INFO KOLEJ - forum kolejowe

Administracja - Kolejowa pajęczyna - struktura Grupy PKP

Pirat - 09-07-2013, 23:44
Temat postu: Kolejowa pajęczyna - struktura Grupy PKP
Określić PKP jednym słowem? Moloch. Grupa zatrudnia niemal 85 tys. ludzi i posiada nieruchomości o łącznej powierzchni 103 tys. ha (ich sprzedaż idzie tak wolno, że w dotychczasowym tempie potrwa jeszcze 223 lata). PKP to czwarta co do wielkości kolej w Europie, choć od upadku komunizmu zamknęła 350 razy więcej torów, niż uruchomiła. To wreszcie jedna z najbardziej nieuporządkowanych struktur państwowych w Polsce, która od 1989 r. była na bocznym torze zmian, przez co do dziś jest prawie nietknięta restrukturyzacją.

Czytaj dalej...

---

Opis graficzny struktury Grupy PKP:

http://infokolej.pl/docs/pkp/struktura.jpg
fury - 10-07-2013, 07:13
Temat postu:
Taki sobie pogląd oparty na gazetowych doniesieniach człowieka, który nie ma pojęcia jak zorganizowana jest kolej w innych państwach i z czego to wynika. Co zaś się tyczy tego stwierdzenia:
Cytat:
Na razie najbardziej namacalnym efektem zmian jest inwazja na zarządy i rady nadzorcze spółek PKP specjalistów z sektora finansowego, nazywanych przez kolejarzy "bankomatami".
to podpowiadam, że absolwenci uczelni ekonomicznych, koledzy z banku też chcą gdzieś pracować. Prywatny biznes z usług ich nie ma ochoty korzystać, bo gdyby naprawdę byli coś warci, upolitycznioną własność państwową by omijali. Wszak chroniona ona jest ustawą kominową i ustawą o związkach zawodowych. Wątpię, by jakąś misję mieli do spełnienia, choć zapewniają:
Cytat:
Plan ekipy zakłada racjonalizację wydatków, uporządkowanie struktury i wyprzedaż zbędnego majątku.
Póki co wydają pieniądze na promowanie siebie i diagnozy, które jako wybitni fachowcy powinni sami postawić.
Victoria - 11-07-2013, 15:25
Temat postu:
http://infokolej.pl/docs/pkp/struktura.jpg

To nie jest cała pajęczyna PKP, a zaledwie jej część. Autor tego opracowania pominął wszystkie spółki-wnuczki PKP SA, a jest ich około 30.

Swoje spółki-córki mają: PKP Cargo (ok. 20 spółek), PKP PLK (kilka spółek), PKP Intercity (Wars), PKP Energetyka (Elester-PKP), PKP Informatyka (KZŁ Bydgoszcz).

PKP Cargo ma nawet swoje spółki-wnuczki, które w stosunku do PKP SA są spółkami-prawnuczkami.

W wolnym czasie sporządzę listę spółek-wnuczek i spółek-prawnuczek PKP SA. Muszę pogrzebać w KRS.
Modliszka - 24-09-2013, 23:24
Temat postu:
Victoria napisał/a:
PKP Cargo ma nawet swoje spółki-wnuczki, które w stosunku do PKP SA są spółkami-prawnuczkami.

Struktura Grupy PKP CARGO w całej okazałości:
Victoria - 10-07-2017, 19:13
Temat postu:
Połączą PKP Budownictwo i PKP Utrzymanie. Będzie mniej spółek.

Niedawno doszło do kolejnych zmian kadrowych w grupie PKP, w wyniku których spółki PKP Budownictwo i PKP Utrzymanie mają tego samego prezesa. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", to wstęp do połączenia tych podmiotów.

PKP Budownictwo i PKP Utrzymanie to spółki z Grupy PKP. Obie powstały w 2014 roku poprzez wydzielenie zorganizowanych części spółki TK Telekom przed jej sprzedażą.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polacza-pkp-budownictwo-i-pkp-utrzymanie-bedzie-mniej-spolek-82517.html
Beatrycze - 01-09-2017, 07:34
Temat postu:
PKP SA obejmie większość udziałów w PLK.

