INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy Regionalne - Początek końca interREGIO

Victoria - 07-01-2013, 17:02
Temat postu: Początek końca interREGIO
POCZĄTEK KOŃCA INTERREGIO

Jeszcze niedawno pociągi interREGIO stawały się coraz silniejszą konkurencją dla połączeń PKP Intercity. Obecnie jednak rozwój sieci interREGIO zaczyna sprowadzać się do zastępowania tańszych pociągów REGIO droższymi interREGIO. Coraz więcej pociągów interREGIO kursuje nieregularnie. W Bydgoszczy czy Zielonej Górze składy interREGIO zjawiają się wyłącznie w piątki i niedziele, z Przemyśla jedyny pociąg interREGIO odjeżdża w niedziele, a z Łodzi składy interREGIO do Krakowa, Poznania oraz Wrocławia wyruszają tylko dwa razy na tydzień.

Więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs63.pdf
snajper - 07-01-2013, 17:39
Temat postu:
W 2011 jak był RegioKarnet za 99 zł i połączenie Wawa - Trójmiasto to przejechałem IR/Re 2000 km a TLK 5000 km, w 2012 roku niestety polikwidowali połączenia i podwyższyli cenę RegioKarnetu do 119 i u mnie było IR/Re 0 km, TLK 7000 KM. W tym roku znowu likwidują połączenia i znowu wzrosła cena RegioKarnetu... Przy czym co roku robię jeszcze jakieś 3000 km w Regio to z PR-ami oczywiście jeżdżę cały czas ale ostatnio nie IR/Re.
Leniwiec - 07-01-2013, 17:53
Temat postu:
Jeszcze dwa lata temu na magistrali E30 IR były alternatywą... teraz już niezbyt.
EU07-469 - 07-01-2013, 18:18
Temat postu:
Ale dwa lata temu na E30 iR jeździły na zmianę z TLK. Teraz iR zostały dwa i to tylko do Krakowa (trochę więcej do Katowic). O Podkarpaciu nie wspomnę.
Victoria - 08-02-2013, 19:41
Temat postu:
Wach: Uruchomienie Interregio doprowadziło do 500 mln długu PR

- To uruchomienie Interregio, czyli pseudokonkurencji w 2009 roku, doprowadziło do 500 milionów złotych długu Przewozów Regionalnych wobec PKP PLK - uważa były prezes PKP SA Andrzej Wach.

Więcej TUTAJ
sheva17 - 15-02-2013, 23:53
Temat postu:
No dobrze, ale w większości cięcia w ofercie IR są wynikiem decyzji PLK-a. Na E30 PR-y na pewno chciałyby mieć więcej składów, a tak więcej pasażerów mają busiarze, a TLK-i jeżdżą puste. Potwierdziło się, że pasażerowie z IR do PKP IC nie wrócą, wybiorą przewoźników drogowych.
danio - 16-02-2013, 08:31
Temat postu:
Się dogadali, bo jakby chcieli to by się miejsce na IR znalazło ale się "nie da"
Victoria - 06-07-2013, 17:27
Temat postu:
KRYZYS W INTERREGIO

W ciągu dwóch lat liczba podróżujących pociągami InterRegio spadła o ponad 60%.

Czytaj w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs66.pdf
michal24111 - 06-07-2013, 21:40
Temat postu:
A mnie co najbardziej dziwi, że interREGIO nie jeździ z Warszawy do Trójmiasta, bo do Krakowa, Poznania, Wrocławia, Szczecina etc. może i nie codziennie, ale jeżdżą. Mogliby puścić parę, np. interREGIO "Wybrzeże" rano z Trójmiasta (a nawet...całorocznie z Helu. Skoro IC jest w stanie całorocznie puszczać TLK np. z Kołobrzegu, to dlaczego by PR-y nie mogłyby z Helu), po południu z Warszawy i interREGIO "Pomorze" (który już był) rano z Warszawy, po południu z Trójmiasta. Jakby chcieli, to by zrobili. Tylko oczywiście wszystko na NIE! Nie dałbym wiary, że te połączenia byłyby deficytowe.
Kolejorz91 - 25-07-2013, 21:39
Temat postu:
IR POMORZE został zlikwidowany z powodu prac modernizacyjnych na E65. Wcześniej mu skrócili relację do Malbork-Toruń-Malbork i obsługa EN57 była i z tego powodu, skrócenia relacj jeździło już zaledwie i aż tylko 10% podróżnych, wiem bo widziałem i inni z Malborka któży widzieli jak wsiadają i wysiadają na stacji początkowej jak i końcowej tj. Malbork po 5-7 osób w tygodniu a w weekandy tylko do 20 podróżnych.

Jak był relacji Gdynia-Warszawa-Gdynia miał zapełnienie do 90% podróżnych i skład wagonowy a przez wakacje prowadził wagony piętrowe.

Może kiedyś wróci IR POMORZE. Sad
Victoria - 26-08-2013, 16:39
Temat postu:
Ciąg dalszy zwijania interREGIO.

Odwołane pociągi od 2 września:

- IR "Wielkopolska" Ponań Gł. - Łódź Kal. - Poznań Gł.
- IR "Łysica" Chełm - Wrocław Gł. - Chełm
- IR "Prosna" Wrocław Gł. - Łódź Kal. - Wrocław Gł.
- IR "Wały Chrobrego" Szczecin Gł. - Poznań Gł.
- IR "Merkury" Poznań Gł. - Szczecin Gł.
- IR "Ostrów Tumski" Katowice - Wrocław Gł.

źródło:
http://www.przewozyregionalne.pl/zmiany-w-rozkladzie-jazdy-obowiazujace-od-2-wrzesnia-2013r
Tomek_poz - 28-08-2013, 18:41
Temat postu:
Wały Chrobrego i Merkury zostały odwołane w jedną stronę.
Zlikwidowano jeszcze IR Wilda, on był chyba inaczej finansowany, dlatego nie ma go na tej liście.
mkfilmykolejowe - 30-08-2013, 09:12
Temat postu:
A, co z IR "Koziołek" Skarżysko Kamienna - Ostrów Wlkp.?
margie175c - 30-08-2013, 10:14
Temat postu:
Z tego co patrzylem po rozkładach to ma go też nie byc aw tym nowym rozkładzie to w ogóle ma jezdzic na trasie Warszawa-Poznań na rynku koljeowym napisal o Łysicy że była deficytowa myslalby kto...brak słów
lolingpl - 30-08-2013, 10:32
Temat postu:
mkfilmykolejowe napisał/a:
A, co z IR "Koziołek" Skarżysko Kamienna - Ostrów Wlkp.?

Też go kasują. Mad
Michel - 15-09-2013, 13:09
Temat postu:
Powiedzcie mi, o co chodzi z IR "Sokoliki" i IR "Rudawy" do/z Jeleniej Góry.
IR "Sokoliki" przyj. z Olsztyna do Wrocławia Gł. o godz. 16:20, odjazd o 17:00 (postój 40 minut)
IR "Rudawy" przyj. z Jel. Góry do Wrocławia o godz. 9:21, odjazd o 10:17 (postój 56 minut).

Według mnie bezpośrednie połączenia Jeleniej Góry za pomocą IR-ów z centralną i półn-wsch Polską de facto przestały istnieć poprzez pocięcie ich na odcinki. Dla tych nielicznych osób, które mimo wszystko chciałyby dostać się z odległych zakątków kraju do Kotliny Jeleniogórskiej lub na odwrót te bezsensowne postoje zjadają czas oszczędzony dzięki nie zatrzymywaniu się pociągów na wszystkich stacjach pośrednich, a przecież poza niektórymi odcinkami cały czas obowiązuje taryfa pospieszna IR. Czyżby następnym krokiem będzie formalne skrócenie pociągów do Wrocławia Gł., tak jak w przypadku IR "Strzeliniec"?

A skoro już o wilku mowa, to po ostatniej korekcie rozkładu jazdy kontynuowana jest nadal ta sama patologia.
IR "Strzeliniec" przyj. z Białegostoku do Wrocławia Gł. o godz. 20:17, odjazd o 20:45 (postój 28 minut).

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że to przekłada się na zauważalny spadek frekwencji w pociągach uruchamianych na zasadach komercyjnych, a to nie wątpliwie początek końca InterREGIO. Uważam, że przez taki debilizm planistyczny, sukces odniesiony przez członków KODLK-u, jakim niewątpliwie było uruchomienie tych połączeń, zostanie niedługo zaprzepaszczony. Według mnie zaprzyjaźnieni z KODLK posłowie powinni zainterweniować w tej sprawie. Nawet, żeby ktoś chciał zrobić zakupy w czasie postoju na Głównym to jak na razie nie ma za bardzo gdzie Smile
danio - 15-09-2013, 17:08
Temat postu:
Ostatnio na pociągu IR Sokoliki Olsztyn - Jelenia Góra do Wrocławia jechał skład do Wrocławia, po czym podmieniono skład i od Wrocławia jechał .... EN 57 .
viking87 - 15-09-2013, 18:33
Temat postu:
Michel - IR SZCZELINIEC nie "Strzeliniec", ale to taki drobiazg Wink

Te postoje pewnie uzasadnione są koniecznością zmiany kierunku składu ale jakoś w TLK KARKONOSZE/ROZEWIE wystarczy na to około 20 minut a nie trzeba aż godziny... To po co przyspieszają pociągi na odcinku Wałbrzych -> W/w? Żeby odtrąbić sukces a potem pociągi odstoją i tak swoje we Wrocku...
REGIOchłopak - 15-09-2013, 21:11
Temat postu:
Jest to czas zapasowy na wypadek opóźnienia.
BryTomWi - 15-09-2013, 21:31
Temat postu:
REGIOchłopak napisał/a:
Jest to czas zapasowy na wypadek opóźnienia.


Czyli kolejny bzdurny sposób. Nie dość, że rezerwy na trasie są zbyt duże i wiedzą o tym wszyscy oprócz PLK-i, to jeszcze robienie kolejnych zbędnych 25 minut. Bo zmianę czoła spokojnie da się w 10 minut zrobić.
tomaszw22 - 16-09-2013, 16:50
Temat postu:
Woli wytłumaczenia!!!

Jeśli o odcinki i długie postoje we Wrocławiu...

