INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - Kursy powyżej 130 km/h

dev - 30-11-2012, 09:59
Temat postu: Kursy powyżej 130 km/h
Czy jest jakiś spis wszystkich kursów powyżej 130 km/h? Mimo nielicznego taboru pozwalającego jechać z taką prędkością duża część i tak jest wytrasowana na max 130 (jak Flirty, Bombardiery czy ED74). Wiem, że pewnie oficjalnie czegoś takiego nie można dostać ale jakby ktoś służył pomocą będę wdzięczny.
1762 - 30-11-2012, 11:11
Temat postu:
Niedawno temat był poruszany przez Roberta Wyszyńskiego

http://www.rynek-kolejowy.pl/37369/_Regio_160_kmh_%2B_czyli_po_co_w_Polsce_szybki_tabor_regionalny.htm

"W nawiązaniu do przesłanych pytań, informuję, że w rozkładzie jazdy edycji 2011/2012 prędkość maksymalną 160 km/h rozwijają następujące połączenia:
nr 80121, Warszawa Zachodnia (14:10) - Siedlce (15:36),
nr 80123, Warszawa Zachodnia (18:20) - Siedlce (19:36),
nr 88120, Siedlce (8:21) - Warszawa Zachodnia (9:29),
nr 88122, Siedlce (16:47) - Warszawa Zachodnia (17:55),
nr 89124, Siedlce (18:45) - Warszawa Zachodnia (19:49) - kursuje w niedziele.
W rozkładzie jazdy edycji 2012/2013, który zacznie obowiązywać 9 grudnia 2012 roku, wszystkie wymienione powyżej połączenia (o tych samych numerach) również będą rozwijać prędkość maksymalną 160 km/h. Zmianie ulegną jedynie godziny ich kursowania (przesunięcia kilkuminutowe)."
To jeśli chodzi o KM.
marek19 - 05-01-2013, 18:14
Temat postu:
no to rzeczywiście wiele tych połączeń...
dev - 08-01-2013, 10:47
Temat postu:
Jeśli chodzi o linię nr 2 to budują LCS Łuków, potem będzie jeszcze LCS Terespol i będzie 160tka prawie od samej granicy z Białorusią. A tak się zastanawiałem, czy może te super pociągi z Rosji do Niemiec i Francji, co z Polski nie można do nich wsiadać, może one zasuwają tamtędy 160?

No ale mi w tym wątku chodziło o wszystkie pociągi wytrasowane na 160 ale nie wiem czy taki wykaz ktoś jest w stanie opublikować
kububu - 08-01-2013, 18:42
Temat postu:
Warszawa Wsch. -Terespol Vmax 130 km/h dla pociągów IC
Pociąg wytrasowane dla następujących prędkości maksymalnych (zazwyczaj CMK, Warszawa-Frankfurt):
160 km/h
ALEKSANDRIA, BŁĘKITNA FALA, BOLESŁAW PRUS, BGE, BWE, CHROBRY, COMENIUS, FREDRO, GÓRNIK, JAN KIEPURA, KASZUB, KOŚCIUSZKO, KRAKUS, LECH, NIDA, ODRA, ONDRASZEK, PANORAMA, POLONIA, PRAHA, REYMONT, SAWA, SOBIESKI, VARSOVIA
150 km/h
BESKIDY, CEGIELSKI, CHOPIN, FREGATA, GAŁCZYŃSKI, JANTAR, JANUSZ KORCZAK, KARŁOWICZ, KILIŃSKI, KLIMCZOK, KORFANTY, LAJKONIK, MAŁOPOLSKA, MICKIEWICZ, MODRZEJEWSKA, MORSKIE OKO, NEPTUN, NORWID, POBRZEŻE, SKŁODOWSKA-CURIE, SMOK WAWELSKI, SUKIENNICE, ŚLĘŻA, TATRY, WARMIA, WISŁA, WITKACY
140 km/h
GOPLANA, LUBUSZANIN, MOSKWA-PARYŻ, PODLASIAK, ZIELONOGÓRZANIN
130 km/h
KRASZEWSKI, PODLASIE, SARATOV

mam nadzieję, że nic nie pominąłem.
irek34 - 08-01-2013, 19:57
Temat postu:
A ten pociąg VLTAVA?
kububu - 08-01-2013, 20:02
Temat postu:
VLTAVA ma Vmax 120 km/h
dev - 08-01-2013, 20:49
Temat postu:
dzięki,

Goplana i Lubuszanin tylko na 140 km/h. dziwne... Brakuje taboru i linii na 160 km/h, więc jak już jest tych 2 mechaników to mogliby chyba trochę "depnąć"...

