INFO KOLEJ - forum kolejowe

Kolej miejska - Krakowski pomysł na metro

Beatrycze - 20-10-2012, 17:07
Temat postu: Krakowski pomysł na metro
"Gazeta Krakowska" pochwaliła się, że dotarła do poufnych planów budowy dwóch linii metra w Krakowie.

O tym pomyśle dyskutuje się pod Wawelem już od dawna, ale dopiero teraz trafił on do projektu stadium zagospodarowania przestrzennego miasta, wywołując ożywioną dyskusję krakowian na temat jego sensowności.

Szczegóły TUTAJ
Tomasz - 20-10-2012, 18:02
Temat postu:
Metro w Krakowie to jakaś kpina. Miasto nie stać na jego budowę, Kraków ma problemy z konserwatorami zabytków, którzy tak łatwo nie dopuszczą do budowy. Trzeba działać szybko a nie latami. Wątpię żeby ludzie chcieli się przesiadać skoro MPK serwuje częste remarszturyzacje.
MK_Rabka - 20-10-2012, 18:08
Temat postu:
Koni
Cytat:
Miasto nie stać na jego budowę, Kraków ma problemy z konserwatorami zabytków, którzy tak łatwo nie dopuszczą do budowy.

Dało by się, szczególnie linia N-S poza Podgórzem Wink
Przydało by się z dr Twardego jeszcze trochę na północ ją wydłużyć.
Tomasz - 20-10-2012, 18:51
Temat postu:
Przy okazji pozamykać ulice niektóre, miny kierowców w korkach bezcenne - przecież i tak zrobić podkop chłopie więc to oznacza utrudnienia. A prawda jes taka że zamykanie czegokolwiek w Krakowie spowoduje mega korki w innym miejscu w którym już teraz są duże korki.

Ja bardziej stawiałbym na kolej miejską, ale również wątpię w to że miasto temu podoła.

Obym się mylił i jednak Kraków znalazł dobre rozwiązanie problemów komunikacyjnych.

Ciekawe skąd miasto weźmie na to kasę? Pewnie z podwyżek cen biletów MPK. Ja się przesiadłem już na pociąg i jeżdżę nim po mieście bo mogę sobie wrócić na bilecie 2 godzinnym i jadę bez korków, to że muszę czasem podejść 20 minut z przystanku kolejowego mi nie przeszkadza. Staram się umawiać tak żeby pociągi mi pasowały jak chcę coś na mieście załatwić i radzę sobie i nie rozumiem ludzi którzy wolą przepłacać i przesiadać się po 2 razy nie raz i narzekają na korki w mieście. Niech oni sobie kupią auto i jeżdżą obwodnicą a nie korkują główne ulice w Krakowie.

PS: Tam gdzie pociąg nie dociera i trzeba dłużej niż godzinę iść z najbliższej stacji do miejsca docelowego to sobie jeżdżę rowerkiem i jedyne koszty to wody i konserwacji mojego jednoślada.
MK_Rabka - 21-10-2012, 00:15
Temat postu:
Ja mieszkam na Zwierzyńcu, tam stacji kolei nie ma od 1911, więc nie mam na nia co liczyć, a korki mam.
Ja rowerem po mieście nie lubię jeździć, nie mam cierpliwości do tego.
Tomasz - 22-10-2012, 07:54
Temat postu:
MK_Rabka no to masz pecha. Albo się przeprowadź w inną część miasta albo musisz jechać autem(jak masz)albo płacić i grzecznie stać w korku.

Za to ja mam najbliżej od siebie do najbardziej zurbanizowanej części Krakowa, a TY masz tereny zielone, ciszę i spokój także coś za coś : )
OS_24 - 23-10-2012, 20:04
Temat postu:
Szanse komunikacyjne spaściła koomuna. Podejmując decyzję o budowie Nowej Huty powinni od razu wytyczyć trasę kolei miejskiej, co wtedy byłoby łatwe i miałoby głęboki sens. Pociąg jechałby z Pacu Centralnego na Dworzec Główny poniżej 10 minut chyba i po co to metro kurde? Miejsce w Krakowie jest. No może 15 minut.
Tomasz - 23-10-2012, 23:41
Temat postu:
OS-24 Nowa Huta to dzielnica kontrastów komunikacyjnych. Z jednej strony idiotyzmy typu rzadko kursujące tramwaje w dziwnych relacjach a z drugiej strony drogi w niezłym jak na III RP stanie, niektóre są dwupasmowe, nie ma korków(no chyba że na wyjeździe do Starego Krakowa)i jest świeże powietrze za wyjątkiem bliskiego sąsiedztwa Kombinatu Metalurgicznego, Walcowni, dzielnicy Ruszcza, Pleszów, oraz przystanków MPK Koksochemia, Meksyk, Jeżynowa, Brama numer 5 jak również na osiedlach Stalowym, Sportowym, Willowym, Szkolnym, Handlowym, Uroczym i Zielonym w dni wiatrów wschodnich(tzn. wiejących w stronę Krakowa).

