INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy Regionalne - PR zmodyfikują ofertę interREGIO

Pirat - 18-03-2012, 13:33
Temat postu: PR zmodyfikują ofertę interREGIO
Kuczewska-Łaska: Będziemy modyfikować ofertę interREGIO

Uruchamianie pociągów interREGIO przyniosło w ubiegłym roku Przewozom Regionalnym 39 mln zł straty. Jak wyjaśnia Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych, wpływ na to miały prace torowe prowadzone przez PKP PLK. Mimo to wynik był znacznie lepszy niż w roku 2010.

Rynek Kolejowy: Jak na wyniki finansowe firmy wpłynęły połączenia interREGIO? Czy udało się osiągnąć zakładane na początku roku 2011 przychody?

Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych: Wynik interREGIO pogorszyły prowadzone przez PKP PLK prace remontowe i modernizacyjne. Doprowadziło to do tego, że poprzedni rok zamknęliśmy w tym segmencie jeszcze stratą, ale już znacznie niższą niż rok wcześniej. Będziemy modyfikować ofertę tak, żeby efektywność i wynik dla przedsiębiorstwa były jak najbardziej korzystne.

Jaka to była strata?

Około 39 mln zł. Trzeba przy tym pamiętać, że pociągi interREGIO jako cała oferta pokrywają swoje koszty zmienne, zarabiają na pokrycie części kosztów stałych i cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród naszych pasażerów. Będziemy nad nią cały czas pracować i likwidować pociągi, które nie pokrywają swoich kosztów zmiennych. Problemem dla nas są zamknięcia, które odbijają się na parametrach finansowych pociągów a do tego nie są do końca przewidywalne. To utrudnia planowanie i budowę oferty.

źródło: Rynek Kolejowy
kolejfan - 18-03-2012, 14:44
Temat postu:
Jestem zdziwiony...A mi sie zdawało, że IR właśnie podnoszą finase spółce. Przecież tyle ludzi nimi jeździ (no przynajmniej Mamrami, czy Drwęcą)...
przewoz - 18-03-2012, 14:49
Temat postu:
Finanse przynoszą, może inaczej. Nie przynoszą aż tak dużych strat jak pociągi Regio.
pospieszny - 18-03-2012, 15:01
Temat postu:
Jeśli już o stratach to tylko ok. 3,5 tys. na jednego IR-a dziennie Rolling Eyes
Pani prezes już więc zaczęła modyfikować siatkę i ofertą propozycją skrócenia jednego IR po Opole zamiast tak jak to jest dziś do Wrocławia.

Przywoływanie wielkości strat w kategorii Regio jest tu całkowicie chybione, należności za ich koszty między wpływami ponosi zamawiający płatnik.
sheva17 - 18-03-2012, 15:19
Temat postu:
IR rozwalają składy na wagonach a szczególnie wynajem loków od PKP CARGO. Ceny są niższe niż u PKP IC, koszty nawet wyższe- patrz loki. Czas najwyższy położyć kawę na ławę i albo postawić na komfort albo na cenę. Moim zdaniem należało postawić na modernizację ED72, na wagonach uruchamiać jedynie kilka składów kursujących w najdłuższych relacjach, co znacznie ograniczyłoby koszty.
A poza tym czym, że są straty na IR wobec strat podobno dochodowych pociągów EX i EIC prestiżowej spółeczki Very Happy?Nie mówiąc już o tym ile podatnik dopłaca do TLK, które nie wywiązują się z ustawowo nałożonych zobowiązań.
pospieszny - 18-03-2012, 20:08
Temat postu:
E tam nie mówiąc. Dzieciaki nie mówią, dorośli ludzie i o tym rozmawiają Rolling Eyes

W tym miejscu więc mówimy. Podatnik dopłaca tylko do tego co istnieje i tylko do wysokości poniesionych kosztów. W liczbach bezwzględnych jest to ok. 1,3 tys. zł na jedną TLK-ę dziennie.

