INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Elektryfikacja linii do Zgorzelca

Noema - 20-10-2013, 19:03
Temat postu: Elektryfikacja linii do Zgorzelca
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zapowiedział modernizację a także elektryfikację linii kolejowej z Lubania do Zgorzelca, która ma rozpocząć się już w przyszłym roku, oraz ze Zgorzelca do Węglińca która będzie możliwa w roku 2015. Inwestycje te mają zwiększyć atrakcyjność subregionu jeleniogórskiego pod względem gospodarczym i turystycznym.

Jest szansa na to, że w ciągu najbliższych dwóch lat linia kolejowa nr. 276 Jelenia Góra – Lubań – Zgorzelec zostanie zmodernizowana na odcinku Jelenia Góra – Lubań i zelektryfikowana na trasie z Lubania do Zgorzelca przez Zarębę i Mikułową. Inwestycję, która ma ruszyć w 2014 i 2015 roku zapowiedzieli urzędnicy Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu.

Więcej: http://www.lubanski.eu/?p=13969
linia274 - 20-10-2013, 19:34
Temat postu:
Zastanawia mnie sensowność elektryfikacji Lubań - Mikułowa - Zgorzelec.
Czy to przy obecnych potokach ma jakikolwiek sens? Relacji obsługiwanych EZT też zbytnio nie mogę sobie tu wyobrazić...
No ale jeśli stanie się tak że elektryfikacja dotrze do Zgorzelca z obydwu krajowych kierunków to co ze Zgorzelec - Gorlitz??
Nie wyobrażam sobie sytuacji że polska sieć trakcyjna nie zostanie dociągnięta do Gorlitz, choćby do tego peronu poza halą peronową.
Ciągnięcie niemieckiego systemu zasilania do Zgorzelca byłoby bezsensowne bo to istny kolejowy wypizdówek.
Przed nami wybory samorządowe i w temacie elektryfikacji Lubań - Zgorzelec wiele może się jeszcze zmienić.
Noema - 20-10-2013, 19:42
Temat postu:
linia274, znając absurdalność i nieudolność betonu PKP PLK, spodziewam się elektryfikacji linii (pętli) Węgliniec - Zgorzelec Miasto - Lubań, z pominięciem stacji granicznej Zgorzelec (Ujazd), a tym samym 2-km odcinka do Gorlitz przez modernizowany właśnie most kolejowy na Nysie Łużyckiej. Coś takiego absolutnie by mnie nie zdziwiło!
linia274 - 20-10-2013, 20:02
Temat postu:
Oby nie elektryfikowano z pominięciem stacji Zgorzelec i odcinka do Gorlitz.
Byłby to mega blamaż betonu PLK jak i UMWD
sZakOOu - 20-10-2013, 21:00
Temat postu:
Gratulacje dla Zgorzelca, może w kolejnych latach w końcu pomyślą o elektryfikacji fragmentu najkrótszej drogi nad morze czyli odcinka Węgliniec - Żary - Zielona Góra. Wink
Flanker - 20-10-2013, 21:29
Temat postu:
linia274 jest sens. Jeśli się wyremontuje i zmodernizuje 274 na odcinku JG - Zgorzelec, a drut pociągnie z Lubania do Zgorzelca to będzie można Część EZTów z Wrocławia puścić do Zgorzelca właśnie tą trasą i tym samym zaktywizować ten region, tzn. pomiędzy JG a Zgorzelcem. Oczywiście szybciej będzie E30, ale jaki problem kilka kibli jadących do JG (czy nawet Impulsów) wydłużyć do Zgorzelca przez 274, a część do Szklarskiej, jak to już będzie miało miejsce od nowego RJ w grudniu.

Druga sprawa to fakt iż jeśli ta trasa zostanie wyremontowana to jest szansa, że Niemcy puszczą swoje pociągi do JG, Wałbrzycha, Szklarskiej, Kłodzka, Kudowy, a kto wie czy nie do Świeradowa i Karpacza oraz Kowar, o ile te linie wrócą do ruchu (to takie moje pobożne życzenie). Wielu niemieckich turystów jeździ w te rejony, więc dla nich bezpośrednie pociągi z Gorlitz czy np. Drezna to byłby hit, tak samo jak i dla nas i na pewno wielu ludzi by z tego korzystało w obu kierunkach. Może w ruchu codziennym to by była abstrakcja, ale w (C) na bank by się przyjęło i sprawdziło.

Elektryfikacja Węgliniec - Zgorzelec to wręcz największa konieczność. Skończą się wreszcie te patologie na szynobusach, kombinacje z RJ i przesiadki, braki skomunikowań, tylko wreszcie EZTy będą jechać do samego Zgorzelca i z powrotem do Wrocławia. Patrząc na potoki podróżnych i fakt że jest to najbardziej frekwencyjna linia w regionie elektryfikacja tego odcinka powinna się odbyć daaaaawno temu.
Lady Makbet - 20-10-2013, 21:58
Temat postu:
Radzę z ostrożnością podchodzić do zapowiedzi UMWD. Przypominam, że za rok odbędą się wybory samorządowe, więc przed nami festiwal obiecanek bez pokrycia w rzeczywistości.