Natomiast Stary Kraków ma spaprane drogi i tam praktycznie nie da się nic wybudować "na górze" bez wyburzania zabytków. A wiadomo - w Krakowie turysta zagraniczny jest najważniejszy - bo zostawi duży haracz na Miasto Kraków taka prawda. Bo statystyczny Krakowianin wręcz chciałby(ale tego nie powie)żeby tych zabytków nie było bo przez nie miasto ma kłopoty komunikacyjno-finansowe.

PS: A tak na marginesie jak ktoś robi prawko w Krakowie to polecam szkoły z centrum Krakowa i wozić się w weekendy po NH - można naprawdę fajnie sobie pojeździć, nie to co w Krakowie.
OS_24 - 23-10-2012, 23:48
Temat postu:
Nie no pociąg by wyjeżdżał na północ i od razu odbijał na wschód tak żeby iść linia przyszłej Opolskiej-Bora Komorowskiego i dalej do Placu centralnego, który jest otwarty wszak na południe i tam by mógł być przystanek. Bardziej sensowne niż linia do Wieliczki...
MK_Rabka - 24-10-2012, 15:46
Temat postu:
Była Kocmyrzówka oraz tory na Placu Centralnym (linia Czyżyny - Mogiła). Tylko nie pasowały do planu ... Starczyło by zrobić 5 bezkolizyjnych przejazdów (na Grzegórzkach), Al Pokoju (lub jechać przez Nadwiśle, a przystanek Dąbie dać na wiadukt), Mogilska, Meissnera, i dalej w Czyżynach jeszcze jeden.
Anonymous - 24-10-2012, 16:00
Temat postu:
Cytat:
A wiadomo - w Krakowie turysta zagraniczny jest najważniejszy - bo zostawi duży haracz na Miasto Kraków taka prawda. Bo statystyczny Krakowianin wręcz chciałby(ale tego nie powie)żeby tych zabytków nie było bo przez nie miasto ma kłopoty komunikacyjno-finansowe.


A poza tym wszyscy zdrowi? Rolling Eyes
Tomasz - 24-10-2012, 23:58
Temat postu:
Proszę o sprecyzowanie Autora postu poprzedzającego o co mu dokładnie chodzi. Podtrzymuję swoje zdanie i uważam że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.W przeciwnym razie post zostanie zgłoszony do stosownych Moderatorów. Ja mogę powiedzieć o sobie że jestem zdrowy, nie wiem jak przedmówca - ale nie będę się o to pytał w tym temacie ponieważ byłoby to łamanie regulaminu Infokolej.

Szkoda że kolejny raz żadna gazeta nie uwiarygodniła swoich wypocin na podstawie jakiegokolwiek artykułu z jakiegokolwiek kodeksu prawnego, regulacji prawnej i lub stosownego regulaminu. Nawet gdyby artykuł był bardzo duży to ja bym z miłą chęcią go przeczytał - a po nim to tak naprawdę można gdybać co się stanie, no chyba że się ma znajomości u Marszałka Sowy i innych stosownych Organów Prawnych(ja takowych nie posiadam). No ale czego wymagać w świecie biurokracji, gdzie najważniejsza jest kasa, a napisanie obszernego artykułu nie dość że się nie sprzeda to i tak jest niedochodowe dla konkretnej gazety/czasopisma(ukryte podatki od papieru, ilości znaków ect.)

Po za tym to jest projekt wstępny czyli niedokładny, nieprawomocny, nieostateczny, wszystko może się jeszcze odwrócić na naszą niekorzyść na niekorzyść metra(jeśli w ogóle powstanie). Ja myślę że to jest wszystko bujda. Jakby Gazeta Krakowska zeskanowała jakiś fragment pisma(jak np. Infokolej) to by było o czym gadać, a tak to szkoda pisać posty żeby nie zostać pomówionym.

