INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Dyżurni ruchu peronowi

Piotr [trzykoty - 19-10-2012, 14:28
Temat postu: Dyżurni ruchu peronowi
Witam,
Na jakich stacjach, aktualnie działają dyżurni ruchu peronowi?
W jakiej spółce pracują?
Kto drukuje rozkazy "O" na stacjach, gdzie byli peronowi, a już ich nie ma?
atakan - 19-10-2012, 14:41
Temat postu:
Piotr [trzykoty, Bydgoszcz Głowna , Zbąszynek , Skarżysko Kamienna , Rzeszów Główny , Bytom
karol22 - 19-10-2012, 20:31
Temat postu:
Rozkazy drukuje dyżurny z nastawni, a daje uprawniony pracownik, zazwyczaj nastawniczy.
Borys_q - 19-10-2012, 21:10
Temat postu:
Gdynia osobowa.
Piotr [trzykoty - 20-10-2012, 11:54
Temat postu:
A na Dolnym Śląsku?
szumiec - 24-10-2012, 17:48
Temat postu:
Brzezinka Sredzka
Rademenes - 24-10-2012, 22:52
Temat postu:
Dyżurny ruchu to pracownicy PKP PLK.
Jerry - 25-10-2012, 18:46
Temat postu:
Piotr [trzykoty napisał/a:
A na Dolnym Śląsku?

Legnica
Wrocław Gł.
Kłodzko Gł.
Modła (peronowy / dysponujący)
mc2 - 09-11-2012, 21:25
Temat postu: Re: Dyżurni ruchu peronowi
Piotr [trzykoty napisał/a:
Witam,
Na jakich stacjach, aktualnie działają dyżurni ruchu peronowi?
W jakiej spółce pracują?
Kto drukuje rozkazy "O" na stacjach, gdzie byli peronowi, a już ich nie ma?

rozkazy drukuje drukarka Smile

kwestia do wyjaśnienia to kto doręcza takie rozkazy. O wydrukach najczęściej decyduje dyżurny ruchu, obojętnie gdzie będzie siedział, to poprze łącze sieciowe drukarka na drugim końcu stacji wypluje taki rozkaz, jaki chce wydrukować ISDR. Doręcza pracownik PLK albo inna spółka, a w Poznaniu firma sprzątająca perony.

[ Dodano: 09-11-2012, 21:27 ]
Rademenes napisał/a:
Dyżurny ruchu to pracownicy PKP PLK.

nie koniecznie, niektórzy isdr z peronu nie są pracownikami PLK.
Piotr [trzykoty - 27-11-2012, 12:56
Temat postu: Re: Dyżurni ruchu peronowi
Jerry napisał/a:

Wrocław Gł.
Kłodzko Gł.


Wrocław? Na 99% już nie. Kłodzko też chyba nie, jest jakiś "Post.11", w miejscu gdzie kiedyś był dyżurny.
mc2 napisał/a:

kwestia do wyjaśnienia to kto doręcza takie rozkazy. O wydrukach najczęściej decyduje dyżurny ruchu, obojętnie gdzie będzie siedział, to poprze łącze sieciowe drukarka na drugim końcu stacji wypluje taki rozkaz, jaki chce wydrukować ISDR. Doręcza pracownik PLK albo inna spółka, a w Poznaniu firma sprzątająca perony.


Jak jest w Poznaniu: pracownik tej firmy ma dostęp do komputera z Systemem Rozkaz i na polecenie dyżurnego drukuje to, czy tylko ma tam samą drukarkę, z której odbiera wydruk de facto drukowany przez dyżurnego? Pracownik sprzątający podpisuje ten rozkaz?
rufio198 - 27-11-2012, 14:56
Temat postu:
To kto wydaje R-307 we Wrocławiu, jak nie ma dyżurnego terenowego?
kulejorz - 27-11-2012, 19:00
Temat postu:
Dorzucam do listy Tarnowskie Góry. Smile
mc2 - 27-11-2012, 19:58
Temat postu: Re: Dyżurni ruchu peronowi
Piotr [trzykoty napisał/a:

Jak jest w Poznaniu: pracownik tej firmy ma dostęp do komputera z Systemem Rozkaz i na polecenie dyżurnego drukuje to, czy tylko ma tam samą drukarkę, z której odbiera wydruk de facto drukowany przez dyżurnego? Pracownik sprzątający podpisuje ten rozkaz?

system rozkaz został zastąpiony przez takie cudo pt.SERWO. W tej aplikacji dyżurny ruchu musi się zalogować do programu na kompie i jego nazwisko widoczne jest przy osobie sporządzającej/wystawiającej rozkaz. Dodatkowo jest rubryka podpis osoby doręczającej ten rozkaz i tu może być nawet podpis osoby sprzątającej perony. I wtedy nadzór jest ze strony dyżurnego nad treścią rozkazu, ale nie ma on pewności, że doręczony właściwemu maszyniście. Smile
Firma sprzątająca nie ma dostępu do kompa i programu SERWO. Przynajmniej nie powinna mieć. Taki dostęp może natomiast mieć dyżurny ruchu w Cargo, IC. jak jest w realu - nie wiem Smile
Piotr [trzykoty - 28-11-2012, 11:01
Temat postu: Re: Dyżurni ruchu peronowi
mc2 napisał/a:

system rozkaz został zastąpiony przez takie cudo pt.SERWO. W tej aplikacji dyżurny ruchu musi się zalogować do programu na kompie i jego nazwisko widoczne jest przy osobie sporządzającej/wystawiającej rozkaz. Dodatkowo jest rubryka podpis osoby doręczającej ten rozkaz i tu może być nawet podpis osoby sprzątającej perony.


Ma ktoś może wzór takiego druku?
Czy oprócz zmiany programu do rozkazów, zmieniło się coś np. odnośnie stacji czy odcinków wyznaczonych? Dalej wyznaczone stacje dają rozkaz na swoje stałe odcinki czy mogą dać dalej-na całą trasę?
franciszek10574 - 28-11-2012, 19:18
Temat postu:
Jerry napisał/a:
Piotr [trzykoty napisał/a:
A na Dolnym Śląsku?

Legnica
Wrocław Gł.
Kłodzko Gł.
Modła (peronowy / dysponujący)

kiedy ty kolego byłeś na stacji w Legnicy,bo tam dyżurnego peronowego nie ma co najmniej od dwóch lat a te osoby co są to są zwrotniczowie i podobna jest sytuacja w Modle.
egon - 28-11-2012, 21:09
Temat postu:
Lubliniec,podaje nawet sygnał RD1!!!
karol22 - 29-11-2012, 15:07
Temat postu:
egon A jesteś z tamtych stron? Można prosić o nagranie czy coś takiego?
mc2 - 30-11-2012, 09:19
Temat postu: Re: Dyżurni ruchu peronowi
Piotr [trzykoty napisał/a:
Ma ktoś może wzór takiego druku?
Czy oprócz zmiany programu do rozkazów, zmieniło się coś np. odnośnie stacji czy odcinków wyznaczonych? Dalej wyznaczone stacje dają rozkaz na swoje stałe odcinki czy mogą dać dalej-na całą trasę?

Rozkaz wygląda na wydruku podobnie jak dawny O - w układzie tabelarycznym następują w kilometracji rosnącej ostrzeżenia (jeśli ostrzeżenie dotyczy informacji z zakresu S, NRob to jest to z lewej strony kolejnej pozycji ostrzeżenia taka informacja).
Wydruki robi się wg zasady jak najdalej, nie tylko między stacjami wyznaczonymi. Docelowo dyżurny będzie korzystał z sieciowej książki ostrzeżeń i będzie mógł wydrukować rozkaz dla dowolnego pociągu na całą drogę przejazdu, obojętnie jaką trasą. Ale to kiedyś, w przyszłości...
Piotr [trzykoty - 03-12-2012, 12:08
Temat postu: Re: Dyżurni ruchu peronowi
mc2 napisał/a:
Wydruki robi się wg zasady jak najdalej, nie tylko między stacjami wyznaczonymi.


Czyli już teraz może dostać dalej niż do najbliższej stacji wyznaczonej, tak?
A co jeśli zostanie wprowadzone nowe ostrzeżenie w czasie jazdy. Pośrednia stacja wyznaczona wyda nowy rozkaz na dalszy odcinek, czy zrobi stacja przez miejscem wyda rozkaz zasadach dla tego jednego ostrzeżenia?
rufio198 - 03-12-2012, 13:31
Temat postu:
Cytat:
A co jeśli zostanie wprowadzone nowe ostrzeżenie w czasie jazdy ?