W najbliższych latach grupa PKP przejdzie zmiany, które mają uczynić z niej holding. Istotną operacją będzie objęcie większości udziałów w PKP PLK przez PKP SA. Jednocześnie ma ona rozwiązać problem własności gruntów, na których leżą tory.

Mimo że powstała w 2001 roku na bazie Dyrekcji Infrastruktury Kolejowej PKP spółka PKP Polskie Linie Kolejowe należy do Grupy PKP, to w rzeczywistości PKP SA ma ograniczony wpływ na jej działalność. Właścicielem pakietu większościowego jest bezpośrednio Skarb Państwa. Z tego względu minister właściwy do spraw transportu zatwierdza statut PLK SA czy wskazuje członków rady nadzorczej jako walne zgromadzenie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-sa-obejmie-wiekszosc-udzialow-w-plk-83262.html
Victoria - 22-12-2017, 17:21
Temat postu:
PKP Telkol rozpoczyna działalność.

Połączenie Spółek PKP Utrzymanie i PKP Budownictwo staje się faktem, a wygenerowanie jak największego zysku da PKP Telkol sp. z o.o. da możliwość dobrego startu w styczniu.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31471/pkp-telkor-rozpoczyna-dzialalnosc.html
Victoria - 05-01-2018, 09:39
Temat postu:
W 2018 roku Polskie Koleje Państwowe SA chcą zbudować strukturę holdingową. Dzięki takiemu posunięciu władze PKP usprawnią zarządzenie spółek wchodzących w skład grupy.

Zgodnie z założeniami PKP SA ma być spółką–matką dla pozostałych firm. W tym celu ma zostać zawarta duża umowa korporacyjna.

Niewykluczone, że później uregulowana zostanie sprawa PKP Polskich Linii Kolejowych, Przewozów Regionalnych oraz notowanej na giełdzie PKP Cargo.

Więcej:
http://www.radiomaryja.pl/informacje/pkp-chca-zbudowac-strukture-holdingowa/
Beatrycze - 16-01-2018, 15:05
Temat postu:
Przewozy Regionalne staną się częścią Grupy PKP.

Nie można zapominać, że Przewozy Regionalne są obecnie de facto spółką Skarbu Państwa, a w przyszłości, w świetle zapowiedzi, staną się częścią holdingu - Grupy PKP – powiedział na łamach Radia Kraków Andrzej Siemieński, dyrektor Oddziału Małopolskiego.

Te słowa potwierdzają jednoznacznie plany Prezesa Krzysztofa Mamińskiego, którego zadaniem jest powrót do tego, co już było. Do jednego PKP!

Czytaj więcej: http://inforail.pl/przewozy-regionalne-stana-sie-czescia-grupy-pkp-_more_101943.html
Victoria - 01-02-2018, 20:15
Temat postu:
Mamińskiemu marzy się wielka Grupa PKP. Spółki samorządowe na celowniku.

rupa PKP chętnie przyjmie wszystkich, którzy od nas odeszli – powiedział dziś prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

Wygląda zatem na to, że prezesowi marzy się powrót do jednej wielkiej kolei, nadzorowanej przez państwo. Prezes wspomniał też bowiem o zmianach w strukturach właścicielskich. A to oznacza, że spółki samorządowe znalazły się na celowniku Grupy PKP, której prezesi, na czele z prezesem Mamińskim, namaszczeni zostali przez władze państwowe. Czyżby zatem Prezes Mamiński miał do zrealizowania jasno nakreślony cel? Niestety wydaje się, że tak. Sygnałów bowiem świadczących o chęci wchłonięcia przez PKP SA spółek samorządowych jest coraz więcej.

Więcej:
http://inforail.pl/maminskiemu-marzy-sie-wielka-grupa-pkp-spolki-samorzadowe-na-celowniku-_more_102367.html
Beatrycze - 26-02-2018, 15:07
Temat postu:
Akces do Holdingu PKP będzie otwarty dla spółek spoza tej grupy.

