INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Śląskie kupi 15 ezetów od Przewozów Regionalnych

Pirat - 19-03-2012, 12:22
Temat postu: Śląskie kupi 15 ezetów od Przewozów Regionalnych
Śląskie kupi 15 ezetów od Przewozów Regionalnych

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych złożyła w ubiegłym tygodniu deklarację, że sprzeda śląskiemu urzędowi marszałkowskiemu 15 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy mają być eksploatowane przez Koleje Śląskie. Przedtem będą jednak musiały przejść gruntowny remont.

Przewozy Regionalne zaoferowały śląskiemu samorządowi 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które oczekują na naprawę główną. To oznacza, że urząd marszałkowski będzie musiał przeznaczyć jeszcze kilka milionów złotych na naprawę każdego z nich. Z naszych informacji wynika, że szczegóły zakupu pociągów nie zostały jeszcze uzgodnione.

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego od kilku miesięcy próbuje pozyskać tabor na potrzeby Kolei Śląskich. Jesienią ubiegłego roku samorząd poinformował o zamiarze zakupu 14 dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych typu Lint od firmy Railconsult. To jednak nie spodobało się jednak polskim producentom taboru. Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki wysłały odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie procedury zakupu używanych pociągów spalinowych przez Koleje Śląskie bez przetargu. Obie firmy domagały się odwołania zamówienia. KIO uwzględniła ich odwołania.

źródło: Rynek Kolejowy
kamkat - 19-03-2012, 17:49
Temat postu:
Ile to mniej wiecej bedzie kosztowac z modernizacja? I dla przykladu, ile by kosztowaly nowe Elfy?
sphinx - 19-03-2012, 19:13
Temat postu:
Modernizacja 7-8 mln zł (zależy od standardU), nowy ELF 20-22 mln zł.
jubikej - 19-03-2012, 19:45
Temat postu:
używany kibel około 1mln
pospieszny - 17-05-2012, 16:21
Temat postu:
Województwo śląskie planuje modernizacje używanego oraz zakup nowego taboru. W tym roku samorząd kupi 15 EZT-ów do naprawy. Z kolei do 2014 roku województwo ma szansę na zakup nawet 12 nowych pociągów.

O przetargu na zakup 15 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych informowaliśmy przed kilkoma dniami. Samorząd przeznaczył na ten cel 16,5 mln zł. - Przetarg obejmuje tylko zakup używanych pojazdów. Kwestia zakresu remontu i modernizacji będzie rozstrzygana później w osobnym postępowaniu – powiedział nam Janusz Pogoda, kierownik referatu transportu kolejowego UMWŚ.

W tegorocznym budżecie województwa śląskiego na inwestycje w tabor kolejowy zabezpieczono kwotę 37 mln zł. Są to środki własne oraz środki pochodzące z Funduszu Kolejowego i rezerwy celowej (z tej kwoty zakłada się także zapłatę za dokończenie i modernizację 2 sztuk SA109).

Grupa zakupowa
19 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych województwo chce nabyć w ramach tzw. południowej grupy zakupowej, czyli wspólnie z województwem małopolskim, świętokrzyskim i podkarpackim. Planowany czas zakupu to lata 2013-2014. Środki finansowe za zakup mają pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013.

- Realizacja przewozów w przypadku województwa śląskiego będzie się odbywała na trasie Rybnik – Katowice – Kraków – mówi Witold Trólka z biura prasowego UMWŚ.
W ramach grupy, województwo śląskie, świętokrzyskie i małopolskie ma otrzymać po 6 pojazdów. Jeden nowy skład przypadnie województwu podkarpackiemu.

Lista rezerwowa
W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013 województwo chce nabyć kolejne 6 nowoczesnych EZT. - Obecnie projekt umieszczony jest na liście rezerwowej. Planowany czas zakupu pojazdów to lata 2013 – 2014 – wyjaśnia Trólka. Dodaje, że nowe pociągi miałyby realizować przewozy na trasie Gliwice – Zawiercie oraz Tychy Lodowisko – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.


źródło:Kurier Kolejowy
sheva17 - 17-05-2012, 20:44
Temat postu:
Ile lat może pojeździć taki EZT po modernizacji? Pytanie oczywiście do znawców tematu.
Rademenes - 18-05-2012, 08:24
Temat postu:
Zależy jak zmodernizowany, ale ok.10 lat powinien przejeździć.
Lil_Peter - 18-05-2012, 12:25
Temat postu:
Czy mógłby mi ktoś pomóc ogarnąć jak to jest z tym taborem używanym przez KŚ?

