INFO KOLEJ - forum kolejowe

Administracja - Ryszard Kuć szefem Przewozów Regionalnych

Victoria - 05-06-2013, 16:52
Temat postu: Ryszard Kuć szefem Przewozów Regionalnych
Jak nieoficjalnie dowiedział się „Kurier Kolejowy”, rada nadzorcza Przewozów Regionalnych wybrała na prezesa spółki Ryszarda Kucia, dyrektora Warmińsko Mazurskiego Zakładu PR.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że dziś na prezesa PR został wybrany Ryszard Kuć, dotychczas dyrektor Zakładu PR w Olsztynie.

Proces wyboru prezesa PR ciągnął się od 10 kwietnia, kiedy rada nadzorcza odwołała z tego stanowiska Małgorzatę Kuczewską-Łaskę. Później dowiedzieliśmy się, że 2 maja stanowisko szefa PR obejmie Robert Nowakowski, jednak kandydat wycofał swoją kandydaturę.

Do czasu wyboru prezesa, pełniącym obowiązki na tym stanowisku jest Paweł Stefański, członek zarządu PR.

źródło: Kurier Kolejowy

---

Z nieoficjalnych informacji wynika, że nie jest to jedyna decyzja personalna rady nadzorczej PR podjęta podczas dzisiejszego posiedzenia. Stanowisko członka zarządu PR, dyrektora ds. pracowniczych straciła namaszczona przez PSL Danuta Bodzek.
pp - 06-06-2013, 09:37
Temat postu:
Pochlebnych komentarzy na forum Rynku Kolejowego nie widać.
Rodriges - 06-06-2013, 11:53
Temat postu:
A czym zajmował się Kuć przed objęciem stanowiska dyrektora WMZPR Olsztyn? Dlaczego dziennikarze ani słowa o tym nie napisali? A może lepiej przemilczeć jego niekompetencje z przeszłości...
fury - 06-06-2013, 13:30
Temat postu:
Ryszard Kuć, rocznik 1967, dyrektorem zakładu PR w Olsztynie został w lutym 2011. Jeszcze w roku 2010 był głównym specjalistą w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, wcześniej był dyżurnym ruchu i przede wszystkim działaczem Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP. Funkcje związkowe: działacz (może przewodniczący) Międzyzakładowej Komisji Rejonowej w Olsztynie, z ramienia której został 13 maja 2004 roku wiceprzewodniczącym Prezydium Zarządu Sektora Infrastruktury, członek Krajowej Komisji Rewizyjnej (wpisany do KRS od 30.08.2006 do 28.02.2007). Tyle mi internet podpowiada.
Rodriges - 06-06-2013, 14:05
Temat postu:
Bardzo wielu ludzi ma dużo lepsze kwalifikacje i nie zostaje dyrektorem. Prawdopodobnie ojcowska rekomendacja POmogła.
Lady Makbet - 06-06-2013, 14:27
Temat postu:
Rodriges, myślę, że to nie koneksje partyjne zaważyły o takim wyborze, ale po prostu zwykła związkowa sprzedajność. Gdy trzeba coś rozwalić na kolei (w nomenklaturze: zreformować) to do zarządu reformowanej spółki bierze się związkowca. Ten za garść judaszowych srebrników zaprzeda się związkowym ideałom, sprzeda szeregowych związkowców, zrobi wszystko czego mocodawcy oczekują. Przykłady można mnożyć, a ostatni przykład z PR jaki sobie przypominam to były (chyba przedostatni) dyrektor PR Katowice, który był etatowym związkowcem "S" w PKP PLK, konkretnie w IZ Gliwice. Czym skończyły się rządy związkowców w ŚZPR wszyscy wiemy i tak właśnie skończą Przewozy Regionalne.
Arek - 06-06-2013, 15:33
Temat postu:
W zarządzie PR pozostają trzy osoby

Rada nadzorcza Przewozów Regionalnych powołała wczoraj na prezesa spółki Ryszarda Kucia, dotychczasowego dyrektora Zakładu w Olsztynie. Jednocześnie rada odwołała ze stanowiska Danutę Bodzek, członka zarządu i dyrektora ds. pracowniczych.

Wcześniej odwołana została Halina Sekita, dyrektor pionu handlowego.

Aktualnie w zarządzie PR pełnią obowiązki: świeżo powołany prezes Ryszard Kuć, Paweł Stefański – dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych i Elżbieta Grudzień, dyrektor finansowy.

Źródło: Kurier Kolejowy
fury - 06-06-2013, 15:33
Temat postu:
Może i Rodriges ma rację? Póki co nie znalazłem na to dowodu. Spółka Przewozy Regionalne ma 16 właścicieli - samorządy regionalne. W 13 województwach marszałkami są lokalni baronowie PO, w dwóch z PSL, w jednym od niedawna z PiS. Jest to taki sam łup wyborczy jak spółki Skarbu Państwa. Inna sprawa, że długo szukano kandydata. Teraz rozumiem, dlaczego Halina Sekita w przeddzień powołania nowego prezesa ze stanowiska dyrektora handlowego została odwołana. Przypuszczam, że wcześniej złożyła rezygnację.
Rodriges - 06-06-2013, 15:53
Temat postu:
Lady Makbet Nie dostrzegam związku w tej sprawie ze związkiem zawodowym. Przecież w PR jest niewiele osób, które należą do w/w związku zawodowego. Do niego należą głównie pracownicy PLK.
Chociaż ostatnio jakby PLK miała władzę nad PR, przykład w poniższym linku
PKP PLK finansuje restrukturyzację PR
fury - 06-06-2013, 16:16
Temat postu:
Która godzina?