PR-y muszą wiele, bardzo wiele zmodyfikować jeśli zdążą Rolling Eyes

Siatkę IR niech pozostawią sobie na koniec tej modyfikacji.
Anonymous - 18-03-2012, 20:39
Temat postu:
Ja bym poszedł dalej - zlikwidować IR. PR rzuciło się z motyką na słońce w 2009 roku uruchamiając IR. Nie miało ku temu potrzebnego taboru ani środków. Poza dwoma lub trzema stacjami technicznymi brakowało miejsc na obrządzanie składów. Poza tym trzeba sobie zadać pytanie - po co były IR Question Po to aby zapewnić przychody - przypływ gotówki. Zapomniano jednak o wysokich kosztach uzyskania przychodu. Zapomniano też o tym, że przez IR zostaną zlikwidowane Regio, bo pasażer wybierze szybszy i niewiele droższy IR - przykład trasy Poznań-Kutno i Poznań-Krzyż. Poza tym żeby pojechały IR potrzebny jest tabor, zwykle zabierany z Regio, które zawiesza się na czas nieokreślony. Poza tym wiele IR świeci pustkami, brakuje pieniędzy na remonty taboru (często zdarza się, że na Regio bądź IR jadą wagony z odroczoną rewizją). Do tego dochodzą koszty wynajmu lokomotyw elektrycznych od PKP Cargo i PKP IC plus zakupy "złomów" z PKP IC, które należy doprowadzić do stanu używalności (dodatkowe koszty). Wiele z IR dostaje dofinansowanie z UM kosztem Regio, które wylatują z rozkładu przy okazji "poprawki w rozkładzie''. Nie musi być to na tej samej linii ale na innej ale zwykle jest na tej samej - casus IR Giewont i likwidacji połączeń Żywiec-Sucha. Poza tym te Regio, które są podczas szczytów przewozowych nie są wzmacniane, gdyż brakuje EZT, które poszły na IR.

Jerzy Kriger, ten wyśmiewany tu na forum od betonów, mówił w 2009 i 2010 o potrzebie rozwoju produktu podstawowego jakim są połączenia Regio (nawet te międzywojewódzkie). IR nie były obiektem zainteresowania PR ze względu na to, że "podbiorą" pasażerów TLK oraz produktowi podstawowemu, jakim są pociągi Regio. I stracą na tym zwykli pasażerowie. Okazuje się, że stał się ostatnim "śmiejącym się na gruzach" IR, bo IR nie są wartością samą w sobie. Warto dodać, że IR były tańsze, gdyż PR zwyczajnie w latach 2009-2010 nie płaciły opłat dostępowych do PLK. Poza tym z całym szacunkiem EN57 full plastic jadący w "Polskę" nie jest dobrą ofertą dla pasażera.
Lord W - 18-03-2012, 20:46
Temat postu:
Hm. Dziwi mnie to. Większość IR jeździła zapełniona. Jeżeli zapełnione IR przynoszą straty to Regio i TLKi tym bardziej. Dziwi mnie to wszystko. Prywatnemu busiarzowi, czy nawet jakiemuś PKSowi sprywatyzowanemu przewozy przynoszą zyski. Jeżeli pełny pociąg przynosi straty to mój wniosek jest taki, że należy kolej zacząć zwijać, albo dalej wprowadzać zmiany (może obniżyć kwoty za dostęp do torów). Przecież w ramach korzyści skali pełny pociąg powinien być tańszy na osobę niż pełny autobus. A jest tak, że jak jadą 4 osoby samochodem to jest dużo taniej niż pociągiem. A o ile szybciej? Do tego wydaje mi się, że prąd jest tańszy od ropy.

