INFO KOLEJ - forum kolejowe

Bilety, oferty, promocje - Zakup biletu u konduktora

janstar - 03-08-2012, 13:27
Temat postu: Zakup biletu u konduktora
Witam,
w dniu jutrzejszym (4.08) zamierzam wyruszyć w trasę następującymi pociągami:

TLK Sandomierz > Skarżysko Kam.
13min na przesiadkę
Regio Skarżysko Kam > Kielce
14min. na przesiadkę
Regio Kielce > Częstochowa

Na stacji Sandomierz brak kasy oraz automatów z biletami.

1) Czy u konduktora w TLK /PKP Intercity/ mogę kupić bilet na pociągi Regio /PR/ ? Czy też konduktor wystawia mi bilet z TLK z informacja zmiana przewoźnika, a kolejny bilet kupuję już w Regio?
2) Czy w przypadku przesiadki i kupna biletu w Regio podróż liczy się od nowa (od 0km), czy też inaczej (chodzi o koszty biletu)?
3) Czy konduktor w Regio wystawi bilet na całą trasę, czy też muszę kupić oddzielne bilety w obu pociągach Regio?
wiktorwektor - 03-08-2012, 14:03
Temat postu:
Konduktor w pociągu TLK wystawi bilet tylko na swój pociąg, natomiast w Regio dostaniesz na całą trasę do Częstochowy.
janstar - 03-08-2012, 14:40
Temat postu:
Dzięki za odp. - jeszcze jedno pytanie: co w sytuacji, gdy pociąg TLK się spóźni - kolejny pociąg (zaraz po w/w Regio) ze Skarżyska to właśnie TLK - czy w tej sytuacji kupując bilet Skarżysko - Częstochowa mogę liczyć na jakąś tańszą opcję, np. uwzględnienie kilometrów już przejechanych i doliczenie tylko różnicy (tak, by bilet był tańszy)?
Sunseed - 03-08-2012, 14:56
Temat postu:
Nie ma opcji, nowy bilecik będzie w normalnej cenie, stary się nie będzie liczył Smile
janstar - 03-08-2012, 15:15
Temat postu:
ehh zabiłeś moje marzenia na zaoszczędzenie kilku zł Sad niemniej dzięki za odpowiedź Smile
Anonymous - 03-08-2012, 16:21
Temat postu:
Sunseed napisał/a:
Nie ma opcji, nowy bilecik będzie w normalnej cenie, stary się nie będzie liczył Smile


Jak to ? Shocked Niedasie zrobic dopłaty?
lukasz92 - 03-08-2012, 16:23
Temat postu:
Ale zaraz, jeżeli jedziesz TLK i zamierzasz kontynuować podróż też w TLK to spokojnie możesz zrobić dopłatę do biletu (kod oferty 202) bez konieczności kupowania nowego.
witja - 04-08-2012, 09:56
Temat postu:
W TLK i tak dostaniesz bilet tylko i wyłącznie na pociąg którym jedziesz, z żądaną adnotacją:
a) dalej w PKP IC - jeśli dalej zamierzasz kontynuować podróż pociągiem spółki PKP IC. Wówczas w następnym pociągu płacisz różnicę w cenie całości trasy, a tym co już zapłaciłeś.
b) zmiana przewoźnika - jeśli kasa na stacji gdzie wsiadasz jest nieczynna, a czas na przesiadkę nie większy niż bodajże 30 minut. Wówczas w pociągu innego przewoźnika nie płacisz za wydanie biletu w pociągu.

