INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - [PKP IC] Taryfikator pozbawiania premii

CzarnyBohater - 08-01-2013, 18:23
Temat postu: [PKP IC] Taryfikator pozbawiania premii
Od taki ciekawy artykuł.... w artykule zawarty jest taryfikator kar

http://www.rynek-kolejowy.pl/38544/Pojada_po_premiach__nowe_kary_dla_pracownikow_PKP_IC.htm
mateusz123 - 08-01-2013, 19:29
Temat postu:
No przejrzałem ten taryfikator i o ile może parę punktów ma sens( jak nie udzielanie pomocy pasażerowi itd.) to inne w stylu: unikanie pasażera, spożywanie posiłku, wykonywanie innych czynnośći itd. odbieram w kontekście dorwania się jakiś "korpoludków" i chęci wydojenia kasy na najniższym szczeblu od pracowników i tyle.
Tak apropo: czy taki taryfikator był w poprzednich latach?
Noema - 08-01-2013, 19:42
Temat postu:
Najbardziej rozbawiło mnie to, że za krytykowanie spółek Grupy PKP pracownicy PKP IC stracą połowę premii. To chyba a propos naszych forumowiczy-kolejarzy, którzy piszą na forum o sitwach i przekrętach na kolei.

Ale to i tak pikuś w porównaniu z KD. Jak bowiem wiadomo, za publiczne krytykowanie Kolei Dolnośląskich grozi prokurator nasłany przez zarząd KD, sprawa sądowa z art. 212 kk za rzekome pomówienia, a w przypadku pracowników jeszcze dyscyplinarne zwolnienie z pracy i złośliwe plotki rozsiewane przez beton KD w spółkach Grupy PKP i PR po to, aby taki "delikwent" już nigdy nie dostał pracy na kolei...

http://infokolej.nowyekran.pl/post/31254,koleje-dolnoslaskie-ida-na-wojne-z-internautami
Grad - 08-01-2013, 19:57
Temat postu:
To bardzo interesująco zaczyna się robić w PKP Intercity S.A. Spółka słynie z najgorszych pensji wśród kolejowych spółek przewozowych a jeszcze zarząd chce bardziej obcinać premie. Szkoda, że nie skonsultowano tego pomysłu z Państwową Inspekcją Pracy. Z jednej strony jednak może to dobry pomysł ze względu na to, że zapewne jedni ciągle mieli potrącaną premię a inni za to samo nie.
Mnie natomiast zastanawia jakie to będą kwoty potrąceń. Kiedyś rozmawiałem w przedziale z konduktorem IC, który ubolewał, że potrącono mu premię w wysokości 80%. Współczułem mu ale kiedy zapytałem jaka to konkretnie kwota, ten zamilkł a po kilkudziesięciu sekundach powiedział, że około 200 zł brutto. Śmiać mi się chciało ale udało mi się powstrzymać od wybuchu śmiechem. Rozumiem gdyby stracił 1000zł, to owszem jest czego żałować ale 140zł to chyba pozorowany system motywacyjny.
Przy okazji zapytuję Zarząd PKP Intercity dlaczego nie wprowadził dla pracowników administracyjno - biurowych kar za uprawianie sexu w pomieszczeniach biurowych i toaletach. Nie znalazłem też kar dla pracowników administracyjnych za przeglądanie stron internetowych nie związanych z zakresem obowiązków. Chciałbym też dowiedzieć się dlaczego nie ma kar dla pracowników administracyjnych, którzy zataili w trakcie trwania stosunku pracy dopuszczenia się przestępstwa np. za kradzieże, rozboje, gwałty, handel narkotykami itd. (wiem o takich). Przy okazji chciałbym też dowiedzieć się dlaczego od pracowników PKP Intercity S.A. nie wymaga się przed rozpoczęciem zatrudnienia złożenia podpisanego oświadczenia, że nie był skazany dotychczas za przestępstwo umyślne i korzysta z pełni praw publicznych. Głównie chodzi o pracowników działów takich jak: kadry, księgowość, kontrola i audyt oraz konduktorzy i zatrudnieni na umowę o pracę kasjerzy/ kasjerki. Urzędy od wielu lat stawiają takie wymagania wobec pracowników i chyba nieźle na tym wychodzą, gdyż tam nie pracuje taki element w biurach jak to ma miejsce w PKP IC.
I jeszcze następna sprawa. Jako pierwszą nieprawidłowość podano: „wypowiadanie negatywnych, krytycznych uwag na temat PKP Intercity lub innych Spółek wchodzących w skład Grupy PKP” Czyli nie wolno będzie napiętnować na INFOKOLEJ dyrektorów kolejowych „kręcących lody” ? Jeśli Ewa Boguszewska Jaczewska - autorka tej „odezwy do załogi” nie pamięta art. 54 p.1. Konstytucji RP, to ja przypomnę: "Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji”. Być może to jest sprawa dla Rzecznika Praw Obywatelskich.
Szkoda, że w taryfikatorze potrąceń premii nie ujęto kar za mobbing dla dyrektorów i naczelników. Byłoby z czego potrącać, oj byłoby. A kiedy zobaczymy taryfikator nagród ?
Modliszka - 08-01-2013, 20:17
Temat postu:
Noema napisał/a:
Najbardziej rozbawiło mnie to, że za krytykowanie spółek Grupy PKP pracownicy PKP IC stracą połowę premii.

