INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Rozkład jazdy 2013/2014 na Śląsku

REGIOchłopak - 30-09-2013, 10:40
Temat postu: Rozkład jazdy 2013/2014 na Śląsku
Zobaczcie sobie rozkład jazdy jaki zaserwują nam KŚ od grudnia. Jest już na stronach PLKi. Pociągi z Gliwic do Częstochowy i Zawiercia jeden po drugim(2 minuty) ale na Zawiercie jedzie p. Bytom... Już widzę te pomyłki podróżnych...
adrian033 - 30-09-2013, 11:31
Temat postu:
nigdzie nie widze tego rozkładu
hanys - 30-09-2013, 18:22
Temat postu:
Faktycznie tak jest, też to widze.
Rozkład jest na stronie rozklad.plk-sa.pl
Lil_Peter - 30-09-2013, 20:59
Temat postu:
Pomysł z tworzeniem relacji alternatywnej Gliwice - Bytom - Katowice - Zawiercie ciekawy. Muchowozy Gliwice - Bytom znikną. Dodatkowo odcinek Bytom - Katowice uzyska bezpośrednie połączenie z Sosnowcem i Dąbrową Górniczą. Dla ułatwienia te pociągi powinny jeździć z wyświetlaczami "Zawiercie przez Bytom".

Podejrzany jednak ten rozkład. Coś za dużo pociągów znowu uruchamiają KŚ. Nie chce mi się w to wszystko wierzyć.

Od siebie dodam, że liczba pociągów przyspieszonych Katowice - Częstochowa zostanie zredukowana do... jednego.

KŚ wycofują się także z odcinka Herby Nowe - Krzepice. Powstaną relacje: TG - HN (KŚ) i HN - Krzepice (PR).

Zwiększy się też liczba pociągów Częstochowa - Lubliniec. Pociągi będą się ponownie zatrzymywać na stacji Cz-wa Gnaszyn.
hanys - 01-10-2013, 10:17
Temat postu:
Muchowozy Gliwice-Bytom już w czerwcu znikneły z RJ
KŚ będą dojeżdżały tylko do Herbów Nowych, za to PR uruchomią regio z Herbów do Wielunia i Kępna.
pinokio - 01-10-2013, 15:47
Temat postu:
Na trasie Sędziszów - Katowice jest coraz gorzej. Pociąg odjeżdżający przez półtora miesiąca z Katowic o możliwej do zaakceptowania godzinie - 15.51 będzie odjeżdżał o 15.35. Mało kto zdąży na ten kurs. Ja już nie.
Pa, pa Przewozy Regionalne Bye
ikarek - 02-10-2013, 09:03
Temat postu:
Kilka lat temu, kiedy reaktywowano Bytom-Gliwice, te pociągi nie były muchowozami. W godzinach szczytu po południu wysiadało w Bytomiu ponad 100 osób. Tylko że wtedy był takt półgodzinny w szczycie porannym i popołudniowym oraz strefówki za 3 złote. Jeżeli jeździ na tej trasie kilka ogryzków, to oczywiście że zawsze będą muchowozami.
Bardi78 - 02-10-2013, 21:48
Temat postu:
Martwi mnie tragedia na linii Oświęcim-Czechowice:(
Już do Bielska na 6 ani na 7 rano się nie dojedzie...fatalnie
sympatyk - 04-10-2013, 01:20
Temat postu: Re: Rozkład jazdy 2013/2014
REGIOchłopak napisał/a:
Pociągi z Gliwic do Częstochowy i Zawiercia jeden po drugim(2 minuty) ale na Zawiercie jedzie p. Bytom... Już widzę te pomyłki podróżnych...