W Twoim przypadku proponuję zobaczyć - jak skład przyjedzie planowo i powinieneś zdążyć na R, poproś o "zmianę przewoźnika", a jak spóźniony - to "dalej w PKP IC".
Zawsze jak poprosisz o zmianę przewoźnika a na trasie coś się stanie i nie zdążysz, zgłoś to obsłudze to można będzie zmienić adnotację.
janstar - 04-08-2012, 23:20
Temat postu:
i po podróży:
konduktorowi z TLK nie chciało się dodawać adnotacji, stwierdził tylko: Pan pokaże bilet przy kupnie nowego... Wink
dojechaliśmy planowo TLK, wyjeżdzając dalej Regio Skarżysko - Kielce konduktor spojrzał tylko na bilet i wypisał bez dopłaty, do tego od razu jeszcze przed jego wypisaniem zadzwonił, by skomunikowano połączenie z Kielc do Czw Smile
Koszt podrózy wyniosł ok. 23zł, z minimum 13zł mniej niż autobus Smile
danio - 06-08-2012, 07:29
Temat postu:
Z tą adnotacją "DALEJ" jest dużo problemów ostatnio . Spotkałem się już parę razy że kierownicy nie robili takiej adnotacji , twierdzą że "nie da się "
Zaznaczam że to nie ja jechałem , tylko współpasażerka (ja bym sobie z takim poradziłSmile )
rumburak - 10-08-2012, 08:14
Temat postu:
danio, może po prostu kliknęli w terminalu i taka adnotacja wydrukowała się sama na bilecie, więc nie było potrzeby pisać ręcznie? Obejrzyj bilet uważnie.
Borys - 10-08-2012, 10:48
Temat postu:
Teraz w terminalach wpis "Dalej ..." jest w innej zakładce, trzeba kliknąć dalej, może nie wszyscy o tym wiedzą
rumburak - 10-08-2012, 16:29
Temat postu:
Prawdę mówiąc to cała koncepcja "Dalej w poc. PKP IC" / "Zmiana przewoźnika" jest trochę do niczego.

Przecież widać, że podróżny ma bilet wystawiony w poprzednim pociągu. No, widać, wszystko jest na wydruku! Więc po co w ogóle jakieś "Dalej"?
atm - 10-08-2012, 18:41
Temat postu:
Po to, żeby podróżny który nie jechał poprzednim pociągiem, nie podniósł wyrzuconego na peronie biletu i nie żądał do niego dopłaty, zamiast normalnego kupna biletu.
rumburak - 23-08-2012, 02:21
Temat postu:
A efekt nadgorliwości w pilnowaniu interesów spółki jest taki, że większość podróżnych kupuje przy przesiadce odrębne bilety, od nowa łamiąc taryfę, bo nawet nie wiedzą że mają prawo wykonać dopłatę.

A w rezultacie ostatecznym wybierają auto, bo kolej im wychodzi "dziwnie drogo"...
greg007 - 23-08-2012, 20:08
Temat postu:
mnie sie zdarzyło kilka jechać ze Szklarskiej Por. do W-cha i nigdy nie było problemów z adnotacją 'dalej' w Kolejach Dolnośląskich (przesiadka na regio w Jeleniej G. najgorsze były kolejki w kasie w Jeleniej, szkoda że PR nie honorują biletow KD)
pawelu - 23-08-2012, 22:49
Temat postu:
Dokładnie tydzień temu jechałem właśnie ze Szklarskiej Poręby Górnej do Wałbrzycha. Bez żadnych problemów w szynobusie Kolei Dolnośląskich dostałem bilet z adnotacją dalej, nawet sam konduktor mi zaproponował nim zdążyłem poprosić. Później w kasie w Jeleniej Górze zrobiłem tylko dopłatę. I też potwierdzę słowa greg007 kolejki i tempo obsługi pasażera na tej stacji to jest nie do przyjęcia. Ale na szczęście ze zrobieniem dopłaty nie było żadnych problemów. O dziwo, to kasjerka wiedziała jak się robi.
Brajdak - 24-08-2012, 20:05
Temat postu:
>rumburak< - bo nie każdy jechał "w poprzednim pociągu",kto się przesiada i nie zawsze jest mniej niż 30 min.
rumburak - 24-08-2012, 21:52
Temat postu:
Brajdak, a jak masz nadruk "DALEJ" to ten nadruk znika po 30 minutach od opuszczenia poprzedniego pociągu? Twój argument nie przekonuje mnie wcale. Już lepszy jest argument kolegi atm.
Brajdak - 25-08-2012, 19:30
Temat postu:
>rumburak< czytaj to co napisane, nie wymyślaj ! "Dalej w PKP IC" dotyczy przejazdu dalszego w IC ( w ciągu 24 h od wystawienia biletu z tą adnotacją), a 30 min. dotyczy czasu gdy trzeba dokonać przesiadk np. z PR do IC czyli "Zmiana przewożnika". Happy
rumburak - 25-08-2012, 21:01
Temat postu:
Te zasady są opresyjne i powodują odpływ klienteli od transportu szynowego!

