INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubelskie - Przetarg na 3 nowe SZTy

sphinx - 03-08-2012, 17:35
Temat postu: Przetarg na 3 nowe SZTy
Lubelskie zamawia 3 spalinowe zespoły trakcyjne

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego rozpisał przetarg na zakup trzech spalinowych zespołów trakcyjnych o pojemności minimum 250 osób. Zamówienie ma zostać realizowanie do końca września 2013 r.

Zamówienie dotyczy nowych pojazdów kolejowych o napędzie spalinowym, dostosowanych do ruchu regionalnego w woj. lubelskim na liniach normalnotorowych, spełniających wymogi odpowiednich norm polskich i europejskich oraz pojemności min. 250 miejsc ogółem.

Zakup pociągów zostanie dofinansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007 - 2013 w ramach projektu „Zakup taboru kolejowego przeznaczonego do przewozów pasażerskich w publicznym transporcie zbiorowym organizowanym przez Województwo Lubelskie”.

Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 500 tys. zł. Oferty można składać do 11 września 2012 r. Jedyne kryterium wyboru oferty stanowi najniższa cena.

Źródło: Rynek Kolejowy

Ogłoszenie o zamówieniu:
http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/ENOTICES_2012-106815-F02-PL.pdf

Rozpoczęcie realizacji zamówienia to 30.09.2012 r. co jest trochę śmieszne biorąc pod uwagę fakt, że otwarcie ofert nastąpi dopiero 11.09.

[ Dodano: 05-08-2012, 03:52 ]
Pojawił się nowe dokumenty, w tym SIWZ:
http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/SIWZ-_na_stron%C2%A6%C3%96.pdf

Opis przedmiotu zamówienia:
http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/za+%C3%A9_nr_1_do_SIWZ_-_ostateczna_wersja.pdf

Doprecyzowano, że termin dostawy pierwszej sztuki to 210 dni od podpisania umowy.

Ale oczywiście nie obyło się bez kwiatków. Wymagany jest duży zbiornik paliwa, wystarczający na 1500 km jazdy. To dużo, a jak wiadomo to SA134 jest chwalony za pojemny bak. I dwa warunki, świadczące o "ustawieniu" przetargu pod jednego oferenta:
- zamawiający wymaga aby składy zapewniały możliwość sprzęgania i jazdy (z zachowaniem funkcjonalności wszystkich systemów) z SA134 i SA103. Biorąc pod uwagę, że nie zapewnia dokumentacji technicznej warstwy elektrycznej sprzęgu (Pesa się nią również nie podzieli), jedynym podmiotem mogącym złożyć ofertę jest Pesa Bydgoszcz (lub ZNTK MM).
- wymagany przebieg to naprawy 4 poziomu utrzymania to 1 200 000 km. Na rynku istnieje tylko jedna przekładnia spełniająca ten warunek, produkowana przez firmę Voith. Firma ta jednak konsekwentnie odmawia Newagowi uniemożliwiając zakup przekładni. Jedynym podmiotem w Polsce, któremu Voith sprzedaje swoje przekładnie, tym samym spełniający powyższy warunek, jest Pesa i podmiot zależny od Pesy (ZNTK MM).

Najlepsze jest to, że oba warunki już się kilkukrotnie pojawiały w innych zamówieniach i za każdym razem były skutecznie obalane przez KIO. Zamawiający ustawiając przetarg wyrzucił w błoto 15 tys. zł.

[ Dodano: 11-08-2012, 16:05 ]
Pojawił się wyjaśnienia i zmiana treści SIWZ:

http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/wyjasnienia_i_zmian_tresci_siwz_skan.pdf

Wnioskując po treści, zgodnie z moimi przewidywaniami, mieliśmy odwołanie Newagu, zaś zamawiający przychylił się do wnioskowanych zmian, a konkretnie:
- zmiana warunku doświadczenia, zgodnie z którą wykonawca w ciągu ostatnich 3 lat musi wykazać się dostawą minimum 2 pojazdów szynowych o napędzie spalinowym przeznaczonych do przewozów pasażerskich (wcześnie wymagane były 3).
- czas pracy do naprawy głównej - zamiast 2000h jest 16000 mth.
- wykreślono warunek, zgodnie z którym pojazdy powinny umożliwiać eksploatację w trakcji wielokrotnej ze składami SA134 i SA103.
- zliberalizowano zapisy dotyczące wymaganych urządzeń diagnostycznych.
Dresio - 30-08-2012, 22:34
Temat postu:
Na to wychodzi, że SA134 to nie będą Smile, Newag teraz może startować więc da swoje SA137, a PESA SA136 lub trójczłonowego linka, miejmy nadzieje, że to będą linki :")
sphinx - 31-08-2012, 03:18
Temat postu:
Linki przy 100% cena i bez wymagań zderzeniowych? I nie wiem skąd wziąłeś, że mają to być trójczłony. Zubożony SA134 w wydaniu MM pasuje idealnie.
Dresio - 31-08-2012, 08:36
Temat postu:
Sorry znalazłem, błędną informację, a Linki jaką mają pojemność zbiornika? Więc mogą być to tylko SA134 i SA137?
sphinx - 31-08-2012, 15:34
Temat postu:
Nie wiem jaką mają pojemność, ale standardowo przewiduje się na 1000km jazdy, tymczasem UM wymaga 1500km, więc trzeba będzie dać większy. Czy tylko SA134/SA137? Nie tylko, Pesa może zaoferować LINKA, rzecz w tym że to będzie oddanie przetargu Newagowi.
DarekP - 06-09-2012, 00:00
Temat postu:
A tam od razu oddanie.
Newag - SA137,ZNTK MM - SA134, PESA - Link i tak byłoby ciekawie.
sphinx - 13-09-2012, 15:46
Temat postu:
Dzisiaj było otwarcie ofert. Ktoś coś wie?
Pele - 17-09-2012, 21:30
Temat postu:
Ciężko jakiekolwiek info wydobyć z tamtych okolic, ale... ponoć tym razem Newag (wygrali z ZNTK, Pesa nie składała).

