INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Koniec pociągów z Wodzisławia do Chałupek

MK_PŁASZÓW - 06-09-2012, 12:14
Temat postu: Koniec pociągów z Wodzisławia do Chałupek
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy znikną pociągi pasażerskie na trasie Wodzisław Śląski - Chałupki. Przyczyna? Zły stan torów i długi czas przejazdu.
Aktualnie między Wodzisławiem a Chałupkami istnieje 7 połączeń uruchamianych przez Przewozy Regionalne. Co ciekawe ich likwidacja zbiegnie się w czasie z przejęciem całości pracy przewozowej w regionie przez Koleje Śląskie. Choć przewoźnik zapowiada wzrost liczby uruchamianych pociągów w skali całego województwa z obecnych 500 do ok. 600 dziennie, na trasie z Wodzisławia Śląskiego do Chałupek pociągi samorządowej spółki nie pojawią się.

Więcej: Kurier Kolejowy
Lil_Peter - 06-09-2012, 12:59
Temat postu:
Tylko powiedzmy sobie szczerze... czy na odcinku Wodzisław Śl. - Chałupki frekwencja kiedykolwiek była wyższa niż 30%?
Leniwiec - 06-09-2012, 13:37
Temat postu:
Nowy przewoźnik chyba uważa że połączenia z Kędzierzyna i Raciborza wystarczą. Szkoda bo połączenie pozwalało w miarę szybko dostać się do Czech z Katowic i okolic. Z drugiej strony miło, że połączenia które zostały, będą prawdopodobnie przedłużone do Bohumina. Miejmy nadzieję że gdy ilość taboru powiększy się, to połączenia do Chałupek przez Rybnik powrócą, choćby w skróconej formie (Rybnik-Chałupki).
jackii - 06-09-2012, 16:08
Temat postu:
W założeniach ma być 1. para Racibórz - Chałupki, wszystkie pozostałe pojadą do Bogumina.
Na linii z Wodzisławia miały być pociągi po remoncie i deklarowanej Vmax na poziomie 80 km/h zamiast aktualnych 30 km/h.
Leniwiec - 06-09-2012, 16:42
Temat postu:
jackii napisał/a:
W założeniach ma być 1. para Racibórz - Chałupki, wszystkie pozostałe pojadą do Bogumina.
Na linii z Wodzisławia miały być pociągi po remoncie i deklarowanej Vmax na poziomie 80 km/h zamiast aktualnych 30 km/h.

Czyli mam rozumieć że pociągi wrócą po remoncie (który będzie nie-wiadomo-kiedy)?
jackii - 06-09-2012, 20:04
Temat postu:
Z tego co wiem, takie były plany. Zresztą w Wodzisławiu samorządowi na tych połączeniach zależy, więc tym bardziej można się spodziewać pociągów Katowice - Bogumin Cool
Lil_Peter - 06-09-2012, 20:30
Temat postu:
Ale Katowice - Bohumin przez Racibórz czy przez Wodzisław Śl.?
jackii - 06-09-2012, 20:42
Temat postu:
Przez Racibórz będzie można teraz dojechać Smile
Co do Wodzisławia, nic nie jest jeszcze przesądzone. Samorządowcy z tamtego rejonu prowadzą rozmowy z marszałkiem w sprawie tego połączenia. Piłka jest po stronie powiatu i UM.
Po remoncie, gdyby udało się osiągnąć czas przejazdu Katowice - Bogumin na poziomie 1,5 godziny, to przy sensownej współpracy z CD da się z tego zrobić naprawdę niezłą ofertę...
Islander - 06-09-2012, 21:19
Temat postu:
Bardzo dobrze,że nie będzie pociągów Wodzisław-Chałupki bo to jest już czysta kpina za państwowe pieniądze,żeby pociąg 16 km pokonywał w 40 minut...
Natomiast nie można też mówić,że Chałupki zostaną odcięte od świata,bo zyskają dodatkowe 4 pociągi z Raciborzem(więc stan taki sam ilościowo) ale poza jedną relacją(poranny z Chałupek i ostatni z Raciborza do Chałupek) pojadą wszystkie składy do Bohumina.Poza tym chciałbym przypomnieć że od grudnia na tej pipidówie stawać będzie międzynarodowy pociąg Praha-Moscow(przez Chałupki,Racibórz,Rybnik) bo właśnie tam będą dołączać wagony krajowe Intercity.
Poza tym z tego co słyszałem(info niepotwierdzone) to tą samą trasą przez śląsk(Chałupki,Racibórz,Rybnik) ma kursować jakiś nowy pociąg Intercity do Breclav...
Więc w sumie można się cieszyć.
Szkoda tylko,że Koleje Śląskie pocięły wszystkie połączenia Racibórz-Katowice na Racibórz-Rybnik i Rybnik-Katowice...
A i mieszkańcy innych województw zyskają,bo 3 połączenia do Bohumina będą z Kędzierzyna,obserwują relacje w pociągu Wrocław-Bohumin,który kiedyś funkcjonował myślę,że to będzie strzał w dziesiątką,bo dla wielu mieszkańców Opola czy Wrocławia dojechanie do Kędzierzyna TLK-ą(czy nawet PR) a następnie do Bohumina by wyruszyć w europe będzie cenowo bardziej chyba opłacalne niż jazda z Intercity...
jackii - 06-09-2012, 22:00
Temat postu:
Popieram, o ile KŚ nie wyskoczą z jakąś specjalną taryfą, czy też dopłatą za odcinek Chałupki - Bogumin Rolling Eyes
Dalej mówię, remont i połączenia via Wodzisław mogą być strzałem w dziesiątkę Laughing
@Islander, nikt nie mówi o odcięciu Chałupek. Samorząd wodzisławski martwi się (zresztą słusznie) likwidacją połączeń via Wodzisław, nie brakiem połączeń do Chałupek.
Lil_Peter - 06-09-2012, 22:07
Temat postu:
Ja to w obecnej sytuacji w regionie raciborsko-rybnickim widziałbym pociągi w relacjach Katowice - Wodzisław Śl./Racibórz. Takt na odcinku Katowice - Rybnik co godzinę + co drugi kurs do Raciborza i do Wodzisławia. Druga relacja to Kędzierzyn - Chałupki. Fajnie, jakby KŚ wpadły na taki pomysł w niedalekiej przyszłości...
MK_PŁASZÓW - 06-09-2012, 22:22
Temat postu:
jackii napisał/a:
W założeniach ma być 1. para Racibórz - Chałupki, wszystkie pozostałe pojadą do Bogumina


