INFO KOLEJ - forum kolejowe

Pociągi dalekobieżne - Najlepiej zestawione pociągi kategorii TLK

krzysio24 - 04-12-2012, 10:20
Temat postu: Najlepiej zestawione pociągi kategorii TLK
Przeglądając forum nie znalazłem nigdzie podobnego tematu. W tym wątku wpisujcie zestawienia i nazwy pociągów TLK, które są złożone z lepszych wagonów niż standardowo, tzn. nie z zielonych 30-to, 40-to letnich dwójek, ale np.z wagonów typu 141A.

//post zmoderowano. Jeśli zakładasz nowy wątek zadbaj o poprawny tytuł, poprawną składnię zdania i oto, żeby nie było błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. mateuszpiszcz
xMICHCIOx - 04-12-2012, 10:38
Temat postu:
Goplana, Brzechwa, Łodzianin, Kaszub, Neptun, Norwid, (od 9.XII Artus):

Zestawienia
pawelu - 04-12-2012, 19:27
Temat postu:
"Baczyński", "Kopernik", "Wieniawski", "Wysocki" I to chyba wszystkie plus te oczywiście wymienione w poprzednim poście. Zobaczymy jak będzie w new rozkładzie. Z "Brzechwy" na pewno znikną takie wagony bowiem będzie miał skróconą relację, "Wieniawski" też nie będzie miał obiegu z "Kopernikiem" więc może przejdą one na "Czartoryskiego".
kulejorz - 04-12-2012, 21:38
Temat postu:
Zestawienie "Łodzianina" to patologia, wagony rodem z EIC nie powinny jeździć na takiej relacji.
Urbi - 04-12-2012, 21:50
Temat postu:
Na innych również, ale skoro kursują, to na Łodzianinie również są uzasadnione.
Ninio - 04-12-2012, 22:02
Temat postu:
Goplana ma czyste, nowe pudła - na poziomie EX.
mkfilmykolejowe - 06-12-2012, 19:38
Temat postu:
pawelu, z Wysockim to różnie bywa raz ma dobre wagony, raz ma zwykłe dwójki i dobrą jedynkę 140A, ale ostatnio "Wysocki" na poziomie zwykłego TLK.
Najlepsze zestawienia pociągów, które mają bez zmian to:
"Goplana" relacji: Warszawa Wsch.-Poznań Gł.-Warszawa Wsch.,
"Baczyński" relacji: Wroclaw Gł.-Warszawa Wsch.-Wrocław Gł.,
"Norwid" relacji: Kraków Gł.-Gdynia Gł.-Kraków Gł. (ma obieg z EIC "Kościuszko"),
"Kaszub" relacji: Warszawa Wsch.-Gdynia Gł.-Warszawa Wsch. (ma obieg z EC "BGE"),
"Neptun" relacji: Warszawa Wsch.-Gdynia Gł.-Warszawa Wsch.,
"Sienkiewicz" relacji: Kielce-Warszawa Wsch.-Kielce.
Wiadomo, że zestawienia zmieniały się, ale to w sporadycznych sytuacjach, tak to zawsze można było liczyć, że w tych składach w/w są wagony na wysokim poziomie zarówno jak 2 klasy i 1 klasy.
pawelu - 07-12-2012, 08:34
Temat postu:
Zobaczymy jak to będzie od niedzieli. Czy np. na "Neptunie" zostaną utrzymane dobre wagony. I ewentualnie czy takie same będą na "Artusie". O "Kaszuba" raczej możemy być spokojni, bo obieg z EC "BGE" zapewne będzie utrzymany. Ciekawe też czy "Kościuszko" w dalszym ciągu będzie miał obieg z "Norwidem" to wtedy ten również dalej by jeździł na dobrych wagonach.
sebek - 07-12-2012, 09:22
Temat postu:
Kaszub napewno zostanie w obiegu z BGE. Kościuszko ma mieć obieg z Krakusem.
Neptun i Artus z tego co pisali na stronie IC, nadal wagony o podwyższonym standarcie w niższej kat.TLK.
eicgornik - 07-12-2012, 17:51
Temat postu:
Kościuszko w systemie e-IC ma już możliwość wybrania przedziału menadżerskiego Smile
karol22 - 08-12-2012, 07:53
Temat postu:
Pociągi pośpieszne TLK ''Pojezierze'' dawniej Tour de Polonge.
Katowice- Gdynia przez Częstochowę, Warszawę, Białystok, Ełk, Korsze, Olsztyn, dalej to nie wiem jak jedzie. I jest dwu parowy.- mijają się pod Grajewem.
Do rzeczy.
Wszystkie wagony są normalnie stare, lokomotywy też(EP07, EU07, EP08, SM42, SU45), ale na końcu pociągu jedzie 111 Arrow. Jest to bezprzedziałowy, rowerowy. Ma klimatyzację, ale słabą. No i nie jest nowy tylko po modernizacji.
siwiutki91 - 08-12-2012, 18:34
Temat postu:
mkfilmykolejowe napisał/a:
z Wysockim to różnie bywa raz ma dobre wagony, raz ma zwykłe dwójki i dobrą jedynkę 140A, ale ostatnio "Wysocki" na poziomie zwykłego TLK.