- 4 Flirty (jeden dalej znajduje się w Szwajcarii, tak?)
- 9 Elfów
- 5 EN57 AKŚ
- 1 SA109 (czy on dalej jest niesprawny do jazdy?)

To wszystko? Czy coś ominąłem?

Natomiast plany na przyszłość to:

- 6 nowych EZT z POIiŚ (ale to chyba na liście rezerwowej jest, i nie wiadomo o jaki typ EZT chodzi, prawda?)
- 15 EZT zakupionych od PR i skierowane do modernizacji (one będą "AKŚ-ami"?)
- 19 EZT w ramach Południowej Grupy Zakupowej (ile z nich dostanie woj. śląskie? i czy one będą dzierżawione PR czy pojadą jako KŚ?)

Mógłby się jakiś znawca odezwać? Razz
cidra - 18-05-2012, 16:40
Temat postu:
Cytat:
- 1 SA109 (czy on dalej jest niesprawny do jazdy?)

jeden odstawiony w Częstochowie, drugi niedokończony; jest przetarg na dokończenie i naprawę dwóch szynobusów
Cytat:
- 4 Flirty (jeden dalej znajduje się w Szwajcarii, tak?)

jeden za niedługo dotrze do nas
Anonymous - 20-05-2012, 21:49
Temat postu:
- 3 Flirty (jeden dalej znajduje się w Szwajcarii, ale póki co formalnie jest jeszcze użytkowany przez PR)
- 9 Elfów
- 5 EN57 AKŚ
- 2 EN57 - dwie jednostki wypożyczone od SKM Warszawa, stare kible z rozruchem oporowym
- 1 SA109 (dalej niesprawny, ogłaszają tylko przetarg co jakiś czas na naprawę tego dziadostwa)

Lil_Peter napisał/a:
nie wiadomo o jaki typ EZT chodzi, prawda


Prawda.

Lil_Peter napisał/a:
- 15 EZT zakupionych od PR i skierowane do modernizacji (one będą "AKŚ-ami"?)


Tego właśnie nie wiadomo. Może być tak, że jedyne co zrobią to wymienią kabinę na a'la SPOT + siedzenia + nowe malowanie (tak jak w przypadku EN57-3001 i EN57-3002 wypożyczonych od SKM Warszawa).

Lil_Peter napisał/a:
ile z nich dostanie woj. śląskie? i czy one będą dzierżawione PR czy pojadą jako KŚ?


Tak na prawdę tego też nie wiadomo, bo zanim te pojazdy fizycznie pojawią się na Śląsku, to wiele się może zmienić. Oficjalnie nikt nie powiedział, gdzie trafią te pociągi.
alojz - 20-05-2012, 22:19
Temat postu:
mk1992 napisał/a:
- 2 EN57 - dwie jednostki wypożyczone od SKM Warszawa, stare kible z rozruchem oporowym
Od kogo wypożyczone? Rolling Eyes
One są własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

mk1992 napisał/a:
- 1 SA109 (dalej niesprawny, ogłaszają tylko przetarg co jakiś czas na naprawę tego dziadostwa)
Drugi od blisko roku jest dokańczany w Fabloku. W Chrzanowie jak widać się nie spieszą.
Bardi78 - 20-05-2012, 22:46
Temat postu:
Apropo mógłbym prosić o jakieś dane o EN-57 AKŚ?
Z góry dziękuje:)
Anonymous - 20-05-2012, 23:08
Temat postu:
alojz napisał/a:
One są własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.


To kiedy oficjalnie te jednostki przeszły na stan województwa śląskiego? Mówię o EN57-3001 i EN57-3002, które jeździły w SKM Warszawa.
alojz - 20-05-2012, 23:27
Temat postu:
mk1992 napisał/a:
alojz napisał/a:
One są własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.


To kiedy oficjalnie te jednostki przeszły na stan województwa śląskiego? Mówię o EN57-3001 i EN57-3002, które jeździły w SKM Warszawa.

Dokładnej daty nie znam, Pesa (ZNTK MM) dostarczyła je z opóźnieniem w ramach tego przetargu http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:366075-2011:TEXT:PL:HTML&tabId=1
Anonymous - 20-05-2012, 23:29
Temat postu:
O proszę, no to mi to umknęło, byłem przekonany, że jedynie dzierżawimy te jednostki od warszawskiej SKM-ki, a tu się okazuje, że oba kible przeszły na stan województwa. Dzięki za sprostowanie tego. Smile
alojz - 20-05-2012, 23:36
Temat postu:
Żeby było ciekawie, to te EN57 są niezgodnie z SIWZ, ale o tym cichosza, bo jeszcze ktos się dowie że KŚ/UMWŚ i Pesa/ZNTKMM taki manewr zrobiły.
przewoz - 21-05-2012, 17:46
Temat postu:
Cytat:
że jedynie dzierżawimy te jednostki od warszawskiej SKM-ki,