Po zegarku wiem, że to ta sama drużyna.
RebelliouS - 06-06-2013, 20:20
Temat postu:
Lady Makbet napisał/a:
myślę, że to nie koneksje partyjne zaważyły o takim wyborze, ale po prostu zwykła związkowa sprzedajność. Gdy trzeba coś rozwalić na kolei (w nomenklaturze: zreformować) to do zarządu reformowanej spółki bierze się związkowca. Ten za garść judaszowych srebrników zaprzeda się związkowym ideałom, sprzeda szeregowych związkowców, zrobi wszystko czego mocodawcy oczekują.

Masz w 100 % rację.Takie jest jak piszesz związkowe dno...A ostatni akt tragedii, własnie sie rozgrywa.Mozna spukulować,że to juz ostatni prezes PR.sp.zoo

Rodriges napisał/a:
Lady Makbet Nie dostrzegam związku w tej sprawie ze związkiem zawodowym. Przecież w PR jest niewiele osób, które należą do w/w związku zawodowego. Do niego należą głównie pracownicy PLK.
Chociaż ostatnio jakby PLK miała władzę nad PR.

Biorąc pod uwage ich (związkowców)zaangażowanie w obrone interesów zatrudnionych pracowników, to Ci związkowcy, są jak niegdysiejsi komuniści,porównywani do rzodkiewki-z zewnątrz czerwoni,wewnątrz biali.Takich mamy związkowców i zanagażowanie PLK- i czy też pochodzenia zródła finansowania z PLK ,nie ma tu nic wspólnego .Chodzi tylko o wywiązanie się z funkcji na którą wyraziło sie zgodę, by ja pełnić, a nie sposób na zycie-sprzedając swoich członków ZZ
Lady Makbet - 06-06-2013, 20:33
Temat postu:
RebelliouS, tym bardziej, że związkowym betonom włos z głowy nie spadnie. Nawet gdy PR padną to beton związkowy dostanie ciepłe posadki w innych spółkach. Najlepszy przykład to Koleje Śląskie. Związkowcy, którzy doprowadzili do upadku ŚZPR, bez problemu ewakuowali się do KŚ. Na lodzie zostali tylko szeregowi kolejarze, którzy nie mieli żadnych pleców.

Tak samo będzie na Dolnym Śląsku po likwidacji DZPR. Posadki w KD dostanie tylko związkowo-naczelnikowski beton z PR po starej znajomości z Gienką i inne barachło, które na wazelinę nigdy nie żałowało. Reszta na zieloną trawkę.
fury - 06-06-2013, 20:52
Temat postu:
W szczęściu wszystkiego są wszystkich cele... (Adam Mickiewicz: "Oda do młodości")

http://m.wm.pl/2013/06/z0/obrazek363593-152585.jpg
Victoria - 02-07-2013, 17:23
Temat postu:
Kim jest nowy prezes Przewozów Regionalnych?

Ryszard Kuć został wybrany przez radę nadzorczą nowym prezesem Przewozów Regionalnych na początku czerwca br., na które awansował ze stanowiska dyrektora Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Olsztynie. Kim jest nowy prezes?

Czytaj dalej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14768/Kim-jest-nowy-prezes-Przewozow-Regionalnych.html

---

Komentarz pod artykułem:

Pominęliście działalność związkową w Związku Zawodowym Dyżurnych Ruchu. Był przewodniczącym Międzyzakładowej Komisji Rejonowej w Olsztynie, z ramienia której został 13 maja 2004 roku wiceprzewodniczącym Prezydium Zarządu Sektora Infrastruktury. Potem był członkiem Krajowej Komisji Rewizyjnej, nawet go do KRS wpisali, od 30.08.2006 do 28.02.2007.
Modliszka - 03-07-2013, 03:43
Temat postu:
"Kurier Kolejowy" czyli de facto PKP PLK, bo do tej spółki należy KOW, bardzo pochlebnie opisał nowego prezesa PR, notabene byłego pracownika PKP PLK. Jednocześnie przemilczał aktywność związkową prezesa Kucia. To podejrzane...

W związku z tym zastanawiam się nad słowami Arka, który w wątku o Pendolino napisał:

"Myślę, że na początku ceny będą w miarę przystępne, aby zachęcić ludzi do podróżowania tymi składami. W międzyczasie zlikwidują tańsze TLK jeżdżące na tych trasach i wyeliminują IR/RE, bądź przez sterowaną upadłość/podział PR, bądź szantażem ze strony PKP PLK, bądź przez działania "kreta" w zarządzie PR. Potem monopolista podniesie ceny do poziomu dużo wyższego od obecnej taryfy EIC."

