INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Powrót do dawnego malowania wagonów

karol22 - 04-11-2012, 13:28
Temat postu: Powrót do dawnego malowania wagonów
Na innym forum znalazłem takie coś:

Dziennik Ustaw nr 200 z dnia 23 października 2012 roku
http://www.nettax.pl/serw...00/poz.1151.pdf

Należy dążyć do ujednolicenia systemu oznakowania środków transportu, wykorzystywanych w przewozach o charakterze użyteczności publicznej, których organizatorem jest minister.Podróżny powinien mieć możliwość szybkiego i łatwego rozpoznania swojego wagonu. W tym celu należy doprowadzić do kolorystycznego wyróżnienia wagonów klasy drugiej, klasy pierwszej, sypialnych i z miejscami do leżenia oraz przystosowanych do przewozu rowerów lub większego bagażu:
- wagony klasy drugiej powinny być malowane z kolorem zielonym jako dominującym,
- wagony klasy pierwszej powinny być malowane z kolorem czerwonym jako dominującym,
- wagony sypialne i z miejscami do leżenia powinny być malowane z kolorem niebieskim jako dominującym,
- wagony przystosowane do przewozu rowerów lub większego bagażu powinny być malowane z kolorem brązowym jako dominującym.

W przypadku gdy dany wagon ma kilka funkcji, jego kolorystyka powinna wskazywać ich podział.

Zasady te obowiązywać mają od 2017 roku. Czytałem, że mają dotyczyć tych wagonów do których dokłada ministerstwo, czyli PR to nie dotyczy. Moim zdaniem dobry pomysł, utarło się u Polaków, że czerowny to 1 klasa, a zielony to druga. Rowerzyści i tak muszą biegać po peronie szukając, który z 9 wagonów to rowerowy, a potem okazuje się, że podczas biegania inni zajęli te miejsca. Widząc brązowy wagon wiedzieliby gdzie iść. A z wspomnianych kolorów można zrobić ciekawe wzory z logiem TLK i PKP IC. Byłoby wspaniale jakby PR malowało by swe wagony do takiego wzorca, ale oczywiście wg swojego projektu.
Anonymous - 04-11-2012, 14:26
Temat postu:
Wspaniały pomysł na zarżnięcie najładniejszego malowania wagonów w Europie, jakim jest malowanie PKP Intercity. Nawet jak uda nam sie zrobic cos dobrego, to i tak to trzeba spieprzyć Rolling Eyes zielenina a zwłaszcza brązowe wagony kojarzą mi sie z PRL-em.
Viljar - 04-11-2012, 14:58
Temat postu:
W porównaniu ze znanymi mi schematami malowania muszę przyznać, że faktycznie w PKP IC chociaż ta jedna cecha mi się podoba. Zwłaszcza, że dość łatwo odróżnić klasę 1 i 2. A co do opisywanego pomysłu: jak wyglądałby brązowy wagon wśród "zwykłych" dwójek? Jak to powiedział Stanisław Anioł...
Fuj... dobrze, że ktoś nie wpadł na pomysł, żeby w ogóle malować na ten dawny paskudny kolor, teoretycznie oliwkowy, praktycznie... nie wiem, zielono-czarny? Pociągi wyglądały wtedy jak składy wojskowe albo pogrzebowe.
Migel - 04-11-2012, 15:03
Temat postu:
A mi ten pomysł się podoba. Zdecydowanie wolę zielone i czerwone wagony. Od razu wiadomo gdzie jest jaka klasa. Szkoda, że dopiero od 2017 r.
jackii - 04-11-2012, 15:53
Temat postu:
A mnie zastanawia brak pasków. Czyżby to oznaczało, że 1. klasa nie będzie miała żółtego paska?
karol22 - 04-11-2012, 16:08
Temat postu:
Od razu PRL. Te kolory mają dominować, a z tego różne kompozycje można robić.
Na tamtym forum coś pisało o pociągach międzynarodowych, że tam ma nie obowiązywać czy coś w tym stylu ale nie wczytywałem się w to.
voyager1231 - 05-11-2012, 14:20
Temat postu:
Czyli wyrzucania publicznych pieniędzy ciąg dalszy. Po co było kombinować z nowymi schematami malowania? Żeby teraz znów wracać do staromodnych i nijakich barw? tylko geniusz mógł to wymyślić (nasz kochany minister!)
pawelu - 05-11-2012, 15:14
Temat postu:
Mi ten pomysł się absolutnie nie podoba. To będzie faktycznie powrót do PRL. Osobiście wolę wagony w barwach IC i nie ukrywam, że jak mam możliwość to wybieram właśnie wagony w malowaniu IC a nie zielone.
buuuuum - 05-11-2012, 16:22
Temat postu:
Ale na przykład wagony klasy 1 powinny być z jakimiś elementami czerwonego.
A nie jak w maloowaniu tlk - pomarańczowe. Niebieskie dwójki mogą być, ale jedynki powinny być czerwonawe.
karol22 - 05-11-2012, 17:02
Temat postu:
Wagony i tak malować trzeba co jakiś czas. A wzór może być taki sam tylko tego koloru.
pawelu ehh, jakiego PRLu. Schemat zielonego i czerwonego pojawił się z tego co czytałem w 1988r. Czyli do końca PRLu mało zostało. Smile
Tu nie chodzi o piękność tylko użyteczność. W głowach Polaków jest, że jedynka to czerwony, a dwójka to zielony. Nawet tacy co nie rozróżniają osobowego od pośpiesznego. Zresztą każdy ma inny gust, a mi właśnie tamte biało-zielone itd. pasują. A z tych kolorów można robić różne kompozycje, jeszcze raz napiszę. Ale jestem za dawnym malowaniem w pociągach pasażerskich, z rozróżnieniem klasy i przeznaczenia.
Pawel_15 - 05-11-2012, 17:30
Temat postu:
Najlepsze malowanie to było właśnie za PRL. To powstałe potem może nie grzeszy pięknością ale było chyba najlepszym wyborem. Zielone to dwójki, czerwone to jedynki, wyjątek był w bipach. To co jest teraz to jest jeden wielki syf, te malowania picowe, tlk-owe, pr-owe i inne to jest wszystko jeden wielki kolorowy syf niczym z pewnej parady. Było dobre malowanie to musieli wziąć, dać nowe i spieprzyć, co u nas rzeczą normalną jest...