Wtedy posterunek który wprowadził ostrzeżenie jest obowiązany upewnić się czy maszynista je posiada, jeżeli nie doręczyć rozkaz z nowym ostrzeżeniem - pisemnie lub przez radiotelefon.
Stacja która wydaje ostrzeżenia nadając potwierdzenie o wprowadzeniu ostrzeżenia podaje numer pociągu który jako pierwszy będzie miał to ostrzeżenie wydane - np. jeżeli weszło coś na odcinku Konin - Cienin, Warszawa Wschodnia jako stacja wydająca R-307 dla pociągów jadących do Poznania przy potwierdzeniu podaje numer pociągu który jako pierwszy będzie miał to ostrzeżenie wydane. Do tego czasu dyżurny z Konina ma obowiązek wydawać rozkaz z tym ostrzeżeniem
mc2 - 03-12-2012, 13:43
Temat postu: Re: Dyżurni ruchu peronowi
Piotr [trzykoty napisał/a:
mc2 napisał/a:
Wydruki robi się wg zasady jak najdalej, nie tylko między stacjami wyznaczonymi.


Czyli już teraz może dostać dalej niż do najbliższej stacji wyznaczonej, tak?
A co jeśli zostanie wprowadzone nowe ostrzeżenie w czasie jazdy. Pośrednia stacja wyznaczona wyda nowy rozkaz na dalszy odcinek, czy zrobi stacja przez miejscem wyda rozkaz zasadach dla tego jednego ostrzeżenia?

Postępowowanie dyżurnych ruchu w zakresie ostrzeżeń nie ulego zmianie - jesli wystepuje okolicznośc wprowadzenia ograniczenia prędkości, a w trasie już znajdują się pociagi, które na stacjach wyznaczonych otrzymały rozkaz, to nowe ostrzeżenie jest przekazywane przez radiotelefon maszyniście. W przypadku problemów (różnych, nie tylko brak łaczności z maszynistą) rozkaz może być doręczony na stacji wyznaczonej, na której jest przewidywany postój lub ostatniej stacji, jako przyległej do szlaku, gdzie ostrzeżenie obowiązuje.
Takie zasady dotyczą rozkazów wypisywanych z bloczka przez stacje wyznaczone czy wydruki komputerowe rozkazów. Jeśli pociag już był uruchomiony i dostał rozkaz, a w trakcie jego jazdy doszło kolejne ograniczenie dyżurny ruchu ma obowiązek uprzedzać pociągi o tym ograniczeniu. Wysyła telegram adres 14 i do czasu wydawania tego nowego ostrzeżenia przez stacje wyznaczone "klepie" rozkazy przez radiotelefon.
Jeśli pociąg dostał rozkaz i następuje zmiana w ostrzeżeniach, ale pociąg jeszcze nie wyjechał ze stacji dyżurni ruchu wręczaja drugi - aktualny rozkaz (z ostrzeżeniem które teraz doszło, lub bez ostrzeżenia które teraz odwołano).
Piotr [trzykoty - 03-12-2012, 13:51
Temat postu:
rufio198 napisał/a:

Stacja która wydaje ostrzeżenia nadając potwierdzenie o wprowadzeniu ostrzeżenia podaje numer pociągu który jako pierwszy będzie miał to ostrzeżenie wydane


No tak, tak było do tej pory. Ale jak napisał mc2 Wydruki robi się wg zasady jak najdalej, nie tylko między stacjami wyznaczonymi. Więc może zajść sytuacja, że np. stacja wyznaczona "B" pierwszy pociąg nr 111 z danym ostrzeżeniem leżącym na odcinku B-X wyprawiła o godz. 2:00, ale o godz. 1:00 wyjechał już ze stacji początkowej "A" pociąg nr 113 z rozkazem na całą swoją trasę A-B-X nie mający tego ostrzeżenia.
Pociąg nr 113 przyjedzie po nr 111. Skąd będzie wiadomo, że 113 nie ma tego ostrzeżenia i która stacja ma mu je wydać.

mc2 napisał/a:
jesli wystepuje okolicznośc wprowadzenia ograniczenia prędkości, a w trasie już znajdują się pociagi, które na stacjach wyznaczonych otrzymały rozkaz, to nowe ostrzeżenie jest przekazywane przez radiotelefon maszyniście.