1 marca podczas spotkania przedstawicieli zarządów wszystkich spółek wchodzących w skład nieformalnej grupy PKP przedstawimy projekt utworzenia struktury holdingowej PKP. A od nowego rozkładu jazdy wprowadzimy na kolei wspólny bilet - mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP SA i p.o. prezesa PKP Cargo.

Jak wyjaśnia, celem tworzenia holdingu jest wykorzystanie efektu skali, synergii i wspólnych przedsięwzięć w takiej strukturze, „tak jak to jest w kolejach niemieckich, francuskich, belgijskich czy holenderskich”.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/akces-do-holdingu-pkp-bedzie-otwarty-dla-spolek-spoza-tej-grupy,318236_1_0_0.html
Victoria - 26-03-2018, 16:21
Temat postu:
Konsolidacja PKP zapewni koordynację.

- Konsolidowanie PKP w strukturę holdingową jest właściwym kierunkiem, bo istotna jest koordynacja naturalnie powiązanych struktur. Wielkim wyzwaniem pozostaje najnowsza perspektywa z rekordowym budżetem przeznaczonym na kolej - mówi Wojciech Balczun, polski menedżer i muzyk, były prezes Kolei Ukraińskich i PKP Cargo oraz gitarzysta zespołu Chemia.

Więcej:
http://niezalezna.pl/220788-konsolidacja-pkp-zapewni-koordynacje
Beatrycze - 28-03-2018, 12:32
Temat postu:
Zmiany w PKP: Holding i dworce.

Zarząd Grupy PKP rozpoczął już przygotowania do utworzenia holdingu, co ma zaowocować lepszą integracją działań spółek kolejowych. Dla spółki ważny jest też rekordowy program dworcowy.

Najważniejszym zagadnieniem w zakresie strategicznego funkcjonowania Grupy PKP jest przekształcenie jej struktury w holding. Rozpoczęły się już przygotowania do wprowadzenia tej idei w życie. Pierwszym ważnym krokiem w tym kierunku był początek działalności PKP Telkol – nowego podmiotu powstałego w wyniku połączenia spółek PKP Utrzymanie i PKP Budownictwo. Decyzja ta dała podwaliny konsolidacji kompetencji telekomunikacyjnych w ramach jednego podmiotu będącego częścią Grupy PKP. Po raz pierwszy od wielu lat liczba spółek zmniejszyła się, a nie zwiększyła, co ma stanowić pierwszą jaskółkę poważnych zmian strukturalnych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zmiany-w-pkp-holding-i-dworce-86388.html
Victoria - 13-04-2018, 17:56
Temat postu:
Krzysztof Mamiński: holding PKP możliwy w styczniu 2019 roku.

Holding skupiający spółki z Grupy PKP powinien rozpocząć działalność od początku stycznia przyszłego roku - oznajmił prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

"Wydaje się, że możliwy termin początku działania holdingu to styczeń 2019 roku. Dokumenty są przygotowywane, założyliśmy sobie termin na pierwszego stycznia 2019 roku" - poinformował prezes.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/krzysztof-maminski-holding-pkp-mozliwy-w-styczniu-2019-roku,321432_1_0_0.html
Victoria - 10-05-2018, 19:11
Temat postu:
X-Logistics. Powstanie nowa spółka w Grupie PKP.

PKP SA powoła nowy podmiot w ramach Grupy PKP, który zajmie się realizacją inwestycji intermodalnych we współpracy z partnerami, którzy już działają w tym biznesie. Nowa spółka ma się nazywać X-Logistics.

X-logistics ma zająć się oferowaniem usługi intermodalnej z wykorzystaniem ludzi, sprzętu i miejsc składowania (usługa pierwszej i ostatniej mili), we współpracy z przewoźnikami z grupy PKP, czyli PKP Cargo i PKP LHS. Integrator będzie wchodził w skład grupy PKP.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/xlogistics-powstanie-nowa-spolka-w-grupie-pkp-86936.html
Victoria - 15-06-2018, 20:22
Temat postu:
Po co holding PKP? MI wyjaśnia.

Proces tworzenia struktury holdingowej w Grupie PKP realizuje PKP S.A. Z przekazanych przez Spółkę informacji wynika, że proces ten zostanie zakończony do końca 2018 roku – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.