Tak samo żaden Bombardier nie przekracza 130?
pawelu - 08-01-2013, 23:00
Temat postu:
Brakuje mi w tym zestawieniu pociągów dalekobieżnych TLK "Artus" który minimum te 150 km/h na E-20 jedzie bo ma zazwyczaj EP09 na czele.
Poza tym nie rozumiem czemu "Neptun" na 150 km/h a "Kaszub" na 160 km/h?
"Cegielski" i "Sukiennice" na 150 km/h a "Reymont" jadący tą samą trasą już 160 km/h?
Odnośnie "Goplany" i "Zielonogórzanina" to chyba te dwa pociągi jadą z EP08 stąd te 140 km/h.
Dudzio - 09-01-2013, 00:29
Temat postu:
pawelu, prędkość rozkładowa pociągu nie zależy tylko od trasy i lokomotywy, ale także od wagonów (niektóre ze względu na cośtamcośtam mają obniżoną Vmax z 160 do 150km/h)
wiwix - 09-01-2013, 01:56
Temat postu:
Od czerwca 2013r Poznań-Gniezno będzie 150km/h, odcinkami Bydgoszcz-Laskowice 140km/h a od Laskowic do Tczewa też odcinkami 160km/h.

Ciekawe czy pojawią się nowe pociągi wytrasowane na takie prędkości.

Czy oprócz BGE coś jeszcze tyle pojedzie.
dyżurny - 09-01-2013, 11:04
Temat postu:
A czy przypadkiem Gałczyński też nie jest na 140? Bo tak mi się wydaje, ze jest podobnie trasowany na E-20 jak pozostałe TLK.
Borys_q - 09-01-2013, 11:12
Temat postu:
Cytat:
Poza tym nie rozumiem czemu "Neptun" na 150 km/h a "Kaszub" na 160 km/h?
"Cegielski" i "Sukiennice" na 150 km/h a "Reymont" jadący tą samą trasą już 160 km/h?


na 160 potrzeba conajmniej 150% masy hamującej są w stanie to osiągnąć wagony z hamulcem typu R+Mg składy na tarczach (bez Mg) lub klockach nie osiagna tego procentu i mają prędkość zmiejszoną do 150.
dev - 09-01-2013, 11:57
Temat postu:
pawelu napisał/a:

Odnośnie "Goplany" i "Zielonogórzanina" to chyba te dwa pociągi jadą z EP08 stąd te 140 km/h.


No właśnie na Goplanie jeździ EP09 i ze zmodernizowanymi chyba 141a.

Ale chyba tak to jest, że jak pociąg jest spóźniony to może trochę więcej depnąć?
Borys_q - 09-01-2013, 12:01
Temat postu:
Pociąg nie może przekraczać prędkości wskazanej w rozkładzie jazdy jako największa prędkość pociągu.
viking87 - 09-01-2013, 17:53
Temat postu:
Czy FREDRO na pewno ma 160 km/h? Jechałem nim ostatnio i w wagonach pokazywało się tylko 120 km/h. Czy to był błąd czy jednak jechał wolniej? Ciągnęła EU07A-001.
danio - 09-01-2013, 17:56
Temat postu:
Na CMK pociągi są tak wytrasowane, że jadąc 120-130 pociąg jest planowo.
Albo jakaś awaria była.
kububu - 09-01-2013, 20:33
Temat postu:
TLK Artus ma założoną w rozkładzie Vmax 150 km/h. Musiałem go przeoczyć Smile TLK Gałczyński zgodnie ze służbowym rozkładem Vmax 150 km/h.
Borys_q - 09-01-2013, 20:42
Temat postu:
Cytat:
Jechałem nim ostatnio i w wagonach pokazywało się tylko 120 km/h. Czy to był błąd czy jednak jechał wolniej?


