INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy Regionalne - Petycja w obronie IR "Barbakan"

Victoria - 12-09-2012, 16:49
Temat postu: Petycja w obronie IR "Barbakan"
Pasażerowie korzystający z pociągu IR "Barbakan" przygotowali petycję o utrzymanie tego połączenia:

http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=8909


Anonymous - 26-09-2012, 22:01
Temat postu:
Niestety akcja się nie powiodła. Choć byłem współinicjatorem akcji, beton z centrali ani myśli odpowiedzieć. Śmiech
Przeciw podpisał się znany państwu wszem i wobec Andrzej Cichowicz Twisted Evil
Flanker - 26-09-2012, 22:49
Temat postu:
Virakocha mógłbyś szerzej rozwinąć swoją wypowiedź? Rozumiem, że to definitywny koniec Barbakana tak?
Anonymous - 27-09-2012, 12:49
Temat postu:
Trudno mi powiedzieć. Na chwilę obecną oczekuję maila z centrali. Ale czy się doczekam, trudno mi rzec.
xMICHCIOx - 27-09-2012, 20:06
Temat postu:
Taa, mailem - jeszcze na główny adres? Jak zależy to lepiej przesłać listem do PRów lub wybrać się osobiście (nie koniecznie ty Virakocha ale ktoś kto ma bliżej).
Anonymous - 27-09-2012, 20:14
Temat postu:
Żaden z nas nie jest z Warszawy
MK_PŁASZÓW - 27-09-2012, 21:50
Temat postu:
A czy ktoś się wczytał dokładnie w treść tej petycjii? Ta petycja nie dotyczy zachowania "Barbakana" w obecnej formie, tylko tutaj chodzi o połączenie relacji nowego IR "Wały Chrobrego" z pociągiem Regio Poznań - Kluczbork, więc niech autorzy tej petycji nie wprowadzają w błąd.

Cytat:
My niżej podpisani zwracamy się z uprzejmą o utrzymanie kursowania IR Barbakan na odcinku Kluczbork- Poznań Główny.
Likwidacja tego pociągu na odcinku Poznań-Kępno-Kluczbork przyczyni się do pogorszenia oferty przewozowej na linii
Poznań Główny-Kluczbork

Anonymous - 27-09-2012, 21:58
Temat postu:
Adams. Chodzi o dwie możliwości. Domyślnie o pozostawienie Barbakana ale jest i plan B - wydłużenie Wałów w razie niepowodzenia planu A. Kapewu? Smile
MK_PŁASZÓW - 27-09-2012, 22:03
Temat postu:
Virakocha, tyle tylko że ten plan B, to dalszy plan i jestem przekonany że gdyby wypalił plan A to nikt by nawet palcem nie kiwnął żeby plan B wdrożyć w życie. Tak naprawdę chodzi tylko i wyłącznie o to żeby Ostrów miał bezpośrednie połączenie ze Szczecinem i to jak najtańszym kosztem. Przecież Ostrów to pępek świata, a reszta się nie liczy. Śmiech
Anonymous - 27-09-2012, 22:07
Temat postu:
Twoje prowokacje Adamie na nic się nie zdadzą. Popatrz lepiej na podpisy za: co to za ludzie i skąd są. To mówi samo za siebie.
MK_PŁASZÓW - 27-09-2012, 22:15
Temat postu:
Virakocha, to nie są żadne prowokacje, tylko żywe fakty. Nie wiem czy tutaj to pisałem, ale gdyby petycja dotyczyła pozostawienia Barbakana w obecnej formie, lub przynajmniej w relacji Szczecin - Katowice to bez wahania bym ją podpisał.
Anonymous - 27-09-2012, 22:20
Temat postu:
Czy ciebie Adamie ktoś zmusza do podpisu? Nie Smile Ale przynajmniej nie rób smrodu organizatorom. Maciek Smile
Rafaello1973 - 27-09-2012, 22:22
Temat postu:
Barbi powinien jeździć tak jak do tej pory o tej samej porze.Przynajmniej w wakacje ludzi w nim nie brak ,a nawet sadze że powinien mieć 5 wagonów , a nie trzy lub 4.Jechałem w nim , to wiem jaki tam jest sajgon.Po drugie ponieważ nie ma bezpośredniego połączenia ze Szczecina i Poznania oraz okolic do Częstochowy , zapewnia w Lublińcu dobre skomunikowanie z TLK "Oleńka" .Wiem bo 6 sierpnia jechałem . Smile Ja akurat mieszkam koło Wrześni ,stąd jestem dla linii kluczborskiej nieco neutralny ,ale od czasu do czasu z niej korzystam.Jednak tu nie chodzi o Ostrów Wlkp ,ale trzy regiony Polski.
Moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie by kursował "Barbakan" oraz te "Wały Chrobrego".
Jeden z nich by mógł jechać do Częstochowy i Kielc przez Wieluń , albo jeśli już Kluczborka lub dalej do Katowic w jakiś rozsądnych godzinach z dobrymi skomunikowaniami w Kępnie ,Kluczborku Lublińcu czy Bytomiu. Na tej linii prawie do cna ogołoconej z pociągów dalekobieżnych jest miejsce dla obu składów. Smile
MK_PŁASZÓW - 27-09-2012, 22:39
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
Czy ciebie Adamie ktoś zmusza do podpisu? Nie Smile Ale przynajmniej nie rób smrodu organizatorom. Maciek Smile