Skąd dyżurny będzie wiedział, że hipotetyczny pociąg nr 113 ma nieaktualne ostrzeżenia, skoro przybył po nr 111?
mc2 - 03-12-2012, 14:05
Temat postu:
Piotr [trzykoty napisał/a:
rufio198 napisał/a:

Stacja która wydaje ostrzeżenia nadając potwierdzenie o wprowadzeniu ostrzeżenia podaje numer pociągu który jako pierwszy będzie miał to ostrzeżenie wydane


No tak, tak było do tej pory. Ale jak napisał mc2 Wydruki robi się wg zasady jak najdalej, nie tylko między stacjami wyznaczonymi. Więc może zajść sytuacja, że np. stacja wyznaczona "B" pierwszy pociąg nr 111 z danym ostrzeżeniem leżącym na odcinku B-X wyprawiła o godz. 2:00, ale o godz. 1:00 wyjechał już ze stacji początkowej "A" pociąg nr 113 z rozkazem na całą swoją trasę A-B-X nie mający tego ostrzeżenia.
Pociąg nr 113 przyjedzie po nr 111. Skąd będzie wiadomo, że 113 nie ma tego ostrzeżenia i która stacja ma mu je wydać.

mc2 napisał/a:
jesli wystepuje okolicznośc wprowadzenia ograniczenia prędkości, a w trasie już znajdują się pociagi, które na stacjach wyznaczonych otrzymały rozkaz, to nowe ostrzeżenie jest przekazywane przez radiotelefon maszyniście.


Skąd dyżurny będzie wiedział, że hipotetyczny pociąg nr 113 ma nieaktualne ostrzeżenia, skoro przybył już nr 111.

jest jeszcze takie cudo, które ma dyżurny ruchu pt.SWDR, gdzie są informacje o której godzinie pociag był na danej stacji.
Zasada jak najdalej nie oznacza, że z Nowego Sącza do Szczecina Smile
Jeśli pomiędzy 2 stacjami wyznaczonymi na odcinku 100 km jest jeszcze jedna czy dwie wyznaczone to rozkaz wydawany jest na tą trasę 100km, a nie co 30km postój po rozkaz.
Pociagi kursujące po linii CMK dostają rozkaz w Krakowie czy Katowicach, aż do Warszawy. Pomimo stacji wyznaczonej np.Idzikowice. Wydaje się to logiczne.
Co robi dyżurny kiedy pociag jedzie już 20 minut z Krakowa, a doszło ostrzeżenie? Dyktuje maszyniście przy użyciu radiotelefonu.
A w przypadku wskazanej sytuacji stacji A-B-X dyżurny stacji B ma obowiązek dać aktualny rozkaz, bo doszło nowe ostrzeżenie.
karol22 - 27-04-2014, 14:38
Temat postu:
Stacja Zbąszynek. Tam jest sygnał Rd1 dawany ,,lizakiem''.
kond345.. - 28-04-2014, 00:10
Temat postu:
Radom i Skarżysko Kamienna dalej jest Rd1. Swego czasu było w Krzepicach, Herbach Nowych, Bytomiu i Lublińcu. Tak po prawdzie to gdzie się jeszcze ostało?
PinKi - 28-04-2014, 21:34
Temat postu:
Linia nr 220- stacja Żabi Róg,
Linia nr 131- stacja Bydgoszcz Główna,
Linia nr 8- stacja Radom,
Linia nr 8- stacja Skarżysko Kamienna,
Linia nr 351- stacja Krzyż z torów 1, 2, 4 za pomocą urządzeń łączności dla pociągów z postojem,
to tyle co na szybkiego pamiętam Cool
rufio198 - 29-04-2014, 08:31
Temat postu:
W zeszłym roku widziałem dyżurnego z ,,lizakiem'' w Nowym Świętowie i Głuchołazach
Jerry - 10-05-2014, 19:25
Temat postu:
Grębocice

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group