Czy naprawdę ryzyko, że kolej będzie traciła na przedłużkach biletów znalezionych w koszu na śmieci jest tak duże, że utrudnia się ludziom życie?

W Przewozach w dowolnym pociągu można od razu kupić bilet na całą podróż.

W PICu ponoć już też, ale zdaje się że większość załóg nadal wystawia tylko na swój pociąg, a pasażer nie zawsze kuma że należy mu się przedłużka a nie nowy, drogi bilet.
krzychu12231 - 30-08-2012, 22:31
Temat postu:
Z tą adnotacją "Dalej" bywa różnie.

Mój przykład: jechałem w styczniu EIC Prus ze Szczecina Głównego do Poznania Głównego a następnie TLK Lubuszanin do Babimostu. Wg rozkładu na Lubuszanina powinienem nie zdążyć, ale że zimą miał zawsze ok. +10, a mi brakowało 2 minut - zdążyłem. Ale oczywiście bez biletu. Zgłosiłem do obsługi - konduktorka oczywiście skasowała ode mnie 10zł za wydanie biletu, nic nie dało tłumaczenie że mogłem poczekać na Regio do Zbąszynka i zadzwonić do domu po samochód (10km).

Zapytałem później z COK PKP IC - oczywiście "konduktorka postąpiła prawidłowo". Jedyne co mi polecili to że można poprosić w pociągu poprzednim o adnotację "Dalej" na bilecie wydanym w kasie.

W lutym znów jechałem w identyczny sposób. Poszedłem do obsługi Prusa i powiedziałem że TLK jest spóźniony i że chcę się przesiąść - powiedzieli mi że gdybym miał wg rozkładu zdążyć to mogliby dać mi poświadczenie na bilecie nawet Last Minute wydanym w kasie, ale tak "nie mogą". Na TLK zdążyłem i poszedłem do obsługi. Mówię że teoretycznie powinienem nie zdążyć ale zdążyłem i czy da radę bez opłaty za wydanie, adnotacji nie mam. Na co kierownik rzekł, że oczywiście nie będzie żadnej opłaty za wydanie, poprosił tylko o bilet. Chciał nawet zrobić dopłatę różnicy, z tym że w przypadku Last Minute wyszło drożej, więc sprzedał sam bilet na dalszą część podróży, a w rubryce "Opłata za wydanie" wpisał: "ważny z biletem ......".

Ot, jak się chce to wszystko można, a nie sztywno trzymać się tego co beton powie bo w ten sposób tylko się klientów traci, na szczęście co niektórzy zaczynają to dostrzegać.
ET05 - 31-08-2012, 21:28
Temat postu:
Samodzielnie można dopisać "dalej" jak nie ma i po sprawie.
sebek - 11-09-2012, 08:39
Temat postu:
Jakie są kody zakupu biletów turystycznych i regio karnetów. Po ostatniej przygodzie, gdy nikt z obsługi regio nie wiedział jak wystawić turystyk PR za 37zl, dopiero maszynista uratował sytuację, dzwoniąc do dyżurnego ruchu o podanie kodu, teraz wolałbym wiedzieć i pomóc obsłudze w razie problemów.
Planuje zakup regio karnetu na IR/R. Nie mam kasy biletowej, od razu lece do konduktora po bilet, ale jak przekonałem, bywają czasem problemy. Czy możecie podać kody na:
regio karnety pociągi regio, regio karnety na wszystkie R/IR
turystyki regio, turystyki wszystkie pociągi
siwiutki91 - 11-09-2012, 08:43
Temat postu:
Cytat:
dzwoniąc do dyżurnego ruchu

a dyżurny ruchu z PLKi skąd może znać oferty przewoźników ?
Tomasz - 11-09-2012, 11:36
Temat postu:
47 to jest kod biletu Turystycznego PR tylko i wyłącznie na pociągi REGIO bez zagranicznych pociągów. 71 to jest zniżka uczniowska, 99 to jest zniżka studencka(jakbyś kupował jednorazowe bilety, bo Turystyk nie ma zniżek i jego cena jest zryczałtowana). Sprawdzaj na stronie PR-ów czy nie zrobili podwyżki, na razie bilet taki kosztuje 37zł chyba że Ciebie interesuje wariant IR+ RegioEkspress albo zagranica to Ci nie podam kodu bo nie znam.