Ja nie robię nikomu żadnego smrodu, tylko wyrażam swoją opinię co na ten temat myslę.

Rafaello1973 napisał/a:
Barbi powinien jeździć tak jak do tej pory o tej samej porze

Dokładnie jestem tego samego zdania. Nawet mógłby jechać przez Częstochowę do Katowic, tam szlakowa jest znośna, więc i czas przejazdu byłby dobry. Przy okazji Częstochowa zyskałaby dzienne połączenie z Poznaniem i Szczecinem którego temu miastu brakuje.
Anonymous - 28-09-2012, 10:24
Temat postu:
Twoja postawa wyraża zupełnie coś innego Adamie. Cóż, czekamy na odpowiedź.
xMICHCIOx - 28-09-2012, 18:17
Temat postu:
Jestem jak najbardziej za propozycją MK_PŁASZÓW.
MK_PŁASZÓW - 28-09-2012, 21:18
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
Twoja postawa wyraża zupełnie coś innego Adamie. Cóż, czekamy na odpowiedź.


Myślę że się wyraziłem jasno co mam na myśli. Napiszę wprost, petycja została napisana nie w obronie IR Barbakan, tylko dlatego żeby Ostrów Wielkopolski miał bezpośrednie połączenie ze Szczecinem. Poza tym w dniu wczorajszym otrzymałem ścieżkami prywatnymi wiadomość od jednego z autorów tej petycji z Ostrowa Wielkopolskiego z żądaniem "zamilknięcia w tej sprawie". Jak widać ten człowiek posuwa się do wszelkich środków żeby zamknąć usta tym, którzy na temat tego projektu mają odmienne zdanie. Publicznie oświadczam że się takim żądaniom nie podporządkuję i swoją opinię w razie potrzeby wyrażał będę.

xMICHCIOx napisał/a:
Jestem jak najbardziej za propozycją MK_PŁASZÓW.


Jak widać w Wielkopolsce są osoby które nie dbają jedynie o "własne podwórko", ale także o całą resztę i chwała Ci xMICHCIOx za to. Smile . Do swojej propozycji dodam, że gdyby ten IR został skierowany przez Częstochowe to mógłby nawet być zostać wydłużony Bielska Białej (bez potrzeby zmiany kierunku). Bielsko podobnie jak Częstochowa nie posiada bezpośredniego całorocznego połączenia z Poznaniem i Szczecinem, więc z wygenerowaniem dostatecznej frekwencji dla tego pociągu nie byłoby większego problemu. Myślę że autorzy petycji zamiast się obrażać na krytykę, mogliby taką opcję wziąć pod uwagę i napisać nowe pismo, poddać go podpisom i wysłać do Przewozów Regionalnych. Myślę że argumenty do uruchomienia pociągu w takiej formie są dość mocne. Nie ma gwarancji że się to uda, ale myślę że spróbować warto.
Rafaello1973 - 28-09-2012, 21:37
Temat postu:
Odnośnie pociągów ze Szczecina i Poznania do Czewy i dalej jest ciężko. Obie firmy PR-y oraz oraz Icki olewają to, tłumacząc stanem technicznym linii ,albo brakiem kasy lub niby potencjalną małą frekwencją ,ale wiem że to ściema .Nieraz pisałem i mailowałem w tej sprawie. Spróbuję ponownie ,a przetrasowany Barbi , nie dość że by się uratował to jak pisałem we wcześniejszym poście uszczęśliwiłby trzy , może nawet 4 regiony. Smile
Jakiekolwiek sensowne petycje o uratowanie pociągu nawet w Ełku , Rzeszowie czy Chełmie , a nie tylko w swoim "wrzesińskim grajdołku" będę popierać Smile .Nie chodzi tu o jakieś mkolskie popisy , by potem ktoś miał wzwody ,ze mu ileś par pociągów jedzie pod nosem ,a on skorzysta z dwóch trzech z pięć razy do roku ,ale o sensowną siatkę połączeń dobrą dla pasażerów jak przewozu towarów w całym kraju. Smile
MK_PŁASZÓW - 28-09-2012, 21:58
Temat postu:
Rafaello1973 napisał/a:
przetrasowany Barbi , nie dość że by się uratował to jak pisałem we wcześniejszym poście uszczęśliwiłby trzy , może nawet 4 regiony