Czy nikogo z Was nie dziwi, że UMWD snuje plany modernizacji i elektryfikacji linii kolejowych, które są własnością PKP PLK?
gobo007 - 21-10-2013, 07:44
Temat postu:
Hej,
Elektryfikacja Zgorzelca obejmowałaby również most graniczny.
PLK przygotowała listę 50 projektów priorytetowych (same projekty są w komentarzu pod artykułem)
http://www.rynek-kolejowy.pl/48678/pkp_plk_50_duzych_projektow_liniowych_w_kolejnej_perspektywie_budzetowej_ue.html

i pozycja 36 to: Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec - Zgorzelec wraz z mostem
Pozdrawiam
Piotr
rob21 - 21-10-2013, 17:20
Temat postu:
Pożyjemy zobaczymy Smile W okolicy Głogowa wszystkie linie są wpisane na ta listę, a co z tego wyjdzie przekonamy się w 2020 roku i oby znów nie było wielkiego rozczarowania...
linia274 - 21-10-2013, 19:28
Temat postu:
gobo007
Elektryfikacja mostu ciągle nie rozwiązuje problemu dojazdu polskiego EZT do Gorlitz.
Pozwoli jedynie na to by EZT o własnych siłach przemanewrował z części węglinieckiej na część lubańską stacji w Zgorzelcu, choćby po to by na czas swojego postoju tam nie blokować torów E30.
Pirat - 21-10-2013, 21:39
Temat postu:
linia274, cały wiadukt kolejowy w Zgorzelcu (także część po niemieckiej stronie) jest we władaniu PKP PLK. Elektryfikacja szlaku do dworca w Gorlitz wymaga porozumienia i współpracy z Deutsche Bahn.
gobo007 - 22-10-2013, 06:58
Temat postu:
Dla mnie, jak i wielu mieszkańców Zgorzelca elektryfikacja mostu granicznego jest zupełnie nieistotna. Problemem jest dla nas dojazd np. do Warszawy, Krakowa bez kombinacji i przesiadek, z pominięciem "centrum przesiadkowego" Węgliniec, czy "wbijania" się do pełnych już pociągów we Wrocławiu.
Na tej stronie:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=316746&page=180
wyczytałem coś takiego "Według materiałów z różnych polsko-niemieckich rozmów dotyczących kolejowego transportu przez granicę, odcinek od mostu i dwa tory przyperonowe na stacji Goerlitz miałyby być zelektryfikowane po polsku - 3 kVDC. "
Pozdrawiam
Piotr
rail_user - 22-10-2013, 17:28
Temat postu:
CZytajcie co pisze Lady Makbet. Dolnośląski UM z jego marszałkiem na czele zrzuci się oczywście na "drut" dla linii Wrocław - Zgorzelec ( odc. Lubań - Zgorzelec ) Mr. Green
Teraz nie potrafią uruchomić pociągów z De do np. Jeleniej Góry. A po elektryfikacji - pstryk i marszałek ( o ile będzie jeszcze marszałkiem ) kolejką PIKO pojedzie z Zg do J.G.
Bardziej realna jest elektryfikacja Węgliniec - Zgorzelec - Goerlitz ale to też perspektywa czasu.
mikot - 23-10-2013, 06:45
Temat postu:
W związku, że mieszkam w bardzo bliskim sąsiedztwie linii i obserwuję co się tam dzieje z okna ( teren Lubania ), zaobserwowałem regularne wizyty geodetów prowadzących pomiary wzdłuż torów od stacji w kierunku Zgorzelca. Jak ich namierzę następnym razem to ich spytam cóż takiego jest przedmiotem ich pomiarów.
gobo007 - 23-10-2013, 07:16
Temat postu:
W Jerzmankach to samo - kręcą się geodeci i wbijają wszędzie paliki.
mikot - 15-11-2013, 09:43
Temat postu:
Wzdłuż toru od strony Lubania w kierunku Zgorzelca wkopywany jest światłowód. Wykonawca światłowodu twierdzi, że robota jest " na wczoraj", bo zaraz po nich o ile
pozwolą warunki wskakuje kolejna firma i będzie dłubać dalej. Gość twierdzi, że to wszystko pod elektryfikację.
teleamigos - 15-11-2013, 17:54
Temat postu:
Czy na Odcinku Lubań- Zgorzelec prócz elektryfikacji są w planach jakieś prace rewitalizacyjne torów peronów itp.
dexter - 15-11-2013, 19:36
Temat postu:
Wzdłuż torów kładą światłowody pod Dolnośląską Sieć Szerokopasmową.
Jerry - 15-11-2013, 19:39
Temat postu:
teleamigos, wątpie by drut poszedł tą linią Sad
dexter, na linii 289 tez kładą
teleamigos - 15-11-2013, 21:12
Temat postu:
Skoro geodeci się już tam kręcą to jest coś na rzeczy. Mnie jednak interesuje czy prócz druta linię na odcinku Lubań Zgorzelec czeka jakiś remont.
KrzysiekkG - 16-11-2013, 21:20
Temat postu:
Ja natomiast myślę, że obecność geodetów wcale nie ma żadnego związku z remontem bądź elektryfikacją linii 274 pomiędzy Lubaniem Śląskim, a Zgorzelcem. Skoro kładą światłowód to wcześniej musiał być wykonany dla tych prac projekt budowlany, którego częścią jest plan zagospodarowania przestrzennego. Trasa przebiegu światłowodu musiała zostać naniesiona przez projektanta na tych rysunkach i najprawdopodobniej geodeci weryfikują faktyczną trasę i naniosą poprawki już w ramach dokumentacji powykonawczej.
sympatyk - 04-07-2014, 10:23
Temat postu:
Elektryfikacja linii kolejowej nr 278 z unijnym wsparciem.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z CUPT umowę o dofinansowanie dla projektu „Dokumentacja przedprojektowa dla elektryfikacji linii nr 278 (E30) na odcinku Węgliniec - Zgorzelec".

Na realizację przedsięwzięcia, które docelowo przyczyni się do elektryfikacji linii 278 (E30) na odcinku Węgliniec - Zgorzelec, przeznaczono blisko 1,93 mln zł, w tym 1,33 mln zł unijnego dofinansowania w ramach działania 7.1 - Rozwój transportu kolejowego PO IiŚ.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20193/Elektryfikacja-linii-kolejowej-nr-278-z-unijnym-wsparciem.html
Nuter - 29-07-2014, 12:10
Temat postu:
Za trzy lata – elektryfikacja do Zgorzelca

Maciej Gładyga, wicedyrektor Departamentu Transportu Kolejowego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, zadeklarował, że do 2017 roku powinien zostać zelektryfikowany odcinek Węgliniec-Zgorzelec. Deklaracja taka padła podczas posiedzenia Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego, na którym omawiano kwestię rozwoju transportu kolejowego w regionie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/53315/za_trzy_lata_elektryfikacja_do_zgorzelca.html
Pirat - 29-07-2014, 23:01
Temat postu:
Cytat:
Za trzy lata – elektryfikacja do Zgorzelca

Jestem osobą wierzącą, ale nie aż tak. Uwierzę jak zobaczę!

