INFO KOLEJ - forum kolejowe

Bilety, oferty, promocje - [PKP IC] Bilet Wakacyjny

pospieszny - 19-06-2012, 12:15
Temat postu: [PKP IC] Bilet Wakacyjny
Ekspresami PKP IC na wakacje już za 49 zł

PKP Intercity przygotowała dla podróżujących pociągami po kraju specjalną ofertę. Od 30 czerwca każdy będzie mógł pojechać dowolnym pociągam Express (Ex) oraz Express InterCity (EIC) już za 49 zł. Bilety w ofercie Bilet Wakacyjny można kupić w przedsprzedaży już od 20 czerwca. Ich liczba jest ograniczona i można je kupić tylko w kasach.

Bilet Wakacyjny powstał z myślą o tych, którzy w czasie wakacji wybiorą podróż pociągami
PKP Intercity – Expresami lub Express InterCity. Z promocyjnym biletem może podróżować każdy, kto w dowolnej kasie biletowej kupi bilet na przejazd w terminie od 30 czerwca do 2 września, w klasie 2 dowolnym pociągiem EIC lub EX. W cenie biletu (49 zł), pasażer otrzyma również miejscówkę. Liczba biletów w promocyjnej puli jest ograniczona. Każdy kto chciałby kupić bilet w ofercie specjalnej może to zrobić już od 20 czerwca.

- Obejmujemy specjalnymi ofertami pociągi najwyższej kategorii, czyli Express i Express InterCity.
Tym samym oferujemy wysoki standard podróży w przystępnej cenie. Niższa cena w stosunku
do normalnej taryfy zapewne będzie atrakcyjna również dla tych pasażerów, którzy korzystają
z pociągów w podróżach służbowych. Nasza oferta handlowa będzie się zmieniała wprost razem
z nowymi inwestycjami taborowymi. W ostatnim czasie rozstrzygnęliśmy przetarg na modernizację wagonów oraz w kolejnym przetargu otworzyliśmy oferty na zakup nowych. Spółka przechodzi duże zmiany na wielu płaszczyznach z korzyścią przede wszystkim dla pasażerów - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Przewoźnik nie zapomniał też o osobach, które wolą planować podróż zza ekranu monitora. W czasie wakacji przewoźnik zapowiada nadal sprzedaż biletów z internetowej oferty Super Bilet. Jest to pula biletów w obniżonej cenie, które można nabyć na przejazd w drugiej klasie wszystkich pociągów
Ex lub EIC oraz w klasie 1 pociągiem TLK „Łodzianin” kursującym w relacji Łódź Kaliska – Warszawa Wschodnia – Łódź Kaliska.

