INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Związkowy beton ŚZPR w KŚ/UM

Snooze - 18-12-2012, 19:31
Temat postu: Związkowy beton ŚZPR w KŚ/UM
Witam.

Urząd Marszałkowski ogłosił konkurs na stanowisko urzędnicze w Wydziale Publicznego Transportu Zbiorowego, wolne 3 miejsca, nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to że dwa z nich są już zaklepane, a owy konkurs został rozpisany "pod" dwóch związkowców ze Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, a dokładnie pod:

Mariusza Samka, szefa Solidarności przy ŚZPR oraz Mariusza Szczurka, szefa związku Maszynistów, także przy ŚZPR. Panowie dostali już pytania oraz odpowiedzi. Jest to prezent od Marszałka Matusiewicza za "udupienie" PR Katowice.

Link:
http://bip.slaskie.pl/index.php?grupa=521&id=847
Lil_Peter - 18-12-2012, 19:41
Temat postu:
Pewnie masz rację... ale jak to udowodnić, że jest pod nich? Jakby były jakieś dowody to można by z tym pójść do mediów...
irek34 - 18-12-2012, 20:10
Temat postu:
Tam potrzeba ludzi z pasją co czują temat a nie tylko kasę.
tgsoldier - 18-12-2012, 20:31
Temat postu:
Pod te osoby pisane ogłoszenie, gdyż maszyniści pracujący w Kś od początku zrobili petycję do Prezesa by tych Panów w Kś nie zatrudniać. Większość personelu pokładowego podpisało tą petycję.
danio - 18-12-2012, 20:32
Temat postu:
Jakbym miał 3 lata pracy to bym spokojnie kandydował na to stanowisko , poza stażem spełniam 100% wymagań Smile
pp - 18-12-2012, 20:41
Temat postu:
A może wogóle beton PR w KŚ? Oto garść opinii z forum RK, do weryfikacji przez znawców tematu:

2012-12-17 10:59:02 Autor: alek ---.internetdsl.tpnet.pl
do @JP człowieku skad ty się urwałeś - nie wiesz kto pracuje w KŚ - kto tam trzesie kadarmi i pilnował w ostatnich miesiacach by wszystkie esowate wasate koleyarstwo dostało sie do pracy w KŚ - była kadrowa z PR która przestała tam pracować w 2010 i co ciekawe z tej samej parti co marszałek Wink no a kto nadzoruje prace drużyn konduktorskich - byłą dyrektor PR która przeszła w 2011 do KŚ również z tego samego partyjnego koła kolejowej posłanki - przestańcie sie wygłupiać z tymi nadziejami co do KŚ macie teraz PR bis tyle że bez resztki fachowców i przyzwoitych ludzi do tego w formie "przykrywki" przyjęto trochę młodych osób ale te umowy kiedys się skończą, doświadczona pererowska biurwa z 30 letnim stażem nie da się teraz załatwić tylko dlatego że firma zmieniła nazwe Smile
http://www.rynek-kolejowy.pl/38057/List_pracownicy_KS_Ta_praca_to_dramat.htm


2012-12-18 09:13:28 Autor: romek ---.galileusz.pl
Do dżejsek
"Nie wiedzieli, że tabor musi mieć papiery, że występują awarie, których nie da się zaplanować, a nawet nie zatrudnili nikogo, kto by im to powiedział?"

Oj zatrudnili zatrudnili od takich rzeczy był Nastała to on jest winien tego bajzlu z papierami!!! Przecież w PR był naczelnikiem warsztatu i znał sie na dokumentacji taborowej. Ale może na stołku vice prezesa zapomniał!!! Ale tacy byli pewni swego!!! To teraz maja!
http://www.rynek-kolejowy.pl/38092/Koleje_Slaskie_Organizacja_ruchu_pasazerskiego_bez_zmian.htm