Póki co przypominam komentarz Noemy w tej sprawie:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=195521#195521
sympatyk - 30-01-2015, 17:01
Temat postu:
Dolnośląskie siedmiokrotnie zwiększy wydatki na kolej.

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 samorząd województwa dolnośląskiego przeznaczy ponad 150 mln euro na działania w zakresie lepszej dostępności transportowej regionu oraz na poprawę funkcjonalności linii kolejowych. Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku przewiduje że trasa do Zgorzelca zostanie zelektryfikowana.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23010/Dolnoslaskie-siedmiokrotnie-zwiekszy-wydatki-na-kolej.html
Lausitzer - 02-03-2015, 15:26
Temat postu:
Patrząc, jak ślimaczy się modernizacja odcinka E30 Katowice - Kraków, który ma nieporównywalnie większy potencjał, wątpię w jakiekolwiek deklaracje urzędników, a tym bardziej w emocjonowanie się układaniem nowych światłowodów. Nie raz już z zapowiedzi wyszły nici. Nie dziwię się, że zaczęto w ogóle rozmawiać o elektryfikacji Węgliniec- Zgorzelec, skoro PR się usamorządowiły, a ostatnio tracą monopol na wykonywanie przewozów w województwie (siła związków zawodowych walczących o Węgliniec znacznie osłabła), bo KD przejmują przewozy i chcą oferować kompletną usługę na całej trasie.

Jak postawią słupy trakcyjne i powieszą sieć, to będzie można wreszcie powiedzieć o zrealizowanych planach elektryfikacji.
Beatrycze - 02-03-2015, 19:37
Temat postu:
Lausitzer, czuję w kościach, że prędzej zelektryfikują linię Zgorzelec - Lubań i "Impulsy" z Wrocławia do Zgorzelca będą jeździć przez Jelenią Górę.
Lausitzer - 04-03-2015, 10:51
Temat postu:
Niech elektryfikują co chcą. Jak zobaczę, to uwierzę. Osobiście nie wydaje mi się, żeby odpuścili sobie E30 przed Sudecką. A tak w ogóle, to chyba prędzej zobaczę druty na Rzeszów - Tarnobrzeg, niż na Zgorzelec - Węgliniec.
Beatrycze - 28-06-2015, 15:17
Temat postu:
Niemcy chcą zelektryfikować linię z Drezna do Görlitz.

Niemiecka koleje Deutsche Bahn, w porozumieniu z władzami Saksonii, chce zelektryfikować linię łączącą Drezno z położonym przy granicy niemiecko-polskiej miastem Görlitz. Niebawem ruszą prace przygotowawcze, a w międzyczasie kolejarze rozpoczną poszukiwanie środków na realizację tego zadania.

Więcej na portalu Rynek Kolejowy
Noema - 05-08-2015, 23:10
Temat postu:
Na elektryfikację linii Zgorzelec - Węgliniec jeszcze poczekamy

Jak podkreśla Ministerstwo Infrastruktury: Polska jest zainteresowana utrzymaniem jak największej liczby połączeń kolejowych pomiędzy Polską a Niemcami. Stąd też planowana do realizacji jest inwestycja Elektryfikacja linii 278 Węgliniec - Zgorzelec, z tym, że musimy na nią jeszcze poczekać.

Czytaj więcej:
http://zgorzelec.info/index.php?k_d=27&id=12443&long&t=news2b
PasazerRE - 24-09-2015, 23:15
Temat postu:
Cytat ze strony Senatora Jana Michalskiego http://www.janmichalski.eu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=79&Itemid=476
Z wiadomości na temat spotkania z burmistrzami Zgorzleca i Görlitz:
Cytat:
Senator Michalski poinformował burmistrzów Rafała Gronicza oraz Siegfrieda Deinege o stanie realizacji projektu elektryfikacji linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca, z opcją elektryfikacji dwóch peronów w Görlitz.


Z nowych informacji padła tylko informacja o możliwości elektryfikacji dwóch peronów w Görlitz.
Senator poinformował burmistrzów, ale szkoda ze najbardziej zainteresowanych, czyli pasażerów już nie raczył poinformować. Mam nadzieję, że senator wyjaśni tę kwestię dogłębnie w najbliższym czasie, jaki jest stan faktyczny elektryfikacji, kiedy zaczną się roboty budowalane i kiedy przejedzie po szynach pierwszy impuls do Zgorzelca.
Czekam na odpowiedz pana senatora.
lahti - 28-09-2015, 16:28
Temat postu:
Elektryfikacja odcinka Węgliniec-Zgorzelec znalazła się na 8 miejscu listy rezerwowej POIiŚ.Koszt 100 mln zł.
Noema - 18-09-2016, 11:21
Temat postu:
Wszczęto postępowanie administracyjne o nazwie: "Kompleksowa elektryfikacja linii kolejowej nr 278 relacji Węgliniec - Zgorzelec w km 0,386 - 27,130 i fragmentu linii kolejowej nr 274 relacji Wrocław - Zgorzelec w km 202,034 - 202,455 oraz budowa nowej infrastruktury układu zasilania dla nowej sieci trakcyjnej".