Ja mam rozwiązanie dla PKP. Niech sobie zakupią samochody i przerobią koła tak, żeby po szynach jeździły (tak jak w Back to the future 3) i powinno być rentowne. Rolling Eyes Śmiech
To oczywiście był groteskowy przykład, ale czy w tym kraju nie ma nikogo mądrego, kto wiedziałby co należy zrobić, żeby przewozy pasażerskie były rentowne (mówię o pociągach w 100% pełnych takie jak znaczna większość IRów). Question
Anonymous - 18-03-2012, 21:43
Temat postu:
Cytat:
Ja mam rozwiązanie dla PKP. Niech sobie zakupią samochody i przerobią koła tak, żeby po szynach jeździły (tak jak w Back to the future 3) i powinno być rentowne. Rolling Eyes Śmiech


To już było. Dwa spięte ze sobą Żuki - projekt Mitor. Nie sprawdził się.
Lord W - 18-03-2012, 22:07
Temat postu:
Też się nie opłaca Shocked
sheva17 - 18-03-2012, 23:39
Temat postu:
Cytat:
E tam nie mówiąc. Dzieciaki nie mówią, dorośli ludzie i o tym rozmawiają Rolling Eyes


Kolejny infantylny post a la pospieszny.


Cytat:
Ja bym poszedł dalej - zlikwidować IR.


To się dopiero mózg znalazł. Pewnie zależy Ci na tym, aby pasażerowie wrócili do busów? TLK-i bez dotacji przyniosłyby ogromne straty i trzeba rozważyć czy misji lepiej jednak nie spełniają IR i czy przynajmniej części pieniędzy nie warto przekazać na ich rzecz?


Cytat:
Poza tym wiele IR świeci pustkami


Patrz IR WOŚP, RE Mewa, IR Portowiec...Jak masz bajdurzyć nie pisz lepiej nic.


Cytat:
Do tego dochodzą koszty wynajmu lokomotyw elektrycznych od PKP Cargo i PKP IC plus zakupy "złomów" z PKP IC, które należy doprowadzić do stanu używalności (dodatkowe koszty).


Prywatne firmy też kupują ten niby złom i jakoś doprowadzają go do stanu używalności. Zakupy są konieczne, loki z CARGO są zbyt drogie.


Cytat:
Wiele z IR dostaje dofinansowanie z UM kosztem Regio, które wylatują z rozkładu przy okazji "poprawki w rozkładzie''.


Są dofinansowywane, bo zapewniają dojazd do pracy czy szkoły. Skoro IR są lepszą ofertą niż REGIO to je należy finansować.


Cytat:
Poza tym z całym szacunkiem EN57 full plastic jadący w "Polskę" nie jest dobrą ofertą dla pasażera.


Przed chwilą piszesz o wynajmie loków, teraz o full plastiku... Warto chociaż siebie samego przeczytać. Zmodernizowane EN57 są nawet lepsze od ED 74, poza tym dla pasażera IR liczy się przede wszytkim cena.


Cytat:
Jeżeli zapełnione IR przynoszą straty to Regio i TLKi tym bardziej. Dziwi mnie to wszystko.