2012-12-18 09:32:32 Autor: do@jaks ---.internetdsl.tpnet.pl
@jacks - pisz pisz np do byłej wicedyrektor ŚZPR Bielawskiej która teraz wprowadza nową jakosć na tory albo do byłej kadrowej z ŚZPR Balickiej może pani obecna kadrowa w KŚ też poczuje się oszukana przez pracowników których przyjeła. toż to trzeba być naiwnym dzieckiem by nie widzieć ze w administracji KŚ siedzi beton z PR który nalezy do kółka partyjnego i który desantował sie ze ŚZPR by obsadzać wszystkie dyrektorskie stołki - może RK przybliży nam jak wyglada administracja KŚ - ilu jest tam dyrektorów, kierowników działów itp bo to że Worach w swojej prezentacji sprytnie to ukrył pod pojeciem - pozostali pracownicy to wiemy dlaczego ale dziś chyba warto poznac kto w pocie czoła naprawia KŚ
http://www.rynek-kolejowy.pl/38092/Koleje_Slaskie_Organizacja_ruchu_pasazerskiego_bez_zmian.htm
Rademenes - 18-12-2012, 20:45
Temat postu:
@pp i jeszcze wielu innych tam jest na stołkach tu nie wymienionych
Snooze - 18-12-2012, 20:50
Temat postu:
Tak niestety będzie póki w KŚ karty rozdaje Pani Poseł Pierzchałka i wciska tam swoich przydupasów z PO Wink najważniejsze kryterium dla niej to szybkie rozwieszanie ulotek wyborczych, na kolei wystarczy znac sie tak jak ona, czyli wiedziec ze pociag jezdzi po szynach i kieruje nim maszynista Smile
Rademenes - 18-12-2012, 21:10
Temat postu:
@Snooze Pani Poseł rękami kolejarzy ze ŚZPR zbierała podpisy by dostać się na listę. Rozdawali wtedy budziki.
jackii - 18-12-2012, 21:41
Temat postu:
A czego się spodziewaliście? Że POlityka pozwoli na istnienie tak poważnej firmy jak KŚ bez nadzoru? Przecież widzicie, co tam się teraz dzieje...
Lepiej by było, gdyby za ludzi czy tabor odpowiadali amatorzy niż ci starzy, doświadczeni kolejarze...
Jak ktoś, kto zajmował się drużynami w PR, może nie umieć zapanować nad drużynami w KŚ?
Pomijam kwestię chorego IMO faktora 4, bo ja bym jeszcze trochę dołożył - ale przecież taki współczynnik zaproponowali _doświadczeni_ kolejarze Evil or Very Mad
Za chwilę w tej firmie nie będzie już nikogo, kto nie będzie miał właściwej legitymacji w kieszeni.
Rademenes - 18-12-2012, 21:57
Temat postu:
Heh:( Nie mam legitymacji z PO.To pewnie temu mówili , że mam na kolanach do KŚ iść.
erwin1960 - 18-12-2012, 22:59
Temat postu:
To jesli to wszystko bylo ustawione wczesniej to po co Matusiewicz ( + poprzedni marszalek) powolali i rozwijali nowa spolke KS ? Przeciez mogli miec kazde stanowisko w SZPR? Nawt mieli lepiej bo w PRach bylo do obsadzenia 1800 etatow a w KS jest podobno tylko 800 ?
jackii - 18-12-2012, 23:50
Temat postu:
erwin1960, bo p. Matusiewicz był głupi. Dał się nabrać pewnej pani, która wmówiła mu, że powinien zatrudnić konkretne osoby. Efekty podziwiamy drugi tydzień...
Czy ktokolwiek uwierzy, że osoby odpowiedzialne za tabor czy załogi miały kiedykolwiek wcześniej do czynienia z koleją? A zajmowały się wcześniej tym samym przez lata Confused