Połączenie w Dobrej Cenie kod 506 jest taki sam dla każdej relacji. Ja się spotkałem kiedyś że nawet podałem wszystko i kod PWDC 506 i kondi chciał mnie naciągnąć i sprzedać normalny bilet, no to go opieprzyłem, że co on robi a on trzasnął drzwiami i pojechałem bez biletu Very Happy

Kod jak się jedzie jako jedna osoba na totalnie jednorazowym bilecie bez jakichkolwiek zniżek wynosi 1
Very Happy
Sebcio - 11-09-2012, 12:00
Temat postu:
Tomasz, a czy kod oferty to nie przypadkiem co innego niż kod ulgi?
Można przecież kupić bilet na ofertę 506 z jakąś ulgą ustawową, lub bilet na ofertę 1 z ulgą ustawową.
Tomasz - 11-09-2012, 14:05
Temat postu:
Sebcio oczywiście że tak, ale co to za różnica jak kupuje bilet u kierpocia? Przecież po pierwsze pasażer nie ma obowiązku znać kodów ani wiedzieć czy jest to oferta ustawowa czy inna itp. Mało tego kierpocie też tego nie rozróżniają, myślę że jakby powiedział bilet studencki kod 99 to bez problemu zakumają(71 w przypadku szkolnego). A najlepiej jak od razu poprosi o studencki czy szkolny(oczywiście nie dotyczy to turystyka). Na bilecie tym drukowanym w pociągu(oraz na bilecie w kasie biletowej)jest nawet miejsce na ewentualne zniżki, przecież taki kierpoć wypisuje dziennie ileś tam biletów zniżkowych więc zapewne będzie wiedział. Ja osobiście nie spotkałem kierpocia żeby były problemy ze zniżkami na biletach szkolnych i studenckich, także nie martw się proszę, bo nie ma o co Smile Nawet ten kondi z Sącza co nie chciał mi sprzedać PWDC wziął pod uwagę zniżkę szkolną.

Te kody dobrze znać jeśli np. nasz kolega z Forum wygląda jak osoba znacznie starsza na swój wiek(lub odwrotnie). Ja tak właśnie wyglądam i zawsze nie sprawdzają mi legitymacji i wciskają studenckie(jak mi się skończy szkolny we wrześniu).Very Happy

A co, myślałeś, że mi chodzi o promocję Przewozów Regionalnych z kodem 71 lub 99? Przecież to są właśnie te zniżki tylko one są tak "wklepane" a kasach i terminalach. I za pewne w nich nie da się wpisać ich w innym miejscu niż w tym gdzie powinny być(bo w sumie to oprogramowanie jakie tam mają jest nawet spoko), żeby nie było właśnie takich jaj o których myślałeś.

Pozdrawiam i dzięki za mądre pytanie, bo w sumie nie poruszyłem tej kwestii, myślałem że to jest jasne dla wszystkich : )

No chyba że trafi na kierpocia, który nie ma terminala(można jeszcze takich spotkać)albo jedzie w czasie kiedy terminale są przeprogramowywane(tak było 31 maja jak zmieniali ceny, to babka mi wypisała bilet na jednorazowym a także dzień wcześniej).

