INFO KOLEJ - forum kolejowe

PKP Intercity - Kiedy pożegnamy pociągi TLK?

Światowid - 28-12-2012, 14:10
Temat postu: Kiedy pożegnamy pociągi TLK?
Minister Transportu Sławomir Nowak nie chce dofinansowywać pociągów kategorii TLK uruchamianych przez spółkę PKP Intercity. W myśl tego od 1 stycznia 2014 roku planuje się zlikwidowanie części pociągów TLK a te które pozostaną przemianować na Expresy. Co za tym idzie najniższą kategorią pociągów będzie kategoria EX z obowiązkową rezerwacją miejsc. Analogicznie rzecz ujmując większość mniejszych miejscowości takich jak Suwałki, Jelenia Góra, Przemyśl czy Gorzów Wielkopolski może całkowicie utracić dalekobieżne połączenia kolejowe, a za podróż pociągiem będziemy płacić krocie. Podobno Ministrowi Transportu dopingują w tym projekcie zarówno przedstawiciele PKP Intercity jak i Minister Finansów Jacek Rostowski. Ministerstwo Finansów nie chce przekazywać środków na dofinansowanie kolei, a pieniędzmi które pozostaną zapchać coraz bardziej już rosnącą dziurę budżetową.PKP Intercity znowu dzięki temu "wspaniałemu" projektowi odbuduje pozycję finansową i markę kategorii EIC.
Wymienione powyżej informacje nie są jeszcze do końca potwierdzone, ale o tym problemie w środowisku kolejowym mówi się bardzo głośno. Oczywiście my jako organizacja nie pozostawimy tego typu informacji bez odpowiednich działań. Zamierzamy rozpowszechnić ten artykuł po całej Polsce docierając do dziesiątków tysięcy różnych portali informacyjnych, napisać interpelacje do wszystkich samorządowców działających na terenie całego kraju oraz powysyłać zapytania z interpelacjami do spółek kolejowych i wdrożyć w problem wszystkie Związki Zawodowe, tak aby Ministerstwo nie wytrzymało naporu społecznego. Następnie całość opieczętować i nakłonić do kolejowej akcji przedstawicieli Unii Europejskiej.
Apelujemy również do innych organizacji kolejowych działających na terenie całej Polski aby osobiście zainteresowały się tym tematem. O wynikach działań będziemy Państwa informować.

Źródło: KODLK
Pabianiczanin - 28-12-2012, 15:58
Temat postu:
Hmm czyli ma się rozumieć dzisiejsze pociągi TLK będą jeździły jako EX Question Trochę dla mnie poroniony ten pomysł.
Leniwiec - 28-12-2012, 16:16
Temat postu:
Hmm... jakby to skomentować. Pomysł godny dzisiejszych władz. Polski bus będzie oferować ceny 2-3 razy niższe niż obecnie a na krótszych trasach np Wrocław-Katowice to już będzie cenowa katastrofa Śmiech Oni kopią sobie grób, zastanawiam się czy w pełni świadomie Cool
Światowid - 28-12-2012, 16:16
Temat postu:
Tak ale chciałeś powiedzieć, że chyba część z tych pociągów, bo reszta na pewno zostanie zlikwidowana.
Leniwiec - 28-12-2012, 16:25
Temat postu:
Jakby tak się głębiej zastanowić.... PIC chce modernizować wagony, coś mi to podejrzane się wydawało bo na TLK wszystkiego moim zdaniem by nie puścili. Myślę że PIC przygotowuje się do tej "rewolucji" od dłuższego czasu, modernizuje lokomotywy i wagony żeby mieć tabor nadający się na EX, tak myślę że jakby skasowali ok połowę TLK a resztę by zamienili na EX to dobrych wagonów by może starczyło na EX i EIC... To co zostanie czyli starsze wagony i loki, trafi pewnie na złom bo PIC wie że jakby ogłosił przetarg to prędzej czy później tabor by trafił na IR i RE co by zabierało mu klientów...Więc moim zdaniem PIC zrobi to co PR z wagonami czyli sprzeda bez dokumentów na złom. Ale to tylko moje przemyślenia, w biznesie nic się nie dzieje bez przyczyny i ten cały nowy tabor prędzej czy później trafi tylko na EX i EIC.
Światowid - 28-12-2012, 16:32
Temat postu:
Każde gówno śmierdzi więc i to również. Musimy zwarcie zacząć działać bo inaczej dojdzie do narodowej tragedii. O tej sprawie wiedzieliśmy już wcześniej, ale poinformowaliśmy wszystkich dopiero dzisiaj, żeby Ministrowi Nowakowi i całej tej biurwie z PICu życzyć "Szczęśliwego" Nowego Roku Twisted Evil Laughing Język Śmiech
Dudzio - 28-12-2012, 16:57
Temat postu:
Ludzie, przestańcie wierzyć każdej głupocie pisanej na jakiś gimbusiarskich stronach...
Rząd mamy fatalny, ale do wykonywania swoich funkcji publicznych jest zobligowany ustawami,dofinansowaniami (unijnymi chociażby), konwencjami, kartami praw, pewnie też jakimiś umowami międzynarodowymi, więc będzie je wykonywał bo musi.
Pociągi pospieszne nie znikną z naszych torów, a na pewno nie w 2014 roku.
Leniwiec - 28-12-2012, 17:06
Temat postu:
Cześć dofinansowania walną na pociągi międzywojewódzkie od PR, resztę wezmą i przepadnie... Czy ty myślisz kolesie z wiejskiej w garniturkach nie znaleźli już sposobu? Na wielu trasach zniknęły pociągi międzywojewódzki, moim zdaniem skasowanie wszystkich TLK to dla nich pikuś.

// Nie cytuj przedmówcy. ~mateuszpiszcz
kolejfan - 28-12-2012, 17:07
Temat postu:
Jakby zlikwidowali kategorię TLK to chyba byłaby to katastrofa dla połączeń dalekobieżnych. Polaków nie stać na EX i EIC.
Inna sprawa, że jest dużo TLK, które praktycznie wozi powietrze....

Czy ktoś zna dane, z której kategorii Intercity ma największe wpływy z biletów?
Pawel_15 - 28-12-2012, 17:16
Temat postu:
Czy to aby nie jest próba zwalenia "winy" za przewozy z rządu-nierządu na samorządy i PR ? Skoro mają polikwidować część TLK a część przechrzcić na EIC, to powstanie nam miejscami spora luka którą będą mogły teoretycznie wykorzystać PR i odpalać tam iR czy Re, do tych pociągów czcigodny minister by nie dopłacał, a ktoś z jajami w PR by tak ustalił rozkład i cennik że ludzie by jeździli jeszcze więcej niż teraz w brudnych i zapluskwionych TLK.
Victoria - 28-12-2012, 17:20
Temat postu:
Coś może być na rzeczy, bo jak wiadomo rząd chce dotować połączenia ekspresowe realizowane składami Pendolino. W ten sposób PKP Intercity ma pozyskać fundusze na spłatę kredytu. A że budżet państwa świeci pustkami i na wszystko nie wystarczy to trzeba z czegoś zrezygnować...
Dudzio - 28-12-2012, 17:20
Temat postu:
Największe wpływy z biletów ma na pociągach TLK Warszawa - Łódź. Jest to jedyna rentowna linia w Polsce.

Leniwiec napisał/a:
Cześć dofinansowania walną na pociągi międzywojewódzkie od PR, resztę wezmą i przepadnie...

No zaraz zaraz, w "artykule" czytam, że
Ministerstwo Finansów nie chce przekazywać środków na dofinansowanie kolei, a pieniędzmi które pozostaną zapchać coraz bardziej już rosnącą dziurę budżetową.
Więc mówię o sytuacji, w której dotacji miałoby w ogóle nie być. Co jest niemożliwe.