Czyli tabor KŚ dostaje pozwolenie wjazdu na czeskie tory? To jest ruch w dobrym kierunku i powinno się pójść dalej i do Bohumina (lub chociaż do Petrovic u Karvine) wydłużyć także pociągi od strony Zebrzydowic, oraz reaktywować odcinek Cieszyn - Český Těšín.
Jeśli współpraca polskich spółek samorządowych z kolejami czeskimi dalej by się tak układała, to może byłaby szansa na wpuszczenie polskiego szynobusu do Trutnova pod "banderą" Kolei Dolnośląskich. Razz
jackii - 06-09-2012, 22:48
Temat postu:
@MK_PŁASZÓW: Zakładam że mają/są w trakcie załatwiania formalności. W przeciwnym wypadku raczej nie umieściliby w założeniach pociągów relacji Kędzierzyn-Koźle - Bogumin (łącznie 3 pary) i Racibórz - Bogumin (łącznie 4 pary). Do Zebrzydowic planują parę z Czechowic-Dziedzic, więc jej przedłużanie chyba nie ma zbyt wielkiego sensu?
Fakt, jak zobaczyłem Bogumin to zacząłem się zastanawiać nad Czeskim Cieszynem. Być może - jeśli te zaplanowane 7 par przyniesie oczekiwany efekt - za jakiś czas zobaczymy pociągi w tej relacji?
Leniwiec - 06-09-2012, 23:03
Temat postu:
Jak już mówicie tak o przedłużaniu połączeń wgłąb Czech, to przydał by się pociąg do Ostrawy, najlepiej z Chałupek albo Katowic. Dzięki temu można by było uzyskać połączenia do Pragi oraz w wielu innych kierunkach. Pomysł z Czeskim Cieszynem też jest dobry, to denerwujące że pociągi nie mogą przejechać mostu na rzece by dojechać do dużo większego węzła kolejowego.
MK_PŁASZÓW - 06-09-2012, 23:06
Temat postu:
jackii, może wreszcie ktoś wkońcu pójdzie po rozum do głowy i pociągi przestaną kończyć bieg we wsiach typu Chałupki czy Zebrzydowice i zostaną wydłużone do Bohumina, który nie dość że jest miastem, to dodatkowo punktem przesiadkowym do wielu czeskich miast. Podobnie jest w przypadku Českiego Těšína.
jackii - 06-09-2012, 23:24
Temat postu:
MK_PŁASZÓW, przecież KŚ nie kończą w Chałupkach... Przedłużenie relacji Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice do Bogumina IMHO nie ma zbyt wielkiego sensu. Jeśli o Cieszyn chodzi, nie wiem czy to nie zasługa włodarzy miasta? Nie sprawiają wrażenia zainteresowanych pociągami, planowany "wysyp" pociągów Ciezyn zawdzięcza innym gminom leżącym wzdłuż linii kolejowej. To właśnie tamte gminy domagały się pociągów Confused
Znalazłem:
Cytat:
To odpowiedź na wspólne wystąpienie wójtów Chybia, Zebrzydowic oraz burmistrz Strumienia w sprawie przyszłości komunikacji kolejowej na Śląsku Cieszyńskim i założeń do nowego rozkładu jazdy pociągów.

Więcej

Leniwiec, Ostrawa wydaje się znacznie trudniejszym przedsięwzięciem.
sabatnik - 08-09-2012, 19:04
Temat postu:
Wczoraj jechałem do Czech p. Chałupki. Od Rybnika w pociągu było ok. 6 osób. W Chałupkach wysiadły już tylko 3-4.Rozumiem, że trasa jest tragiczna, ale jak się inaczej dostanę do Czech koleją? Wcześniej dojeżdżałem do Cieszyna, teraz już się nie da. Zostaną tylko busy, których nie uznaję (PKS Cieszyn w likwidacji).
jackii - 08-09-2012, 21:13
Temat postu:
sabatnik, połączenia do Cieszyna mają być skomunikowane z Wisłą w Zabrzegu. Drugą opcją jest Racibórz - Bogumin.
sabatnik - 10-09-2012, 20:24
Temat postu:
Z tym Cieszynem, to uwierzę, jak zobaczę. A Racibórz dla mnie zupełnie nie po drodze (zresztą Chałupki też nie bardzo), bo jestem spod Krakowa. Niemniej czekam na nowy rozkład z nadzieją.
jackii - 10-09-2012, 21:37
Temat postu:
sabatnik, a Zebrzydowice?
acmechb - 22-09-2012, 12:13
Temat postu:
Jeżeli komunikacja kolejowa na odcinku Wodzisław - Chałupki w obecnym stanie technicznym jest nieopłacalna nawet szynobusem (osobiście wątpie w to, bowiem komunikacja komunikacja z definicji jest niedochodowa), to ZAMIAST pociagu marszałek powinien ZAPEWNIĆ KKA (kolejową komunikację autobusową), oczywiście skomunikowaną z pociągami na stacjach Chałupki i Rybnik. Byłby to także sposób na zatrzymanie odpływu pasażerów z tego regionu. Wiadomo ... jak ktoś już zainwestuje w samochód to nie prędko przesiądzie sie z powrotem do pociągu i przy okazji jeszcze bardzie zapchane będą drogi i ulice w naszych miastach. W ten sposób skutecznie wygaszono pobyt i zamknięto komunikacje na wielu liniach kolejowych w regionie. ..

Kto na tym korzysta? Niewątpliwie szeroko pojęty przemysł motoryzacyjny, który w dobie kryzysu ma się nie najlepiej i każda osoba, która kupi samochód (nawet używany) i będzie zmuszona kupować paliwo, ogumienie, serwisować pojazd jest bezcenna...A i Panstwo zarobi na dodatkowych podatkach np. akcyzie zawartej w paliwie. NIE BĄDŹMY NAIWNI. Od 20 lat wygasza się komunikację publiczną w naszym nieszczęsnym kraju. Skoro komunikacja jest dotowana z podatków, czy wielkość podatków zmalała w tym czasie? Gdzie idą w takim razie te pieniądze? Kto je bierze, skoro nie dopłaca się już tyle do komunikacji publicznej? A może dzięki temu Państwo dopłaca do cen paliwa? W USA benzyna jest blisko o połowe tańsza niż w Polsce, bo komunikacja publiczna została praktycznie zlikwidowana... Nasze kieszenie się jedynie skutecznie się drenuje , a umysły skutecznie ogłupia hasełkami o kolei wielkich prędkości czy o "przyjaznej" Kolei śląskiej z pięknym nowoczesnym taborem. Zobaczymy w nowym roku jakimi złomami sprowadzonymi z zagranicy będziemy jeździć (tam gdzie będą jeszcze jeżdzić pociągi) i w jakim ścisku. Szynobus to jednak nie pojemny EZT.

Czas przejrzeć na oczy...
jackii - 24-09-2012, 21:46
Temat postu:
Niestety, w tej chwili na większości linii szynobus jest wystarczający. Po co puszczać ezeta? Co do złomów, jeździłem za granicą "złomami", które miały po jakieś 70 lat i o ile nie miały drewnianych ławek - na pewno znacznie lepiej się nimi jeździło niż 30. letnimi EN57 Sad
Wszystko zależy od utrzymania...

Prosiłbym o informacje, jak ma to "przejrzenie na oczy" wyglądać? Jak rozumiem, to puszczanie kibla by przewiózł 5 osób?
prapak - 25-09-2012, 17:02
Temat postu:
Koleje Śląskie oficjalnie likwidują linię Wodzisław Chałupki. Spółka przejmuje schedę po PR w tym co umiało najlepiej, w likwidacji. KS to PR bis.

[ Dodano: 25-09-2012, 17:12 ]
Nie dajmy zlikwidować kolejnej linii na śląsku!!! Strajkujmy przed siedzibą Kolei Śląskich. Jeżeli zbierzemy odpowiednią ilość osób to może coś z tego wyjść. Prowadźmy kampanię informacyjną na terenie Katowic i namawiajmy do tego by ludzie się do nas przyłaczyli. Weźmy wieże i głośniki i puśmy tak głośno by Warzesze i Worachowi umilić życie. Nie dajmy się, bądźmy społeczeństwem obywatelskim!!! Precz z komuną, precz z KŚ!!

[ Dodano: 25-09-2012, 17:16 ]
Już na śląsku zlikwidowano tak ważne linie jak:
-Bielsko Biała- Cieszyn
-Żywiec-Sucha Beskidzka
Ja się pytam w jakim celu zostało powałane KŚ bo z tego co pamiętam miało jeździć na liniach na których nie może PR a tu co nie dola że KŚ wybiera najbardziej opłacalne linie to jeszcze kontynuuje dzieło likwidacji, a do tego nic nie reaktywuje no może oprócz Gliwice-Bytom ale to tylko pod publikę.
Exsimus - 25-09-2012, 17:43
Temat postu:
Cytat:
Już na śląsku zlikwidowano tak ważne linie jak:
-Bielsko Biała- Cieszyn


Jestem z Cieszyna i bardzo bym chciał, żeby pociągi do Bielska jeździły, ale na co skoro pojadą one ok 1h 15 minut podczas gdy przejazd autem zajmuje mniej jak połowę z tego. Jeżeli czas jazdy wyniósłby ok godziny jestem za.

