INFO KOLEJ - forum kolejowe

PKP Intercity - PKP IC wejdzie na rynek przewozów regionalnych?

Arek - 13-06-2013, 09:33
Temat postu: PKP IC wejdzie na rynek przewozów regionalnych?
– W przypadku niektórych naszych pociągów, szczególnie pierwszych i ostatnich w dobie, zwiększenie liczby zatrzymań na stacjach, aby wspomóc ruch regionalny, nie stanowiłoby problemu – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Więcej TUTAJ
Lil_Peter - 13-06-2013, 09:44
Temat postu:
Kompletna bzdura. Skoro pierwszy/ostatni pociąg PR czy przewoźnika samorządowego jest deficytowy, to jaka będzie różnica jeśli ten pociąg będzie jechać pod banderą IC? Nagle będzie opłacalny? Może ktoś mnie oświecić o co chodzi? Neutral
prassinos - 13-06-2013, 11:19
Temat postu:
Możliwe, że chodzi np o takie karkonosze (swego czasu opisywano jego półtorej godzinny postój w katowicach, który rozbito na półgodziny w katowicach i godzinę we wrocławiu), które mają strasznie dużo czasu wolnego i mogłyby np na trasie opole-wrocław jechać jako regio. niemniej, nawet przy takim podwójnym dojeniu dotacji, nie wiem czy byłoby to w stanie pokryć zatrzymania i ruszenia składu.
sheva17 - 13-06-2013, 11:20
Temat postu:
I po co było pospieszne zabierać PR?
Victoria - 13-06-2013, 12:34
Temat postu:
Moim zdaniem to dobry pomysł. A raczej nie pomysł, tylko powrót do tego, co kiedyś praktykowały PKP Przewozy Regionalne. Pamiętam kilka pociągów pospiesznych, które na końcowych/początkowych odcinkach kursowały jako osobowe, zatrzymując się na wszystkich stacjach. Dziś w takim "systemie" jeżdżą niektóre pociągi interREGIO.

To co było dobre skończyło się wraz z przejęciem przez PKP IC wszystkich pociągów pospiesznych. I tak z dawnej rozległej i gęstej siatki połączeń dalekobieżnych, dziś pozostały ochłapy. Wejście PKP IC na rynek regionalny mogłoby sprawić, że niektóre regiony odzyskałyby połączenia dalekobieżne, utracone w ostatnich latach w wyniku masowej likwidacji TLK. Choć lepiej byłoby, żeby tę lukę zapełniły PR swoimi IR/RE, ale to już jest w gestii marszałków.
sympatyk - 02-12-2013, 18:12
Temat postu:
PKP IC chce wejść w połączenia lokalne.

Z dzisiejszego wydania „Dziennika Gazety Prawnej” dowiadujemy się, że PKP Intercity planuje wejść na rynek przewozów regionalnych. Paweł Hordyński, członek zarządu spółki informuje, że w kręgu zainteresowań przewoźnika jest m.in. województwo śląskie.

Według ustaleń gazety, kierunkiem rozwoju PKP Intercity będzie szukanie intratnych linii w reginach, lub próba przejęcia połączeń w niektórych województwach. Ten plan ma być osiągnięty w ciągu 3 lat.

Cytowany przez „DGP” Paweł Hordyński, informuje, że przejęcie przewozów w aglomeracji śląskiej pozwoliłoby PKP Intercity na zaoferowanie łączonych połączeń – regionalnych i Pendolino.
Spółka jest też zainteresowana aglomeracją poznańską.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17233/PKP-IC-chce-wejsc-w-polaczenia-lokalne.html
Lil_Peter - 02-12-2013, 18:33
Temat postu:
Jasssne. Już widzę to EIC Premium: Warszawa Wschodnia - Chałupki czy Warszawa Wschodnia - Kostrzyn (i Pendolino ciągnięte Stonką po Ostbahnie). Śmiech

A tak na poważnie, chodzi pewnie o upchanie gdzieś zdechlaków ED74.
Pirat - 02-12-2013, 18:47
Temat postu:
Sztandarowy przewoźnik PKP – Intercity – ostrzy sobie zęby na rynek zarezerwowany dziś dla samorządów. To byłby cios dla Przewozów Regionalnych, które przed pięciu laty zostały wydzielone z PKP.

Więcej TUTAJ
Pirat - 05-12-2013, 20:56
Temat postu:
PKP Intercity wejdzie na rynek przewozów regionalnych?

Według „Dziennika Gazety Prawnej”, PKP Intercity „ostrzy sobie zęby” na rynek przewozów regionalnych. Oficjalnie przewoźnik nie mówi „nie”, ale nadwyżka kadr i zbliżające się otwarcie rynku po wejściu w życie IV pakietu kolejowego czynią pomysł sensownym.

