INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - [PKP Cargo] Związki grożą strajkiem

Victoria - 11-06-2013, 16:32
Temat postu: [PKP Cargo] Związki grożą strajkiem
Przybiera na sile spór między pracownikami a zarządem PKP Cargo. Związki zawodowe ostrzegają, że jeśli do 14 czerwca, zgodnie z procedurą, pracodawca nie zaproponuje im podwyżek, ogłoszą strajk zbiorowy.

Jak poinformował „Kurier Kolejowy” Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych, wczoraj w związku z brakiem porozumienia ze strony PKP Cargo zakończył się dialog społeczny. Związkowcy wystosowali do zarządu spółki pismo z żądaniami, na których spełnienie, jak podkreśla Leszek Miętek, zgodnie z przepisami dot. strajków zbiorowych, przewoźnik ma czas do 14 czerwca.

Szef ZZM poinformował również, że z negocjacji ze związkami wycofał się prezes PKP Cargo Łukasz Boroń. W związku z tym dalsze rozmowy z pracownikami będzie prowadził członek zarządu ds. finansowych Adam Purwin. PKP Cargo odmówiło jakiegokolwiek komentarza do czasu zakończenia negocjacji z pracownikami.

Wczoraj związkowcy wystosowali apel do wszystkich pracowników PKP Cargo o niezgadzanie się 1 lipca na zmianę rozkładu czasu pracy.

Przypomnijmy: związkowcy domagają się podwyżek w wysokości 450 zł, wypłaty nagród z zysku za 2012 r. i podpisania Paktu Gwarancji Pracowniczych przed zakończeniem procesu prywatyzacyjnego spółki.

źródło: Kurier Kolejowy
Arek - 14-06-2013, 18:24
Temat postu:
Będzie referendum strajkowe w PKP Cargo

Zarząd PKP Cargo miał do 14 czerwca czas na spełnienie żądań strony społecznej, opisanych w wystosowanym liście. - Do porozumienia dziś nie doszło – informuje Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14470/Bedzie-referendum-strajkowe-w-PKP-Cargo.html
Arek - 17-06-2013, 15:02
Temat postu:
Spór zbiorowy i referendum strajkowe w PKP Cargo

Nie powiodły się pertraktacje zarządu PKP Cargo z pracownikami w sprawie podwyżek i podpisania paktu gwarancji pracowniczych przed prywatyzacją. Oznacza to spór zbiorowy z pracownikami i realną groźbę strajku.

Referendum, podczas którego pracownicy PKP Cargo opowiedzą się za lub przeciw akcji protestacyjnej odbędzie się od 24 czerwca do 12 lipca. Pracownicy będą odpowiadać, czy są za strajkiem, jeśli pracodawca będzie kontynuował prywatyzacje bez podpisania paktu gwarancji pracowniczych, nie podniesie pensji o średnio 450 złotych, i nie wypłaci premii za z zysku za I kwartał i 2012 rok.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/45930/Spor_zbiorowy_i_referendum_strajkowe_w_PKP_Cargo.htm
Pirat - 18-06-2013, 02:29
Temat postu:
Związkowcy z PKP Cargo domagają się podwyżek o 450 zł

Związki zawodowe z PKP Cargo domagają się podpisania paktu gwarancji pracowniczych i podwyżek średnio o 450 zł. Rafał Zarzecki z biura prasowego Związku Zawodowego Maszynistów poinformował, że związkowcy chcą przeprowadzić referendum w tej sprawie.

Referendum ma dotyczyć paktu gwarancji pracowniczych w związku z prywatyzacją spółki, a także wypłaty premii i podwyżek dla pracowników firmy. Związkowcy zapowiedzieli, że referendum zostanie przeprowadzone w dniach 24 czerwca-12 lipca.

Pracownicy będą odpowiadać na pytania, czy są za podjęciem akcji strajkowej w przypadku, gdy zarząd PKP Cargo nie spełni żądań związków zawodowych. Pierwsze pytanie ma dotyczyć tego, czy bez podpisania paktu gwarancji pracowniczych dla pracowników PKP Cargo i spółek zależnych możliwa jest kontynuacja procesu prywatyzacyjnego.

Więcej TUTAJ
Pirat - 24-06-2013, 13:17
Temat postu:
Będą dalsze negocjacje PKP Cargo ze związkami zawodowymi?

Nie powiodły się pertraktacje zarządu PKP Cargo z pracownikami w sprawie podwyżek i podpisania paktu gwarancji pracowniczych przed prywatyzacją. Oznacza to spór zbiorowy z pracownikami i realną groźbę strajku. Jednak, jak zapewnia zarząd PKP Cargo, spółka deklaruje wolę porozumienia z partnerami społecznymi i chce prowadzić negocjacje na temat paktu gwarancji pracowniczych.

Więcej TUTAJ
Beatrycze - 04-07-2013, 15:22
Temat postu:
Propozycja zarządu PKP Cargo dla pracowników

Zarząd PKP Cargo przedstawił dziś pakiet korzyści dla pracowników PKP Cargo. Mimo odrzucenia jej przez związki zawodowe PKP Cargo deklaruje wolę prowadzenia dalszych rozmów w tej sprawie.

Dziś zarząd PKP Cargo zaproponował pracownikom reprezentowanym przez związki związkowe warunki Paktu Gwarancji Pracowniczych, w tym m.in. 3 - letnią gwarancję zatrudnienia w PKP Cargo, wypłatę łącznie ok. 120 mln zł w formie premii prywatyzacyjnej do podziału pomiędzy pracowników oraz ok. 250 mln zł wpływów z prywatyzacji, które zostaną przeznaczone na Fundusz Własności Pracowniczej.

Czytaj dalej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14804/Propozycja-zarzadu-PKP-Cargo-dla-pracownikow.html
tores - 05-07-2013, 20:32
Temat postu:
Zarząd zaproponował 120 milionów zł do podziału, według moich wyliczeń kwota którą otrzyma pracownik to niecałe 10% miesięcznych poborów prezesa PKP SA.
Moim zdaniem to śmieszna kwota.
tygryś - 05-07-2013, 20:44
Temat postu:
Zwykły pracownik może sobie pomarzyć o 10%, tak samo jak z 3 letnią gwarancją zatrudnienia. Gwarancja 3 letnia tylko szkoda, że nie dla wszystkich....
Pirat - 08-07-2013, 23:54
Temat postu:
PKP SA zaniepokojone wizją strajku w PKP Cargo

Związki zawodowe PKP Cargo zapowiedziały zerwanie rozmów w sprawie propozycji pakietu korzyści dla pracowników spółki oraz zapowiedziały organizację strajku. Tymczasem, według PKP S.A. związki powinny wspierać zarząd w budowaniu silnej, konkurencyjnej pozycji firmy na rynku.

Więcej TUTAJ
Pirat - 08-07-2013, 23:58
Temat postu:
Miętek: PKP SA prowokuje strajk w PKP Cargo

Według przewodniczącego Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych Leszka Miętka, zarządy PKP SA i PKP Cargo z niezrozumiałych powodów prowokują pracowników PKP Cargo do strajku. Zapewnił on jednocześnie, że strona społeczna nie chce blokować prywatyzacji przewoźnika przez giełdę, ale nie godzi się z przeznaczeniem pieniędzy ze sprzedaży udziałów wyłącznie na spłatę długów PKP SA.

Więcej TUTAJ
Victoria - 11-07-2013, 17:08
Temat postu:
Drogi strajk w PKP Cargo

Nawet 20 mln złotych dziennie może kosztować ewentualny strajk związkowców w PKP Cargo. Nie jest jeszcze przesądzone, czy dojdzie do strajku, ponieważ w dalszym ciągu trwa referendum strajkowe w spółce.

Zarząd PKP Cargo i działające w spółce związki zawodowe nie zgadzają się co do tego, jakie gwarancje zatrudnienia ma otrzymać załoga w związku z planowaną prywatyzacją PKP Cargo. Związkowcy wysuwają też postulaty płacowe - domagają się podwyżek i premii z zysku za zeszły rok. Władze przewoźnika i jego spółki matki, czyli PKP SA podsumowują, że podwyżka wynagrodzenia o 450 zł dla każdego pracownika kosztowałaby ok. 250 mln zł rocznie, czyli mniej więcej tyle, ile spółka zarobiła w zeszłym roku.