Dzisiaj Wysocki z Katowic to skład czterowagonowy Kuszeta-kuszeta-1-kuszeta:))
xMICHCIOx - 09-12-2012, 12:16
Temat postu:
A dziś ten skład to zielone dwójki.
mkfilmykolejowe - 09-12-2012, 12:24
Temat postu:
Prawdopodobnie TLK "Karlik" relacji: Katowice-Warszawa Wsch. ma być zestawiony z wagonów 140a i 141a.
Pershing - 09-12-2012, 22:06
Temat postu:
Cegielski dzisiaj na 140a i 141a + rowerowy, którego oznaczenia nie znam. Ogólnie podróż przyjemna, gdyby nie +70 w Łodzi Śmiech
eicgornik - 09-12-2012, 22:25
Temat postu:
Widzę że Norwid też mocno oberwał... Szkoda go!
A widział ktoś Sawę, Krakusa? One też nie najlepiej mają wyglądać, z tego co słyszałem...
sebek - 10-12-2012, 19:43
Temat postu:
Skład TLK Kinga, wczoraj zestawiony dość nietypowo, prawie jak EIC:
Lok - 154a, 154a, Z2B, 144a, bar, Z2A, 145a
Nie wiem skąd taki tabor, ale na niektórych EIC bywa gorzej. Dziwna ta nasza kolej.
siwiutki91 - 10-12-2012, 20:25
Temat postu:
Pewnie podsył na coś a w zamian Kraków zestawi Kingę.
Artutitu82 - 10-12-2012, 20:28
Temat postu:
to właśnie z Krakowa ta Kinga jechała-miałem okazje nagrać ten pociąg w Kielcach
http://www.youtube.com/watch?v=RW2TslnQqQk
pawelu - 10-12-2012, 22:36
Temat postu:
Zapewne to jakiś podsył. Nie wierzę, że "Kinga", która zawsze miała bardzo przeciętne wagony bez modernizacji nagle dostała najnowsze wagony. Wczoraj był pierwszy dzień obowiązywania nowego rozkładu jazdy stąd zapewne takie cuda.
siwiutki91 - 11-12-2012, 19:59
Temat postu:
Dzisiaj TLK Kochanowski do Lublina na 5 wagonach w tym 4 kl.2 to 141a sześciomiejscowe.
geordi - 11-12-2012, 20:45
Temat postu:
właśnie, gdyby ktoś widział Norwida, będę wdzięczny za info co tam teraz jeździ :/
Anonymous - 11-12-2012, 20:48
Temat postu:
TLK Kinga jechal w takim wypasionym zestawieniu tylko 1szego dnia kursowania. Drugiego dnia juz typowy TLK-owy standard.
pawelu - 11-12-2012, 22:32
Temat postu:
O "Norwidzie" już pisałem. Typowy TLK standard, dwójki z przedziałami 8-miejscowymi, zarówno w barwach IC jak i TLK. W niedzielę do Gdańska jedynka ton 112Alux.
Anonymous - 11-12-2012, 22:33
Temat postu:
Warto zaznaczyc że w niedziele 9 grudnia Norwid wyjechał z Krakowa wzmocniony dwoma wagonami 2 klasy.
Krzychu191 - 12-12-2012, 10:31
Temat postu:
Za to TLK Cegielski rel. Poznań - Kraków przeżywa swój najlepszy okres:
EP09-042 + 111Arow + 141A bez wyświetlacza + 141A bez wyświetlacza + 112Am + 141A bez wyświetlacza 10 dni po NR + 111Ay 6 miejscowy + 111Arow
Całość ze stacji Warszawa Grochów, więc podejrzewam, że ma obieg z Goplaną
pawelu - 12-12-2012, 10:41
Temat postu:
Czy ktoś może wie, czy "Pobrzeże" poprawiło swój standard? W systemie e-IC wyhaczyłem że ma wagon bez przedziałów.
mkfilmykolejowe - 12-12-2012, 19:41
Temat postu:
pawelu, "Pobrzeże" bez zmian. Na YT znajdziesz dzisiejszy skład "Pobrzeża" z Krakowa do Kołobrzegu.