Przynoszą znacznie większe straty, tylko że Czaruś uznał, że należy dopłacać do droższych dla pasażera TLK niż do IR. Dzięki IR wielu moich znajomych częściej jedzie do domu, kolej stała się dla nich bardziej dostępna. Może jednak warto zrezygnować przynajmniej z niektórych składów na wagonach. W regionach kibli po modernizacjach nie brakuje, ED 72 z powodzeniem można wykorzystać na IR.
grzesik56 - 26-05-2012, 19:11
Temat postu:
od 1 czerwca znów podwyzka na Interregio wprzedziałach 281-320 km,41-60.81-100,jakby tego było mało wszystkie Interregio jeżdżące po CMK,oprócz IR Bolko,zostaje wprowadzona opłata dodadtkowa do biletów N i z ulgą handlową 5 zł,do ustawowych 3 zł,tylko w poprawce która to wprowadza nie ma nic co to za dopłata .Oprócz tego za wystawienie biletu zamiast 5 zł,będzie aż 8 zł.na pocieszenie obniżka cen na IR pomiędzy KAtowicami a Gliwicami i Zabrzem na 4 zł i dalej na Wrocław też nowe mniejsze ceny.Także jeśli chodzi o IR to jest gol do własnej bramki.Niestety.
krzychu12231 - 26-05-2012, 21:06
Temat postu:
Ja osobiście nie mam nic do spółki Przewozy Regionalne, podróżując po Polsce dość często wybieram pociągi IR, ale pod 1 warunkiem: że pociąg jest obsługiwany składem wagonowym. W chwili obecnej, zwłaszcza jeżdżąc z biletem ulgowym różnica w cenie między IR a TLK jest na tyle mała że w przypadku obsługi IR przez kibla wg mnie to się zupełnie nie opłaca. Pociągami podróżuję kilka razy w tygodniu, najczęściej na odcinku Babimost - Zielona Góra i Babimost - Poznań Główny. Biorąc pod uwagę że na TLK obowiązuje u mnie Bilet Rewelacyjny to przy zniżce różnica między Regio a TLK nie przekracza 1,50PLN, dlatego zwykle wybieram TLK. Jadąc zimą raz Regio się po tej wycieczce nieźle rozchorowałem (niesprawne, jak prawie zawsze ogrzewanie w EN57 i do tego nieszczelne okna), od tej pory stwierdziłem że zimą do EN57 już nie wsiądę. I rozmawiając ze współpasażerami często słyszę podobne opinie. Oczywiście argumenty że cena się liczy przede wszystkim są jak najbardziej trafione, jednakże różnica między TLK a IR nie jest na tyle duża, żeby jechać kiblem oszczędzając 2-3zł.

Osobiście jak najbardziej jestem za IR, ale w żadnym wypadku nie powinny być obsługiwane przez EZT (chyba że cena biletu o 30% co najmniej w dół), nawet zmodernizowane (miałem ostatnio okazję jechać SPOTem, pierwszy raz od kilku lat i oczywiście na trasie się zepsuł). PR powinny jak najszybciej uruchomić własne EU07 i zacząć uniezależniać się od Cargo, bo to jest chyba jedyne rozwiązanie sensowne. Wagony TLK i tak są w lepszym stanie i o wiele czystsze niż wagony IR, ale wiadomo że TLK są dotowane, więc to jest jak dla mnie w pełni zrozumiałe i nie stanowi żadnego problemu.
Anonymous - 26-05-2012, 21:11
Temat postu:
grzesik56 napisał/a:
od 1 czerwca znów podwyzka na Interregio wprzedziałach 281-320 km,41-60.81-100,jakby tego było mało wszystkie Interregio jeżdżące po CMK,oprócz IR Bolko,zostaje wprowadzona opłata dodadtkowa do biletów N i z ulgą handlową 5 zł,do ustawowych 3 zł,tylko w poprawce która to wprowadza nie ma nic co to za dopłata .Oprócz tego za wystawienie biletu zamiast 5 zł,będzie aż 8 zł.na pocieszenie obniżka cen na IR pomiędzy KAtowicami a Gliwicami i Zabrzem na 4 zł i dalej na Wrocław też nowe mniejsze ceny.Także jeśli chodzi o IR to jest gol do własnej bramki.Niestety.