Każda ręka podniesiona na beton PKP zostanie odrąbana przy samej dupie!
alf1923 - 08-01-2013, 21:04
Temat postu:
Najlepsze jest to że dziś każdy może ukarać konduktora, nawet za chwilę słabości,
kontroler, pasażer, byle frajer z biura, zapominają , że życie jest przewrotne, i telefony do naczelników zemszczą się w odpowiednim czasie, frajerstwo i buractwo z IC w pociągach gra wielkich biznesmenów i woomen. Mi na peronie po za nim mogą za przeproszeniem naskoczyćSmile a jeść przy kontrolerach polecam wszystkim przy WC, aby pokazać jak zostaliśmy skundleni .

Czekam na ilość wyjść do toalety zgodną ze standardami.
klimeu44 - 09-01-2013, 00:38
Temat postu:
Grad, tak sobie tylko walnąłeś o tym uprawianiu seksu w toaletach, czy masz jakieś fajne przykłady? Happy
Grad - 09-01-2013, 11:46
Temat postu:
Mam przykłady ale byłoby czymś niestosownym to ujawniać na forum. Potem się dziwią młodzi, że nie chcą ich zatruniać. Cóż jeśli ich morale jest jakie jest a rekrutacja - selekcja kandydatów w PKP Intercity S.A. umożliwia na zatrudnienie nawet Kuby Rozpruwacza, to takie potem są skutki
ep09-047 - 09-01-2013, 13:12
Temat postu:
i To ma być motywacja??? Śmiech to się nazywa kołchoz Neutral a nie poważny zakład pracy. Intercity nie dba o pracowników wcale.
grzesik56 - 09-01-2013, 13:34
Temat postu:
jasne,ze tym się powinna zająć Inspekcja Pracy.Jeżeli źle się dzieje w PKP to wszcyscy mają teraz tylko chwalić toen bajzel?IC totalnie się już skompromitowało,niżej się nie da upaść.
Ktoś wyżej słusznie zauważł,czy taki taryfikator obowiązuje też władze za niewątpliwie występujące przypadki mobbingu i to nie tylko w IC,bo i w PR też,bo czym jest zmuszanie do brania urlopu bezpłatnego mając cały płatny za 2012 bo jak się nie weźmie to wypowiedzenie umowy o pracę
FranzMaurer - 09-01-2013, 13:45
Temat postu:
To jest chore.. czyli co ? normalnie panująca fobia oraz zakaz wolności słowa.. czyli teraz jak coś sie powie na grupę PKP to po premii? a co z Kolejami Mazowieckimi? mogą jeździć po nas jak po łysych kobyłach ?
Olaf Skurvensen - 09-01-2013, 20:04
Temat postu:
Ale dlaczego w tym taryfikatorze nie ma wszystkich grup zawodowych pracujących w pIC-u, a jedynie ci, których obowiązują tzw. standardy obsługi klienta? A co z kadrą kierowniczą, administracją, maszynistami, pracownikami warsztatowymi, drużynami manewrowymi etc.?
Pozdrawiam
klimeu44 - 09-01-2013, 23:19
Temat postu:
Grad, z tego, co widać na zamieszczonym dokumencie (Rynek Kolejowy) to jest to wymysł BBK, a więc tych śmiesznych rewizoro - kierowników pociągu, a nie pani E.B.J.
Dlatego masz odpowiedź Olaf...
BBK zrobiło to tylko dla drużyn konduktorskich, kasjerów, etc., bo na innych grupach się nie znają. Śmiech
Rodriges - 10-01-2013, 00:35
Temat postu:
Jak to nie znają się. Przecież w BBK są nie tylko kontrolerzy pociągowi (czy może jakościowi), są też kontrolerzy wewnętrzni i audytorzy wewnętrzni. Oni są ludźmi niewątpiliwie o szerszych horyzontach niż ci, którzy żądają bilecików do kontroli. Mnie się wydaje, że tu chodzi tylko o przykręcenie śruby drużynom. Jestem ciekaw ile pieniędzy zaoszczędzi IC na potrąceniu premi stale najeb..ej dyrektorce z Grochowa.
BBK, którego dyrektor jest p.o. (kiedy konkurs panie prezesie Malinowski ?) tak naprawdę jest prowadzony na pasku dyrektor wykonawczej EBJ. P.o. dyrektora chce być dyrektorem i wymyslą takie głupoty. BBK to na ogół ludzie Matuszkiewicza więc czego można się po nich spodziewać.
snajper - 10-01-2013, 00:58
Temat postu:
Cytat:
unikanie kontaktu z podróżnym (-a.) (np. przebywanie w przedziale
stużbowym bez uzasadnionej przyczyny


