INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Kuchnia w EN71-043?

EU07-469 - 21-10-2012, 16:41
Temat postu: Kuchnia w EN71-043?
Jadąc wczoraj z Wrocławia do Trzcińska nabitym po sufit EN71-043 dostrzegłem coś dziwnego. Jeden z przedziałów skrajnych tej jednostki nie był normalną służbówką czy przedziałem dla podróżnych z większym bagażem ręcznym. Siedzeń w nim nie było w ogóle, po prawej stronie od ściany do zewnętrznych drzwi ręcznych ciągnął się stolik, natomiast po lewej zabudowano przedział, w którym były: w kącie podłączona do prądu lodówka, obok niej mała szafka, a prostopadle do drzwi do owego przedziału wisiała nieco większa szafka, a pod nią stała jeszcze jedna, w której była dziura na pół blatu (świadcząca o tym, że kiedyś był tam zlewozmywak). Przejście do kabiny maszynisty było stosunkowo wąskie, a rower zmieścił się tam co najwyżej jeden pod stolikiem. Pytanie, kiedy i po co zrobiono tą przebudowę oraz czy jeszcze jakiś EN71 ma tak przerobiony przedział skrajny?
voyager1231 - 21-10-2012, 17:00
Temat postu:
Niejednokrotnie jechałem już tą jednostką i ta dziwna konstrukcja zawsze mnie ciekawiła. Podpinam się pod pytania autora, będę wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź Smile
grzesik56 - 21-10-2012, 19:03
Temat postu:
EU07-469, EN71-007 ZPR Kraków
EU07-469 - 21-10-2012, 19:10
Temat postu:
Co oznacza, że taka przeróbka dotyczyła składów, które na początku lat 90. przeznaczono na pociągi w stylu InterRegio. Ciekawe, czy coś takiego mają też ED72...
Tomasz B. - 21-10-2012, 19:14
Temat postu:
Jednostka EN71-043 obsługiwała kiedyś m.in. połączenie Wrocław - Szklarska P.G. (pociąg Szrenica) mając jeśli dobrze pamiętam przedziały 1 i 2 klasy, specjalne stojaki na rowery czy narty, a także mini bar. Pociąg miał charakterystyczne malowanie - biała jednostka w niebieskie pasy. Dziś wspomniane wyżej elementy w skrajnym przedziale to właśnie pozostałości po tym "luksusowym kibelku". Obecnie posiada malowanie "dolnośląskie".
Anonymous - 21-10-2012, 19:39
Temat postu:
Część ED72, czyli te które obsługiwały pociągi pospieszne także posiada przedział barowy w członie ra. Najwięcej można ich znaleźć w PR Szczecin.
Elektronik - 21-10-2012, 19:49
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
Część ED72, czyli te które obsługiwały pociągi pospieszne także posiada przedział barowy w członie ra. Najwięcej można ich znaleźć w PR Szczecin.


To są EZT, które mają numer wyższy niż 008.
lukasz92 - 21-10-2012, 20:00
Temat postu:
Nie macie racji. Wszystkie wyprodukowane ED72 miały w wagonie rb przedział barowy z szafkami, zlewem, lodówką, zamykany indywidualnie. Obecnie przedziały te są zwykle pozamykane, swego czasu na trasie IR Warszawa - Kraków urzędował tam ajent z wózkiem barowym. Przedziały te zlikwidowano w ED72A-004 i 005.
Piter - 21-10-2012, 20:09
Temat postu:
EU07-469 napisał/a:
Co oznacza, że taka przeróbka dotyczyła składów, które na początku lat 90. przeznaczono na pociągi w stylu InterRegio. Ciekawe, czy coś takiego mają też ED72...


RegioPlus taka wtedy była to nazwa. A sam pociąg tak jak napisał Tomasz B. był wyposażony w stojaki na narty, 1 klasę i mini bar. Szrenicę nazywali czasami Apteką ze względu na fajne malowanie.
jano - 21-10-2012, 20:42
Temat postu:
Jeśli dobrze pamiętam to popularna kiedyś "Szrenica" miała nawet firanki w oknach pociągu. Wyższy standard tego pociągu odznaczał się też wygodnymi siedzeniami, które obite były ładnym brązowym materiałem.
grzesik56 - 21-10-2012, 20:46
Temat postu:
w ED72 nadak są firanki.przynajmniej w tych należących do PR Kraków czyli 008,009,010.011.012,013,014
EU07-469 - 21-10-2012, 23:07
Temat postu:
Obite fotele w dawnej Szrenicy nadal są Smile
Tomasz B. - 21-10-2012, 23:47
Temat postu:
Tak wygląda ten przedział barowy: http://www.youtube.com/watch?v=ULXjZ3ammYY
sebalorek - 28-10-2012, 10:31
Temat postu:
Dołączę się do tematu. Tak wygląda ten przedział w poznańskiej (i najmłodszej zresztą z serii) ED72-021 w wag. rb:
Po lewej wejście:
http://www.garnek.pl/mkseba/23267351/wnetrze-ed72-021

A tak w środku:
http://www.garnek.pl/mkseba/23267347/wnetrze-ed72-021
http://www.garnek.pl/mkseba/23267345/wnetrze-ed72-021
grzesik56 - 28-10-2012, 11:33
Temat postu:
sebalorek, niczym nie różni się od pozostałych ED72 z wyjątkjiem 004 i 005
Tomasz - 28-10-2012, 16:07
Temat postu:
W EN71-007 w jednym skrajnym członie w pierwszy przedziale są fotele jak w samolocie i są firanki z logiem PKP(słynna trumienka)a na fotelach tzn. na zagłówkach jest taka naszywka z napisem "PR Kraków" Very Happy.

Zawsze jak mi się trafi ten skład siadam na tych turbo siedzeniach, można nawet oparcie regulować, taki bajer w pociągu REGIO Very Happy

No, ale i tak skaje są najlepsze Very Happy.

Mam pytanie do znawców kibli - czy ED72 miały kiedyś kanapy dermowe(taka czerwona słynna skóra pociągowa)czy od daty produkcji miały te siedzenia jakie mają?

W tym ED72 poznańskim zapewne woda w tej umywalce nie zachęca do picia(naocznie widziałem jak pracownicy PR myją sobie tą wodą kubki do kawy)a fotele przypominają siedzenia w węgierskich Ikarusach, tylko tam też była derma a tu jej nie ma.
grzesik56 - 28-10-2012, 16:43
Temat postu:
Tomasz, od razu były siedzenia takie jak są
Tomasz - 28-10-2012, 17:22
Temat postu:
Dzięki. Powiem szczerze że mimo wszystko siedzenia w ED72 są znacznie wygodniejsze niż kanapy płócienne z jakiś tam sztucznych nici w EN57(ale nie chodzi mi o skaje bo one też są z nici) Very Happy

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group