Poza tym PKP IC nie zlikwiduje kategorii TLK, bo musiałoby oddać całe pieniądze jakie dostało z Unii na projekty taborowe.

No i na litość Boską - gdzie są jakieś podstawy do chrzanienia takich głupot o planach likwidacji TLK? Podajcie daty, nazwiska i konkretne zapowiedzi.
mateuszpiszcz - 28-12-2012, 17:26
Temat postu:
Victoria napisał/a:
Coś może być na rzeczy, bo jak wiadomo rząd chce dotować połączenia ekspresowe realizowane składami Pendolino. W ten sposób PKP Intercity ma pozyskać fundusze na spłatę kredytu.


Nie ma takiej opcji po tym co spotkało Rząd w Hiszpanii za takie wspieranie tamtejszej kolei. Bruksela na pewno nie pozwoli na to, ale znając nasz rząd być może będą próbowali zrobić to tak, aby nie narazić się Parlamentowi Europejskiemu.
Victoria - 28-12-2012, 17:32
Temat postu:
mateuszpiszcz, w POlsce wszystko jest możliwe. Nawet to, że rząd Tuska zlikwiduje pociągi TLK i wmówi eurobiurokratom z Brukseli, że tzw. misję publiczną spełniają teraz pociągi kategorii Ex.
Dudzio - 28-12-2012, 17:52
Temat postu:
Gdyby Premier taki dar przekonywania wobec Komisji Europejskiej posiadał, to naprawdę moglibyśmy być z niego dumni Smile
Jest to jednak niemożliwe, więc może darujmy sobie ten temat do momentu kiedy pojawią się KONKRETY, a nie rewelacje w stylu "kolega kolegi sąsiada naszego wujka który kiedyś widział posła na wycieczce do Warszawy słyszał że...".
michal24111 - 28-12-2012, 18:03
Temat postu:
W Polsce powinny być trzy kategorie pociągów: osobowe, pospieszne, ekspresowe. Nic dodać, nic ująć. Po jakiego grzyba te stwory typu: Regio, InterRegio, TLK, EIC!? Po co!?
Pabianiczanin - 28-12-2012, 18:12
Temat postu:
michal24111:Tak powinno być.
Ramirez - 28-12-2012, 18:13
Temat postu:
Mnie tam to by nie zdziwilo zupelnie. Juz w grudniu 2008 bylo widac jak Intercity sie gubi z tymi TLK , jaki to dla nich problem i "krzywda" ze musza tym zarzadzac. Im sie marza dawne czasy czyli wozenie urzednikow na delegacji i biznesmenow a nie wozenie "szarego ludu"
verboten - 28-12-2012, 18:21
Temat postu:
już mi gnoje wycofali bezpośrednią "dzienną" TLK z moją trasą Poznań - Tarnów ( relacja Szczecin - Przemyśl) która zazwyczaj miała dość dużo pasażerów... -.-' więc co to dla nich.... Evil or Very Mad
xavee - 28-12-2012, 19:20
Temat postu:
Taaa już to widzę jak pasażerowie potulnie jak baranki będą płacić 2-3 razy drożej. Prędzej dojdzie do tego, że to samorządy będą opłacać połączenia międzywojewódzkie lub też [i to jest najbardziej prawdopodobne] Przewozy Regionalne przejmą z powrotem pośpiechy [czemu kibicuje Smile ].
nynuś - 28-12-2012, 20:36
Temat postu:
A niech idzie to do likwidacji. Ja i tak wolę Polski Bus Smile
Pirat - 28-12-2012, 22:23
Temat postu:
Plotki o likwidacji TLK krążą od paru miesięcy. Do administracji forum też taka informacja wcześniej dotarła. Nie puszczaliśmy jej w obieg, bo nasi "fani" okrzyknęliby nas oszołomami.

Czas pokaże co rząd i beton PKP knują. Ja w każdym bądź razie za TLK płakał nie będę, bo nie korzystam z usług PKP IC. Zresztą likwidacja TLK odbywa się konsekwentnie od 2009 roku. Dziś po dawnej siatce pociągów pospiesznych (w likwidację pośpiechów też nikt nie wierzył) i tak już niewiele zostało. Beton PKP IC po przejęciu tych pociągów od PR skutecznie, metodą salami, dobija te połączenia.

Na likwidacji TLK na pewno skorzystają Przewozy Regionalne, pod warunkiem, że rządowa sitwa z Tuskiem na czele pozwoli tej spółce żyć i konkurować z PKP IC. Obawiam się tylko, że na PR wydano już wyrok i ogłoszenie upadłości (na co pozwala nowelizacja ustawy) jest tylko kwestią czasu.
irek34 - 28-12-2012, 22:28
Temat postu:
A ja uważam że Rostowskiemu chodzi o to żeby ludzie jeździli samochodami i spalali paliwo bo jest z tego akcyza i łatamy budżet . I temat jak dla mnie bardzo prosty.
snajper - 28-12-2012, 23:29
Temat postu:
No i dodatkowo mandaty. Nie zapominaj, że przecierz jest odgórny plan ma być 1,5 miliarda przychodów z mandatów.

Natomiast jeżeli zlikwidują TLK, to albo przejmie dziurę w rynku PR albo będzie to wielki koniec. Bo zostaną osobowe na krótkie trasy a dalekie to nic. Bo cena Ex to nie cena dla zwyczajnie zarabiających ludzi tylko dla 5% managerów, lekarzy i podobnego elementu.
Diken - 29-12-2012, 00:21
Temat postu:
A ja nie chcę żeby likwidowali TLK, bo to byłoby głupie.
Są to dobre pociągi, tanie i najwięcj ludzi nimi jeździ. Ja jeżdżę TLK i mam przywiązanie do tych pociągów. Ciągle coś zmieniają, kombinują, tylko czy będzie to z korzyścia dla podróżnych?
sheva17 - 29-12-2012, 00:28
Temat postu:
A Ja sądzę, że PR i IR przetrwają. Los TLK guzik mnie interesuje, a brak dotacji oznacza szanse na równą konkurencję, ale niestety tej nie będzie. Rok 2014 wydaje mi się mało prawdopodobny. Wszystko zależy od tego czy linię ze stolicy do Gdańska, protezę koniecpolską w relacji do Wrocławia uda się ukończyć na czas. Przy powrocie do normalności przykładowo jadący 6 h do Gdańska Polski Bus nie ma żadnych szans z pociągiem. Jak sądzę PKP IC chce powrócić do dawnych świetlanych czasów, ale tutaj dużo zależy od remontów.
A PR, albo wycofają pociągi z CMK, z linii Warszawa- Poznań, albo zostaną zlikwidowane. W nagrodę za potulną postawę odłączą się od nich jeszcze z 3-4 duże i silne województwa, a w pozostałych będą nadal funkcjonować. To będzie nagroda za współpracę i pomoc tak jak ostatnio na Śląsku w przypadku połączeń stykowych. IR stanie się produktem dla Polski wschodniej, jeżdżąc tam gdzie PKP IC nie zechce uruchomić swoich TLK. W każdym razie powoli czas się żegnać z tanimi IR na kluczowych liniach.
playy - 29-12-2012, 05:32
Temat postu:
snajper napisał/a:
Bo cena Ex to nie cena dla zwyczajnie zarabiających ludzi tylko dla 5% managerów, lekarzy i podobnego elementu.


