INFO KOLEJ - forum kolejowe

Bilety, oferty, promocje - Zwrot biletu

lukasz2484 - 02-04-2012, 21:51
Temat postu: Zwrot biletu
Witam kupiłem dzisiaj bilet prze internet na stronie e-ic na pociąg relacji Katowice-Bydgoszcz,wyjazd dnia 6.04.2012,dokonałem płatności i mam pytanie czy mogę zwrócić ten bilet,czyli w jaki sposób i do kiedy?
KubaRzeszów - 02-04-2012, 22:09
Temat postu:
Z tego co sie orientuje to bilety kupione przez internet nie podlegaja zwrotowi ...
siwiutki91 - 02-04-2012, 22:21
Temat postu:
KubaRzeszow zapoznaj się z regulaminem.

lukasz2484 możesz odzyskać pieniądze po przez złożenie reklamacja. Na stronie IC masz regulamin korzystania z e-ic.

§ 6. Odstąpienie od umowy przewozu
1. Od umowy przewozu zawartej przy uŜyciu systemu e-IC, z zastrzeżeniem postanowień ust. 4,
moŜe odstąpić:
1) Płatnik – częściowo lub całkowicie;
2) Podróżny nie będący jednocześnie Płatnikiem – tylko częściowo.
2. Częściowe odstąpienie od umowy przewozu jest możliwe tylko w zakresie:
1) przejazdu w relacji krótszej niŜ wskazana na bilecie internetowym;
2) przejazdu mniejszej liczby osób niŜ wskazana na bilecie internetowym, z tym Ŝe wśród pozostałych
uczestników przejazdu, podróż musi kontynuować Podróżny, którego dane zamieszczone
są na bilecie internetowym,
pod warunkiem uzyskania na bilecie internetowym odpowiedniego poświadczenia. Bilet powinien
zostać poświadczony przez konduktora, w pociągu na przejazd którym został on zakupiony.
W takim przypadku Płatnikowi przysługuje zwrot należności stosownie do niewykorzystanego
świadczenia przewozowego, na podstawie wniosku i na zasadach określonych w § 9.
3. W przypadku rezygnacji z przejazdu przez Podróżnego, którego dane zamieszczone są na bilecie
internetowym, należy dokonać zwrotu całego biletu, na zasadach określonych w § 9.
4. W razie całkowitego odstąpienia od umowy przewozu (rezygnacji z podróży – zwrotu biletu),
z zastrzeżeniem ust. 6, nie później niż na 15 min. przed planowanym odjazdem pociągu ze stacji
wsiadania Podróżnego – w przypadku pociągów EIC, Ex lub TLK, należy w zakładkach: ‘Bilety
klienta’, a następnie ‘Potwierdzone’ – odszukać bilet, z którego Płatnik chce zrezygnować,
a następnie zwolnić miejsce, korzystając z przycisku ‘Rezygnuj’. Wymaga to potwierdzenia komunikatów
systemowych i:
1) w przypadku, gdy nie wystawiono faktury VAT – istnieje możliwość dokonania autozwrotu -
wówczas należy w zakładce ‘Rezygnacje z przej.’ skorzystać z przycisku ‘Zwrot’ i potwierdzić
komunikaty systemowe,
2) w przypadku, gdy:
a) wystawiono fakturę VAT i/albo
b) w okresie między dokonaniem zapłaty, a rezygnacją z podróży dokonano zmiany nr konta
bankowego,
należy korzystając z przycisku ‘Drukuj’ w zakładce ‘Rezygnacje z przej.’ wydrukować poświadczenie
rezygnacji z przejazdu („Rezygnacja z zakupu wykonana przez uŜytkownika”),
z zastrzeżeniem ust. 5. Poświadczenie rezygnacji z przejazdu („Rezygnacja z zakupu wykonana
przez uŜytkownika”), należy wydrukować i dołączyć do wniosku, który stanowi podstawę
zwrotu należności. Wniosek wraz z poświadczeniem należy przesłać na adres punk8
tu dokonywania zwrotów wskazany w § 9 ust. 5 pkt 1 lub przedstawić w jednym z punktów
wskazanych w § 9 ust. 5.
5. W razie całkowitego niewykorzystania biletu internetowego, z którego Płatnik nie mógł zrezygnować
w terminie i w sposób określony w ust. 4, z przyczyn całkowicie od niego niezależnych
(np. z powodu pobytu w szpitalu), o zwrot należności za niewykorzystany bilet należy wystąpić
z wnioskiem, na zasadach określonych w § 9.
6. Zwrot należności za niewykorzystane dokumenty rezerwacyjne dokonywany jest pod warunkiem,
Ŝe:
1) bilet internetowy na przejazd pociągiem EIC, Ex, TLK – w wagonie klasy 1 lub 2 z miejscami
do siedzenia, zostanie zwrócony najpóźniej na godzinę,
2) bilet internetowy na przejazd pociągiem TLK w wagonie sypialnym/do leżenia – zostanie
zwrócony najpóźniej na dwie godziny,
przed planowanym odjazdem pociągu ze stacji wsiadania Podróżnego.