Zarówno IR do Jeleniej Góry i Międzylesia od Wrocławia kursują jako REGIO a zatem są finansowane przez Samorząd Dolnośląski , który de facto na pociągi REGIO podejmuje decyzje o odjazdach składów. W związku z czym IR SZCZELINIEC musi czekać do 20.45 , BO RAZ taka jest decyzja Samorządu Dolnośląskiego a dwa jak ktoś mówił, druga rzecz notoryczne spóżnienia na IR Szczeliniec , Rudawy i Sokoliki.... NIESTETY tak to wygląda w praktyce, choć w poprzednim rozkładzie do grudnia IR SZCZELINIEC miał tylko 10 minutowy postój we Wrocławiu, a za Wrocławiem na Międzylesie poki co większych robót nie ma, wiec szlak przejezdny w pełnej przepustowości.. czemu w sumie nie wiem. W przypadku IR SZCZELINEIC nie ma problemu ze zmianą czoła , bo skład leci dalej bez koneiczności zmiany loka ani zamianykierunku jazdy. Ewentualnie, mogą być odczepiane dwa wagony EŁK-WROCŁAW, choć nie zawsze tak jest...

Druga kwestia.

Od 12.2013 - IR SZCZELINIEC na odcinku BIAŁYSTOK - WROCŁAW GŁ- MIĘDZYLESIE zostaje ODWOŁANY, na odc. WROCŁAW - MIĘDZYLESIE będzie kursował REGIO.
Tak samo IR MAMRY na odcinku MIĘDZYLESIE- OLSZTYN GŁOWNY ODWOŁANY, na odc. Międzylesie - Wrocław Gł, REGIO na EZT - tylko do stacji WROCŁAW. Sad

W zamian, na dzien dzisiejszy jak nic sie nie zmieni IR GALICJA od grudnia w nowej relacji MIĘDZYLESIE- KŁODZKO- WROCŁAW GŁ - dalejk jako IR - do KRAKOWA PŁASZOWA... na odc. Jelenia Góra- Wrocław- Jelenia Góra ODWOŁANY...W zamian chyba z Jeleniej pojadą Sokoliki do/z Olsztyna. Brak poł. IR do Białegostoku.
kolejfan - 16-09-2013, 17:01
Temat postu:
Odwołane Mamry? No ożesz.... Ten pociąg idealnie mi pasował na powroty do domu....
tomaszw22 - 16-09-2013, 17:52
Temat postu:
W godzinach tegorocznych IR MAMRY pojedzie prawdopodobnie IR SOKOLIKI na odcinku Wrocław-Olsztyn, choć i to pewne już nie jest ze względu na przepustowość na linii Wrocław-Poznań, a PR nie chcą już puszczac składów przez Ostrów, w każdym bądź razie na dzien dzisiejszy na odc. Wrocław-Poznań SOKOLIKI mają jechać jako REGIO - info z serpnia. Ale być może coś sie zmieniło od tego czasu..... co jest prawie pewne...

[ Dodano: 16-09-2013, 17:57 ]
Mają być też zmiany w IR na odcinku Olsztyn-Poznań ....
kolejfan - 16-09-2013, 21:31
Temat postu:
dzięki za info;)
tomaszw22 - 16-09-2013, 21:42
Temat postu:
Spoko,

Generalnie jeśli chodzi o rozkład INTERREGIO od 12.2013 na Dolnym Śląsku nie spodziewałbym się rewelacji.

Z wiadomych jeszcze,

IR PIAST WROCŁAW- WARSZAWA-WROCŁAW - odwołany!!!!

IR OLEŃKA pojedzie prawdopodbnie do Częstochowy przez Opole, Lubliniec.

i być może - tak nawet PR mówią - mała a le jest- PKP PLK decyduje ... IR CHEMIK Kudowa Zdrój- Warszawa, ale przez Nysę, Katowice ...... JEST gdzieś jakiś zarys - i kursuje do Kudowy 5 a z Kudowy w 7.

Plus IR LICZYRZEPA - JELENIA GÓRA - KATOWICE- KIELCE- LUBLIN/Chełm- Jelenia Góra .....

Nie wiadomo co będzie z RE BOLKO... czy nie wyleci czasem...
buuuuum - 17-09-2013, 17:49
Temat postu:
Czyli co łącznik z IR Rudawy / Szczeliniec nie będzie jeździł do Ełku i z Ełku?

Oferta na Ełk - Białystok i tak jest już marna... Jak ponoć mają zabrać jeszcze tego IR, który zastąpił REGIO Ełk-Białystok-Ełk, to zostaną tylko takie pociągi:

wyjazdy z Ełku do Białego : 5.40 // 14.40 // 17.14 + TLK o 13.30 i 22.00
Z Białego do Ełku : 10.30 // 14.50 // 16.30 + TLK o 6.00 i 14.00

Dodam tylko, że pociągi na tej trasie cieszą się dość dużym powodzeniem. A szlakowa na odcinku Ełk - Grajewo to 120 km/h a dalej od Grajewa do Białego to 100 km/h. OCzywiście kible jadą około 90 km/h

Zarabiają busiarze typu Żak ekspres i Polonus. Bo oferta kolei jest śmieszna... mimo dobrego czasu przejazdu.
Kolejorz91 - 17-09-2013, 20:39
Temat postu:
Prawdopodobnie do i z Ełku w grudniu br. będzie jeździł IR MAMRY rel. Ełk/Olsztyn-Jelenia Góra-Olsztyn/Ełk. Do i z Ełku tylko przez wakacje i to jeszcze podobno zależy od frekwencji na IR MAMRY do i z Ełku.
BryTomWi - 18-09-2013, 17:19
Temat postu:
Kolejorz91 napisał/a:
Prawdopodobnie do i z Ełku w grudniu br. będzie jeździł IR MAMRY rel. Ełk/Olsztyn-Jelenia Góra-Olsztyn/Ełk. Do i z Ełku tylko przez wakacje i to jeszcze podobno zależy od frekwencji na IR MAMRY do i z Ełku.


Ale on ma jeździć przez Korsze i Giżycko.
buuuuum - 18-09-2013, 20:16
Temat postu:
To co będzie w takim razie z "IR Niegocin" który w tym roku jeździł w sezonie do Giżycka?
A te "Mamry" mają jechać w całości, czy tylko jakiś 1 wagon-łącZnik pod szajsobusa, jak to kiedyś już było praktykowane?

Ja jeszcze coś słyyszałem o jakimś IR Ełk-Wawa Zach. ale nie wiem na ile to prawda.
Kolejorz91 - 18-09-2013, 23:12
Temat postu:
IR MAMRY do Ełku, IR NIEGOCIN nadal w przyszłym roku pojedzie do Giżycka. Będzie nowy IR Olsztyn-Warszawa Zach przez Nidzicę
Dolnoślązak - 19-09-2013, 15:03
Temat postu:
Cytat:
Zarówno IR do Jeleniej Góry i Międzylesia od Wrocławia kursują jako REGIO a zatem są finansowane przez Samorząd Dolnośląski , który de facto na pociągi REGIO podejmuje decyzje o odjazdach składów.


IR od Wrocławia Gł. do Jeleniej Góry kursuje również jako IR. I to samo jest w odwrotnej relacji.
tomaszw22 - 19-09-2013, 17:57
Temat postu:
Tak masz rację , oprócz IR GALICJA, Galicja na odcinku Wrocław-Jelenia-Wrocław jedzie jako Regio. Ten bankowo jest finansowany przez UMWD

Sokoliki owszem jako IR, ale nie wiem jak jest z IR Rudawy

[ Dodano: 19-09-2013, 18:01 ]
RUDAWY I SZCZELINIEC miały jeżdzić.

Ale podziękowanie należy przesyłać PKP PLK S.A. , które oba pociągi zablokowało. Nie wyrazili zgodę na IR SZCZELINIEC na odc. Białystok-Wrocław i RUDAWY Wrocław -Białystok- powód PRZEPUSTOWOŚĆ linii Białystok- Warszawa, Warszawa-Poznań, Poznań- Wrocław.... z Białegostoku bedzie jedynie TLK POGÓN, I chyba TLK Karkonosze ...
buuuuum - 20-09-2013, 20:12
Temat postu:
Żenada totalna. Pociągi takie udupiać. Nie mam pytań..

Karkonosze jeżdżą z Wawy, ale z Białego jest przesiadka. Tak jest od 1.09.2009
tomaszw22 - 21-09-2013, 11:01
Temat postu:
No jest to żenada, ale jest to działanie spółki PKP PLK.

Odnośnie TLK Karkonosze. Od 12.2013 mają podobno znowu jeździć w relacji Białystok-Jelenia Góra/Szklarska Poręba-Białystok....
buuuuum - 21-09-2013, 15:54
Temat postu:
Tak? A to faktycznie jedna z lepszych wiadomości. Wiele ludzi się musiało do tej pory przesiadać, bo jechało dalej w głąb kraju. Sam wiele razy korzystałem i nieraz jeszcze skorzystam. Wiadomo - lepiej bezpośrednim, niż zaraz wysiadać i znowu lecieć z tabołami przez tunele, perony itp.

Co do PLK, to tak. PR z własnej woli na pewno by tych pociągów nie udupiało, bo przecież na frekwencje nie narzekają. Pomysł z bezpośrednim puszczaniem 2 wagonów odczepianych od składu w Białymstoku w kier Ełku, też było dobrym pomysłem - tylko za to zamiast codziennego Regio na tym odcinku, jeździ tylko 4 dni w tygodniu.
Arek - 25-03-2014, 23:37
Temat postu:
Interregio: Komercyjna służba publiczna?

Dalekobieżne pociągi Przewozów Regionalnych to komercyjny projekt borykającej się z zadłużeniem i przerostem zatrudnienia spółki. Choć pełnią podobną rolę do dotowanych składów TLK, a w wielu przypadkach istotnie uzupełniają ofertę PKP Intercity, samorządowy przewoźnik nie może liczyć na subwencję z budżetu centralnego.

Cały tekst:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51497/interregio_komercyjna_sluzba_publiczna.html
Pirat - 29-09-2014, 19:13
Temat postu:
Od grudnia Przewozy Regionalne chcą zawiesić bezpośredni pociąg z Hajnówki do Warszawy. Najbardziej stracą na tym studenci.