Więcej:
http://inforail.pl/po-co-holding-pkp-mi-wyjasnia_more_105903.html
Victoria - 12-10-2018, 18:14
Temat postu:
Jedna wielka kolej narodowa pod szyldem PKP. Związkowy nie tracą nadziei.

Głosy o konsolidacji kolei, a nawet hasła powrotu do jednego narodowego przewoźnika można wciąż usłyszeć od przedstawicieli związków zawodowych. Nie są one odosobnione. Popierają je niektórzy politycy PiS.

Więcej:
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/jedna-wielka-kolej-narodowa-pod-szyldem-pkp,52,0,2418484.html
Victoria - 27-10-2018, 09:58
Temat postu:
Będzie kolejna spółka w Grupie PKP? PKP Windykacja.

Zarząd PKP analizuje możliwości powołania spółki, która zajmowałaby się windykacją należności wszystkich spółek z grupy PKP. Jej siedzibą mógłby być Radom - poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk na konferencji z kandydatem PiS na prezydenta Radomia Wojciechem Skurkiewiczem.

Więcej:
http://inforail.pl/bedzie-kolejna-spolka-w-grupie-pkp-pkp-windykacja_more_109525.html
Ralny - 30-10-2018, 03:15
Temat postu:
Powstanie nowa spółka PKP z siedzibą w Radomiu?

Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk wsparł kandydata PiS na prezydenta Radomia. Jak poinformował, zostały podjęte działania mające na celu powołanie nowej spółki w grupie PKP z siedzibą w Radomiu. Ma się zająć windykacją należności w imieniu całej Grupy PKP i zatrudnić sto osób.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/powstanie-nowa-spolka-pkp-z-siedziba-w-radomiu-89266.html
Victoria - 31-10-2018, 19:03
Temat postu:
Holding PKP nie będzie powrotem dawnej koncepcji przedsiębiorstwa.

Idea holdingu PKP zostanie wprowadzona prawdopodobnie w 2019 roku – powiedział dziś w Łodzi na KRT wiceprezes PKP SA Mirosław Antonowicz. Taką możliwość dopuszcza prawo unijne. Usprawni to prowadzenie wspólnej polityki (np. marketingowej czy zagranicznej). Teraz poszczególne spółki rozmawiają z tymi samymi podmiotami samodzielnie, po powołaniu holdingu będzie to mógł realizować jeden podmiot – stwierdził Antonowicz.

Więcej:
http://inforail.pl/holding-pkp-nie-bedzie-powrotem-dawnej-koncepcji-przedsiebiorstwa-_more_109626.html
Wielkopolanin - 25-11-2018, 20:14
Temat postu:
PKP to ogólnie jedna wielka pajęczyna bezradności. Myślałem, że po zmianie władzy coś się zmieni. Obecna ekipa popełnia identycznie te same błędy co poprzednicy. PKP Nieruchomości - nie wiem po co ta spółka istnieje? Chyba żeby tylko pobierać opłaty tylko z dużych dworców PKP i bawić się w administrowanie (raczej można to nazwać bardziej na poborcę pieniędzy), bo ta spółka nie ma kompletnie żadnej koncepcji funkcjonowania i zatrzymała się myśleniem dawno temu w latach 90 - XX wieku. W miastach powiatowych wyremontowane dworce świecą pustką. Dlaczego nie można obniżyć ceny za wynajem jeśli wyremontowane pomieszczenia przykładowo stoją od 5 lat niewynajęte? Może gospodarkę nieruchomościami zlecić firmie zewnętrznej i zlikwidować spółkę PKP Nieruchomości.

