INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. kuj.-pomorskie - Remont lini 353

Dante - 27-01-2013, 00:03
Temat postu: Remont lini 353
Witam. Przeglądałem ostatnio forum plk i widziałem, że będzie remontowana linia 353 na odcinku Inowrocław-Jabłonowo Pomorskie. Informacje tam podawały ,że będzie to trwało w latach 2012-2015. Chciałbym wiedzieć kiedy miej więcej zacznie się ten remont. Jeżeli ktoś ma informacje na ten temat proszę pisać.
Tomek_poz - 27-01-2013, 16:02
Temat postu:
Na stronie PLK szczegółowy harmonogram prac, strona 56:
www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2012_2013/17.01.2013/P_12-13_Z_5_w.2.pdf
wiwix - 26-06-2013, 14:41
Temat postu:
Ruszyła rewitalizacja linii Inowrocław - Jabłonowo Pomorskie (fotorelacja)
Podróż koleją między największymi miastami województwa – Bydgoszczą, Toruniem, Grudziądzem, Inowrocławiem ma trwać krócej. PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły rewitalizację linii kolejowych przecinających województwo: z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego. W trakcie konferencji prasowej spółka zaprezentowała maszyny, które są wykorzystywane do prowadzonych na linii prac. Fotorelacja poniżej.


Jak zapewnia spółka PKP PLK, efektem rewitalizacji ma być skrócenie czasu przejazdu na odcinku z Inowrocławia do Jabłonowa o około 25 minut. Za dwa lata pociągi z Inowrocławia do Torunia i dalej do Jabłonowa Pomorskiego pojadą po nowych torach z prędkością 120 km/h. Roboty rewitalizacyjne, które pozwolą na przywrócenie parametrów technicznych linii, obejmują odcinek o długości 92 km. Będzie to wiązało się z wymianą torów o łącznej długości ponad 109 km. Projektem objętych jest również 16 obiektów inżynieryjnych - 1 most, 6 wiaduktów, 8 przepustów i 1 przejście pod torami. Wymienionych zostanie 75 rozjazdów, a 55 przejazdów kolejowych zostanie poddanych remontowi.

Umowa na rewitalizację trasy Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie na kwotę 201 512 335 PLN netto została podpisana pod koniec kwietnia 2013r.


zrodlo: RK
FranzMaurer - 19-08-2013, 09:05
Temat postu:
Toruń: likwidacja "wąskiego gardła" na linii 353 w nowej perspektywie unijnej?

Bartosz Nowacki, dyrektora Departamentu Transportu Publicznego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego, powiedział w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że władze województwa mają nadzieję, iż w nowej unijnej perspektywie finansowej (2014-20) wybudowany zostanie drugi tor pod Placem Pokoju Toruńskiego, pomiędzy stacjami Toruń Miasto i Toruń Wschodni na linii nr 353 Poznań - Skandawa.

- Odcinek pomiędzy Toruniem Głównym a Toruniem Wschodnim to jedna z najbardziej ruchliwych tras kolejowych w województwie. Oprócz intensywnego ruchu towarowego w kierunku Obwodu Kaliningradzkiego, kursuje tą trasą większość pociągów regionalnych łączących Toruń z regionem, m.in. Grudziądzem, Jabłonowem Pomorskim, Lipnem. Na stacji Toruń Wschodni rozpoczynają i kończą bieg pociągi BiT City z i do Bydgoszczy oraz część składów do Włocławka i Piły. Trasą kursują również pociągi dalekobieżne Inter Regio i TLK w relacjach z Olsztyna do Poznania i Wrocławia. Stąd też, szczególnie w godzinach szczytu, odcinek ten jest bardzo obciążony i osiąga granicę przepustowości. "Wąskim gardłem", które utrudnia płynne prowadzenie ruchu, jest tunel pod Placem Pokoju Toruńskiego - zwraca uwagę dyr. Nowacki.

