Infrastruktura - Trasa Bydgoszcz-Gdańsk lapka - 12-05-2013, 21:10 Temat postu: Trasa Bydgoszcz-Gdańsk
Witam,
Regularnie podróżuję na trasie Bydgoszcz-Gdańsk. Ostatnio z powodu kolejnych remontów czas nieznacznie się wydłużył (>2h), ale gdzieś czytałem swego czasu, że pociągi mają pokonywać tę trasę w czasie ok. 1:30. Czy orientuje się ktoś kiedy to nastąpi?
[ Dodano: 13-05-2013, 12:27 ]
Sam sobie odpiszę, bo grzebałem dalej w sieci. W czerwcowym rozkładzie Kaszub jest już wpisany na 1:33, więc to byłoby to, o co mi chodzi Borys_q - 13-05-2013, 12:52 Temat postu:
Aktualnie Plka wyrównała rozkład do tego co da się osiągnąć biorąc pod uwagę zwolnienia na szlaku (do tej pory +5 minut w Bydgoszczy to było planowo), od czerwca prawdopodobnie na niektórych odcinkach będzie 160 dozwolone, wiec Neptun Kaszub Artus I Berlin będą miały krótsze czasy jazdy. pawelu - 13-05-2013, 13:03 Temat postu:
Tak, z tymże te +5 w Bydgoszczy to do13.IV było normą głównie dla "Artusa", "Kaszuba" i "Neptuna" czyli tych kursujących bez postoju w Laskowicach Pom. Tydzień temu wracałem "Neptunem" do Warszawyz Gdańska i w Bydgoszczy było -4. 1h33" z Bydgoszczy do Gdańska to jednak nie bardzo chce mi się wierzyć, bo z Tczewa do Gdańska 27-28 minut to jest chyba najszybciej czyli około godziny musiałby jechać z Bydgoszczy do Tczewa a to jest 130 km. Na sporej części trasy musiałoby być 160 km/h. Zapewne nie jest jeszcze wpisany rozkład zamknięciowy na okres czerwiec-wrzesień i stąd taki czas przejazdu. lapka - 13-05-2013, 15:25 Temat postu:
Jako osoba jeżdżąca regularnie CB-GD-CB trzymam kciuki, żeby to jednak było to 1,5h. I niech pociągi z Wawy jak najdłużej jeżdżą przez Bydgoszcz A do tego jeszcze żeby w 'zwykłych' TLK (np. Pomorzanin) pojawiły się wagony z prądem w gniazdkach i będzie super. Anonymous - 13-05-2013, 16:51 Temat postu:
Szkoda tylko że pomimo coraz lepszego czasu przejazdu nie przybywa pociągów - chciałoby się widzieć na tej linii więcej pociągów. dyżurny - 13-05-2013, 16:55 Temat postu: Pułtuś, może i się pojawi więcej składów, jak skończą grzebać między Tczewem a Trójmiastem. Na chwilę obecną sam po rozkładzie widzisz, że ciężko cokolwiek wepchnąć (TLKi jeżdżą w duecie aż do Bydgoszczy) sympatyk - 25-02-2015, 23:10 Temat postu:
Jest przetarg na remont kolejnego odcinka węglówki.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew na odcinku Bydgoszcz Główna - granica IZ Bydgoszcz.
Zamówienie zostało podzielone na dwie części. Część A zakłada zwiększenie przepustowości wybranych odcinka Bydgoszcz - Maksymilianowo poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych. Część B dotyczy rewitalizacji toru nr 1 na szlaku Bydgoszcz Główna - Maksymilianowo (ok. 6 km) i toru nr 2 na szlakach: Terespol Pom. - Laskowice Pom. (ok. 10 km), Warlubie - Twarda Góra (ok. 10 km) oraz Twarda Góra - granica IZ (ok. 2 km).
Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23351/Jest-przetarg-na-remont-kolejnego-odcinka-weglowki.htmljubikej - 26-02-2015, 07:58 Temat postu:
Powiem tak, nareszcie bo się już gdzieniegdzie zaczelo niezle sypać :] jeszcze mogliby na bieżąco robic ograniczenia dorazne żeby przez pol roku nie robic 20 w Parlinie pawelu - 26-02-2015, 08:13 Temat postu:
Bardzo dobra wiadomość. Zresztą odcinek Bydgoszcz-Tczew to przykład tego, że jak Polak chce to potrafi, oczywiście w pozytywnym kontekście. Jeszcze w 2010-2011 roku podróż TLK w kierunku Gdańska zajmowała równo 3 godziny. Jak pociąg ruszył ze stacji Bydgoszcz Główna tak cały czas prędkość 50-60 km/h. Do samego Gdańska.
Teraz ten dystans pociąg TLK pokonuje w około połowę krócej. A jedyny skład EIC kursujący obecnie tym odcinkiem w nawet 80 minut pokona 160 km dystans dzielący te dwa miasta. jubikej - 26-02-2015, 09:27 Temat postu:
Predkosci podniesione trochę na sile, stacje nie ruszone, nie ma plynnosci jazdy, krótkie ostatnie odstępy SBL. Jest tu jeszcze duuuużo do zrobienia, żeby to była w całości linia predkosci pow 130kmh. Taka ciekawostka, w tej chwili na takim pociągu jak Pomorzanin nie ważne czy jedzie siodemka czy dziewiatka, jedno i drugie przyjedzie w planie miedzy Poznaniem a Gdynią na każdej stacji. Mimo ze jedno pojedzie gdzieniegdzie 160 a drugie 120. sympatyk - 23-04-2015, 19:09 Temat postu:
Miliardowe inwestycje PLK na głównych liniach.
Z budżetowych środków w 2015 roku PKP Polskie Linie Kolejowe planują usprawnić transport towarów na głównych liniach i poprawić standard obsługi pasażerów. Inwestycje w urządzenia sterowania ruchem kolejowym usprawnią ruch aglomeracyjny.
Przepustowość na odcinku Bydgoszcz Główna – Maksymilianowo poprawi się przez zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Rozwiązanie techniczne tzw. blokada liniowa, pozwoli prowadzić bez przeszkód ruch pasażerski i towarowy.
PORR z najtańszą ofertą na przebudowę podbydgoskiego fragmentu linii 131.
Po przełożeniu terminu otwarcia ofert, zarządca sieci kolejowej 23 kwietnia otworzył koperty z ofertami na modernizację fragmentu linii 131 pomiędzy Bydgoszczą a Twardą Górą. Prace mają zostać wykonane do końca roku.