Haha wiesz co śmieszny jesteś naprawdę! Widzę, że masz taką nienawiść do pociągów EC/EIC/Ex, że aż żal za przeproszeniem w dupie Ci ściska!
Nie jestem bogaty, ale podróżuje pociągami EIC/Ex wolę dopłacić dwa razy więcej i jechać godnymi warunkami niż tłuc się brudnym, starym z lat 80 jakimś interRegio...
Tyle ludzi Ci tu tłumaczy na temat EIC/Ex, a Ty nadal swoje! Nie jestem lekarzem, sędzią czy jakimś prezesem firmy by podróżować EIC/EX, jestem przeciętnym Polakiem takim jak Ty, ale nie oceniam ludzi po pociągach Śmiech szczyt bezszczelności.
kruczek - 29-12-2012, 08:34
Temat postu:
A ja wolę jechać jakimś tam interregio w postaci Regioekspresu Chemik, gdzie dzięki regiokarcie płące za podróż Górny Śląsk - Warszawa trochę ponad 30 zł, a nie 125 zł za jadacego chwilę wczesniej EIC Górnika, który w Zabrzu miał na pokładzie głównie powietrze. Po głupiej decyzji o likwidacji Last Minute, to na odcinku Wrocław-Katowice nikt nie jedzie poza ludźmi z Wrocławia i może Opola do Warszawy... IC samo się wykończy z taką polityką cenową. A takie ich nowe promocji w stylu kupisz tydzień wcześniej, a dostaniesz 10% zniżki po podwyżce ceny standardowej, to niech sobie wsadzą gdzieś. Gdyby IC zależało na pozyskaniu nowych podróżnych, to wprowadziliby ICkartę dającą co najmniej 30% zniżki na każdy przejazd, przynajmniej w TLK, a w ekspresach przynajmniej na dawnych trasach LM, choć ja dałbym na wszystko, bo to byłaby oferta z prawdziwego zdarzenia, którą można by konkurować z PB. Ale ciecie z IC nie chcą o tym pomyśleć - nie wierzę, że Maliniak i spółka są tacy głupi, by tego nie rozumieć - oni po prostu NIE CHCĄ wprowadzić prawdziwych promocji. Ale gębę wystawić do mediów i powiedzieć, że jest dobrze, gdy jest źle, to potrafi jeden z drugim...
TLK Zefir z Krakowa do Kołobrzegu wjeżdżając na stację Katowice miał na pokładzie kilka osób, bo kto obecnie jeździ z Krakowa do Wrocławia (nie mówię już o Katowicach) pociągiem TLK, który jest drogi (mimo Biletu Rewelacyjnego) i strasznie wolny - ponad 5 h, gdy busy robią tą trasę w 3,10 h - tutaj trzeba mega promocji, by mieć ludzi, ale jest dotacja, to pociąg może sobie jechać pusty, co Maliniaka i spółkę obchodzi pasażer - ano prawda jest taka, że nic!
Prawda jest taka, że gdyby nie PR i ich IR i RE, to nie dałoby się już po Polsce podróżować pociągiem w rozsądnych cenach, szczególnie decydując się na podróż z dnia na dzień, a nie 7 dni na przód...
kolejfan - 29-12-2012, 08:51
Temat postu:
playy napisał/a:
snajper napisał/a:
Bo cena Ex to nie cena dla zwyczajnie zarabiających ludzi tylko dla 5% managerów, lekarzy i podobnego elementu.


Haha wiesz co śmieszny jesteś naprawdę! Widzę, że masz taką nienawiść do pociągów EC/EIC/Ex, że aż żal za przeproszeniem w dupie Ci ściska!
Nie jestem bogaty, ale podróżuje pociągami EIC/Ex wolę dopłacić dwa razy więcej i jechać godnymi warunkami niż tłuc się brudnym, starym z lat 80 jakimś interRegio...
Tyle ludzi Ci tu tłumaczy na temat EIC/Ex, a Ty nadal swoje! Nie jestem lekarzem, sędzią czy jakimś prezesem firmy by podróżować EIC/EX, jestem przeciętnym Polakiem takim jak Ty, ale nie oceniam ludzi po pociągach Śmiech szczyt bezszczelności.


A gdzie tutaj ową nienawiść do tych pociągów widzisz? Mi się wydaję, że snajper stwierdził po prostu fakt.
To ja Ci powiem, że jestem również przeciętnym Polakiem i wole jednak zapłacić mniej za podróż IR, który czasem jedzie szybciej od wypucowanych EIC/EX. Ale każdy ma prawdo do podróżowania czym chce:P
snajper - 29-12-2012, 09:54
Temat postu:
@plavyy - Chcesz to sobie płać 2 razy więcej. Natomiast szczytem bezczelności to jest zmuszać mnie do płacenia 2 razy więcej kiedy ja nie chcę tyle płacić i nie potrzebuję pachnących wagoników bo zielone 111A uważam za wystarczające. A likwidacja TLK oznacza że chcąc jechać koleją musiałbym płacić za Ex. A z IR też jest pewien problem, na przykład taki czy po likwidacji TLK, IR będzie miało połączenia NOCNE ?? Bo ja z takich często korzystam.
Leniwiec - 29-12-2012, 10:40
Temat postu:
Ta cała sytuacja jest po prostu chora, jak to dojdzie do skutku i żadna firma(np PR) nie przejmie starych pośpiesznych to będzie wtedy koniec kolei dalekobieżnej w kraju.
verboten - 29-12-2012, 23:57
Temat postu:
Leniwiec, też tak uważam.
firmus_piett - 30-12-2012, 01:26
Temat postu:
Coś czuję, że po odejściu tego rządu, cytując klasyka "nie będzie niczego". To już dawno przestało być zabawne. Pomysł likwidacji większości TLK i zamiany reszty w ekspresy jest tak niedorzeczny, że aż w ogóle wstyd o tym pisać. Coś takiego mogło się zrodfzić w głowie całkowitych ignorantów, by nie rzec dosadniej. Napiszę krótko - zatkało mnie.
Pirat - 30-12-2012, 03:26
Temat postu:
Dudzio napisał/a:
Poza tym PKP IC nie zlikwiduje kategorii TLK, bo musiałoby oddać całe pieniądze jakie dostało z Unii na projekty taborowe.

Bzdura! Projekty taborowe współfinansowane przez UE nie są przypisane do kategorii pociągów, Ba, nie są nawet przypisane do przewoźnika. Są przypisane do trasy! Dowód? Proszę bardzo: 11 sztuk ED74 zakupionych za środki unijne przez PKP PR. Ten tabor był dedykowany na trasę Warszawa - Łódź. W ramach usamorządowienia PR wszystkie ED74 przejęło PKP Intercity i dziś te składy widuję nawet we Wrocławiu.

Dudzio napisał/a:
Jest to jednak niemożliwe, więc może darujmy sobie ten temat do momentu kiedy pojawią się KONKRETY

Znając PKP i obecny rząd, konkrety pojawią się po fakcie, gdy na jakąkolwiek interwencję i sprzeciw społeczny będzie już za późno. Lepiej dmuchać na zimne!

scheva17 napisał/a:
A Ja sądzę, że PR i IR przetrwają.

Celem ministra Nowaka jest doprowadzenie do upadłości (po nowelizacji ustawy) Przewozów Regionalnych i zastąpienie tej spółki spółkami wojewódzkimi. Dowód? Rzucenie się UTK i Grupy PKP z pomocą dla Kolei Śląskich, aby choć trochę złagodzić skutki kolejowego chaosu na Śląsku. Na taką pomoc nie mogła liczyć Arriva, która też miała nieudany start.
Leniwiec - 30-12-2012, 08:11
Temat postu:
Te całe reformy mają tylko 1 cel: zrzucić odpowiedzialność za połączenia regionalne na samorządy i zmniejszyć dotacje dla PKP IC... głupki myślą że EX i EIC łatwiej się zbilansują i trzeba będzie mniej dokładać.. ale jak pasażerowie przejdą na autokary to PKP IC nie będzie tak wesoło.
Dudzio - 30-12-2012, 10:37
Temat postu:
Pirat napisał/a:
Bzdura! Projekty taborowe współfinansowane przez UE nie są przypisane do kategorii pociągów, Ba, nie są nawet przypisane do przewoźnika. Są przypisane do trasy! Dowód? Proszę bardzo: 11 sztuk ED74 zakupionych za środki unijne przez PKP PR. Ten tabor był dedykowany na trasę Warszawa - Łódź. W ramach usamorządowienia PR wszystkie ED74 przejęło PKP Intercity i dziś te składy widuję nawet we Wrocławiu.