PS: Rumburak, fajny masz awatar : )
filip39 - 11-09-2012, 16:18
Temat postu:
Z tego co mi wiadomo Smile

TURYSTYCZNY REGIO kod 47
TURYSTYCZNY R + IR kod 77
REGIO KARNET REGIO kod 43
REGIO KARNET R + IR kod 73
sebek - 11-09-2012, 21:02
Temat postu:
Konduktorzy na pewno mają mnóstwo kodów do zapamiętania i nie jeden może zapomnieć, ale dlaczego nie zapiszą sobie gdzieś tych kodów to mnie zaskoczyło najbardziej. Proszenie maszynisty o pomoc i jakieś telefony do osób zaznajomionych w temacie oraz zdziwienie, że do turystyka trzeba danych pasażera, nie wystawia dobrej opini obsłudze składu regio którym jechałem. Ale mam nadzieję, to był sporadyczny przypadek, jednak na wszelki wypadek kody sobie zapisze i wspomoge w razie czego kondiego Smile
Na forum jak zawsze, wszystkiego można dowiedzieć i dzięki za kody.
Tomasz - 11-09-2012, 22:40
Temat postu:
Sebek, to się zdarza częściej niż myślisz. Ale pamiętaj - zawsze jak nie znasz kodów, a wiesz jaki chcesz bilet, to powiedz kierpociowi że ma to wszystko wklepane w swoim terminalu(maszynce)i staraj się go nakłonić żeby popatrzył do niej. Konduktorzy nie wklepują tych informacji tylko centrala PR w Warszawie(tak mi mówiła pewna kondutorka w pociągu jak wypisywała mi bilet ręcznie jak wzięli do przeprogramowania terminal z powodu podwyżki biletów).

Pozdrawiam, mam nadzieję że po tym incydencie jako MK nie zrazisz się do kolei : ) Very Happy
sebek - 12-09-2012, 12:29
Temat postu:
Czas PR dobiega końca i już za niedługo KS zaczną obsługiwać trasy z których korzystam. Przez lata przyzwyczaiłem do kierpoci z PR i nie mam ogólnie zastrzeżeń do ich pracy. Zwykle kupno biletów jednorazowych czy strefowych odbywało bez żadnych problemów, jedynie zwykle problemy z wydawaniem reszty zdarzały ale starałem płacić drobnymi - zgodnymi, co by ich nie męczyć Very Happy
Tomasz - 12-09-2012, 18:05
Temat postu:
Jechałem dwa razy KŚ i jestem miło zaskoczony : ) Tylko szkoda że nie honorują biletów jednorazowych z PR-ami.

Pozdrawiam.
Brajdak - 12-09-2012, 20:37
Temat postu:
Cytat:
Samodzielnie można dopisać "dalej" jak nie ma i po sprawie

To co, sam podróżny ma dopisać Question
rumburak - 13-09-2012, 17:59
Temat postu:
Cytat:
Jechałem dwa razy KŚ i jestem miło zaskoczony : ) Tylko szkoda że nie honorują biletów jednorazowych z PR-ami.


Honorują. Tylko często wcale taki łączony bilet nie wychodzi taniej. Taryfa Liniowa KŚ jest baaardzo przyjazna.
sympatyk - 08-08-2014, 12:15
Temat postu:
PKP IC weźmie w leasing 1760 terminali mobilnych.