Więcej tutaj:

http://www.gmina.zgorzelec.pl/content.php?cms_id=1950&lang=pl

http://zgorzelec.eu/images/stories/komunikaty/komunikat/Obwieszczenie_Wojewody_dolno%C5%9Bl%C4%85skiego.pdf
Atoman - 18-09-2016, 11:28
Temat postu:
Trzymam kciuki za powodzenie założeń elektryfikacji linii do Zgorzelca. Sam bym chętnie odwiedził jeszcze raz to miasto nad Nysą Łużycką. Zgorzelec jak i Goerlitz mają niesamowitą architekturę. Ciekawie by było wsiąść w jakiś IC lub Impuls KD rano, dojechać w 1,5 godziny (a myślę, że i dałoby się szybciej) i wieczorem wrócić. Obecnie koniec trasy w Węglińcu ogranicza dostępność w znacznym stopniu. Potencjał jakościowy i prędkościowy odcinka z Wrocławia do Węglińca jest. Wystarczy tylko ten brakujący element i będzie można mówić o kolejnym ważnym kroku w stronę kompleksowej modernizacji dolnośląskich linii kolejowych.
bystrzak2000 - 19-09-2016, 09:39
Temat postu:
Do Goerlitz pociągiem i tak nie dojedziesz, bo Niemcy nie chcą się zgodzić na elektryfikację siecią 3kV DC jednego peronu po swojej stronie.
Atoman - 19-09-2016, 09:53
Temat postu:
Myślę, że sam dojazd do Zgorzelca może już dużo dać. Póki przekraczanie granicy jest swobodne, można się wybrać na spacer przez Most Jana Pawła II i daleko do centrum Goerlitz nie ma. Niedawno pisałem pracę o tym mieście podzielonym i generalnie nie znalazłem przypadków zgrzytów na linii Zgorzelec - Goerlitz, więc to trochę dziwne, że jest jak mówisz, @bystrzak2000. Projekty były wspólne, tak jak np. w Słubicach i Frankfurcie i współpraca jakoś się układała. Do Goerlitz przynajmniej jest ten bezpośredni szynobus. Mając IC do Zgorzelca dałoby się przeżyć bez bezpośredniego IC do Goerlitz. Najistotniejsze, aby pociągi PIC kończyły bieg w sensownym miejscu. Z całym szacunkiem dla Węglińca, ale jest on jedynie węzłem, jak np. Jaworzyna Śląska, a nie celem podróżnych pasażerów Express Intercity.
Anonymous - 19-09-2016, 11:08
Temat postu:
bystrzak2000 napisał/a:
Do Goerlitz pociągiem i tak nie dojedziesz, bo Niemcy nie chcą się zgodzić na elektryfikację siecią 3kV DC jednego peronu po swojej stronie.

Nawet jeśli tak jest, to też większego problemu nie widzę. Wystarczy że do Zgorzelca dojedzie EZT z Wrocławia i tam będzie skomunikowany z szynobusem rel. Jelenia Góra - Görlitz - Jelenia Góra. W Görlitz krótki postój na zmianę kierunku i powrót do Jeleniej Góry, gdzie w Zgorzelcu skomunikowanie z tym samym EZT do Wrocławia.
bystrzak2000 - 19-09-2016, 11:43
Temat postu:
@Atoman: to nie jest zgrzyt pomiędzy władzami Zgorzelca i Goerlitz, ale zarządcami sieci kolejowej w Polsce i Niemczech. Polacy postulowali od dawna, by jeden peron w Goerlitz zelektryfikować polską siecią 3kV DC, ale Niemcy upierają się, by zmiana napięcia odbywała się na moście granicznym, tak samo jak na moście w Bielawie Dolnej, gdzie dalej wagony towarowe trzeba będzie przeciągać przez granicę lokomotywami spalinowymi.

@Rozkładowiec: zmartwię Cię, ale linia 274 na odcinku Lubań Śląski - Zgorzelec też jest planowana do elektryfikacji w ramach RPO (o ile nic się nie zmieniło w tej sprawie).
Atoman - 19-09-2016, 13:02
Temat postu:
bystrzak2000 napisał/a:
@Atoman: to nie jest zgrzyt pomiędzy władzami Zgorzelca i Goerlitz, ale zarządcami sieci kolejowej w Polsce i Niemczech. Polacy postulowali od dawna, by jeden peron w Goerlitz zelektryfikować polską siecią 3kV DC, ale Niemcy upierają się, by zmiana napięcia odbywała się na moście granicznym, tak samo jak na moście w Bielawie Dolnej, gdzie dalej wagony towarowe trzeba będzie przeciągać przez granicę lokomotywami spalinowymi.


Dobrze wiedzieć. Dziękuję uprzejmie za wyjaśnienie. Ogólnie Goerlitz, jak wiadomo, jest tą centralną częścią podzielonego miasta. Dworzec mają naprawdę niezły z porządną halą peronową. Nawet na Google Street View widać szynobus KD stojący na peronie. Można by było naprawdę pomyśleć o tym, aby stworzyć coś na wzór wrocławskiego peronu nr 6, który podczas remontu był takim peronem "specjalnym", oddzielnie położonym. Nikomu by to nie przeszkadzało, a można by było wjechać do centrum miasta bez problemu. Przykładowo w Świnoujściu udało się stworzyć linię z Heringsdorfu do Świnoujścia obsługiwaną przez niemieckie UBB, więc może uda się dojść do porozumienia i w tym przypadku.
Anonymous - 19-09-2016, 16:13
Temat postu:
bystrzak2000 napisał/a:
@Rozkładowiec: zmartwię Cię, ale linia 274 na odcinku Lubań Śląski - Zgorzelec też jest planowana do elektryfikacji w ramach RPO (o ile nic się nie zmieniło w tej sprawie).


To w tej sytuacji KD powinny się dogadać z Niemcami tak, żeby kilka par pociągów Drezno - Goerlitz wjeżdżało do Zgorzelca i tam były skomunikowane z EZT do Wrocławia i ewentualnie Jeleniej Góry. No chyba że Niemcy także się będą chciały elektryfikować i na tej linii będą jeździły EZT, to faktycznie jest klapa. Pozostałoby jedynie wyjście z ogryzkami Zgorzelec - Goerlitz na szynobusach, co raczej większego sensu i racji bytu by nie miało.
Gaspares - 20-09-2016, 14:33
Temat postu:
Cytat:
linia 274 na odcinku Lubań Śląski - Zgorzelec też jest planowana do elektryfikacji w ramach RPO (o ile nic się nie zmieniło w tej sprawie).


