedstawia się to dużo korzystniej (od 5 do 15PLN) dla PB. Jeżdżę na tej trasie prawie codziennie i różnica nawet kilku PLN jest odczuwalna.
sheva17 - 26-11-2013, 13:36
Temat postu:
Nie zawsze kupisz bilet za 5 zł w PB. Cena na EIC z Bydgoszczy do Gdańska, szczególnie dla studenta, będzie bardzo atrakcyjna i jak sądzę chętnych nie zabraknie. A kto chce jechać PB to już jego wola Smile .
lapka - 28-11-2013, 08:26
Temat postu:
Nawet 15PLN to i tak sporo mniej niż za pociąg, zwłaszcza dla studenta Smile

Ja się nie zamierzam przesiadać, bo wolę komfort EIC. Mam jednocześnie nadzieję, że kiedyś w końcu wprowadzą WiFi (obecnie zasięg po GSM na trasie jest zadowalający tylko na odcinku 3M-Tczew), a remont E65 będzie się przedłużał Smile
Nebbud - 28-11-2013, 09:09
Temat postu:
Testy WiFi już są testowane i możliwe, że będą po Nowym Roku w każdym EIC.
sebek - 28-11-2013, 09:13
Temat postu:
Komfort EIC, to powinna być zmiana i wprowadzenie bezprzedziałowych jedynek, czy przedz. menadżerskich na Neptunie, Norwidzie, Artusie i Kaszubie. Chyba nie skończy się na przemianowaniu kategorii, zmianie tabliczek informacyjnych, nowych cenach i skromnym poczęstunku. Pasażer jadąc EIC, powinien mieć szerszy wybór, przynajmniej bezprzedziałowe wagony w 1 i 2 klasie. Czy PKP IC stać na taki przeskok w przypadku trójmiejskich EIC?
pawelu - 30-11-2013, 10:11
Temat postu:
Sebek: zapomnij. Bezprzedziałowych jedynek na trójmiejskcih EIC na pewno nie zobaczymy. Skad IC nagle by wzięło tyle 152A, bo już nawet nie wspomnę o 158A. Bezprzedziałowe dwójki to raczej będą ale też nie 154A czy 159A tylko 111Arow. Oby wagony przedziałowe były przynajmniej w standardzie IC to już nie będzie źle. "Kaszub" dobre zestawienie ma raczej pewne bo zapewne utrzyma się jego obieg z EIC-EC "BGE". "Neptun" nawet teraz przedziałowe dwójki ma typu Z, także tu problemu być nie powinno. Natomiast nie wiem jak będzie "Artusem" i "Norwidem". Tu może być loteria.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group