Więcej:
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/gospodarka/drogi-strajk-w-pkp-cargo,7971913812
alf1923 - 11-07-2013, 20:33
Temat postu:
Zarabiamy na Cargo a je sprzedajemy, co za syfiasty kraj o dupę potłuc tę mentalność i władzę, niech ktoś zaprzestanie wyprzedawania majątku. Ludzie kochani. A niech strajkują przede wszystkim przeciw prywatyzacji, bo utrzymanie takiej firmy to nie socjalizm ale interes narodowy. Jaki ten naród by nie był.I jakie to państwo zakłamane by nie było
Płacz nad rozlanym mlekiem.
Pirat - 18-07-2013, 15:44
Temat postu:
Odpowiedź PKP Cargo na wyniki referendum strajkowego

PKP Cargo podtrzymuje chęć prowadzenia rozmów na temat korzyści, które pracownicy Spółki mogą uzyskać w związku z planowanym debiutem giełdowym.

Wśród proponowanych korzyści dla załogi są 120 mln zł premii prywatyzacyjnej do podziału między pracowników oraz trzyletnia gwarancja zatrudnienia Oprócz tego obecni i byli kolejarze mogą liczyć na odpis na Fundusz Własności Pracowniczej w postaci 15 proc. wpływów ze sprzedaży akcji.

Więcej TUTAJ
Victoria - 18-07-2013, 16:05
Temat postu:
tygryś napisał/a:
Zwykły pracownik może sobie pomarzyć o 10%, tak samo jak z 3 letnią gwarancją zatrudnienia. Gwarancja 3 letnia tylko szkoda, że nie dla wszystkich....

Jeśli chodzi o gwarancję zatrudnienia w prywatyzowanej spółce PKP Cargo to pracodawca chce wyłączyć z gwarancji zatrudnienia kadrę kierowniczą w centrali PKP Cargo i w zakładach spółki, od stanowiska naczelnika sekcji/działu włącznie. Ponadto gwarancja zatrudnienia nie obejmowałaby także pracowników wynagradzanych w oparciu o indywidualny współczynnik zatrudnienia i pracowników zatrudnionych na stanowiskach nierobotniczych. Czyli chodzi o tzw. biurwę.

Związki zawodowe natomiast chcą gwarancji zatrudnienia dla wszystkich, czyli także dla przerośniętej administracji, w tym kadry kierowniczej. I o to toczy się bój.

Związkowcy nie działają w interesie szeregowych pracowników (ich obejmie 3-letnia gwarancja zatrudnienia), ale w interesie biurwy i w interesie swoim (wielu związkowych pociotów pracuje w administracji). To nic nowego, bo interes biurwy i kadry kierowniczej nie od dziś jest priorytetem betonu związkowego! Proszę sobie przypomnieć wcześniejsze redukcje zatrudnienia na kolei. Pracę tracili pracownicy liniowi, a biurwa była nietykalna, za cichą zgodą związkowych bossów, którzy żyją w nieoficjalnej symbiozie z kadrą kierowniczą.
Victoria - 23-07-2013, 19:27
Temat postu:
Pracownicy PKP Cargo gotowi do strajku

Ponad 95 proc. załogi PKP Cargo opowiedziało się w referendum za podjęciem strajku, jeśli rozmowy związków z zarządem spółki zakończą się fiaskiem. Referendum jest ważne, ponieważ wzięło w nim udział 64,99 proc. zatrudnionych w PKP Cargo.

Więcej:
http://tvp.info/informacje/biznes/pracownicy-pkp-cargo-gotowi-do-strajku/11791380
Księgarz - 23-07-2013, 23:55
Temat postu:
Dwa zdania odnośnie wcześniejszych postów:

1. Oczywiście "biurwa kolejowa" to wyłącznie "pociotki związkowców". Ktoś nie zauważył, że w propozycji oprotestowanej przez ZZ z gwarancji zatrudnienia wyłączeni zostali wszyscy wieloletni "kolejarze" z pensją porównywalną do pensji "pracowników liniowych". Tym kolejarzom gwarancja dalszej pracy (może i biurowej) się już nie należy.

2. Propozycja zasilenia Funduszu Własności Pracowniczej kwotą wynikającą z prywatyzacji nie jest niczym szczególnym i odkrywczym. W założeniach Funduszu zapisano, że na jego wartość mają wpływ pieniądze ze sprzedaży kolejnych spółek kolejowych wpłacane w wysokości 15 % wartości sprzedaży spółki. Znowu ktoś przeoczył fakt, że od momentu powstania funduszu wielu "kolejarzy" sprzedało swoje jednostki funduszu niejednokrotnie łatając swój budżet domowy. Nie masz jednostek, nic z tego funduszu nie otrzymasz. Jeżeli w sytuacji takiej znalazł się pracownik PKP CARGO, to mówienie mu teraz, że na fundusz wpłynie taka to a taka kwota, to jak powiedzieć, że jest głupi a jego premia prywatyzacyjna zostanie wypłacona wielu przypadkowym osobom (szczęśliwym posiadaczom jednostek) tylko nie jemu. Osobiście czułbym się w tej sytuacji podwójnie oszukany.

Można na związkowców na tym forum narzekać, ale patrzenie na prywatyzację PKP CARGO jedynie poprzez pryzmat działalności niektórych "wybitnych jednostek" może zaślepić i coś ważnego (nie tylko dla biurwy kolejowej) można przeoczyć.

Przy okazji pozdrawiam "kolejarzy", pracowników Centrali PKP CARGO, w oczach niektórych forumowiczy widzianych jako wyzyskiwaczy "pracowników liniowych", dla których nie należą się ani premie prywatyzacyjne ani gwarancje dalszej a zwłaszcza spokojnej pracy, którą przez wiele lat wykonywało się z prawdziwą rzetelnością i poświęceniem.
Ralny - 24-07-2013, 00:06
Temat postu:
Księgarz, nie dziw się. W powszechnej opinii popartej faktami, kolejowa administracja jest przerośnięta a tym samym droga w utrzymaniu. Spora część tej administracji to ludzie zbędni, znajomi królika. Większość się opieprza, uczciwie pracuje może 1/3. To co w prywatnej firmie robi jedna osoba, w spółce PKP robi 10 osób. Dlaczego ci ludzie mają mieć gwarancję zatrudnienia, pasożytując na prywaciarzu?
Księgarz - 24-07-2013, 00:18
Temat postu:
"Powszechna opinia" wydaje mi się trochę za ogólnikowa. Znam realia kolejowej administracji, ale oburza mnie używanie słowa "biurwa" na wszystkich pracowników bez opamiętania. Nie liczą się warunki pracy np. 10 osób w jednym pokoju gdzie 5 z nich równocześnie załatwia sprawy telefonicznie. Nie liczy się to, że ktoś musi "pracownikom liniowym" wyliczyć pensję, o podpisaniu zgody na wykonanie przelewu na odpowiednie konto nie wspominając. Nie liczy się fakt, że spółki kolejowe pracują na podstawie licencji, koncesji czy certyfikatów, które w urzędach trzeba załatwić aby "pracownik liniowy" miał miejsce pracy, którą wykonuje.
Dla "powszechnej opinii" to tylko "biurwa". I z tym się nie godzę, zwłaszcza na tym forum, które podobno wszystkich "kolejarzy" traktuje równo.

Sorki za uniesienie... idę spać bo jutro walczę w kontrolą UTK, aby moja spółka mogła swobodnie nadal funkcjonować, a "pracownicy liniowi" zachowali swoje stanowiska.
Victoria - 01-08-2013, 16:17
Temat postu:
Referendum w PKP Cargo dało związkowcom przyzwolenie na organizację strajku. Wczoraj prezes spółki Łukasz Boroń zapowiedział "zwiększenie pakietu korzyści". Jednak według związkowców, nie zaproponował nic konkretnego.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/46964/zwiazkowcy_zarzad_pkp_cargo_nie_zaproponowal_nic_nowego.htm
Victoria - 05-08-2013, 14:30
Temat postu:
Kiedy związki zawodowe są najbardziej aktywne? Przed prywatyzacją

W czwartek w ramach mediacji po raz drugi związkowcy PKP Cargo spotkają się z zarządem spółki. Pierwsi walczą o gwarancje zatrudnienia i podwyżki, grożąc strajkiem, który zablokowałby wejście spółki na GPW planowane na IV kw. Drudzy boją się o wpływy ze sprzedaży papierów PKP Cargo (od 1,5 do 2 mld zł), które mają posłużyć do spłaty połowy zadłużenia grupy PKP.