Albo awaria, albo nie ma 160 na całej trasie, może jechałeś akurat na wolnym odcinku.
pawelu - 09-01-2013, 23:17
Temat postu:
Na CMK są teraz rzeczywiście duże rezerwy czasowe. W niedzielę ostatnią jechałem "Norwidem" do Krakowa i wracałem "Smokiem Wawelskim". W obydwu przypadkach około 20-25 minut rezerwy było łącznie.
"Fredro" jest na pewno na 160 km/h trasowany, EU07A-001 również, tak więc mogła być awaria wyświetlacza, albo może drobna awaria lokomotywy bądź któregoś z wagonów. Albo ograniczenia na trasie nałożone przez PLK akurat w tym dniu.
dev - 15-01-2013, 17:17
Temat postu:
Dzisiaj widziałem na Podlasiaku EP08, który obecnie podobno jeździ max 130 km/h, więc nie wiem czemu jest 140 km/h wpisane.

Chociaż czasem to chyba EP08 puszczają nawet na Chrobrym/Prusie
Rafaello1973 - 15-01-2013, 17:40
Temat postu:
EP08 nieraz widziałem tez we Wrześni w składzie Zielonogórzanina , zdarzała się też przy Gałku , no i we wspomnianym wcześniej przez kolegę Podlasiaku.
dev - 25-09-2013, 21:35
Temat postu:
Czy coś się zmieniło, jeśli chodzi o rozkładowe prędkości, podane przez "kububu" w styczniu?

160 km/h
ALEKSANDRIA, BŁĘKITNA FALA, BOLESŁAW PRUS, BGE, BWE, CHROBRY, COMENIUS, FREDRO, GÓRNIK, JAN KIEPURA, KASZUB, KOŚCIUSZKO, KRAKUS, LECH, NIDA, ODRA, ONDRASZEK, PANORAMA, POLONIA, PRAHA, REYMONT, SAWA, SOBIESKI, VARSOVIA
150 km/h
BESKIDY, CEGIELSKI, CHOPIN, FREGATA, GAŁCZYŃSKI, JANTAR, JANUSZ KORCZAK, KARŁOWICZ, KILIŃSKI, KLIMCZOK, KORFANTY, LAJKONIK, MAŁOPOLSKA, MICKIEWICZ, MODRZEJEWSKA, MORSKIE OKO, NEPTUN, NORWID, POBRZEŻE, SKŁODOWSKA-CURIE, SMOK WAWELSKI, SUKIENNICE, ŚLĘŻA, TATRY, WARMIA, WISŁA, WITKACY
140 km/h
GOPLANA, LUBUSZANIN, MOSKWA-PARYŻ, PODLASIAK, ZIELONOGÓRZANIN
130 km/h
KRASZEWSKI, PODLASIE, SARATOV

Nawet jak na "Podlasiaku" czy Lubuszaninie jedzie EP09, to i tak jest Vmax 140?
pawelu - 25-09-2013, 23:40
Temat postu:
Dzisiaj wracałem "Zielonogórzaninem" z Poznania do Warszawy. Na czele EP080-012 i prędkość powyżej 140 km/h nie była rzadkością. Najwięcej udało mi się uchwycić 146 km/h Very Happy
dev - 07-10-2013, 23:26
Temat postu:
No to trafiłeś na jakiegoś szalonego maszynistę. Ja jechałem EP08 podlasiakem i nie przekraczał 140, a wracałem Gałczyńskim i nie przekraczał 150 mimo EP09, więc prędkości opisane przez kububu są prawidziwe. Niestety, tor 2 z Poznania do Warszawy jest w nadal w kiepskim stanie, między Słupcą (przed Koninem) a Barłogami (za Kołem) Vmax to 120 km/h Sad

Ciekawe czy się za to wezmą za modernizację tego toru dopiero w ramach LCSu czy zrobią go wcześniej jak zrobili np z "obwodnicą" Wrześni ...
siwiutki91 - 08-10-2013, 08:42
Temat postu:
pawelu napisał/a:
Dzisiaj wracałem "Zielonogórzaninem" z Poznania do Warszawy. Na czele EP080-012 i prędkość powyżej 140 km/h nie była rzadkością. Najwięcej udało mi się uchwycić 146 km/h Very Happy