Osobiście jestem za tym aby przywrócić wszystkie malowania do tego które było zanim się kolej podzieliła na miliard kolesiowych i gównianych spółek. Wagony i lokomotywy. No, dla carguli i prywaciarzy można zrobić wyjątek, ale pasażerskie powinny mieć poprzednie malowania. SM42, SA101 bo o SU45 nie wspominając, wyglądają w tym nowym malowaniu aka SPOT wręcz ujowo.
DarekP - 06-11-2012, 15:12
Temat postu:
No to ciekawe, jak się będzie prezentowało Pendolino w kolorach zielono-czerwonych Śmiech
Pawel_15 - 06-11-2012, 16:14
Temat postu:
Wcale nie będzie się prezentowało bo go nie będzie Smile
karol22 - 06-11-2012, 19:27
Temat postu:
Pendolino to skład zespolony. Twoim tokiem rozumowania ED74 też przemalują?
alf1923 - 06-11-2012, 19:56
Temat postu:
Co za temat ma Unia na głowie. Panie i Panowie w dupkach to miejcie, dla mnie mogą byc i różowe wagony, a nawet przezroczyste, żeby tylko standardem nie odbiegały od tych europejskich. A nie wagony z lat 70!!
DarekP - 07-11-2012, 22:57
Temat postu:
karol22, będzie dotowane przez ministerstwo, to ma być zielono-czerwony Język
A ED74 do zmiany lakieru jeszcze mają trochę czasu.
Co do samej zasady, to nie dużo różni się od stanu obecnego. Województwa malują składy wyremontowane za swoje pieniądze w wymyślane przez siebie kolory, to i ministerstwo postanowiło się w to zabawić. Jak szaleć, to szaleć.
Tomasz - 07-11-2012, 23:11
Temat postu:
EN57 i EN71 powinny jeździć żółto-granatowe.
pilot1123 - 08-11-2012, 00:46
Temat postu:
macie problemy... 99% ludzi patrzy na liczbę przy drzwiach, a nie na jakieś kolory......
Skolmi - 08-11-2012, 07:58
Temat postu:
Typowy dyskusja radykalnych mikoli Smile