Co do Chałupek to nie mi się wypowiadać, bo to nie moje rejony.
prapak - 25-09-2012, 17:57
Temat postu:
busy z Bielska do Cieszyna jadą 1:05 h, a gdyby EZT na tej linii zastąpić 1 członowym lekkim szynobusem o z pewnością jechałby on ok 1 h czyli krócej niż bus, lekki szynobus może jechać na linii szybciej niż EZT z uwagi na jego mniejszy wpływ na torowisko, szybciej także przyspiesza i zwalnia. Taki czas jazdy można by uzyskać bez specjalnej modernizacji linii.
isaak - 25-09-2012, 19:08
Temat postu:
Tym bardziej że do Goleszowa jest wyremontowany tor, szkoda tylko że PLK nie chce remontować linii tylko dlatego że coraz mniej pociągów jeździ... a nie widzą tego że poprawa jakości linii przyciągnie pasażerów
brakuje połączeń jak kiedyś Wisła-Goleszów, gdzie dalej skomunikowane były na Cieszyn, Bielsko czy do Zebrzydowic, przez lata likwidowali połączenia a teraz trudno przeciętnemu kowalskiemu wytłumaczyc że pociąg to jakaś alternatywa dla Busa, do Wisły pociag od nowego rozkladu ma jeździć 2h a wśród mieszkańców się utarło że pociąg jedzie 3h i autobus 1h40min... i ciężko wytłumaczyć
Co do waszej linii to to samo co z linią do wysły średnia prędkość 30km/h a na obiektach inżynieryjnych 10km/h
prapak - 25-09-2012, 20:05
Temat postu:
dużo połączeń uwalili:
np. Tarnowskie Góry-Kolonowskie-Opole
Katowice-Kłobuck-Zduńska Wola (Kłobuck stracił dostęp do kolei)
jackii - 25-09-2012, 20:43
Temat postu:
prapak, za te połączenia podziękuj naszemu rządowi. To ich zasługa, dzieki choremu prawu mamy to, co mamy. Opole mnie nie dziwi, w czerwcu już chyba wycięli Częstochowę? Od grudnia mają być kolejne cięcia...
W sumie, jak na razie przyszłoroczny rozkład w śląskim zapowiada się wspaniale na tle sąsiadów - gdzie oprócz śląskiego nie będzie sporych cięć?
gajdzik - 25-09-2012, 21:07
Temat postu:
Polecam artykuł:
http://www.srkgs.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=369:co-z-lini-wodzisaw-lski-chaupki&catid=38:artykuy

W piśmie jasno widać, że UMWŚ nie prowadzi żadnej polityki transportowej. O wszystkim decydują KŚ.
Tomasz - 25-09-2012, 22:25
Temat postu:
To jest jakiś absurd. W Wodzisławiu jeździ pociąg 30km/h i likwidują. A do Trzebini pociąg jeździ 20km/h i pociąg co godzinę - a ludzi też mało jeździ? Przypadek?
jackii - 25-09-2012, 22:36
Temat postu:
Tomasz, śląskie w tym roku nie chce połączenia Katowice - Kraków. Będzie obsługiwane przez PR(zwyciężcę przetargu na przewozy) na życzenie UMWM. I nie wiem czy będzie jeździł co godzinę. W przetargu UMWM zapisał 7 par pociągów.
Leniwiec - 25-09-2012, 22:43
Temat postu:
Ale ludzie, czemu tak bardzo płaczecie nad tą linią? Przecież tam praktycznie nie ma podróżnych. Jak mam mieć dodatkową parę pociągów Rybnik-Katowice to wolę to niż połączenie do Chałupek gdzie jeździ średnio 5 pasażerów. Jedyne o co teraz warto walczyć to o modernizację tego szlaku, może PLK ustąpi pod naciskiem ludzi. Dopiero potem można reaktywować połączenia do Chałupek(Bogumina) oraz myśleć nad sensem połączeń Rybnik(Katowice)- Ostrawa. Tutaj trzeba myśleć racjonalnie, KŚ nie ma nieograniczonych zasobów.
Teraz czekam na falę krytyki ze strony wielkich obrońców linii Wodzisław-Chałupki
jackii - 25-09-2012, 22:46
Temat postu:
Koleje Śląskie nie pojadą na linii Wodzisław - Chałupki

Przewoźnik od grudnia nie planuje uruchomienia pociągów na linii Wodzisław Śląski – Chałupki i Chałupki – Bohumin. Jedyną przyczyną decyzji jest – jak tłumaczą Koleje Śląskie – fatalny stan torów.



Od grudnia Koleje Śląskie zajmą się organizacją wszystkich przewozów pasażerskich w woj. śląskim. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, przewoźnik nie uruchomi połączeń na linii Wodzisław Śląski – Chałupki i Chałupki – Bohumin.

– To przede wszystkim fatalny stan infrastruktury. W efekcie przy ograniczeniach prędkości do 30 km/h uruchamianie pociągów nie ma większego sensu – ani dla pasażerów, którzy w tej sytuacji z pewnością wybiorą autobus lub samochód, a w konsekwencji dla przewoźnika, który woziłby powietrze – tłumaczy Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 158 Rybnik Towarowy – Chałupki oraz odcinka linii nr 140 od stacji Rybnik do stacji Rybnik Towarowy znajduje się obecnie na liście rezerwowej. Wstępnie zabezpieczono na jej wykonanie ok. 140 mln zł. Pojawiły się jednak wątpliwości co do zasadności projektu właśnie z uwagi na brak połączeń kolejowych w nowym rozkładzie jazdy.

– Oczywiście, jeżeli PKP PLK podejmą niezbędne działania remontowe i modernizacyjne, w wyniku których prędkość na szlaku wzrośnie przynajmniej do 80 km/h, wtedy linia ta odzyska dla mieszkańców i przewoźników – w tym dla nas – znaczenie komunikacyjne – dodaje Adam Warzecha.

Źródło: Rynek Kolejowy



Leniwiec, też zastanawiam się nad Ostrawą, a właściwie nad jej sensem ekonomicznym.
prapak - 26-09-2012, 07:50
Temat postu:
Skoro o frekwencję chodzi to na Bytom Gliwice była gorsza a ją reaktywują. Nie mówcie że na Katowice Kraków jeździ mało osób bo to nie prawda. Jeżdżę tą linią i zapełnienie jest ponad 100%.Ludzie stoją w pociągach.

[ Dodano: 26-09-2012, 08:00 ]
Frekwencja jest też słaba na Czechowice Dz. Zebrzydowice/Cieszyn ostatnio jak jechałem naliczyłem 5 osób, a jakoś KŚ zwiększa tam ilość pociągów.
jackii - 26-09-2012, 10:17
Temat postu:
prapak, ale na tej cieszyńskiej linii zależało lezącym wzdłuż niej samorządom (poza Cieszynem), tam cały czas "piłowali" w UM o zwiększenie ilości pociągów. Fakt, PR wycięły na tej linii pociągi dość nieudolnie...
Z tą linią Gliwice - Bytom bym się wstrzymał na razie - obiecywali na niej przystanki, by miała sens. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Exsimus - 26-09-2012, 10:23
Temat postu:
Cytat:
Frekwencja jest też słaba na Czechowice Dz. Zebrzydowice/Cieszyn ostatnio jak jechałem naliczyłem 5 osób


Przy tak powalającej obecnie ofercie przewozowej to nie dziwota, że 5 osób jeździ. Do czasu do kiedy rozkład na trasie Czechowice - Cieszyn był normalny nominalnie w pociągach jeździło od 28 do 106 osób średnio wychodziło 47 osób na skład. Wszystko zależało od pory. Teraz ludzie kolej mają głęboko w poważaniu no bo co to za śmieszny rozkład przyjazd do Cieszyna 7.28, odjazd 14.20 to marnotrawienie publicznych pieniędzy. Dla mnie pociąg, który na całym odcinku ma mniejszą wymianę podróżnych niż 20 osób nie ma sensu...
prapak - 26-09-2012, 13:37
Temat postu:
Zgodze się ale nie mówcie, że przy sensownym rozkładzie jazdy w relacji Rybnik-Radlin-Wodzisław Śl- Chałupki-Bohumin (powiedzmy 7 par) nie byłoby ludzi bo w to mi się nie chce wierzyć.
Leniwiec - 26-09-2012, 14:06
Temat postu:
prapak napisał/a:
Zgodze się ale nie mówcie, że przy sensownym rozkładzie jazdy w relacji Rybnik-Radlin-Wodzisław Śl- Chałupki-Bohumin (powiedzmy 7 par) nie byłoby ludzi bo w to mi się nie chce wierzyć.