– Strajk nie jest wykluczony – twierdzi Leszek Miętek, przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych. – Spółka Cargo jest zrestrukturyzowana: w ciągu ostatnich lat odeszło z niej 14 tys. osób, nie ma tu przerostów zatrudnienia. Dlatego pakt gwarancji pracowniczych w obecnej formie jest kompromisem. Nie cofniemy się w jego obronie ani o krok – grozi.

Więcej:
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/723348,kiedy-zwiazki-zawodowe-sa-najbardziej-aktywne-przed-prywatyzacja.html
Victoria - 13-08-2013, 15:54
Temat postu:
Nowa propozycja PKP Cargo dla pracowników spółki

165 mln zł premii prywatyzacyjnej oraz 4-letnia gwarancja zatrudnienia dla pracowników Grupy PKP Cargo Logistics – to główne propozycje nowego Paktu Gwarancji Pracowniczych zaproponowanego przez zarząd PKP Cargo.

Zgodnie z postulatami strony społecznej, związki zawodowe będą miały prawo do desygnowania jednego członka zarządu PKP Cargo i trzech członków Rady Nadzorczej. Wydłużono także okres obowiązywania Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy (ZUZP). Propozycje takie złożył zarząd PKP Cargo w ramach toczących się mediacji.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47208/nowa_propozycja_pkp_cargo_dla_pracownikow_spolki.html
Arek - 22-08-2013, 11:35
Temat postu:
Koniec sporu zbiorowego w PKP Cargo?

O godzinie 11 rozpoczynają się kolejne negocjacje zarządu PKP Cargo ze stroną społeczną w sprawie rozszerzenia Paktu Gwarancji Pracowniczych oraz podwyżek płac i premii. Według FZZP PKP, dziś może dojść do podpisania porozumienia, które zakończy trwający spór zbiorowy.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15555/Koniec-sporu-zbiorowego-w-PKP-Cargo.html


leo1407 - 23-08-2013, 21:26
Temat postu:
PAZERNOŚĆ ????? Człowieku - o czym ty mówisz ??? Czy gwarancje zatrudnienia dla WSZYSTKICH pracowników Grupy + premia prywatyzacyjna to pazerność ???? A jak było z JSW czy KGHM ? Potrafili wywalczyć ? A Ty mówisz o elastyczności ?
Mocny - 23-08-2013, 22:27
Temat postu:
Miętek opamiętaj się. Tu chodzi o kolejarzy . Sprzedaliście wszystko a teraz chcecie robić szum medialny jak to ZZ bronią spraw pracowniczych zasiadając w RN spółek .??? zwykła żenada.
sheva17 - 24-08-2013, 15:29
Temat postu:
PKP Cargo należy zlikwidować i na jej bazie utworzyć nową spółkę bez bandy związkowców. Ci ludzie zagrażają dalszemu funkcjonowaniu spółki.
ofelia - 24-08-2013, 19:43
Temat postu:
O sheva17 powrócił! Znów lekka robótka, małe zleconko na obrzucanie błotem ZZ?
Victoria - 26-08-2013, 15:55
Temat postu:
Treść porozumienia:

http://www.fzzk.pl/pdf/porozumienie22082013PKPCARGO.pdf
Victoria - 02-09-2013, 19:04
Temat postu:
Porozumienie PKP Cargo ze związkami podpisane

2 września podpisano porozumienie między zarządem PKP Cargo a związkami zawodowymi w ramach toczącego się od czerwca sporu zbiorowego.

Obie strony uzgodniły Pakt Gwarancji Pracowniczych, zakładający m.in. 4-letnie i 10-letnie gwarancje zatrudnienia oraz wypłatę premii prywatyzacyjnej w formie akcji pracowniczych w przypadku, jeżeli dojdzie do debiutu giełdowego spółki.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15722/Porozumienie-PKP-Cargo-ze-zwiazkami-podpisane.html
Valdek90 - 27-09-2013, 23:36
Temat postu:
Ciekawe artykuły o związkach zawodowych, strajkach i jak najbardziej na czasie bo aktualizowane przez prawników są na stronie rady pracowników. Swoją drogą ciekawe kiedy kolejarze będą wreszcie zadowoleni. Ciekawe kiedy cała ta sytuacja się zmieni.
Pirat - 28-09-2013, 22:37
Temat postu:
Valdek90, zapodaj linka do tej strony.
Pirat - 03-11-2014, 19:28
Temat postu:
Spór zbiorowy w PKP Cargo. Związkowcy chcą więcej pieniędzy.

PKP Cargo złożyło dziś w Państwowej Inspekcji Pracy zawiadomienie o powstaniu sporu zbiorowego z organizacjami związkowymi. Jak informuje spółka w komunikacie, "spór dotyczy głównie żądań płacowych". "Pozostałe postulaty organizacji związkowych dotyczące m.in. ustanowienia przedstawicieli pracowników w radach nadzorczych spółek zależnych w Grupie PKP CARGO, zgodnie z prawem nie mogą być przedmiotem sporu zbiorowego" - pisze spółka.

Czytaj więcej na tvn24bis.pl
brum - 04-11-2014, 16:04
Temat postu:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21809/Spor-zbiorowy-w-PKP-Cargo.html
Z tego co ja wiem to "postulaty płacowe" to jedynie jednorazowa wypłata 1000 zł na pracownika z okazji Święta Kolejarza. Nie wiem dlaczego propagandowa tuba jaką niewątpliwie jest KK pisze "między innymi".
Ciągle słyszymy o dobrej lub bardzo dobrej koniunkturze Spółki no choćby to :http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21821/We-wrzesniu-masa-o-12-proc-w-dol-ale-PKP-Cargo-wciaz-liderem.html
ale 1000 zł to - według niektórych granica nie do przekroczenia Shocked
Eao09 - 04-11-2014, 16:36
Temat postu:
Niestety znowu pod przykrywką niby dobra wszystkich kolejarzy (1000 zł) zwiąchale chcą ugrać dla siebie miejsca w radach nadzorczych, co pewnie im się uda powinni zacząć walczyć o zaprzestanie wysyłania ludzi na nieświadczenia pracy (60 % pensji) bo pracownicy którzy są zastraszani i wykorzystywani w szczycie przewozowym jak tylko trend robi się spadkowy to są pozbawieni gwarancji stabilnej pensji i zaczyna się głowienie za co utrzymać rodzinę , ale biurwa i sitwa związkowa siedzi i pierdzi w stołki(nie mylić z szeregowymi członkami oni są potrzebni do uzyskania godzinna na siedzenie w biurze i głosów podczas wyborów). Więc olać te 1000 zł bo pewnie ugrają jak zwykle połowę ale należy walczyć o stabilną pracę i płacę przez 12 miesięcy. Sad
Beatrycze - 04-11-2014, 17:22
Temat postu:
PKP Cargo weszło w spór zbiorowy ze związkami zawodowymi działającymi w spółce - poinformowała spółka w komunikacie. Spór dotyczy kwestii płacowych, związki domagają się m.in. premii z okazji Święta Kolejarza w wysokości 1 tys. zł na pracownika.