Przewoźnik szuka dostawcy nowych terminali do obsługi podróżnych na pokładach pociągów. Nowe terminale zostaną sfinansowane leasingiem w okresie 4 lat. Dostawca urządzeń będzie świadczył serwis terminali w tym okresie. Urządzenia muszą obsługiwać płatności kartami płatniczymi oraz skanować kody z biletów kupionych przez Internet.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20649/PKP-IC-wezmie-w-leasing-1760-terminali-mobilnych.html
sheva17 - 08-08-2014, 12:56
Temat postu:
Panowie jedna drobna wątpliwość. Jadąc brudnym TLK-a z Lublina do Warszawy byłem światkiem takiej sytuacji. Uczeń zamiast biletu na przysługującą mu ulgę (37%) nabył bilet z ulgą (51%- STU). Kondkutor ten bilet zakwestionował, dokonał poświadczenia oraz wystawił nowy wraz z opłatą za wystawienie biletu w pociągu. Czy ta ostatnia została pobrana słusznie? Mam co do tego spore wątpliwości.
Hapek - 08-08-2014, 13:44
Temat postu:
Moim zdaniem została pobrana słusznie. Niby dlaczego nie? Każdego obowiązują te same zasady przecież.
Brajdak - 08-08-2014, 20:39
Temat postu:
A powinien, zgodnie z Rozporządzeniem M I z dnia 20.01.2005r. pobrać opłatę dodatkową(przez podróżnych zwaną karą) za nieuprawnione korzystanie z ulgi. Zasady postępowania z takim podróżnym ujęte są w RPO-IC. Paragraf 20 i 21. Nie dano tam nawet możliwości pobrania - tak zrobił konduktor w opisanej sytuacji - tylko opłaty za wydanie biletu w pociągu. Kondi zrobił to co musiał, a nawet więcej.
>sheva17<,
Napisałeś, że brudnym TLK jechałeś.W związku z tym jedno pytanko, kto nabrudził? Obsługa, krasnoludki ?
Nebbud - 09-08-2014, 21:20
Temat postu:
Słusznie, bo wystawił nowy bilet.
Sebcio - 25-08-2014, 17:06
Temat postu:
Konduktor zrobił uprzejmość. Zamiast wystawić tzw. karę kazał kupić temu uczniowi nowy bilet, a tamten poświadczył, czyli będzie mogł go zwrócić w kasie.
krzychu12231 - 26-08-2014, 02:14
Temat postu:
A ja mam nieco inne pytanie, obiło mi się ostatnio o uszy takie coś, że jak robi się w pociągu np. dopłatę z klasy 2 do 1 albo z pociągu niższej kategorii do wyższej to nie jest pobierana opłata za wydanie biletu. Nie pamiętam tylko czy chodziło tu o PKP IC czy o PR, niemniej w regulaminie IC widzę, że przy dopłatach opłatę tą pobiera się. Mógłby ktoś zweryfikować to info?
mkfilmykolejowe - 26-08-2014, 07:50
Temat postu:
krzychu12231, jest pobierana opłata.
SuomianyBlondyn - 13-06-2015, 10:17
Temat postu:
mam nadzieję, że w dobrym temacie (przeszukiwania forum nie dały mi pożądanego rezultatu):

gdzie znaleźć informację, ile dopłacę za wydłużenie relacji na bilecie, płacąc już w pociągu?

Konkretny przykład, na podstawie którego zadaję pytanie:
ile wyniesie dopłata za wydłużenie relacji biletu z relacji Warszawa-Gdańsk na Warszawa-Sopot w IC (Klimczok)?
Przemyślanin - 13-06-2015, 12:29
Temat postu:
SuomianyBlondyn, Klimczok to kategoria EIC i bilet z Warszawy do Gdańska jak i do Sopotu kosztuje tyle samo czyli 126 zł, a zatem wymiana biletu powinna odbyć się bez uiszczania dodatkowej kwoty.
SuomianyBlondyn - 13-06-2015, 13:50
Temat postu:
Przemyślanin, dzięki za szybką odpowiedź. Jak się do tego ma fakt kupienia biletu w promocji (49 zamiast wzmiankowanych 126 zł)?
Przemyślanin - 13-06-2015, 14:07
Temat postu:
SuomianyBlondyn, W regulaminie promocji cena 49 zł do relacji Warszawa - Trójmiasto nie wyróżnia się w żaden sposób Gdańska, ani Sopotu - lecz jest jedna cena do wszystkich stacji w Trójmieście (dotyczy stacji: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Gdynia Główna, Sopot). Tutaj znajdziesz więcej.
SuomianyBlondyn - 13-06-2015, 15:28
Temat postu:
Przemyślanin, dziękuję za podesłanie do źródła, to wiele wyjaśnia - czyt., mam mnóstwo bardzo ciekawych pytań Smile
Otóż, par. 5 cytowanego dokumentu brzmi:
ust. 1: podróżny, który zamierza zmienić umowę przewozu powinien przed terminem odjazdu – nabyć nowy bilet na faktyczny przejazd; ofertę specjalną Super Promo stosuje się odpowiednio zgodnie z niniejszymi warunkami;
(którymi warunkami?)
Jak dla mnie oznacza to, że muszę podejść do okienka na dworcu i zapytać się, czy pani kasjerka poświadczy mi bilet, dostać zwrot i zamienić na bilet do Sopotu - dobrze rozumiem? Wtedy chyba taniej już tą SKMką i czas, który stracę czekając na nią zwróci mi się, bo nie będę musiał jechać wcześniej na dworzec.
Ewentualnie, jest jeszcze ust. 2, gdybym miał mniej czasu:
podróżny posiadający bilet Super Promo, który przed terminem odjazdu wskazanym na bilecie nie dopełnił formalności związanych ze zmianą umowy przewozu:
a) zamierzający odbyć przejazd poza stację przeznaczenia – zobowiązany jest w pociągu na zasadach określonych w RPO-IC uiścić należność stanowiącą różnicę opłat między ceną biletu według cen bazowych (normalnych lub z ulgą stosowaną od tych cen) odpowiednio dla kategorii EIC albo EIP określonych w Cenniku usług przewozowych Spółki „PKP Intercity” (dalej Cennik usług) w relacji od stacji wyjazdu do nowej stacji przeznaczenia a ceną okazanego biletu Super Promo, albo zgodnie z indywidualnymi uprawnieniami nabyć nowy bilet na przejazd od pierwotnej stacji przeznaczenia do nowej stacji przeznaczenia, jeżeli cena takiego biletu będzie niższa od należności stanowiącej różnicę opłat