A jest przy okazji w planach jakaś rewitalizacja / dodatkowe mijanki na odcinku ze Zgorzelca do Jeleniej Góry?
EU07-469 - 20-09-2016, 18:37
Temat postu:
Rozkładowiec, z tego co się orientuję trakcja miałaby być także przez granicę. Pozostaje kwestia, dokąd na jakim napięciu - czy system niemiecki pociągnąć do Zgorzelca, czy nasze 3 kV DC do Görlitz. Tak czy owak potrzebny by tu był sprzęt dwusystemowy.
Atoman - 21-09-2016, 10:17
Temat postu:
"PKP Polskie Linie Kolejowe SA i DB Netz na InnoTrans w Berlinie podpisały umowę infrastrukturalną o współpracy. Efekt porozumienia to ułatwienie przejazdu pociągów na granicy, pełna koordynacja działań zarządców infrastruktury, jednolita informacja dla przewoźników"

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-i-db-netz-usprawnia-transport-na-granicy-polskoniemieckiej-78249.html

Oby podpisanie tej umowy dało szanse na szybkie rozwiązanie problemu z odcinkiem Zgorzelec-Goerlitz. Znajduje się on na liście odcinków branych pod uwagę. Jest również odcinek z Węglińca do Horka przez Bielawę Dolną.
Anonymous - 21-09-2016, 11:21
Temat postu:
EU07-469, póki co KD takiego taboru nie posiadają i wątpię żeby Niemcy mieli. W takim układzie, ta sieć trakcyjna przez granicę stanie się bezużyteczna, przynajmniej w ruchu pasażerskim. Pozostaną jedynie dowozówki w relacji Zgorzelec - Goerlitz taborem spalinowym, co według mnie nie będzie miało racji bytu, bo do tej pory tego typu ogryzki się nie sprawdziły na żadnej granicy.
krzysztoff - 21-09-2016, 17:53
Temat postu:
Myślę nad Niemcami nie ma się za bardzo co rozwodzić, bo i tak niemal nikt do Niemiec z Polski pociągiem nie jeździ i nie zanosi się by miało się to zmienić. W pierwszej kolejności elektryfikacja, potem Impulsy do Zgorzelca, potem ewentualnie można się zastanowić co z Niemcami. W Niemczech przesiadki są bardzo popularne i nikomu nie przeszkadzają, więc i Niemcowi nie powinno przeszkadzać przesiadka na granicy.
EU07-469 - 21-09-2016, 23:03
Temat postu:
Rozkładowiec, w małym ruchu przygranicznym tak, niemniej elektryfikacja przez granicę umożliwia uruchomienie połączeń międzynarodowych tą drogą przez PKP IC (np. dwa dawne połączenia Warszawa - Drezno czy Kraków - Frankfurt nad Menem). Pytanie czy nasza husaria (EU44) to dwusystemówki.

[ Dodano: 22-09-2016, 00:10 ]
EDIT: jeśli tylko Husarze mają niemiecką homologację, to mogłyby tamtędy śmigać, bo to czterosystemowce.
JanuszJG - 22-09-2016, 06:56
Temat postu:
EU07-469 napisał/a:
Rozkładowiec, w małym ruchu przygranicznym tak, niemniej elektryfikacja przez granicę umożliwia uruchomienie połączeń międzynarodowych tą drogą przez PKP IC (np. dwa dawne połączenia Warszawa - Drezno czy Kraków - Frankfurt nad Menem). Pytanie czy nasza husaria (EU44) to dwusystemówki.

[ Dodano: 22-09-2016, 00:10 ]
EDIT: jeśli tylko Husarze mają niemiecką homologację, to mogłyby tamtędy śmigać, bo to czterosystemowce.


Wszystkie EU44 będące we flocie PKP InterCity są czterosystemowe, ponieważ posiadają napięcie AC 1,5 kV oraz 3kV i napięcie DC 15kV oraz 25 kV, ale nie posiadają niemieckiej homologacji.
EU07-469 - 22-09-2016, 08:12
Temat postu:
Znaczy to że w głąb Niemiec nie wjadą, ale do Görlitz już tak i tam będzie można ją zmienić.
brambor - 22-09-2016, 10:19
Temat postu:
JanuszJG napisał/a:

Wszystkie EU44 będące we flocie PKP InterCity są czterosystemowe, ponieważ posiadają napięcie AC 1,5 kV oraz 3kV i napięcie DC 15kV oraz 25 kV, ale nie posiadają niemieckiej homologacji.


To czemu w takim razie jeżdżą do Berlina z BWE i BGE?
bert - 22-09-2016, 10:22
Temat postu:
Wasze marzenia o uruchomieniu pociągów kursujacych w głąb Niemiec,nie znajdują ujścia w rzeczywistości.Niemcy odchodzaod uruchamiania pociagow zlozonych z wagonów.
bystrzak2000 - 22-09-2016, 17:18
Temat postu:
Żadnych pociągów międzynarodowych obsługiwanych przez IC na tej linii nie będzie (może poza Berlinem, ale to przez Horkę). Będą co najwyżej pociągi regionalne w ruchu przygranicznym, ale jeśli po elektryfikacji linii Drezno - Goerlitz zmiana napięcia będzie się odbywać na moście, to przez granicę będą jeździć co najwyżej jakieś wahadłowe SZT, a pociągi Wrocław - Drezno znikną na dobre...
Marcel Štancl - 22-09-2016, 19:42
Temat postu:
Moge ktos wytlumaczic po co DB skasowala z ruchu klase 180 (Szkoda) jezeli mogla smigac Horka - Boleslawiec?
brambor - 23-09-2016, 11:24
Temat postu:
bystrzak2000 napisał/a:
Żadnych pociągów międzynarodowych obsługiwanych przez IC na tej linii nie będzie (może poza Berlinem, ale to przez Horkę).


Przez Hoyerswedrę?
Gaspares - 23-09-2016, 12:11
Temat postu:
brambor napisał/a:
Przez Hoyerswedrę?