Bzdura! Właśnie, że są (a pociągi przypisane do tras są na określony czas - Edyty miały jeździć na Łódź przez 5 lat, które już minęły, dlatego widuje się je teraz w całym kraju). Pieniądze trzeba zwracać przy jakichkolwiek zmianach jakościowych umowy. Podany przez Ciebie przykład akurat najlepiej to obrazuje. Dowód? Proszę bardzo: ED74 dalej jeździły w kategorii pociągów pospiesznych na linii Warszawa-Łódź, tak jak było w umowie o dofinansowanie z UE. Zmieniał się przewoźnik, a nie usługa. Kiedy zlikwiduje się pociągi TLK to albo zmodernizowane wagony i kupione EZT przejdą do Przewozów Regionalnych i zostaną w Polsce, albo PKP IC odda miliony euro dofinansowania. Czy może sobie na to pozwolić? Zastanówmy się...
Anonymous - 30-12-2012, 13:37
Temat postu:
Jak zlikwidują PR-y to oznacza odcięcie gigantycznej ilości ludzi od kolei.(miasta bez jakichkolwiek połaczeń) a autobusy wszędzie nie jeżdżą. Jeśli będą chcieli ogłosić ich upadłość to dojdzie to niezłego strajku.
Widać w tym kraju liczą sie tylko interesy bogatych.
kowal331 - 30-12-2012, 13:54
Temat postu:
Likwidacja TLK przypomina mi sytuację z Niemiec,gdy też zlikwidowano pociągi pośpieszne pozostawiając tylko IC w relacjach dalekobieżnych.W polskich warunkach likwidacja tanich połączeń dalekobieżnych to woda na młyn dla Polskiego Busa itp firm.Już sobie wyobrażam puste Ex-y na trasie np Gdynia-Poznań i stada zapełnionych czerwonych Astromeg na tej trasie...
Diken - 30-12-2012, 14:38
Temat postu:
Jak zlikwidują w Polsce TLK, to wtedy będzie problem.
W obecnej sytuacji, gdzie w Polsce większość ludzi ma niewiele pieniędzy, z uwagi na marne zarobki, nie będą podróżowali drogimi pociągami. Te pociągi w większości będą jeździły puste, o ile spółki będą miały środki na ich utrzymanie. Jak bilety drożeją z każdym rokiem, to kogo będzie stać na częste podróżowanie?
Teraz ludzie się liczą z każdym groszem, bo są ciężkie czasy. W Nowym Roku i tak pewnie będzie jeszcze gorzej. Jest po prostu duży wyzysk i to z biednych ludzi.

[ Dodano: 30-12-2012, 14:46 ]
A mimo że na pociągi TLK bilety też nie są takie tanie, to jednak jest to dobre podróżowanie i jak dla mnie wygodne. Wszyscy podróżni powinni się jednoczyć i protestować przeciwko likwidacji TLK.
Te pociągi sa dla dobra podróżnych. I mnie akurat interesuje los tych pociągów. Ale są i tacy, których ten problem w ogóle nie obchodzi. To ich sprawa.
Pirat - 30-12-2012, 16:25
Temat postu:
Dudzio, masz tylko częściowo rację. Tabor finansowany przez UE jest przypisany przez okres 5 lat i do trasy i do rodzaju połączeń. Przy czym nie chodzi tu o konkretną kategorię pociągu tylko o tzw. misję publiczną, jaką dane połączenie musi spełniać. Czyli nie może to być pociąg komercyjny.

Obecnie tzw. misję publiczną spełniają pociągi TLK, które są dotowane przez rząd, czyli przez podatników. Ale jeśli rząd zlikwiduje TLK i zadekretuje, że od teraz misję publiczną spełniają pociągi Ex, które rząd ma zamiar dotować w ramach Pendolino, to z punktu widzenia eurobiurokratów wszystko będzie w porządku. Bo czy pociąg "misyjny" i dotowany nazywa się TLK czy Ex to dla nich wsjo rawno.

Założę się, że rząd i beton PKP tak to sobie wykombinowali.
snajper - 30-12-2012, 16:34
Temat postu:
Czyli rząd zamiast pomagać biednym będzie robił luksusowe pociągi, to jak w Brazylii gdzie wszystkie inwestycje są skierowane do bogatych a biedni się cisną w domkach z kartonu w fawelach.
maras - 30-12-2012, 16:39
Temat postu:
Jesli to prawda, to pewnie potwierdza te informacje na kilka dni przed faktem, ale jednak poczekajmy na wiesci, a nie snujemy apokalipse dla kolei. Wedlg mnie to po prostu dziwna plotka. Jesli ona okaze sie prawda, to cos czuje ze narod powiesi kilka osobistosci za klejnoty..
filip39 - 30-12-2012, 17:44
Temat postu:
Ktoś sobie wykombinował to w taki sposób: "Najpierw PKP IC obsługiwało same kwalifikowane, a płaciliśmy dotację do tych nirentownych pośpiesznych PKP PR, później oddaliśmy pośpiechy i dotację do PKP IC. Teraz przez jakiś czas będziemy płacili małą dotację IC (które będą jeździły tam, gdzie się będzie w miarę opłacało), ale jak się pokończą unijne projekty, to już nikt się nie będzie mógł przyczepić więc zostawimy w PKP IC same kwalifikowane, a PR-y niech sobie biorą jak chcą te marne ochłapy w postaci pośpiechów, ale dotacji im już nie damy. Chyba, że PR upadną, ale właściwie nas to nie interesuje, bo będziemy mieli IC bez dotacji z pendolino w dużych miastach, a gdzieś tam na prowincji niech sobie radzą sami." Śmiech
Anonymous - 30-12-2012, 20:51
Temat postu:
Hmmm a ja już widzę nowy rozkład jakby PR-y zbankrutowały (czyli wszystkie Regio, IR i RE do piachu) plus TLK likwidacja....hehe. Ciekaw jestem na czym by zarabiało PLK S.A. ??? Przecież to byłaby likwidacja w skali rocznej milionów kilometrów pociągokilometrów....Skąd by wzieli kasę na utrzymanie sieci i pracowników. Kolej to nie tylko E-65, E-30, E20 i CMK!! Ochłapy w postaci KW i KŚ oraz KD to kropla w morzu...będzie cieawy początek 2014....likwidacja 70% połączeń w kraju jak PR-y znikną oraz IC zlikwiduje TLK-a.

PLK to też chyba się zwinie bo nie wiem kto będzie płacił i ile za dostęp do infrastruktury, po takiej rzezi połaczeń...a tak się stanie po upadku i likwidacjach. Pendolino oraz EIC i EX na pewno nie zapełnią nawet w połowie dotychczasowych pociągokilometrów. Hehe to w takim razie w części kraju będzie można zburzyć dworce i przystanki kolejowe. Dziki kraj! Twisted Evil
calsberg - 30-12-2012, 20:57
Temat postu:
Dla zwykłego zjadacza chleba nic się nie zmieni...będzie zapewne tak...każde województwo będzie miało swoją "kolej" czytaj KW,KŚ,KD i tak dalej i tak dalej....PR zostaną przemianowane w IR i zostanie stworzona nowa/stara spółka z pociągami pośpiesznymi czyli TLK, a będą się one zwały Inter Regiami;-) Intercity zostanie z pociągami EIC,EX i EC. Tak może być, ale nie musi...bo skoro ministerstwa chcą ciąć dotację...to obojętnie jakby kolejne spółki się nie nazywały do i tak będą wyciągać pieniądze ze skarbu państwa, który świeci pustkami...żadna spółka przewozowa nie utrzyma się bez dotacji czy to centralnej czy samorządowej.