Fakt, rutyna może zgubić ale na szczęście łatwo zapamiętać tym co często podróżują że o ile dobrze patrzę to wszystkie "częstochowy" przez Zabrze, a wszystkie "zawiercia" przez Bytom.
sabatnik - 04-10-2013, 20:06
Temat postu:
Cieszyn dalej w koncie i z ochłapami. Po hucznym i udanym wskrzeszeniu, powolnego dogorywania ciąg dalszy... Sad Na resztę już mi się odechciało patrzeć.
hanys - 05-10-2013, 09:44
Temat postu:
Zwiększy sie liczba pociągów na Katowice-Lubliniec i Częstochowa-Lubliniec.
Wszystkie pociagi wyjeżdżające z Katowic w kierunku Tarnowskich Gór pojadą docelowo do Lublińca, powrotne tak samo, wszystkie relacja Lubliniec-Katowice.
W Tarn. Górach przesiadka na pociągi nie tak jak do tej pory do Krzepic a jedynie do Herbów Nowych.
ikarek - 05-10-2013, 11:06
Temat postu:
A na uj mi ogryzki do Zawiercia.
Kiedyś była osobówka Lubliniec-Wisła, zawsze dwa zapełnione kible. Zawsze jak późnym wieczorem w niedzielę wracałem z Beskidów, czy to z Wisły czy Milówki, to musiałem zapierniczać w Katowicach z tobołami na dziadowskiego, zatłoczonego "nowoczesnego" oczywiście busa. Przesiadki na kierunek południowy są zwykle tragiczne.
Teraz jakimś cudem Gliwice-Wisła jeździ przez Bytom, ale pewnie go skasują, tzn. puszczą po remoncie jedynie słuszną trasą.
hanys - 05-10-2013, 14:38
Temat postu:
Tak od grudnia przyśp. "Równica' Gliwice-Wisła pojedzie przez Zabrze.
Na dzień dzisiejszy powrotna Równica jadąc z Wisły do Gliwic w Gliwicach łapie osobówke do Lublińca, jednak jadac z Lublińca w kierunku Wisły nie sposób czym kolwiek dojechac na godzine startową Równicy do Gliwic. Szkoda, że nikt nie pomyślał w nowym RJ aby Równica startowała i kończyła bieg w Lublińcu skoro od grudnia osobówka Gliwice-Lubliniec będzie startowała z Gliwic po godz. 2 w nocy.
REGIOchłopak - 05-10-2013, 20:46
Temat postu:
A zobaczcie jak będzie śmigać osobówka Lubliniec-Gliwice-Lubliniec
Very Happy
hanys - 05-10-2013, 22:11
Temat postu:
Po 3 przyjedzie do Lublińca. Po 5 startuje z L-ca jako pociag do Katowic. Chyba, że obiegi sie zmienią.
sebek - 09-10-2013, 17:58
Temat postu:
Podobają mi się relacje Gliwice - Bytom - Zawiercie. Fajna sprawa, a wiem, że ludzie dojeżdżają do pracy i na uczelnie z Bytomia do Sosnowca czy Dąbrowy Gór. Wielokrotnie w pociągach odjeżdżających z Bytomia do Katowic, pasażerowie kupowali bilety właśnie do w/w stacji i nareszcie będzie możliwość dojazdu bez przesiadek do Sosnowca/Będzina czy DG.
Oczywiście przydałaby się bezpośrednie pociągi w góry, ale i tak, planowany rozkład nie wygląda żle jeśli chodzi o Bytom i są pociągi do Gliwic w dni robocze. Ogólnie rozkład ciekawy, choć tylko w dni robocze, a wekendy, praktycznie wygaszanie połączeń i widzę KŚ coraz bardziej ograniczają ruch w dni wolne, na wszystkich trasach są duże przerwy w połączeniach.
Arek - 31-10-2013, 11:29
Temat postu:
25 mln zł więcej na kolej, ale połączeń nie przybędzie

W przyszłym roku samorząd województwa zamierza wydać na przewozy kolejowe 180 mln zł. To o 25 mln zł więcej niż w tym roku. Niestety wcale nie oznacza to, że nowym rozkładzie zostaną przywrócone ścięte połączenia

W 2013 roku z kasy województwa śląskiego na dotacje przewozów kolejowych zarezerwowano około 155 mln zł. Z tej kwoty lwia część trafia do Kolei Śląskich, bo aż prawie 125 mln zł. Pozostałą kwotę, około 30 mln zł, dostaną Przewozy Regionalne, które obsługują tzw. połączenia stykowe, czyli między województwami.

Jak zapowiedział Mirosław Sekuła, marszałek województwa śląskiego, w przyszłym roku wydatki na przewozy kolejowe wyniosą najprawdopodobniej około 180 mln zł. Dodał jednak, że to wcale nie oznacza przywrócenia przez Koleje Śląskie zawieszonych w czerwcu połączeń. Tzw. praca przewozowa, czyli liczba kilometrów, które wszystkie pociągi Kolei Śląskich przejeżdżają w ciągu roku nie zmieni się i dalej wynosiła mniej niż 7 mln kilometrów. - Zwiększy się za to kwota stawki płaconej za pociągokilometr. Dzięki temu spółka przestanie przynosić straty i będzie mogła być wyjść na plus - zapowiada Sekuła.