Czy prezes Kuć okaże się "kretem" PKP w PR? Czas pokaże. W każdym bądź razie wszystko wskazuje na to, że Kuć ma być ostatnim prezesem PR.
fury - 03-07-2013, 07:53
Temat postu:
Nie kret, a nadzorca majątku PLK. Tabor i wybrane nieruchomości PR są już w PLK zastawione za długi.
Modliszka - 03-07-2013, 18:14
Temat postu:
fury, racja, że też sama na to nie wpadłam. Tak czy siak - kret. Bo albo prezes PR pilnuje interesu PR, albo interesu PKP PLK.
fury - 03-07-2013, 21:12
Temat postu:
Bankowcy to twardziele

"Zobowiązaliśmy się, że nie będziemy dochodzić odsetek, które zostały naliczone do dnia zawarcia umowy, pod koniec stycznia br. Nie będziemy ich dochodzić tak długo, jak Przewozy Regionalne będą realizować ugodę, czyli tak długo, jak kolejne raty będą wpływały na nasze konto. Jeśli nie będą wpływały, to ugoda upadnie" - wyjaśnił Depczyński. Łączna kwota odsetek to 135 mln zł, więc licząc wraz ze 384 mln zł należności głównej, zadłużenie przewoźnika u zarządcy infrastruktury przekraczało 0,5 mld zł.

"Od daty podpisania ugody naliczamy nowe odsetki, na warunkach rynkowych" - poinformował Depczyński. Wyjaśnił, że nowe odsetki są naliczane na podstawie stawki WIBOR, wlicza się w nie też marżę.

Członek zarządu PKP PLK ds. finansowych poinformował, że zabezpieczeniem wierzytelności jest na mocy ugody kombinacja zastawów na należącym do Przewozów Regionalnych taborze i hipoteki na ich nieruchomościach, m.in. na siedzibie spółki w Warszawie. Jak zapewnił Depczyński, każda uwzględniona w ugodzie rata ma oddzielne zabezpieczenie i w miarę wpływania kolejnych rat te zastawy będą zdejmowane, natomiast w wypadku opóźnienia zapłaty PKP PLK uruchomi procedury przejmowania zabezpieczenia.

Depczyński zapewnił jednocześnie, że celem PKP PLK nie jest przejęcie majątku Przewozów Regionalnych, tylko odzyskanie należności. "W naszym interesie nie jest upadek naszego głównego klienta, ale raczej ustabilizowanie jego działania" -zaznaczył.

Poinformował, że PKP PLK otrzymała już pierwszą ratę należności, wynoszącą 53,7 mln zł. Kolejne miesięczne raty Przewozy Regionalne mają płacić od maja.

W ugodzie zawarto także warunek, że Przewozy Regionalne będą także regulować swoje bieżące zobowiązania wobec PKP PLK. Jak poinformował Depczyński, wynoszą one ok. 40 mln zł miesięcznie.

"Zawarcie ugody uzdrowi nasze dotychczasowe relacje oraz pozwoli na otwarcie nowego rozdziału naszej współpracy. PKP PLK uzyska szybkie, konkretne wpływy pieniężne oraz zabezpieczenia majątkowe spłaty całości wartości ugody. Uregulowanie tej zaszłości ułatwi jednemu z naszych największych klientów bieżące zarządzanie spółką, planowanie działalności i skoncentrowanie się na poprawie oferty dla pasażera" - powiedział Depczyński.

Zaznaczył, że ugoda z Przewozami Regionalnymi jest jednym z kilku tego typu porozumień zawartych w ostatnich miesiącach. Wyjaśnił, że takie porozumienie PKP PLK zawarła też z PKP Intercity. Nie podał kwoty należności tego przewoźnika, wyjaśnił jedynie, że kilkadziesiąt milionów złotych długu rozłożono na raty i zredukowano wysokość odsetek.

http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i-finanse/jest-ugoda-w-sprawie-384-mln-dlugu-pr,45730.html

Jest tego ok. 94 mln miesięcznie.
socjalista - 17-09-2013, 11:31
Temat postu:
Ryszard Kuć: Podziału Przewozów Regionalnych na razie nie będzie.
http://www.newseria.pl/news/podzialu_przewozow,p1509678116

Andrzej Massel: Przewozy Regionalne do podziału na 5-6 spółek
http://www.newseria.pl/news/przewozy_regionalne_do,p1003589686
Victoria - 18-09-2013, 15:11
Temat postu:
Modliszka napisał/a:
Czy prezes Kuć okaże się "kretem" PKP w PR? Czas pokaże. W każdym bądź razie wszystko wskazuje na to, że Kuć ma być ostatnim prezesem PR.

fury napisał/a:
Nie kret, a nadzorca majątku PLK. Tabor i wybrane nieruchomości PR są już w PLK zastawione za długi.

Jakbyście mieli rację:

http://www.rynek-kolejowy.pl/47980/przewozy_regionalne_znow_nie_placa_pkp_plk_straca_tabor_i_nieruchomosci.htm

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group