INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Połączenia Śląskie - Opolskie

Shamai - 28-07-2012, 09:23
Temat postu: Połączenia Śląskie - Opolskie
Witam. W ramach wakacyjnych wypraw odkryłem okrutną prawdę o połączeniach międzywojewódzkich gdzie działają różne spółki. Próba dostania się z Piotrkowa Trybunalskiego do Ozimka w okresie wakacyjnym okazała się niesamowicie skomplikowana. O ile od lat istniało połączenie Koluszki - Częstochowa - Opole przez Lubliniec i Ozimek. Teraz nagle go nie ma. Najszybsze jest IC do Opola a potem "cofamy się". Ba! Zgodnie z rozkładem z stacji Ozimek pociągi dojeżdżają tylko do granicy województwa.
Co jest grane?!
PS Zaznaczam że wybierałem zawsze pociąg z względu na rower
Tomasz K. - 28-07-2012, 10:31
Temat postu:
Shamai, Od nowego roku się w ogóle nie dostaniesz, bo odcinek Fosowskie-posterunek odgałężny Bolko będzie zamknięty.
Ze stacji Ozimek odjeżdżają tylko pociąg do stacji Opole, oraz Zawadzkie, ponieważ woj, śląskie wycofało się z finansowania pociągów relacji Tarnowskie Góry-Opole-Tarnowskie Góry,a składy Opole-Częstochowa-Opole zostały wycięte 1 Czerwca.
rufio198 - 28-07-2012, 10:44
Temat postu:
Bzdury piszesz i tyle. Sprawdź dokładnie jaki odcinek ma być zamkniety i od kiedy, bo to co napisałeś to jak dla mnie totalną bzdura
Sławko - 28-07-2012, 11:59
Temat postu:
Tomasz K., Lubliniec - posterunek odgałęźny Bolko.

rufio198, Od kiedy to się okaże może nie masz takiej podstawowej wiedzy ale na oficjalne terminy zamknięć można patrzeć z przymrużeniem oka.
rufio198 - 28-07-2012, 21:31
Temat postu:
Tu masz oficjalne terminy, które póki co są obowiązujące - nikt nigdzie nie opublikował -póki co -innych terminów więc uznaję je za wiarygodne. Na pewno są bardzie wiarygodne od tego co pisze Tomasz K.

http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2012_2013/zalaczniki_1-9_v.beta/P_12-13_Z_5_w_.0.pdf

Terminy dotyczące linii 61 - strona 8 poz 386-417,
Terminy dotyczące linii 144 - strona 14 poz 784.

Według tej rozpiski przynajmniej do końca marca będzie można jeździć przez Lubliniec, Fosowskie do Opola, a nie tak jak twierdził Tomasz K że do nowego roku
sebek - 29-07-2012, 11:28
Temat postu:
Czy jest w ogóle szansa na powrót połączeń Opole - Tarnowskie Góry w 2013 r. Może KS jakoś dogadają z sąsiadami z opolskiego i 2-3 pary pociągów wrócą? Zakładam, że KS będą obsługiwały Tarnowskie Góry i linie do Lublińca, Katowic, może i wtedy wróci coś do Opola p. Fosowskie.
Shamai - 30-07-2012, 16:12
Temat postu:
Przecież to jakaś paranoja! :/
Czyli zero Opole-T.Góry i Opole-Częstochowa...

Ale roboty torowe oznaczają jakiś prawdziwy remont?? czy to tylko pretekst??
andrzej_sz - 30-07-2012, 17:29
Temat postu:
To ma być prawdziwy remont, nowe nasypy, torowisko, trakcja a to wszystko w ramach poprowadzenia pociągów do protezy koniecpolskiej z prędkością 120 na godzinę. Więcej chyba na jednotorówce do Lublińca nie da się wyciągnąć. Przy okazji - między Opolem Głównym a posterunkiem Bolko stawiane są nowe słupy trakcyjne.
Lil_Peter - 30-07-2012, 18:33
Temat postu:
Zaraz, zaraz. A czy na Opole - Lubliniec nie będzie robiony drugi tor? Gdzieś kiedyś coś takiego czytałem. Czyżby to była prehistoria? Laughing
sympatyk - 07-03-2013, 17:05
Temat postu:
Będzie szybciej na trasie Kalety – Kluczbork.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dwie umowy, których realizacja wpłynie na poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety – Kluczbork, a tym samym na podniesienie jakości usług przewozowych.