W normalnym kraju kolej funkcjonował by tak: dwie spółki - jedna obsługująca ruch lokalny (wojewódzki) druga obsługująca ruch dalekobieżny. Dwie spółki wzajemnie się wspierają układając tak rozkład jazdy, aby podróżni z mniejszych miejscowości mogli dojechać lokalnymi pociągami do "węzłów" i dalej mogli kontynuować podróż pociągami dalekobieżnymi. Ktoś powie a gdzie konkurencja...i tak mamy w Polsce konkurencję w postaci rzucania sobie kłód pod nogi...mamy w większości zdezelowane IR, słabej jakości TLK-i i bardzo drogie EIC i wszystko to w ruchu dalekobieżnym...dla PR i IC decyzja o zabraniu jednym i daniu drugim pociągów pośpiesznych była zła...ale stworzenie kolejnej pod spółki w postaci IR była katastrofalna...i niech tu nikt nie mówi o monopolu bo za chwilę wszystkie spółki legną w gruzach...bo o ile przed przed "zmianami" tak PR i IC funkcjonowały dobrze, tak od tamtego momentu to już równia pochyła obu spółek...

Rok 2014 jest mało realny...jak już skończą się wszystkie remonty i do Polski wjadą zapowiadane szumnie Pendolina to może wtedy coś się zmieni...ale nie będzie to na pewno w 2014:)
sheva17 - 30-12-2012, 21:55
Temat postu:
Poprawka PR zostaną w najbiedniejszych województwach plus sieć IR. Bez dotacji IR raczej będą na ED72 niż na wagonach, to przynajmniej będzie musiało wyjść na zero. Przy sensownych promocjach i tak będzie to jedyny sensowny transport dla osób mniej zamożnych, bo EIC to oferta raczej dla krawaciarzy i osób w delegacjach.
EU07-469 - 31-12-2012, 08:39
Temat postu:
Tyle że ED72 jest raptem 21. Do tego jeden ED73, może trzy przystosowane do połączeń dalekobieżnych EN71 i kilkanaście EN57 z jedynkami (pomijając fakt, że część z nich poza tymi jedynkami to full plastiki, np. EN57-1677 czy EN57-1944), no i jak marszałek łódzkiego będzie łaskawy, to może udostępni swojego jedynego ED59. To trochę mało jak na przejęcie rynku po TLK. Nie ma rady, jakieś składy na pudłach będą musiały w takiej sytuacji jeździć.
snajper - 31-12-2012, 11:00
Temat postu:
Są jeszcze zmodernizowane kibelki SPOT.

Choć ja to bym widział inaczej, zabranie pospiesznych firmie IC, niech się IC zajmuje swoimi Ekspresikami. A pospieszne do innej spółki dla której to będzie flagowy produkt, oczko w głowie i będą o nie dbać. I puszczać w najlepszych godzinach itd. Niestety fajnie by było ale pewnie to nie o to chodzi tylko o likwidację.
siwiutki91 - 31-12-2012, 11:05
Temat postu:
No dobra IC likwiduje TLKi, to co z taborem, przechodzi do innej spółki?
grzesik56 - 31-12-2012, 11:27
Temat postu:
o tabor się nie martw,bo za rok zostanie kilkadziesiąt wagonów z ważną rewizją .a reszta pójdzie w krzaki,właśnie tak wygląda polityka PIC-u,wykończyć wszystko i w krzaki,zamiast np.PR-om odsprzedać nawet za grosze,ale niech ktoś remontuje i żeby były w ruchu
calsberg - 31-12-2012, 12:40
Temat postu:
Ludzie ogranijcie się! Nie będzie żadnej likwidacji TLK! Co najwyżej TLK przejdą z powrotem do PR pod szyldem IR. Tak jak wagony "zabrane" PR przez IC nie były własnością PR, tak teraz wagony spod szyldu IC nie są wagonami IC! To wszystko jest skarbu państwa, cześć z różnego rodzaju funduszy unijnych i innego rodzaju dofinansowań. Przyjdzie decyzja z "góry" i nikt nawet nie drygnie tylko pokornie podda się wytycznym.

Powtórzę jeszcze raz ruch dalekobieżny powinna obsługiwać jedna spółka, ruch lokalny druga.
EU07-469 - 31-12-2012, 13:36
Temat postu:
snajper, ale ile masz tych SPOTokibli? 72? To na 36 dwujednostkowych składów (nie wyobrażam sobie pojedynczej jednostki na długiej trasie). EN71 i ED72 (bo ED73 się nie da) też będą musiały być wspomagane przez EN57.
Ale to wszystko i tak tylko na dzienne połączenia, bo nie wyobrażam sobie jazdy jednostką w nocy.
Ramirez - 31-12-2012, 13:44
Temat postu:
snajper napisał/a:
Są jeszcze zmodernizowane kibelki SPOT.

Lepiej zeby tego nie dawali.. Na IR Bolko przez jakis czas jezdziły i ciagle sie psuły. Az doszlo do tego że do uzytku wrociły stare zwykłe EN57.
dyżurny - 31-12-2012, 14:24
Temat postu:
Swego czasu ktoś wspomniał o tym że TLK mają zostać przekazane do PR, gdyż IC po prostu sobie nie radzi z ich obsługą. W sumie byłoby to dobry manewr, gdyż nie dość że odpadł by duży problem dla PICu związany z lokami spalinowymi, a po drugie na końcówkach tras spokojnie mogłby zostać wykorzystane jako REGIO, co jest ostatnio coraz częściej praktykowane jeżeli chodzi o iR.
siwiutki91 - 31-12-2012, 14:24
Temat postu:
grzesik56 napisał/a:
o tabor się nie martw,bo za rok zostanie kilkadziesiąt wagonów z ważną rewizją .a reszta pójdzie w krzaki,właśnie tak wygląda polityka PIC-u,wykończyć wszystko i w krzaki,zamiast np.PR-om odsprzedać nawet za grosze,ale niech ktoś remontuje i żeby były w ruchu


dobrze odstawią w krzaki, a czyją to będzie wtedy stanowiło własność skoro wiesz co spółka zrobi z tymi wagonami.
Anonymous - 31-12-2012, 14:30
Temat postu:
dyżurny napisał/a:
Swego czasu ktoś wspomniał o tym że TLK mają zostać przekazane do PR, gdyż IC po prostu sobie nie radzi z ich obsługą. W sumie byłoby to dobry manewr, gdyż nie dość że odpadł by duży problem dla PICu związany z lokami spalinowymi, a po drugie na końcówkach tras spokojnie mogłby zostać wykorzystane jako REGIO, co jest ostatnio coraz częściej praktykowane jeżeli chodzi o iR.