No teraz są 4 pary i jest tragicznie. Chcesz powiedzieć że po dodaniu dodatkowych 3 par pociągów ludzie zaczną tłumami wskakiwać do pociągu? Ja na miejscu KŚ zamiast starać się o linię Chałupki-Wodzisław wolał bym myśleć nad przywróceniem ruchu na linii Gliwice-Rybnik albo Cieszyn-Bielsko... Moim zdaniem nawet połączenie Gliwice-Katowice przez Zabrze Makoszowy miało by wyższą frekwencję od Chałupki-Wodzisław.
prapak - 26-09-2012, 14:16
Temat postu:
Powinna poprawić się frekwencja, bo pociąg będzie jeździł częściej tym samym ludzie jeżdżący do pracy czy szkoły do Rybnika będą mogli wreszcie z niego skorzystać przy obecnym rozkładzie jazdy nie jest to możliwe. Dodatkowo wydłużenie pociągów do Bohumina też zwiększy frekwencję, Czesi lubią jeździć do Polski na zakupy więc chętnie skorzystają, dla Polaków natomiast Bohumin byłby punktem przesiadkowym na pociągi do Pragi czy Ostrawy
Leniwiec - 26-09-2012, 14:25
Temat postu:
Na pewno frekwencja po dodaniu 3 pociągów nie skoczy o 400-500%... a tyle mniej więcej trzeba by było.
prapak - 26-09-2012, 14:36
Temat postu:
Wiele zresztą ogryzków nie ma sensu dlaczego np. pociągi relacji Oświęcim-Czechowice Dz. nie kończą biegu w Bielsku Białej, przecież gdyby kończyły frekwencja porpawiła by się dwukrotnie,
podobnie z relacją Cieszyn-Czechowice Dz. gdyby dojeżdżała do Katowic frekwencja też by się poprawiła tak samo pociągi Rybnik- Pszczyna powinny kończyć bieg w Bielsku Białej.
Możemy dywagować, ale my tej sytuacji nie zmienimy.
Powinny być pełne relacje:
REL.1 Bohumin-Chałupki-Wodzisław-Radlin-Rybnik-Żory-Pszczyna-Bielsko Biała (7 par)
REL 2 Racibórz-Rydułtowy-Rybnik-Orzesze-Mikołów-Katowice (18 par)
REL 3 Czeski Cieszyn-Cieszyn-Zebrzydowice-Czechowice Dz.- Pszczyna-Katowice (7 par)
REL 4 Czeski Cieszyn-Cieszyn-Skoczów-Jasienica-Bielsko Biała-Łodygowice-Żywiec-Jeleśnia-Sucha Beskidzka (7 par)
i wtedy te linie mogłyby odżyć, a Koleje Śląskie w ogóle nie mają pomysłu na transport zbiorowy w województwie.

[ Dodano: 26-09-2012, 15:24 ]
Dalej widziałbym relacje Katowice-Chorzów-Bytom- Tarnowskie Góry-Kłobuck-Chorzew Siemkowice (7 par) (reaktywacja odcinka Tarnowskie Góry-Kłobuck-Chorzew Siemkowice)
nie podobają mi się ogryzki w stylu Katowice-Tarnowskie Góry Krzepice głupota!!! Lepiej byłoby po prostu Katowice-Chorzów- Bytom-Tarnowskie Góry-Krzepice-Wieluń (7 par)
Katowice-Chorzów-Bytom-Tarnowskie Góry-Lubliniec-Kluczbork (7 par) i mamy na odc. Katowice-Tarnowskie Góry fajny rozkład (21 par w szczycie co pół godziny poza nim co godzinę)
i taki rozkład miałby sens!!!

Osobiście uważam, że liniami o największym potencjale na śląsku są Gliwice-Katowice- Częstochowa, Katowice- Bielsko Biała-Zwardoń, Racibórz-Rybik-Katowice, Katowice-Chorzów-Bytom-Tarnowskie Góry, Katowice-Kraków (międzyregionalna), Katowice-Opole (międzyregionalna) i o nie trzeba dbać. Very Happy
jackii - 26-09-2012, 15:49
Temat postu:
prapak, kwestia pieniędzy. Opole na pewno nie jest zainteresowane bezpośrednim połączeniem z Katowicami, Kraków jest zainteresowany więc będzie.
Co do pomysłów - skąd na to kasę? Powinniśmy się cieszyć, że możemy dyskutować, gdzie przyda się więcej pociągów. W innych województwach dyskutują co idzie do piachu...
Leniwiec - 26-09-2012, 16:02
Temat postu:
prapak, trzeba też pamiętać że pasażerowie nie wrócą do pociągów z dnia na dzień. Moim zdaniem, ilość pociągów trzeba zwiększać stopniowo jednocześnie powoli udoskonalać ofertę i promocje. Inaczej może to skończyć jak wielka SKR... nie dość że pociągi tam odwołują to jeszcze pasażerów jest mało, szczególnie na odcinku Katowice-Sosnowiec... około 20 pociągów to za dużo jak na wiele linii, pociąg co godzinę zdecydowanie wystarczy...
prapak - 26-09-2012, 17:47
Temat postu:
Trzeba stopniowo przyzwyczajać ludzi do kolei przez stworzenie im dobrych relacji i stabilnego rozkładu jazdy, to jest najważniejsze, czy wiesz , że po reaktywacji żeby połączenie odzyskało pasażerów potrzeba 9 miesięcy przekonywania do niego ludzi by zmienić ich przyzwyczajenia. Zreszta jak np. poł Czechowice Dz.-Cieszyn ma być atrakcyjne dla pasażerów skoro nie jest połączone z żadną dużą aglomeracją, jestem pewny, że gdyby pociągi jeździły z Katowic to ludzie do Cieszyna by się wybrali przecież to miasto jest piękne. Robiłem kiedyś liczenie pasażerów na tej linii i Cieszynka z Katowic wiozła 120-200 osób z czego 30% wysiadało w Zebrzydowicach,reszta w Cieszynie a ogryzki Czechowice Dz.-Zebrzydowice/Cieszyn albo wiozły 5 osób albo 20 z czego 14 to byli kolejarze dojeżdżający do taborowozowni PKP Cargo a wtedy na tej trasie jeździło dużo pociągów, bo to było jeszcze przed likwidacją Cieszynki.