Łącznicą w Horce na północ i dalej standardowo przez Chociebuż.
Torczes - 23-09-2016, 14:17
Temat postu:
Między Horką a Cottbus nie ma druta a Niemcy elektryfikują odcinek z Horki do Hoyerswedry.Więc znowu będzie potrzebny diesel na Horka-Cottbus lub pociąg będzie jechał całkiem zygzakiem i napewno nie da rady w 3 godziny dojechać do Berlina.Nawet teraz jeśli most byłby już oddany do użytku i puszczonoby szynobus rozpędzający się do 160 km/h to przejazd pomiędzy Wrocławiem Głównym a Berlinem Lichtenberg jadąc przez Horke i Cottbus wyniósłby ok. 3.20-3.30.
Noema - 24-09-2016, 20:42
Temat postu:
A co Was te Niemcy tak interesują?! Mowa jest o elektryfikacji linii kolejowej do Zgorzelca, nie do Niemiec. Elektryfikacja linii Węgliniec - Zgorzelec ma służyć Polakom a nie Niemcom. Mieszkańców naszego regionu interesuje usprawnienie ruchu pasażerskiego w komunikacji regionalnej na trasie Zgorzelec - Wrocław, a nie w komunikacji międzynarodowej do Drezna i Berlina. Interesuje nas szybkie, bezpośrednie połączenie kolejowe z Wrocławiem (Impulsy KD) i ewentualnie przywrócenie bezpośredniego połączenia PKP IC do Warszawy i Krakowa. Elektryfikacja linii to umożliwi. A Niemcy? Co nas Niemcy obchodzą?
Jaro96 - 30-09-2016, 19:16
Temat postu:
Ja tu widzę że trakcja nad linią Jelenia Góra-Lubań się marnuje. To przy okazji prowadzenia trakcji na linii Wegliniec-Zgorzelec i Lubań-Zgorzelec to wreście druty między JG-Lubań będą użyteczne. Niemcami nie potrzebnie się interesujmy. Przecież wkrótce po eletryfikacji bedzie EZT do Wrocławia. Ludzie na tym skorzystają.
Marcel Štancl - 08-10-2016, 07:44
Temat postu:
Zupelnie niezgadam sie s wami bo po zakonczeniu siece trakcijnej Horka - Węgliniec bede gotowa siec trakcijna Praha - Dresden - Zgorzelec - Wroclaw i to juz troche iny level. Czi uwazate wsitki Czechy, Niemci mame w dupie?

[ Dodano: 08-10-2016, 08:55 ]
Torczes Berlin - Dreden w budowie juz remont do przedkm kosczi 200 km / godzinie mojim zdaniem Węgliniec- Horka - Elsterwerda (Dresden) - Berlin bede za szybko!
kaja805 - 23-10-2016, 08:08
Temat postu:
"Wróble ćwierkają": w związku z tym, że Niemcy nie wyrażają zgody na doprowadzenie druta do Görlitz elektryfikacja odcinka Lubań - Zgorzelec może nie dojść do skutku. Na ile jest to realny scenariusz pewnie okaże się niebawem.
Gaspares - 25-10-2016, 07:22
Temat postu:
W tym przypadku oglądanie się PLKi na stronę niemiecką to akurat idiotyzm, bo przez ich brak dobrej woli, będzie cierpiał krajowy pasażer na krajowym odcinku.
kaja805 - 25-10-2016, 11:03
Temat postu:
Gaspares napisał/a:
W tym przypadku oglądanie się PLKi na stronę niemiecką to akurat idiotyzm, bo przez ich brak dobrej woli, będzie cierpiał krajowy pasażer na krajowym odcinku.