Dyzurny, to było 2 lata temu.... Na poczatku owszem, przejęcie pospiesznych odbijalo sie czkawką, ale z czasem bylo coraz lepiej i teraz IC juz "ogarnia" dosyc dobrze te TLKi. Nie ma sensu jeździć po IC, bo z ludzi w zarządzie ktorzy pamietaja czasy gdy spolka uruchamiala tylko Ekspresy nie ma juz chyba nikogo. Tak wiec miedzy bajki nalezy wlozyc gadanie, ze IC marzy o pozbyciu sie TLK. A jesli sądzisz ze tak jest, to podaj mi nazwiska konkretnych naczelnikow, ktorzy wypowiadaja sie w ten sposob. Teraz juz nie mozna powiedziec, że PKP IC "dybie" na kazdy TLK, zeby ich bylo coraz mniej. To juz bylo. Teraz jest lepiej i stan jaki jest obecnie jest juz do zaakceptowania. Po co znowu kombinowac, odbije sie to kolejną czkawką. Teraz z kolei po tych 3 latach to PRy nie bylyby gotowe na przyjecie tylu pociagow, taki ruch spowodobalby kolejne zamieszanie.
dyżurny - 31-12-2012, 15:45
Temat postu:
Pułtuś, proszę Cie.. Trzeba się prosić o uruchomienie każdej TLKi, żarżneli praktycznie ruch sezonowy w góry (zostało w sumie tylko Zakopiec, i sezonowe ogryzki do Krynicy i Szklarskiej), Pojezierze Suwalskie leży i kwiczy, bo po 2014 i los Hańczy nie jest pewny o innych regionach nie wspomnę. Owszem, nie mówię że IC nie rozwija siatki (bo kilka dobrych pomysłów mają - choćby TLK "Barnim" z rewelacyjnym czasem przejazdu na trasie Kraków - Poznań ma lepszy niż Sukiennice jadące CMK) ale ja jestem zwolennikiem układu z przed 2008 roku. Tym bardziej, że jak wiesz, nie ma integracji taryfowej, przez co jadąc TLK a potem REGIO pasażer musi kupić dwa bilety, przez co koszty podróży wzrosły dosyć konkretnie.
Popatrz też na inne aspekty - Ślązak, Wrocławianin i kilka innych pociągów, które dzięki "wspaniałej" organizacji mają szansę wylecieć przy najbliższej korekcie. Mieli też kilka świetnych ofert które na końcowych odcinkach był wręcz idealne (zwłaszcza bilet rewelacyjny).
Co do pozbycia się TLK przez IC, to nie IC chce się ich pozbyć (chociaż patrząc na ich manewry z ostatnich tygodni to wydaje mi się że oni też), tylko MI z ministrem Twitterem mają taki plan awaryjny, który jak widać, może zostać wdrożony od stycznia 2014.
Diken - 31-12-2012, 16:31
Temat postu:
No ja też tak coś myślę, że chyba nikt nie zlikwiduje TLK, co jest dla mnie pocieszające.
Oni nie mogliby zlikwidować tak dobrej spółki.
psz - 31-12-2012, 17:48
Temat postu:
I wy tak na serio podniecacie się tym, że fajnie gdyby TLK (czyli pośpiechy) były w PR. No przecież dopiero co najwspanialszy nasz rząd przerzucił je z PR do PIC-u. I co? Będziecie klaskać, jak kilka lat później zrobi odwrotny ruch?

Inna sprawa, że teraz przekazanie taboru między PiC-em A PR-ami nie będzie już takie proste. Bo nie są już w jednej grupie PKP. Przed usamorządowieniem robiono relokacje taboru wewnątrz grupy, a teraz co się zrobi?

Nic się nie zrobi. Jeśli Slavko Nowak dotacje przeznaczy tylko na Pendolino (jakimśkolwiek sposobem musi to zrobić, bo przecież PIC tak naprawdę nigdy nie miał na tę głupia inwestycje pieniędzy) a obetnie na pozostałe pociągi, to obudzimy się z dalekobieżnymi ogryzkami PR-ów. Ich sieć będzie trochę bardziej rozbudowana, niż dzisiaj, ale do stanu sprzed radosnej reformy Grabarczyka i Engelhardta już nigdy nie wrócą...

A jeśli padną PR-y?

Zgroza, kolej zapada się coraz głębiej w bagnie i w końcu w nim utonie. Infra w czasach dotacji unijnych jest tak naprawdę gorsza, niż przed ich erą. A tabor z grubsza ten sam, tylko bardziej wyeksploatowany...
Bardi78 - 31-12-2012, 19:36
Temat postu:
Czyli jak?
Spalinowe nowe loki na które ma byc przetrag w styczniu na których PIC ma jeździć w Bieszczady czy na Mazury to będzie dla Ekspresów?
Bartuś - 31-12-2012, 20:42
Temat postu:
Z tego co ja wiem przetarg już dawno miał być ogłoszony, ale został odłożony na 2013 rok (chyba na jesień). A na jesieni powie się że sytuacja się zmieniła i już diesli nie trzeba a przetarg się odwoła i tyle Smile.

Już sam nie wiem co myśleć o tej sytuacji. Trzeba jak najwięcej się dowiedzieć.
Bardi78 - 31-12-2012, 21:47
Temat postu:
nie chyba na jesień tylko na styczeń 2013 póki co...
Anonymous - 01-01-2013, 02:51
Temat postu:
snajper napisał/a:
Są jeszcze zmodernizowane kibelki SPOT.

Choć ja to bym widział inaczej, zabranie pospiesznych firmie IC, niech się IC zajmuje swoimi Ekspresikami. A pospieszne do innej spółki dla której to będzie flagowy produkt, oczko w głowie i będą o nie dbać.


której? Bo z pewnością nie do PRów. I co? Może stworzymy nową spółkę? I nowe stołki dla wąsatych Prezesów?... Już teraz jest ich za dużo.
EU07-469 - 01-01-2013, 10:19
Temat postu:
A niby czemu nie do PR? Wtedy tylko zmieniłoby się oznaczenie z TLK na IR.
xavee - 01-01-2013, 12:45
Temat postu:
Cytat:
A niby czemu nie do PR? Wtedy tylko zmieniłoby się oznaczenie z TLK na IR.


Gdyż Przewozy Regionalne są spółką "prywatną", a PKP IC spółką Skarbu Państwa?

A czy TLK nie ma być zlikwidowane z powodu wymogów Komisji Europejskiej dla dofinansowania Pendolino? Bo czytam artykuł, że porozumienie zakłada oddzielenie przewozów komercyjnych od przewozów wymagających dopłat...
EU07-469 - 01-01-2013, 13:23
Temat postu:
Prywatna to jest Arriva PCC, PR jest w rękach samorządów. Co nie znaczy, że nie może się starać o przejęcie przewozów międzywojewódzkich, tym bardziej że już świadczy takie usługi (IR i RE).
psz - 01-01-2013, 14:50
Temat postu:
I zawrócimy w ten sposób kijem Wisłę. Przewozy Regionalne zresztą ledwo przędą. Bez dotacji i tak nie uruchomią znacznie większej liczby pociągów dalekobieżnych. A przecież cały pomysł Slavka Nowaka ma ponoć polegać na zaoszczędzeniu na dotacji. Byleby sfinansować Pendolino i wtedy cały lud niejeżdżący pociągami będzie się cieszył, że jest i że Polska to taki nowoczesny kraj dzięki obecnej władzy.
sabatnik - 03-01-2013, 15:24
Temat postu:
Co było, minęło, już nigdy nie będzie jak kiedyś. Choć przyznam, że likwidacja TLK wydaje mi się kuriozalna, to w zasadzie u nas możliwe jest wszystko. Gdzieś jednak tli się we mnie iskierka nadziei, że ktoś kiedyś ośmieli się przeprowadzić zmiany jednak na korzyść pasażerów.
sheva17 - 03-01-2013, 16:20
Temat postu:
Cytat:
której? Bo z pewnością nie do PRów. I co? Może stworzymy nową spółkę? I nowe stołki dla wąsatych Prezesów?... Już teraz jest ich za dużo.


