INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Modernizacja linii Radom - Warszawa

Spavnosky - 07-12-2012, 20:19
Temat postu: Modernizacja linii Radom - Warszawa
Witajcie, ostatnio przeglądając nowy rozkład jazdy na trasie Kielce-Warszawa, który ma wejść w życie 9 grudnia zauważyłem, że czas podróży troszeczkę się zmienił ale za to trasa biegnie przez Dęblin, Piławę zamiast przez Warkę.. Zacząłem szperać w internecie i znalazłem, że teraz pociągi będą kursować drogą okrężną przez Dęblin ze względu na modernizację linii nr 8. Ale nie znalazłem jednej bardzo istotnej rzeczy, kiedy pociągi wrócą z powrotem na trasę pierwotną tj. przez Warkę?

Pozdrawiam
Henryk - 09-12-2012, 11:08
Temat postu: Re: Modernizacja linii nr 8 trasa Radom-Warszawa
Remont Warszawa-Łódź będzie trwał co najmniej 10 lat. Tak więc w twoim przypadku kolejarstwo może uwinie się do 2020 Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
ET05 - 09-12-2012, 15:41
Temat postu:
Nie znany jest nawet czas rozpoczęcia remontu ósemki, a co dopiero zakończenia. Kolejna data podana przez wiceministra czyli 2016 jest tak samo prawdziwa jak to, że ósemka miała być gotowa wraz z radomskim dworcem na Euro 2012.
Spavnosky - 10-12-2012, 01:16
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Nie znany jest nawet czas rozpoczęcia remontu ósemki, a co dopiero zakończenia. Kolejna data podana przez wiceministra czyli 2016 jest tak samo prawdziwa jak to, że ósemka miała być gotowa wraz z radomskim dworcem na Euro 2012.


Polska.. tak czy siak po tych nowych szynach co zroibli bardzo przyjemnie sie jedzie:) Dzisiaj jak jechalem trasa przez Deblin to nawet nie odczulem, ze jade trasa dluzsza o 50km:)
sympatyk - 23-07-2013, 14:29
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Nie znany jest nawet czas rozpoczęcia remontu ósemki, a co dopiero zakończenia. Kolejna data podana przez wiceministra czyli 2016 jest tak samo prawdziwa jak to, że ósemka miała być gotowa wraz z radomskim dworcem na Euro 2012.


PLK: modernizacja „ósemki” ruszy w 2014 r.

Po zakończeniu modernizacji odcinka Warszawa Okęcie - Radom pociągi pojadą po linii z prędkością maksymalną 160 km/h. Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą ostatnie prace przygotowawcze, związane z budową nowego systemu sterowania ruchem pociągów.

Modernizowany odcinek z Warszawy do Warki jest częścią linii kolejowej nr 8 łączącej stacje Warszawa Zachodnia i Kraków Główny. Przebudowa dotyczy 92 kilometrów, którymi tysiące pasażerów codziennie podróżują między Radomiem a stolicą. Odcinek na południe od Warki zostanie przebudowany na dwutorowy, co wyeliminuje konieczność mijania się pociągów i przyspieszy oraz usprawni prowadzenie ruchu na tym odcinku. PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują nie tylko torowiska. Zmodernizowana zostanie cała infrastruktura zapewniająca bezpieczną podróż – w tym sieć trakcyjna, systemy zasilania, powstanie również nowy system sterowania ruchem.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15101/PLK-modernizacja-osemki-ruszy-w-2014-r.html
FranzMaurer - 10-08-2013, 11:09
Temat postu:
Szkoda mi tych Radomian , którzy dojeżdżają do pracy do stolicy ech.. byłoby miło gdyby PLKa skróciła im cierpienia jazdy w 5 - godzinnych mękach EZTami KM, w których brakuje klimy w upalne dni.. cóż..
sympatyk - 28-01-2015, 17:17
Temat postu:
Trochę artykułów na temat modernizacji linii nr 8 w poniższych linkach:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15930/Ostatni-etap-przygotowan-do-modernizacji-linii-Warszawa-Okecie-Radom.html