A jak ma wyglądać kontakt z podróżnym. To co jak kondi sprawdzi bilety w jakimś muchowozie to będzie dalej łaził po składzie i zawracał głowe pasażerom jakimiś bzdurami czy co ?? Bez sensu pomysły jakieś.
innocenty3 - 10-01-2013, 01:08
Temat postu:
Świetne podejście do pracowników, zastanawiam się czy pracuję w cywilizowanym przedsiębiorstwie czy to już niewolnictwo godne Adolfa Hitlera. Chciałbym spojrzeć w oczy temu burakowi co to wymyślił. Karać jeb...ć nie wyróżniać oto nowe podejście do pracowników, a gdzie taryfikator nagród Shocked Nie ma? Coś podobnego, nie pomyślano o takim wynalazku, motywacja pracowników jest godna pożałowania tutaj trzeba tyrać i nie oglądać się za premią. Teraz należy popatrzeć jakie były piękne czasy za panowania Prezesa Jacka P. Ten człowiek nie pozwolił by na takie upodlenie pracowników każdego traktował z godnością czy to była sprzątaczka czy dyrektor.Ludzie jakich czasów myśmy dożyli zero szacunku dla ciężko pracujących kolejarzy tu na dole, upodlić stłamsić i pod szablon, zjadłeś kanapkę w służbowym a nie w kiblu po premii, zle spojrzałeś na pasażera dochodzenie. Tak traktuje się ludzi którzy poświęcili większą część swojego życia dla tej spółki.
Pirat - 10-01-2013, 01:11
Temat postu:
Polecam wpis na stronie Jacka Prześlugi:

http://przesluga.pl/blog-tresc-glupcze/kolejarzu-nie-krytykuj-kolei
klimeu44 - 10-01-2013, 06:20
Temat postu:
Mam nadzieję Rodriges, że napisałeś to z przymruzeniem oka?
O jakich audytorach wewnetrznych Ty mówisz, o jakim profesjonaliźmie?
Moze ta grupa co przyszła z PR??? Śmiech
To Biuro powinno być dawno skasowane, a z pewnością nie powinno zajmować się sprawami pracowniczymi, bo wyszło, jak widać.
Lady Makbet - 10-01-2013, 10:31
Temat postu:
Za dużo jest biurwy w spółkach PKP i z nudów wymyślają jakby tu pasażerów jeszcze bardziej zniechęcić do kolei, a szeregowych pracowników upodlić i ośmieszyć.

W spółkach PKP można zwolnić ponad 50% urzędników i zlikwidować mnóstwo niepotrzebnych przepisów, które "umilają" życie tak pasażerom jak i pracownikom. Koszty utrzymania przerośniętej biurwy PKP nie znaczą prawie nic w porównaniu ze szkodliwością ich działań.