Źródło: http://gliwice.gazeta.pl/gazetagliwice/1,95519,14874478,25_mln_zl_wiecej_na_kolej__ale_polaczen_nie_przybedzie.html
ikarek - 01-11-2013, 15:04
Temat postu:
Mogliby chociaż połączyć niektóre relacje (np. Lubliniec-Wisła) albo zrobić jakieś skomunikowania w Katowicach. Zachęciłoby to niejednego do skorzystania z usług kolei. No, ale to wymagałoby jakiegoś działania, jakichś procesów myślowych u zatrudnionej w KŚ biurwy od parzenia kawy i brania ciężkiej kasy. A to jest chyba przecież fizycznie niemożliwe. Więc NIEDASIE.
hanys - 01-11-2013, 16:53
Temat postu:
Jak dla mnie to "Równica" powinna startować i kończyć bieg w Lublińcu
Mateusz91 - 04-11-2013, 10:21
Temat postu:
Kiedy ma pojawić się nowy rozkład jazdy od grudnia?
hanys - 04-11-2013, 12:29
Temat postu:
Zależy o co dokładnie Ci chodzi. W życie ma wejść 14 grudnia, jednak na stronie PLK jest już zamieszczony
Mateusz91 - 06-11-2013, 23:35
Temat postu:
hanys napisał/a:
Zależy o co dokładnie Ci chodzi. W życie ma wejść 14 grudnia, jednak na stronie PLK jest już zamieszczony


można prosić linka?
Anonymous - 07-11-2013, 10:50
Temat postu:
http://rozklad.plk-sa.pl
irek34 - 16-11-2013, 11:52
Temat postu:
A tu taki ciekawy materiał na temat rozkładu jazdy ,od 12 minuty , i jak działa PKP PKL w województwie śląskim i to jest problem tam trzeba zmian i to gigantycznych personalnych za coś takiego .
http://www.tvp.pl/katowice/publicystyka/trudny-rynek/wideo/15-listopada/13022909
margie175c - 16-11-2013, 12:34
Temat postu:
Kś znowu robią błędy znowu wracają do trasy Częstochowa-Lubliniec i ponownie będzie jechało 10 osób. PKS w Lublińcu jeżdzi co godzine a w szczycie co 30 minut i jedzie przez prawie wszystkie miejscowości na których zatrzymuje się pociąg. Uważam że KŚ powinny zostawić tylko pociągi do Lublińca skomunikowane z REGIO do Wrocławia wtedy byłaby szansa nie wieksza ilośc podróżnych a te kilka par nadwyżki dać na inne relacje np Cieszyn-Bielsko czy Katowice-Czechowice p Oświęcim
sebek - 16-11-2013, 13:46
Temat postu:
Żeby przyciągnąć pasażera do pociągów Częstochowa - Lubliniec, potrzeba zarówno skomunikowań z regio do Kluczborka, Wrocławia, jak i powrotu połączeń Lubliniec - Opole. Sporo studentów jeżdziło z Częstochowy i Lublińca do Opola. Może po remontach torów, wrócą PR z połączeniami Opole - Lubliniec, bo chyba na bezpośrednie Opole - Częstochowa nie ma już szans.
hanys - 16-11-2013, 21:11
Temat postu:
Na bezpośrednie Opole-Częstochowa napewno nie ma już szans, tylko PR Opole-Lubliniec i KŚ Lubliniec-Częstochowa.
Nie zgadzam sie z wypowiedzią margie, przed likwidacją połączenień osobowych Lubliniec-Częstochowa (PR zredukowało je kiedyś do 2 par dziennie) pociągi jadące z Lublińca do Częstochowy przyjeżdżały do stacji końcowej z frekwencją min. 70 %. Czas przejazdu pociagiem w strone Częstochowy był krótszy o 20 minut niż autobusem. Gorzej w strone Lublińca gdzie czas nie był konkurencyjny dla autobusów, jednak poranne pociągi z Częstochowy do Lublińca także przyjeżdżały do stacji końcowej z dobrą frekwencją.
A poza tym (niestety), pociagów z Lublińca do Częstochowy od 14 grudnia nie będzie wcale. Juz jest nowy rozkład na stronie PLK
Lil_Peter - 16-11-2013, 21:24
Temat postu:
hanys napisał/a:
A poza tym (niestety), pociagów z Lublińca do Częstochowy od 14 grudnia nie będzie wcale. Juz jest nowy rozkład na stronie PLK