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22977/UOKiK-wykryl-zmowy-przetargowe-przy-modernizacji-linii-Warszawa-Radom.html

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22978/Kombud-nasze-dzialania-sa-transparentne.html
ET05 - 03-04-2015, 22:46
Temat postu:
Teraz kolejny termin to 2020... O 2 torze Warka - Radom słyszy się już ponad 50 lat... I pewnie bedą opowieści przez kolejne 50... Patrząc na tempo "robót budowlanych" na E30, to jeśli nawet zaczną to spokojnie 15 lat bez połączenia Warka - Radom... W tym czasie zajeżdżą siódemkę na odcinku Otwock - Pilawa i także dokładnie rozkopią i pewnie wezmą się też za 13, żeby nie było nudno. Szansą są łącznicę do cmk - w Czarny oraz z 22-ki w stronę Warszawy...
sympatyk - 11-04-2015, 11:05
Temat postu:
PKP PLK szukają wykonawcy prac pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem.

Krajowy zarządca sieci kolejowej rozpisał przetarg w trybie „zaprojektuj i zbuduj” na modernizację fragmentu linii kolejowej nr 8, pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem. Wykonawcę mamy poznać w połowie maja bieżącego roku. Zakres przewidzianych prac jest szeroki i zakłada przebudowę 12 kilometrów nawierzchni torowej, przejazdów kolejowo-drogowych, urządzeń srk i sieci trakcyjnej.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/56942/pkp_plk_szukaja_wykonawcy_prac_pomiedzy_skarzyskiem_kamienna_a_suchedniowem.html
Arek - 13-04-2015, 12:04
Temat postu:
W maju ruszy modernizacja linii nr 8?

Od dwóch lat powinniśmy jeździć po zmodernizowanej trasie z Warszawy do Radomia. Tak wynikało z planów PKP PLK z 2011 r. Według aktualnych przymiarek do rozpoczęcia prac na „ósemce”, jest szansa, że robotnicy wejdą na tory w maju.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23926/W-maju-ruszy-modernizacja-linii-nr-8.html
soad - 25-04-2015, 13:06
Temat postu: W grudniu pojedziemy szybciej z Katowic do Krakowa
Modernizacja systemu poboru opłat przez Staleksport pozwoli na zaoszczędzenie średnio 20 sekund na jednym pojeździe pokonującym całe 50 km między bramkami A4.
Daje to niebagatelną liczbę 120 godzin na dobę a 81000 godzin rocznie. Podniesienie standardu poboru opłat wymaga jednak podniesienia ceny dla pojazdu o wadze do 3,5 tony na 23 złote. Miłej podróży!!!!!!!!!!
Śmiech
pacy - 25-04-2015, 13:18
Temat postu:
A co to ma wspólnego z modernizacją linii 8 Radom - Warszawa??
soad - 25-04-2015, 17:03
Temat postu:
pacy napisał/a:
A co to ma wspólnego z modernizacją linii 8 Radom - Warszawa??

Taka ironia ! 105 km i 2 godziny 10 minut !
Radom około 200 000 ludności
Warszawa około 1 800 000 ludności
razem 2 000 000 ludności

i 77 km też około 2 godziny 10 minut!
Kraków 760 000 ludności
Związek Śląska i Zagłębia liczący 2 000 000 ludności
razem 2 760 000 ludności Sad
zdawałoby się że priorytet ekonomicznie oczywisty ale nie dla rządzących tym krajem! Sad
pacy - 25-04-2015, 17:21
Temat postu:
Tak poważnie to obie linie już dawno powinny być zrobione .
ET05 - 25-04-2015, 18:29
Temat postu:
Problem polega na tym, że w cywilizowanym kraju robi się dziennie 2-3 kmb kompletnego toru z podtorzem, siecią trakcyjną i srk. W Polsce robi się kilka metrów dziennie... Ale rozmach przetargów, raportów i innych utrudnień bije na głowę cały świat...
soad - 26-04-2015, 09:51
Temat postu: Problem polityczny
W przypadku Kraków - Katowice to problem polityczny bo 'warsiawka' nie zniesie powstania silnej konkurencji małopolsko-śląsko-zagłębiowskiej liczącej około 3,5 do 4 mln ludzi
Dowodów na działania aż nadto!!!
sympatyk - 27-07-2015, 14:00
Temat postu:
Rusza modernizacja linii Warszawa – Radom.