Wracając do tematu: dzisiaj TLK "Kochanowski" z Lublina do Warszawy Zachodniej to 3x141A oraz 1x140A skład później przeszedł na TLK "Józef Czechowicz" do Lublina.
playy - 12-12-2012, 20:18
Temat postu:
TLK Karlik ładnie trzyma poziom oby tak dalej zostało Smile
Krzychu191 - 12-12-2012, 20:35
Temat postu:
Zestawienie Łodzianina:

mkfilmykolejowe - 13-12-2012, 10:07
Temat postu:
Tak jak pisałem, TLK "Kaszub" obecnie ma najlepsze zestawienie wśród wszystkich TLK.
sebek - 13-12-2012, 10:18
Temat postu:
Łodzianin przedstawiony na filmie, wygląda jak Ex/EIC. Dawno nie spotkałem tak dobrze zestawionego pociągu TLK. Tymbardziej zaskoczony jestem widząc dużo gorsze Ex Klimczok i Lajkonik, gdzie wagony to najwyżej 140/141a. Plus dla Łodzianina za komfortowe zestawienie, zresztą zawsze ten skład wyróżniał się komfortem. Niektóre Ex nadają się do natychmiastowego obniżenia kategorii.
sopek - 13-12-2012, 19:33
Temat postu:
TLK "Łodzianin" nieoficjalnie nazywany "Synagogą" zawsze będzie najlepsze wagony.
PIC ma chyba najwięcej skarg z tego pociągu, od wymagających pasażerów.

Do grona najlepiej zestawionych pociągów TLK może dołączyć TLK POLONEZ, dziś na wagonach 141a i 111A LUX.
pacy - 15-12-2012, 17:40
Temat postu:
geordi napisał/a:
właśnie, gdyby ktoś widział Norwida, będę wdzięczny za info co tam teraz jeździ :/


Dzisiejszy Norwid z Gdyni do Krakowa to :
Ep/Eu - 1 , bar, 2,2,2,2,2*
lokomotywa ( niestety niezauważyłem numeracji) i wagony w barwach IC, 1kl. zwykła 112 , 2 - ośmiomiejscowe, 2* - bezprzedziałowy z prostokątnymi oknami.
pawelu - 15-12-2012, 20:16
Temat postu:
Z kolei dzisiaj na "Polonezie" wagony do Terespola to bardzo dziwna mieszanka. Jedna dwójka zielona, dwie zdeklasowane jedynki (jedna w barwach IC i jedna czerwona) i 111Arow. Właściwa jedynka czerwona.
Lecho - 17-12-2012, 22:11
Temat postu:
Niestety, potwierdzam to, co napisał pacy. Norwid został kilka miesięcy temu zdegradowany do TLK, ale nie zmieniono jego zestawienia, więc za nieduże pieniądze jeździło się jak w EIC. Tymczasem przy zmianie rozkładu jazdy w tym miesiącu wykorzystano okazję i zmieniono również zestawienie pociągu na mniej komfortowe. Ludzie przyzwyczaili się do wysokiego standardu za niskie pieniądze, a teraz powrót do rzeczywistości.
Henryk - 18-12-2012, 19:37
Temat postu:
sopek napisał/a:
TLK "Łodzianin" nieoficjalnie nazywany "Synagogą" zawsze będzie najlepsze wagony.
PIC ma chyba najwięcej skarg z tego pociągu, od wymagających pasażerów.