Owszem, jest nowa wersja...na której kursują wszystkie pociągi Częstochowa - Lubliniec.
hanys - 16-11-2013, 21:33
Temat postu:
Na stronie rozklad.plk-sa.pl jest wersja bez połączeń z Lbc do Cz-wy
Widać musicie jeszcze raz wejść na tą strone
tomcio - 26-11-2013, 22:58
Temat postu:
Witam.Moje spostrzeżenia dotyczące nowego rozkładu dla Lublińca i Tarnowskich Gór.
1.Zawieszenie połączeń na linii Lubliniec-Częstochowa-Lubliniec
2.Zawieszenie połączeń na linii Lubliniec-Gliwice-Lubliniec,(choć ta para,która była widoczna w początkowej wersji rozkładu przyp.Gliwice-3.10-Lubliniec-3.59 oraz Lubliniec-22.10-Gliwice-23.09 wg.mnie jest bez sensu, chyba że relacja stworzona wyłącznie dla pracowników kolei.). Linia ta miałaby powodzenie,gdyby pociągi kursowały w odpowiednich porach dnia, dostosowanych do zwykłych pasażerów.
3.W soboty i niedziele między 5.39 a 13.40 ruch kolejowy w wykonaniu KŚ w Lublińcu nie istnieje.
4.Może mniej ważny szczegół,ale brakuje skomunikowań pociągów na stacji w Kaletach. Np.pociąg przyjeżdża z Lublińca do Kalet, a parę minut wcześniej odjeżdża pociąg do st.Herby Nowe,i tak jest również odwrotnie.
5.Mimo w dużej części już wykonanego remontu na odc.Tarnowskie Góry-Bytom, pociągi od nowego rozkładu dalej będą pokonywać ten odcinek w czasie ponad 30min.
6.W Lublińcu na pociąg TLK GWAREK nie da się już dojechać od strony Tarnowskich Gór.
odjazd TLK z Lublińca do Gdyni jest o 6.18, natomiast pociąg z Tarnowskich Gór przyjeżdża do Lublińca o godz.6.29.
Pytanie: Czy będzie lepiej,bo gorzej być nie może. Confused
hanys - 27-11-2013, 15:10
Temat postu:
Na odc. Tarn.Góry-Bytom pociągi jeszcze dość długo będa sie wlekły. Tor sie jeszcze nie uleżał.
Na trasie Lubliniec-Gliwice i tak większą popularnością cieszą sie pociągi spółki Intercity niż te Kolei Śląskich, jednak faktycznie godziny odjazdy dla KŚ na Lubliniec-Gliwice są chybione.
Co do Lubliniec-Częstochowa to likwidacja tej linii jest naprawde grubym przegięciem ze strony KŚ.

Jeśli chodzi o Tarn. Góry to tam nawet w tygodniu są 2-godzinne dziury w rozkładzie. Jeśli chodzi o miasta powiatowe to wydaje mi sie, że bez wątpienia to właśnie Tarnowskie Góry staną sie dziurą kolejową (jeszcze większą niż obecnie) od wejścia w życie nowego RJ.
sebek - 28-11-2013, 08:23
Temat postu:
W 100% zgadzam się z powyższymi postami kolegów dotyczącymi Tarn.Gór i Lublińca.
Coraz trudniej wydostać się z obu miast, brakuje dobrej siatki połączeń regionalnych, połączenia dalekobieżne są symboliczne, poza wakacjami, gdzie sezonowe TLK nieco ożywiają ruch.
Od grudnia nawet likwidują skomunikowanie KŚ Tarn.Góry - Lubliniec z TLK Gwarek. Kolejna porażka nowego rozkładu i Lubliniec praktycznie przestaje być węzłem przesiadkowym.
A Tarn.Góry, tutaj kolejowa dziura staje się coraz większa. Brak połączeń do Opola p. Fosowskie, nie ma jak dojechać z TG do Częstochowy p. Herby Stare, coraz mniej połączeń w dni robocze, a w wekendy praktycznie ruch kolejowy zamiera. Niegdyś ważna stacja osobowo - towarowa, dziś staje się kolejnym umierającym miastem pod względem ilości połączeń. Do tego dodajmy kosmiczne ceny za przejazd KŚ na odcinku TG - Katowice, co jeszcze bardziej dobija ruch pasażerski.
hanys - 28-11-2013, 12:00
Temat postu:
Poza sezonem przez Tarn.Góry przejeżdża tylko jeden pociąg TLK, przez Lubliniec natomiast trzy.
Lubliniec węzłem przesiadkowym pozostanie dzieki regio na Wrocław i Kluczbork. Miejmy nadzieje, że władze Częstochowy i Lublińca powstrzymają zawieszenie pociągów na trasie Częstochowa-Lubliniec
REGIOchłopak - 28-11-2013, 14:01
Temat postu:
hanys, ale jaki jest sens trzymać te pociągi? PKS Lubliniec kursuje tam bardzo często, a ceni biletów są korzystne. Dodatkowa trasa linii PKS biegnie wzdłuż linii PKP
sebek - 28-11-2013, 14:22
Temat postu:
Może w przyszłości regio dojadą z Opola do Lublińca, dobrze skomunikowane z Lubliniec - Częstochowa i to wszystko jakoś się poukłada. Nie wierze, że zostaną tylko EIC Premium i TLK Lubliniec - Opole.
Ruch regionalny powinien wrócić z Opola do Częstochowy z przesiadkami w Lublińcu.
linia148 - 28-11-2013, 14:23
Temat postu:
A ja jestem zadowolony z sytuacji na linii 148 Rybnik - Pszczyna, po 5 pociągów w obie strony (było 4 a z tego tylko po 3 zatrzymywały się na wszystkich stacjach) więc moim zdaniem idzie ku dobremu.
superjan - 28-11-2013, 17:23
Temat postu:
Przykro mi ale na linii 148 zostaja tylko 4 połączenia mimo iz planowano 5. Ponadto "Szyndzielnia" zamiast codziennie ma jeździć tylko w weekendy. Ostatni pociąg z Pszczyny do Rybnika jest rozkomunikowany z pociągiem ze Zwardonia /60 minut oczekiwania/, więc raczej kicha niz poprawa. Pod tym linkiem mozna to sprawdzić.
http://rozklad.plk-sa.pl/Plakaty
Sad
linia148 - 28-11-2013, 17:32
Temat postu:
Kolega słabo patrzy (dokładnie chodzi mi o stację Pszczyna Czarków no ale na linii tej pociągi zatrzymywać będą się wszędzie Śmiech