źródło: Kurier Kolejowy
mkfilmykolejowe - 20-06-2012, 07:27
Temat postu:
Powiem, że promocja bardzo fajna i nawet sensowna za 49 zł np. Ekspressem z Katowic do Kołobrzegu to full wypas:)
Szkoda, ze nie ma już takiej promocji jak kiedyś np. "Latawiec"
sebek - 20-06-2012, 14:25
Temat postu:
Oferta cenowo bardzo dobra, tylko ciekawe jakie pule będą przeznaczone na dany pociąg. Pewnie po kilkanaście tańszych biletów i kto pierwszy ten lepszy. Ale za sam pomysł trzeba pochwalić PIC, bo w ubiegłym roku latem czekałem na "wakacje z IC" i nie doczekałem oferty. Jak widać coś ruszyło z promocjami.
Anonymous - 20-06-2012, 14:34
Temat postu:
Najlepsza wakacyjna oferta byly "Wakacje 1 klasa". Jasne zasady i bilety do kupienia w Empikach - 100 zl za dwa bilety na Ex w 1 klasie. Bardzo zle ze tego nie pociągnięto, bo sie władze spółki zmienily i zwyczajnie o niej zapomniano.
sebek - 20-06-2012, 14:44
Temat postu:
Pamiętam, że wakacje 1 klasa pojawiły na początku w sieci kiosków Ruchu ale potem przez kilka sezonów już w Empikach i zgadzam z przedmówcą, że to była jedna z najlepszych ofert w histori IC.
atakan - 20-06-2012, 14:59
Temat postu:
sebek, W sieci kiosków Ruchu to był Wojażer a wakacje 1 klasa od samego początku były w Empikach.
endrju - 20-06-2012, 15:26
Temat postu:
Wiecie, dla pasażera to była doskonała promocja. Ale Empik słynie z tego, że inkasuje bardzo dużą prowizję za włączenie produktu do swojej sieci dystrybucji. Moim zdaniem dla IC nie była to atrakcyjna promocja. Dużo lepiej, gdyby taką książeczkę można było kupić np w kasach.
mkfilmykolejowe - 20-06-2012, 15:43
Temat postu:
Najlepsza oferta w historii IC była "Latawiec" za 150 zł przez cały lipiec i sierpień... gdy był prezes Przsśluga były naprawdę promocje, a, gdy odszedł wszystko szło na psy...
Anonymous - 20-06-2012, 16:20
Temat postu:
Tak, tylko tez zalezy czy patrzysz na te promocje z punktu widzenia spolki, czy pasazera. 150 zl za jazde przez dwa miesiace to gratka dla milosnika- zaś dla iC raczej kiepski biznes...
atakan - 20-06-2012, 21:23
Temat postu:
mkfilmykolejowe, Najlepsza oferta za Przeslugi kolego to oczywiście Wojażer za 149zł.4 blety 2 na 1szą 2 na 2gą klasę od czerwca do grudnia.Było to w 2006 roku.na tej ksiązeczce mogły podrózować równoczesnie 4 osoby.
PIwonka - 25-06-2012, 07:48
Temat postu:
Witam, czy może mi ktoś wytłumaczyć wg regulaminu:
"W zakresie przejścia do klasy 1 powinien w pociągu – uiścić na zasadach określonych w RPO-IC – należność stanowiącą różnicę między ceną biletu obliczoną za faktyczny przejazd w klasie 1 wg taryfy normalnej lub z ulgą handlową (zgodnie z Cennikiem usług przewozowych Spółki „PKP Intercity”) a ceną okazanego biletu. Osoba
posiadająca uprawnienie do ulgi ustawowej obowiązana jest nabyć nowy bilet na
przejazd zgodnie z indywidualnymi uprawnieniami (na zasadach określonych w TPIC), posiadany bilet wg oferty specjalnej odpowiednio poświadczony podlega zwrotowi, na warunkach określonych w RPO-IC;"


Czyli, rozumiem, że jeśli chcę przejść do 1 klasy muszę dokupić dopłatę między różnicą ceny biletu normalnego między 1 a 2 klasą?
siwiutki91 - 25-06-2012, 07:55
Temat postu:
jeżeli masz np. żniżkę uczniowską, która obowiązuje tylko w kl. 2 kupujesz bilet na klasę drugą ze zniżka i robisz normalną dopłatę między klasą pierwszą a drugą.
PIwonka - 25-06-2012, 07:59
Temat postu:
No to lipa, ale i tak bez sensu to wtedy, aż 3 bilety są? Wakacyjny, ze zniżką uczniowską i z dopłatą?
witja - 25-06-2012, 09:12
Temat postu:
Niee, to dotyczy tylko zwykłych biletów. W przypadku biletu wakacyjnego - kosztuje 49 zł. Jak w pociągu zdecydujesz się na przejazd w kl. 1, wówczas od ceny biletu N w kl. 1 (powiedzmy 150 zł) odejmujesz zapłacone 49 zł, doliczasz 10 zł za wydanie biletu w pociągu czyli dopłacasz 111 zł. W praktyce w zasadzie nikt z biletami z tego typu promocji tak nie robi.
mkfilmykolejowe - 25-06-2012, 10:22
Temat postu:
Ooo czyli bardziej opłaca się tak kombinować niż kupować normalny bilet na 1 klasę lub z ulgą MAX-26% Smile
witja - 25-06-2012, 13:43
Temat postu:
Nie opłaca się. Na jedno wychodzi, a na dodatek pewną miejscówkę masz w klasie 2, nie w 1.
Szymek - 26-06-2012, 00:27
Temat postu:
witja, na to samo a nawet drożej, bo w poc. zawsze jeszcze 10zł pobierane jest.
Co do zapisu w RPO jest to użycie oferty 202 czyli dopłata do ceny za faktyczny przejazd potrącając to co klient już zapłacił, w przypadku uczniów czy studentów stosuje się ofertę 101 czyli różnice między klasą 2 a 1 wg. taryfy Normalnej.
Victoria - 02-07-2012, 13:16
Temat postu:
PKP Intercity zwiększa pulę Biletów Wakacyjnych.