Może trochę przynudzam, ale wkurza mnie spam na forum. Temat do zamknięcia, do czasu jak pojawią się jakieś nowe informacje na ten temat.
sabatnik - 26-10-2012, 12:11
Temat postu:
Też nie rozumiem likwidacji 'kocmyrzówki". Choć PRL do transportu szynowego miał chyba mieszane podejście, to jednak był to najwydajniejszy wówczas transport i wiele inwestycji w tej dziedzinie było. A w Hucie kolej byłaby akuratna. Szkoda, że potem też nic nie zrobiono by choć częściowo coś z niej wykorzystać.
Tomasz - 26-10-2012, 20:39
Temat postu:
Sabatnik, ubolewam nad tym faktem, szkoda że w czasach korków i spalin(XXI wiek)nikt w Polsce jeszcze oprócz nas i specjalistów od transportu na to nie wpadł. Niestety. A szkoda, można by ograniczyć niepotrzebne koszty.
Orion - 12-11-2012, 11:05
Temat postu:
Metro w Krakowie to nie jest kpina.Kiedyś tak mówiono o lotach kosmicznych nieporównywalnie bardziej skomplikowanych i wielokrotnie droższych.Tramwaj jest tylko z nazwy szybki a wystarczy tylko jedna awaria/kolizja i jest totalny paraliż bo infrastruktura jest jak jest i lepsza nie będzie.Każde duże przedsięwzięcie zaczyna się od pomysłu/koncepcji,stadium wykonalności,planów a dopiero potem rozpoczyna się szukanie możliwości finansowania - wiadomo że w tym konkretnym przypadku to daleka droga.Strach przed budowaniem pod zabytkowym centrum wygląda tak samo jak kiedyś na wsiach ze strachu modlili się na widok światła elektrycznego - po prostu metro z powodzeniem funkcjonuje w wielu miastach europejskich równie lub jeszcze bardziej zabytkowymi niż Kraków w tym pod słynnymi katedrami.Zresztą metro nie musi przecież być pod samym Rynkiem Głównym,można je wytrasować pod Plantami gdzie jest tylko roślinność...Nawet jeśli by ta koncepcja nie wypaliła z takich czy innych powodów to może w końcu rozwinie się skutecznie jakaś pośrednia jak np. Premetro bo samo majstrowanie połączeniami tramwajowymi na przekór oczekiwaniom społecznym do niczego dobrego nie doprowadzi....
Tomasz - 14-11-2012, 09:32
Temat postu:
Problem polega na tym że metro się długo buduje, a Kraków musi mieć od razu jakieś rozwiązania tymczasowe. Niemniej jednak warto by się nad metrem zastanowić - tylko kto to miałby wybudować? Za ile? I kiedy? Może UE się dorzuci? Już widzę jak UE się chętnie dorzuci jak zobaczy jak w Polsce są wydawane środki pieniężne. Chyba że przyjadą na imprezę na Rynek do Krakowa to powiedzą że warto inwestować.

Ja nie jestem radykalnie na nie, tylko mi chodzi o przeszkody. Nie jestem specjalistą, może ktoś wie jak Kraków ma dostać kasę dodatkową bez podwyżek? Jak teraz brakuje kasy na podstawowe rzeczy? Mi się też marzy Kraków bez korków ale realnie może być wielki problem.

A z tymi Alejami to nawet nie jest taki zły pomysł - a drzewa no cóż, są miejsca gdzie powinno być ich więcej w Krakowie a tam się je wycina a zostawia się te na Alejach.

Ja bym proponował wybudować terminale metra koło np. Galerii Bonarka - i doprowadzić do Krowodrzy. Masę osób by jechało a na Krowodrzy przesiadało by się na autobusy na zadupia. To by mogłaby być jedynka na początek, tylko trasa trochę inna bo byłaby kolizja z pseudo szybkim tramwajem.
Orion - 26-11-2012, 10:52
Temat postu:
Właśnie z uwagi na dużą liczbę zabytków nie powinno być trudności z uzyskaniem środków unijnych.Co do kosztów to zależą one od przyjętych rozwiązań są metra "płytkie" ,"głębokie" a tam gdzie to możliwe metro wyjeżdża na powierzchnię dla obniżenia kosztów.Uważam że po prostu nie ma lepszego rozwiązania choć jest kosztowne.
Kwestia Alej mnie nie przekonuje.Z obu stron są wąskie gardła nie do poprawy jak rejon nowego Kleparza a zwłaszcza most Dębnicki.Można wyciąć wszystko na Alejach zalać asfaltem czy betonem tylko co to da praktycznie a nie w wizjach artystycznych ??? Dawno temu o ile kojarzę tym ciągiem jeździł pociąg (do Podgórza) może by rozważyć zabudowanie na Alejach w pasie zieleni linii tramwajowej ? Przy obecnej technice to rozwiązanie ciche,ekologiczne i energooszczędne.Były jakieś projekty połączenia Nowego Kleparza z Królewską,może po prostu pociągnąć to dalej.To by utworzyło alternatywne ciągi na wypadek jakichś awarii czy wykolejeń.Może jakieś inne rozwiązania ? Jak np. tramwaj dwusystemowy sprawdzony w Niemczech.Połączenie torów jest/było w rejonie pętli na Kamiennej czyli np. od strony Katowic można by wjechać do centrum miasta bez przesiadek ...To tylko rozważania ...
Victoria - 27-08-2013, 16:09
Temat postu:
Czy metro w Krakowie to tylko nierealny pomysł kilku osoby, czy może wielki projekt, który będzie realizowany w najbliższym czasie? Dlaczego budowa metra może wyniszczyć układ tramwajowy? I ile będzie kosztować nas utrzymanie choćby jednej nitki metra? Na te oraz inne pytania odpowiada w rozmowie z Patrykiem Salamonem dr Marek Bauer z Katedry Systemów Komunikacyjnych Politechniki Krakowskiej:

http://lovekrakow.pl/artykuly/budowa-metra-w-krakowie-wyniszczy-siec-tramwajowa-rozmowa_751.html
sabatnik - 28-08-2013, 12:55
Temat postu:
Daliby sobie już spokój z tymi bredniami o metrze. Nie potrafią zarządzać tym, co mają obecnie a się porywają z motyką na słońce. Poza ewentualnym tunelem w kierunku Bronowic, nie widzę potrzeb na podziemne inwestycje.Kolejny artykuł, który jasno daje do zrozumienia, jakie powinny być priorytety.
Arek - 25-12-2013, 16:50
Temat postu:
Kraków poważnie myśli o budowie metra

W kontekście funduszy unijnych z nowej perspektywy finansowej UE budowa metra w Krakowie wydaje się coraz bardziej prawdopodobna. Na taką szansę a wręcz konieczność wskazała Elżbieta Koterba, Zastępca Prezydenta ds. Rozwoju Miasta Krakowa. Jej zdaniem nawet najlepiej rozwinięty system tramwajowy okaże się niewydolny.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/49883/krakow_powaznie_mysli_o_budowie_metra.htm
Piotr13 - 27-12-2013, 00:13
Temat postu:
Tak, zadłużyć na 30 lat ale najważniejsze pokazać że nas też stać. Potem podwyżki czego się tylko da co pół roku.
System tramwajowy będzie wydolny, jeśli się go dobrze zorganizuje. Jeśli będzie oparty na jednym skrzyżowaniu ze światłami dającymi pierwszeństwo samochodom, to nie będzie dobrze działać.
Arek - 27-01-2014, 12:14
Temat postu:
Kraków będzie miał swoje metro?

Wyliczono, że na budowę pierwszej linii metra w Krakowie potrzeba 9-11 miliardów złotych. Jeśli połowę pieniędzy dałaby Unia Europejska, drugą mógłby dołożyć prywatny inwestor.

Z informacji „Dziennika Polskiego” wynika, że władze Krakowa zgłosiły już w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju pomysł budowy pierwszej linii metra. Przedstawiciele urzędu miasta zapytali resort, jakie są szanse na współfinansowanie inwestycji ze środków unijnych przewidzianych na lata 2014-2020.

Więcej:
http://niezalezna.pl/51123-krakow-bedzie-mial-swoje-metro
Pirat - 21-02-2014, 23:19
Temat postu:
Władze Krakowa zdecydowały w końcu, że chcą zbudować metro. Pierwsza nitka miałaby biec od ul. Igołomskiej w Nowej Hucie aż do Bronowic przez Stare Miasto. Urzędnicy zabiegają już o dotacje unijne i rządowe na ten cel. Rozmawiają też z prywatną francuską firmą, która miałaby się dołożyć do inwestycji i potem w zamian częściowo czerpać z niej zyski. Koszt budowy wstępnie oszacowano na 9-11 mld zł - wraz z zakupem pociągów. My pytamy, czy poprowadzenie metra pod zabytkami jest w ogóle możliwe i jak powinno się je budować.

Więcej TUTAJ
Pirat - 06-04-2014, 09:25
Temat postu:
Metro to ratunek dla zakorkowanego Krakowa. Igrzyska mogą to zaprzepaścić

Ci sami urzędnicy, którzy zabiegają o igrzyska, przyznają, że bez budowy metra Kraków w niedalekiej przyszłości całkowicie się zakorkuje. Metro to faktycznie byłby skok cywilizacyjny, wart o wiele więcej niż 16 dni sportowych emocji, dla których trzeba wydać miliony na nierentowne obiekty sportowe.