4:55 -> 5:02 Pszczyna
5:37 -> 6:53 Wodzisław Śląski
8:58 -> 10:10 Wodzisław Śląski
10:20 -> 10:39 Czechowice-Dziedzice
11:47 -> 12:59 Wodzisław Śląski
13:21 -> 14:01 Bielsko Biała Główna
16:19 - 16:26 Pszczyna
16:47 - 18:00 Wodzisław Śląski
19:39 -> 19:46 Pszczyna
20:44 -> 21:44 Rybnik

Wink
superjan - 28-11-2013, 18:35
Temat postu:
Fakt sugerowałem sie Żorami a nie postojami - niestety te pociągi nie pojadą choć byly w rozkładzie początkowo:

8:58 -> 10:10 Wodzisław Śląski /rel Bielsko-wodzisław 1-5/

13:21 -> 14:01 Bielsko Biała Główna /rel wodzisław-bielsko 1-5/


Też się cieszyłem bo kurs 12.50 z Żor mi pasował. Chyba że dzisiaj znowu się zmieniło bo dane mam na dzień wczorajszy. Proszę spojrzeć na link:

http://kolejeslaskie.com/upload/1385044048Porownanie_polaczen_2013_2014_.pdf

4 pozycja od dołu linia 148-Pszczyna-Rybnik-4 pary pociągów

Poniżej najnowszy plakat dla stacji Pszczyna Czarków:

http://rozklad.plk-sa.pl/Plakaty/PobierzPlakat?id=835739&aft=6456608a&tlo=true
Pozdrawiam.
linia148 - 28-11-2013, 18:47
Temat postu:
a ja nadal sądzę że pojadą, aż jutro z ciekawości pójdę na stację sprawdzić Smile
hanys - 29-11-2013, 14:02
Temat postu:
REGIOchłopak napisał/a:
hanys, ale jaki jest sens trzymać te pociągi? PKS Lubliniec kursuje tam bardzo często, a ceni biletów są korzystne. Dodatkowa trasa linii PKS biegnie wzdłuż linii PKP


Powodów jest wiele, to, że czas jazdy pociągiem jest o połowe krótszy niż autobusem, to, że pociągiem jedzie sie znacznie lepiej, to, że pociągi od zawsze tam jeździły, to, że zostały wyremontowane nie tylko tory ale także perony w Kochanowicach i Lisowie.... można by tak wymieniać bez końca.
Idąc twoim tokiem myślenia zlikwidujmy pociągi osobowe na trasie Gliwice-Katowice, przeciez tam jeździ pełno autobusów a i ceny są konkurencyjne. Po co w takim razie mają tam jeździć pociągi ?
linia148 - 29-11-2013, 14:28
Temat postu:
hehe dziś znowu inny rozkład ;c pociąg o 20:44 został przeniesiony na 20:30 do Rybnika może jednak dodadzą te dwa kursy fajnie by bylo Razz
sympatyk - 30-11-2013, 00:04
Temat postu:
Tychy: Pociągi KŚ nie będą zatrzymywać się na stacji Miasto.