Tu się z Tobą zgadzam ale chyba bardziej chodzi o UMWD, bo elektryfikacja miałaby być zrobiona z śr. RPO.
Nie wjadą impulsem do Gorlitz więc i tak musieliby puścić z JG zestaw spalinowy.
Ponoć kasę chcą przeznaczyć na rewitalizację nieczynnych linii kolejowych.
Być może Świeradów i Karpacz/Kowary.
bystrzak2000 - 25-10-2016, 20:22
Temat postu:
A po co spalinowy? Do Zgorzelca niech jedzie EZT, a do Goerlitz jeździć nie trzeba, ewentualnie niech jeżdżą Niemcy swoimi SZT. Jak będziemy się oglądać na Niemców, to kolej w tym rejonie jeszcze przez wiele lat będzie tkwiła w stagnacji.
ET87 - 25-10-2016, 21:37
Temat postu:
To jest kwestia dogadania sie z Berlinem lub Landami. 150 lat temu kolej żelazna dotarła na Dolny Śląsk od zachodu. Warto prowadzić dialog.
bystrzak2000 - 24-11-2016, 10:39
Temat postu:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otrzymały środki unijne z instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF) na projekt "Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec" w wysokości 19 mln EUR: www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/plk-najwiekszym-beneficjentem-srodkow-z-programu-cef-3237/
Noema - 24-11-2016, 16:23
Temat postu:
bystrzak2000, straszne wieści dla jeleniogórskich mikoli. Najpierw uwalony Lwówek, a teraz jeszcze to. Na „Rynsztoku Kolejowym” będą ujadać na linię zgorzeleckiej do utraty tchu i wydajności ślinianek. Śmiech
Piotr Rachwalski - 25-11-2016, 20:56
Temat postu:
KD zrobią wszystko by ostatni, 800 metrowy odcinek od granicy do stacji w Gorlitz również był zelektryfikowany. Wszyscy na tym zyskają - przede wszystkim pasażerowie polscy dostęp do niemieckiej sieci kolejowej i dziesiątek pociagów na stacji Gorlitz (dostępnych np na tanim bilecie EURO NYSA) . A niemieccy wygodne połączenia w kier. Wrocławia - zamiast trzech prowadzonych trakcją spalinową 120km/h będzie ich pewnie z 8-12 prowadzonych 130/160km/h. Przyt okazji zyska Zgorzelec, a część odzyskanego taboru spalinowego będzie mogło wzmocnić ofertę na innych liniach bez trakcji elektrycznej.
Oczywiście szkoda że nie uda się zrobić elektryfikacji całego "trójkata" Lubań - Zgorzelec - Wegliniec, ale niestety koszty elektryfikacji Lub - Zgo były horrendalne i zjadłyby gros środków przeznaczonych na inne trasy.
Anonymous - 25-11-2016, 21:16
Temat postu:
Tylko jak wtedy będzie wyglądała sprawa napięcia? Czy uda się zorganizować to tak żeby powiedzmy jeden peron w Gorlitz był z "polskim" napięciem, czy może KD planuje zakup dwusystemowych EZT? No i pytanie jak będzie wyglądała komunikacja na niezelektryfikowanym odcinku między Lubaniem a Zgorzelcem? Czy będą tam kursować "ogryzki" typu Lubań - Zgorzelec? Moim zdaniem do Jeleniej Góry powinny zostać wydłużone Impulsy kończące obecnie w Lubaniu, z zapewnionym skomunikowaniem w Lubaniu z szynobusami Zgorzelec - Lubań, coś na wzór tego jak obecnie to ma miejsce w Węglińcu.
Piotr Rachwalski - 25-11-2016, 21:24
Temat postu:
1-2 krawędzie w Gorlitz byłyby z "polskim" prądem, elektryfikacja po stronie niemieckiej to na razie raczej odległa perspektywa (po2025) ale zmiana napięcia byłaby własnie w Gorlitz.
Nie, KD nie planowało i nie planuje zakupu pociągów 2 systemowych z uwagi na brak elektryfikacji na jakimkolwiek przejściu granicznym z Niemcami w obszarze obsługiwanym przez KD.
Tak, nie wykluczamy w przyszłości jazdy Impulsami "dookoła' (aż do JG) ale wcześniej należy przynajmniej doraźnie wyremontować linię z Lubania do JG by nie "topić" za długo drogiego taboru na lini z niską prędkością i póki co małymi potokami.
Ale to wszystko pieśń przyszłości.
Jaro96 - 26-11-2016, 02:19
Temat postu:
Małe potoki jednak są na całej linii JG-ZG. Co do eletryfikacji to sama linia 278 (Zgorzelec-Węgliniec) wystarczy. Przecież nikt nie wie czy Unijne pieniądze znikną (jak UE). Najpierw zobaczyć sytuacje w Niemczech i dopiero myśleć o drucie do stacji w Görlitz, a nie na odwót. A przecież nawet wykorzysta się tory dodatkowe od strony Lubańskiej. Wreście te tory pożytek, by robiły. Very Happy
lahti - 26-11-2016, 08:53
Temat postu:
Według mnie jednak będzie elektryfikacja odcinka Lubań-Zgorzelec.

PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu "Rewitalizacja linii kolejowej nr 274 na odcinku Jelenia Góra - Zgorzelec wraz z Łącznicą kolejową - linia nr 778" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Zakres prac:
a) likwidacja ograniczeń prędkości, „ wąskich gardeł” (określonych w Wykazie Ograniczeń Stałych – zostanie przekazany Wykonawcy po podpisaniu umowy) wynikających ze złego stanu nawierzchni i podtorza oraz innych elementów infrastruktury m.in. widoczności na przejazdach;
b) kompleksowa wymiana nawierzchni torowej w torze 1 stacji Gryfów Śląski, na odcinku Olszyna Lubańska – Lubań Śląski, wymiana ok.1 km toru pomiędzy Lubaniem Śląskim a Zarębą oraz ok. 1 km na szlaku Studniska – Jerzmanki (dokładne lokalizacje należy ustalić z Zmawiającym);
c) naprawa toru poprzez oczyszczenie i uzupełnienie podsypki, czyszczenie i naprawa odwodnienia w pozostałych lokalizacjach na odcinku Olszyna Lubańska – Zgorzelec;
d) przebudowa jednego peronu dwukrawędziowego na stacji Gryfów Śląski oraz remont lub przebudowa peronów jednokrawędziowych w lokalizacjach Olszyna Lubańska, Lubań Śląski (peron dwukrawędziowy z korektą układu geometrycznego toru), Zaręba, Batowice Lubańskie, Mikułowa, Jerzmanki, Zgorzelec;
e) budowa nowych przystanków:
- Lubań Miasto w okolicach ul. 7 Dywizji;
- Studniska;
f) budowa urządzeń SSP na przejazdach w km 182,412 i 184,354;
g) budowa sieci trakcyjnej YC150-2CS150 od stacji Lubań Śląski do stacji Zgorzelec oraz na łącznicy nr 778;
h) doposażenie podstacji trakcyjnych Zgorzelec i Lubań Śląski dla zasilenia elektryfikowanego odcinka;
i) prace na obiektach inżynieryjnych w km 178,743; 188,890 i 200,190.

Zakładany czas przejazdu pomiędzy Jeleniej Górą a Zgorzelcem ma wynieść 69 minut, wobec 95 dzisiaj.

Szczegóły: https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=noticeDetails¬iceIdentity=8455&expired=0
Anonymous - 26-11-2016, 11:14
Temat postu:
lahti napisał/a:
Zakładany czas przejazdu pomiędzy Jeleniej Górą a Zgorzelcem ma wynieść 69 minut, wobec 95 dzisiaj.

Jeśli to się sprawdzi, to elektryfikacja odcinka Lubań - Zgorzelec będzie uzasadniona. Jednak jest pewne "ale". W jakiej relacji pociągi elektryczne by miały tamtędy jeździć? Jelenia - Wrocław jest skrajnie naookoło, a do Zielonej Góry nie ma druta. Myślę że priorytetem powinno być doprowadzenie infrastruktury torowej między Jelenią a Zgorzelcem i Lubaniem a Węglińcem przez Wykroty. Gdyby czas przejazdu się skrócił, to nawet przesiadka w Lubaniu na szynobus do Zgorzelca nie sprawiałaby dużego problemu.
Noema - 26-11-2016, 11:20
Temat postu:
lahti napisał/a:
Według mnie jednak będzie elektryfikacja odcinka Lubań-Zgorzelec.