czy dobrze rozumiem termin ,,cena bazowa'' jako podstawowa cena z cennika przed zniżką? Wtedy tu jest jeszcze gorzej, bo musiałbym dopłacić 77 zł, czyli prawie dwukrotność biletu do Gdańska w promocji.
krzysztoff - 21-08-2017, 19:16
Temat postu:
Witam,
załóżmy że wsiadam bez biletu do pociągu A kategorii IC i chcę się przesiąść do pociągu B tej samej spółki i kategorii. Czy zostaną mi zsumowane kilometry (niższa cena) i dostanę jeden bilet z dwoma miejscówkami? Czy po prostu w obu pociągach będę musiał sobie szukać wolnego miejsca w 2. kl.?

Pozdrawiam
Anonymous - 21-08-2017, 19:41
Temat postu:
krzysztoff, niestety, ale mimo że mamy XXI wiek, w pociągu IC nie kupisz biletu z przesiadką (podobnie jak przez internet). Jednak konduktor sprzedając Ci bilet do stacji przesiadkowej wpisuje Ci adnotację "dalej do stacji X" i wówczas u drużyny w pociągu do którego się przesiądziesz dopłacasz tylko różnicę wraz z miejcówką (o ile są wolne miejsca).
krzychu12231 - 21-08-2017, 19:51
Temat postu:
Konduktor sprzedaje bilety przesiadkowe i wydaje miejscówkę na oba pociągi. Z tym, że z tą miejscówką na drugi pociąg czasem bywają problemy....
THX 1138 - 02-09-2017, 23:42
Temat postu:
Cytat z adnotacji na kieszonkowym rozkładzie jazdy oraz z żółtych naklejek wewnątrz składów KD:

"Od 3 września 2017 r. dla Państwa komfortu KD wprowadzają ujednolicenie zasad zakupu biletu w pociągach."

Jak można przeczytać w § 11 ust 2 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt Kolei Dolnośląskich S.A.:

"2. Podróżny, który nie posiada ważnego biletu na przejazd/przewóz lub posiada bilet, który
wymaga legalizacji, zobowiązany jest wejść do pociągu pierwszymi drzwiami, licząc
od czoła pociągu (kierunku jazdy) i zgłosić się do obsługi pociągu w celu nabycia lub
legalizacji biletu. W przypadku nieobecności obsługi w tej części pociągu podróżny jest
zobowiązany oczekiwać na jej przybycie. Podróżni, którzy nie dopełnią obowiązku
zgłoszenia się do obsługi pociągu, traktowani będą jak osoby bez ważnego dokumentu
przewozu na zasadach określonych w § 18.
2a. Obowiązek wejścia do pociągu pierwszymi drzwiami i zgłoszenia się do obsługi pociągu,
o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy:
1) osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej
(wymienionych w § 2 ust. 12),
2) osób zamierzających nabyć bilet w automacie biletowym zlokalizowanym w pociągu –
osoby te zobowiązane są wejść do pociągu drzwiami oznaczonymi piktogramem
„Automat biletowy” (wzór nr 15) i dokonać zakupu biletu niezwłocznie po wejściu do
pojazdu (w przypadku awarii automatu biletowego podróżny jest zobowiązany przejść
w kierunku czoła pociągu, celem nabycia biletu u obsługi pociągu)."
podjazdy - 03-09-2017, 00:22
Temat postu:
THX 1138 napisał/a:
nie dotyczy:
1) osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej
(wymienionych w § 2 ust. 12),