Od 15 grudnia, wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, pociągi Kolei Śląskich nie będą zatrzymywać się na stacji Tychy Miasto.
- Decyzja o zaprzestaniu obsługi stacji Tychy Miasto została podjęta na wniosek Urzędu Miasta Tychy. Oczywiście kwestia była konsultowana z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego – informuje Maciej Zaremba, rzecznik KŚ. Ewa Grudniok, rzecznik UM Tychy, mówi natomiast „Rynkowi Kolejowemu”, że rezygnacja z zatrzymań na tej stacji wynika z dużej gęstości przystanków kolejowych w jej sąsiedztwie.

- Zgodnie z założeniem inwestycji kolejowych zrealizowanych przez miasto Tychy, do obsługi podróżnych wskazane zostały trzy nowo wybudowane przystanki, Tychy Lodowisko, Tychy Grota Roweckiego i Tychy Aleja Bielska oraz zmodernizowany przystanek Tychy Zachodnie. Przystanki te, w przeciwieństwie do stacji Tychy Miasto, są przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, a także wyposażone w automaty biletowe oraz elektroniczne tablice cyfrowe – mówi Ewa Grudniok, dodając, że tyski magistrat planuje wprowadzenie tej zmiany na stałe.

Przystanki Lodowisko, Grota Roweckiego i Al. Bielska zostały otwarte 1 września 2012 r. Wówczas zawieszono zatrzymywanie pociągów Przewozów Regionalnych na stacji Tychy Miasto. W grudniu 2012 r., gdy PR zostały zastąpione przez KŚ, zostało przywrócone zatrzymywanie pociągów na tej stacji. Odległość stacji Tychy Miasto od przystanku Grota Roweckiego wynosi 450 m, a od przystanku Lodowisko 800 m.

http://www.rynek-kolejowy.pl/49595/tychy_pociagi_ks_nie_beda_zatrzymywac_sie_na_stacji_miasto.html
Lil_Peter - 30-11-2013, 09:51
Temat postu:
tomcio napisał/a:

1.Zawieszenie połączeń na linii Lubliniec-Częstochowa-Lubliniec
2.Zawieszenie połączeń na linii Lubliniec-Gliwice-Lubliniec. Linia ta miałaby powodzenie,gdyby pociągi kursowały w odpowiednich porach dnia, dostosowanych do zwykłych pasażerów.

1. Są zawieszone tylko i wyłącznie dlatego, że linia będzie modernizowana pod EIC Premium, a nie dlatego, że pociągi są nierentowne.
2. Te pociągi to był zwykły podsył. Tu nie występują żadne potoki podróżnych.

REGIOchłopak napisał/a:
hanys, ale jaki jest sens trzymać te pociągi? PKS Lubliniec kursuje tam bardzo często, a ceni biletów są korzystne. Dodatkowa trasa linii PKS biegnie wzdłuż linii PKP

Idąc Twoim tokiem, należałoby zlikwidować 1/3 sieci kolejowej.

Linia Częstochowa - Lubliniec ma ogólnie pecha, bo znajduje się na "rogatkach" województwa, natomiast włodarze dbają głównie o sprawny dojazd do Katowic. Nic ponadto. Do tego dokłada się remont trasy i efekt mamy widoczny. Pociągi na ten odcinek wrócą. Niemniej i tak będą wozić powietrze. Wynikać to będzie wyłącznie z faktu, że nie będą to bezpośrednie połączenia do Opola przez Ozimek czy Wrocławia przez Kluczbork. Ludzie z tego nie skorzystają, przynajmniej nie na dużą skalę. Do tego dojdzie ograniczona przepustowość odcinka jednotorowego między Lublińcem i Opolem, czego owocem będą jakieś ochłapy REGIO na tym odcinku.
hanys - 30-11-2013, 13:13
Temat postu:
Lil_Peter zgadzam sie z Tobą we wszystkim co napisałeś oprócz jednego - pociągi KŚ Lubliniec-Gliwice i Gliwice-Lubliniec to nie był żaden podsył. po 20 wyjeżdżała jednostka z Lublińca do Gliwic a nastepnie ok 23 ta sama jednostka wyjeżdżała z Gliwic do Lublińca. Frekwencja na tym pociągu była spora jednak tylko w piątki i niedziele, poza tym jeżdziło tym pociągiem po kilka osób.
I nie jestem pewien czy powodem zawieszenia pociągów KŚ na trasie Częstochowa-Lubliniec jest remont torów pod Pendolino, w końcu modernizacja zbliża sie ku końcowi a pociągi towarowe będą po niej jeździć cały czas, więc czemu pasażerskie nie mogą ?
Mateusz91 - 01-12-2013, 19:57
Temat postu:
na linii Katowice-Zwardoń będzie codziennie brak pociągów od 20:30 do 22:02 katastrofa...

