INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Trasa Sławków - Katowice

pinokio - 29-01-2013, 08:33
Temat postu: Trasa Sławków - Katowice
Irracjonalna decyzja w sprawie połączenia na trasie Sławków - Katowice z przesiadką w Sosnowcu na inny pociąg lub autokar, sprawiła, iż to połączenie straciło jakąkolwiek atrakcyjność dla podróżnych.
Bezsensownie skonstruowany rozkład jazdy z np. dwugodzinną przerwą w godz. 15.16 i 17.16 w wyjazdach z Katowic dołożył swoje.
Pociągi, a zwłaszcza jadące równolegle autokary świecą pustkami. W godzinach przedpołudniowych, często jedynym pasażerem jest konduktor.
Jak zaznaczyłem, dwugodzinna przerwa a potem stado składające się z jednego pociągu i dwóch pustych autokarów odjeżdżających w odstępach kilku minut z Sosnowca.
Ktoś korzysta z tego połączenia?
Ktoś może podzielić się swoimi przemyśleniami?
Ktoś coś wie o ewentualnych zmianach?
dyżurny - 29-01-2013, 08:34
Temat postu:
Po co dwa te same tematy w dwóch różnych działach?!
pinokio - 29-01-2013, 09:14
Temat postu:
Gdyż Sławków jest stacją na granicy woj. sląskiego z woj. małopolskim. Ten problem dotyczy mieszkańców tcy dwóch województw. Na stacji Sławków istnieje skomunikowanie (a własciwie jego brak - pasażerowie wiedzą o co chodzi) pociągów relacji Kielce - Katowice. Nie każdy czytający forum śląskie czyta forum małopolskie i odwrotnie. Pozdrawiam
myszka - 24-02-2013, 20:17
Temat postu:
Znalezione na Skyscrapercity:
"Od 9 czerwca w końcu będzie zmiana sposobu obsługi Sławkowa.
PR przejmą bodajże 6 połączeń bezpośrednich z kierunku Kielc i wjadą nimi do samych Katowic, natomiast KŚ obsłużą kilka kursów do Olkusza.
Bilety oczywiście mają być wzajemnie honorowane".

Ile w tym prawdy. Nie wiem.
dyżurny - 25-02-2013, 09:38
Temat postu:
PR już miały od lutego dojeżdżać do Jaworzna via Bukowno, ale plotka szybko okazała się nierealna. W tym wypadku mam podobne odczucia. Chociaż chciałbym, aby się to sprawdziło Smile
pinokio - 05-04-2013, 16:45
Temat postu:
Najnowsze informacje. W maju (od którego maja?), połączenie Kielce/Sędziszów - Katowice zostanie przejęte w całości przez PR. 6 par pociągów będzie dojeżdżało z kierunku kieleckiego bezpośrednio do Katowic (przez Sosnowiec Południowy) bez jakiejkolwiek przesiadki.

Tylko dlaczego jedynie 6 par?
Anonymous - 05-04-2013, 17:13
Temat postu:
Cytat:
Tylko dlaczego jedynie 6 par?

No zgaduj Smile Masz trzy próby.

Kasa. Małopolska ma to gdzieś. Wolą obciąć dotacje na tej linii i przekazać na "tworzenie" super, hiper szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
pinokio - 05-04-2013, 17:25
Temat postu:
UMWŚ też się wypina .....
Oddają każdemu chętnemu (czytaj PR) każde połączenie, które PR zechcą przejąć.
UMWŚ i KŚ, przekazując linię od Sławkowa do Katowic, spasowały tym samym na wszystkich połączeniach wychodzących poza obręb woj. śląskiego.
Leniwiec - 05-04-2013, 19:11
Temat postu:
Do Kędzierzyna PR na pewno długo nie pojeżdżą, stawki na tamtej trasie są ogromne, żadnego województwa w tym wypadku chyba nie stać na taką rozrzutność.
Lil_Peter - 05-04-2013, 19:43
Temat postu:
Dlaczego stawki są tam takie duże? Uważasz, że na Gliwice - Kędzierzyn wejdzie KŚ?
Leniwiec - 05-04-2013, 22:10
Temat postu:
Biorą około 160% stawki KŚ, nie pamiętam dokładnie ile to kosztowało ale jakoś chyba 20 zł za pockm, troszkę dużo chociaż jak mówię, nie moge sobie przypomnieć ile DOKŁADNIE. Logicznie myśląc, taniej wyjdzie wypożyczenie kibli i puszczenie tam KŚ, komfort ten sam, pewnie będzie trochu taniej.
Anonymous - 05-04-2013, 22:54
Temat postu:
Cytat:
Ś i KŚ, przekazując linię od Sławkowa do Katowic, spasowały tym samym na wszystkich połączeniach wychodzących poza obręb woj. śląskiego.