Prawdziwa szkodliwość kolejowej biurokracji nie polega na tym, że z naszych podatków opłaca się armię "samych swoich", znajomych królika. Prawdziwa szkodliwość polega na tym, że ta armia darmozjadów tworzy kretyńskie przepisy, które utrudniają nam życie, zmuszając nas do wypełniania niepotrzebnych papierków, marnowania czasu i energii na sprawy niepotrzebne.
Brajdak - 10-01-2013, 10:49
Temat postu:
A darmozjady związkowe śpią !
CzarnyBohater - 10-01-2013, 12:00
Temat postu:
Czy ujęcie w taryfikatorze tylko osób związanych z obsługą podróżnych nie jest przypadkiem mobbingiem??Co z całą resztą biurw?? Dlaczego nie ma dla nich taryfikatora??
Rodriges - 10-01-2013, 17:57
Temat postu:
Ten taryfikator to jest zemsta (głównie na pracownikach drużyn konduktorskich), którzy poprzez komentarze wpisywane na INFOKOLEJ przyczynili się do wywalenia z PKP Intercity guru pracowników BBK. Teraz okazuje się, że PKP Intercity ma nie tylko pluskwy w wagonach ale też i tego typu robactwo stanowią pracownicy komórki organizacyjnej o skrótowej nazwie BBK. Pracownicy ci dali o sobie świadectwo. Panie Prezesie czas wpuścić trochę świeżego powietrza do BBK.
PS. Tylko nie banksterów a ludzi z merytorycznym przygotowaniem z zakresu kolejnictwa.

// Post zmoderowany. Zgłoszenie w trybie art 14 ustawy o świadczenie usług drogą elektroniczną wraz z wezwaniem do usunięcia naruszających dobra osobiste wpisów. ~Arek
Pirat - 13-01-2013, 03:06
Temat postu:
Materiał Wiadomości TVP: Nowe wytyczne
Rodriges - 13-01-2013, 09:50
Temat postu:
Niech ktoś to wrzuci na youtube. Nie mogę obejrzeć, program nie chce się zainstalować.
alf1923 - 13-01-2013, 21:49
Temat postu:
Nie wiem czy zauważyliście poslatowski reportaż, wypowiadał się poseł z Ruchu Palikota, mówił, mniej więcej,że nie życzy sobie aby bełkoczący konduktor wchodził do przedziału i prosił o bilet, że chce obsługi jak w LOCie.
A sam facet seplenił i chyba z 5 zębów nie miał Śmiech , wstydził by się przedstawiciel narodu takie kocoboły mówić,na wizji z taką aparycją, że żal zadki ściska, dobrze, że polsat go pokazał bo moja dziewczyna nie wiedziała czy ma się śmiać czy płakać, kiedy krytykował obsługi pociągów.
Darmozjadzie proszę Pana, spójrz na siebie proszę Pana
klimeu44 - 14-01-2013, 06:21
Temat postu:
Prównajcie sobie jednak to oba reportaże. TVP zupełnie z innej strony pokazuje problem, a Polsat z innej, czyli jak zwykle zależy który dziennikarzyna chce cos ugrać.
Hakun - 14-01-2013, 06:34
Temat postu:
Reportaż Polsatu:

http://www.ipla.tv/2013-01-11-kulturalna-kolej/vod-5644523
Brajdak - 14-01-2013, 10:21
Temat postu:
Po takich "wywiadach" Czemerajda powinna być zwolniona(szczególnie w "Wydarzeniach") za niechlujny wygląd i ośmieszanie spółki Śmiech Śmiech
Rodriges - 14-01-2013, 12:49
Temat postu:
A ta Czemerajda to tak na stałe czy tymczasowo rzecznikuje w PKP Intercity ? To nie ma na chwilę obecną kogoś lepszego ? Chyba dobre haki ma na Maliniaka więc ten jej pozwolił...
Victoria - 14-01-2013, 16:42
Temat postu:
Kolejarze z PKP Intercity mają wyglądać jak spod igły i zachowywać się jak na salonach! I nie wolno im wypowiadać się krytycznie wobec firmy! Nawet w dyskusji z nerwowym pasażerem, który będzie narzekał na np.: niedziałającą toaletę, albo chłód w przedziale. Jak się do zaleceń nie dostosują mogą stracić aż do 70 procent premii.