A jakie to mogą być skargi? I powiedz, skąd się wzięła ta nazwa nieoficjalna...
sopek - 18-12-2012, 19:51
Temat postu:
"Synagoga" i "Laptop" to nieoficjalne nazwy tego pociągu zasłyszane od znajomego pracownika PKP IC.
Kiedyś ktoś napisał nawet skargę na to, że "maszynista przekroczył prędkość, bo pociąg przyjechał do Łodzi 20 min wcześniej" Śmiech

A w temacie zestawień TLK to wiem, że na 16100/1 ŚNIEŻKA w wagonach do Wrocławia jeżdżą wagony z gniazdkami i przedziałami 6os.

BTW zauważyliście powrót wszelakich bezprzedziałówek, rowerówek do pociągów TLK?
POGOŃ, ASNYK, CEGIELSKI, POGORIA..
Jarul - 18-12-2012, 21:09
Temat postu:
"Laptop" to rozumiem, ale "Synagoga"? Wątpię by większość pasażerów była wyznania mojżeszowego.
winograd - 18-12-2012, 21:51
Temat postu:
Jarul, miasto Łódź kojarzy się z wyznaniem mojżeszowym
Jarul - 18-12-2012, 22:06
Temat postu:
No tak, od tej strony nie spojrzałem. Dzięki.

EOT
ukash16mk - 16-01-2013, 22:22
Temat postu: TLK Lubuszanin
18.01 będę jechał Lubuszaninem i chciałbym wiedzieć, czy w tym pociągu wagony 2 klasy są 8 czy 6 osobowe?
Dziękuję.
pawelu - 16-01-2013, 22:44
Temat postu:
W "Lubuszaninie" są przedziały 8-miejscowe, zarówno w części gorzowskiej jak i zielonogórskiej. Z TLK jadacych w kierunku Poznania to "Zielonogórzanin" i " Goplana" mają przedziały 6-miejscowe.
MisQ - 21-03-2013, 15:42
Temat postu:
Witam serdecznie Smile

Byłbym bardzo wdzięczny za informację dotyczącą tego, czy w TLK Wysocki w relacji W-wa Wschodnia do Katowic jeżdżą jakieś dwójki z przedziałami po 6 miejsc? Jeśli tak, to które to są nr wagonów?

Z góry dziękuję za informację!
kububu - 21-03-2013, 17:15
Temat postu:
Same 8-miejscowe przedziały powinny być.
mkfilmykolejowe - 22-03-2013, 07:41
Temat postu:
"Wysocki" ma zwykłe wagony takie jak dawny pospieszny. Polecam TLK "Karlik" odjeżdżający z Warszawy po godzinie 12:00 ma nowe wagony 141A - 6-miejscowe, z gniazdkami takie jak w standardzie EX.
sebek - 22-03-2013, 08:37
Temat postu:
Tak dla uzupełnienia informacji w temacie TLK Katowice - Warszawa, jak wyglądają zestawienia pociągów:
Kormoran, Pojezierze i Skarbek. Czy znajdują się w nich wagony typu 140/141a lub 111 Arow?
Czy któryś z tych w/w TLK, jest zbliżony do "Karlika"?
atakan - 22-03-2013, 10:12
Temat postu:
Kormoran ,Pojezierze i Skarbek mają w swoich składach dwójki osmiomiejscowe.