A czemu nie? PR z IR i RE radzą sobie znacznie lepiej niż PKP IC z pośpiechami. PR już są, nie wiem co chcesz tworzyć.
Leniwiec - 03-01-2013, 16:22
Temat postu:
TLK mogli by prowadzić bardziej wysłużonymi lokomotywami.. To idzie na Ex i to jest pewne. Chociaż w sumie to nie wiem po co chcą lepsze, linie niezelektryfikowane szałowych prędkości szlakowych nie mają.
Henryk - 04-01-2013, 18:03
Temat postu:
Dudzio napisał/a:
Największe wpływy z biletów ma na pociągach TLK Warszawa - Łódź. Jest to jedyna rentowna linia w Polsce.


Dobrze, że ktoś o tymi mówi o tym na tym forum. Poza mną.

A cała sprawa może być świetną okazją do oderwania linii Warszawa-Łódź od tego całego PKP. Sprywatyzować linię i tabor.
Jarul - 04-01-2013, 23:20
Temat postu:
Słusznie zauważył Leniwiec, że co to ma za znaczenie lokomotywa, jak prędkość i tak ta sama? No chyba, że mniej pali i dymi, ale co ma do tego kategoria pociągu?

A tak do meritum... Umknął mi ten temat, może dlatego, że jest tak niedorzeczny. Pozornie niedorzeczny. Jestem skłonny uwierzyć w to, że to może być prawda, o ile nie nastąpią intensywne protesty społeczne (nie tylko zresztą kolejowe). Twierdzę, że kolej chce się planowo zniszczyć. To jest zbyt konsekwentne, żeby wynikało li tylko z debilstwa dygnitarzy.
Kolej polska, także dzięki socjalizmowi była przeznaczona do służby publicznej (uważam ten okres za niemal okupację, ale model kolei jaki mieliśmy takkże z tego wynikał). I akurat kolej to jedna z dobrych rzeczy PRL. Komuś to się nie podoba, trzeba dotować, utrzymywać infrastrukturę, ponadto silna narodowa kolej jest wg mnie jednym z atrybutów silnego państwa.

Plan jest prosty - zarżnąć powszechną sieć kolejową (metod jakie widzieliśmy jest wiele, choćby wygaszanie popytu, sterowany chaos np. ten zimowy, by zohydzić kolej, pakowanie kasy w drogi), i zostawić spółeczki lokalne do ruchu osobowego, i IC/Pendolino/KDP do dalekobieżnego. Po kilku najlepszych liniach. A zlikwidować trzon, jakim jest ogólnopolski ruch pospieszny. Coś podobnego jest we Francji, kolej klasyczna jest słaba, ale jest szeroko rozwinięte TGV i Francuzów stać na jazdę nim. U nas likwidacja pośpiechów to koniec powszechnej dalekobieżnej kolei. Założę się (jak to się nie spełni to przez miesiąc w podpisie będę za to przepraszał), że pierw dobiją PR, a potem zlikwidują TLK. I będzie to ostateczny dowód na moją spiskową (na razie) teorię. A robią to samo z innymi dziedzinami życia publicznego w Polsce i taka jest rzeczywistość. Z kolejnictwa nie da się wywieźć pieniędzy za granicę, wyzyskiwać Polaków dla swoich korzyści, więc nie mają racji bytu. Mają za to banki, hipermarkety, Amber Gold i OLT Express (tylko tam sprawa się rypła). Bez ogólnych zmian będzie to co jest.
sheva17 - 04-01-2013, 23:27
Temat postu:
Cytat:
A cała sprawa może być świetną okazją do oderwania linii Warszawa-Łódź od tego całego PKP. Sprywatyzować linię i tabor.


Jak pisałeś dyrdymały tak robisz to nadal Very Happy.Dyskusja staje się jałowa, ponieważ wciąż poruszamy się w kręgu spekulacji. Nic nie wiemy by PKP IC miało takie plany.
Diken - 05-01-2013, 00:09
Temat postu:
No właśnie.

Nie ma co się tak przejmować informacją o zlikwidowaniu TLK. Było już wiele podobnych informacji i nic się nie zmieniło.
Może to jest tylko takie straszenie ludzi? Jak mogliby wycofać połączenia takiej spółki, która jest dobra dla podróżnych i ma dość dobre zyski? Nie wierzmy tak do końca komuś, kto puścił taką informację. Choć przyznam się, że ja, po przeczytaniu informacji, sam zacząłem trochę wierzyć, że może rzeczywiście wycofają TLK.
leewy1994 - 05-01-2013, 00:44
Temat postu:
Powiem tak, że jeżeli celem jest przywrócenie równowagi sprzed 2009 roku to proszę bardzo - niech likwidują TLK. Jeżeli oczywiście większość połączeń przejmą Przewozy Regionalne. Ale niech PIC zwraca lokomotywy i wagony do PR. Coś mi się zdaje, że PIC znudził się operowaniem składów TLK i chcą wrócić do swojej pierwotnej postaci - obsługiwać tych "Panów Polski" pociągami EX i EIC. A najlepiej byłoby zlikwidować PIC i PR, po to żeby móc stworzyć jedną spółkę PKP i może wreszcie nie będzie takiego ambarasu jak po 2001 roku kiedy do życia powołano poronioną spółeczkę Intercity i po 2009 roku kiedy to IC przęjał pociągi pośpieszne od PR. To moje marzenia a jak wiadomo przy silnej wierzy marzenia lubią się spełniać Śmiech Very Happy
Jarul - 05-01-2013, 01:42
Temat postu:
Twierdzenie, że jedno PKP jest niemożliwe, to bujdy. Popatrzmy na Czechy i Węgry. Tam jest zrobiony ten cały pic dla Unii, że jest zarządca infrastruktury itd., ale "wszystko zostaje w rodzinie" i de facto jest to CD i MAV. Tylko my musimy być prymusem, wprowadzać pseudokonkurencję i robić bajzel.

Ale przedmówco - w obecnej sytuacji to marzenia ściętej głowy...
endrju - 05-01-2013, 01:44
Temat postu:
Pierdoły gadacie.

Cytat:
Powiem tak, że jeżeli celem jest przywrócenie równowagi sprzed 2009 roku to proszę bardzo - niech likwidują TLK. Jeżeli oczywiście większość połączeń przejmą Przewozy Regionalne. Ale niech PIC zwraca lokomotywy i wagony do PR.

Zdajemy sobie chyba sprawę, że obecnie jest to już niemożliwe. PRy nie należą do skarbu państwa, tylko do 16 marszałków. Jak w tej sytuacji wyobrażałbyś sobie funkcjonowanie pośpiechów?

Cytat:
Coś mi się zdaje, że PIC znudził się operowaniem składów TLK i chcą wrócić do swojej pierwotnej postaci - obsługiwać tych "Panów Polski" pociągami EX i EIC.

Co to ma znaczyć, że się znudził? Ola Boga, to jest biznes! A nie prywatna zabawka, że jak mi się nie chcę to daje sobie spokój i po problemie. Poza tym obsługiwanie Panów Polski przynosi już pokaźne straty i tylko dzięki TLKom wychodzą na tym w miarę cało.