Więcej:
http://nakolei.pl/kadry-i-ludzie/item/4943-spor-zbiorowy-w-pkp-cargo-poszlo-o-premie-na-swieto-kolejarza
Grad - 04-11-2014, 20:00
Temat postu:
A kłamca prezes PKP 23 września twierdził, żę: Relacje ze związkami zawodowymi prezes Karnowski ocenia jako "lepsze niż można by było oczekiwać".
brum - 06-11-2014, 18:58
Temat postu:
Mamy kolejne doniesienia na temat
http://logistyka.wnp.pl/w-pkp-cargo-spor-zbiorowy-i-wojna-psychologiczna,237931_1_0_0.html
Waldemar - 06-11-2014, 23:25
Temat postu:
brum napisał/a:
Z tego co ja wiem to "postulaty płacowe" to jedynie jednorazowa wypłata 1000 zł na pracownika z okazji Święta Kolejarza. Nie wiem dlaczego propagandowa tuba jaką niewątpliwie jest KK pisze "między innymi". Shocked

"Jedyne 1000 zl" i "nie wiem czemu dla niektorych to nie so przeskoczenia".
Jak bys chlopie umial liczyc to bys wiedzial ze 1000 netto to kolo 1500 kosztu dla pracodawcy/ osobe. Przy 25 tys pracownikow to jakies 37,5 mln zlotych wyciecia wyniku. Malo???
Tylko dlatego ze ktos lapy wyciagnal? Jakas masakra.
Jeszcze zeby to kogokolwiek zadowalalo. Ale za miesiac przyjda po kase na swieta.
Ale jesli pracownicy mysla ze zwiazkowcy przyszli po cokolwiek dla pracownikow to pusty smiech mnie ogarnia. Dostali polecenie od central zwiazkowych ze maja miec gotowosc strajkowa to chca sie wykazac i to robia. A tak naprawde to w dupie maja pracownikow.
brum - 07-11-2014, 16:19
Temat postu:
Chłopie ? Shocked
Mnie za to ogarnia pusty śmiech kiedy czytam takie bzdury. Przez ostatnie lata zabierano nam kolejne przywileje – zostały ulgi przejazdowe, które – gdyby nie ZZ – też by zabrali. Zresztą z nich też coraz mniej osób korzysta – ja np. tej ulgi nie wykupuję dla swojego chłopa bo zwyczajnie się nie opłaca. Gratyfikacja z okazji Święta Kolejarza to jedyna dodatkowa wypłata za cały rok pracy. Jeśli Twoja wypłata jest liczona według krotności ( ile ? 2x, 4 x czy więcej ? ) to możesz mieć w d….e te kilkaset złotych. Gdybyś zarabiał 1800 netto śpiewałbyś inaczej.
„Wyciecia wyniku” ????? Nic nie „wyciecia” – to są konkretne pieniądze dla konkretnych ludzi, którzy na ten wynik czasem ciężko pracują i chociaż raz w roku woleli by dostać na rękę trochę więcej niż 150 zł.
A kasę na Święta dostają ci, co należą - od swoich Związków.
Grad - 07-11-2014, 17:52
Temat postu:
ale Ty przecież nie zarabiasz 1800 a znacznie więcej.
Waldemar - 09-11-2014, 15:52
Temat postu:
Brum, za "chlopie" przepraszam - po nicku ciezko poznac.
Zapewniam cie ze sam chetnie bym przyjal pare zlotych wiecej, jak wszyscy. Ale dlacqzego akurat 1000? Czemu nie wiecej? Czemu nie 30 godzinny tydzien pracy? Czemu nie ograniczyc odgornie liczby uruchamianych pociagow zebysmy nie musieli sie przepracowywac?
W normalnym swiecie rzadzi tym wolny rynek. U nas zadamy bo chcemy i juz. Wiesz ilu ludzi chcialoby robote Twoja czy moja czy jakakolwiek? Dlaczego z ich pieniedzy (to spolka skarbu panstwa w czesci a w czesci Funduszy emerytalnych a wiec nasza wspolna) ma byc placone wybranej grupie? Bo ta grupa tak chce? 40 milionow gorszy wynik to patrzac na gielde jakies 250 milionow w plecy na wycenie gieldowej naszej spolki. Zapewniam cie ze kazdy, ja tez, chce zarabiac wiecej. Jak mi sie nie podoba to moge zmienic prace. Ty nie?
Ale wiem ze jak wspolnie wydoimy spolke to nie bedzie konkurencyjna na rynku. Wiesz ze u konkurencji Cargo koszty pracy sa duzo nizsze? I wszyscy bedziemy najpierw obciazajac spolke dodatkowymi kosztami dziwic sie ze konieczne beda kolejne redukcje. Niech sie ochrona skonczy...
Arek - 17-12-2014, 14:36
Temat postu:
Od dziś do 28 stycznia 2015 r. będzie trwało referendum strajkowe we wszystkich zakładach PKP Cargo. Wczoraj związki zawodowe powołały Krajowy Komitet Protestacyjno-Strajkowy.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22472/Trwa-referendum-strajkowe-w-PKP-Cargo.html
Victoria - 03-02-2015, 16:04
Temat postu:
Zakończyło się referendum strajkowe w PKP Cargo SA. Wzięło w nim udział 51,92% załogi, z której prawie wszyscy opowiedzieli się za strajkiem w przypadku, jeśli PKP Cargo SA nie spełni żądań związkowców.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/55631/referendum_strajkowe_w_pkp_cargo_wiekszosc_glosujacych_za_strajkiem.html
Arek - 12-02-2015, 15:04
Temat postu:
11 lutego wypracowano porozumienie kończące spór zbiorowy w PKP Cargo. Spotkanie było dwunastym, na którym dyskutowano o postulatach strony związkowej.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55767/spor_zbiorowy_w_pkp_cargo_zakonczony.html
Pirat - 11-07-2015, 14:29
Temat postu:
Pracownicy PKP Cargo walczą o podwyżki. Będzie strajk?

Wzrostu wynagrodzeń o 250 zł dla wszystkich zatrudnionych domagają się związki zawodowe reprezentujące załogę największego kolejowego przewoźnika transportowego. Zarząd spółki odmawia, mimo, że firma notuje wyższe zyski od zakładanych.

Czytaj więcej na strajk.eu
Victoria - 20-07-2015, 16:56
Temat postu:
W przyszły wtorek ma odbyć się pierwsze spotkanie mediacyjne przedstawicieli załogi i pracodawcy w ramach trwającego od 7 lipca sporu zbiorowego dotyczącego wysokości podwyżek wynagrodzeń w spółce PKP Cargo.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25146/PKP-Cargo-za-tydzien-mediacje-w-sporze-zbiorowym.html
Beatrycze - 23-07-2015, 12:04
Temat postu:
Protesty w PKP Cargo w Tarnowskich Górach.

Związki zawodowe działające w PKP Cargo Śląskiego Zakładu Spółki w Tarnowskich Górach wezwały zarząd spółki do zaprzestania zwalniania pracowników, podwyżki wynagrodzeń oraz zapewnienia odpowiednio przeszkolonych obsad mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu kolejowego.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25187/Protesty-w-PKP-Cargo-w-Tarnowskich-Gorach.html
sheva17 - 24-07-2015, 10:56
Temat postu:
Polityka PKP CARGO to jakieś kuriozum. O ile można zrozumieć cięcia w Krakowie, o tyle w Tarnowskich Górach to jakiś skandal. Zakład wykonuje prawie 1/4 pracy przewozowej spółki, wiemy jak ważny jest dostęp do klienta, a tu wymyśla się takie coś. Zarząd PKP CARGO powinien sobie dalsze zmiany odpuścić i tak są na stanowiskach do jesieni, a następcy od wprowadzonego modelu zmian szybko odejdą.
Victoria - 28-07-2015, 16:51
Temat postu:
Okupacja PKP Cargo

Zarząd PKP Cargo dostał podwyżkę, po 10 tys. zł więcej do pensji. Pracownicy walczą o swoje prawa, im proponuje się … 45zł. Związkowcy zerwali rozmowy, okupują warszawską siedzibę spółki.

„Trwa okupacja warszawskiej siedziby PKP CARGO. Walczymy o podwyżki dla pracowników. Kilka dni temu zarząd dostał po 10 tys. zł więcej. Pracownikom proponuje się 45 zł...” – pisze na Twitterze Federacja Kolejarzy.

Nie doszło do porozumienia. Rozmowy zerwano.