Więcej TUTAJ
Ramirez - 05-12-2013, 21:01
Temat postu:
Z ich cenami za bilety to nie zrobia zadnej konkurencji Przewozom Regionalnym. Chyba ze sie okaże że da sie spuscic cenę za przejazd Cool
Pirat - 05-12-2013, 21:09
Temat postu:
Jako zwolennik wolnego, nieregulowanego rynku uważam, że to świetny pomysł. Niech spółka próbuje swoich sił na lokalnych trasach. Chociaż obawiam się, że pomysł nie wypali, bo PKP IC jest mistrzem w likwidowaniu połączeń i w odstraszaniu ludzi od kolei.

Reasumując, idea dobra, ale już na etapie pomysłu zostanie spieprzona przez beton PKP i skończy się na kilku artykułach, jak ten zacytowany wyżej przeze mnie. Równie dobrze mogliby napisać, że PKP IC rozważa przewozy międzykontynentalne. Mam już nawet pomysł na nową spółkę córkę - PKP InterContinental.

A mówiąc poważnie, myślę, że to są pierwsze przymiarki do likwidacji Przewozów Regionalnych. Ktoś przecież będzie musiał przewieźć ludzi do szkoły i pracy. Dlaczego nie PKP Intercity? Taboru mają w nadmiarze (po masowej likwidacji TLK), a jak zabraknie to przejmą po upadłych PR, samorządy sypną dotacjami i biznes może się kręcić...
andrej - 06-12-2013, 07:59
Temat postu:
Wychodzi kolejne kłamstwo autorów reformy , IC miało się specjalizować w ruchu ogólnopolskim, a co robią ,z Wrocławia był jeden pociąg nocny w kierunku Krakowa , dodam że pełny i co od nowego rozkładu w nocy w obu kierunkach nic nie jedzie- są specjalistami od likwidowania . W takim razie niech PR puszczą więcej IR i niech przejmują ruch międzywojewódzki od IC.
Darthlol - 06-12-2013, 09:22
Temat postu:
PR nie puszą IR!! Spółka jest na krawędzie bankructwa, z uwagi na protestu marszałków województw, którzy nie chcą finansować "worka bez dna" !!!

A co do wejścia InterCity na rynek lokalny,ciekawy pomysł, nie wiadomo jak wyjdzie w praktyce.
Zapewne beton zrobi wiele by zniechęcić do podróży. Najprawdopodobniej skończy się na upadku ruchu lokalnego Confused

W Polsce mamy wolny rynek, to on decyduje jaka firma okaże się odporna na zawirowania gospodarcze, a nie Państwo. Im mnie firm państwowych(samorządowych) ty lepiej!!
andrej - 06-12-2013, 15:45
Temat postu:
Jaki fajny pomysł' to wracanie do tego co było , to kleska tej głupiej reformy. Wydali i zmarnowali kase na swoje stołeczki.
Lil_Peter - 06-12-2013, 16:26
Temat postu:
andrej napisał/a:
z Wrocławia był jeden pociąg nocny w kierunku Krakowa , dodam że pełny i co od nowego rozkładu w nocy w obu kierunkach nic nie jedzie.

W poszczególnie dni nie jedzie.

Ten pociąg wozi powietrze. Było to pisanie na forum już miliard razy.
andrej - 06-12-2013, 18:07
Temat postu:
To dziwne bo kiedy ja jadę to wszystkie miejsca zajęte , nawet 50% zapełnienia powinno coś jechać , to kpina z pasażerów .
adamos - 06-12-2013, 20:10
Temat postu:
Z racji że kiedyś regularnie jeździłem na trasie Kce - Częstochowa, i widziałem dużo pociągów PICu które kursowały bodajże z Bydgoszczy/Łodzi do Katowic, które zazwyczaj od Częstochowy były puste gdy tymczasem na peronie stało pełno osób czekających na KŚ, uważam, że pomysł ten ma sens. IC musi dobrze opracować taryfę na końcowe odcinki, dodać kilka postojów i może zarabiać dodatkowe pieniądze na tej trasie. Nie mówię już o tym, że można by doprowadzić do porozumienia taryfowego i umożliwić przejazdy na tej trasie na podstawie biletu okresowego z KŚ, ale niestety takie rozwiązanie, które zagranicą jest świetnie się sprawdza, u nas jest całkowicie nierealne
beton44 - 06-12-2013, 21:14
Temat postu:
W związku z postępującą regionalizacją Przewozów Regionalnych Twisted Evil
podejrzewam że będą miały skrócone trasy do granicy województw

i np na trasie Kraków - Katowice nie będą jeździć pociągi regionalne /dawne osobowe/
Kiedy w końcu wyremontują się Shocked tory i czas przejazdu z dzisiejszych 2,5 godziny spadnie o połowę - tak jak 20 lat temu, będzie miejsce dla IC
Sebcio - 08-12-2013, 13:04
Temat postu:
Może być taka opcja: PKP IC stanie do przetargu na obsługę linii regionalnych w jakimś województwie oferując niższą dotację przy zastosowaniu kilometrowej taryfy TLK...