Cytat:
A najlepiej byłoby zlikwidować PIC i PR, po to żeby móc stworzyć jedną spółkę PKP i może wreszcie nie będzie takiego ambarasu jak po 2001 roku kiedy do życia powołano poronioną spółeczkę Intercity i po 2009 roku kiedy to IC przęjał pociągi pośpieszne od PR. To moje marzenia a jak wiadomo przy silnej wierzy marzenia lubią się spełniać

Ale nie tu tkwi problem. Problem polega na całkowitym nieskoordynowaniu działań przewoźników pasażerskich. Konkurencja kilku podmiotów jest dobra, pod warunkiem że nie wykańcza ich samych.
Sebcio - 06-01-2013, 16:55
Temat postu:
Cytat:
Zdajemy sobie chyba sprawę, że obecnie jest to już niemożliwe. PRy nie należą do skarbu państwa, tylko do 16 marszałków. Jak w tej sytuacji wyobrażałbyś sobie funkcjonowanie pośpiechów?
Wykonywać przewozy może spółka nie będąca własnością Skarbu Państwa. Może to wykonywać i Podmiot Zewnętrzny z tym że w niektórych przypadkach wymagany jest na to przetarg.
sheva17 - 06-01-2013, 23:15
Temat postu:
Jedno wielkie PKP, jeden wielki Związek Radziecki....
Światowid - 09-01-2013, 10:29
Temat postu:
Dostaliśmy informacje od pewnej osoby pracującej wewnątrz, że rozgłos jaki wywołaliśmy dotyczący likwidacji połączeń kolejowych kategorii TLK spowodował niezłe zamieszanie w Ministerstwie Transportu. W takim razie czekamy na jego wyniki i na odpowiedź na pismo, które zostało wysłane wczoraj.
Jarul - 09-01-2013, 13:59
Temat postu:
Infokolej ma jednak opiniotwórczy charakter, nie ma co! Cool
Światowid - 09-01-2013, 14:32
Temat postu:
Infokolej jest wielkim nośnikiem informacji tego typu, tyle że nie tylko infokolej tę informację rozpowszechniło. Wysłaliśmy ją do wszystkich nawet najmniejszych portali i portalików o tematyce kolejowej w całym kraju i nacisk medialny zdaje pomału rezultat. Nie zachwycajmy się jednak. Poczekajmy na oficjalną informację z Ministerstwa. Jako przedstawiciel KODLK osobiście dopilnuję tego, aby odpowiedź przyszła jak najszybciej. My również nie boimy się kontrowersyjnych tematów.
Henryk - 24-01-2013, 13:23
Temat postu:
Tak, bo najczęstszą stroną internetową, jaką przeglądają urzędnicy MT jest infokolej.pl...
sympatyk - 31-01-2013, 11:49
Temat postu:
TLK będą kursować do 2021 roku.

Jeden z portali informacyjnych rozpowszechnił informację, że od 1 stycznia 2014 r. z polskich torów znikną pociągi kategorii TLK. Część z nich PKP Intercity zamierzało całkowicie usunąć a pozostałe TLK przekwalifikować na pociągi wyższej kategorii EX. Okazuje się jednak, że nic takiego nie nastąpi.

Likwidacja pociągów TLK miała być konsekwencją tego, że Ministerstwo Finansów nie chce przekazywać środków na dofinansowanie kolei, a pieniędzmi które pozostaną zamierza łatać rosnącą dziurę budżetową. Z kolei PKP Intercity dzięki temu projektowi miało odbudować pozycję finansową i markę kategorii EIC.

Redakcja „Kuriera Kolejowego” postanowiła zbadać sprawę. W tym celu przesłaliśmy pytania do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. W odpowiedzi uzyskaliśmy stanowcze dementi rzecznika resortu.

- Ministerstwo transportu nie planowało i nie planuje likwidacji wszystkich połączeń TLK. Połączenia te są dofinansowywane ze środków publicznych w ramach umowy z PKP Intercity ważnej do 2021 roku – podkreśla Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy ministerstwa. - Celem tego dofinansowania jest zapewnienie dostępu do transportu kolejowego na duże odległości dla szerokich kręgów społeczeństwa.

Jak dodaje, ministerstwo wraz z przewoźnikiem dba o sukcesywne podnoszenie jakości tych połączeń, m.in. poprzez duże inwestycje taborowe współfinansowane ze środków UE. - Na przykład zakup nowych wagonów i modernizacja dotychczas eksploatowanych, zakup lokomotyw spalinowych, zakup EZT do prędkości 160 km/h – wymienia Karpiński.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12329/TLK-beda-kursowac-do-2021-roku.html
jasiu - 01-02-2013, 23:06
Temat postu:
Światowid napisał/a:
Dostaliśmy informacje od pewnej osoby pracującej wewnątrz, że rozgłos jaki wywołaliśmy dotyczący likwidacji połączeń kolejowych kategorii TLK spowodował niezłe zamieszanie w Ministerstwie Transportu.
Podejrzewam raczej, że salwy śmiechu przetaczające się po Chałubińskiego było słychać aż na Żelaznej.
Victoria - 08-07-2023, 19:18
Temat postu:
Kiedy pożegnamy pociągi TLK?

Na liniach dalekobieżnych jest coraz więcej pociągów IC, a coraz mniej TLK. Zapytaliśmy PKP Intercity, kiedy ostatnie pociągi, w których klimatyzacja i gniazdka nie są standardem, odejdą do lamusa.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/kiedy-pozegnamy-pociagi-tlk-114159.html
dinxles - 10-07-2023, 09:42
Temat postu:
pociągi TLK powinny zostać zlikwidowane.
I uruchomione przez Polregio (PKP Regio) pociągi IR i IRE bez rezerwacji miejsc. Z nowymi lokomotywami traxx wagonami przedziałowymi i wagonami piętrowymi Nie wiem po co komu przetarg PKP IC na push-pulle...
Danka - 10-07-2023, 19:29
Temat postu:
"Najwygodniejsze" to są te wszystkie EZT-y (Flirty, Srarty i Pierdziarty) w PKP IC. Jechałam raz takim na dłuższej trasie(3-4 godziny), bo nie miałam innego połączenia. "Polecam"!!! Rzeczy w plecaku szukasz na oślep, bo nie ma praktycznie jak się ruszyć. Jak nie sprawdziłeś przed podróżą dokładnie zestawienia, no to masz pecha. Najwyżej pojedziesz nie w tej części pociągu albo będziesz wysiadać na następnej stacji i przebiegniesz się po peronie do tej właściwej. A nogi i tyłek bolą od siedzenia niemiłosiernie. Musiałam później zrobić bardzo długi spacer, żeby wszystko rozchodzić. Gdybym miałam jechać tym dłużej, to chyba bym padła. Śmiech
dinxles - 10-07-2023, 20:28
Temat postu:
Ja nie wiem kto wydał decyzję zakupu EZT do przewozów dalekobieżnych? To chyba splagiatowane z Leo Express...
Przecież zdaje się że EZT (kiedyś tylko en57) zostały na pospiesznych wycofane w 1992 roku... Pociągi pospieszne nie powinny jeździć na EZT. PKP IC chyba źle interpretuje EZT i myli go ze składem zespolonym - Pendolino. Bo Pendolino to nie EZT to pociąg dużej prędkości jako skład zespolony.
EZT powinny obsługiwać pociągi regio i RegioExpress.
A pospieszne powinny jeździć na wagonach najlepiej przedzialowych.
Spółka Polregio powinna obsługiwać pociąg IR i IRE na wagonach i nowych lokomotywach traxx.
Niestety od reformy minęło 15 lat! A wciąż 90 % pasażerów dalekobieżnych połączeń korzysta z pociągów niskokosztowych tzw. Pospiesznych czyli TLK i IC.
Reformy poszły w złą stronę.
Pociągami ekspresowymi podróżuje tylko 10% podróżnych przewozów dalekobieżnych. Tak nie powinno być. Powinny być pociągi ekspresowe i ICX - Pendolino.
Tymczasowy - 10-07-2023, 23:05
Temat postu:
Co w tym dziwnego jeśli kolej pasażerska jest przesadnie i podejrzanie droga. Gdyby konduktorzy nie kradli to by była tańsza.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group