Czy w tym paragrafie są nadal uwzględnione osoby podróżujące z rowerem? Pytanie nie jest z czapy, bo w warszawskich kolejach nie są i znam osobę, która z tego tytułu zapłaciła mandat (nie przeciskała się w tłumie do początku składu z rowerem, lecz czekała w miejscu wyznaczonym na składowanie roweru pilnując aby nie rozkradli). W Regio, czy IC osoby z rowerem są/były "niepełnosprawne" Smile. Zostawienie bagażu wartego kilkanaście tys zł bez opieki i pójście po bilet "kilka stacji dalej" (bo tyle pociąg w międzyczasie przejedzie) przy uczciwości naszych Rodaków nie wchodzi w grę. Gdy pociąg jest pusty, to problemu nie ma przespacerować się przez cały pociąg, ale z rowerem pociągiem zwykle się jedzie na dłuższy wyjazd, a więc w sezonie, gdy pociągi cieszą się frekwencją i jakiekolwiek chodzenie po wagonie to tylko niepotrzebne utrudnianie ludziom życia ...
THX 1138 - 03-09-2017, 11:31
Temat postu:
Regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt Kolei Dolnośląskich S.A o osobach wymienionych w § 2 ust. 12:

"Osoba niepełnosprawna lub osoba o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie z
Rozporządzeniem (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dn.
23.10.2007 r. każda osoba, której możliwość poruszania się jest ograniczona podczas
korzystania z usług KD na skutek jakiejkolwiek niesprawności fizycznej (zmysłowej lub
ruchowej, trwałej lub przejściowej) upośledzenia lub niesprawności umysłowej, lub każdej
innej przyczyny niepełnosprawności, lub na skutek wieku i której sytuacja wymaga
specjalnej uwagi oraz dostosowania usług dostępnych dla wszystkich pasażerów do
szczególnych potrzeb takiej osoby."

O rowerach i osobach z dziećmi w wózkach nie ma nic.
Robert89 - 14-09-2017, 15:52
Temat postu:
Za zakup biletów u konduktora chyba nawet się drożej płaci, prawda? Z tego co pamiętam, trzeba 7 zł dopłacić.
sympatyk - 06-02-2018, 10:42
Temat postu:
Przewozy Regionalne podpisały umowę na dostawę terminali mobilnych.

Przewozy Regionalne podpisały umowę na dostawę nowoczesnych terminali mobilnych wraz z serwisem i akcesoriami. Dzięki wymianie terminali pasażerowie zyskają możliwość płatności kartą przy zakupie biletów u obsługi pociągu.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31645/przewozy-regionalne-podpisaly-umowe-na-dostawe-terminali-mobilnych.html
Justakk - 25-07-2018, 20:31
Temat postu: ehhhh o co cho z tą dopłatą
Cześć
Za co pobierana jest dodatkowa opłata do biletu jak kupuje u konduktora, pani powiedziała że za to że kasa na dworcu była ale kolejka też bYŁA I JAKBYM STAŁA to bym nie zdążyła na pociąg....
podjazdy - 25-07-2018, 22:14
Temat postu:
To jest po to, aby nagle nie wsiadło do pociągu zbyt dużo ludzi bez biletu, bo wtedy konduktor nie zdążyłby sprzedać im biletów i część pasażerów (większość, gdyby cały pociąg tak zrobił) pojechałaby za darmo. Inna sprawa, że bardzo trudno przewidzieć kolejkę w kasie, czasem jest to kilka minut czasem ponad godzina, a nie zawsze jest sposobność i możliwość zakupu biletu on-line lub w automacie (automaty nie działają po 22, wtedy też w kasach pracuje tylko jedna pani na cały Poznań Główny, no i w internecie też jest później przerwa technologiczna)... Niektórych biletów też niedasię kupić internetowo.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group