Gdyby na tych stanowiskach zatrudnili osoby z ulicy, to sytuacja by na pewno nie była gorsza.
Jak, do licha, w ciągu tygodnia można było zepsuć 16 składów? Taka ilość chyba nawet aktualnie w ŚZPR się nie psuła (mimo tego, że mają sam złom).
Jak, do licha, można nie przypilnować załogi czy tak banalnej sprawy jak informacja na pociągach?
Przecież rok temu eksploatowali wagony, które były opisane i oklejone bezbłędnie...
I to doświadczeni kolejarze za to odpowiadają Hmm
irek34 - 20-12-2012, 10:03
Temat postu:
No właśnie dobry przykład brak opisów pociągów , to przecież sprawa podstawowa czyli informacja dla pasażera.Tak że moim zdaniem do tej firmy powinien przyjść naprawdę dobry menadżer który będzie wymagał od ludzi rzetelnej pracy i myślący, bo na tym da się zarobić przykładem była linia do Wisły Głębce którą PR chciało zlikwidować.
pasazer_ks - 26-12-2012, 21:14
Temat postu:
A wiecie, że pan Adam Warzecha dalej pracuje w Kolejach Śląskich? Różnica jest tylko taka, że nie jest już rzecznikiem, a pracownikiem biura prasowego. Nie ma to jak miękkie lądowanie.
jackii - 26-12-2012, 22:36
Temat postu:
pasazer_ks, a niech pracuje. Gdzie niby ma pracować?
Anonymous - 27-12-2012, 07:47
Temat postu:
Nic nowego, było o tym już 11.12.2012:
http://www.rynek-kolejowy.pl/37896/Rzecznik_Kolei_Slaskich_zawieszony.htm
Merlin - 30-12-2012, 11:50
Temat postu:
Wiceprezes KŚ A.N. który podał się do dymisji jest obecnie doradcą marszałka ds taboru. Zajmuje się jednak doradzaniem raczej w kwestiach zatrudnienia.Ci, którzy coś umieją nie mogą być zatrudnieni, bo mądrzejszych od siebie ten pan nie lubi.Matusiewicz nakazał przyjęcie od 2 stycznia do pracy szefa S M.S. i jego koleżanki od nic nie robienia A.B. oraz szefa związku maszynistów M.S. Polecenia ma wyć wykonane bez dyskusji.Nie dość, że doprowadził do chaosu kolejowego w regionie to jeszcze doprowadzi do kolejnych kosztów z powodu zatrudnienia etatowych związkowców. Śląski podatnik wykładał będzie na pensje nierobów.Sprzedali PR Katowice za swoje pensje.Czy wreszcie ktoś zrobi porządek z tą mafią kolesi Matusiewicza?
jackii - 30-12-2012, 14:25
Temat postu:
Merlin, nikt z tym nic nie zrobi niestety...
To efekt słynnych "mediacji" p. Massela. UMWŚ i KŚ zostały zobowiązane do przyjmowania pracowników według wytycznych PR Evil or Very Mad
erwin1960 - 30-12-2012, 15:08
Temat postu:
Szkoda, ze zadna gazeta nie chce o tym napisac. W mediach cisza o tym..Podejrzewam, ze Matusiewicza zmusili do tego bo raczej nie przepadal za zwiacholami. Ciekawe co zrobi nowy marszalek. Pogoni ich czy zostwi ?
Merlin - 30-12-2012, 15:17
Temat postu:
Nikt marszałka do tego nie zmusza, to on zmusza do zatrudnienia tych trutniów wbrew opinii zarządu KŚ. Worach podpisał z nimi umowy przedwstępne a Matusiewicz chce spłacić dług wobec zwiącholi za pomoc w likwidacji PR Katowice. Maja wspólne interesy a zwiachole z S zawsze działali dla katowickiej PO.