Druga spółka która leci w dół to PKP Intercity. Rozkład jazdy od 9 grudnia to pasmo pomyłek. Niezrozumiałe postoje pociągów. Cała struktura zarządzania na wyższych szczeblach (administracja) daje dużo do myślenia i to długi temat. Efekty zarządzania będą widoczne od 9 grudnia w rozkładzie jazdy. Szkoda tylko, że marnowane są pieniądze podatników na monopolistyczną strukturę PKP Intercity. Ta spółka jak nie czuje konkurencji nie jest zmuszona do działania i dbania o pasażera.
Modus90 - 26-11-2018, 23:08
Temat postu:
Ano właśnie... cała nadzieja w rozwoju carpoolingu i flixbusa...czasem odnoszę wrażenie, że w Intercity dalej pracują ludzie, którzy myślą, że kolej tak jak ponad 30 lat temu jest monopolistą i może wszystko...
Ralny - 24-01-2019, 07:03
Temat postu:
Holding w PKP poprawi ofertę dla pasażerów

Jednym z najczęściej poruszanych tematów podczas I Kongresu Rozwoju Kolei była koncepcja utworzenia holdingu w Grupie PKP. Celem tej operacji jest poprawa efektywności spółek Grupy PKP, ale też sprawna obsługa podróżnych. Dzięki lepszej jakości kolei, powraca kolejarski etos.

Czytaj więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/33098/holding-w-pkp-poprawi-oferte-dla-pasazerow.html

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/33096/prezes-pkp--potrzebny-holding-kolejowy.html
Beatrycze - 01-03-2021, 14:28
Temat postu:
K. Mamiński: należy poważnie rozważyć wdrożenie struktury holdingowej na polskiej kolej.

W ramach Debaty „Stan i potrzeby rozwojowe kolei w Polsce” zorganizowanej przez Stowarzyszenie Ekspertów i Menedżerów Transportu Szynowego głos zabrał Krzysztof Mamiński, prezes PKP S.A., który odniósł się do początku reformy kolei w Polsce a także podkreśla potrzebę wprowadzenia na polskiej kolei regulacji, rozwiązań i praktyk zarządzania holdingowego.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/k-maminski-nalezy-powaznie-rozwazyc-wdrozenie-struktury-holdingowej-na-polskiej-kolej/
Victoria - 27-04-2022, 21:09
Temat postu:
Grupa PKP oficjalnie holdingiem. Będzie wzmocnienie integracji spółek kolejowych

Grupa PKP będzie funkcjonować na podstawie struktury holdingowej. Tym samym długoletnie starania o utworzenie holdingu stały się faktem.

Od lat mówi się o utworzeniu struktury holdingowej w Grupie PKP, która miałaby na celu wzmocnienie integracji spółek współtworzących Grupę. W końcu działania zmierzyły do mety. Dzisiaj podczas sejmowej Komisja Infrastruktury Prezes PKP S.A. poinformował, że wczoraj podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia powołano Grupę PKP skonstruowaną na zasadach holdingowych.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/grupa-pkp-oficjalnie-holdingiem-bedzie-wzmocnienie-integracji-spolek-kolejowych/
Victoria - 21-06-2022, 18:02
Temat postu:
W holdingu Grupy PKP zabraknie PKP PLK. Mamiński: Holding powstanie w połowie lipca

W połowie lipca br. ma powstać i obowiązywać holding Grupy PKP. Struktura ma być mniejsza niż pierwotnie zakładano, na pewno zabraknie największej spółki kolejowej – PKP Polskich Linii Kolejowych.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/w-holdingu-grupy-pkp-zabraknie-pkp-plk-maminski-holding-powstanie-w-polowie-lipca/
Tymczasowy - 21-06-2022, 21:26
Temat postu:
czyli marzenie Mamińskiego o wielkiej potędze prysnęło jak bańka mydlana. Nie udało się przyłączyć Polregio.
PLK poza holdingiem i słusznie. Tylko teraz na ile wyliczą im wykup ulg przejazdowych. Nowe realia, nowe zasady. PLK będą miały takie same uprawnienia do wykupu kolejowych ulg przejazdowych dla swoich pracowników jak mają teraz SKM Warszawa czy też Tramwaje Warszawskie. To chyba już wiem dlaczego takie podwyżki płac w PLK były.
dinxles - 22-06-2022, 03:45
Temat postu:
No tez sie dziwie . Powinno byc w niej PKP REGIO czyli obecne Polregio... Język
Beatrycze - 01-07-2022, 15:09
Temat postu:
Holding Grupy PKP ma być otwarty na wszystkie kolejowe spółki. Nawet te spoza Grupy