[ Dodano: 26-09-2012, 18:01 ]
Pasażerowie nie chcą się przesiadać. Chcą mieć bezpośrednie połączenia. Każde zmuszenie do przesiadki zmniejsza frekwencje. Postępowanie Kolei Śląskich doprowadzi do jeszcze większej marginalizacji transportu na śląsku. Spokałem się z opiniami ludzi, że wolą jechać taksówką niż z dwoma przesiadkami pociągiem albo w ogóle nie ruszać się z domu i wspominają lata 70-80 kiedy pociągi w większości były bezpośrednie jako cudowne.
Leniwiec - 26-09-2012, 18:14
Temat postu:
A ja mam takie pytanie z innej beczki... Wie ktoś jak frekwencja na linii Racibórz-Chałupki i frekwencja w REGIO "Rumcajs" w relacji Opole Gł - Bogumin? Tak dla porównania. Chcę po prostu wiedzieć ile osób dojeżdża do Raciborza a ile do Rybnika.
Exsimus - 26-09-2012, 18:30
Temat postu:
Raz jechałem w tygodniu pierwszym REGIO w kierunku Raciborza z Chałupek i do Raciborza zapełnienie pięknie rosło ok 60 osób w pociągu.
jackii - 26-09-2012, 22:31
Temat postu:
prapak, połączenia z Cieszyna mają być skomunikowane z Wisłą w stronę Katowic. Jeśli o przesiadki chodzi, za granicą jakoś nikomu to nie przeszkadza, wielokrotnie jeździłem w ten sposób. Kwestia przyzwyczajenia i sensownego ułożenia przesiadek?
prapak - 27-09-2012, 06:51
Temat postu:
Może wy jako fani kolei się lubicie przesiadać, ale normalni ludzie tego nie znoszą. Kogokolwiek zapytasz się czy na krótkich odcinkach pojedzie z przesiadką ten cię wyśmieje.
mike_sc3 - 27-09-2012, 09:09
Temat postu:
Sensowne przesiadki jak najbardziej są do zaakceptowania. Ale tylko sensowne - drzwi w drzwi i góra 5 min oczekiwania między przyjazdem jednego składu a odjazdem drugiego.

Ale w naszym świecie, gdzie opóźnienia są normą a nie jednorazowym incydentem, a takty na większości linii są co najmniej godzinne to nie da rady.
prapak - 27-09-2012, 09:29
Temat postu:
I najlepiej byłoby to ułożyć tak
REL.1 Bohumin-Chałupki-Wodzisław-Radlin-Rybnik-Żory-Pszczyna-Bielsko Biała (7 par)
REL 2 Kuźnia Raciborska-Racibórz-Rydułtowy-Rybnik-Orzesze-Mikołów-Katowice (18 par)
REL 3 Czeski Cieszyn-Cieszyn-Zebrzydowice-Czechowice Dz.- Pszczyna-Katowice (7 par)
REL 4 Czeski Cieszyn-Cieszyn-Skoczów-Jasienica-Bielsko Biała-Łodygowice-Żywiec-Jeleśnia-Sucha Beskidzka (7 par)
REL 5 Katowice-Chorzów-Bytom- Tarnowskie Góry-Kłobuck-Chorzew Siemkowice (7 par) (reaktywacja odcinka Tarnowskie Góry-Kłobuck-Chorzew Siemkowice)
REL 6 Katowice-Chorzów- Bytom-Tarnowskie Góry-Krzepice-Wieluń (7 par)
REL 7 Katowice-Chorzów-Bytom-Tarnowskie Góry-Lubliniec-Kluczbork (7 par) i mamy na odc. Katowice-Tarnowskie Góry fajny rozkład (21 par w szczycie co pół godziny poza nim co godzinę)
i taki rozkład miałby sens!!!
REL 8 Opole- Pyskowice-Otulin-Gliwice-Katowice-Zawiercie-Częstochowa (32 pary)
REL 9 Katowice-Kraków (18 par)
REL 10 Cadca-Zwardoń-Żywiec-Bielsko Biała-Pszczyna-Katowice (18 par)
REL 11 Żywiec-Bielsko Biała- Kozy- Kęty-Wadowice (7 par)
REL 12 Katowice-Nowy Bieruń-Oświęcim-Czechowice Dziedzice-Bielsko Biała (7 par)
REL 13 Katowice-Sławków-Bukowno-Olkusz (7 par)
REL 14 Katowice-Pszczyna-Wisła Głębce (7 par)
REL 15 Bieruń-Tychy-Katowice- Sosnowiec (32 pary)
REL 16 Częstochowa-Radomsko (7 par)
REL 17 Częstochowa-Koniecpol (7 par)
REL 18 Chałupki-Racibórz-Kędzierzyn Koźle (7par)
REL 19 Częstochowa-Lubliniec-Pawonków-Opole Główne (7 par)
Rel 20 Tarnowskie Góry - Kolonowskie- Opole Główne (7 par)
REL 21 Częstchowa-Dąbrowa Górnicza-Jaworzno-Kraków (3 pary)
REL 22 Bytom-Gliwice-Rybnik (7 par)
danio - 27-09-2012, 10:13
Temat postu:
@mike_sc3

Podstawą są takie przesiadki , które są zagwarantowane . Najlepiej bez zgłaszania kierownikowi.
Z moich obserwacji wynika , że ludzie wolą poczekać te 30 minut , ale żeby mieć pewność ze zdążą .
Bardzo też nie lubią zgłaszać przesiadek . Nieraz muszę ich wyganiać przez telefon do kierownika .
Bo oni są na tyle wygodni , że chcieliby ..... numer do kierownika pociągu . Tak , tego który siedzi 2 wagony dalej .
To jest mentalność Polaków . Ja nieraz parę minut tłumaczę , nawet młodym , że mają iść zgłosić i basta.
Tak ma większość podróżnych .
jackii - 27-09-2012, 13:01
Temat postu:
prapak, fajne marzenia Smile
Oczywiście nierealne, nawet w mazowieckim nie da się takich relacji zrobić Wink

danio, zgadzam się, podstawą są przesiadki wpisane w rozkład. Ja również, gdybym miał chodzić i prosić o przesiadkę, nie skorzystałbym z pociągu.
Leniwiec - 27-09-2012, 14:48
Temat postu:
Exsimus napisał/a:
Raz jechałem w tygodniu pierwszym REGIO w kierunku Raciborza z Chałupek i do Raciborza zapełnienie pięknie rosło ok 60 osób w pociągu.

Czyli wszystko jasne. Ludzie jeżdżą ale w stronę Raciborza gdzie jest o wiele bliżej.... A teraz z tego co pamiętam to ma o wiele więcej pociągów jeździć w Stronę Kędzierzyna co dobrze rokuje tamtej linii. Ja na miejscu KŚ i PLK poprawił bym ofertę na linii do Raciborza(Kędzierzyna) niż pakował forsę w pociągi które będą woziły po 5-20 ludzi.
sympatyk - 27-09-2012, 16:31
Temat postu:
jackii napisał/a:
[b]Koleje Śląskie nie pojadą na linii Wodzisław - Chałupki

Przewoźnik od grudnia nie planuje uruchomienia pociągów na linii Wodzisław Śląski – Chałupki i Chałupki – Bohumin. Jedyną przyczyną decyzji jest – jak tłumaczą Koleje Śląskie – fatalny stan torów.
Od grudnia Koleje Śląskie zajmą się organizacją wszystkich przewozów pasażerskich w woj. śląskim. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, przewoźnik nie uruchomi połączeń na linii Wodzisław Śląski – Chałupki i Chałupki – Bohumin.


Nikt tego tu jeszcze nie napisał więc pozwolę sobie zapytać: Czy to oznacza że od strony Raciborza/Kedzierzyna Koźla także nie będzie międzynarodowych pociągów do Bohumina?
mike_sc3 - 27-09-2012, 18:28
Temat postu:
danio napisał/a:
@mike_sc3

Podstawą są takie przesiadki , które są zagwarantowane . Najlepiej bez zgłaszania kierownikowi.
Z moich obserwacji wynika , że ludzie wolą poczekać te 30 minut , ale żeby mieć pewność ze zdążą .
Bardzo też nie lubią zgłaszać przesiadek . Nieraz muszę ich wyganiać przez telefon do kierownika .
Bo oni są na tyle wygodni , że chcieliby ..... numer do kierownika pociągu . Tak , tego który siedzi 2 wagony dalej .
To jest mentalność Polaków . Ja nieraz parę minut tłumaczę , nawet młodym , że mają iść zgłosić i basta.
Tak ma większość podróżnych .