To jest własność ZNTK MM, SKMW też je pożyczała tylko.
erwin1960 - 21-05-2012, 21:14
Temat postu:
sphinx napisał/a:
Modernizacja 7-8 mln zł (zależy od standardU), nowy ELF 20-22 mln zł.


na nowe Elfy mozna dostac dotacje EU, jak wysoka? niech sie wypowiedza Ci ktorzy wiedza dokladnie. Moze warto kupic mniej ale nowe z dofinansowaniem UE ?
przewoz - 21-05-2012, 22:14
Temat postu:
Jak się dobrze napisze wniosek, to na pewno. KM ma ELFy właśnie z dofinansowaniem (nie wiem w jakim dokładnie stopniu), z tym, że są one przypisane do linii lotniskowej i mogą się poruszać tylko w jej okolicy.
pospieszny - 29-06-2012, 13:54
Temat postu:
Czy 15 ezetów PR trafi do Kolei Śląskich?

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego chce kupić 15 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi kolejowych połączeń regionalnych. Trafią one do samorządowego przewoźnika, czyli Kolei Śląskich. Przewozy Regionalne zastanawiają się nad udziałem w tym przetargu.

Urząd Marszałkowski szuka dodatkowego taboru dla Kolei Śląskich. W maju ogłoszono przetarg na dostawę 15 używanych EZT. Otwarcie ofert miało nastąpić 21 czerwca, ale nie nikt w postępowaniu nie wystartował. Nie wzięły w nim udziału Przewozy Regionalne, które były typowane jako potencjalny oferent.

- Z tego powodu Urząd Marszałkowski zdecydował o wydłużeniu terminu składania ofert do 31 lipca 2012 r. - powiedział naszemu portalowi Janusz Pogoda, kierownik referatu transportu kolejowego w UMWŚ.

Gdy w środę 27 czerwca śląski samorząd zdecydował się powierzyć spółce Koleje Śląskie obsługę wszystkich linii w województwie, zapytaliśmy jej prezesa, Marka Woracha o plany taborowe. Prezes powiedział nam m.in., że samorząd już rok temu chciał przejąć ezety Przewozów Regionalnych, ale otrzymał odpowiedź negatywną.

Przewozy Regionalne twierdzą z kolei, że rozmów na ten temat nie było. Ale spółka, której zakład w Katowicach ma zostać zlikwidowany, rozważa udział w toczącym się przetargu.

- Bardzo poważnie zastanawiamy się nad uczestnictwem w ogłoszonym przetargu na dostawę 15 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Termin otwarcia ofert upływa wraz z końcem lipca, a więc oferty ciągle mogą być składane. Poza tym przetargiem, ani Koleje Śląskie, ani Urząd Marszałkowski nie zgłaszali nam żadnego zapotrzebowania na tabor. Myślę jednak, że zagospodarowanie taboru nie będzie dla nas problemem – mówi Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych.

Prezes spółki dodaje, że zakład na Śląsku posiada 103 EZT, które w obecnej sytuacji staną się zbędne wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2013/2015.

źródło: Kurier Kolejowy
Lord W - 29-06-2012, 20:56
Temat postu:
A ja wciąż słyszę, że brakuje taboru. Skoro PRom brakuje taboru to nie powinny stawać do przetargu.

A skoro mają tabor to skończmy z wożeniem ludzi jak sardynki i wciskaniem publicznie kity, że brakuje taboru. Jeżeli już mają sprzedawać, to skoro są jedyni w przetargu to mogą zawyżyć cenę. Takie prawa rynku.
ET05 - 29-06-2012, 21:46
Temat postu:
Będzie wesoło - zapewne sprzedadzą, ale nie w tym roku.
sheva17 - 04-07-2012, 20:00
Temat postu:
PR powinny KŚ zaproponować swoje piętrusy, które do IR się nie nadają a na Śląsku, gdzie potoki pasażerskie są spore na pewno bardzo się przydadzą. Oczywiście i 15 zdezelowanych kibli warto za sensowne pieniądze sprzedać.
sphinx - 07-07-2012, 01:12
Temat postu:
http://bip.slaskie.pl/pliki_zp_new/1336737216/1341574803.pdf

Zmiana SIWZ. Już nie chcą złomu do modernizacji, ale EZTy se świadectwem sprawności technicznej ważnym co najmniej do końca 2013 roku. Jak już oddanie złomu przez PRy było wątpliwe to sprzedaż sprawnych pojazdów zahacza o science fiction.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group