Tak poza tym to PKP IC ma nieco taboru nadającego sie tylko na linie regionalne np. ED74 czy wagony 111Ainw i 111Arow ex PKP PR. Standard typowo "szynobusowy".
sZakOOu - 09-12-2013, 00:15
Temat postu:
Byłbym za, ale pewnie IC weźmie pod uwagę jedynie najbardziej dochodowe lokalne linie i zelektryfikowane. Na spalinowe ma uczulenie, jakby mogli to by jeszcze 'Wawela do Wrocławia' zlikwidowali.

Victoria napisał/a:
Pamiętam kilka pociągów pospiesznych, które na końcowych/początkowych odcinkach kursowały jako osobowe, zatrzymując się na wszystkich stacjach.

O to to! O ile dobrze pamiętam tak kiedyś jeździł Bóbr na wagonach. Do Legnicy jako pośpieszny/przyspieszony, a do Żar to zatrzymywał się nawet w takiej Studziance. Very Happy
Papero - 10-12-2013, 23:23
Temat postu:
Kiedy PR wchodziły w segment poc. dalekobieżnych uruchamiając IR, podniosło się niewyobrażalne larum ze strony PKP IC, że konkurencja szkodzi kolei a wręcz zagraża jedności terytorialnej kraju (UTK o planach uruchomienia RE Poznań-Berlin).

Kiedy natomiast PKP IC myśli o wejściu na nie swoją działkę, nie ma żadnych przeciwwskazaniach i bredzeniu o nieuczciwej konkurencji. Ciekawe co teraz powiedziałby UTK?

_____________

Nawet jeżeli tak by się stało, to pewnie objęłoby to tylko linię Warszawa-Łódź. Wszystkie pociągi TLK i Kolei Mazowieckich nabbite po brzegi, więc IC zwąchało potencjalny interes. To pewnie z jej powodu wpadli na taki pomysł. No i ewentualnie wspomniany Śląsk.
Nie ma co się łudzić że pojedziemy osobowym-TLK na odc. Chełm-Dorohusk czy Bielsko-Biała-Zwardoń, ludzie zejdźcie na ziemię...
Pirat - 07-03-2014, 21:24
Temat postu:
PKP Intercity chce przejąć przewozy regionalne na Podlasiu

Przełamanie w działaniach narodowego przewoźnika? Po raz pierwszy w historii PKP Intercity złożyło ofertę w przetargu na organizację przewozów kolejowych na potrzeby województwa. Przewoźnik chciałby przejąć przewozy na Podlasiu od Przewozów Regionalnych.

Więcej TUTAJ i TUTAJ
sympatyk - 18-03-2014, 14:02
Temat postu:
Przewozy na Podlasiu jednak nie dla PKP Intercity

Zarząd Województwa pod przewodnictwem marszałka Jarosława Dworzańskiego podjął dziś decyzję o wyborze podmiotu, odpowiedzialnego za organizowanie publicznego kolejowego transportu osób w latach 2015-2016.
W dniu 7 marca otwarte zostały oferty przewoźników. Okazało się, że chęć prowadzenia przewozów osób na trasach regionalnych wyraziły dwa podmioty.
 Przewozy Regionalne określiły wysokość oczekiwanych dopłat do pociągokilometra na 17,92 zł pockm i zobowiązały się do pracy przewozowej w wysokości 952 735 pociągokilometrów rocznie.
 PKP Intercity skalkulowały dofinansowanie na 19,57 zł do pociągokilometra i wyraziły gotowość zrealizowania 943 076 pociągokilometrów.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18706/Przewozy-na-Podlasiu-jednak-nie-dla-PKP-Intercity.html
Pirat - 19-03-2014, 23:09
Temat postu:
Czy PKP Intercity mogło startować na Podlasiu?

PKP Intercity przegrało przetarg na przewozy regionalne na Podlasiu. Przy okazji pojawiły się jednak wątpliwości, czy narodowy przewoźnik ma w ogóle prawo uczestniczyć w takich postępowaniach.

Czytaj dalej...
sympatyk - 01-04-2014, 22:15
Temat postu:
Udział w przetargu nie naruszył prawa.

- Biorąc pod uwagę brak możliwości uznania PKP Intercity za podmiot wewnętrzny w stosunku do organizatora na podstawie przepisów rozporządzenia 1370/2007, a także określenie zasad udziału podmiotów wewnętrznych w stosunku do organizatorów w przetargach o świadczenie usług publicznych jedynie dla właściwych organów lokalnych, w ocenie prezesa Urzędu Transportu Kolejowego nie istnieją przeszkody formalne wynikające z rozporządzenia 1370/2007, uniemożliwiające PKP Intercity udział w przetargach o świadczenie usług publicznych w kolejowym transporcie pasażerskim, organizowanych przez samorządy wojewódzkie – informuje Migała.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/51604/utk_pkp_ic_moglo_startowac_w_przetargu_na_przewozy_na_podlasiu.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group