Więcej TUTAJ
inż. Mamoń - 15-01-2013, 15:56
Temat postu:
Uchwałą 06/2013 z dnia 3 stycznia 2013 roku Zarzad PKP Intercity przyjąl do stosowania taryfikator potrąceń premii, zacznie obowiązywac od 1 kwietnia 2013.
Rodriges - 15-01-2013, 22:45
Temat postu:
To podajcie mi nazwiska wraz z adresami tych osób, które o tym zdecydowały.
Waldemar - 15-01-2013, 23:21
Temat postu:
Rodriges napisał/a:
To podajcie mi nazwiska wraz z adresami tych osób, które o tym zdecydowały.

Malinowski, Celejewski, Horodynski a adres to Zelazna 59a.
Zobaczymy twardzielu co zrobisz Smile
Niektore z tych punktow absurdalne niektore nie. Ostatnio jeden kolezka kasowal mi bilet i byl wstawiony. Pewnie powinien dostac premie od Rodrigeza Smile
Pirat - 16-01-2013, 09:11
Temat postu:
Nie rozumiem skąd to oburzenie z powodu nowego regulaminu premiowania. Jeśli komuś coś w aktualnej pracy nie pasuje to przecież może się zwolnić i poszukać sobie innej, lepszej pracy. Nikt nikogo na siłę w tym PKP IC nie trzyma. A jeśli chcecie tam pracować z własnej nieprzymuszonej woli to musicie przyjąć warunku pracy i płacy oferowane przez pracodawcę.

Wiem, że gadam jak ultraliberał, ale jako antysocjalista nie akceptuję irracjonalnej postawy roszczeniowej proletaryatu względem chlebodawcy. Co nie oznacza, że wymysły betonu PKP IC mi się podobają. Niektóre punkty, jak karanie za krytykowanie spółek Grupy PKP uważam za absurdalne, godne komediowego geniuszu Stanisława Barei. Ale jak już napisałem, nie podoba mi się ta praca to szukam sobie innej. Albo zakładam własną firmę. Po co się męczyć na tej kolei i znosić kretyńskie idiotyzmy betonu? Kolei i tak nie zmienicie a betonu nie wyeliminujecie. Ale możecie odmienić swoje życie poprzez zmianę pracy na inną...
klimeu44 - 18-01-2013, 19:12
Temat postu:
To nie jest regulamin premiowania. W IC nie ma regulaminu premiowania, a jedynie załącznik do ZUZP. To co spłodziło towarzystwo wzajemnej adoracji, to taryfikator kar.
Noema - 18-01-2013, 20:33
Temat postu:
klimeu44, nie ma regulaminu premiowania? To by oznaczało, że pracownicy nie wiedzą za co otrzymują premię. A dostają standardową premię procentową, choć trudno to nazwać premią skoro jest obligatoryjnym składnikiem wynagrodzenia. Jest jeszcze tzw. premia indywidualna (uznaniowa), zazwyczaj wypłacana przydupasom naczelników i dyrektorów.

Rozumiem, że taryfikator kar dotyczy premii procentowej. Ile ta premia wynosi w PKP IC? 15 proc. podstawy (wynagrodzenia zasadniczego)?
Obywatel - 18-01-2013, 21:50
Temat postu:
Noema ma rację i w sumie wszyscy chyba wiedzą o tym, że u nas w wielu miejscach pracy premia to po prostu stały składnik wynagrodzenia. Tak się głupio przyjęło i zostało. Pracownik nie jest nagradzany za dobre, tylko karany za złe - wtedy "jedzie mu się po premii", co powoduje oczywiście okrzyki oburzenia. W miejscu, w którym pracowałem (nie na kolei) jedna kobieta spartoliła coś w robocie i kierownik zabrał jej premię - jakaż była awantura, doszło aż do najwyższych szczebli! Już, już kobiecina skargę o mobbing pisała...