Prezes PKP S.A. niedawno zapowiedział, że Holding Grupy PKP powstanie i będzie obowiązywać w połowie lipca. Co to w zasadzie oznacza dla pasażera? Jak będzie funkcjonować taki holding? Co się zmieni? Skierowaliśmy się z pytaniami do PKP S.A.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/holding-grupy-pkp-ma-byc-otwarty-na-wszystkie-kolejowe-spolki-nawet-te-spoza-grupy/
Victoria - 04-07-2022, 18:35
Temat postu:
Holding PKP bez PLK

– W połowie lipca tego roku powstanie długo oczekiwany holding PKP – zapowiada prezes PKP SA Krzysztof Mamiński. Nie obejmie on jednak zarządcy infrastruktury, czyli PKP PLK.

Prace nad zapowiadaną od wielu lat strukturą holdingową Grupy PKP zaczęły się na dobre w 2018 roku. W maju 2020 powstał projekt zmian w prawie, ale szczegółowe rozwiązania były dyskutowane także w kolejnym roku. Niedawno na antenie Polskiego Radia 24 prezes PKP SA Krzysztof Mamiński zapowiedział, że mniej więcej 15 lipca Holding PKP powstanie.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/holding-pkp-bez-pkp-plk-108831.html
Beatrycze - 13-07-2022, 16:31
Temat postu:
Blisko 20 firm wejdzie w skład holdingu PKP

Finalizowane są prace związane z utworzeniem Grupy PKP w formie struktury holdingowej. Warunkiem przystąpienia do holdingu jest podpisanie przez poszczególne spółki Karty Grupy PKP. Parafowanie dokumentu zadeklarowało 18 podmiotów.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/blisko-20-firm-wejdzie-w-sklad-holdingu-pkp/
Victoria - 06-09-2022, 16:35
Temat postu:
Grupa PKP holdingiem!

17 sierpnia br. w siedzibie Polskich Kolei Państwowych S.A. podpisano Kartę Grupy PKP – wielostronną umowę wieńczącą trwające kilka lat prace nad utworzeniem holdingu Grupy PKP. Głównym celem jego powołania jest wzmocnienie pozycji rynkowej polskiej kolei oraz jej dalszy rozwój.

W skład holdingu Grupy PKP weszło, oprócz Polskich Kolei Państwowych S.A., dziewięć spółek pozostających w bezpośredniej zależności od PKP S.A., czyli: PKP CARGO S.A., PKP Intercity S.A., PKP Informatyka Sp. z o.o., PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o., PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o., PKP TELKOL Sp. z o.o., Xcity Investment Sp. z o.o., CS Natura Tour Sp. z o.o. oraz Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o.o., a także osiem przedsiębiorstw zależnych pośrednio: PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o., WARS S.A., PKP CARGO Terminale Sp. z o.o., PKP CARGOTABOR Sp. z o.o., PKP CARGO SERVICE Sp. z o.o., PKP CARGO CONNECT Sp. z o.o., CARGOSPED Terminal Braniewo Sp. z o.o. oraz Transgaz S.A.

Więcej:
https://www.pkp.pl/pl/pkp-aktualnosci/3236-grupa-pkp-holdingiem
Beatrycze - 23-11-2022, 12:58
Temat postu:
Mamiński o holdingu PKP bez PKP PLK