Oferta handlowa, czy zmieniacie 1 czerwca całą TPR?
Ramirez - 26-05-2012, 21:12
Temat postu:
krzychu12231, zapominasz że oferty promocyjne PR maja lepsze od PKP IC. Regio Karnetu nic nie przebije i dużo ludzi tylko przez to jeździ takimi nędznymi składami jak En57. Jak mam płacić 80 zł za TLk jadąc przez cały kraj to ja wole dać 33 zł za przejazd i trochę bardziej się pomęczyć.
Anonymous - 26-05-2012, 22:10
Temat postu:
grzesik56 napisał/a:
od 1 czerwca znów podwyzka na Interregio wprzedziałach 281-320 km,41-60.81-100,jakby tego było mało wszystkie Interregio jeżdżące po CMK,oprócz IR Bolko,zostaje wprowadzona opłata dodadtkowa do biletów N i z ulgą handlową 5 zł,do ustawowych 3 zł,tylko w poprawce która to wprowadza nie ma nic co to za dopłata


Jesli to prawda, to na prawde kiepsko - a moze to 5 zł to miejscowka? Calkiem mozliwe sie to wydaje, bo przeciez "dopłata do niczego" by to nie byla.
Anonymous - 26-05-2012, 22:22
Temat postu:
Na oficjalnej stronie przewozów ani słowa na temat tych dopłat 5 zł N....a co jak pociag jedzie z Wrocławia do Kielc przez kawałek CMK???Jak tam taryfa będzie wyglądać..??ehhhi czy trzeba będzie dopłacać też do Regio Karnetu na IR?? Te8 zł>>>?? ehh porażka:( Twisted Evil Twisted Evil
grzesik56 - 27-05-2012, 07:48
Temat postu:
morpheo, tylko część handlowej,dokładnie to opisałem w jakich punktach

[ Dodano: 27-05-2012, 07:53 ]
Tomek-Gliwice, owszem nie ma na oficjalnej stronie nic, jak było z podwyżką cen biletów,chyba od stycznia 2011 roku,dopiero 1 stycznia rano dowiedzieliśmy się a z podwyzka na IR od 320 km w górę było identycznie,więc to żadna nowość.
Napisałem,że nie dotyczy IR Bolko,a faktycznie zapomniałem o IR Łysica jeszcze.
Wiadomości są sprawdzone,bo jestem kier.poc.i jest zarządzenie wprowadzające te poprawki.
A co do tej dopłaty,tylko pisze ,że dopłata,a ni w jakiej formie i za co.
pospieszny - 27-05-2012, 11:08
Temat postu:
Nic dziwnego że PR-y wykorzystują tu ruch swojej konkurencji.
Dziwne byłoby to gdyby w swej tak złej kondycji finansowej nie wykorzystały tej okazji jaką podsunęła jej PKP IC wprowadzając obowiązkowe miejscówki na kolejne połączenia TLK.

Wiedzą o tym że pewna część podróżnych z tej półki zrezygnuje i przejdzie dla kilku złotych do pociągów IR/IE.
sheva17 - 06-06-2012, 23:37
Temat postu:
@pospieszny zdradzisz nam co to za kategoria pociągu IE Very Happy ?

Podwyżki są konieczne, stąd decyzje PKP IC i PR nie dziwią. Niestety podwyżki są lawinowe w tym kraju.
Victoria - 25-06-2012, 21:03
Temat postu:
Przewozy Regionalne zaprezentowały ciekawe zestawienie zmian w obsłudze pociągów InterRegio, które będą wprowadzone w trakcie wakacji lub po nich.