Tunel został zbudowany w latach 1886-89 dla przeprowadzenia linii kolejowej przez nowo usypany wał łączący Bastion IV z Fortem Jakuba. Jest to jedyna zachowana XIX-wieczna brama Torunia. W 1987 r. w ramach elektryfikacji linii nr 353 i konieczności zmniejszenia skrajni celem montażu przewodów trakcyjnych, konieczna była likwidacja w tunelu drugiego toru.

- Ze względu na zabytkowy charakter bramy i przepływające pod nią wody gruntowe nie było możliwości poszerzenia lub pogłębienia tunelu. Powstanie kilkudziesięciometrowego jednotorowego odcinka spowodowało, że rozkład jazdy jest uzależniony od przepustowości tunelu, co uniemożliwia choćby wprowadzenie cykliczności odjazdów i przyjazdów. Ograniczenie przepustowości powoduje ryzyko, że po uruchomieniu Szybkiej Kolei Metropolitalnej z Torunia do Bydgoszczy, w godzinach szczytu pociągi nie będą miały możliwości kursowania - mówi Bartosz Nowacki.

Władze województwa stoją na stanowisku, iż budowa drugiego toru pod Placem Pokoju Toruńskiego powinna nastąpić w perspektywie unijnej 2014-20, lecz jednocześnie zwracają też uwagę, iż ze względu na skalę przedsięwzięcia, działania w tym zakresie powinna podjąć strona rządowa.

- W nowej perspektywie finansowej samorząd województwa proponuje utworzenie projektu zakładającego budowę drugiego toru pod Placem Pokoju Toruńskiego. Ze względu na skalę przedsięwzięcia jego finansowanie powinno odbywać się w ramach programu rządowego tj. ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakres rzeczowy projektu, ze względu na jego złożoność, obejmowałby dwie fazy. Pierwszy etap, projektowy, obejmowałby opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, oceny oddziaływania na środowisko dla wybranego wariantu inwestycji, przeprowadzenie badań hydrogeologicznych, studium wykonalności i przygotowanie dokumentacji projektowej. W drugim etapie nastąpiłaby przebudowa "bramy" kolejowej i budowa drugiego toru, przebudowa układu drogowego na Placu Pokoju Toruńskiego, modernizacja linii nr 353 na odcinku Toruń Gł.-Toruń Wsch., rewitalizacja dworca Toruń Wschodni oraz budowa nowego przystanku kolejowego: Toruń Garbaty Mostek. Skala przedsięwzięcia wskazuje, że podmiotem, który powinien odpowiadać za jego realizację, są PKP Polskie Linie Kolejowe - kończy Bartosz Nowacki.
wiwix - 19-08-2013, 11:12
Temat postu:
Dla mnie jest to bezsens.

Ruch nie jest tam duzy. Kto nie wierzy niech sobie tam pojdzie na 2-3godzinki w szczycie przewozowym.
Ruch odbywa sie plynnie i nawet gdyby bylo 2 razy wiecej pociagow to maszyniscie nie stanie sie krzywda jak poczeka minutke przy semaforze. Bo hamowac i tak musi bo na moscie jest 30km/h. Chyba ze zrobia przejazd przez most na Wisle na V80 to wtedy inwestycja miala by sens.
Dante - 19-08-2013, 16:08
Temat postu:
Wie może ktoś dlaczego jest ograniczenie prędkości do 50 km/h na odcinku Jabłonowo Pomorskie-Książki, chodzi tu o tor 1.
wiwix - 20-08-2013, 11:16
Temat postu:
A nie dlatego ze na sasiednim torze trwaja prace?
Dante - 20-08-2013, 11:36
Temat postu:
Sąsiedni tor jest otwarty i nie trwają żadne prace.
wiwix - 20-08-2013, 21:56
Temat postu:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2012_2013/17.01.2013/P_12-13_Z_5_w.2.pdf

Właśnie teraz powinny tam być prowadzone prace w/g PKP PLK. A jazda po sąsiednim torze z prędkością 60km/h. Może akurat jak jechałeś robotników nie było, ale zwolnienie maszyniści mają wpisane w rozkład.