Więcej:
http://niezalezna.pl/69390-okupacja-pkp-cargo
Beatrycze - 28-07-2015, 21:20
Temat postu:
Okupacja w siedzibie PKP Cargo. Związkowcy chcą 250 zł podwyżki. „Zarząd przyznał sobie po 10 tysięcy”.

http://www.tvp.info/21011064/okupacja-w-siedzibie-pkp-cargo-zwiazkowcy-chca-250-zl-podwyzki-zarzad-przyznal-sobie-po-10-tysiecy
Grad - 28-07-2015, 22:29
Temat postu:
Te podwyżki płac dla siebie po 10 tys. zł to chamstwo i zalegalizowana kradzież, innych słów na określenie tego co czuje nie znajduje...
expresss - 30-07-2015, 18:58
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Polityka PKP CARGO to jakieś kuriozum. O ile można zrozumieć cięcia w Krakowie, o tyle w Tarnowskich Górach to jakiś skandal. Zakład wykonuje prawie 1/4 pracy przewozowej spółki, wiemy jak ważny jest dostęp do klienta, a tu wymyśla się takie coś. Zarząd PKP CARGO powinien sobie dalsze zmiany odpuścić i tak są na stanowiskach do jesieni, a następcy od wprowadzonego modelu zmian szybko odejdą.

Oczywiście, niech pozwalniają tych z Krakowa, Warszawy ale od nas wara. My na Śląsku całą robotę robimy za nierobów z całej Polski. Takie nastawienie przyjacielu pokazuje jak wielki sukces osiągnął zarząd w dzieleniu ludzi
Rodriges - 30-07-2015, 22:27
Temat postu:
A Mietek też przebywał na tej sali czy ugadywał się z dygnitarzami w Sowa&Przyjaciele ?
sheva17 - 03-08-2015, 12:35
Temat postu:
Cytat:
My na Śląsku całą robotę robimy za nierobów z całej Polski. Takie nastawienie przyjacielu pokazuje jak wielki sukces osiągnął zarząd w dzieleniu ludzi

Nie o to chodzi by kogokolwiek dzielić. Nikt normalny jednak nie zlikwliduje zakładu tam gdzie realizuje 1/4 pracy przewozowej, bo ważny jest dostęp do potencjalnych kontrachentów i sprawna organizacja. I jeżeli trzeba jakieś zakłady łączyć to tylko te, gdzie jest mniejsza praca przewozowa. Chociaż po ostatniej reformie nie bardzo widzę dalsze możliwości dalszego łączenia zakładów.
krokodyl - 05-08-2015, 11:51
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Polityka PKP CARGO to jakieś kuriozum. O ile można zrozumieć cięcia w Krakowie, o tyle w Tarnowskich Górach to jakiś skandal. Zakład wykonuje prawie 1/4 pracy przewozowej spółki, wiemy jak ważny jest dostęp do klienta, a tu wymyśla się takie coś. Zarząd PKP CARGO powinien sobie dalsze zmiany odpuścić i tak są na stanowiskach do jesieni, a następcy od wprowadzonego modelu zmian szybko odejdą.

To samo było w Kielcach,gdzie wycięto zakład który uruchamiał kilkanaście pociągów w dobie,przy dobowym zapotrzebowaniu pod załadunek 700-800 wagonów. Utrzymano natomiast zakład w Skarżysku Kam. gdzie uruchamiano tak ze dwa a w porywach trzy pociągi w dobie,gdzie zapotrzebowanie na wagony pod załadunek to liczba 50-60 sztuk...No ale jak się ma ludzi w radach nadzorczych i prominentnych politycznych kacyków,to jest jak jest.Mam poważne wątpliwości,czy ewentualna nowa ekipa będzie w stanie to ogarnąć i odkręcić.
Victoria - 05-08-2015, 16:48
Temat postu:
Stawka większa niż 40 zł. Będzie strajk w PKP Cargo?

Rozmowy zarządu PKP Cargo ze związkowcami w sprawie podwyżek dla pracowników rozminęły się o dużo więcej niż 40 złotych, co podawała część serwisów. Trwa referendum strajkowe.

Związki zawodowe nie porozumiały się z PKP Cargo w sprawie podwyżek. Po 48 godzinach negocjacji podpisany został protokół rozbieżności, który otwiera drogę do referendum strajkowego. Potrwa ono do 21 sierpnia.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58804/stawka_wieksza_niz_40_zl_bedzie_strajk_w_pkp_cargo.html

---

Grymel: pracownicy PKC Cargo zostali oszukani.

– Zarząd PKP Cargo wprowadził pracowników w błąd informując w listach do załogi o podwyżce w wysokości 200 zł dla pracowników wynagradzanych według zakładowego układu zbiorowego pracy i 130 zł dla pracowników wynagradzanych według wskaźnika – twierdzi Henryk Grymel, szef kolejowej Solidarności.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25344/Grymel-pracownicy-PKC-Cargo-zostali-oszukani.html
Grad - 05-08-2015, 19:26
Temat postu:
Strajku i tak nie będzie. A te cyklicznie przeprowadzane referenda stają się komiczne. Ciągle referenda i przekładanie strajków. Panowie i panie związkowczynie kompromitujecie się. Liderzy związków zawodowych tym sposobem stają się dla załogi niewiarygodni. Nic dziwnego, że panująca powszechnie opinia o nich to jednym słowem sprzedawczyki. Odstępują od strajków za osobiste korzyści uzyskiwane od pracodawców.
Victoria - 05-08-2015, 19:39
Temat postu:
Grad, jakoś trzeba omamić ciemną masę związkową, a związkowi bossowie to starzy wyjadacze i cwaniaki jakich mało, mistrzowie propagandy i manipulacji, na skalę PKP rzecz jasna. Trochę pokrzyczą, pogrożą, naobiecują, a potem pójdą "świętować" sukces z prezesami i dyrektorami, z którymi żyją w symbiozie. Za dużo mają do stracenia (związkowy etat za 2-3 średnie krajowe, plus stołek w radzie nadzorczej za średnią krajową, do tego wygodne posady dla rodziny w spółkach PKP), żeby dymić i narażać się władzy.
krokodyl - 08-08-2015, 09:03
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Cytat:
My na Śląsku całą robotę robimy za nierobów z całej Polski. Takie nastawienie przyjacielu pokazuje jak wielki sukces osiągnął zarząd w dzieleniu ludzi

Nie o to chodzi by kogokolwiek dzielić. Nikt normalny jednak nie zlikwliduje zakładu tam gdzie realizuje 1/4 pracy przewozowej, bo ważny jest dostęp do potencjalnych kontrachentów

Z całym szacunkiem,proszę nie opowiadać bzdur o jakiejś mitycznej 1/4 pracy w skali kraju wykonywanej przez TG.Zakład w Tarnowskich G. przede wszystkim funkcjonuje dla ogromnej stacji rozrządowej,tyle że mam złą wiadomość,zapotrzebowanie na rozrząd na kolei dramatycznie spada i ta tendencja trwa od kilku już lat.Kolej w transporcie rozproszonym nie jest w stanie na obecny czas i realia, konkurować z tirami a wiele tego typu stacji,chyba aby się utrzymać stosuje kreatywną księgowość w liczeniu przerobionych wagonów,ale to temat na inny wątek myślę.Nie ma nic złego w przenosinach zakładu z T.Gór do Katowic ba,to właśnie jest ruch w dobrą stronę,bo po pierwsze,to tylko przysłowiowy rzut beretem od TG.po drugie, trzeba pamiętać także,że to w Katowicach jest siedziba KHW zatem dostęp do potencjalnego i właściwie jedynego poważnego kontrachenta kolejowego będzie jeszcze lepszy.
maruda - 10-08-2015, 08:56
Temat postu:
krokodyl napisał/a:
To samo było w Kielcach,gdzie wycięto zakład który uruchamiał kilkanaście pociągów w dobie,przy dobowym zapotrzebowaniu pod załadunek 700-800 wagonów. Utrzymano natomiast zakład w Skarżysku Kam. gdzie uruchamiano tak ze dwa a w porywach trzy pociągi w dobie,gdzie zapotrzebowanie na wagony pod załadunek to liczba 50-60 sztuk...No ale jak się ma ludzi w radach nadzorczych i prominentnych politycznych kacyków,to jest jak jest.Mam poważne wątpliwości,czy ewentualna nowa ekipa będzie w stanie to ogarnąć i odkręcić.