Do holdingu PKP nie dołączył krajowy zarządca infrastruktury. O tym, że PKP PLK powinna się w nim znaleźć mówił podczas Kongresu Kolejowego prezes PKP Krzysztof Mamiński. – Komu dziś jest wygodnie, żeby ten podział infrastruktura vs. reszta kolei trwał? Na pewno nie Polsce – mówił Mamiński.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/maminski-o-holdingu-pkp-bez-pkp-plk-110845.html
wodkangazico - 24-11-2022, 13:23
Temat postu:
Niby czemu miałby dołączać? Żeby miśkom z Targowej ktoś się wtrącał do interesu, wkładał kijek w szprychy dobrze naoliwionego interesu, wskazywał, na co mają przep...lać kasę i komu ją przelewać?
I jeszcze wziątki dzielić? No tego w kinie nie grali. Na drzewo Mamoń!
Telkolo - 24-11-2022, 22:14
Temat postu:
Ryzyk fizyk, jak to mówił klasyk, który, nie wiem. Wierzę w możliwość wolnej wypowiedzi i gwarancje bezpieczenstwa na tym forum.
Na początek informacja, pracownicy PKP Telkol, będący składnikiem "holdyngu" po raz drugi dostaną "figę" na dzień Kolejarza, czyli nic. Sytuacja tej spółki jest gorzej, niż tragiczna i tu wchodzimy na "pomysłodawcę, tak ochoczo reklamowanego holdingu, Prezesa, pana Mamińskiego. Spółka PKPTelkol jest na dnie, poniżej wszelkich wyników możliwych dla jej trwania. Wykonuje ważne zadania, ale....o jej tragicznej sytuacji wiedział pan Mamiński-nie pozwolił odwołać poprzedniego zarządu, brnął w kredytowanie, wierzył zarządowi. W spółce trwała hucpa, w "utrzymaniu"przychody, montaże, budownictwo booom budowlany, ale, jak zawsze, nadanym przez rząd namiestnikom nie wyszło. Połączono utrzymanie z budowlanką, zwolniono dobrych pracowników. To nie pomogło. Odwołano zarząd, powołano następny, długo bez prezesa , usunięto ZUZP/ zakładowy układ zbiorowy.../obniżono zarobki, zlikwidowano "jubileuszówki" w zamian dając 5 dni urlopu tzw jubileuszowego, wprowadzono odprawę emerytalną kodeksową. O wszystkim wie Prezes, pan Mamiński, Rada Nadzorcza i Telkolu i PKP SA i co? Żadnej reakcji / po co są takie rady, mające w nazwie nadzorcza, czy coś nadzorują, czy pobierają wyplatę tylko /. Co więcej, związek zawodowy, Federacja Stefańczyka powiadamia prokurature o niegospodarności. Cisza, żadnej reakcji. Pracownicy przychodzą do pracy, wykonują swoja pracę i nie ma przełożenia na wypłacie. W każdej spółce są podwyżki, tylko nie tu. Pracownicy są doprowadzani do biedy. oferowało się im np. 100 zł za miesiąc "gotowości" do pracy, po godzinach, na brygadę co daje kwotę żenującą, więcej pod Biedrą można użebrać, premii, nagród nie ma. Nowy prezes sobie daje podwyżkę, konkretną. Ale działania naprawcze są żadne. Każde pieniądze zabiera ...Prezes, pan Mamiński i kredytując ją, przedłuża agonię spółki, robiąc z jej pracowników - monterów, zwyczajnych dziadów, zarobki netto to 3 tyś do 3200. Jedyne rozwiązanie, przejęcie bankruta do PLK. Ale tu są problemy. Prezes, pan Mamiński kombinuje i...widzi spółkę w holdingu mimo sprzeciwu pracowników fizycznych. Tak więc panu Maminskiemu dziękujemy, za zabranie nam pieniędzy, na dzień Kolejarza, za upodlenie monterów, za tolerowanie "pudrowania trupa, za cenę stanowisk w cv. Na koniec, były interpelacje w sejmie, kierowane przez posłanke Matysiak i posła Wypija, odpowiedzi powaliły poziomem. Zaś ekipa poprzedniego zarządu, tak ochoczo występująca na różnych imprezach ministerialnych, kościelnych, w mediach została odwołana, bez słowa wyjaśnienia zaczęła jeszcze lepsze życie. Ex prezes zostaje doradcą w Dyrekcji Generalnej Lasów-zna się chłop na telekomunikacji a teraz na lasach, następny z Olsztyna ex wice minister, zostaje powołany, w zaledwie tydzień do Rady Nadzorczej BGK, po za tym jest szefem pis--u .Trzeci, finansista, szefuje Polskiemu Holdingowi Obronnemu. Można? można. Pozostał po nich ogromny dług i żadnej reakcji właściciela, pana Mamińskiego, Rad Nadzorczych czy prokuratury. I wy wierzyć chcecie w holding, kierowany przez ludzi którzy nie mają pojecia o prowadzeniu firmy?
Apeluje, panie Mamiński, spowoduj pan docenienie pracowników PKPTelkol i daj im po 500 zł na dzien Kolejarza. Miej pan honor i bądź czlowiekiem i przekaż tę spółkę do PLK. Tych pracowników spotkała krzywda i nikt się nad ich losem nie pochylił. Mimo, że jest ich około 400, to x 3 głosy plus inni koledzy czy koleżanki, tyle mniej głosów na wyborach dostaniecie. Za to najlepszym prezesem jest Pan Merchel który wie i umie prowadzić firmę i docenia swoich pracowników. Jak to robi, powinni się prezesi uczyć u niego. Po prostu wstyd, aby na jednej kolei dopuszczono do takiej sytuacji. Wstyd.
O działaniach innych zwiazków nie wspominam, bo to nie sa związki tylko....cóż, niektorym zabrakło członkow, ale dostają dobrze platne posady.