Innej możliwości nie ma żeby na całym odcinku było zwolnienie.

Strona 57 z 61

Nie bez przyczyny z Wawy do Gdańska jedzie się ponad 6godzin. Praca są prowadzone może na 25% trasy a czas jest tragiczny. Tak już beton z PKP ma...
JanekT - 27-08-2013, 11:17
Temat postu:
wiwix napisał/a:
Bo hamowac i tak musi bo na moscie jest 30km/h.

Oj, tego bym nie powiedział, że jest tylko 30 km/h. Ostatnio akurat codziennie mam okazję popatrzeć trochę na ruch na moście kolejowym i wydaje mi się, że pociągi jeżdżą 40-50 km/h. Fakt, momentami ruch jest duży, tak jakoś 2-3 razy na godzinę.

[ Dodano: 27-08-2013, 11:18 ]
A przy okazji, wczoraj około 11:30 przez most jechała SM42 w malowaniu Cargowskim w kierunku Dworca Głównego. Ciągnęła kilka pustych wagonów towarowych typu platformy.

[ Dodano: 27-08-2013, 18:10 ]
Dzisiaj (most kolejowy):
12:23 SM42 PKP Cargo jechała sama w kierunku Torunia Wschodniego
12:44 ET22 zielona jechała sama w kierunku Dworca Głównego
michu77 - 05-05-2014, 18:41
Temat postu:
w jakiej fazie obecnie jest remont Inowrocław - Jabłonowo? jaka prędkość na tym odcinku?
Czy ktoś coś może wie o odcinku Jabłonowo - Iława, czy jest w planach do remontu? Zauważyłem, że po jednym torze pociągi jadą w miarę dobrze (około 100km/h?) ale ten drugi tor to jakaś masakra, momentami ograniczenia do 20? Czy jest on uwzględniony w jakichkolwiek planach do remontu?
Dante - 07-05-2014, 21:07
Temat postu:
Z Torunia do Jabłonowa na pewno zostały oddane odcinki: Turzno-Papowo(tor2), Turzno-Kowalewo(tor 1 i tor2), Kowalewo-Wąbrzeźno(tor2), Książki-Jabłonowo(tor1). Robiony był odcinek z Torunia wschodniego do Papowa (tor2), ale nie jestem pewny czy został już oddany. Aktualnie trwają prace na odcinku Wąbrzeźno-Książki (tor2).

Co do odcinku Jabłonowo-Iława, a dokładniej Jabłonowo-Biskupiec gdzie prędkość wynosi 50km/h i zwolnienie do 20km/h ma być on zrobiony do 2015r.
michu77 - 08-05-2014, 10:11
Temat postu:
ale tylko ten jeden feralny tor?
sympatyk - 03-04-2020, 22:07
Temat postu:
Wzmocnienie nasypu czynnej linii kolejowej nr 353.

W przypadku prac przy czynnym ruchu kolejowym dobór technologii wzmocnienia gruntu nie jest warunkowany jedynie poprzez warunki gruntowo-wodne, ale również wymagania realizacyjne. W jaki sposób wzmacniano nasyp kolejowy w ciągu linii kolejowej nr 353 Poznań Wschód – Skandawa na odcinku Kowalewo Pomorskie – Wąbrzeźno?

Więcej:

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/kolej/wzmocnienie-nasypu-czynnej-linii-kolejowej-nr-353---68920.html

_______________


Są chętni na wykonanie studium linii 353 Iława – Olsztyn – granica.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 353 na odcinku Iława – Olsztyn – Korsze – granica państwa wraz z linią nr 205 Wielewo – Anielin Gradowo – granica państwa”. Na przygotowanie dokumentacji wartej szacunkowo prawie 7 mln zł brutto będzie 515 dni.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-zamawia-studium-linii-353-ilawaolsztynkorsze--granica-bedzie-nowy-odcinek-do-ketrzyna-95407.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group