No dobrze przekraczał wg Ciebie, na czym to sprawdziłeś? Na GPSie czy na wagonie czy jeszcze na jakimś innym urządzeniu? Zważ na to że lokomotywa jest po P4. Zestawy świeżutkie, duże, jeszcze nie były na obtaczaniu stąd mogło Ci wskazywać że jechał szybciej. A według haslera na lokomotywie jechał na pewno z prędkością rozkładową a nie szybsząWink
Kolejorz91 - 08-10-2013, 09:08
Temat postu:
120km/h to i tak dobra prędkość niż jechać 50km/h np u mnie na odcinku tor nr2 Biskupiec Pom. - Jabłonowo Pom. Ciesz się, że jedzie te 120.
Anonymous - 08-10-2013, 11:46
Temat postu:
@dev
Tor Słupca-Zamków - prędkość już spadła - ograniczenie już jest na 100 km/h - pomarańczowy trójkąt się pojawił.
dev - 08-10-2013, 14:43
Temat postu:
@Kolejorz takich linii jak Twoja jest wiele ale to jednak są linie o trochę różnych priorytetach?

@ Virakocha Jechałem przedwczoraj i było 120. Mówisz że na całym szlaku? Generalnie takich "pomarańczowych trójkącików" pojawiło się niestety kilka (np. widziałem na obwodnicy Wrześni do 40), mam nadzieję, że ekipa PLKi się tym zajmie w miarę szybko.
rail_user - 08-10-2013, 19:42
Temat postu:
Bo on tylko widzi "trójkąciki" a nie zna powodów
Zioło - 08-10-2013, 20:40
Temat postu:
Beskidy 160 km/h
pawelu - 08-10-2013, 22:55
Temat postu:
siwiutki91: prędkość obserwowałem wyłącznie na wyświetlaczu na korytarzu w wagonie typ 141A, numer 12.
Anonymous - 09-10-2013, 09:12
Temat postu:
@rail_user

Nie bądź bezczelny. PLK miało 20 lat na utrzymanie bieżące dwójki a mimo to co roku prędkość spada. Brakuje śrub na wielu odcinkach, nie mówiąc o wybuksowaniu szyn.
wiwix - 09-10-2013, 10:59
Temat postu:
Kolejorz91 napisał/a:
120km/h to i tak dobra prędkość niż jechać 50km/h np u mnie na odcinku tor nr2 Biskupiec Pom. - Jabłonowo Pom. Ciesz się, że jedzie te 120.


Najpozniej w 2015r tor ten bedzie zrobiony.
Mam oficjalnego maila z PKP PLK.
rail_user - 09-10-2013, 15:32
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
@rail_user

Nie bądź bezczelny. PLK miało 20 lat na utrzymanie bieżące dwójki a mimo to co roku prędkość spada. Brakuje śrub na wielu odcinkach, nie mówiąc o wybuksowaniu szyn.


Beszczelny to raczej Ty jesteś. A może raczej niedoinformowany/niezorientowany. Zobaczyłeś kilka wskaźników D6+W14 i już orzekłeś , że prędkość spadła do 100 km/h. Ciekawe czy to " odszczekasz" gdy ograniczenia doraźne zostaną usunięte i prędkość "wróci" do 120 km/h ?
Ja w przeciwieństwie do Ciebie znam powód ich wprwadzenia.
I skończ z tymi bzdurami , że na 003 odc. Słupca - Barłogi co roku prędkość spada. Bo gdyby to było zgodne z twoją teorię to powinniśmy jechać już co najwyżej 60 km/h.
Trochę więcej merytoryki a mniej bicia piany.
Anonymous - 09-10-2013, 15:58
Temat postu:
@rail user
Odszczekam odszczekam, bo w przeciwieństwie do Ciebie zadufany w sobie PLKowcu potrafię przyznać się do błędu. Jeszcze 5 lat temu na w/w torze było 140 km/h, dziś mamy 120 z licznymi ograniczeniami.
rail_user - 09-10-2013, 16:06
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
@rail user
Odszczekam odszczekam, bo w przeciwieństwie do Ciebie zadufany w sobie PLKowcu potrafię przyznać się do błędu. Jeszcze 5 lat temu na w/w torze było 140 km/h, dziś mamy 120 z licznymi ograniczeniami.