Przedmiotem pierwszej z umów jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na trasie Kalety – Kluczbork. Wykonawca odpowiedzialny będzie m.in. za: wymianę nawierzchni, wzmocnienie podtorza, odtworzenie rowów odwadniających, wymianę rozjazdów, remont nawierzchni przejazdów, remont sieci trakcyjnej, peronów, urządzeń i systemów elektrycznego ogrzewania rozjazdów, wymianę wyeksploatowanych elementów oświetlenia zewnętrznego i urządzeń srk na szlakach i stacjach, a także remont wybranych nastawni kolejowych i obiektów inżynieryjnych. Umowa zostanie zrealizowana przez konsorcjum firm: TORPOL S.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o., oraz POZBUD T&R S.A. za kwotę 298 809 849,38 zł netto.

Druga z umów przewiduje funkcję inżyniera kontraktu, który zajmować się będzie w imieniu PKP PLK S.A. zarządzaniem, administrowaniem, nadzorem inwestorskim, a także rozliczaniem robót budowlanych realizowanych w ramach projektu. Obowiązki Inżyniera obejmie konsorcjum firm: ECM Group Polska S.A., Warszawa oraz Ingenieria IDOM Internacional S.A., Hiszpania. Umowa opiewa na kwotę 1 855 000,00 zł netto.

Planowane roboty budowlane polegać będą na odtworzeniu pierwotnego stanu linii kolejowej. Efektem prac będzie podwyższenie bezpieczeństwa ruchu pociągów, przywrócenie parametrów technicznych linii, a także likwidacja ograniczeń prędkości poprzez przywrócenie prędkości jazdy pociągów pasażerskim do 120 km/h a pociągów towarowych – do 100 km/h.

Trasa Kalety – Kluczbork, o długości blisko 70 km, stanowi ważny ciąg wywozu towarów ze Śląska w kierunku Poznania i dalej do Szczecina. Efektem prac będzie skrócenie czasu przejazdu, także dla pociągów pasażerskich, w relacji Poznań - Ostrów Wielkopolski - Katowice/Kraków. Inwestycja zostanie uzupełniona przez kolejną rewitalizację planowaną na trasie Kluczbork – Ostrzeszów.

Projekt nr POIiŚ 7.1-70 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety - Kluczbork” ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12999/Bedzie-szybciej-na-trasie-Kalety-Kluczbork.html
hanys - 08-06-2013, 21:39
Temat postu:
Od grudnia wracaja pociagi regio w relacji Opole-Lubliniec i powrót. Juz w listopadzie trasa ta ma być przejezdna. Od Lublińca do Częstochowy jeździły będa dalej KŚ.
Na trase Opole-Lubliniec-Czestochowa Str. przekierowane zostana także EIC Odra i Ślęża.

Drugiego toru na Lubliniec-Opole nie będzie
tomcio - 01-07-2013, 23:11
Temat postu:
Najlepiej aby linie Lubliniec-Katowice, Lubliniec-Częstochowa, Lubliniec-Gliwice od nowego rozkładu obsługiwały Przewozy Regionalne.
Dało by to możliwość uruchomienia bezpośrednich szybkich połączeń typu Częstochowa-Opole Gł/Wrocław Gł..,Katowice-Kluczbork, Gliwice-Kluczbork a także przywrócenia bezpośrednich połączeń na odcinku Tarnowskie Góry-Wieluń Dąbrowa/Kępno,unikając jednocześnie kłopotliwych przesiadek czy to w Lublińcu czy Krzepicach.
Przy okazji można by spróbować reaktywować linię z Tarnowskich Gór do Opola przez Zawadzkie, lub uruchomić pociągi w relacji Tarnowskie Góry-Opole Gł.przez Kalety, Lubliniec.
Lil_Peter - 01-07-2013, 23:59
Temat postu:
KŚ są nie do ruszenia niestety jeśli chodzi o Lubliniec - Częstochowa/Katowice. Linia Lubliniec - Gliwice to niejako "efekt uboczny", a nie stricto linia "dla ludzi". Niemniej można by się pokusić o jakieś pisemka o jednolitość relacji Częstochowa - Opole.
Anonymous - 02-07-2013, 00:37
Temat postu:
Raczej nic nie zapowiada tego, by KŚ odstąpiły jakąkolwiek linię biegnącą w całości wewnątrz województwa
hanys - 02-07-2013, 12:28
Temat postu:
Przeciez już wiadomo ze od grudnia KŚ będą obsługiwały odcinek Lubliniec-Częstochowa natomiast z Opola do Lublińca pojadą regio
sympatyk - 20-12-2013, 13:56
Temat postu:
Szybsza jazda między Katowicami a Opolem.

Pasażerowie na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice będą podróżować szybciej, wygodniej i bezpieczniej. Wszystko to dzięki rewitalizacji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Na pierwsze wyremontowane tory już wróciły pociągi.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17522/Szybsza-jazda-miedzy-Katowicami-a-Opolem.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group