Czytaj dalej...
Extrarenata75 - 16-04-2014, 07:47
Temat postu:
Metro w Krakowie bardzo, by się przydało ze względu na rosnące korki w tym mieście .. myslę, że powstanie metra rozwiązałoby po części ten problem.. jednakże jak widać są to ciągle plany niestety dalekie i póki co mało realne, bo z pewnością problem stanowi tu też kwestia finansowa, która też jest tu bardzo istotna...
Beatrycze - 19-04-2014, 14:44
Temat postu:
Metro w Krakowie. Projekt, obietnice i wątpliwości

Od Nowej Huty przez Stare Miasto do Bronowic - gotowy jest oficjalny materiał w sprawie pierwszej linii krakowskiego metra. Będzie on podstawą do konsultacji z mieszkańcami przed referendum. 25 maja krakowianie zdecydują m.in. o tym, czy chcą w mieście tej inwestycji.

Cały tekst: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15826922,Metro_w_Krakowie__Projekt__obietnice_i_watpliwosci.html
Victoria - 04-05-2014, 10:57
Temat postu:
Planujemy metro, by dojechać o dziesięć minut szybciej

Jako węże wiją się pomysły na krakowskie metro i aż dziw bierze, że wiją się tak skromnie. Rzecz jasna, by myśleć o metrze w Krakowie, potrzebna jest nie byle jaka fantazja, owe węże jednak pokazują jakąś jej wadę.

Cały tekst: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15890837,Planujemy_metro__by_dojechac_o_dziesiec_minut_szybciej.html
Arek - 09-05-2014, 09:45
Temat postu:
Debatowali, jak będziemy podróżować. Metro kontra tramwaje.

Jeśli zdecydujemy się na metro, sieć tramwajowa przestanie się rozwijać, a korzyści z bardzo kosztownej inwestycji będzie mieć tylko część krakowian. Jeśli postawimy na tramwaje, trudniej będzie przekonać kierowców do przesiadki.

Cały tekst: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15928296,Debatowali__jak_bedziemy_podrozowac__Metro_kontra.html
Arek - 14-05-2014, 11:15
Temat postu:
Nowe rozwiązanie dla Krakowa: metro na estakadach

- Proponujemy bezzałogowe, lekkie i ekologiczne metro, jeżdżące głównie po wiaduktach - mówi Lesław Kuzaj, prezes firmy Alstom, która chce zbudować metro w Krakowie.

Firma Alstom, która jest gotowa wyłożyć połowę kosztów budowy krakowskiego metra, chce potem być przez 30 lat jego operatorem. Wczoraj po raz pierwszy zaprezentowała publicznie swój projekt. - Myślenie o metrze w Krakowie było dotychczas zdominowane przez metro warszawskie. Dla Krakowa mamy jednak zupełnie inne rozwiązanie - zapowiedział Lesław Kuzaj.

Cały tekst: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15956170,Nowe_rozwiazanie_dla_Krakowa__metro_na_estakadach.html
OS_24 - 15-05-2014, 23:59
Temat postu:
Metro mogło łatwo powstać przy okazji budowy Nowej Huty. Mogłoby jeździć na powierzchni. Linia od Kombinatu wzdłuż płotu do torów i wzdłuż nich przez Batowice na Główny. Albo trasa południowa z Placu Centralnego przez Dąbie wzdłuż wałów zamiast tego głupiego osiedla. Teraz to wiecie. Dale by mogło to jeździć do Wieliczki. Przecież trasa północna by poszła wiaduktami bezkolizyjnie. Ale warunek - na bilety miejskie powinno to być i niedasie.
Beatrycze - 16-05-2014, 12:02
Temat postu:
Metro kontra tramwaj. Wady i zalety, koszty i czas

Pytanie o metro jest w praktyce pytaniem o przyszły kształt transportu publicznego w Krakowie. I to nie w perspektywie kilku najbliższych lat, ale 10, 20 czy nawet 50. Czy warto więc inwestować nieco na wyrost w tunele i estakady, czy raczej skupić się na rozbudowie sieci tramwajowej?

Cały tekst: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15970720,Metro_kontra_tramwaj__Wady_i_zalety__koszty_i_czas.html
DrewWroc2067 - 22-05-2014, 07:41
Temat postu:
____________________
Nigdy nie mów nigdy http://studiofitness.hatenablog.com/ u nas znajdziesz!
Pirat - 11-06-2014, 18:15
Temat postu:
Ile zapłacimy, by dowiedzieć się o sensowności metra?

Co najmniej 30 mln zł kosztować ma opracowanie, które pokaże, czy budowa metra w Krakowie ma sens. Pytanie tylko, czy za tę odpowiedź warto aż tyle płacić.

Władze Krakowa złożyły w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju wniosek o przyznanie dotacji potrzebnej do opracowania kompleksowego studium wykonalności dla ewentualnej pierwszej nitki metra w mieście. To dokument, który ma pokazać, czy linia metra ma sens ekonomiczny i społeczny, a także wyznaczyć najbardziej opłacalny jej przebieg oraz wyliczyć dokładnie koszt realizacji i późniejszego utrzymania.