Szczegóły: http://inforail.pl/text.php?id=48549
myszka - 25-06-2012, 21:10
Temat postu:
5 dni temu o tym wspominałam w temacie "Pociągi Regio i interRegio".
Pozdrawiam i dużo, dużo zdrowia.
grzesik56 - 22-11-2012, 08:03
Temat postu:
szykuje się kolejna podwyżka na IR,ale też wprowadzają Tani BiletIR oraz miejscółwki na 1 i 2 klase.potem wkleje dokument
Tomasz - 22-11-2012, 08:35
Temat postu:
Grzesik - a ile będzie kosztował turystyk na IR?
grzesik56 - 22-11-2012, 11:22
Temat postu:
Tomasz, na razie tylko bilety jednorazowe
Tomasz - 22-11-2012, 15:14
Temat postu:
Spoko dzięki, tak się profilaktycznie zapytałem, lubię być wcześniej poinformowany zanim zaplanuję podróż.
grzesik56 - 22-11-2012, 15:51
Temat postu:
podpowiedzcie jak się dodaje pliki ,bo nie widze takiego pola
buuuuum - 22-11-2012, 17:01
Temat postu:
Na dole masz - "załącz plik" + przeglądaj. Wybierasz z kompa i wyślij. Tyle.
grzesik56 - 22-11-2012, 18:44
Temat postu:
za duży plik,jak go zmniejszyć,pytam ,bo to może proste ale jak się okazuje nie dla mnie
buuuuum - 22-11-2012, 22:03
Temat postu:
To weź go wrzuć na jakiś serwer i podaj link, jak już wrzucisz.
Na przykład tu ->http://hostuje.net/
grzesik56 - 23-11-2012, 07:55
Temat postu:
http://hostuje.net/file.php?id=de3cb633058554ffaf3afa7db6a2829c
http://hostuje.net/del.php?id=926c37411ae6ea8a089a304a23d4b3c6
http://hostuje.net/file.php?id=54f10db154cb18229199cc5044e0652744e06527
http://hostuje.net/del.php?id=d2cac7ce32c3189dfa0a223e2a100def

[ Dodano: 23-11-2012, 07:56 ]
chyba jednak coś nie wyszło

[ Dodano: 23-11-2012, 08:33 ]
tani bilet IR

[ Dodano: 23-11-2012, 08:41 ]
może teraz

[ Dodano: 23-11-2012, 08:41 ]
druga część

[ Dodano: 23-11-2012, 08:46 ]
i ceny

[ Dodano: 23-11-2012, 08:47 ]
totalnie nie profesjonalnie wiem o tym

[ Dodano: 23-11-2012, 08:48 ]
ceny cd.
REGIOchłopak - 23-11-2012, 09:45
Temat postu:
A czy cena REGIOkarnetu ulegnie zmianie?
grzesik56 - 23-11-2012, 11:36
Temat postu:
nic o regiokarnecie nie ma
buuuuum - 23-11-2012, 15:53
Temat postu:
A ten tani bilet jest łączony z ulgami ustawowymi?
Miejscówki będą w każdym RE i IR? Fakultatywne, czy obowiązkowe?
Dlaczego podaje się taryfę na klasę 1 w poc. IR skoro występuje ona tylko w poc. RE?