KubaRzeszów - 02-04-2012, 22:58
Temat postu:
Zapoznalem sie Smile ok przyznaje sie do bledu nie bijcie Very Happy
Dave - 08-04-2012, 16:06
Temat postu:
Jeśli nie nastąpił jeszcze termin wyjazdu, jaki widnieje na bilecie e-IC, to zwrotu można dokonać samodzielnie w systemie, poprzez zwykłe anulowanie biletu w systemie. Jeśli już rozpoczął się termin ważności biletu, to tylko w drodze pisemnej reklamacji. Chyba się nie mylę? :>
twardypt91 - 29-03-2013, 19:26
Temat postu:
Z przyczyn losowych stałem się posiadaczem niewykorzystanego biletu na pociąg Regio. Pytanie teraz która z poniższych opcji jest realna do spełnienia:
a) zwrot biletu
b) wymiana na bilet z inną datą

edit

Z http://przewozyregionalne.pl/img_in//0%20PBR%204/o/Regulamin%20przewozu%20%28RPR%29%2010%2003%202013r.pdf wynika (strona 22), że wymiana nie jest możliwa bo termin ważności biletu minął: bilet był ważny wczoraj. Czyli nic z tego, tak?
Brajdak - 30-03-2013, 07:25
Temat postu:
Niestety,wychodzi na to, że nie. Jednak jeżeli zaistniało tzw. zdarzenie losowe, to może paragraf 25 RPR coś pomoże...
rumburak - 31-03-2013, 16:29
Temat postu:
twardypt91, jeśli masz jakieś dokumenty na potwierdzenie, że bilet nie był wykorzystany, to możesz go zwracać w ramach reklamacji (nawet jeśli uznają, to będzie potrącenie 15%).

W takiej sytuacji bilet należy w dowolnej kasie (lub u konduktora innego pociągu) poświadczyć o niewykorzystaniu, jeszcze przed jego terminem ważności. W przeciwnym razie sprawa zwrotu mocno się komplikuje, i jeśli nie masz dowodów czarno na białym, że miało miejsce zdarzenie losowe, które uniemożliwiło przejazd, to raczej sobie odpuść.
saleka - 01-04-2013, 21:59
Temat postu:
Z własnego doświadczenia wiem, że niestety, ale jeśli termin ważności minął, to już po przysłowiowych "ptakach". Można było iść oddać bilet, ale jeszcze przed utratą ważności, tak to przepadło.
________________________
Najlepsza do gry i zabawy z kumplami to tarcza dart
twardypt91 - 01-04-2013, 22:38
Temat postu:
Trudno, na szczęście to nie duża kwota bo 18.60 zł.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group