[ Dodano: 22-03-2013, 10:14 ]
Na Pojezierzu w składzie jest 111 Arow.
MisQ - 22-03-2013, 11:16
Temat postu:
Dziękuję za pomoc koledzy Smile

No niestety, gdybym jechał w porze, kiedy odjeżdża Karlik, to zdecydowałbym się na jadącego godzinkę wcześniej Piasta, który zawsze ma 1 wagon z 6 w przedziałach, a przeważnie 2, no i jest tańszy Smile

Niestety w dzień, w który odjeżdżam jedyną możliwością jest Wysocki, oraz ewentualnie Chemik (który z kolei za poźno przyjezdza, potem miałbym problem dostać się z Katowic tam gdzie chcę).

Boję się trochę, że po wprowadzeniu obowiązkowej rezerwacji sytuacja będzie wyglądała tak, że system będzie zapychał przedziały, przez co niektóre będą jechały full. Właśnie w tak zestawionych pociągach brak rezerwacji (ew. fakultatywna) jest lepszym rozwiązaniem imo, od obowiązkowej:)

W każdym razie, jeszcze raz dzięki za pomoc!
pawelu - 23-03-2013, 11:21
Temat postu:
Na "Łodzianinie"już od kilku tygodni jeżdżą normalne 8-miejscowe dwójki. Czasami 1 klasa to 145A się trafi ale też niekoniecznie.
Z ładnie zestawionych TLK nalezy wymienić "Cegielskiego" Poznań Gł.-Kraków Gł.-Poznań Gł. Tu jest obieg z "Goplaną". W ostatnią niedzielę jechałem z Krakowa do Poznania to "Cegielski" trzy 141A z wyświetlaczami, dwa 111Arow i pierwsza klasa 112A już po modernizacji.
Także na chwilę obecną TLK zestawione ze 140A/141A to: "Karlik", "Goplana", "Cegielski", "Zielonogórzanin", "Czechowicz" "Kochanowski", "Artus" i oczywiście "Neptun" i "Kaszub" ale tu już standard EIC. Przydałoby się jeszcze coś na CMK w kierunku Krakowa zestawiony ze 141A/140A Smile
Krzychu191 - 23-03-2013, 12:36
Temat postu:
Dodam, że wagony z Artusa przechodzą później na TLK Rzecki do Łodzi.
mkfilmykolejowe - 23-03-2013, 13:45
Temat postu:
TLK "Kinga" Warszawa-Kraków-Warszawa przez Kielce, Radom obecnie można spotkać wagony 141A i 140A.
amadeoen57. - 29-03-2013, 08:06
Temat postu:
A ja dodam TLK ZEFIR.
Anonymous - 19-06-2013, 15:06
Temat postu:
Czy Norwid wciaz trzyma dobry poziom? jak sie ma Smok Wawelski, tez w miare niezly? Pytam, bo usilnie namiawiam na pociag z Krakowa znajomych, ktorzy chca sie gniesc PB, i chce miec jakies racjonalne argumenty Very Happy
mkfilmykolejowe - 19-06-2013, 17:42
Temat postu:
Nie, Norwid od nowego RJ jeździ na zwykłych wagonach.
Anonymous - 19-06-2013, 18:42
Temat postu:
Szkoda, dziekuje.
Dudzio - 02-07-2013, 18:54
Temat postu:
Nieprawda. Mam nagranie z 23.06 na którym Norwid jest zestawiony z 8 wagonów klasy EIC.
adrian033 - 02-07-2013, 19:15
Temat postu:
jak wygląda sprawa z pierwszą klasą w kormoranie?? bo 15 lipca się wybieram z Bielska do Działdowa i kupiłem na 1 kl. Są tam gniazdka?
jajo31 - 02-07-2013, 19:17
Temat postu:
czy może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego likwidują lubuszanina? przecież jest to najszybszy pociąg tlk z poznania do wawy i zawsze obłożenie w nim jest 100%
Anonymous - 02-07-2013, 19:39
Temat postu:
W przypadku Norwida i Smoka Wawelskiego owszem, są to ośmiomiejscowe dwójki, ale bardzo przyzwoite i powyzej sredniej krajowej. Wagony w wiekszosci czyste, zadbane i przyjemne, a niektore swiezo po rewizji z nowym, brązowym krojem tapicerki (znanym z niektorych EIC). Polecam!
szymsza1 - 02-07-2013, 19:47
Temat postu:
Obecnie najlepiej zestawione są chyba składy TLK Morcinek oraz TLK Wyspiański. Wszystkie wagony w składzie to zmodernizowane wagony, które docelowo mają jeździć na trasie Przemyśl - Szczecin.