Kiedyś zgłaszałem.. Albo próbowałem. To albo musiałem ukrywać, że chcę na Dańdówkę ("a to nie lepiej tramwajem z Głównego") a raz było tak, że kierownik poprosił abym był świadkiem jak próbuje się dodzwonić do kierowniczki ruchu, oczywiście się nie dodzwonił i zaczął klnąć na nią przy mnie... Od tego czasu nawet mi się nie chce iść zgłaszać, bo z mentalnością po drugiej stronie też różnie bywa...

A na trasie lokalnej 30 min oczekiwania na przesiadkę jest nie do zaakceptowania.
Anonymous - 27-09-2012, 18:32
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
jackii napisał/a:
[b]Koleje Śląskie nie pojadą na linii Wodzisław - Chałupki

Przewoźnik od grudnia nie planuje uruchomienia pociągów na linii Wodzisław Śląski – Chałupki i Chałupki – Bohumin. Jedyną przyczyną decyzji jest – jak tłumaczą Koleje Śląskie – fatalny stan torów.
Od grudnia Koleje Śląskie zajmą się organizacją wszystkich przewozów pasażerskich w woj. śląskim. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, przewoźnik nie uruchomi połączeń na linii Wodzisław Śląski – Chałupki i Chałupki – Bohumin.


Nikt tego tu jeszcze nie napisał więc pozwolę sobie zapytać: Czy to oznacza że od strony Raciborza/Kedzierzyna Koźla także nie będzie międzynarodowych pociągów do Bohumina?


Będą. Ale na ciągu Kędzierzyn-Bogumin a nie na bujajce Wodzisław-Chałupki. Ale powód nie prowadzenia ruchu po linii jest bardziej prozaiczny - brak taboru Śmiech Tak naprawdę PLK jest w stanie utrzymać linię na te 50-60 km/h, pod warunkiem utrzymania ruchu.
Exsimus - 29-09-2012, 20:13
Temat postu:
Cytat:
Ale powód nie prowadzenia ruchu po linii jest bardziej prozaiczny - brak taboru


Powód jest jeszcze bardziej prozaiczny odcinek ten wyleciał na tej samej zasadzie co odcinek z Tarnowskich Gór do Zawadzkich...
jackii - 29-09-2012, 22:02
Temat postu:
Exsimus, można o więcej informacji poprosić? Jakoś nie widzę zbieżności?
Exsimus - 29-09-2012, 22:46
Temat postu:
Słaba frekwencja. Na Śląsku poza odcinkiem linii kolejowej między Orzeszem Jaśkowicami, a Rybnikiem jeździłem wszędzie i o różnych porach roku i dnia i wiem jaka jest frekwencja, ba mógłbym nawet zrobić ranking linii od tej najbardziej frekwencyjnej do tej najmniej frekwencyjnej...
gajdzik - 29-09-2012, 23:05
Temat postu:
Całkowicie się zgadzam z Virakocha. Faktycznym powodem jest brak taboru i związanej z tym możliwości zobiegowania pociągów do Chałupek. Długi czas jazdy wymuszałby użycie dodatkowego szynobusu. To jest jedyny prawdziwy powód.

Frekwencja? Akurat tym to Śląski Urząd Marszałkowski się wogóle nie przejmuje. Oni podpisują wszystko co powiedzą Koleje Śląskie (a szczególnie najlepszy szpec od rozkładów jazdy na świecie). UMWŚ nie prowadzi żadnej polityki transportowej, czego dowodem jest pismo. Całą sferę zrzucił na Koleje Śląskie co jest niezgodne z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym.
jackii - 29-09-2012, 23:40
Temat postu:
Oj, skończcie już z tym pismem...
Nudne się staje czytanie przy każdej okazji o tym piśmie. Wydaje się, że w województwie mamy ważniejsze problemy z koleją, niż jedna linia z kiepską frekwencją. A jakoś innych pism nikt nie pokazuje...
gajdzik - 29-09-2012, 23:49
Temat postu:
Zaręczam Cię, że niedługo inne pisma się pokażą Smile
jackii - 30-09-2012, 17:13
Temat postu:
No i świetnie, jest sporo problemów z koleją w śląskim Sad
hades - 27-11-2012, 14:32
Temat postu:
Towarzystwo Entuzjastów Kolei zaprasza na pożegnanie linii Wodzisław - Chałupki.
Więcej informacji na stronie TEK
prapak - 27-11-2012, 14:47
Temat postu:
Linia została wycofana z powodu zbyt małej liczby szynobusów i ciasnych obiegów, a nie frekwencji. Prawdopodobnie przywrócą ją w rozkładzie jazdy 2013/2014
sympatyk - 08-04-2013, 13:30
Temat postu:
60 tys. na projekt peronu Wodzisław Śląski Centrum.

Dostęp mieszkańców do komunikacji kolejowej i alternatywa dla komunikacji autobusowej – takie m.in. korzyści ma przynieść budowa przystanku kolejowego w centrum Wodzisławia Śląskiego.

W 2012 roku radni Rady Miejskiej wystosowali do marszałka województwa śląskiego oraz parlamentarzystów apel o podjęcie działań w celu przeprowadzenia ponownej weryfikacji i odstąpienia od niekorzystnej decyzji polegającej na planowanym wyłączeniu z eksploatacji linii kolejowej nr 158 relacji Wodzisław Śląski – Chałupki.

Tuż po tym, z Urzędu Miasta w Wodzisławiu Śląskim wyszło pismo do dyrekcji Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych, w którym prezydent Mieczysław Kieca przedstawił uzasadnienie budowy nowego przystanku w centrum miasta.

- Z pomocą członków Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska przygotowaliśmy trzy warianty budowy nowego przystanku. Zależało mi, aby przeanalizowano możliwości i stwierdzono, który wariant jest możliwy do realizacji – mówi prezydent Mieczysław Kieca.

Zgodnie z otrzymaną informacją istnieje możliwość wykonania nowego peronu jednokrawędziowego przy istniejącym torze, z możliwością zatrzymywania się pociągów pasażerskich jadących w i z kierunku Olzy i Chałupek przy założeniu, iż miasto opracuje i sfinansuje wykonanie dokumentacji projektowej włącznie z uzyskaniem decyzji administracyjnych, niezbędnych dla budowy peronu i infrastruktury z nim związanej. W myśl tych założeń miasto sfinansuje też budowę infrastruktury w postaci dojazdów i dojść do peronu z zachowaniem wymogów dla osób niepełnosprawnych.

W związku z tym na sesji Rady Miejskiej prezydent Kieca zaproponował radnym zabezpieczenie 60 tys. zł na przygotowanie dokumentacji projektowej. Radni Rady Miejskiej pozytywnie przyjęli projekt zmian w budżecie. Tym samym rozpoczęła się oficjalnie procedura budowy nowego przystanku kolejowego w centrum.

- Budowa peronu Wodzisław Śląski Centrum zakłada zastąpienie komunikacją kolejową obecnej autobusowej linii E-3 – mówi Adam Gajda ze Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska.

Projekt budowy nowego przystanku ma szanse być składową dużego projektu realizowanego pn. "Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 140 i 158 na odcinku Rybnik-Chałupki". Realizacja tego projektu przewidywana jest na lata 2014-2015 ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, stanowiącego część Narodowej Strategii Spójności.