Więcej TUTAJ
pawelu - 29-09-2014, 21:20
Temat postu:
To niestety, może być trak jak w tytule postu początek końca tanich, fajnych i popularnych połączeń Inter Regio. Najpierw ten kretyński przepis o zwiększeniu minimalnej prędkości na CMK do 130 km/h przez co PR są bez szans, jakby włodarzom z PLK przeszkadzał nawet ED72 czy EN57 jadący 105-110 km/h. Oni jak chcą to niech i TGV sobie sprowadzą i nimi jeżdżą. Ale zarządzanie czym kto ma jeździć to przypomina najczarniejsze lata komunizmu, kiedy o wszystkim decydował Gomułka czy Gierek często nie mając pojęcia jakie są naprawdę ludzkie potrzeby.
Miejmy nadzieję, że chociaż na E20 ostaną się "Portowiec" i "Mewa" i że na lubelskiej linii "Cisy" i "Bystrzyca".
sheva17 - 30-09-2014, 13:01
Temat postu:
Cytat:
Miejmy nadzieję, że chociaż na E20 ostaną się "Portowiec" i "Mewa" i że na lubelskiej linii "Cisy" i "Bystrzyca".


Ostaną się, bo przez A2 tak im na linii na Poznań nie zależy. IR MATEJKO i IR PIAST wylecą, bo byłyby konkuencją dla prestiżu z EICP.
REGIOchłopak - 30-09-2014, 17:08
Temat postu:
Ostatnio był publikowany dla jednej z gazet zarys rozkładu jazdy dla stacji Opoczno na CMK i był tam zarówno Piast jak i Matejko.
sheva17 - 30-09-2014, 23:01
Temat postu:
Miejmy nadzieję, że i Piast i Matejko jednak pojadą.
Arek - 21-10-2014, 14:59
Temat postu:
Od połowy grudnia zniknie kilkadziesiąt pociągów InterRegio uruchamianych przez Przewozy Regionalne. Są one jedną z najtańszych alternatyw podróży po Polsce z cenami biletów zaczynającymi się nawet od 1 zł.

Więcej:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16836252,Zniknie_ponad_polowa_pociagow_InterRegio.html
sheva17 - 21-10-2014, 15:17
Temat postu:
Dyskutemy już na ten temat w wątku o przeciekach.
Anonymous - 22-10-2014, 12:13
Temat postu:
Ostatnie gwoździe do trumny Twisted Evil Twisted Evil

http://www.rynek-kolejowy.pl/54450/dwa_razy_mniej_interregio_przewozy_regionalne_tna_tanie_linie.htm
Victoria - 22-10-2014, 16:34
Temat postu:
Tomek-Gliwice, na forum "RK" napisałeś, że PR-y powinny uruchomić zwykłe Regio o maksymalnie wydłużonych relacjach. Pełna zgoda. Zresztą takie pociągi już jeździły (np. Wrocław - Zielona Góra - Szczecin) i jeżdżą (Poznań - Szklarska Poręba, Łódź - Wrocław). Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby połączyć kilka relacji w jedną (np. Opole - Wrocław - Poznań - Szczecin) - to tylko kwestia ułożenia obiegów składów. Takie Regio mogłyby być przyspieszone.

Tak swoją drogą, informacja o likwidacji części IR to fantastyczna nowina dla PolskiegoBusa! Nigdzie w Europie przewoźnicy autokarowi nie mają tak świetnych warunków do prowadzenia biznesu jak w Polsce. W zasadzie nic nie muszą robić - pasażer sam do nich przyjdzie, a cały pijar załatwią kolejarze poprzez likwidację swoich miejsc pracy i rezygnację z przychodów!
rail_user - 22-10-2014, 19:52
Temat postu:
Victoria napisał/a:
Tomek-Gliwice, na forum "RK" napisałeś, że PR-y powinny uruchomić zwykłe Regio o maksymalnie wydłużonych relacjach. Pełna zgoda. Zresztą takie pociągi już jeździły (np. Wrocław - Zielona Góra - Szczecin) i jeżdżą (Poznań - Szklarska Poręba, Łódź - Wrocław). Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby połączyć kilka relacji w jedną (np. Opole - Wrocław - Poznań - Szczecin) - to tylko kwestia ułożenia obiegów składów. Takie Regio mogłyby być przyspieszone.

Tylko jest jedno "ale" ! W tym "dzikim kraju" jak powiedział wasz krajan to nie przewoźnik decyduje o usłudze tylko zamawiajacy. A tym sa UM. Poza tym sa jeszcze 'smutni panowie' szukajacy dziury w całym.Gdyby udało sie juz dogadać z UM i podzielic relacje na Opole - Wroclaw , Wroclaw - Poznan, Poznań - Szczecin za chwilę bedzie interwencja uteku bo skargi podroznych ze np. pociagu nie ma w pełnej relacji. A jak już bedzie to zaraz go wykasuja bo okaze sie , ze to międzywojewodzki. I kółko sie zamyka.
sympatyk - 22-10-2014, 21:12
Temat postu:
rail_user napisał/a:
Gdyby udało sie juz dogadać z UM i podzielic relacje na Opole - Wroclaw , Wroclaw - Poznan, Poznań - Szczecin za chwilę bedzie interwencja uteku bo skargi podroznych ze np. pociagu nie ma w pełnej relacji. A jak już bedzie to zaraz go wykasuja bo okaze sie , ze to międzywojewodzki. I kółko sie zamyka.

A co to za różnica jeśli dzisiejsze REGIO Gliwice/Lubliniec/Racibórz - Wrocław Gł. (przejeżdżające przez trzy województwa) miałyby dojechać jeszcze przez dwa np do Szczecina/Kołobrzegu/Słupska? Teraz jest OK a byłoby "be"?
krzychu12231 - 23-10-2014, 23:42
Temat postu:
Owszem, że powinni tworzyć jak najdłuższe relacje. Ale i powinni je zestawiać z wagonów a nie z kibli (mówię tu o podróży powyżej 5h). Z resztą spora część kolejarzy jest tego samego zdania, pamiętam jak IR Ślązak był jeszcze zobiegowany z Regio ZG - Poznań a następnie Poznań - Zbąszynek. Ile razy jechałem tyle razy obsługa psioczyła że kibel czy ED72 się na taką trasę zupełnie nie nadaje.
Wiadoma sprawa że składy wagonowe są droższe w eksploatacji, ale nie popadajmy też w paranoję.
Desiro2 - 24-10-2014, 02:05
Temat postu:
PR powinno wrócić do łączenia relacji REGIO : wskazane byłoby uruchomienie połączeń typu:
Kamień Pomorski-Szczecin-Rzepin-Zielona Góra-Wrocław-Opole-Racibórz;
Kołobrzeg-Szczecinek-Piła-Poznań-Jarocin-Krotoszyn-Wrocław, Łódż Kal.-Ostrów Wlkp.-Wrocław-Szklarska Poręba ze skomunikowaniem na Harrachov;
Świnoujście-Poznań-Jarocin-Kluczbork-Lubliniec;
Szczecin-Krzyż-Poznań-Leszno-Wrocław-Kłodzko-Międzylesie;
Poznań-Wrocław-Opole-Strzelce Op.-Glwice.
To się da zrobić i bez IR.
sheva17 - 24-10-2014, 09:18
Temat postu:
Czy tą paranoją są koszty wynajmu loków i modernizacji loków? Jak rozumiem skoro wagony są deficytowe w taryfie IR, to mają się bilansować w taryfie R....Powinny kursować zarówno pociągi IR, jak i R, nikt nie będzie jechał 500 km zatrzymując się na każdej stacji.
sebek - 24-10-2014, 11:27
Temat postu:
Wydaje mi się, ale być może nie mam racji, że takie pociągi jak IR Spodek czy Oleńka, powinny być całotygodniowe i takim rozkładem zyskałyby stałych pasażerów na tej trasie. Całotygodniowe uruchamianie plus całoroczne promocje super biletów, to jednak zachęta dla pasażera. Dziś te IR, są typowe pod studentów, piątek, sobota, niedziela czy poniedziałek. Uważam, że tracą na tym, bo na tej trasie cenowo IR może konkurować z PB, ale musi jeżdzić częściej, najlepiej 7 dni w tygodniu. TLK się wykruszają a od grudnia będzie jeszcze mniej tego z Katowic do Wrocławia,tutaj jest okazja żeby IR Katowice - Wrocław miały mocną pozycję, ale przy większej ilości połączen.
Anonymous - 24-10-2014, 16:08
Temat postu:
Z tego co wywnioskowałem z zapowiedzi PR, to IR Spodek ma być właśnie codzienny. To chyba jedyne rozwiązanie in plus od grudnia 2014.
mateusz123 - 24-10-2014, 17:27
Temat postu:
sebek,
Na pewno Częstochowa powinna być całotygodniowa. W wersji wyjazd z Wrocławia koło 17.00 i podobnie z Częstochowy, bo to co jest teraz to kpina.
I tak samo jak ww.Oleńka powinna śmigać Szyndzielnia.
Bez terminów i kombinacji, to pociąg ma być dla mnie a nie na odwrót, raz drugi mi nie będzie pasować to pójdę na BlaBlaCar, pojadę z kumplami albo w jakikolwiek inny sposób.
sheva17 - 27-10-2014, 11:38
Temat postu:
Tymczasem profil na FB działa coraz lepiej, brakuje jeszcze tylko petycji do marszałków. MI dało czadu i obcięło PR-om dotacje na przewozy międzynarodowe....
Kolejorz91 - 27-10-2014, 15:07
Temat postu:
MIR i PLK oraz zarząd PR zawiódł mnie. Zamiast rozszerzać połączenia na rok 2015 a okazuje się, że będą cięcia. 8 par całorocznych IR z 20tu paru IR. Na rzecz monopolu PKP Intercity, tffuuu.
Robcio - 08-11-2014, 18:08
Temat postu:
Czy ja dobrze widzę, że od 14 grudnia 2014r. znika IR Galicja z Międzylesia do Krakowa Głównego? PLK mogliby puścić IR Galicję przez Wrocław, Opole, Lubliniec i Częstochowę.
bert - 09-11-2014, 17:55
Temat postu:
Pozostaje za tydzień głosować na radnych SW którzy dofinansuja kursowanie IR nie tylko
Victoria - 10-11-2014, 16:24
Temat postu:
POCIĄG DO STRAT

Szef Przewozów Regionalnych poinformował, że w tym roku połączenia InterRegio przyniosą 32 mln zł straty. Tymczasem przed czterema laty Małgorzata Kuczewska-Łaska, wówczas odpowiadająca za finanse Przewozów Regionalnych, powiedziała, że InterRegio to dla spółki połączenia najbardziej dochodowe. Jak pociągi InterRegio zepchnięto na boczny tor.