Modernizacja 27 km linii kolejowej wraz z przebudową peronów i układu torowego na szlakach i stacjach – to główne założenia podpisanej dziś umowy na modernizację trasy między stacjami Warszawa Okęcie i Czachówek Południowy. Prace o wartości ponad 460 mln zł potrwają 20 miesięcy. Po ich zakończeniu pociągi na znacznej części tego odcinka przyspieszą do 160 km/godz., a pasażerowie skorzystają z nowych, wygodnych peronów.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25230/Rusza-modernizacja-linii-Warszawa-Radom.html
ET05 - 01-01-2016, 20:41
Temat postu:
Oczywiście wąskie gardło nadal nietknięte. Ciekawe czy zakończenie odcinka z Warki do Radomia nie zbiegnie się z kolejną modernizacja dworca w tym pięknym mieście i naprawami od W-wy Zachodniej do Okęcia Wink
Beatrycze - 23-07-2016, 19:34
Temat postu:
Nie będzie szybkiej kolei z Radomia do Warszawy w 2020 r. Opóźnienie sięgnęło 10 lat.

Nie będzie szybkiej kolei do Warszawy w 2020 roku. PKP Polskie Linie Kolejowe nie mają dwóch podstawowych dokumentów i przesuwają termin zakończenia modernizacji na 2022 rok.

Więcej:
http://radom.wyborcza.pl/radom/1,87231,20427939,budowa-szybkiej-kolei-z-radomia-do-warszawy-opozniona-o-dwa.html
sympatyk - 06-02-2018, 11:11
Temat postu:
Ważna trasa kolejowa do Warszawy będzie odnowiona.

Na przełomie marca i kwietnia PKP PLK planują podpisać umowy z wykonawcami modernizacji dwóch odcinków linii kolejowej z Warszawy do Radomia. Roboty mają ruszyć w drugiej połowie 2018 r., a zakończyć w 2021 r. Koszt inwestycji to ok. 800 mln zł.

Więcej:

http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/pkp-plk-maja-podpisac-umowy-ws-modernizacji-linii-warszawa-radom,722260.html


_______



Kolej tyłem do Służewca. Jak lepiej wykorzystać szynę.

Służewiec, do którego codziennie dojeżdża już 100 tys. pracowników, boryka się z ogromnymi problemami komunikacyjnymi. Istniejące przystanki kolejowe Warszawa Służewiec i Okęcie nie zapewniają wygodnego i komfortowego dojścia, co zniechęca do korzystania z tego środka transportu. Być może jednak nie opłaca się poprawiać teraz przejść, gdyż PKP PLK analizuje kształt całego węzła kolejowego w Warszawie i niewykluczone, że wpierw trzeba będzie poczekać na dobudowę torów czy przesunięcie przystanku Służewiec.

Więcej:

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/kolej-tylem-do-sluzewca-jak-lepiej-wykorzystac-szyne-57380.html


_______



Wydłuża się projektowanie modernizacji linii do Radomia. Będzie opóźnienie inwestycji?

Wydłuża się wykonanie dokumentacji dla modernizacji kluczowego na linii nr 8 odcinka Warka – Radom. Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia, dlaczego tak się dzieje.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wydluza-sie-projektowanie-modernizacji-linii-do-radomia-bedzie-opoznienie-inwestycji-85613.html
EcoRail - 10-02-2018, 18:27
Temat postu:
Jeżeli koś interesuje się oznakowaniem linii kolejowych zarówno tych istniejących jak i modernizowanych bądź interesują go znaki kolejowe lub wskaźniki kolejowe to zapraszam do kontaktu. Laughing

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group