Ja od przewoźnika wymagam wygodnego siedzenia, czystości w wagonie i biletu w rozsądnej cenie.
Torczes - 08-11-2012, 08:20
Temat postu:
Popieram wypowiedz Skomli
Malowanie może być różne ale komfort jazdy w środku jest najważniejszy.Mi osobiscie nie podoba się stare malowanie klasy 1 i 2.Malowanie IC jest w miare ujednolicone i to wystarczy.Po co jakieś paki oznaczające klase 2 i 1 .Jeśli nie umiesz przeczytać cyferki przy wejściu to idz do konduktora to ci pomoże.
dyżurny - 08-11-2012, 10:49
Temat postu:
Ja też osobiście wolę malowanie IC. Nie ukrywam, że bardzo w nim mi się podobają te duże (rzekłbym naprawdę bardzo duże) oznaczenia klasy przy wejściu. Dodatkowe paski jeszcze ułatwiają, a cały skład w jednolitym malowaniu wraz z lokiem w barwach IC tworzy naprawdę bardzo, bardzo ładną kompozycję Smile
DarekP - 08-11-2012, 21:39
Temat postu:
Ale, patrząc na Twoją stopkę, pomyślałem sobie, że Intercity wyszło poniekąd na przeciw pomysłowi kolorowego oznaczania klas wagonów w malowaniu TLK. Przy czym, według mnie, ma ono dużo bardziej nowoczesną formę, niż typowo zielono/czerwone wagony z kremowym paskiem.
Ale malowanie TLK się jednak nie przyjęło, co więcej było mocno krytykowane, a teraz pojawia się kolejny zbliżony pomysł i można odnieść wrażenie, że będzie wprowadzany na siłę, a nie z rozsądku.
maras - 09-11-2012, 18:57
Temat postu:
Baaardzo dobrze.. To że dla MK ten cały barwny syf sie nie myli(malowanie tlk,ic,standardowe zielono czerwone) to nie znaczy ze zwykly pasazer tez to ogarnia. Schemat malowania ktory rzeczywiscie pojawil sie dawno i moze wydawac sie archaiczny tak naprawde zakodowal sie u pasazerow. Jak dla mnie ten caly cyrk z malowaniem wagonow w barwy TLK czy inne udziwnianie byl tylko niepotrzebna strata pieniedzy. Nie zawsze wagon w malowaniu IC jest lepszy. W pociagu Ustronie jechałem wagonem IC w ktorym byly stare kanapy tyle ze w innym obiciu (kolor cos podobny do zwiru? ) Schemat malowania IC jest tylko dziwnym wymyslem spolki. To ze pomalowali tak wagon nie oznacza ze w srodku tez cos ruszali
Tomasz - 09-11-2012, 19:45
Temat postu:
Szkoda że prawo zabrania graffitowania składów, można by dać wtedy pomalować kibolom składy, zrobili by to szybciej, taniej bez biurokracji i marnowania kasy, wiadomo bez napisów klubów, w jakieś kwiatki pomalować.
DarekP - 11-11-2012, 15:11
Temat postu:
No tak, dwójki pomalować w motywy gandzi, a jedynki - w maki. Połączymy wszystkie środowiska, które uważają, że świat jest zbyt nudny i trzeba go zrobić bardzie "odjazdowym. Do tego dajmy szansę "mieszkańcom dworców" nie dokończą dzieła kolorowania swoimi wydzielinami wnętrza wagonów.
Pomysły coraz bardziej oryginalne Rolling Eyes
Anonymous - 11-11-2012, 21:13
Temat postu:
Takie EN57 graffiti miały by sens ale bez obraźliwych napisów. Smile
Jack Daniel's - 03-03-2017, 13:05
Temat postu:
Odnawiam temat. Jest rok 2017, a zgodnie z tym, co było napisane w pierwszym poście tego tematu wagony od tego roku miały być przemalowywane na stare-nowe barwy. Czy to rozporządzenie dalej obowiązuje, ktoś się orientuje? Jeżeli tak, to teoretycznie wagony po naprawach w roku bieżącym powinny mieć nowe barwy.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group