Czytaj w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs74.pdf
sebek - 29-11-2014, 08:16
Temat postu:
We wtorek widziałem odjazd IR Bolko z Katowic w kierunku Lublina. Dwie jednostki EN57 w malowaniu woj. dolnośląskie. Spodziewałem się dużo większej frekwencji od Katowic, a tymczasem zapełnienie wyglądało na może 40% w całym składzie. Być może brak składów wagonowych powoduje przeciętną frekwencję, nie każdy lubi podróż w takiej jednostce, wybierze Sztygara. Wielokrotnie widziałem Bolka na wagonach i zdecydowanie lepsze zapełnienia od Katowic, nawet czasami 80-100%. Fajnie, że ten pociąg jest, bo ilość połączeń Katowic z Lublinem jest dramatyczna, ale jednak przydałby się skład wagonowy, poprawiający frekwencję.
Anonymous - 29-11-2014, 12:55
Temat postu:
Do tego potrzebne są wagony, a tych jest mało, a od nowego rozkładu dla IR będzie jeszcze mniej.
Arek - 27-02-2015, 14:39
Temat postu:
Będą dalsze cięcia połączeń InterRegio?

– Dokładnie przyjrzymy się wszystkim połączeniom InterRegio. Nie wykluczam, że jeśli będą deficytowowe, będziemy się z nich wycofywać – powiedział prezes Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski.

Słowa te padły podczas konferencji prasowej zorganizowanej w związku z akceptacją programu restrukturyzacyjnego spółki przez większość marszałków województw. Prezes PR wspomniał, że w nowym rozkładzie jazdy 2014/2015 z 34 połączeń InterRegio pozostało jedynie 12.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55983/beda_dalsze_ciecia_polaczen_interregio.html
Victoria - 08-04-2015, 18:06
Temat postu:
Kolejne InterRegio zostaną zlikwidowane?

Jeżeli zajdzie taka konieczność to będziemy cięli pociągi InteRegio – zapowiedział Prezes Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski. Szef przewoźnika nie ukrywa, że w najbliższym czasie może nastąpić likwidacja wybranych połączeń. W pierwszej kolejności zlikwidowane zostaną właśnie InterRegio, z uwagi na ich ekonomikę.

Na razie przyglądamy się im – mówi Pasikowski i zapowiada, że przewoźnik będzie zabiegał o włącznie InterRegio do umów PSC, co skutkowałoby zapewnieniem dofinansowania z środków Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Jeżeli tak się nie stanie dalsza przyszłość pociągów, które z założenia miały konkurować z TLK, maluje się w raczej ciemnych barwach. Prawdopodobnie znikną one całkowicie z mapy połączeń kolejowych. Połączenia te nie mogą pozostać bez przychodów – jasno stwierdza Tomasz Pasikowski. A zatem czeka nas, jak to określił szef Przewozów Regionalnych „łagodne wygaszanie produktu”.

Przypomnijmy, że od nowego rozkładu jazy siatka połączeń InteRegio skurczyła się niemal o połowę. Obecnie jest ich jedynie 26.

Źródło:
http://www.inforail.pl/text.php?from=main&id=70345
Anonymous - 09-04-2015, 00:18
Temat postu:
To bardzo dobrze, bo wreszcie zatriumfuje prestiż EIP... za kilka lat zostaną tylko prestize i niedobitki TLK-a... a byli pasażerowie(klasy Economy) będą jeździć PB, BlaBla i własnymi autami...

Beton PKP wygra..... Twisted Evil

Biedotka won z pociagów, do PB albo Bla Bla Cara,..... na dworcach ma panować prestiż EIP i Starbucks.... Śmiech Puste to będą dworce ojjj puste....przy tym tempie dobijania PR-ów, likwidacji połączeń economy...
sheva17 - 09-04-2015, 11:38
Temat postu:
Prezes Pasikowski niestety realizuje takie a nie zlecenie z góry. Oczywistym jest, że chociażby IR, już nawet nie na wagonach, a na kiblach albo na ED72, w relacji do Poznania, szczególnie przy objazdach TLK będą bardzo konkurencyjne. Wycofanie IR do Poznania byłoby ewidentnym działaniem nie tylko na szkodę spółki, ale i pasażerów. Fakt, że PKP IC oddaje rynek, powinno wręcz stanowić zachętę do poprawy oferty przez PR, a nie jej liwkwlidowania. Co do relacji Warszawa-Szczecin czy też Warszawa- Wrocław przez Katowice, czy tez Lublin-Wrocław, tu kible się nie sprawdzą, ale w relacji do Poznania sprawa jest oczywista. Ale kości zostały rzucone, już nawet EIC ochrzczono jako Mewa.....Ale czego się spodziewać po grabarzu kolei, który na Komsiji twierdził, że Matejko jest deficytowy, co nie przeszkadzało PR utrzymać bardzo deficytowego Piasta. Swoją drogą jeżeli pełny Matejko był deficytowy to chyba Prezes Pasikowski na niczym by już nie zarobił....Panie Prezesie, żal.pl...........
Arek - 10-04-2015, 13:28
Temat postu:
Koniec InterREGIO coraz bliższy.

Pasażerowie stracą kolejne tanie i wygodne połączenia kolejowe. To tylko kwestia czasu.

Ważą się losy popularnych i tanich pociągów IntrREGIO uruchamianych przez spółkę Przewozy Regionalne. Samorządowa spółka stawia sprawę jasno — albo do pociągów dopłacą marszałkowie województw albo Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Jeśli nie — interREGIO nie wyjadą na tory.

Więcej:
http://wolnemedia.net/gospodarka/koniec-interregio-coraz-blizszy/
sheva17 - 02-06-2015, 14:55
Temat postu:
Od 14 czerwca z rozkładu wylatują IR Piast i IR Bolko. Brawo dla dyletantów z PR, Lublin stracił jedyne sensowne połączenie z Wrocławiem Exclamation O ile argument kosztów miałby sens w przypadku Piasta o tyle w przypadku Bolko to już nieporozumienie. Proponuję w środku sezonu wyciąć jeszcze Bosmana, byłoby to zgodne z logiką obecnego szefostwa PR.
Anonymous - 02-06-2015, 15:27
Temat postu:
Jeśli likwidacja BOLKA jest również spowodowana, nie robieniem konkurencji na CMK, składom IC, niech wytrasują go linią 62 i problem z głowy. Czas tylko nieznacznie się zwiększy, a potok podróżnych pozostanie.
Anonymous - 02-06-2015, 19:46
Temat postu:
http://przewozyregionalne.pl/node/18268

Głupota. Mogły dociągnąć do końca roku, bo potem i tak pewnie się z tą marką zupełnie pożegnamy.
A świeżo namówiłem kolegę, na IR Bolko do Puław w wakacje...
sheva17 - 02-06-2015, 21:08
Temat postu:
PR kompromitują się z dnia na dzień. Jutro dowiemy się, że lina poznańska też jest niedochodowa plus pękający w szwach w wakacje IR Bosman. Ta decyzja ws. likwidacji IR Bolko to katastrofa dla studentów.
calsberg - 02-06-2015, 22:53
Temat postu:
Czasto widuje Bosmana i akurta on w szwach na pewno nie pęka, podobnie zresztą jak Warta. Co innego Mewa pociąg ma bardzo dobrą frekwencje w każdy dzień.
Pirat - 02-06-2015, 23:02
Temat postu:
Parę razy widziałem we Wrocławiu IR "Piast" do Warszawy, tuż przed odjazdem. Frekwencja w tym pociągu mizerna, na poziomie 5-10 proc. Wagony piętrowe dosłownie puste.

Nie wiem jak z frekwencją na trasie i w relacji powrotnej, bo nigdy nie jechałem tym pociągiem, ale te pustki we Wrocławiu są bardzo wymowne...
pawelu - 02-06-2015, 23:12
Temat postu:
Ja z kolei widuję czasami ten pociąg w Warszawie jak przyjeżdża z Wrocławia i też niestety bardzo kiepsko z frekwencją. Nie ma co ukrywać, że odkąd została otwarta "proteza koniecpolska" i czas przejazdu dla EIC/EIP z Warszawy do Wrocławia wynosi w granicach 3h30 minut ten IR stracił na frekwencji. Do tego dochodzi jeszcze Polski Bus, który też co prawda od 8 maja zlikwidował kilka kursów ale jednak mimo to jeszcze ma i tak niezłą ofertę na trasie P4. "Piasta" moim zdaniem położył długi czas przejazdu.
sheva17 - 02-06-2015, 23:36
Temat postu:
Cytat:
Czasto widuje Bosmana i akurta on w szwach na pewno nie pęka, podobnie zresztą jak Warta.

Bosman ma dobrą frekwencję, podobnie Warta, szczególnie w piątki.

Cytat:
Parę razy widziałem we Wrocławiu IR "Piast" do Warszawy, tuż przed odjazdem. Frekwencja w tym pociągu mizerna, na poziomie 5-10 proc. Wagony piętrowe dosłownie puste.

Dokładnie. Pociąg ten powinien kursować do/ z Kędzierzyna, ale wybrano relację na uwalenie całego kursu. Przy EIP Opole i Wrocław nie miały sensu. PR-om nawet oficjalnie Matejko się nie opłacał, więc o czym my rozmawiamy?

A co położyło IR Bolko?
audrin - 03-06-2015, 11:04
Temat postu:
No właśnie likwidacji "Bolka" nie jestem w stanie zrozumieć, bo cieszył się bardzo dobrą frekwencją, a w okolicach długich weekendów i świąt widywało się nawet 3x EN57.