https://youtu.be/yL7ujnDP6wk

https://youtu.be/cXwIf-RspUs

https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/interpelacja.xsp?typ=INT&nr=22769

https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=C3TJH4

https://www.gowork.pl/opinie_czytaj,21669243

https://kolejowyportal.pl/zwiazkowcy-przez-siedziba-map-pikieta-ws-pkp-telkol/

Mamy dość, dość biedy, dość patriotycznych przemówień, chcemy pracować, być dobrze kierowanymi i dobrze zarabiać i tego życzę koleżankom i kolegom w PKPTelkol na dzien Kolejarza i liczymy, że Pan, panie Prezesie Mamiński znajdzie pieniądze i uszczęśiwi swoich podwładnych w tym szczególnym dniu.
wodkangazico - 25-11-2022, 03:28
Temat postu:
Cytat:
Za to najlepszym prezesem jest Pan Merchel który wie i umie prowadzić firmę i docenia swoich pracowników. Jak to robi, powinni się prezesi uczyć u niego.

Głębiej wejść się nie dało? Wazelina wyszła?
Po takiej laudacji level Jarząbek, gabinecik przy Wileńskiej, na zapleczu "Pentagonu", z szeroką, prowadzącą wprost na salony, aleją, na której to wąsacze sekt przeróżnych mijają się w drodze do i od Wodza, można uznać za zaklepany, czy jeszcze nie?
Albo w u Wielkiego Toromiszcza w mateczniku. Olsztyn, piękne miasto. Jak i cała okolica. Wiem, bo kiedyś w Samborowie pomieszkiwałem.

"Pan Merchel" docenia przede wszystkim siebie.
A co do umiejętności zarządzania - komu byś nie sypnął kilkudziesięciu miliardów i przymknął oko na "drobne nieścisłości" w fakturach, ten poradziłby sobie równie dobrze i na spyrkę też by starczyło. Ot, tajemnica sukcesu.
O tym, że w plk, specjaliści od śrub stopowych, znają się na telekomunikacji, jak na lotach w kosmos, skutkiem czego było odwieczne traktowanie tej dziedziny per noga, co także przyczyniło się do waszej tragicznej sytuacji, milczysz z niewiedzy, czy dyplomatycznie?
Jakoś, mimo wielu lat zapóźnień we wdrażaniu GSM-R nie dostrzegali waszego potencjału. Dopiero teraz, kiedy naprawdę dymi się im koło pióra, bo dłużej przeciągać nie za bardzo mogą, "czynią starania".
Do tego unia kazali, to nawalili SDIP-ów, kamer szpiegujących na każdym kroku etc., etc., a że to wszystko żółta tandeta przez januszy wieszana, to i się chromoli tuż po odbiorach.
No, to teraz tak, teraz jesteście na gwałt potrzebni.
Cytat:
Jak to robi, powinni się prezesi uczyć u niego.

Prezesom wystarczy, że i im daje zarobić. Ale przyjdzie czas, kiedy się odetną. Niebawem.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group