Szczegóły TUTAJ
Grad - 05-07-2015, 23:55
Temat postu:
Skandalem jest to, że w sezonie letnim pociągi pospieszne jadące do Świnoujścia w porze dziennej przez pół Polski (z Warszawy) nie mają klimatyzacji.
Klimatyzację mają natomiast pociągi z Warszawy do Gdyni. Tylko, że tam jeżdżą zapełnione tylko w 20%. Walczą z konkurencją stąd klimatyzacja. Niestety PKP Intercity na tej linii nie jest konkurencyjne ceną do PolskiegoBusa (bilet o połowę tańszy) oraz do tanich linii lotniczych. Po co więc kierować najlepszy tabor tam gdzie i tak wiadomo, że się nic nie ugra. Natomiast do Świnoujścia nie ma PolskiegoBusa i tanich linii lotniczych. Można by więc dobrze zarobić pod warunkiem komfortu podróżowania. Cóż marketingowcy PKP Intercity to ludzie bez jaj. Zamulone kujony sgh potrafiący tylko bawić się tabelami Excela. Są niezdolni do podjęcia racjonalnych decyzji.
sheva17 - 06-07-2015, 08:58
Temat postu:
Cytat:
Skandalem jest to, że w sezonie letnim pociągi pospieszne jadące do Świnoujścia w porze dziennej przez pół Polski (z Warszawy) nie mają klimatyzacji.


Zawsze można jechać Błękitną Falą. Nie marudź. Skandalem to jest wieczne biadolenie Very Happy.


Cytat:
Niestety PKP Intercity na tej linii nie jest konkurencyjne ceną do PolskiegoBusa (bilet o połowę tańszy) oraz do tanich linii lotniczych.


Ale czasowo w stosunku do PB jak najbardziej. Z tą frekwencją mijasz się z prawdą, jest znacznie lepiej.


Cytat:
Natomiast do Świnoujścia nie ma PolskiegoBusa i tanich linii lotniczych. Można by więc dobrze zarobić pod warunkiem komfortu podróżowania. Cóż marketingowcy PKP Intercity to ludzie bez jaj. Zamulone kujony sgh potrafiący tylko bawić się tabelami Excela. Są niezdolni do podjęcia racjonalnych decyzji.