Obstawiam, że następny do odstrzału jest IR "Mamry", bo jeździ na wagonach, a frekwencja poza weekendami też nie powala na kolana (zwłaszcza że na odc. Wrocław - Poznań tańsze są pociągi IC).
danio - 03-06-2015, 14:38
Temat postu:
Mamry póki co jeżdżą do Poznania jedynie.
A Matejke usunęli, bo PLK wytrasował ich tak, że jechał dobre 5 godzin trasę, którą można przejechać w 3,5 h
tomeeek07 - 03-06-2015, 17:11
Temat postu:
Jechałem w marcu "Piastem" z Katowic do Warszawy i w wagonie piętrowym, w którym siedziałem było łącznie ze mną 3 osoby na całej trasie.
Aczkolwiek szkoda tego pociągu, bo z Krakowa/Katowic zostaje tylko PKP, ewentualnie autobus.
Anonymous - 04-06-2015, 13:24
Temat postu:
Niestety spodziewałem się likwidacji IR Bolko,ale nie aż tak szybko. To wygaszanie mocy przewozowej to ostatnie gwoździe do trumny przewozów pasażerskich w Polsce. Na Bolko było wielkie zapotrzebowanie i mógł chociaż jeździć od piątku do niedzieli. Wole sobie już nie wyobrażać jak będzie wyglądała siatka połączeń Regio od grudnia 2015..... śmieszy mnie ten remontowany dworzec w Gliwicach.. za niedługo będą z niego odjeźdżać koleje śmieszne i 3 TLk-i na dobę , plus trzy Regio do Opola na dobę w porywach... hahahahaha Laughing


Ciekawe kiedy przyjdzie ochota na likwidację IR Busów buhahahaha?
Puste dworce w typie Tarnów Główny będą straszyć tabliczkami z dotacjami z UE...większymi niż rozkład jazdy...
sebek - 08-06-2015, 19:07
Temat postu:
Wczoraj IR Bolko, od samego Lublina prawie pełne 3 x EN57, oczywiście to koniec długiego wekendu, ale zazwyczaj, był to popularny pociąg, w dość ubogiej ofercie przewozów kolejowych Lublin - Katowice i dalej do Wrocławia. Szkoda, że znika z rozkładu, może IC zapełni lukę wprowadzając jakiś swój pociąg TLK.
Kiedyś był poranny Długosz z Katowic do Lublina, wieczorem powrót. Jest zapotrzebowanie na tej trasie, a oferta niemal beznadziejna. Trudno, żeby jechać do Lublina EIP/EIC przez Warszawę i dalej TLK, takim sposobem, raczej pasażer wybierze inne środki transportu.
Ramirez - 10-06-2015, 18:32
Temat postu:
Tylko co z tego jak by był w to miejsce TLK. Może dla osób mieszkających na trasie tego pociągu to nie ma wielkiej różnicy ale dla mnie duza. TLK są drogie. W IR dla często podróżujących był regiokarnet, superbilet, wspólny bilet regio plus IR. A tak w połączeniu regio plus TLK dla mnie cena robi sie mało atrakcyjna. Wśród moich znajomych ciągle jest opinia że pociągi są drogie i dlatego nikt nie chce nimi jeździć.

sheva17 napisał/a:
A co położyło IR Bolko?

Co do Bolka to byłem częstym pasażerem. Najlepsze zapełnienie zawsze miał na odcinku Kielce - Katowice. Lublin - Katowice tez był bardzo popularny. Najgorzej było pomiędzy Wrocławiem a Katowicami. W ostatnim rozkładzie ten odcinek dobiło przesuniecie go z godziny 6 na 7. Drastycznie zmniejszyło to frekwencje pomiędzy Wrocławiem a Opolem. W druga stronę tez został zepsuty rozkład. Jak z Lublina wyjeżdżał o 14 to dojeżdżał do Wrocławia tuz po 22. I wtedy było niezłe. Potem zaczęto go przesuwać i bywał we Wrocławiu ok 23 i wtedy też dużo stracił. Widać już było za późno. Dodatkowo pewnie Polskibus w tym pomógł i mamy takie efekty. Ale podejrzewam że głównym powodem były decyzje polityczne. Jakieś sugestie dla PR i mamy efekt uwalenia całkiem popularnego IR.

Tomek-Gliwice napisał/a:
Ciekawe kiedy przyjdzie ochota na likwidację IR Busów buhahahaha?
Puste dworce w typie Tarnów Główny będą straszyć tabliczkami z dotacjami z UE...większymi niż rozkład jazdy...

Te tabliczki to powinny się nazywać pomnikami zadłużenia. Pokolenia to będą spłacać.
Pirat - 10-06-2015, 23:28
Temat postu:
Protest związkowców a propos likwidacji interREGIO:
Wrocławiak - 11-06-2015, 10:54
Temat postu:
A gdzie podpisy pozostałych związków zawodowych z PR Wrocław Question Hmm .
Pogniewali się ponoć o to, że te pismo jest skierowane na dzisiejsze spotkanie u Prezydenta L. Miętka.
Zamiast walczyć o pociągi i miejsca pracy, to panowie i panie z innych związków się obrazili. Przykre, ale prawdziwe.
Z tego co ćwierkają wróbelki z PR Wrocław, to inne związki napisały w tej sprawie do innych central, ale nie do L. Miętka. A dlaczego Question . Domysły, sugestie pozostawiam dla każdego indywidualnie jakie ma w tej sprawie zdanie.
sebek - 15-06-2015, 17:31
Temat postu:
W sobotę widziałem odjazd IR Bolko z Katowic przed 10 w kierunku Lublina, jak zawsze ładna frekwencja, w Katowicach kilkadziesiąt osób wsiadało. Szkoda tego pociągu, zwykle cieszył się dobrą frekwencją.
sankom - 17-06-2015, 18:30
Temat postu:
zapowiadany wakacyjny IR Niegocin w soboty i niedziele rel. Poznań Gł - Ełk - Poznań Gł po korekcie czerwcowej jednak nie wyruszył.
Victoria - 24-06-2015, 17:16
Temat postu:
Posłowie pytają o zasadność likwidacji IR Piast i Bolko.

Posłowie Artur Gierada, Marzena Okła-Drewnowicz oraz Lucjan Marek Pietrzczyk wnieśli interpelację poselską w sprawie likwidacji połączeń „Piast” (rel. Warszawa – Wrocław – Warszawa przez Włoszczową Płn., Sosnowiec, Katowice, Opole) oraz „Bolko” (rel. Wrocław – Lublin – Wrocław przez Radom, Kielce, Włoszczową Płn., Katowice i Opole).Przypomnijmy, że pociągi te przestały jeździć na tych trasach już 14 czerwca br.

Więcej:
http://inforail.pl/poslowie-pytaja-o-zasadnosc-likwidacji-ir-piast-i-bolko-_more_74531.html
Arek - 10-07-2015, 14:19
Temat postu:
MIR: InterRegio to ryzyko handlowe Przewozów Regionalnych.

Pociągi IR „Bolko” i „Piast” były uruchamiane na ryzyko handlowe Przewozów Regionalnych, spółki należącej w całości do samorządów województw, które sprawują nad nią nadzór właścicielski – poinformował Sławomir Żałobka, Podsekretarz Stanu w MIR. Minister właściwy do spraw transportu nie był więc zaangażowany w funkcjonowanie ww. przewozów i tym samym resort nie dysponuje informacją na temat przesłanek jakimi kierował się przewoźnik podejmując decyzję o rezygnacji ze świadczenia usług na przedmiotowych trasach.

Więcej:
http://inforail.pl/mir-interregio-to-ryzyko-handlowe-przewozow-regionalnych-_more_74824.html
Anonymous - 10-07-2015, 20:39
Temat postu:
I tak od 15 grudnia wszystkie znikną , co nie ? Smile
sympatyk - 30-07-2015, 23:31
Temat postu:
Koniec Interregio. Przewozy Regionalne likwidują wszystkie połączenia komercyjne.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", od 1 września spółka Przewozy Regionalne zlikwiduje komercyjny segment swojej działalności, czyli pociągi Interregio, Regioexpress i autobusy InterregioBus. W ofercie pozostaną wyłącznie połączenia dotowane.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/58740/koniec_interregio_przewozy_regionalne_likwiduja_wszystkie_polaczenia_komercyjne.html
Anonymous - 31-07-2015, 01:04
Temat postu:
Decyzja polityczna. IR Busy pełnią ważną rolę na odcinku Katowice-Rzeszów z powodu rozwalonego odcinka E-30. Likwidacja tych autobusów to debilizm, tym bardziej że jeżdżą pełne na okragło. Exclamation Exclamation Exclamation

Koszt uruchomienia autobusów jest śmiesznie niski w porównaniu z kosztami uruchomienia składu.

Gratuluje debilom, totalne dobicie segmentu economy.... PB i Bla Bla Car rządzą.... chory kraj. Zostanie tylko transport towarowy na torach i Pendolino. Śmiech
Wiśniowy - 31-07-2015, 01:27
Temat postu:
Wielka szkoda, że wszystkie IR zostają zlikwidowane, miejmy nadzieję że wrócą....
Ciekawe co zrobią z lokomotywami i wagonami które są sprawne i jeżdżą teraz na IR.
W krzaki czy pójdą na REGIO?
Jarul - 31-07-2015, 02:40
Temat postu:
Muszą jeszcze do października napsuć ile tylko się da, to ich zadanie życia. A czy nie sprowokuje to przypadkiem jakiegoś strajku?
Wrocławiak - 31-07-2015, 11:00
Temat postu:
Nic się nie opłaca Exclamation . A jakie pociągi się opłacają Question . Praktycznie żadne Exclamation . Swego czasu UMWD dofinansowywał IR na odcinku województwa dolnośląskiego. A teraz Question . ZERO Exclamation . I tak się tu dba o społeczeństwo. Brawo PR, UMWD Exclamation . Niedługo wybory Exclamation .
sheva17 - 31-07-2015, 11:01
Temat postu:
Tragedia. I gdzie są posłowie? Czy któryś z nich podjął temat? Kolej dla nikogo z Wiejskiej nie ma żadnego znaczenia.
bert - 31-07-2015, 11:43
Temat postu:
Cóż mija pewna epoka jednego z byłych prezesów który chciał konkurować z PKP IC
audrin - 31-07-2015, 11:56
Temat postu:
Wiśniowy napisał/a:
Wielka szkoda, że wszystkie IR zostają zlikwidowane, miejmy nadzieję że wrócą....
Ciekawe co zrobią z lokomotywami i wagonami które są sprawne i jeżdżą teraz na IR.
W krzaki czy pójdą na REGIO?


Sprawnych wagonów jest obecnie jak na lekarstwo, PR nie mają kasy na na rewizje. Bohuny zapewne wrócą do PR Poznań. Przydadzą się do obsługi szczytowych połączeń na E59.
sheva17 - 31-07-2015, 16:02
Temat postu:
Cytat:
Sprawnych wagonów jest obecnie jak na lekarstwo, PR nie mają kasy na na rewizje.