erwin1960 - 30-12-2012, 16:09
Temat postu:
Z tego co piszesz to nie sa to etaty w KS wiec moze nowy marszalek zrobi z tym porzadek ? Ale faktem jest ze dosc gladko udalo sie wygonic PR ze slaska, spodziewalem sie wiekszego oporu wlasnie ze strony zwiacholi, w dodatku poszczegolne zwiazki zaczely klocic sie miedzy soba, przypadek.. ? Z drugiej strony moze lepiej dac im kilka etatow i zamknac usta, KS niech sie rozwijaja wiec calosciowo moze to wyjsc z korzyscia dla pasazera..
Merlin - 30-12-2012, 18:34
Temat postu:
Oto odpowiedź na Twoje pytanie:
http://zzksl.pl/aktualnoci/904-kawa-na-aw-czyli-caa-prawda-o-rekrutacji-do-kolei-lskich
jackii - 30-12-2012, 23:26
Temat postu:
erwin1960 napisał/a:
Z tego co piszesz to nie sa to etaty w KS wiec moze nowy marszalek zrobi z tym porzadek ? Ale faktem jest ze dosc gladko udalo sie wygonic PR ze slaska, spodziewalem sie wiekszego oporu wlasnie ze strony zwiacholi, w dodatku poszczegolne zwiazki zaczely klocic sie miedzy soba, przypadek.. ? Z drugiej strony moze lepiej dac im kilka etatow i zamknac usta, KS niech sie rozwijaja wiec calosciowo moze to wyjsc z korzyscia dla pasazera..
Nie zrobi. Ponieważ KŚ bojkotowały wszelkie próby mediacji i nie chciały zatrudniać nikogo z ŚZPR, to dzięki politycznym naciskom p. Massel zmusił UM, jako właściciela KŚ do zobowiązania, że na stanowiskach związanych z koleją zatrudnienie znajdą ludzie z PR, którzy docelowo mają stanowić 90% pracowników. KŚ otrzymały listę pracowników do zatrudnienia, efekty tego widzimy codziennie od 9...
A czy wyjdzie z korzyścią dla pasażera? Wątpię, wystarczy popatrzeć do czego ci nowi - jakby nie patrzeć, doświadczenie pracownicy - doprowadzają. Wystarczy też zorientować się, że dotychczasowi pracownicy KŚ szukają powoli innej pracy... O czymś to chyba świadczy?
W każdym razie wygląda na to, że po prostu ŚZPR zmienił nazwę na KŚ, nie należy się w najbliższym czasie niczego dobrego po tej firmie spodziewać.
Merlin - 30-12-2012, 23:51
Temat postu:
Mylisz fakty ale celowo wprowadzasz w błąd. nic z tego co piszesz nie jest prawdą. Koleje Ślaskie od początku istnienia zatrudniały ludzi z PR, członków PO. 90% to liczba uzgodniona z na WKDS, przed interwencją ministra.
jackii - 31-12-2012, 01:03
Temat postu:
Merlin, jeśli tak było to przepraszam. Wydawało mi się, że KŚ bojkotowały WKDS, a te ustalenia zapadły dopiero po mediacji p. Massela. Wiem, że KŚ od początku zatrudniały protegowanych p. poseł, przecież to firma POlityczna. Tyle, że do grudnia nie miało to aż takiego znaczenia, dopiero potem wyraźnie przesadzili. Osobiście jestem przeciwnikiem zatrudniania ludzi według klucza partyjnego czy związkowego, właśnie takie postępowanie jest przyczyną obecnych (być może nierozwiązywalnych) problemów KŚ. No, ale niestety - POlitycy na to nie pozwolą. Gdybym ja zajmował się rekrutacją w KŚ, to, obawiam się, proces rekrutacji i lista zatrudnionych by wyglądała zupełnie inaczej...