Do połowy przyszłego tygodnia ma być oficjalne info, to traktujcie z pewną rezerwą.
sphinx - 17-09-2012, 22:57
Temat postu:
Hmmm, to dziwne. Na innym forum jest takie info:

Newag - 25 424 100 zł
PESA/ZNTK MM - 24 686 100 zł

Czyli wg tego wygrywa jednak Pesa/ZNTK MM, co nie zgadza się w Twoim przeciekiem. Nie do końca zgadza się też fakt, że Pesa nie startowała. Bardzo mieszane sygnał czyli czekamy.
Sebcio - 18-09-2012, 14:04
Temat postu:
Pele napisał/a:
ponoć tym razem Newag (wygrali z ZNTK, Pesa nie składała).
Póki co było tylko otwarcie ofert więc każda plotka o zwycięzcy będzie bzdurą. Póki co trzeba czekać na oficjalne ogłoszenie wyniku przetargu.
sphinx - 26-09-2012, 18:59
Temat postu:
Newag dalej bez pracy:

http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/51informacja_o_wyborze_najkorzystniejszej_oferty.pdf
Sebcio - 26-09-2012, 20:52
Temat postu:
Pod względem że jeden producent większości pojazdów to mniejsze koszty utrzymania i napraw to dobrze.
tomasso86 - 26-09-2012, 23:45
Temat postu:
Sebcio napisał/a:
Pod względem że jeden producent większości pojazdów to mniejsze koszty utrzymania i napraw to dobrze.


To prawda pod warunkiem, że PRy same by naprawiały, a tego nie robią i kasę na tym łoi później PESA. Najtańsze w utrzymaniu sa niemodernizowane EN57, bo mechanik na szopie prawie wszystko z tym zrobi .. nawet nie wiecie ile wjewództwa kasiory PESIE ładują za naprawy, przeglądy ... itp

Dlatego takie pisanie jest pierdoleniem głupot. Pojazdy Pesy i Newagu niewiele się różnią, bo z tych samych podzespołów są składane. Inny kształt pudła, inne siedzenia ... rózni je tylko kosmetyka.
Sebcio - 30-09-2012, 14:46
Temat postu:
tomasso86, piszesz dość nie kulturalnie i niezbyt zgodnie z prawdą. Ujednolicanie taboru jest korzystne dla przedsiębiorstwa transportowego. Wbrew twojej opini produkty tych dwóch producentów różnią się między sobą. poza tym do każdego pojazdu trzeba przeszkolić zaplecze techniczne i maszynistów a to też kosztuje.
ibonek - 07-10-2012, 16:39
Temat postu:
tomasso86 napisał/a:
Sebcio napisał/a:
Pod względem że jeden producent większości pojazdów to mniejsze koszty utrzymania i napraw to dobrze.


To prawda pod warunkiem, że PRy same by naprawiały, a tego nie robią i kasę na tym łoi później PESA.

Żadna naprawa w okresie gwarancyjnym nie wchodzi w rachubę, póki co SA134 jak i EN57-3xxx są na gwarancji, więc jakiekolwiek grzebanie w bebechach grozi utratą papierów.

tomasso86 napisał/a:
Najtańsze w utrzymaniu sa niemodernizowane EN57, bo mechanik na szopie prawie wszystko z tym zrobi

Fakt, prostota budowy jak i "oblatanie w temacie" mechaników zdają tu egzamin, ale coraz trudniej się je naprawia, ponieważ mają swoje lata i części też do nich brakować zaczyna. To jeżeli o serwis chodzi. Sama eksploatacja już wychodzi gorzej: przestarzałe prądożerne silniki to główny mankament

tomasso86 napisał/a:
. .. nawet nie wiecie ile województwa kasiory PESIE ładują za naprawy, przeglądy ... itp
Większość tych maszyn jest objęta gwarancją, więc PESA naprawia je na swój koszt. Każda wizyta serwisantów o automatyczne wydłużenie okresu gwarancyjnego.

tomasso86 napisał/a:
Pojazdy Pesy i Newagu niewiele się różnią, bo z tych samych podzespołów są składane. Inny kształt pudła, inne siedzenia ... rózni je tylko kosmetyka.

Różnią się tak samo jak Volkswagen i Audi. Inne pudła, oprogramowanie, rozmieszczenie silników itp, itd. Nawet maszyny poszczególnych serii różnią się między sobą: np. Lubelskie i podkarpacki SA134. No i jak napisał Sebcio: szkolenia mechaników i maszynistów, zaplecze, diagnostyka.
Fajnie by było zobaczyć na naszych torach maszyny innych producentów, ale dobre jest także to, że w ogóle nowy tabor się pojawi. Bo tego już zaczyna brakować.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group