Pójdą pod palnik? I co z wynajętymi lokomotywami od Czechów i czekoladkami?
audrin - 31-07-2015, 20:01
Temat postu:
Umowa z Czechami prawdopodobnie zostanie wypowiedziana i Skody wrócą do macierzy. Nie wiem jaki los czeka czekolady. PR próbowało je niedawno podnająć, ale nie znalazł się żaden chętny. Tak jak napisałem powyżej - ostatnie sprawne wagony wylądują w PR Poznań. Reszta zostanie przeznaczona na złom/sprzedaż, bo nie będą już PRom potrzebne. Wszystkie Regio mają docelowo jeździć na EZT.
miłośnik - 31-07-2015, 20:41
Temat postu:
nie bardzo. Regio Kamieńczyk i Szklarka na pewno nie bedą jeździć na EZT. Marlboro to z pewnością duży plus tych składów.
audrin - 31-07-2015, 22:23
Temat postu:
Wagony typu Marlboro to oczywiście wyjątek. Kamieńczyk zostaje, natomiast Szklarka od nowego RJ wylatuje. Dlatego właśnie wagony będą stacjonowały w PR Poznań, gdyż na terenie tego zakładu uruchamia się jeszcze składy wagonowe (nie licząc ochłapów na Pomorzu i Dolnym Śląsku).
sheva17 - 31-07-2015, 23:31
Temat postu:
Cytat:
Wszystkie Regio mają docelowo jeździć na EZT.


To co będzie z papugami i wagonami Malboro jak upłynie okres jazdy wymagany przez UE? PR-y będą chciały je sprzedać?Część wagonów powinna pozostać, długodystansowe REGIO mogłyby być ciekawym i trafionym pomysłem, także może nie warto pozbywać się wszystkich wagonów. Ciekawe co stanie się z siódemkami gnijącymi w Toruniu, czy zostaną wysłane na złom czy będzie jednak próba reanimacji? Na ich zakup poszły przecież duże pieniądze.
audrin - 31-07-2015, 23:41
Temat postu:
Tego niestety nie wiem. Większość samorządów nie ma ochoty płacić za składy wagonowe. Uruchomienie EZT jest sporo tańsze.
krzychu12231 - 01-08-2015, 12:17
Temat postu:
Tyle, że dalekobieżne Regio (o ile takie zostaną) na jednostkach to jest farsa. Co z tego że niższy koszt uruchomienia, jak frekwencja poleci ostro w dół. Ja sam np. do Kamieńczyka na kiblu (ani nawet nowszym EZT) bym nie wsiadł, sorry ale na taką trasę muszą być wagony (jakiekolwiek, ale wagony), jeśli ma to mieć sens. IRami jeździłem bardzo chętnie i często, ale tylko tymi wagonowymi (nieważne z czego były zestawione, czy 112A czy 120A), jednostki omijałem szerokim łukiem, wolałem dopłacić do TLK, nawet do starego wagonu 111A z 8-miejscowymi przedziałami ale jednak wagonu.
Anonymous - 01-08-2015, 14:04
Temat postu:
Likwidacja dalekobieżnych Regio typu Wrocław-Zielona Góra albo Poznań-Szczecin, Poznań-Kołobrzeg to będzie totalne szaleństwo. Stracą resztki klientów... i to będzie totalny upadek kolei pasażerskiej. Niektórych ludzi nie stać na TLK-a ani na posiadanie samochodu. Uderzy to w studentów, uczniów i najuboższą część społeczeństwa.

Ten kraj jest chory.... tylko likwidacje i cięcia... Evil or Very Mad
jano - 01-08-2015, 14:54
Temat postu:
Kto będzie musiał to i tak pojedzie. Zaciśnie zęby i zapłaci więcej za TLKi.
Niestety takie są współczesne realia...
Oby tylko były jeszcze zachowanie skomunikowania z osobowymi, tak aby w miarę sprawnie przesiąść się w dużych miastach.
miłośnik - 01-08-2015, 16:06
Temat postu:
o czym wy piszecie ludzie, przecież TLK/IC kosztują właściwie praktycznie tyle samo co IR. Przecież ta oferta wcale się nie pogorszy a pociągów np. ze szczecina do warszawy będzie tyle samo co przed wprowadzeniem IR. IR ze swoją ofertą na tej trasie np. wzbogacały ilość połączeń ale przed wprowadzeniem tej marki było 5 połączeń w ciągu doby czyli tyle ile zostanie po likwidacji IR. Tyle, że kiedyś to się inaczej układało bo w ciągu dnia były 3 a nocne 2 a teraz będą 4 dzienne i jeden nocny ale to jest to samo. Natomiast na niektórych trasach przybędzie pociągów TLK.
bert - 01-08-2015, 20:22
Temat postu:
Tomek -Gliwice piszesz
Likwidacja dalekobieżnych Regio typu Wrocław-Zielona Góra albo Poznań-Szczecin, Poznań-Kołobrzeg to będzie totalne szaleństwo. Stracą resztki klientów... i to będzie totalny upadek kolei pasażerskiej. Niektórych ludzi nie stać na TLK-a ani na posiadanie samochodu. Uderzy to w studentów, uczniów i najuboższą część społeczeństwa.

przecież nie o to chodzi to nie pociągi IR
Anonymous - 01-08-2015, 22:01
Temat postu:
Od rozkładu 2015/2016 poleci dużo dalekobieżnych Regio, to będzie kolejny krok po likwidacji IR.

Będzie to kolejna cegiełka do likwidacji konkurencji dla TLK-a, najpierw rzeź resztek IR od 1 września, następnie od grudnia rzeź dalekobieżnych Regio. Twisted Evil Bo jeszcze będą też konkurować ze świętymi TLK-a no i pasażerom którzy tylko Regio jeżdża trzeba życie utrudnić. np. odcinek Poznań-Szczecin albo Wrocław-Zielona Góra.

Tak wiem że teraz tylko IR likwidują i o zgrozo IR Busy na odcinku Katowice-Rzeszów !!
calsberg - 02-08-2015, 10:19
Temat postu:
Wygląda na to że to forum jest tylko i wyłącznie miejscem "spotkań" osób pracująch w szeroko pojętym "PKP" Fajny to był produkt to IR....ale wtedy gdy wchodziło na rynek....czyste schludne wagony, wifi z każdym kolejnym rokiem było coraz gorzej....każdy wagon z innej "parafii" często brudne, mocno zdewastowane wagony vide Portowiec, ale podróżni jeźdźli! Dobre oferty (ty i raz dwa trzy) i przede wszystkim trafione w punkt godziny od jazdu! To sprawiło że w niektóre dni frekwa była naprawdę bardzo dobra. Tylko że czasy się zmieniają....kolej powoli też....w PR pojawiły się impulsy, w IC trawa wymiana wagonów.....a podróżny poza ceną oczekuje komfortu! W niektórych IR próżno było tego szukać...w Mewie można było znaleźć wagony 1 klasy.....ale niestety nie zawsze. Osobiście wolę jechać tańszym regio "na" impulsie lub trochę droższym pośpieszny, ale z nowymi wagonami Smile niż IR. Nie znam się na dotacja, które otrzymują przewiźnicy bo podróżnego przede wszystkim interesuje jak najszybciej dostanie się z miasta A do miasta B w jakiej cenie i w jakich warunkach....

Czytając to forum nikt z kolejarzy nie jest w stanie powiedzieć co będzie dalej....w krótszych relacjach dramatu nie będzie....wracając z pracy zamiast Mewą....pojadę Kossakiem lub regio jadącego do Kostrzyna o ile się rozkład jazdy nie zmieni Smile , gorzej na dłuższych relacjach. Czas pokaże co się wydarzy dalej....
kamil3836 - 02-08-2015, 15:29
Temat postu:
Cytat:
Ciekawe co stanie się z siódemkami gnijącymi w Toruniu, czy zostaną wysłane na złom czy będzie jednak próba reanimacji? Na ich zakup poszły przecież duże pieniądze.


Pójdą na złom, to już pewne.
sheva17 - 02-08-2015, 17:18
Temat postu:
@miłośnik, co do ceny nie mogę się zgodzić co do podobnej ceny IR i TLK. W IR ceny są niższe, a poza tym dzięki fajnym ofertom typu ,,Ja i raz, dwa, trzy" cena podróży może być jeszcze niższa. PKP IC nie ma ofert dla grup podróżnych, znajomych, przez skąpstwo zwyczajnie traci szansę na pozyskanie wielu pasażerów. Przez te detale IR biło TLK na głowę.

Cytat:
następnie od grudnia rzeź dalekobieżnych Regio.


Ten segment powinien być rozwijany. Skład wagonowy bardzo przydałby się np. na REGIO Kraków-Przemyśl.


Cytat:
o zgrozo IR Busy na odcinku Katowice-Rzeszów !!


Cytat:
Busy, które jeżdżą pełne i których koszty są niewielkie. Coraz więcej przemawia za pilną koniecznością odwołania prezesa PR. Dziwi mnie tylko, że związki milczą. Teraz gdy podkopywane są podstawy działania spółki jakoś ich nie słychać. To jeszcze raz potwierdza oczywistą oczywistość, że losy spółki Ci Panowie mają w głębokim poważaniu.


Ale zauważ, że IR na frekwencję nie narzekały i dalej nie narzekają. Czy np. Matejko czy teraz Portowiec poleci za złą frekwencję? IR było fajną ofertą, tak są niedostatki taborowe, ale sprawny system sprzedaży, fajne oferty i miła obsługa przeważały szalę. Jest duże grono osób dla których IR było pierwszym wyborem. Z tych też powodów było solą w oku betonu PKP IC, ile można było wciskać kit, że nie da się umożliwić pozyskania biletu dla dziecka przez Internet, gdy konkurent już dawno oferował taką możliwość? W końcu należało taką możliwość wprowadzić też u siebie. A teraz mobilizacji nie będzie żadnej, konkurencji na torach też i będzie można ściemniać, że pasażerów ubywa przez remonty Smile .


Cytat:
Pójdą na złom, to już pewne.


Katastrofa. Przy planowanej ofercie papugi im niestety spokojnie wystarczą....Oby po wyborach Skarb Państwa szybko odwołał Pasikowskiego i całą ferajnę. Działania spółki w prostej linii prowadzą do katastrofy. Przejęcie spółki przez ARP daje możliwości wyczyszczenia zarządu w możliwie pilnym trybie.

A co będzie dalej?