Ale to chyba lepsze, niż to, co jest serwowane teraz?
pinokio - 11-05-2013, 10:00
Temat postu:
Czy lepsze?
Połączeń mało, godziny przyjazdów/odjazdów takie sobie, cena biletu nadal nieznana.
Anonymous - 11-05-2013, 12:20
Temat postu:
Patrzysz do cennika PR i już masz cenę biletu. Póki co, żadne promocje nie obowiązują.
Leniwiec - 11-05-2013, 13:17
Temat postu:
Miały być promocje a wyszło jak wyszło, ktoś kto dojeżdża do Sławkowa to z obecną ceną teraz NA PEWNO nie będzie jeździł do Katowic. Miało być świetnie a jest po prostu dno, i tak tymi połączeniami bezpośrednimi ludzie nie będą jeździć.
Anonymous - 11-05-2013, 13:57
Temat postu:
Optymalne byłoby zostawienie chociaż części pociągów z Katowic do Sławkowa (Bukowna a jeszcze lepiej Olkusza) w cenach KŚ, jako uzupełnienie, ale mamy to co mamy. Ta propozycja jest dobra dla mieszkańców świętokrzyskiego, a i nie wszystkich z powodu mizernej ilości połączeń. Czy pasażerów będzie wystarczająco - czas pokaże.
pinokio - 11-05-2013, 23:03
Temat postu:
dddbb napisał/a:
Optymalne byłoby zostawienie chociaż części pociągów z Katowic do Sławkowa (Bukowna a jeszcze lepiej Olkusza) w cenach KŚ, jako uzupełnienie, ale mamy to co mamy. Ta propozycja jest dobra dla mieszkańców świętokrzyskiego, a i nie wszystkich z powodu mizernej ilości połączeń. Czy pasażerów będzie wystarczająco - czas pokaże.



Jedno z dwojga: Kolega doszedł do identycznego wniosku co ja, lub też przepisał mój post z 03-05-2013, 20:10

Cytat:
Proponowana siatka połączeń w mojej opinii nie zaspakaja potrzeb mieszkańców woj. śląskiego pracujących w Katowicach. Być może jest korzystna dla mieszkańców woj. świętokrzyskiego i małopolskiego, którzy będą korzystać z tego połączenia przy przyjazdach na zakupy, do klinik i szpitali, do akademików itp. Nie jest to grafik połączeń do codziennego podróżowania do pracy.

Wyjściem z tej sytuacji mogło by być „dołożenie” kilku połączeń realizowanych przez KŚ na trasie Olkusz (ewentualnie Bukowno) – Katowice. Niestety, przy zapowiedzianych redukcjach połączeń KŚ jest to mało prawdopodobne.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=290708#290708
Anonymous - 12-05-2013, 01:13
Temat postu:
Bo to jest naturalne, tak by to wyglądało w normalnym świecie. Ale takie działania powinny być wdrożone od 9.12, ewentualnie zaraz po "grudniowym chaosie". Ale niestety, na innych "stykówkach" zadziałano konkretnie, tu pozwolono na dogorywanie linii przez 5 miesięcy. Teraz 5 miesięcy nie wystarczy by wrócić do poprzedniej ilości pasażerów
Anonymous - 13-05-2013, 00:08
Temat postu:
z tego co wiem, to jest NIBY już wdrożona Taryfa "Bilet Olkuski"... Może jej nie być w internecie, bądź ja opieram się na błędnych źródłach.
tomasso86 - 13-05-2013, 09:58
Temat postu:
Już jest w intercnecie. Dzisiaj zakład świętokrzyski ją wrzucił. W relacjach do 70 km taryfa mi się podoba.

Śmiesznie wygląda pod koniec. Upust jest znacznie mniejszy.. i taniej zamiast kupować bilet z Sędziszowa do Katowic za 21 zł. podzielić podróż na 2 bilety i wtedy zapłacimy 15 zł.
Leniwiec - 13-05-2013, 15:26
Temat postu:
Pociągi są skonstruowane do podróżowania na dalsze odległoś ci ale promocja jest na krótkie odległości... Zupełnie się to kupy nie trzyma. Chociaż w sumie dobrze że promocja jest, jednak strefówki Katowice-Sławków ceną chyba nie przebiją.
Anonymous - 13-05-2013, 17:00
Temat postu:
Dla PR się trzyma. Dla jadących dalej promocją jest połączenie bez przesiadek, dla jadących na krótszym odcinku zachętą są niższe ceny.
pawlo84 - 04-03-2015, 16:11
Temat postu:
Dziś rano z Sędziszowa do Katowic jechał świętokrzyski Elf
Anonymous - 09-03-2015, 00:21
Temat postu:
pawlo84, długo to się jeszcze utrzyma? Ktoś coś wie, jakie prace będą wykonywane od 14 marca ma linii 62? Znów całodobowe zamknięcie, na miesiąc...
ET05 - 09-03-2015, 21:17
Temat postu:
pawlo84 napisał/a:
Dziś rano z Sędziszowa do Katowic jechał świętokrzyski Elf

Domknięcie Osrańca 42326, powinien jechać EN63, ale Newag nadal kolejnych nie dostarczył. a śląskie dało 3 swoje KŚ-om.
bert - 09-03-2015, 22:34
Temat postu:
Świętokrzyskie użyczyło składy województwo śląskiemu a przewoźnikiem jest PR
pawlo84 - 10-03-2015, 05:00
Temat postu:
Pewnie jak wyjadą śląskie Impulsy promocja się skończy, puki co Elf nadal jeździ. Jakiś wiadukt będą remontować i ma to potrwać dłużej do 15 maja.Ciekawie się przedstawia projekt nowego rozkładu na 2016, który zakłada skrócenie przejazdu na tej trasie o ok 15-20 i dodatkowa jedna para pociągów więcej.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group