Ponadto za mało pociągów przyśpieszonych, na tej linii będzie ich praktycznie garstka, wszystko będzie wyhamowywać na Podlesiu czy Brynowie... Jestem przeciwny ucinaniu czy likwidowaniu przystanków, ale powinno być troche więcej tych przyśpieszonych, już nie wspominając, że prawie wszystko na Wisłe tez będzie zatrzymywać się wszędzie...
Matz32 - 01-12-2013, 21:33
Temat postu:
tomcio napisał/a:
Witam.Moje spostrzeżenia dotyczące nowego rozkładu dla Lublińca i Tarnowskich Gór.
1.Zawieszenie połączeń na linii Lubliniec-Częstochowa-Lubliniec
2.Zawieszenie połączeń na linii Lubliniec-Gliwice-Lubliniec,(choć ta para,która była widoczna w początkowej wersji rozkładu przyp.Gliwice-3.10-Lubliniec-3.59 oraz Lubliniec-22.10-Gliwice-23.09 wg.mnie jest bez sensu, chyba że relacja stworzona wyłącznie dla pracowników kolei.). Linia ta miałaby powodzenie,gdyby pociągi kursowały w odpowiednich porach dnia, dostosowanych do zwykłych pasażerów.
3.W soboty i niedziele między 5.39 a 13.40 ruch kolejowy w wykonaniu KŚ w Lublińcu nie istnieje.
4.Może mniej ważny szczegół,ale brakuje skomunikowań pociągów na stacji w Kaletach. Np.pociąg przyjeżdża z Lublińca do Kalet, a parę minut wcześniej odjeżdża pociąg do st.Herby Nowe,i tak jest również odwrotnie.
5.Mimo w dużej części już wykonanego remontu na odc.Tarnowskie Góry-Bytom, pociągi od nowego rozkładu dalej będą pokonywać ten odcinek w czasie ponad 30min.
6.W Lublińcu na pociąg TLK GWAREK nie da się już dojechać od strony Tarnowskich Gór.
odjazd TLK z Lublińca do Gdyni jest o 6.18, natomiast pociąg z Tarnowskich Gór przyjeżdża do Lublińca o godz.6.29.
Pytanie: Czy będzie lepiej,bo gorzej być nie może. Confused


1. Remont na finiszu a oni likwiduja pociagi. No pewnie stary PKS starrzy Śmiech
2.Tylko jako normalne polaczenie minimum doajzd na rano i powrot popoludniu powinno ono funkcjonowac.
3.Aueeeelaaaa jeszcze wieksza dziutra niz poprzednio ?
4.Hm ciekawe kto by z tego korzystal.Z Koszecina masz PKS do Strzebinia .duzo tego niema ale jest Śmiech
5.Pisalem z tym do KS.Odpowedzieli mi ze wiedza o mozliwosci poprawy czasu jazdy ale to PLK uklada rozklad Wink

6.Panie nie da sie Śmiech
hanys - 01-12-2013, 23:26
Temat postu:
Matz32, jeśli nie masz nic ciekawego do powiedzenia to milcz Smile w twoim przypadku milczenie jest platyną ;-)
Matz32 - 02-12-2013, 00:32
Temat postu:
Bo co ? Po to jest forum zeby sie wypowiedac. Odnioslem sie co o tym sadze i kropka.Jesli wedlug ciebie wszystko jest OK to sam zamilcz.CHoc z twoich wypowiedzi wynika co inengo to co sie czepiasz .
hanys - 02-12-2013, 10:05
Temat postu:
Odniosłeś sie? No możliwe jednak sposób drwiący z forumowicza którego cytowałeś.
sebek - 02-12-2013, 16:58
Temat postu:
W temacie Lublińca, trzeba zauważyć, że obecnie ostatni pociąg KŚ do Katowic odjeżdża o 18.30, jest skomunikowany w Lublińcu z regio z Kluczborka. Od nowego rozkładu, zmiana na plus i ostatni skład KŚ relacji Lubliniec - Katowice będzie o 20.04, dodatkowo skomunikowany w Lublińcu z regio Wrocław(16.45) - Lubliniec(19.59). Postarali się wreszcie o wieczorny pociąg do Katowic, można dojechać po godz.20 z Lublińca do Tarn.Gór czy Bytomia. Dodatkowy plus, to skomunikowanie z regio z Wrocławia.
Matz32 - 02-12-2013, 18:00
Temat postu:
No duzy plus bo niektorzy co jeszce jedzili pociagiem na nocki musieli przesiasc sie na auto
Mateusz91 - 03-12-2013, 09:05
Temat postu:
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/1055836,co-z-pociagami-do-wisly-dojazd-pociagow-do-wisly-zagrozony,id,t.html
Lil_Peter - 03-12-2013, 09:36
Temat postu:
Mateusz91 napisał/a:
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/1055836,co-z-pociagami-do-wisly-dojazd-pociagow-do-wisly-zagrozony,id,t.html