Bardzo mądre słowa. Na odcinku Szczecin - Lubliniec ten pociąg jechałby po dotychczasowej trasie, więc miejscowości leżące na tym odcinku nic by nie straciły, natomiast dużo zyskałby odcinek Lubliniec - Częstochowa, na którym od nowego rozkładu nie pojedzie nic dalekobieżnego, ze względu na modernizację odcinka Lubliniec - Fosowskie. Gliwice, Zabrze mają dobrą siatkę połączeń TLK z Wielkopolską więc "Barbakan" tamtędy nie jest niezbędny, tym bardziej że przez Paczynę od nowego rozkładu jazdy pojedzie TLK "Gwarek".
Wielkopolanin - 28-09-2012, 22:53
Temat postu:
Propozycja przez Częstochowę wspaniała, ale stacja docelowa Kraków. Czy RE WARTA z Poznania do Lublina z 7 wagonami w piątek, w tym 3 wagony całkowicie puste (około 100 osób na całym składzie na odjazd) jest bardziej dochodowa od IR Barbakan?
MK_PŁASZÓW - 28-09-2012, 23:01
Temat postu:
Wielkopolanin napisał/a:
Propozycja przez Częstochowę wspaniała, ale stacja docelowa Kraków.


Tutaj jest mały problem, którędy do tego Krakowa. E30 rozgrzebana, proteza koniecpolska rozgrzebana, więc tutaj może okazać się problem z PLK. Myślę że dopóki na liniach do Krakowa będą prowadzone remonty, Bielsko dla "Barbakana" będzie jednak najrozsądniejszym rozwiązaniem.
xMICHCIOx - 29-09-2012, 18:55
Temat postu:
Bardzo mocny argument z połączeniem Lublińca i Częstochowy. Pchać narazie na Kraków nie ma co. Na temat Bielska się nie wypowiem bo nie wiem jak by to było, może i trafiona koncepcja.

Narazie nie mam czasu więc pisma chyba nie napiszę (nie wykluczam) ale jakby mnie ktoś wyprzedził to proszę o przesłanie mi go na maila.
danio - 01-10-2012, 07:47
Temat postu:
Wg hafasa pociąg będzie kursował do grudnia . Pojawiło się kursowanie od 4.10 do 8.12
MK_PŁASZÓW - 01-10-2012, 08:16
Temat postu:
danio, owszem będzie kursował, ale jedynie na odcinku Poznań Gł. - Szczecin Gł. - Poznań Gł i jedynie dwa razy w tygodniu jako pociąg IR "Wały Chrobrego". Smile
danio - 01-10-2012, 08:20
Temat postu:
Właśnie nie , pokazuje trase Kraków -Szczecin ....

Wklejam linka , data 22.10.2012

http://rozklad.sitkol.pl/bin/traininfo.exe/pn/999231/565092/883034/108440/51?ld=c&seqnr=2&ident=7d.023648190.1349072260&date=22.10.12&station_evaId=5100020&station_type=dep&journeyStartIdx=5&journeyEndIdx=26&backLink=tp&