Czytaj dalej...
ufoludek - 12-06-2014, 18:58
Temat postu:
Gdzieś trzeba zatrudnić specjalistów od zimowej olimpiady Smile
veinte - 13-06-2014, 18:30
Temat postu:
DrewWroc2067 napisał/a:
Moim zdaniem osoby , które jeżdżą autami do pracy raczej tego nie zmienią i nadal będą w ten sposób się przemieszczały, choć w zasadzie rozbudowa linii metra byłaby świetnym rozwiązaniem, gdyby te osoby przesiadły się na metro - odkorkowałoby to na pewno miasto..

Moze wzorowac sie na Antwerpii. Gdzie w centrum w wiekszosci tramwaje jezdza jako prometro - niedorobiony projekt metra...z lat 70tych.
Teraz trwa wielka rozbudowa linii naziemnych wychodzacych na wszystkie parkingi P+R przy wszystkich 6 wchodzacych autostradach i do miejscowosci blizej holenderskiej granicy.
Orion - 06-07-2014, 20:41
Temat postu:
Jeśli chodzi o system parkingów P+ R to ten w Pradze wydaje mi się wzorcowy.20 koron za cały dzień parkowania na ogrodzonym parkingu,w pobliżu stacje końcowe metra i komunikacji miejskiej,różne typy biletów w zależności od potrzeb.Ilość wolnych miejsc na tych parkingach można sprawdzić przez internet.Nie wiem jak jest gdzieś indziej ale szacun dla Czechów.
Piotr13 - 16-07-2014, 10:37
Temat postu:
Nie są potrzebne żadne estakady, tunele i inne cuda za kosmiczną cenę. Wystarczy postawić na komunikację miejską, przeprojektować infrastrukturę pod wygodę transportu publicznego w obrębie ścisłej zabudowy miejskiej, budować nowe trasy tramwajowe tam gdzie są największe potoki itp. Niestety jak się chce zachować ruch indywidualny nie ma miejsca na sprawną komunikację miejską a to wiemy jak się kończy. Samochody powinny być tylko na peryferiach, w mieście głównie KM + wjazdy celowe albo wysoka opłata za wjazd. Inaczej nie ma szans na sprawne poruszanie się po miastach, bo na oplecenie wszystkiego metrem po prostu mało kogo stać, a przestrzeń dla aut zawsze będzie niewystarczająca.
OS_24 - 17-07-2014, 12:18
Temat postu:
Zacznij od likwidacji parkingu na pl Wszystkich Świętych: niech Majchrowski i radni parkują na Cichym Kąciku i dojeżdżają tramwajem.
Piotr13 - 17-07-2014, 15:12
Temat postu:
Wiekszości odpowiedzialnym za transport w miastach to ja bym hulajnogi podarował bo nawet na tramwaj to nie zasługują.
Pirat - 21-07-2014, 12:19
Temat postu:
Plany są, będzie metro? Kraków mówi „tak”

Mieszkańcy Krakowa chcą metra. W niedawnym referendum 55 proc. z nich opowiedziało się „za” i bez znaczenia było to, że projekt w urzędzie miasta praktycznie nie istniał. Wynik głosowania zmobilizował jednak urzędników i w kilka tygodni opracowali oni plany. Krakowska podziemna kolejka ma mieć 19 kilometrów, ma być tańsza niż warszawska i ma ruszyć za 6 lat. Na ile realne i poważne są plany krakowskiego magistratu przyjrzał się Mateusz Kudła, nasz krakowski reporter.

Więcej TUTAJ
Pirex - 14-08-2014, 17:38
Temat postu:
Rozkręca się dyskusja o metrze w Krakowie. - Trzeba przeprowadzić głębokie studia w sprawie metra, bo nie można robić tak olbrzymiej inwestycji w oparciu o to co nam się wydaje – mówi w rozmowie z reporterem KRK FM prezydent Jacek Majchrowski.

Więcej:
http://krk.fm/co-z-metrem-w-krakowie-prezydent-podchodze-do-tego-z-ostroznoscia
maruda - 15-08-2014, 08:23
Temat postu:
Pirat napisał/a:
Plany są, będzie metro? Kraków mówi „tak”

Mieszkańcy Krakowa chcą metra. W niedawnym referendum 55 proc. z nich opowiedziało się „za” i bez znaczenia było to, że projekt w urzędzie miasta praktycznie nie istniał.


Trochę rozsądku wykazuje w całej sprawie prez.Majchrowski,to trzeba rzetelnie skalkulować,inwestycja jest bowiem sakramencko droga i tak naprawdę nie wiadomo czy się kiedykolwiek zwróci w mieście poniżej 1mln mieszkańców.Z resztą,wbrew pozorom temat metra w Krak.nie jest nowy...