Pamiętajcie, wola p. Matusiewicza nie ma tu nic do gadania. Jako aparatczyk musi wykonywać polecenia partii..
erwin1960 - 31-12-2012, 11:14
Temat postu:
Z drugiej strony, przy tak duzym przejeciu nie bylo innej mozliwosci zeby znalezc tylu pracownikow z doswiadczeniem i papierami z firmy innej niz PR w tak krotkim czasie. Pytanie tylko jak duzo i wedlug jakiego klucza. Czy beda rozwijac prywatna kolej , czy niekompetentni lub niezaangazowani pracownicy beda zwalniani czy beda to blokowaly zwiazki zawodowe ? Miejmy nadzieje ze nie bedzie tak samo zle, ze moze nie byla to jakas rewolucja ale moze jakies wietrzenie ?

[ Dodano: 04-01-2013, 20:46 ]
http://www.zzksl.pl/dok/2013/2013_01_04/pismo.pdf

Mietek i Samek chyba juz pracuja w UMWS ?
Merlin - 05-01-2013, 17:23
Temat postu:
Samek, Błazucka,Szczurek,Zebut. Inni związkowcy pewnie też.
jackii - 05-01-2013, 20:40
Temat postu:
Merlin, no cóż...
Związkowe plugastwo zawsze znajdzie dziurę, którą może spróbować się wcisnąć Evil or Very Mad
Damiano - 07-01-2013, 19:12
Temat postu:
Podobno "były" prezes KS na L4:

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/slask/marek-w-jest-nadal-pracownikiem-kolei-slaskich-prz,1,5386334,region-wiadomosc.html

W sumie nie ma sie co dziwić ,że chłop dostał rozstroju nerwowego..
jackii - 07-01-2013, 19:45
Temat postu:
Damiano, już o tym gdzieś było. Co za zamiłowanie macie do cytowania brukowców?
irek34 - 08-01-2013, 19:04
Temat postu:
A to jest dopiero ciekawa historia. Nie ma to jak pracować na państwowym.
http://www.tvs.pl/42702,spowodowali_chaos_na_slaskich_torach_wciaz_zajmuja_wysokie_stanowiska_w_spolce.html
Merlin - 27-02-2013, 13:31
Temat postu:
Chodzą słuchy o możliwości podjęcia pracy w KŚ przez Tomasza M. szefa S. Jedni mówią, że będzie prezesował inni, że tylko dyrektorował. Jeżeli to prawda KŚ okażą się PR Katowice do kwadratu.
tgsoldier - 27-02-2013, 15:26
Temat postu:
Paradoksalnie z abdykacją Marszałka i egzekucją Prezesów W i N skończyły sie Koleje śląskie. Obecnie to jest zakamuflowana opcja śZPR
Merlin - 27-02-2013, 17:35
Temat postu:
Uważasz, że ci trzej muszkieterowie robili dobrą robotę? Mam całkiem odmienne zdanie na ten temat.
montana - 27-02-2013, 18:14
Temat postu:
Słyszałem, że w Kolejach Śląskich niektórzy betonowcy otrzymali już wypowiedzenia, ponoć kilkanaście osób.
Merlin - 27-02-2013, 18:59
Temat postu:
Nie słyszałem, by kogokolwiek zwolniono po Patalong i Nastale. Słyszałem natomiast, że przyjmowani są kolejni ludzie.
tgsoldier - 27-02-2013, 20:04
Temat postu:
Merlin, wcale nie uważam że robili dobrą robotę. Marszałek postawił cel, Prezes W. powiedział damy rade, naprawde liczył, że ludzie go nie zawiodą. Jedno tylko przyznam W. był odporny na większość nacisków z zewnątrz ale za to potrafił słuchać opinii dołów pracowniczych. Niestety zawiodły go decyzje z początku roku i we wrześniu stracił kontrole nad tym co sie działo. Marszałek M. miał swoja wizję, chorobliwą ambicję a co z tego wyszło widać do tej pory. Na plus można o nim powiedzieć, że nie miał zdlanego sterowania tylko swój osąd. Obecny lokator fotela to plastelina co widać po decyzjach w Kś oraz wokół tej spółki.
egon - 27-02-2013, 20:17
Temat postu:
Powiem tak,beton związkowy i POlityczny był w KŚ od początku istnienia tej spółki.Teraz widocznie przyszła pora na nową "miotłę" .Tak to już jest że na stanowiskach się bywa.
irek34 - 27-02-2013, 20:19
Temat postu:
Czyli tam jest potrzebny prezes ala gen. Ziętek . Zresztą mi się wydaje że taki ktoś jest potrzeby żeby zarządził całym tym województwem.
Merlin - 27-02-2013, 20:25
Temat postu:
Mało wiem o nim, dlatego stawiam na Piłsudskiego:)

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group