Może dlatego ich nie ma, że jest tam mniejszy ruch Smile? Linia z W-wy do 3miasta wcześniej czy później przez PKP IC będzie odbita. Zamulony to chyba sam jesteś, tylko dylentant odpuszczały klienta z 3miasta, z takim podejściem nie utrzymałbyś nawet warzywniaka na osiedlu. Poza tym wyjaśnij mi dlaczego wagony z klimą mają jechać nad morze zamiast w góry Very Happy? Ale w sumie rozmiem, mocne upały to i posty od rzeczy Very Happy.
pawelu - 06-07-2015, 10:40
Temat postu:
Grad: przejdź się najpierw na dworzec i zobacz te 20% w pociągach do Gdyni. Szkoda, że wczoraj nie widziałeś "Jantara" i 'Jantar-bis". 200% to chyba było mało. To był nieprzebrany ludzki tłum. Poza tym, do Gdyni jeżdżą głównie EIC Premium a to jako nowe składy wiadome, że mają klimatyzację. A to że biletów z Warszawy do Gdyni zaczyna brakować z 3 tygodniowym wyprzedzeniem to chyba o czymś świadczy. I tak jak pisze @sheva linia Warszawa-Trójmiasto już powoli odzyskuje dawną popularność, zwłaszcza dzięki rewelacyjnemu czasowi przejazdu (najlepszemu w historii ), który będzie się zresztą stopniowo skracał, i między innymi dzięki ofercie "Happy Hours", którą właśnie wprowadziły te kujony bez jaj Smile . Natomiast do Szczecina był swojego czasu Polski Bus ale nawet gdy oferował wszystkie bilety po 5-10 zł to i tak chętnych nie znalazł i po paru miesiącach ta linia upadła. Ludzie woleli jechać drożej (wtedy o ofercie "Wcześniej" się nikomu nie śniło) takim "Gałczyńskim" czy innym TLK bez klimatyzacji 6 godzin niż PB 11 godzin.
darian - 06-07-2015, 15:44
Temat postu:
Jeśli akurat forumowicz widzial sobotni EIP 5107 (Gdynia-Warszawa) to faktycznie frekwencja była nawet niższa niż 20 %. Na stacji Warszawa Centralna wysiadło około 10 osób. Przypuszczam, ze mogło tak być, że podobnie jak w kierunku tam (1507) na pociag ten pokazywala się w e-IC cena 150 PLN w godzinach obowiązywania promocji Happy Hours . W niedziele EIP 5107 z Gdyni już miał przyzwoite obłożenie . Widziałem tez ostatnią niedzielę (czyli wczoraj) 2 EIP do Gdyni . Ten o 14.35 miał praktycznie 100 procentową frekwencję, a ten z 16.35 około 90 % miejsc było zajętych – ale na Warszawa Wschodnia mogli się jeszcze dosiąść pasażerowie i zapełnić pociąg. Fakt , że wczoraj zapełnienie pociągów z Trójmiasta było duże. To w poważnym stopniu efekt zakończenia festiwalu OPENER na którym było około 100 tys uczestników . Myślę, że teraz w okresie letnim kierunek Kraków- Warszawa- Trójmiasto będzie się cieszył dużym powodzeniem szczególnie w godzinach obowiązywania HH , ale również w niedzielne popołudnia (powroty z urlopu). Jeśli chodzi o EIP, to na innych kierunkach już nie jest tak super. W przedwczorajszą sobotę pomimo obowiązywania promocji Happy Hours, EIP do Wrocławia ( odjazd z WC o 1614) miał zapełnienie niecałe 60 procent, a EIP do Katowic ( odjazd z WC o 17.47) miał frekwencje poniżej 20 procent. A przecież to też są częściowo wakacyjne kierunki, tylko, że wymagające przesiadki (Sudety w wypadku Wrocławia czy Beskid Śląski i Żywiecki w przypadku Katowic). A w dzisiejszych czasach nie wszyscy lubią się przesiadać. Nie wiem jak jest poza weekendami na kierunku Warszawa-Gdynia ( i może te dni miał na myśli forumowicz pisząc o 20 procentowej frekwencji). Prawdę mówiąc poza porannymi EIP w poniedziałek, to od poniedziałku do czwartku prognoza frekwencji na stronie PKP Intercity pokazuje frekwencje poniżej 50 procent (sprawdzałem wczoraj późnym wieczorem) . Być może pociągi się napełnią w dniu odjazdu. Happy Hours w tych dniach jest tylko na ostatni pociąg . No i teraz doszła jeszcze konkurencja w postaci „klimatyzowanego” Słonecznego , ale bez gwarancji miejsca siedzącego.
Torreador - 06-07-2015, 22:53
Temat postu:
Koleje Mazowieckie wożą ludzi na wieś pociągami z klimatyzacją a PKP Intercity wozi ludzi do MIędzyzdrojów bez klimatyzacji. Czy to nieudolność banksterów. Kasa zamiast na wagony klimatyzowane poszła na pensje gromady zbędnych dyrektorów i super premie dla pani ze związku zawodowego.
bert - 06-07-2015, 23:07
Temat postu:
torraador Koleje Mazowieckie to tylko jeden skład pociągu ,kupiony zresztą przez województwo mazowieckie dla przewozów w regionie
Torreador - 11-07-2015, 16:21
Temat postu:
Dziwię się, że twój wpis nie został jeszcze usunięty. Napisałeś taką bzdurę aż szkoda odnosić się do tego. Koleje Mazowieckie mają jeden skład z klimatyzacją (?) ... Wątpliwość

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group