Likwidacja TLK to kwestia 2-3 lat, IC ujednolicą pod jedną banderą z EIC i kolej będzie dla wybranych. Celem jest brak dotacji dla segmentu dalekobieżnego, wiemy co to oznacza. Likwidacja IR, IR BUS to dopiero początek.n Potem jak słyszymy przyjdzie kolej na dalekobieżne REGIO, bo też konkurują z PKP IC, a potem samo PKP IC zacznie ograiczać ofertę. Nie oszukujmy się dotacja wyższa nie będzie, oferta PKP IC jest marna więc tłumów w TLK-ach na wielu szlakach nie będzie, a spółka z roku na rok strat przynosić nie może. Jakaś nutka ekonomii w końcu się tam pojawić musi. Chyba, że w PKP IC zmieni się myślenie, pojawią się fajne oferty w segmencie TLK, wtedy może jakaś szansa będzie. Z jakich powodów PKP IC broni się rękami i nogam przed ofertą ,,Ty i raz, dwa, trzy"? Boimy się tłumów w pociągach? Wyłączmy obowiązywanie oferty w ty przewozowe, zresztą tu też widzę błąd PKP IC - brak fajnych ofert pozaszczytowych, jedno Super Promo sprawy nie załatwi.
Anonymous - 02-08-2015, 17:50
Temat postu:
Odnośnie porównania cen na IR i TLK jest jedna rzecz, o której niektórzy nie pamiętają, albo udają, że nie pamiętają. Cena gdy się jedzie przykładowo z Katowic do Wrocławia może jest zbliżona, ale wybierając trasę przykładowo z Bielska-Białej do Zgorzelca różnica przy korzystaniu ze składów KŚ + IR + KD a KŚ + TLK + KD jest kolosalna. Tej pierwszej - tańszej dla pasażera - możliwości za miesiąc już nie będzie.
calsberg - 02-08-2015, 17:52
Temat postu:
Dobra Sheva....kawa na ławę bo tego twojego bełkotu nie da się czytać....pracujesz w PR? Chyba za pisanie takich farmazonów jak powyżej Tobie płacą ? Smile
Anonymous - 02-08-2015, 18:30
Temat postu:
Sheva ma rację, co w niesmak betonowi PKP. Carlsberg musisz być ślepy żeby nie zauważać demolki połączeń ekonomicznych. Potem likwidacja połowy TLK-a ...

a dla pierdzielących głupoty że pasażerowie IR i Regio do TLK-a przejdą i grzecznie będą jeździć z IC, życzę powodzenia,...pójdą do bla bla cara albo Polskiego Busa...
calsberg - 02-08-2015, 20:48
Temat postu:
Nie sieję przynajmniej teorii spiskowych i nie jestem pracownikiem żadnej że spółek kolejowych i nie tworzą opowieści byle tylko wybielić swoje środowisko. Na "mojej" trasie Poznań-Szczecin poradzę sobie bez dwóch IR z czego jeden to istna profanacja kolei....każdy wagon z innej parafii. Powtórze jeszcze raz IR tak! ale niech standard podróży idzie w górę, tak jak w pociągach regio na trasie Poznań - Szczecin. W normalnym kraju była by jedna kolej! w normalnym ale nie w Polsce gdzie każde województwo tworzy swoją spółkę....kolej regionalna powinna wspierać kolej dalekobieżną i odwrotnie....tworzenie IR w stosunku do IC jako konkurencję jest śmieszne....żdanej konkurencji nie ma, bo ludzie zwyczajnie odchodzą od kolejowych przewoźników. O ile jeśli ktoś jedzie grupą to skorzysta z IR (oferta ty i raz dwa, trzy) ale jeśli jedzie sam to jest mu obojętnie czy zapłaci za bilet 60 zł w IC czy 55.80 zł w IR liczy się dla niego optymalny czas odjazdu z konkretnej stacji. Mewa np. ma super frekwe głównie dlatego że odjeżdża z Warszawy po 14. Gdyby o tej porze jechała TLK też była by pełna.

100% podróżnych korzystających z IR na pewno nie przejdzie do IC, ale będą pociągi w których "przejście" będzie znaczne....vide Goplana czy Podlasiak. Zresztą zobaczymy co przyniesie rozkład jazdy 15/16.

Sytuacja spółek kolejowych jest fatalna....jak już pisałem nie znam się na "dofinansowaniach" ale skoro prezes PR mówi że nie stać ich na uruchamianie IR to znaczy że tak jest....więc ci co narzekają niech dorzucą ze swoich bo innej drogi nie ma, skoro właścicielem PR są marszałkowie....tu potrzebna jest reforma...jak rozumiem PR są finansowane przez marszałków? a IC z budżetu centralnego ? Doprawdy ciężko to ogarnąć Smile
sheva17 - 03-08-2015, 10:40
Temat postu:
Cytat:
Tej pierwszej - tańszej dla pasażera - możliwości za miesiąc już nie będzie.


I tu jest faktycznie problemem jest brak możliwości wyboru.


Cytat:
kawa na ławę bo tego twojego bełkotu nie da się czytać....pracujesz w PR? Chyba za pisanie takich farmazonów jak powyżej Tobie płacą ?


Również dobrze Ty możesz się ujawnić jako wysłannik marsjan na ziemię Very Happy. Przy takim założeniu mogę pracować nawet w KGHM Very Happy.


Cytat:
Sheva ma rację, co w niesmak betonowi PKP. Carlsberg musisz być ślepy żeby nie zauważać demolki połączeń ekonomicznych. Potem likwidacja połowy TLK-a ...


Każdy widzi to co chce widzieć.


Cytat:
a dla pierdzielących głupoty że pasażerowie IR i Regio do TLK-a przejdą i grzecznie będą jeździć z IC, życzę powodzenia,...pójdą do bla bla cara albo Polskiego Busa...


Oczywiście, że z PKP IC nie skorzystają. Prosty przykład nie lada wyzwanie to kupienie miejsc dla rodziny koło siebie, a wszytsko dzięki temu, że potrzeba do kupna biletów z różnymi zniżkami kilku transakcji. Serio @calsberg nie miałoby dla Ciebie znaczenia gdyby Twoje dziecko musiało samo jechać kilka wagonów dalej? Nie chodzi tylko o brak fajnych ulg w PKP IC, znanych z PR, ale o fakt, że dla PKP IC problemem jest wszystko, co inni już dawno rozwiązali.


Cytat:
Nie sieję przynajmniej teorii spiskowych i nie jestem pracownikiem żadnej że spółek kolejowych i nie tworzą opowieści byle tylko wybielić swoje środowisko.


Nie jesteś jednym pasażerem kolei w tym kraju. Pomyśl, że wielu będzie trudniej i drożej. Przykładowo nauczyciele w IR mieli zniżkę 33%, w TLK nie będą na nią mogli liczyć, itd, itd. ..........


Cytat:
Na "mojej" trasie Poznań-Szczecin poradzę sobie bez dwóch IR z czego jeden to istna profanacja kolei....każdy wagon z innej parafii.


Nie wiem czy siedząc w przedziale wygląd ma aż takie znaczenie. Ostatnio jechałem IR Bosmanem do Poznania piętrusem, też nie było źle.


Cytat:
W normalnym kraju była by jedna kolej! w normalnym ale nie w Polsce gdzie każde województwo tworzy swoją spółkę....kolej regionalna powinna wspierać kolej dalekobieżną i odwrotnie....tworzenie IR w stosunku do IC jako konkurencję jest śmieszne....żdanej konkurencji nie ma, bo ludzie zwyczajnie odchodzą od kolejowych przewoźników.


Nie rozumiesz jak zwykle problemu. Jadąc R+IR masz bilet na jednego przewoźnika, kupując na R+TLK przewoźników jest już dwóch, co oznacza i wyższe koszty. Odebranie PR pospiesznych było błędem, IR było szansą na jego naprawę.


Cytat:
O ile jeśli ktoś jedzie grupą to skorzysta z IR (oferta ty i raz dwa, trzy) ale jeśli jedzie sam to jest mu obojętnie czy zapłaci za bilet 60 zł w IC czy 55.80 zł w IR liczy się dla niego optymalny czas odjazdu z konkretnej stacji. Mewa np. ma super frekwe głównie dlatego że odjeżdża z Warszawy po 14. Gdyby o tej porze jechała TLK też była by pełna.


I tak i nie. Jeśli chodzi o wiele kwestii w PR jest taniej i łatwiej, minus to tylko brak pewności miejsca i gorszy tabor. No cóż PB też zarobić musi Smile.


Cytat:
Sytuacja spółek kolejowych jest fatalna....


A straty PKP IC dużo wyższe niż PR. I mimo to to IR są do skreślenia nie zaś TLK. A taką sytuację powodują same spółki. Zamiast zatrzymać np. TLK-i w Grodzisku trzeba zasuwać do stolicy, to wtedy pasażer wybierze już podróż samochodem. Przyszłość ma kolej regionalna, a szczególnie kolej aglomeracyjna. Wypychanie samochodów z miast, korki na ulicach. Jeżeli chodzi o ruch dalekobieżny to przy pełnej sieci autostrad i ekspresówek marnie widzę przyszłość PKP IC, gdzie przy wszystko wskazuje niskich przez lata cenach paliw jest mało konkurencyjne z samochodem prywtanym. Jakbym nie kalkulował, jadać z kolegą, nie opłaca mi się jechać pociagiem, szczególnie że PKP IC uważa, że pasażerowie mogą podróżować jedynie sami i dla grup ofert brak.
calsberg - 04-08-2015, 09:19
Temat postu:
Niektóre Twoje teorie są zwyczajnie śmieszne.

Wolę informację w kasie że nie ma już miejsc niż szok na peronie że nie ma gdzie siedzieć....tak wolę jedno miejsce siedzące dla dziecko niż stanie 300 km w zdewastowanym "kiblu"

Skoro wiem że jadę za tydzień do Krakowa...to kupuje bilet wcześniej i płace mniej niż w IR a warunki podrózy mam bardzo dobre. Student który w piątki wraca do domu niech ruszy makówką i kupi bilet już w poniedziałek (wielu moich kolegów i koleżanek ze studiów tak robi) Kultura podróżowania się kłania. Owszem zdarzają się sytuacje że wyjazd "wypada" nagle. Ile razy mam pisać że IR to dobra oferta....ale to praktycznie żadna konkurencja dla IC, tak samo jak IC dla IR. Próbujesz przekonać wszystkich że to jakaś konkurencji....konkurencja może być wtedy jak za jakiś czas na nasze tory "wjadą" Niemcy lub Czesi.