"Należy tutaj postawić pytanie, czy metro w Krakowie byłoby w ogóle opłacalne. Według wyliczeń specjalistów potoki pasażerskie na najbardziej opłacalnej krakowskiej trasie (Bronowice – Nowa Huta) są znacznie mniejsze, niż wymaga tego opłacalność metra. Kraków nie jest rzeczywiście tak dużym miastem, by metro było tu niezbędne. Co prawda na Zachodzie są mniejsze niż Kraków miasta, gdzie metro funkcjonuje, ale jest to coś bardziej przypominającego podziemny tramwaj niż metro z prawdziwego zdarzenia znane z wielkich europejskich metropolii.

Osobiście oceniam, że metro powinno powstawać w miastach milionowych, a Krakowowi jeszcze trochę brakuje. W Krakowie znacznie skuteczniejszym rozwiązaniem byłaby budowa tuneli tramwajowych w śródmieściu, by odciążyć obecnie funkcjonującą sieć, przyspieszyć przejazd przez centrum i zwiększyć możliwości rozbudowy sieci na zewnątrz śródmieścia. Taki model komunikacji szynowej jest szczególnie popularny w miastach niemieckich, podobnej wielkości jak Kraków, gdzie tramwaje na odcinkach śródmiejskich zjeżdżają do tuneli."
http://emilsosnowiec.blog.onet.pl/2009/04/16/metro-w-krakowie/
OS_24 - 17-08-2014, 23:36
Temat postu:
W Krakowie metro może być praktycznie nadziemne.
PS: Czy oni jeździli kiedyś 139?
Arek - 09-09-2014, 11:51
Temat postu:
Kraków jednak bez metra?

Perspektywa budowy linii metra w Krakowie coraz bardziej się oddala. Okazuje się, że budowę trzeba będzie podzielić na kilka etapów, a do roku 2022 mógłby powstać jedynie odcinek Nowa Huta - dworzec PKP.

Więcej:
http://niezalezna.pl/59185-krakow-jednak-bez-metra
Pirat - 06-03-2015, 23:01
Temat postu:
Naukowcy chcą wybudować bezzałogowe "premetro" w Krakowie, tańsze niż zwykłe metro. Ekspert odpowiada: to nierealne.

Wczoraj uczeni z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zaprezentowali referat, z którego wynika, że najlepszym rozwiązaniem dla stolicy Małopolski będzie budowa "premetra". Koszt inwestycji w pierwszą linię miałby wynieść około 7-9 mld zł. Pomysł budowy metra poparli także mieszkańcy miasta w ubiegłorocznym referendum. Ale ich entuzjazm studzi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, nazywając całą inicjatywę…nierealną.

Czytaj dalej...
Beatrycze - 11-01-2016, 20:43
Temat postu:
Wraca pomysł budowy metra w Krakowie.

Lokalni działacze PiS chcą za wszelką cenę wybudować w Krakowie metro. Mają im w tym pomóc wiceminister rozwoju, minister infrastruktury, a nawet sam prezydent Andrzej Duda.

Więcej:
http://wyborcza.pl/1,75248,19447489,wraca-pomysl-budowy-metra-w-krakowie-lobbuja-w-rzadzie.html
tomekmkm - 11-01-2016, 23:50
Temat postu:
Będę powtarzał niezmiennie. Skoro Kraków zainicjował pomysł Szybkiego Tramwaju, to właśnie ten projekt należy rozwijać, tym bardziej, że część infrastruktury (no i oczywiście tabor) już jest. Po cholerę mnożyć koszty? Dla samego faktu posiadania metra?
No to mam pomysł. Kraków żąda dostępu do morza! Rownie absurdalny pomysł jak metro w Krakowie.
Torreador - 13-01-2016, 21:36
Temat postu:
W Krakowie metro może i by miało sens ale pod warunkiem, że większa jego część (linii) byłaby naziemna. Wtedy koszty mogłyby być w miarę rozsądne.
Rafel - 14-01-2016, 08:11
Temat postu:
Cytat:
W Krakowie metro może i by miało sens ale pod warunkiem, że większa jego część (linii) byłaby naziemna. Wtedy koszty mogłyby być w miarę rozsądne.


Tramwaje już są Very Happy
sabatnik - 16-01-2016, 09:41
Temat postu:
Dopóki sobie tylko marzą, niech sobie bujają w obłokach. Ale żeby nie marnowali pieniędzy na cuda-projekty albo co gorsze, coś likwidować w imię przyszłego metra, jak miało to miejsce np. z odcinkiem sieci tramwajowej na ul. Modrzewskiego, czy też stopować rozwój tramwajów.
Arek - 03-02-2016, 15:39
Temat postu:
Krakowa nie stać na brak metra.