A co by było, gdyby zamiast taryfikatorów kar, cofnąć premie procentowe i wprowadzić taryfikatory nagród? To też krok w strone podwyższania standardów, ale taki jakiś bardziej... pozytywny? Nie wiem jak jest na kolei, ale chyba niewiele rożni się ona od innych miejsc pracy?
BartekD1986 - 23-01-2013, 08:29
Temat postu:
ciekawy jestem jak będzie wyglądał kręgosłup konduktora IC po "pomaganiu w wniesieniu i rozlokowaniu bagażu" podróżnych, którzy o to poproszą.. szczególnie w sezonie wakacyjnym, gdzie przeciętna torba waży około 30-40 kg. Rozumiem taką usługę w wagonie sypialnym, gdzie podróżny płaci za dodatkową obsługę i przeciętnie podróżuje 30 - 50 osób. Dobrze, że nie zostałem konduktorem, bo byłbym tragarzem...
Rodriges - 24-01-2013, 15:15
Temat postu:
Niestety trzeba szczerze przyznać, że konduktor czy kierownik pociągu w społeczeństwie jest traktowany jak boy hotelowy (oddźwierny), taki cieć; przynieś, wynieś, podaj a może wkrótce i posprzątaj. Dziwne, że sama władza kolejowa -pracodawca utwierdza społeczeństwo w tym przekonaniu. Gdyby IC nie było w Europie to prawdopodobnie wprowadzono by karę chłosty dla niegrzecznej obsługi pociągu.
Victoria - 03-04-2013, 21:52
Temat postu:
Od tego tygodnia konduktorzy i kasjerzy PKP Intercity muszą lepiej dbać o swój wygląd oraz o język, jakim zwracają się do klientów. Inaczej grozi im utrata premii.

Przewoźnik wprowadza taryfikator potrąceń premii dla pracowników bezpośredniej obsługi klienta. Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity, wyjaśnia, że chodzi o ujednolicenie zasad potrąceń premii za naruszenie obowiązujących w spółce standardów obsługi pasażerów. Taryfikator i zasady obsługi pasażerów obowiązują kasjerów oraz drużyny konduktorskie.

Comiesięczne premie pracowników mogą być uszczuplone o 30-70 proc. Wielkość utraconej premii będzie zależała m.in. od tego, czy naruszenie zasad obsługi klienta nastąpiło po raz pierwszy, czy zdarzało się już wcześniej.

Jako naruszenie standardów obsługi pasażerów przewoźnik uważa m.in.:

* zaniechanie używania zwrotów grzecznościowych w trakcie kontaktu z klientem,
* pracę w ubiorze, którego elementy odbiegają od obowiązujących w PKP Intercity wzorów, z przyczyn leżących po stronie pracownika,
* palenie tytoniu przez umundurowanego pracownika w przedziale służbowym czy na stanowisku pracy

W każdym przypadku, w którym może dojść do potrącenia premii, prowadzone będzie najpierw postępowanie wyjaśniające.

Pracownicy PKP Intercity zostali poinformowani o nowych zasadach w styczniu. Dokument został uzupełniony o uwagi strony społecznej.

źródło: Kurier Kolejowy
Grad - 03-04-2013, 23:32
Temat postu:
Rozmawiałem w tej sprawie z pracownikami drużyn konduktorskich. Te 70% potrąconej premii to stanowi nawet nie 200 zł. Propagandowo 70% nieźle wyglada Laughing
Brajdak - 06-04-2013, 21:58
Temat postu:
"... Dokument został uzupełniony o uwagi strony społecznej... ". Niestety, nie widziałem poprawionej wersji. Wiem tylko, że taryfikator wprowadzono " na próbę " od 01.04.2013 i będzie "testowany" do końca czerwca. Lecz nie to mnie ciekawi. Otóż, w znanej mi wersji nie było informacji ,jak długi będzie okres, po którym ewentualne potrącenie premii, nie będzie traktowane jako kolejne ? Miesiąc, kwartał, rok, czy do emerytury? >Grad<, dla jednych 200 zł. to będą przysłowiowe grosze na waciki, lecz przy skromnych zarobkach, to poważny ubytek.
Grad - 07-04-2013, 23:24
Temat postu:
Pracownicy drużyn konduktorskich PKP Intercity i tak przesadnie dużo zarabiają jak na ich poziom kwalifikacji zawodowych jak i niskie morale.
Brajdak - 08-04-2013, 09:16
Temat postu:
Grad, prowokujesz czy ironizujesz ?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group