Mam nadzieję że się prawidłowo włączy.
sebek - 01-10-2012, 08:45
Temat postu:
Czy odcinek Lubliniec - Częstochowa Stradom będzie zamknięty w przyszłym roku, bo jeśli nie, to przecież Barbakan może lecieć od Lublińca przez Stradom i Koniecpol do Krakowa. Moim zdaniem, trzeba kombinować tak, żeby pociąg jednak pozostał do Krakowa, bo przyjął się na tej trasie i jeśli mają go skasować z powodu remontu Katowice - Kraków, to lepiej uratować go niewielką zmianą trasy.
Odcinek Katowice - Lubliniec, to można dziś dojechać wieloma regio na Barbakana, a od grudnia pewnie KS, tak, że tragedi by nie było jeśli Barbakan nie dojedzie do Katowic, ale będzie dobrze, jak w ogóle pozostanie i nie ma co liczyć na pomysły z Bielskiem, skoro nawet IR Skrzyczne ma tam nie dojeżdżać.
Podsumowując, najlepsze wyjście to nadal relacja do Krakowa, nawet licząc się ze zmianą trasy.
REGIOchłopak - 01-10-2012, 09:29
Temat postu:
Wszystko wskazuje na to, że iR Barbakan pozostaje do końca obecnego rozkładu jazdy Smile
danio - 01-10-2012, 09:56
Temat postu:
To dobra wiadomość, bo chciałem nim jechać do Poznania Smile
rumburak - 01-10-2012, 13:35
Temat postu:
REGIOchłopak napisał/a:
Wszystko wskazuje na to, że iR Barbakan pozostaje do końca obecnego rozkładu jazdy Smile


Wszystko, to znaczy co konkretnie?

Zazwyczaj najbardziej aktualne okazywały się tabelki SRJP na stronie Przewozów, a w nich Barbakan kursuje tylko do dziś. I ja osobiście sądzę, że właśnie tak jest.

Może wypowie się ktoś, kto ma wgląd w służbowe rozkłady jadzy?
danio - 01-10-2012, 13:54
Temat postu:
Ja widziałem najnowszą aktualizacje rozkładu PR u mnie pracy (codziennie dochodzą aktualizację ) i jest jak najbardziej ten pociąg .
xMICHCIOx - 01-10-2012, 20:51
Temat postu:
To już jest pewne, po posiedzeniu zarządu spółki postanowiono wstrzymać likwidację tego połączenia.
Rafaello1973 - 01-10-2012, 21:24
Temat postu:
No i fajnie, bo m to dobry pociąg , tylko w sezonie letnim o jeden dwa wagony by musiał mieć więcej .Zaś na linii Poznań - Ostrów - Kluczbork - Katowice ocalał ,choć nie wiadomo na jak długo jeden z nielicznych już pociągów dalekobieżnych.Jak się kiedyś zdarzy jechać Barbim to sobie browarka wypije,coby mu się kółka dobrze kręciły i kolejarze mieli robotę ,a za zdrowie tych co o niego walczyli. Smile
dziz - 02-10-2012, 11:19
Temat postu:
Ja wczoraj(1.10) zostałam poinformowana przez panią w kasie (w Ostrowie Wlkp.) że Barbakan w kierunku Krakowa kursował do niedzieli (30.09), przez co musiałam do Katowic podróżować osobówkami z przesiadka w Kluczborku, okej połączenie niemniej jednak wolałabym jeździć IR. Wiadomo już coś o tym kiedy Barbakan wznowi kursowanie na trasie Ostrów Wlkp - Kraków gł??
danio - 02-10-2012, 12:42
Temat postu:
Wg moich informacji jeździ . Pojadę w któryś dzień Katowic i sprawdzę .
dziz - 02-10-2012, 12:50
Temat postu:
Hmm na rozklad-pkp.pl obecnie go nie ma.
danio - 02-10-2012, 14:09
Temat postu:
Wczoraj jeszcze widniał .
dyżurny - 02-10-2012, 14:54
Temat postu:
Na infopasażer oraz na tablicach kursowania PR również go nie ma.
Radek - 03-10-2012, 22:54
Temat postu:
Co ciekawe, w kierunku Krakowa Barbakan na odcinku Katowice - Kraków jechał jako Regio i niestety od 1 października ten Regio został uwalony. Ciekawe co na to Urząd Marszałkowski?
LukE83 - 04-10-2012, 16:08
Temat postu:
danio napisał/a:
Właśnie nie , pokazuje trase Kraków -Szczecin ....

Wklejam linka , data 22.10.2012

http://rozklad.sitkol.pl/bin/traininfo.exe/pn/999231/565092/883034/108440/51?ld=c&seqnr=2&ident=7d.023648190.1349072260&date=22.10.12&station_evaId=5100020&station_type=dep&journeyStartIdx=5&journeyEndIdx=26&backLink=tp&


Mam nadzieję że się prawidłowo włączy.


@danio - nie wklejaj dupiatych linków które wygasają - lepiej umieścić zrzut ekranu.