Takie działania jak powyżej opisane,śmiało można nazwać działaniem na szkodę spółki,to jest efekt braku odpowiedzialności urzędników za podejmowane decyzje,albo w grę faktycznie weszła li tylko polityka.Taką sytuację można by porównać do tego,jakby Warszawiak kupił se samochód a garaż wynajął pod Radomiem,czyli bez sensu.Na obecną chwilę zakład w Skarżysku też jest zlikwidowany,co prawda tylko na papierze ale jednak;)
Beatrycze - 12-08-2015, 12:49
Temat postu:
Trwają negocjacje o podwyżki dla pracowników PKP Cargo.

Trwa konflikt między związkowcami „Solidarności”, a władzami spółki PKP Cargo. Związkowcy od wielu dni próbują wynegocjować z zarządem jak najwyższą podwyżkę dla pracowników.

Co prawda zarząd PKP Cargo przyznał wzrost wynagrodzeń dla pracowników spółki o 110 zł netto, ale związkowcy domagali się znacznie więcej.

Leszek Miętek, przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych, zaznacza, że Związkowcy mimo wszystko odnieśli sukces w negocjacji z zarządem.

Więcej:
http://www.radiomaryja.pl/informacje/trwaja-negocjacje-o-podwyzki-dla-pracownikow-pkp-cargo/
sheva17 - 12-08-2015, 14:14
Temat postu:
Cytat:
Nie ma nic złego w przenosinach zakładu z T.Gór do Katowic ba,to właśnie jest ruch w dobrą stronę,bo po pierwsze,to tylko przysłowiowy rzut beretem od TG.po drugie, trzeba pamiętać także,że to w Katowicach jest siedziba KHW zatem dostęp do potencjalnego i właściwie jedynego poważnego kontrachenta kolejowego będzie jeszcze lepszy.


Zakład Południowy już teraz jest za duży, Śląski na swoje utrzymanie na pewno zapracuje. W Katowicach będzie Centrala PKP Cargo, jest Zakład Południowy, który ma za dużo pracowników i wysyła ich gdzieś w Polskę i trzeba coś z nimi zrobić, więc o to zapewne tu chodzi. Zakład Śląski powinien pozostać, pracę przewozową ma większą od Południowego więc to raczej ten drugi powinien być usunięty, chociaż uważam, że obecna liczba zakładów jest optymalna i taka powinna pozostać. Zakłąd w TG jest lepiej zarządzany, nawet pracownicy wolą dojeżdzać do Śląskiego niż pracować w Południowym - to o czymś świadczy. Pomysł tak samo idiotyczny jak chcielibyśmy połączyć dajmy na to AGH z UJ, tylko dlatego, że są blisko siebie. Siedziba w Katowicach to typowe zagłębie biurowe, niekoniecznie dostępne dla klienta dlatego pomysł nadaje się tylko do kosza. Zresztą idą wybory i nie sądzę by wydawanie ciężkich pieniędzy na luksusowe biurowce dla urzędników zyskało akceptację następców, szczególnie zaś tworzenie niewydolnych zakładów molochów. Gdyby wizja obecnych zarządców CARGO była tak światła z miejsca powinniśmy wyciąć z 3/4 województw Very Happy. Tylko, że zarząd PKP CARGO pomysłami likwlidacji zakładu w TG sam się ośmiesza. To tam jest głównie wykonywana praca przewozowa i jeżeli coś bym przeniósł to sam zarząd i siedzibę spółki do Katowic. CTL dało radę i w Cargo to przejdzie, nie ma powodu by akurat sam zarząd pozostał w Warszawie. Przecież Purwin może przeprowadzić się na te kilka miesięcy do jesieni na Śląsk Very Happy.
maruda - 15-08-2015, 09:54
Temat postu:
Lokalizacja dyrekcji poszczególnych zakładów nie jest aż tak istotna,to nie jest tak,ze zakład w Tarnowskich G.mieści się w Tarnowskich G.ponieważ jest to tylko jedna ze składowych owego zakładu,składającego się z kilku jeszcze sekcji takich jak Rybnik,Opole i Karsznice zdaję się...Zatem obszar zakładu jest ustalony administracyjnie i bez problemu mozna go zmienić,przypisując np.Rybnik do Katowic i natychmiast wielkość pracy przewozowej radykalnie się zmienia na korzyść właśnie Katowic...Kluczem biznesowym jest lokalizacja poszczególnych sekcji eksploatacji które naprawiają i dokonują przeglądów taboru,to są realne pieniądze bo dobra lokalizacja tzw.CTPLS-ów pozwala na racjonalną i tanią gospodarkę taborem.Reasumując,sekcje powinny być lokalizowane w rejonach gdzie jest przemysł korzystający z usług kolei,a nie tam gdzie wskazał wpływowy kacyk związkowy czy inny urzędas"bo to jego strony"...Niestety w PKP Cargo takich decyzji było dużo i nikt za to nie odpowiada jak dotąd i ma się czasem wrażenie że firma nie wyszła mentalnie z epoki Gierka.
Arek - 01-09-2015, 12:15
Temat postu:
Związkowcy z rady nadzorczej PKP Cargo naruszyli prawo? Wojna na torach.

Dwaj członkowie rady nadzorczej PKP Cargo ze związków zawodowych otrzymali opinię prawną o działaniu na szkodę spółki. Spółka zarzuca im nielojalność i działanie na szkodę firmy - dowiedziała się "Wyborcza".

To pokłosie ciągnącego się od końca lipca sporu o podwyżki. Związkowcy żądali 250 zł na rękę na pracownika, argumentując, że to im się należy, bo w ramach programu dobrowolnych odejść ze spółki odeszło prawie 4 tys. osób, a ilość pracy pozostała tak sama. W ramach negocjacji różnica wyniosła 40 zł: związkowcy zeszli do 150 zł, zarząd zaoferował 110 zł, ale potem nastąpił klincz.

Więcej:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,18666961,zwiazkowcy-z-rady-nadzorczej-pkp-cargo-naruszyli-prawo-wojna.html
Grad - 01-09-2015, 18:59
Temat postu:
W ostatnich latach (przypominam - rządy PO-PSL) w Polsce treść opinii prawnej zależy od tego kto płaci. Jeśli zamawiający i tym samym płacący to opinia jest prawie zawsze po jego myśli. (Klient jeśli płaci to oczekuje i wymaga). Gdyby tak nie było to klient by nie zamawiał. Dlatego tego typu opinia nie może być traktowana jako obiektywna. Finalnie rozstrzyga to sąd.
A za tego typu opinie prawne po wyborach obciążyłbym finansowo członków zarządu. Nie może być tak, że na każde widzimisie dygnitarze kolejowi zamwiają opinie w bardzo, bardzo drogich kancelariach prawnych (-firmach zewnętrznych). Kancelarie te po wyroku sądu na ogół umywają ręce i unikają odpowiedzialności za swoją haniebną twórczość.
Arek - 02-09-2015, 13:53
Temat postu:
PKP Cargo znów uderza w związkowców. Na celowniku członkowie Rady Nadzorczej.

Kolejna odsłona wojny zarządu PKP Cargo i związków zawodowych. Członkowie rady nadzorczej z ramienia związkowców oskarżani są o nielojalność. Sprawa wycieka do mediów na tydzień przed spotkaniem w sprawie strajku.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/59191/pkp_cargo_znow_uderza_w_zwiazkowcow_na_celowniku_czlokowie_rady_nadzorczej.html
sheva17 - 03-09-2015, 14:57
Temat postu:
Przepisy k. s. h. są tutaj bezwzględne, a zarząd o łamaniu prawa musi zawiadomić odpowiednie organa. Panowie związkowcy kasę z RN pobierać potrafią, ale zapoznać się ze swoimi obowiązkami to już niełaska.
@maruda nie marudź Very Happy. Skoro obecny zakład się sprawdza to należy go pozostawić. Miejsca pracy są potrzebne wszędzie nie tylko w Katowicach. Piszesz tak jakby Zakład Południowy nie miał swoich sekcji, jakby od nich coś odłączyć pewnie zakład należałoby rozwiązać Very Happy.
Rodriges - 03-09-2015, 21:15
Temat postu:
Związkowcy też mają obowiązek o zawiadomieniu prokuratury o działaniu Zarządu Spółki na niekorzyść. Wiadomo podwyższanie sobie płac nie współmiernie do zasług.
Pirat - 07-09-2015, 19:23
Temat postu:
PKP Cargo: zarząd wznowił rozmowy o podwyżkach

Do godziny 16.00 nie były znane efekty poniedziałkowych rozmowy zarządu PKP Cargo z przedstawicielami związków zawodowych w sprawie podwyżek. Zarząd zaprosił związkowców na rozmowy pod koniec sierpnia, gdy okazało się, że w powtórnym referendum za strajkiem opowiedziało się 95 proc. z 57 proc. załogi tego największego towarowego przewoźnika w Polsce.