O widzę argumenty się skończyły więc "lecą" epitety ? Poproszę listę i powody tych LICZNYCH ograniczeń !
kruk17 - 09-10-2013, 21:56
Temat postu:
@Virakocha, @rail_user; Panowie, spuście z tonu. Forum nie jest od wzajemnego wyzywania się czy kłótni. Jeśli macie sobie coś do wyjaśnienia to przez PW, a nie tutaj - dla dobra forum! Smile
Kolejorz91 - 09-10-2013, 22:06
Temat postu:
@wiwix hmm a to ciekawe te terminy z roku na rok są przesówane nt remontu toru nr 2 na odcinku od st. Biskupiec Pom. - Jabłonowo Pom. a to chyba około 20-30km odcinek. Większość pociągów na stacji Biskupiec Pom. w kierunku Jabłonowa jest kierowana na tor nr1 gdzie jest 120km/h. Były niby obiecanki (przecieki) remont toru już tego roku w wakacje. I co? Gdzieś słyszałem, że w 2014 a Ty wiwix mówisz mi, że w 2015. Prędzej to jakiś pociąg wypiepszy się na tym torze bo tor już nie wytrzymóje, a po nim nie raz jadą towarówki ciężkie. A osobowe na nim nie raz zwalniają miejscami do 30km/h. Tego remontu tor się chyba nie doczeka nawet do 2020roku. Poprostu go niech zamkną. Wtedy będzie wąskie gardło.
wiwix - 10-10-2013, 06:07
Temat postu:
Najpozniej do 2015 bedzie zrobiony. Mam maila z PKP PLK.
Nigdy nie bylo oficjalnego info ze ma byc zrobiony szybciej.
Byly tylko prosby na forach ze remont sie nalezy i jest potrzebny.
Na sasiednim torze nie ma 120km/h tylko 100km/h.
Kolejorz91 - 10-10-2013, 08:58
Temat postu:
Na sąsiednim nie ma 120 a skąd wiesz?
dev - 04-11-2013, 13:07
Temat postu:
Zauważyłem na SRJP, że od dzisiaj Podlasiak ma trochę krótsze czasy przejazdu do Poznania, czyżby zwiększyła się prędkość dla tego składu?
Anonymous - 04-11-2013, 16:22
Temat postu:
Po co, tak naprawde, sa te roznice w trasowaniu pociagow na 150 i 160 km/h?
Przeciez w obu przypadkach musi byc EP-09 i 2 mechanikow, wiec czemu nie dac wszystkich pociagow z V-150km/h na 160?
kond345.. - 04-11-2013, 21:01
Temat postu:
Żeby móc jechać 160km/h skład musi mieć wymagany % masy hamującej w okolicach 150%. A wagony z hamulcami klockowymi mają % rzeczywisty w okolicach 130%. Dlatego składem złożonym z wagonów z hamulcami klockowymi można jechać co najwyżej 150km/h. Wtedy wymagany % masy hamującej to 129%.
Anonymous - 04-11-2013, 21:35
Temat postu:
Dziekuje.
danio - 05-11-2013, 09:26
Temat postu:
@Kond345...
Przecież te wagony są przystosowane do 160.To dlaczego tyle nie jeżdżą ? Skoro coś
jest pod daną prędkość, to tyle powinno jeździć.
Borys_q - 05-11-2013, 09:35
Temat postu:
Kond345. ma racje na klockach 150 to max, ale już mieszanym składem z kilkoma magnetykami 160 pojedziesz.

Cytat:
To dlaczego tyle nie jeżdżą ?


Odpowiedziano ci, za niska masa hamująca.
danio - 05-11-2013, 14:11
Temat postu:
To dlaczego na wagonach jest 160 ?
Borys_q - 05-11-2013, 15:00
Temat postu:
Bo są przystosowane do 160 km/h, np jest w składzie 6 wagonów z magnetykami i 2 z klockowymi, to powinno procentu na 160 wystarczyć.Jakby wagony miały na pudle 140 km/h to jest ich maksymalna prędkość konstrukcyjna i nie mogą być do szybszych pociągów włączane. Skład złożony z samych magnetyków ma jakieś 186% hamowanego więc parę klockowych które maja około 136% można do takiego składu włączyć żeby zachowane było 150%.



Kiedyś było inaczej największa stosowana droga hamowania miała 1600 m, a CMK operowała na oddzielnych przepisach, teraz jest 1300 m droga hamowania i procenty dla wszystkich szybkich pociągów są dla takiej drogi liczone (na tej kwestii dokładnie się nie znam wiec mogłem coś namieszać).
danio - 06-11-2013, 15:05
Temat postu:
Ale na CMK odstępy między SBL wynoszą właśnie 1600, więc te wagony spokojnie mogłyby jechać 160.
Kolejny durny przepis w PL....

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group