30 IX sprawdzałem - IR Barbakan wg sitkolu miał kursować do 15 X, wg plansz rozkładowych w Trzebinii ostatni do Szczecina 1X. Mimo informacji z sitkolu w niedziele 30 IX przejechałem się ostatnim kursem na odc. Trzebinia-Kraków. W składzie 4 czerwone wagony - przedziałowe sześciomiejscówki, z czego jeden wagon był RE (w Trzebini +40 osób przesiadających się z Regio z Oświęcimia)
danio - 04-10-2012, 20:17
Temat postu:
Jest niestety najnowsza poprawka od PR i nie ma IR Barbakan , a szkoda, bo to jeden z najlepszych IR
Rafaello1973 - 04-10-2012, 20:41
Temat postu:
Szkoda tego pociągu , pusty nie jeździł,a jego likwidacja jest znakiem tego że PRy niszczą swój w gruncie rzeczy fajny pomysł czyli siatkę połączeń Interregio.
Wielkopolanin - 09-11-2012, 18:46
Temat postu:
Przepełniony IR Barbakan zlikwidowali a IR Wilda na spalince śmiga w najlepsze (niech jeździ). Odszedł Moraczewski ze swoimi dobrymi pomysłami na funkcjonowanie firmy a obecne PR dobijają firmę.
Anonymous - 09-11-2012, 19:43
Temat postu:
Rafaello1973 napisał/a:
Szkoda tego pociągu , pusty nie jeździł,a jego likwidacja jest znakiem tego że PRy niszczą swój w gruncie rzeczy fajny pomysł czyli siatkę połączeń Interregio.



Trudno posądzać spółkę o to, że zaprzestała uruchamiania pociagow, kiedy przestalo sie to opłacać. Od czasu utworzenia iRów koszty wzrosły o jakieś 20%, a ceny biletów - co najwyżej o 10%.

IR to miał być biznes. Nie opłaca sie - nie jedziemy. Przeciez nikt nie dopłaca, a pociągi nie są na piasek.
Anonymous - 09-11-2012, 21:05
Temat postu:
Cytat:
Trudno posądzać spółkę o to, że zaprzestała uruchamiania pociagow, kiedy przestalo sie to opłacać. Od czasu utworzenia iRów koszty wzrosły o jakieś 20%, a ceny biletów - co najwyżej o 10%.

IR to miał być biznes. Nie opłaca sie - nie jedziemy. Przeciez nikt nie dopłaca, a pociągi nie są na piasek.

I tak i nie. Udupienie tego pociągu rozpoczęło się przez składy wagonowe - droższe w eksploatacji bo z Cargowskim bykiem. A wpływy z biletów były i to niemałe. Jako współautor petycji mogę coś nie coś powiedzieć na ten temat
jajo31 - 10-11-2012, 10:42
Temat postu:
Wielkopolanin napisał/a:
Przepełniony IR Barbakan zlikwidowali a IR Wilda na spalince śmiga w najlepsze (niech jeździ). Odszedł Moraczewski ze swoimi dobrymi pomysłami na funkcjonowanie firmy a obecne PR dobijają firmę.
róznica między barbakanem a wilda jest taka ze barbakoana uruchamiała strona szczecińska a wilde poznańska dla studentów z gorzowa i kostrzyna,chociaz nie rozumiem czemu w niedziele w gorzowie wszyscy wybieraja regio o 16 który jest nawalony na maksa i około 100 osób nie wchodzi do tego pociagu i trzeba uruchamiać dodatkowy autobus a wilda ma frekwencje tylko 50%
Anonymous - 10-11-2012, 10:54
Temat postu:
jajo31 napisał/a:
Wielkopolanin napisał/a:
Przepełniony IR Barbakan zlikwidowali a IR Wilda na spalince śmiga w najlepsze (niech jeździ). Odszedł Moraczewski ze swoimi dobrymi pomysłami na funkcjonowanie firmy a obecne PR dobijają firmę.
nie rozumiem czemu w niedziele w gorzowie wszyscy wybieraja regio o 16 który jest nawalony na maksa i około 100 osób nie wchodzi do tego pociagu i trzeba uruchamiać dodatkowy autobus a wilda ma frekwencje tylko 50%
Cena? Czas przyjazdu do Poznania? Długość przejazdu?
danio - 10-11-2012, 11:10
Temat postu:
Lenistwo , Wygoda , Przyzwyczajenie ?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group