Wynik referendum uprawnia związki do przeprowadzenia strajku. Dlatego w dniu ogłoszenia efektów referendum zarząd PKP Cargo zaprosił związkowców na rozmowy do siedziby spółki w Warszawie w poniedziałek 7 września. Związkowcy traktują strajk jako rozwiązanie ostateczne i liczą na to, że dojdzie do porozumienia z zarządem - wynika z wcześniejszej wypowiedzi Zenona Kozendry, przedstawiciela NSZZ Solidarność.

Czytaj więcej na kurierkolejowy.eu
Arek - 30-09-2015, 12:29
Temat postu:
Związki w PKP Cargo zdecydują ws. strajku.

Szef sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność" Henryk Grymel poinformował PAP, że w środę związki podejmą decyzję w sprawie ewentualnego strajku w PKP Cargo. Grymel przypomniał, że pracownicy chcą podwyżki w wysokości 250 zł miesięcznie na każdego zatrudnionego w spółce.

Związki argumentują, że w tym roku w wyniku programów dobrowolnych odejść zwolniono jedną czwartą załogi firmy, a ci, którzy pozostali mają więcej pracy. W związku z tym należą się im wyższe wynagrodzenia.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/zwiazki-w-pkp-cargo-zdecyduja-ws-strajku,258460_1_0_0.html
Victoria - 30-10-2015, 17:21
Temat postu:
Będzie strajk w PKP Cargo. Znamy termin.

Spółkę PKP Cargo czeka strajk pracowników. Zacznie się od śląskiego zakładu w Tarnowskich Górach i rozszerzy na kolejne zakłady. Pracownicy Śląskiego Zakładu nie godzą się na przeniesienie miejsc pracy do Katowic.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60011/bedzie_strajk_w_pkp_cargo_znamy_termin.html
leo1407 - 30-10-2015, 18:56
Temat postu:
I wcale się nie dziwię, że rozpocznie się w T. Górach. Kropla goryczy przelała czarę. Po co rozdmuchane do granic absurdu zapewnienia o poszanowaniu praw wynikających z Paktu Gwarancji Pracowniczych ??? Po co absurdalne tytuły o godnym zaufania pracodawcy ? Są inne sposoby na to, by ludzie sami zrezygnowali z pracy w tej firmie. Czy ktoś się orientuje ilu na przykład pracowników z Krakowa już nie pracuje w firmie ? Ilu pracowników z Warszawy musiało się zwolnić pod presją przymusu pracy w Katowicach ?
sheva17 - 31-10-2015, 16:47
Temat postu:
Czas na audyt w firmie i przedstawienie kosztów wynajmu biurowca w Katowicach. Nie ma żadnego powodu by likwidować zakład w TG.
Grad - 01-11-2015, 23:19
Temat postu:
Nie na audyt tylko na kontrolę.
leo1407 - 02-11-2015, 16:51
Temat postu:
a tymczasem.....
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/26338/pkp-cargo-rozwija-wspolprace-z-akademia-pilkarska-legii-warszawa.html
Wartość umowy jest oczywiście tajemnicą handlową ......
Tylko patrzeć jak działania marketingowe obejma także reklamy w TV publicznej.......
Victoria - 02-11-2015, 19:02
Temat postu:
PKP Cargo kwestionuje legalność strajku.

PKP Cargo kwestionuje legalność strajku generalnego, zapowiedzianego na 9 listopada 2015 roku. Zgodnie z opiniami prawnymi, którymi dysponuje Zarząd PKP Cargo, kwestia legalności strajku dotyczy m.in. ważności referendum strajkowego przeprowadzonego w sierpniu tego roku. Dlatego w poniedziałek 2 listopada zostały złożone stosowne pozwy, kwestionujące zgodność zapowiedzianego strajku z zapisami ustawy z 1991 roku o rozwiązywaniu sporów zbiorowych. PKP Cargo wniosło o zakaz prowadzenia akcji strajkowej do czasu rozstrzygnięcia zasadności pozwów przez sąd.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60036/pkp_cargo_kwestionuje_legalnosc_strajku.html
Arek - 03-11-2015, 13:28
Temat postu:
Strajk w PKP Cargo. Tak spółka chce go zatrzymać.

Największy polski przewoźnik towarowy chce zatrzymać strajk zapowiedziany przez związkowców na 9 listopada. Kolejarze straszą nim, bo domagają się 250 zł podwyżki. W związku z tym w spółce trwa spór zbiorowy, tyle tylko, że władze firmy właśnie wpadły na pomysł, by udowodnić, że jest on niezgodny z prawem.

"W dniu 2 listopada 2015 r. zostały złożone przez spółkę oraz pracodawców działających w ramach spółki, powództwa o ustalenie nieistnienia sporów zbiorowych w poszczególnych zakładach spółki oraz na poziomie całej spółki" - czytamy w komunikacie PKP Cargo.

Więcej:
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/strajk-w-pkp-cargo-tak-spolka-chce-go,97,0,1944929.html
Victoria - 03-11-2015, 18:46
Temat postu:
Zarząd PKP Cargo: Strajk o 28 kilometrów. Związkowcy: To pomówienie.

­- Strajk, który zapowiedzieli związkowcy będzie dotyczył 28 kilometrów, które dzielą Tarnowskie Góry od Katowic, gdzie nie chce się przenieść 200 osobowa administracja. Ma się odbyć w okresie szczytu przewozowego. Można się spodziewać znacznego spadku wartości akcji spółki, który właścicielem są przecież także pracownicy. To trudne do zrozumienia - powiedział Łukasz Hadyś, członek zarządu PKP Cargo ds. finansowych.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/60040/zarzad_pkp_cargo_strajk_o_28_kilometrow_zwiazkowcy_to_pomowienie.html
Victoria - 04-11-2015, 17:33
Temat postu:
Pracownicy płacą za groźbę strajku w PKP Cargo.

Na strajku związkowców PKP Cargo mogą stracić pracownicy. Od lipca, kiedy rozpoczął się spór zbiorowy, do końca października akcje spółki przewozowej spadły o ponad jedną piątą. Pracownicy, którzy są w posiadaniu pakietów akcji, w ciągu kilku miesięcy stracili średnio po ok. 800 zł, a dopiero od listopada wolno im sprzedawać papiery na GPW. Strajk może też narazić na szwank reputację firmy, jeśli z powodu przestoju nie dotrzyma ona umów na dostawę ładunków w trwającym szczycie przewozowym. Spółka liczy, że podczas czwartkowych rozmów uda się osiągnąć porozumienie i do strajku jednak nie dojdzie.

Więcej:
http://www.biznes.newseria.pl/news/pracownicy_placa_za,p1994622861


Victoria - 05-11-2015, 18:09
Temat postu:
Strajk w PKP Cargo zatwierdzony.

Rada Krajowa ZZM wyraziła zgodę na podjęcie strajku w PKP Cargo. Możliwa jest eskalacja na pozostałe spółki PKP. Związkowcy nie chcą już rozmawiać z zarządem spółki.

Na dzisiejszym posiedzeniu Rada Krajowa Związku Zawodowego Maszynistów wyraziła zgodę na podjęcie strajku w PKP Cargo. Jednocześnie zobowiązała organizacje zakładowe ZZM działające w pozostałych spółkach do solidarnościowych akcji protestacyjnych w czasie strajku w PKP Cargo.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60082/strajk_w_pkp_cargo_zatwierdzony.html
Ralny - 07-11-2015, 18:05
Temat postu:
Strajk w PKP Cargo zawieszony:

http://www.rynek-kolejowy.pl/60102/strajk_w_pkp_cargo_zawieszony.htm
Arek - 09-11-2015, 14:49
Temat postu:
Strajk w PKP Cargo zamrożony dzięki interwencji posłów PiS.