Chyba, że chcą wprowadzić 1kl do poc IR? To akurat byłby dobry pomysł. PRzesiadłbym się wtedy z TLK do IR.
Anonymous - 23-11-2012, 16:35
Temat postu:
Jakiekolwiek jeszcze zwiększenie ceny obydwu typów Regio Karnetów spowodowałoby śmierć tej oferty:/ Byłoby po prostu za drogo.
andrzej_sz - 23-11-2012, 17:42
Temat postu:
Miejscówka w iR kibelkowym? Jak i kiedy? Nie widzę tego... Chyba że będą one na wagonowych iR-ach.
Elektronik - 23-11-2012, 20:14
Temat postu:
Ciekawe czy będą miejscówki w przedziale służbowym, albo... w kabinie. Śmiech
sheva17 - 23-11-2012, 20:41
Temat postu:
Pomysł nie jest głupi. Przejazd po CMK nie może kosztować tyle samo co po linii ze szlakową 40 km/h. Podobnie RE powinien być droższy niż jazda kiblem na IR. Na IR na kiblach nie powinno być miejscówek. I niech już ta miejscówka kosztuje 4 zł, takie ceny jak 3,90 zł to porażka.
Anonymous - 23-11-2012, 21:29
Temat postu:
Jakby RE Bolko, który zmutuje z IR Bolko po 8 grudnia, z Wrocławia do Kielc(kierunek Lublin) kosztował tyle samo co TLK, to niewielka to byłaby konkurencja dla IC. Teraz 37,90 zł kosztuje z Gliwic do Kielc. TLK kosztuje ok. 50 zł na tym samym odcinku.
sheva17 - 25-11-2012, 01:45
Temat postu:
Teraz postawiono na jakość a nie na cenę, ale RE Bolko i tak ma być według taryfy RE ,,Tani Bilet''. Trzeba się na coś zdecydować, albo tani kibel, albo wagony za odpowiednią dopłatą.
Anonymous - 25-11-2012, 16:11
Temat postu:
I bardzo dobrze, nie ma nic złego w tym, żeby było i 10 różnych taryf w zaleznosci od warunkow miejscowych. Jakos kazdy busiarz sam ustala cene i nikt nie widzi w tym nic złego. Nigdzie nie jest powiedziane, że 1 klasa musi byc o 50% drozsza od 2, albo że cena pospiesznego ma byc 33% wyzsza niz osobowego (za komuny tak bylo). O cenie niech decyduje rynek, a nie widełki cenowe z PDFu. Jestem za wprowadzeniem cen relacyjnych - cena biletu na REGIO z Katowic do Krakowa nie moze byc taka sama jak z Opola do Wrocławia. Dwie zupełnie inne jakości. Dlatego popieram zmiany w taryfie PR. Wiem, mikolek krzykną: zgroza! Dezinformacja pasazerow, nie bedzie sie dalo policzyc ceny biletu po kilometrach, straszne! Ale to wszystko musi isc w tą strone, bo kolej z niedostosowanymi do rynku cenami skonczy jak dorożki.
sheva17 - 25-11-2012, 17:46
Temat postu:
Pełna zgoda. Przejazd RE po CMK nie może kosztować tyle samo co np. przejazd z Lublina dp stolicy. Inna jakość, to i cena musi być inna. Ja bym jednak tak skonstruował taryfę by składy wagonowe jeździły w taryfie RE a kible IR. Standard pociągu musi mieć odbicie w cenie.
sebek - 25-11-2012, 17:58
Temat postu:
Może powinni wprowadzić zniżki w przedsprzedaży biletów na wszystkie pociągi regio, IR, RE.
Kto zakupi bilet miesiąc wcześniej 40%, 3 tygodnie przed wyjazdem - 30%, 2 tyg - 20% i najpóżniej tydzień przed wyjazdem zniżka 10%. Taka oferta byłaby zachętą do planowania podróży z wyprzedzeniem.
sheva17 - 25-11-2012, 18:53
Temat postu:
A skąd wziąć na to pieniądze?
Klrzysiek - 19-12-2012, 12:50
Temat postu:
ja bym najchętniej widział zmianę taryfy poniżej 40km.

Obecnie psuja sobie opinię.

11zł za odcinek który u innego przewoźnika kosztuje nawet tylko 3-3,50zł.

Po co pierwszy zakres aż do 40km?

Na prawdę nie można tak:
do 10km - 5zł
do 20km - 7zł
do 30km - 9zł
do 40k - 11zł

w czym to przeszkadza? że ludzie kupią bilety i nie będą patrzeć na IR jak na coś czego trzeba unikać?

(pomijam juz kwestią ujednolicenia taryfy z Regio(mniejsze odległości jak z R, wieksze jak z IR), w zamian za wprowadzenie oddzielnej taryfy (całej, kompletnej) na odcinki typu CMK czy E20.
1762 - 19-12-2012, 13:04
Temat postu:
Oczywiście, że tak powinno być.
A tymczasem "Według ustaleń dziennika (Gazeta Prawna) w pociągach InterRegio - na najbardziej uczęszczanej relacji do 320 km na przykład z Warszawy do Krakowa albo Poznania - cena wzrośnie z 49,50 do 53,90 złotych, czyli o prawie 9 procent. Ponadto przewoźnik wprowadzi obowiązkowe miejscówki za 3,90 zł we wszystkich pociągach InterRegio i Regioekspress."
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Prad-stanial-bilety-kolejowe-drozeja-2705341.html
I to już od stycznia.
Ilmater - 19-12-2012, 13:05
Temat postu:
Ciekawe jak sobie wyobrażają miejscówki w składach IR jadących na kiblach..paranoja
Klrzysiek - 19-12-2012, 13:15
Temat postu:
naklejki nad siedzeniami i "wystarczy", łatwo zrobić... Very Happy