Nie ma żadnych technicznych przeciwwskazań do budowy metra w Krakowie. Pozostaje jedynie kwestia finansów. Czy Kraków stać na budowę metra? – Nie stać na niebudowanie metra! Nie stać Krakowa na zmarnowanie szansy na radykalne, trwałe rozwiązanie problemów komunikacyjnych – mówi w rozmowie z portalem Transport Publiczny.pl prof. dr hab. inż. Krzysztof Stypuła z Politechniki Krakowskiej, członek Rady Naukowo-Konsultacyjnej przy Metrze Warszawskim.

Więcej:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/krakowa-nie-stac-na-brak-metra-51236.html
Beatrycze - 10-02-2016, 16:25
Temat postu:
Metro w Krakowie to politycznie trudna decyzja. Komu zabrać?

Kraków intensywnie teraz myśli o budowie metra – prawdopodobnie w wersji lekkiej. – Jestem bardzo szczęśliwy, że nie będę w tej sprawie decydentem. To będzie politycznie trudna decyzja. Mieszkańcom jakiejś dzielnicy trzeba będzie powiedzieć, że tego tramwaju teraz nie robimy, bo kiedyś będzie metro – mówi Tadeusz Syryjczyk. Zaznacza zarazem, że bez tunelu dla komunikacji szynowej w centrum miasta o poprawie krakowskiego transportu myśleć nie można.

Więcej:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/metro-w-krakowie-to-politycznie-trudna-decyzja-komu-zabrac-51274.html
Arek - 18-02-2016, 14:31
Temat postu:
Dla Krakowa najlepsze: lekkie metro i metrobus lub...

Najkorzystniejsza dla rozwoju transportu zbiorowego w Krakowie byłaby budowa lekkiego metra i uruchomienie metrobusu albo rozwój linii krakowskiego szybkiego tramwaju - wskazali specjaliści w opracowaniu, które w środę przedstawiono radzie miasta.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/dla-krakowa-najlepsze-lekkie-metro-i-metrobus-lub,267665_1_0_0.html
Beatrycze - 22-02-2016, 16:30
Temat postu:
Metro w Krakowie. Warszawa chętnie podzieli się doświadczeniami.

Kraków zastanawia się nad budową linii lekkiego meta, którego realizację zarekomendowali niedawno eksperci. Przedstawiciele Warszawy deklarują chęć dzielenia się doświadczeniami. – Los tak chciał, że mamy w Polsce największe doświadczenie w zakresie budowy metra, jako że w innych miastach tego nie robiono. Chętnie będziemy się tą wiedzą dzielić – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

Więcej:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/metro-w-krakowie-warszawa-chetnie-podzieli-sie-doswiadczeniami-51377.html
Arek - 18-04-2016, 12:46
Temat postu:
Metro w Krakowie? Podano wstępną datę inwestycji.

Kraków rozważa dwa warianty – realizacji lekkiego metra z Nowej Huty do Bronowic wraz z trasą metrobusu oraz rozbudowy sieci tramwajowej wraz z tunelem pod Starym Miastem. Którykolwiek z wariantów nie zostałby wybrany, jego realizacja ma szansę rozpocząć się najwcześniej po 2021 r. – informuje portal transport-publiczny.pl

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/935846,metro-w-krakowie-podano-wstepna-date-inwestycji.html
Beatrycze - 13-12-2016, 15:36
Temat postu:
Kraków podtrzymuje plany budowy metra.

Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski podpisał wniosek dotyczący zgłoszenia projektu związanego z budową metra do sfinansowania w ramach unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

- Budowa metra w Krakowie to projekt, który musi być bardzo dobrze przemyślany. Dlatego - pamiętając o woli mieszkańców wyrażonej w referendum z 2014 r. - chcemy dysponować wszelkimi możliwymi analizami dotyczącymi takiego rozwiązania - skomentował Majchrowski.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/krakow-podtrzymuje-plany-budowy-metra,287741_1_0_0.html
Victoria - 27-06-2017, 18:29
Temat postu:
Coraz bliżej metra w Krakowie. Bruksela daje prawie półtora miliona euro.

Komisja Europejska przekazała niemal 1,5 mln euro na opracowanie techniczne pierwszej linii krakowskiego metra. W 2014 roku za budową kolejki zagłosowali w referendum mieszkańcy miasta.

Więcej:
https://dorzeczy.pl/kraj/33553/Coraz-blizej-metra-w-Krakowie-Bruksela-daje-prawie-poltora-miliona-euro.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group