- Dogodny dostęp do komunikacji kolejowej jest wielką szansą zarówno dla mieszkańców, jak i dla samej kolei - dodaje prezydent Mieczysław Kieca. - Wierzę, że uzasadnione będzie stworzenie większej liczby kursów. Zrobię wszystko, aby nasze miasto było bardzo dobrze skomunikowane.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13449/60-tys-na-projekt-peronu-Wodzislaw-Slaski-Centrum.html
marlen74 - 26-04-2013, 12:40
Temat postu:
Oto bardzo pozytywna informacja !!! http://www.rynek-kolejowy.pl/44850/_Jest_zielone_swiatlo_dla_remontu_linii_kolejowej_Rybnik_–_Chalupki_.htm
sympatyk - 09-05-2013, 00:11
Temat postu:
Zielone światło dla remontu linii Rybnik - Chałupki.

Szef Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach podpisał postanowienie o tym, że rewitalizacja linii kolejowej z Rybnika do Chałupek nie wymaga przeprowadzenia procedury oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Taką informację otrzymało Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śląskim. Tym samym nie ma już przeszkód formalnych, aby tak wyczekiwana przez mieszkańców powiatu inwestycja ruszyła.

Warto przypomnieć, że po wielu latach starań ze strony władz powiatu, m.in. starosty Tadeusza Skatuły, a także parlamentarzystów, plan remontu torowiska z Rybnika do Chałupek został uwzględniony na liście podstawowej projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Na jego realizację zabezpieczono 140,4 mln zł, czyli mniej więcej tyle, co roczny budżet powiatu wodzisławskiego lub miasta Wodzisław Śląski. Z tej kwoty 98 mln zł mają stanowić środki z budżetu Unii Europejskiej.

Projekt rewitalizacji przewiduje zwiększenie prędkości pociągów na całej linii do 80 km/h (obecnie jeżdżą z prędkością 30 km/h). W jej ramach mają zostać wyremontowane lub wymienione tory i podtorze, sieć trakcyjna, perony, rowy i odwodnienie, sygnalizacja, obiekty inżynieryjne, sieć trakcyjna i infrastruktura zabezpieczająca na całym jej przebiegu. Dodatkowo w Wodzisławiu Śl. planowane jest zbudowanie nowego przystanku: Wodzisław Śląski - Centrum.

Roboty budowlane mają rozpocząć się w 2014 r. W trakcie remontu ruch na odcinku od Wodzisławia Śląskiego do Rybnika będzie prowadzony po jednym torze. Zakończenie modernizacji przewidziano na I kwartał 2015 r.

Remont linii oznacza, że jest szansa, aby na trasę z Wodzisławia Śl. do Chałupek powróciły pociągi osobowe. - Nie wyobrażam sobie, aby po wyremontowaniu tej linii mogło być inaczej. Powiedziałem to marszałkowi Mirosławowi Sekule także podczas ostatniego spotkania w Mszanie - mówi starosta Tadeusz Skatuła.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13909/Zielone-swiatlo-dla-remontu-linii-Rybnik-Chalupki.html
sabatnik - 09-05-2013, 14:31
Temat postu:
Oby się w końcu za to zabrali. Reaktywacja Bielsko-Cieszyn jest już bardzo wątpliwa, a Czechowice-Cieszyn niedostępne dla Małopolski. Jedyna nadzieja w Chałupkach.
Leniwiec - 20-05-2013, 00:06
Temat postu:
Jaka nadzieja? Rozkład denny, ten po 4 będzie raczej muchowozem, tak samo po 17. Ten pociąg po 15 też raczej będzie pusty czyli zostaje tylko ten 6:45 (da się nim od biedy na 8 do szkoły dojechać). W taki oto sposób, kolejny węzeł upada, wiwat KŚ, wiwat marszałkowie.
sympatyk - 20-05-2013, 12:07
Temat postu:
Zaraz, zaraz Leniwiec Dołączyłeś skan odjazdów w kierunku Raciborza, a nie Wodzisławia Śląskiego i Rybnika (w/g tematu wątku).
Leniwiec - 20-05-2013, 17:00
Temat postu:
sympatyk, ach, wybacz, pomyliłem chyba plik jpg. No ale przekazałem treść o którą mi chodziło (dalsza likwidacja połączeń z/do Chałupek).
sabatnik - 28-05-2013, 21:22
Temat postu:
W ostatnich dniach mignęła mi krótka informacja o remoncie/rewitalizacji odcinka Rybnik-Chałupki, pokazana w TVP Katowice, chyba w Aktualnościach ale zobaczyłem tylko urywek. Podobne informacje podaje też Racibórz oraz Rybnik ale nie wiem, kto ma bardziej aktualne.
hades - 29-05-2013, 18:34
Temat postu:
Zielone światło dla remontu linii kolejowej Rybnik - Chałupki

Sęk w tym że przewidujemy całkowite zawieszenie ruchu pasażerskiego także na odcinku Rybnik Towarowy - Wodzisław najpóźniej w grudniu Evil or Very Mad
sympatyk - 12-10-2013, 00:19
Temat postu:
Ogłoszono przetarg na remont linii kolejowej Rybnik - Chałupki.

Po wielu latach starań ze strony władz powiatu remontu torowiska z Rybnika do Chałupek został uwzględniony na liście podstawowej projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Na jego realizację zabezpieczono 140,4 mln zł, czyli mniej więcej tyle, co roczny budżet powiatu wodzisławskiego lub miasta Wodzisław Śl. Z tej kwoty 98 mln zł mają stanowić środki z budżetu Unii Europejskiej.
Obecnie spółka PKP PLK szuka wykonawcy na opracowanie dokumentacji oraz wykonanie remontu linii. Zamówienie ma zostać wykonane do 31 października 2015 roku. Wymagane jest wadium w wysokości 4 000 000 zł. Ofertę należy złożyć w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe w Centrum Realizacji Inwestycji w Poznaniu na al. Niepodległości 8 do 15 listopada 2013 roku do godz. 11.00.
Projekt rewitalizacji przewiduje zwiększenie prędkości pociągów na całej linii do 80 km/h (obecnie jeżdżą z prędkością 30 km/h). W jej ramach mają zostać wyremontowane lub wymienione tory i podtorze, sieć trakcyjna, perony, rowy i odwodnienie, sygnalizacja, obiekty inżynieryjne, sieć trakcyjna i infrastruktura zabezpieczająca na całym jej przebiegu. Dodatkowo w Wodzisławiu Śl. planowane jest zbudowanie nowego przystanku „Wodzisław Śląski – Centrum”.
Roboty budowlane mają rozpocząć się w 2014 r. W ich czasie ruch na odcinku od Wodzisławia Śl. do Rybnika będzie prowadzony po jednym torze. Zakończenie modernizacji przewidziano na I kwartał 2015 r.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48565/ogloszono_przetarg_na_remont_linii_kolejowej_rybnik_chalupki.html
marlen74 - 01-04-2014, 17:33
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51603/rozstrzygnieto_przetarg_na_remont_linii_kolejowej_rybnik_chalupki.html
sabatnik - 01-04-2014, 19:50
Temat postu:
Jeśli to nie żart, to bardzo liczę na powrót pociągów do Chałupek. Choć bardziej ucieszyłbym się z poprawy oferty do/z Cieszyna. Ale dobrze, niech remontują! Smile
sympatyk - 24-09-2014, 23:09
Temat postu:
Rybnik – Chałupki. W październiku start remontu. Powrócą pociągi pasażerskie do Czech?