Zapowiedziany na 9 listopada strajk w PKP Cargo został zawieszony do 9 grudnia. Związkowcy nie ukrywają, że dzieje się tak na wniosek trzech posłów Prawa i Sprawiedliwości. Związkowcy liczą na zmiany w sposobie myślenia o kolei, zapewne także na zmiany personalne w spółkach.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60124/strajk_w_pkp_cargo_zamrozony_dzieki_interwencji_poslow_pis.html
Victoria - 12-11-2015, 18:46
Temat postu:
Sąd Okręgowy w Katowicach oddalił wniosek PKP Cargo mający na celu zablokowanie planowanego na 9.11 strajku. Wniosek o tzw. udzielenie zabezpieczenia nie jest uzasadniony - napisał sąd w orzeczeniu:

https://www.facebook.com/rkzzm/posts/1068752343134825
Victoria - 10-12-2015, 17:51
Temat postu:
18 grudnia rusza kroczący strajk generalny w PKP Cargo.

Krajowy Komitet Protestacyjno Strajkowy działający w PKP Cargo zawiadomił o wyznaczeniu daty rozpoczęcia kroczącego strajku generalnego na 18 grudnia 2015 r., który rozpocznie się w Śląskim Zakładzie przewoźnika.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/26720/18-grudnia-rusza-kroczacy-strajk-generalny-w-pkp-cargo.html
Beatrycze - 16-12-2015, 18:40
Temat postu:
Trwają rozmowy zarządu PKP Cargo ze związkami zawodowymi.

Rozpoczynają się rozmowy zarządu PKP Cargo ze związkami zawodowymi. Od ich wyniku zależy, czy załoga odwoła planowany na piątek strajk w spółce.

Pracownicy PKP Cargo domagają się podwyżek płac w wysokości 250 zł, a także zatrzymania szkodliwych działań zarządu.

Warunkiem niepodjęcia akcji strajkowej jest podpisanie porozumienia – podkreśla Henryk Grymel, przewodniczący kolejarskiej „Solidarności”.

Więcej:
http://www.radiomaryja.pl/informacje/trwaja-rozmowy-zarzadu-pkp-cargo-ze-zwiazkami-zawodowymi/
Torreador - 16-12-2015, 21:11
Temat postu:
Dostaną sprzedawczyki kilka posad w radach nadzorczych i strajk anulują.
Arek - 17-12-2015, 13:53
Temat postu:
Strajk w PKP Cargo zawieszony.

Po rozmowach przedstawicieli zarządu PKP Cargo ze związkami zawodowymi strajk, zapowiadany na 18 grudnia, został zawieszony do 31 marca – poinformowano w komunikacie.

Na mocy porozumienia, komitet strajkowy zobowiązuje się do nieprzeprowadzania akcji strajkowej, planowanej na dzień 18 grudnia 2015 r. w zakładach spółki oraz do zawieszenia i niewszczynania jakichkolwiek działań protestacyjnych i strajkowych do dnia 31 marca 2016 r., związanych z przedmiotem sporu zbiorowego.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60683/strajk_w_pkp_cargo_zawieszony.htm
Torreador - 13-01-2016, 20:46
Temat postu:
Odzyskali dostęp do korytek więc po co strajk.
Beatrycze - 17-11-2016, 13:46
Temat postu:
PKP Cargo dogadało się ze związkowcami. Negocjowali od marca.

Zarząd PKP Cargo zawarł porozumienie ze stroną społeczną Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy (ZUZP) kończące spór zbiorowy. Uzgodniono wypłatę jednorazowej nagrody w kwocie 800 zł brutto.

Więcej:
http://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/pkp-cargo-dogadalo-sie-ze-zwiazkowcami,205,0,2200269.html
Victoria - 24-03-2022, 11:53
Temat postu:
Referendum Strajkowe w PKP Cargo

Związki zawodowe działające w PKP Cargo postanowiły zawiązać Międzyzwiązkowy Komitet Referendalno-Strajkowy i przeprowadzić Referendum Strajkowe, które zostanie przeprowadzone w terminie 28 marca 2022 – 8 kwietnia 2022 roku.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/referendum-strajkowe-w-pkp-cargo/
Victoria - 15-04-2022, 20:37
Temat postu:
Będzie strajk generalny w PKP Cargo?

Brak porozumienia w sprawie podwyżek pomiędzy związkowcami a zarządem PKP Cargo S.A. spowodował, że od wczoraj, po fiasku rozmów, związkowcy postanowili zostać w siedzibie spółki w siedzibie do czasu rozstrzygnięcia rokowań sporu zbiorowego.

Więcej:
https://www.sektorkolejowy.pl/bedzie-strajk-generalny-w-pkp-cargo/
Beatrycze - 28-04-2022, 12:20
Temat postu:
Kolejne rozmowy w PKP CARGO na linii Zarząd-Związkowcy. Spór przeszedł w etap mediacji

PKP CARGO spotkało się wczoraj z przedstawicielami Związków Zawodowych w sprawie sporu, gdzie Związkowcy reprezentują pracowników Spółki, którzy domagają się podwyżki płac. Spotkanie zakończyło się podpisaniem protokołu rozbieżności.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/kolejne-rozmowy-w-pkp-cargo-na-linii-zarzad-zwiazkowcy-spor-przeszedl-w-etap-mediacji/
kolejowyportal - 28-04-2022, 13:18
Temat postu:
W PKP Cargo podpisano protokół rozbieżności.

Strona związkowa oczekuje od PKP Cargo wskazania mediatora w terminie do 6 maja 2022 r. a pierwsze spotkanie ma się odbyć nie później niż do 16 maja 2022 r.

https://kolejowyportal.pl/co-zawiera-podpisany-w-pkp-cargo-protokol-rozbieznosci/
Victoria - 16-12-2022, 19:27
Temat postu:
Spór w PKP Cargo: Związki podzielone w sprawie protestu

Apel Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych o protest maszynistów nie doczeka się poparcia ze strony innych związków. Dwie największe organizacje zakładowe pozostawiają swoim członkom wolną rękę co do podejmowania pracy w nadgodzinach. Wzywają za to, by pracownicy nie stawiali żądań mogących odebrać spółce płynność finansową – wynika ze wspólnego oświadczenia NSZZ „Solidarność” i Federacji Związków Zawodowych Kolejarzy.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/spor-w-pkp-cargo-zwiazki-podzielone-w-sprawie-protestu-111168.html
Victoria - 17-01-2023, 17:56
Temat postu:
Mediacje w PKP Cargo dostępne online?

W poniedziałek, 16 stycznia odbyło się wspólne posiedzenie Sektora Przewozów Towarowych ZZM z przedstawicielami FZZM, na którym przyjęto wspólne stanowiska związane ze sporem zbiorowym w PKP Cargo. Strona społeczna oczekuje, że pracownicy będą mogli przyglądać się mediacjom online.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/mediacje-w-pkp-cargo-dostepne-online/
Arek - 24-01-2023, 18:56
Temat postu:
Zarząd PKP CARGO S.A. i związki zawodowe działające w spółce podpisały dzisiaj porozumienie w sprawie podwyżek wynagrodzeń. Tym samym w PKP CARGO S.A. zakończył się spór zbiorowy.

https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/41640/porozumienie-placowe-w-pkp-cargo-s-a--konczy-spor-zbiorowy.html
Tymczasowy - 25-01-2023, 00:06
Temat postu:
To ile będą teraz zarabiać liderzy związkowi 12 tysięcy na łąpę miesięcznie (bez rady nadzorczej) Question
Pirat - 29-03-2024, 01:08
Temat postu:
PKP Cargo: ZZMK głosuje w sprawie strajku

Trwa referendum strajkowe w PKP Cargo. Członkowie Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych domagają się podwyżek z wyrównaniem za ubiegły rok, ale także przyjęcia planu naprawczego, który pozwoli przewoźnikowi odzyskać pozycję na rynku.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group