sebek - 13-07-2013, 11:54
Temat postu:
Jakie różnice w komforcie, zestawieniach, można znaleść porównując 3 pociągi TLK:
Stoczniowiec, Norwid, Pobrzeże. Który z tych 3 składów jest najlepiej zestawiony.
speed_Cars - 13-07-2013, 15:05
Temat postu:
Takie wagony powinni jezdzić w EIC Fregata lub w innych EIC, a nie w TLK. Oto polska właśnie.
Dudzio - 13-07-2013, 19:39
Temat postu:
Te wagony muszą jeździć na TLK (i na tej trasie) bo do ich modernizacji dopłacała Unia.
Więc to nie fanaberia IC.
Nebbud - 13-07-2013, 20:28
Temat postu:
Dokładnie wagony są z projektu, tak samo jak było początkowo z ED74, które jeździły tylko na jednej trasie Łódź - Warszawa - Łódź a gdy projekt się skończył wtedy Edyty trafiały gdzie popadnie. To samo dotyczy nowych wagonów z Pesy muszą być na trasie Szczecin - Przemyśl - Szczecin czyli TLK Wyspiański, Morcinek jest w tej trasie, w sumie wagon 1 klasy w tych składach to jedynka z rodem EIC Z2A-FPS Cegielski, więc mogła by spokojnie iść na skład Fregaty niż takie badziewo 140a
pawelu - 13-07-2013, 23:03
Temat postu:
sebek: żaden z tych pociągów to nic specjalnego. Każdy z nich to typowe 111 z przedziałami 8-miejscowymi, jednakże jeżeli już miałbym ustawić od najgorszego do najlepszego to "Pobrzeże", "Stoczniowiec" i "Norwid" jako ewentualnie najlepsze z tej grupy. W tym składzie, mającym obieg z TLK "Smok Wawelski" zazwyczaj wszystkie wagony to w barwach IC, w miarę czyste, zadbane. Zawsze jest też w składzie 111Arow. Natomiast "Pobrzeże"to dramat, cud że te wagony w ogóle są w stanie trzymać się na torach.
BryTomWi - 15-07-2013, 15:12
Temat postu:
Kolejny TLK lux:

http://www.youtube.com/watch?v=NoJX_me87XU
pawelu - 15-07-2013, 22:40
Temat postu:
I bardzo dobrze, że wreszcie składy jadące na wschód Polski dostały piękne wagony, a nie tylko wiecznie Łódź albo Śląsk dostawały najlepsze TLK. Oby kolejne składy jadące kierunku Terespola, Lublina i Białegostoku miały takie zestawienie.
kububu - 16-07-2013, 09:36
Temat postu:
To jest okazjonalnie z powodu awarii ED74
michal24111 - 16-07-2013, 13:02
Temat postu:
Co do zestawień pociągów, to wkurza mnie to jak przesadzają z tymi wagonami 111Arow. Co to? SKM-ka dalekobieżna? A w 2009-tym jak jechałem "Neptunem" za 29 złotych z Gdańska Wrzeszcza do Warszawy Centralnej, to też był taki podobny wagon do 111Arow w składzie tylko z zabudowanym podwoziem i drzwiami odskokowo przesuwnymi, ale to tak na marginesie.
Viljar - 16-07-2013, 13:06
Temat postu:
A co mają dawać? 111A? Żeby resztki pasażerów zrezygnowały? Ja był chciał, żeby więcej takich pojawiło się na trasie z Trójmiasta do Poznania.
michal24111 - 16-07-2013, 13:24
Temat postu:
Żeby nie odbiegać od tematu: Ja ogólnie nie mam nic przeciwko tym wagonom - mimo, iż preferuję przedziałowce, bo wolę podróżować z potencjalnie pięcioma lub siedmioma osobami i mieć możliwość wyjścia na korytarz i otwarcia sobie okna, niż z kilkudziesięcioma w całym wagonie, słuchania gwaru, siedzenia np. w miejscu, gdzie fotele ustawione są pomiędzy oknami z ograniczoną widocznością. Tak miałem wtedy, kiedy podróżowałem Neptunem. Owszem, taki wagon niech sobie jest w składzie i kto chce podróżować takim wagonem, to proszę bardzo, ale 3, 4 lub więcej, to z grubsza przesada, gzie np. jest za warsem jedna dwójka przedziałowa, a reszta to te 111Arow - według mojego zdania, oczywiście.
pawelu - 16-07-2013, 13:57
Temat postu:
Ja również uważam że czasami przesadzają z ilością tych bezprzedziałowych. Generalnie też wolę przedziałowe. Powinno być tak jak kiedyś na IC bywało, że np. dwa przedziałowe i dwa bezprzedziałowe.
michal24111: ten bezprzedziałowy, o którym piszesz to typ 154A. Wtedy rzeczywiście taki jeździł na "Neptunie" i "Lajkoniku" z tych trójmiejskich IC bo to przez lata był jeden obieg.
sympatyk - 20-09-2014, 10:17
Temat postu:
Czy Pendolino wpłyną na poprawę komfortu podróżowania TLK?

Wprowadzenie do ruchu Pendolino wpłynie na „zwolnienie” znacznej liczby wagonów kursujących obecnie pociągach EIC, które zostaną zastąpione przez Pendolino. Na jakich trasach pojawią się te wagony? Czy pojawienie się na polskich torach Pendolino podniesie znacząco komfort podróżowania w pociągach TLK? Na razie PKP Intercity milczą w tej sprawie.
Na razie nie wiadomo, na których trasach TLK pojawić się mogą w nowym rozkładzie lepsze wagony niż obecnie. Pytaliśmy o to PKP IC, jak również chcieliśmy się dowiedzieć, co stanie się z obecnymi wagonami użytkowanymi w pociągach TLK: czy spółka ma plan ich modernizacji, czy może np. część byłaby przeznaczona do kasacji. Na razie IC milczą jednak w tej sprawie. – Z taborem, również z Pendolino trwają jeszcze ustalenia. Jak tylko te wszystkie kwestie zostaną potwierdzone, to będziemy o nich informować – usłyszeliśmy w biurze prasowym IC.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54009/czy_pendolino_wplyna_na_poprawe_komfortu_podrozowania_tlk.html
mkfilmykolejowe - 20-09-2014, 14:17
Temat postu:
Od grudnia w planach mają być 4 kategorie pociągów w PKP InterCity:
- EIC Prenium,
- EIC,
- IC,
- TLK.

TLK i IC mają być w jednej taryfie. Będzie polegało na tym, że IC będą to obecne TLK "Kossak", "Morcinek", "Mieszko" itp.czyli te co są zestawione z najnowszych wagonów.
To są takie plany obecnie.
witia - 21-09-2014, 08:40
Temat postu:
Czy kategoria IC i TLK nie będą się różniły jeszcze stacjami na których się zatrzymują?
krzychu12231 - 21-10-2014, 11:53
Temat postu:
Wychodzi na to że tak (wnioskując chociażby po tym, że Kossak i Światowid bez postoju m.in. w Oławie i Brzegu).
Ja jestem ciekaw czy Podróżnik będzie ważny w tych IC.
sympatyk - 19-03-2019, 15:04
Temat postu:
Wagony 174A po korekcie – w jakich pociągach?

Niezawodna w takich sytuacjach Baza Wagonów Kolejowych opublikowała listę pociągów, w których po korekcie rozkładu jazdy pasażerowie będą mogli podróżować w zmodernizowanych wagonach 174A.

Więcej:

http://inforail.pl/wagony-174a-po-korekcie-w-jakich-pociagach-_more_113036.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group