Jak informują PKP PLK, w październiku rozpoczną się prace remontowe na odcinku Rybnik – Wodzisław Śl. – Chałupki. Czy oznacza to szansę na powrót pociągów pasażerskich pomiędzy Wodzisławiem i Chałupkami? Władze woj. śląskiego twierdzą, że tak.
W przypadku połączeń do Czech możliwe jest w dalszej przyszłości uruchomienie połączenia kolejowego z Raciborza przez Chałupki do Bohumina, gdzie możliwe byłyby przesiadki do Ostrawy, Czeskiego Cieszyna i Pragi. Podobne plany mamy w stosunku do uruchomienia pociągów na trasie z Wodzisławia Śląskiego przez Chałupki do Bohumina. Realizacja planowanych połączeń wymaga podjęcia współpracy polskiego przewoźnika z Kolejami Czeskimi oraz porozumienia z władzami Kraju Morawsko-Śląskiego

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54075/rybnik_chalupki_w_pazdzierniku_start_remontu_powroca_pociagi_pasazerskie_do_czech.html
Kalten - 02-11-2014, 20:49
Temat postu:
Czy ktoś z Was wie czy tenże remont już się zaczął?
adrian033 - 05-11-2014, 12:20
Temat postu:
Kiedy planowo ma się zakończyć ten remont?
Kalten - 20-11-2014, 23:59
Temat postu:
W załączeniu do mojego wcześniejszego pytania-dziś widziałem trzy koparki pracujące na torach na stacji Wodzisław Śląski Radlin.Więc chyba jednak zaczęli Smile

[ Dodano: 21-03-2015, 21:19 ]
http://wiadomosci.onet.pl/slask/od-grudnia-pociagi-kolei-slaskich-do-bohumina/rj6x70 No wreszcie jakieś dobre wiadomości,będzie można pojechać pociągiem i napić się piwa.Teraz tylko cierpliwie doczekać do grudnia i zobaczymy co zostanie z tych szumnych zapowiedzi.
sympatyk - 01-07-2015, 20:58
Temat postu:
PLK: 160 mln zł na modernizacji linii Rybnik-Chałupki.

PKP PLK za prawie 160 milionów zł odnawia tory, perony i przejazdy kolejowo – drogowe na trasie Rybnik – Wodzisław Śląski – Chałupki. W grudniu pociągi pojadą tamtędy z prędkością do 80 km/h.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24896/PLK-160-mln-zl-na-modernizacji-linii-Rybnik-Chalupki.html
greg86 - 20-07-2015, 14:57
Temat postu:
Przejeżdżając przez Wodzisław Śląski rowerem w dniu dzisiejszym ustrzeliłem parę zdjęć z postępu prac w rejonie stacji.
https://goo.gl/photos/MBu7fLHTJQbX3vF17
https://goo.gl/photos/nWkJkSgJhAcU9FhX9
https://goo.gl/photos/4v4NPgTsjqs5d3tj9
sympatyk - 20-07-2015, 22:09
Temat postu:
Trwają prace rewitalizacyjne na linii Rybnik – Bohumin.

Za prawie 160 milionów zł odnawiane są tory, perony i przejazdy kolejowo–drogowe na linii kolejowej nr 158 Rybnik – Wodzisław Śląski – Chałupki. W grudniu pasażerowie pojadą tą trasą w 40 minut.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/58303/trwaja_prace_rewitalizacyjne_na_linii_rybnik_bohumin.htm
Anonymous - 10-12-2015, 15:13
Temat postu:
Drugi koniec pociągów do Chałupek...

Pociągi odwołane trzy dni przed rozkładem. Nie wrócą na linię Rybnik - Chałupki

Paradoksalna sytuacja na linii Rybnik – Chałupki. Zaledwie na trzy dni przed zmianą rozkładu jazdy, PLK zdecydowała, że otworzy ją ponad miesiąc później. Za opóźnienie wini hiszpańskiego wykonawcę prac – Rubau.

(...)

Dziś otrzymaliśmy sygnał od naszych Czytelników, że maszyniści KŚ i PKP IC nie mogą wykonać tzw. zapoznania szlaku. Bez tej praktycznej próby na szlaku maszynista może prowadzić pociąg z bardzo ograniczoną prędkością. – Do zmiany rozkładu pozostały trzy dni. Czarno to widzę – alarmował Czytelnik.

Jak się okazało, miał rację. W odpowiedzi na nasze pytania rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec poinformował, że władze spółki zdecydowały o wznowieniu ruchu dopiero 18 stycznia 2016 roku. Czekamy na stanowisko przewoźników w sprawie zmian.

http://www.rynek-kolejowy.pl/60571/pociagi_odwolane_trzy_dni_przed_rozkladem_nie_wroca_na_linie_rybnik_chalupki.html

[ Dodano: 10-12-2015, 16:15 ]
Roboty PKP PLK: Do Bohumina pociągiem i… autobusem

Przeciągające się prace remontowo-modernizacyjne prowadzone przez PKP PLK S.A. na odcinku pomiędzy Wodzisławiem Śląskim a Chałupkami spowodowały, że połączenia na tym odcinku będą realizowane zastępczymi autobusami.

Koleje Śląskie dopełniły wszelkich formalności oraz w sposób kompletny są przygotowane do rozszerzenia swojej oferty, aby wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy uruchomić bezpośrednie połączenia kolejowe z Katowic do Bohumina na całym przebiegu tej linii. Samorządowy przewoźnik m.in. zaplanował obiegi i zamówił trasy dla pociągów, uzgodnił z zarządcą infrastruktury rozkład jazdy i porozumiał się z Kolejami Czeskimi w kwestii warunków oferty handlowej.

- Ze strony Kolei Śląskich wszystko zostało dopięte „na ostatni guzik”. Nasze rozczarowanie jest tym większe, ponieważ ogrom nakładu pracy, zarówno w obszarze technicznym i logistycznym, jak i marketingowym, zostanie najprawdopodobniej przyćmiony w opinii publicznej faktem konieczności uruchomienia zastępczej komunikacji autobusowej – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. – Niestety, z powodu niewykonania w odpowiednim terminie prac remontowo-modernizacyjnych przez wykonawcę – hiszpańską firmę Rubau, PKP Polskie Linie Kolejowe (zarządca infrastruktury) oznajmił, że nie wyraża zgody na rozpoczęcie ruchu – dodaje.

Koleje Śląskie będą na bieżąco informować zarówno pasażerów, jak i media o możliwości uruchomienia połączeń kolejowych na linii 158 Rybnik - Chałupki. Ponadto przewoźnik zapowiada, że wobec zarządcy infrastruktury – spółki PKP Polskie Linie Kolejowe – zostaną wyciągnięte konsekwencje.

http://kolejeslaskie.com/pl/news/310/roboty_pkp_plk__do_bohumina_pociagiem_i%E2%80%A6_autobusem

[ Dodano: 14-12-2015, 13:07 ]
Wszyscy winni, tylko nie PLK...

PKP PLK nie poczuwa się do winy w sprawie odwołania przywrócenia połączeń z Wodzisławia do Chałupek. Suchej nitki nie zostawia na hiszpańskim wykonawcy prac. Tymczasem odwołane pociągi do Chałupek wciąż figurują w internetowej wyszukiwarce połączeń.

http://www.rynek-kolejowy.pl/60628/pkp_plk_w_chalupkach_zaufalismy_wykonawcy_nie_dotrzymal_obietnic.html
soad - 15-12-2015, 16:19
Temat postu: PLK zawsze jest niewinne
Winni są kosmici
pogoda
motylki
ślimoki
i Hiszpanie
Czy może mi kto powiedzieć za co PLK odpowiada a za co nie?
Bo wygląda na to że za nic!!!!! Bang
MK_Wro - 15-12-2015, 17:15
Temat postu:
Klasyczna strategia PLK: my nic nie winni, bo zaufalim jak człowiek człowiekowi, a uni nas oszukaly! Żałosny brak profesjonalizmu i tyle.
soad - 15-12-2015, 20:06
Temat postu: standard standardowy
Zupełnie jak na Kraków - Katowice: PLK "oczy w górę" czyli niewinność wcielona! My PLK jesteśmy niewinni!

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group