IR+R oczywiście jest taniej niż IC+R....ale taniej jest również IC+IC Smile kwestia skomunikowań, Trudno zresztą liczyć że pociągi dalekobieżne będą się zatrzymywać na mniejszych stacjach....tu rola PR aby dowieźć podróżnych do mniejscowości w których IC się nie zatrzymuje. Wzajemne wspieranie się to droga do sukcesu, a nie sztuczna konkurencja i robie sobie na złość....PR nie poczeka na IC i odwrotnie! i z dupy rozkład dojeżdzam do stacji X poc R i dzięki "cudownemu" rozkładowi czekam godzinę za pociagiem IC!

Co to za persony nauczyciele aby dawać im zniżkę ? może również dajmy zniżkę górnikom, piekarzom i leśnikom. Większość nauczycieli zarabia godziwie więc stać ich na bilety, a jak dojeżdżają do pracy to niech kupią sobie "miesięczny"

Najlepszy argument PB skorzysta Smile Póki co na "kolej" wróciło sporo podróżnych! Więc nie siej fermentu Smile
EU07-469 - 04-08-2015, 15:50
Temat postu:
Jest jeszcze jedna rzecz. Jeśli TLK zostanie jako monopol połączeń dalekobieżnych "dla ludu", to mogą tak windować ceny i kasować oferty, że bardziej będzie się opłacało kilka przesiadek z kibla do.kibla albo jechać autobusem.
sheva17 - 04-08-2015, 22:54
Temat postu:
Cytat:
Niektóre Twoje teorie są zwyczajnie śmieszne.


Cóż różne mamy poczucie humoru. Mnie rzeczywistość nie bawi.


Cytat:
Wolę informację w kasie że nie ma już miejsc niż szok na peronie że nie ma gdzie siedzieć....tak wolę jedno miejsce siedzące dla dziecko niż stanie 300 km w zdewastowanym "kiblu"


Ale czy zawsze jedziesz dzieckiem? Poza tym akurat składy wagonowy dla matek z dziećmi mają wydzielone przedziały, a w TLK matka, także matka karmiąca jedzie razem z innymi osobami w przedziale. Tam wcale nie jest lepiej. Jak sobie wyobrażasz karmienie piersią przez kobietę dziecka przy 4 nieznanych jej Panach w przedziale?


Cytat:
Ile razy mam pisać że IR to dobra oferta....ale to praktycznie żadna konkurencja dla IC, tak samo jak IC dla IR. Próbujesz przekonać wszystkich że to jakaś konkurencji....konkurencja może być wtedy jak za jakiś czas na nasze tory "wjadą" Niemcy lub Czesi.


A ja uważam, ze sami Polacy są w stanie stworzyć fajną ofertę kolejową i tak długo było IR. Gdyby nie blokowano kasy z UE dla PR pewnie zmodernizowanych lokomotyw i wagonów Malboro byłoby dużo więcej. Gdyby był konkurs na dotację PR miałyby duże szanse, bo wszędzie poza taborem PR wygrywały. Zresztą IR na wagonach Malboro były bezkonkurencyjne, ze wspomnę Malboro.


Cytat:
Student który w piątki wraca do domu niech ruszy makówką i kupi bilet już w poniedziałek (wielu moich kolegów i koleżanek ze studiów tak robi)


Studenckie życie to czas ekspresji, pomysłów na ostatnią chwilę. Ty chcesz wejść w buty studenta z mentalnością 40-latka. Student wiele rzeczy robi na ostatnią chwilę. Ot niby oczywiste, a jakoś tego nie rozumiesz.


Cytat:
R+R oczywiście jest taniej niż IC+R....ale taniej jest również IC+IC kwestia skomunikowań


Litości. Przecież do małej miejscowości IC nie dojadę. Nie rozumiesz tego co napisałem. IR było ofertą dalekobieżną, a REGIO jest regionalną, zaletą było połączenie tych ofert. Połączenie IC+IC nie ma sensu, PKP IC nie ma połączeń osobowych, nie zatrzymuje się w dużych miastach powiatowych, tj. w Pruszkowie i Grodzisku, a co dopiero w małych wioskach. Tam efekt IC+IC to żaden efekt.


Cytat:
tu rola PR aby dowieźć podróżnych do mniejscowości w których IC się nie zatrzymuje.


Nie chodzi o dowóz, ale o brak integracji taryfowej. Tego problemu nie ma przy połączeniu IR+R.


Cytat:
Co to za persony nauczyciele aby dawać im zniżkę ? może również dajmy zniżkę górnikom, piekarzom i leśnikom. Większość nauczycieli zarabia godziwie więc stać ich na bilety, a jak dojeżdżają do pracy to niech kupią sobie "miesięczny"



Nie znasz się to po co się wypowiadasz? Zamiast się ośmieszać można było otworzyć ustawę. Nauczyciele mają zniżkę na osobowe, mieli też IR, na IC nie mają. Im też bardziej opłaciło się IR.


Cytat:
Najlepszy argument PB skorzysta Póki co na "kolej" wróciło sporo podróżnych! Więc nie siej fermentu


Tam gdzie wróciło to wróciło. Szokuje mnie, że z Krakowa do stolicy, gdzie jest świetna linia kolejowa CMK kursuje aż tyle autobusów PB i LE. Jakoś tam powrotu na kolej nie dostrzegam, kiedyś ktoś nie myślał o innym połączeniu niż kolejowe. Rusza też linia Lublin-Kraków, oferta kolejowa na tej linii to jeden wielki skandal.
Arek - 05-08-2015, 09:02
Temat postu:
Koniec Interregio. Przewozy Regionalne likwidują wszystkie połączenia komercyjne.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", od 1 września spółka Przewozy Regionalne zlikwiduje komercyjny segment swojej działalności, czyli pociągi Interregio, Regioexpress i autobusy InterregioBus. W ofercie pozostaną wyłącznie połączenia dotowane.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58740/koniec_interregio_przewozy_regionalne_likwiduja_wszystkie_polaczenia_komercyjne.htm
Victoria - 08-09-2015, 23:16
Temat postu:
TAK UTOPIONO INTERREGIO

"Likwidacja InterRegio pokazuje, jakich menedżerów mamy dziś na kolei. To ludzie, którzy nie chcą wozić pasażerów, lecz koncentrują się na uzyskiwaniu pomocy publicznej" - rozmowa ze Stanisławem Biegą, ekspertem Centrum Zrównoważonego Transportu, w latach 2009-2010 współtwórcą oferty połączeń InterRegio.

Czytaj w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs79.pdf
ET87 - 09-09-2015, 11:32
Temat postu:
Tak wygląda strategia długoterminowa i budowanie zaufania do kolei jako niezawodnego środka transportu według namiestników. Dlatego lud kupi strucla dowolnej marki, który będzie bardziej niezawodny od połączeń kolejowych. Na dobre imię pracuje się latami a traci się je po miesiącu. Coraz więcej mamy takich wyalienowanych segmentów gospodarki, a wystarczy odcięcie od cyca metodą stryczka, a nie metodą krawata. Lecz do tego trzeba posiadać cochones a nie orzeszki laskowe. "It's the economy, stupid !"
Beatrycze - 09-09-2015, 11:41
Temat postu:
Powiedzmy to wprost. Pociągi interREGIO zlikwidowała władza ludowa! Większościowym udziałowcem Przewozów Regionalnych jest rządowa ARP. A i poszczególne samorządy wojewódzkie, które są udziałowcami PR, okupuje przecież PO i PSL. Bez wsparcia rządu ludowego beton PKP nie wygrałby z interREGIO. Obecny zarząd PR to kompromitacja a ich tłumaczenia to kpiny z naszego rozumu!
sheva17 - 09-09-2015, 12:50
Temat postu:
Ta decyzja to dramat, zrobiono wszystko by te pociągi były deficytowe. Nie oszukujmy się nie na wszystkie relacje były potrzebne wagony i drogi wynajem loków, już nawet SPOT był lepszym rozwiązaniem albo wcześniejsza modernizacja EN57 do standardu z AL, ale wynik finansowy miał być na minus więc robiono co się da. Niestety faktem jest także, że w sprawie IR milczy opozycyjny PiS, co wskazuje, że ta partia także nie ma tu nic do zaproponowania i kolej dalekobieżną widzi tylko pod sztandarami PKP IC, milczeli też związkole, którzy pasażera mają jak zwykle gdzieś. Niestety Prezes Pasikowski zapisał się czarnymi literami w historii spółki, zniszczył fajny projekt, który zapowiadał się bdb.
Victoria - 20-09-2015, 13:41
Temat postu:
Decyzje o likwidacji połączeń InterRegio podejmowane były w dużym pośpiechu.

"Wraz z likwidacją InterRegio znowu dał o sobie znać proceder skazywania pasażerów na najdroższe połączenia: z Poznania w kierunku Warszawy przez całe popołudnie nie wyrusza żaden pociąg kategorii niższej niż ExpressInterCity – powstała luka między tańszymi pociągami ciągnąca się od godz. 14.43 do godz. 19.35. Do końca sierpnia o godz. 17.22 odjeżdżał pociąg InterRegio" - tekst "Optymalizacja, czyli likwidacja" z nowego numeru "Z Biegiem Szyn":

http://www.zm.org.pl/?a=interregio-158
Arek - 30-09-2015, 11:33
Temat postu:
Tak niszczono tańsze pociągi

Jak Grupa PKP zwalczała tanie połączenia InterRegio.

Początek czerwca 2009 r., na dworzec Warszawa Centralna wjeżdża podmiejski skład elektryczny serii ED72. Tłum pasażerów szturmuje pociąg. Szybko zaczyna brakować miejsc siedzących – część osób staje w przejściach między siedzeniami, część siada na podłodze w przedsionkach. Słychać beczenie sygnału zamykania drzwi. Za chwilę ten podmiejski skład pomknie Centralną Magistralą Kolejową do Krakowa. Pokonanie całej trasy zajmie mu 3 godz. 18 min., czyli o 23 min. dłużej niż ekspresowi spółki PKP Intercity.

Wówczas za bilet na pociąg ekspresowy trzeba było zapłacić 97 zł. Podróż składem ED72 – kursującym pod marką InterRegio – kosztowała tymczasem 38,50 zł.

Cały tekst:
http://nowyobywatel.pl/2015/09/29/tak-niszczono-tansze-pociagi/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group