(ale mam wielką nadzieję, że to błąd dziennikarzy, bo to zabiłoby IR na wszystkich trasach poza dojazdowymi do Warszawy, i tak ludzie się śmieją jak słyszą, że bilet na IR Sosnowiec - Katowice 11zł, a pociąg KŚ 3zł, KZKGOP 3,80zł(chyba), linia D 2,50zł, minibusy z Olkusza 2zł.

Co za problem by bilet na IR do 10km kosztował 5zł (i każde kolejne 10km (do 40km) droższe o 2zł )
Przychody od tego nie spadną.
Ilmater - 19-12-2012, 13:26
Temat postu:
Najpierw IC zabiło całą radość z podróżowania swoimi miejscówkami a teraz PR się wygłupia...miejscówki w kiblach..bareizmy wiecznie żywe jednak
audrin - 19-12-2012, 13:31
Temat postu:
Czekam na oficjalne stanowisko PRów w tej sprawie, bo milczą jak grób o tych "miejscówkach"... no chyba, że robią to celowo. Razz

Na krótkich dystansach podróż IRem przestanie się wtedy opłacać. Przykładowo na odc. Leszno-Wrocław za IRa zapłacimy 14zł, a za TLK 11. A standard... no sami wiecie, jak bywa.
Ilmater - 19-12-2012, 13:45
Temat postu:
Przewozy Regionalne podwyższą ceny biletów już w styczniu. Według ustaleń „Dziennika Gazety Prawnej” w pociągach InterRegio na najbardziej uczęszczanej liniach do 320 km np. z Warszawy do Krakowa albo Poznania cena biletu wzrośnie z 49,50 do 53,90 zł. PR wprowadzają dodatkowo obowiązkowe miejscówki, które kosztują 3,90zł. Będą one obowiązywały we wszystkich pociągach InterRegio i Regioekspress. Droższe będą bilety na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej i Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
Klrzysiek - 19-12-2012, 13:59
Temat postu:
audrin napisał/a:

Na krótkich dystansach podróż IRem przestanie się wtedy opłacać. Przykładowo na odc. Leszno-Wrocław za IRa zapłacimy 14zł, a za TLK 11. A standard... no sami wiecie, jak bywa.


Już teraz się nie opłaca, tylko na jeszcze krótszych - i to w znacznie większej skali niż tutaj.
Więc jedynie poszerzą zakres gdzie się nie opłaca.
Gdyby nie PKP IC, mielibyśmy za chwilę odtworzenie ich oferty w wykonaniu PR:P

jak widać inaczej na kolei w PL się nie da...wszystko zawsze sprowadza się do tego samego.
Anonymous - 19-12-2012, 15:00
Temat postu:
Jak podwyższą cenę Regio Karnetu to strzelą sobie samobója. Miejscówka tylko w RE, absolutnie nie w IR...jak w kiblu miejscówka??? Parodia.Cena to ich siła....Polski Bus zarobi... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Czy ktoś wie czy Regio Karnety też pójdą w górę???
Klrzysiek - 19-12-2012, 15:03
Temat postu:
RK nie może podrożeć, w teorii - bo już i tak jest maksymalnie drogi.
Choć w praktyce u nas wszystko możliwe...

gdyby chcieli podnieść cenę to jedyne rozsądne rozwiązanie to wprowadzić specjalną wersję, droższą, przy przejazdach do Warszawy.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group