Link nie działa.
linia148 - 03-12-2013, 10:09
Temat postu:
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/1055836,co-z-pociagami-do-wisly-dojazd-pociagow-do-wisly-zagrozony,id,t.html
danio - 03-12-2013, 14:11
Temat postu:
To trzeba napisać do UTK. Most w Brzeszczach Kopalni PLK naprawiła w tydzień. To nie jest modernizacja, to jest zwykłe utrzymanie....
Ja osobiście o tym napiszę do nich, bo to jedyna nadzieja w nich, że skończy się nieróbstwo i niedasizm w PLK.
sympatyk - 04-12-2013, 18:23
Temat postu:
Szczegóły nowego rozkładu jazdy KŚ.

Koleje Śląskie opublikowały szczegółowe informacje o nowym rocznym rozkładzie jazdy. Z powodu wielu remontów i modernizacji prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe rozkład będzie miał pięć aktualizacji.

Przedstawiony przez Koleje Śląskie rozkład obowiązujący od 15 grudnia jest zatem pierwszym rozkładem zamknięciowym. Zmiany w kolejnych 5 aktualizacjach (w marcu, kwietniu, czerwcu, wrześniu i październiku) rozkładu jazdy będą związane z remontami, prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17276/Szczegoly-nowego-rozkladu-jazdy-KS.html
Lil_Peter - 05-12-2013, 00:34
Temat postu:
Ciekawe te łączone relacje Lubliniec - Czechowice-Dziedzice. Szkoda, że rozkład ich w ogóle nie pokazuje.
hanys - 05-12-2013, 10:12
Temat postu:
Stona Kolei Śląskich pokazuje już relacje Bielsko-Lubliniec, Cz-Dz.-Lubliniec oraz Oświecim-Lubliniec (także relacje powrotne). Sitkol i PLK muszą zaktualizować rozkład.
ikarek - 06-12-2013, 13:23
Temat postu:
W Bytomiu wisi już nowy rozkład i nie ma śladu żadnych pociągów do Oświęcimia. Wątpię żeby zaktualizowali, pewnie będzie kolejna relacja "ukryta". A w ogóle to nędza i rozpacz, pierwszy pociąg w kierunku północnym w dni wolne dopiero po południu, szkoda słów.
hanys - 06-12-2013, 15:21
Temat postu:
Muszą poprawić, to nie będzie żadna relacja ukryta tylko normalny kurs.
sebek - 07-12-2013, 19:44
Temat postu:
Szkoda, że w dni wolne mocno ograniczony ruch na Katowice - Lubliniec, bo pierwszy pociąg o 13.40 to porażka.
Mogli dać coś rano, przynajmniej 1 pociąg do Lublińca. Troche bez sensu ten rozkład, tylko dla pasażerów jeżdżących 1-5, a przecież w soboty dużo osób pracuje, czy studiuje. KŚ jakby zapomniały o tych pasażerach.
REGIOchłopak - 07-12-2013, 22:37
Temat postu:
Jeśli Cię to pocieszy to możesz rani pojechać TLKą do Lublińca Wink
Lil_Peter - 07-12-2013, 23:06
Temat postu:
Mam nadzieje, że od następnego rozkładu wyrzucą KŚ z Herbów i PR dojadą aż do Tarnowskich Gór. Wtedy to miałoby sens.

Czy PR-owskie REGIO z Bielska do Krakowa to wyjedzie na tory?
hanys - 08-12-2013, 13:16
Temat postu:
To nie możliwe i nierealne. KŚ nie oddzadzą odcinka Kalety-Herby bo jest dla nich zbyt dochodowy
REGIOchłopak - 09-12-2013, 09:48
Temat postu:
Jaki mają dochód z tego odcinka? Jak tam prawie sami wąsacze jeżdżą? A frekwencja w kiblu wynosi max 50%?
hanys - 09-12-2013, 11:29
Temat postu:
Napisze tak: Dochód mają duży Smile 50% w kiblu to dużo, to więcej niż SA109 w komplecie, poza tym regio na tej trasie konkurowały by z KŚ na odcinku Kalety-TG. To nierealne, o czym my w ogóle rozmawiamy.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group