Kiedyś pewnie będzie. Może dożyję... Zwracam uwagę, że od fazy projektowej do rozpoczęcia robót może minąć wiele lat. Od jak dawna mówi się o elektryfikacji linii Zgorzelec - Węgliniec? I w zasadzie kończy się na mówieniu, ewentualnie na projektach. Tak więc zalecam poskromienie optymizmu.

Elektryfikacja linii Zgorzelec - Lubań to sprawa drugorzędna, bez większego znaczenia. Priorytetem jest elektryfikacja linii Zgorzelec - Węgliniec, tak aby EZT z Wrocławia i pociągi dalekobieżne PKP IC mogły dojeżdżać do Zgorzelca. To znacznie poprawi komunikację kolejową na linii E30.

Tak więc bez huraoptymizmu! Nieudolny beton PKP PLK od ponad roku nie potrafi zrobić porządku z rozgrzebanym peronem w Bolesławcu. A my tu o elektryfikacji mówimy? Crazy
bystrzak2000 - 26-11-2016, 18:38
Temat postu:
Rozkładowiec napisał/a:
Jednak jest pewne "ale". W jakiej relacji pociągi elektryczne by miały tamtędy jeździć?

Normalnej, czyli Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec (- Goerlitz) oraz jako uzupełnienie Wrocław - Legnica - Węgliniec - Zgorzelec - Jelenia Góra. Ewentualnie gdyby zakupić dwuczłonowe EZT, można by jeździć tylko na trasie Jelenia Góra - Lubań - Zgorzelec (- Goerlitz) ze skomunikowaniami w Zgorzelcu i Jeleniej Górze z pociągami z/do Wrocławia.

Natomiast pociągi Jelenia Góra - Zielona Góra powinny powrócić na najkrótszą trasę przez Gierałtów, bo obecnie czas przejazdu jest skrajnie nieatrakcyjny.
Rozkładowiec napisał/a:
Gdyby czas przejazdu się skrócił, to nawet przesiadka w Lubaniu na szynobus do Zgorzelca nie sprawiałaby dużego problemu.

Naturalną relacją jest Jelenia Góra - Lubań - Zgorzelec, bo łączy trzy miasta powiatowe, które wraz z Gryfowem liczą ponad 140 tys mieszkańców. Jak każesz się ludziom w Lubaniu przesiadać, to nikt jeździł nie będzie. Dlatego mimo dość długiej jazdy SZT pod drutem dobrze jest, że pociągi jadą bezpośrednio.

A wracając do "druta", to elektryfikacja linii 274 na odcinku Lubań - Zgorzelec jest warunkiem uzyskania dofinansowania z RPO - taki warunek postawił UMWD, dlatego zakres prac torowych został ograniczony do niezbędnego minimum, które pozwoli podnieść prędkość i skrócić czas przejazdu (studium wykonalności jest robione tylko dla porządku, bo wszystko zostało założone wcześniej). A linie 274 i 292 są na liście podstawowej dolnośląskiego RPO.
mateuuu - 28-11-2016, 15:28
Temat postu:
Noema napisał/a:
Priorytetem jest elektryfikacja linii Zgorzelec - Węgliniec, tak aby EZT z Wrocławia i pociągi dalekobieżne PKP IC mogły dojeżdżać do Zgorzelca. To znacznie poprawi komunikację kolejową na linii E30.

Projekt na elektryfikację LK 278 przewiduję tylko zelektryfikowanie torów nr 1 i 2 w Zgorzelcu co biorąc pod uwagę układ torowy tej stacji praktycznie uniemożliwi kursowanie pociągów z trakcją elektryczną wymagających oblotu składu.
bystrzak2000 - 28-11-2016, 16:22
Temat postu:
Ale sieć trakcyjna będzie się kończyła na środku mostu, więc oblot będzie dało się zrobić.
mateuuu - 28-11-2016, 22:28
Temat postu:
bystrzak2000 napisał/a:
Ale sieć trakcyjna będzie się kończyła na środku mostu, więc oblot będzie dało się zrobić.

Ale po oblocie trzeba będzie jeszcze przestawić skład na tor nr 2 aby móc wyjechać na tor prawy w kierunku Weglińca jednocześnie blokując możliwość jazdy z Goerlitz do Węglińca- co jak co ale układ przejść zwrotnicowych w Zgorzelcu po modernizacji to jakaś tragedia.
bystrzak2000 - 28-11-2016, 23:05
Temat postu:
Najlepiej byłoby od razu wjeżdżać na tor nr 2, wtedy nie trzeba by przestawiać. A układ torowy po modernizacji w ogóle się zmienił? Kiedyś chyba też taki był. Ogólnie bez elektryfikacji części lubańskiej, to na dalekobieżne pociągi nie ma chyba co w Zgorzelcu liczyć.
Jaro96 - 28-11-2016, 23:55
Temat postu:
Od Lubania nie ma potrzeby na pociągi pośpieszne. Za to w Zgorzelcu mogą stacjonować EZT KD. Tory dodatkowe są.
mateuuu - 29-11-2016, 01:17
Temat postu:
bystrzak2000 napisał/a:
Najlepiej byłoby od razu wjeżdżać na tor nr 2, wtedy nie trzeba by przestawiać. A układ torowy po modernizacji w ogóle się zmienił? Kiedyś chyba też taki był. Ogólnie bez elektryfikacji części lubańskiej, to na dalekobieżne pociągi nie ma chyba co w Zgorzelcu liczyć.

Oczywiście, że można wjechać na tor nr 2 ale wtedy tak jak mówiłem blokujesz sobie jakiekolwiek wjazdy od strony Goerlitz na dłuższy czas (oblot, próba hamulca, oczekiwanie na odjazd). Niestety nikt nie pomyślał o zabudowie w Zgorzelcu trapezów z obu stron i przez to będa teraz problemy z uruchamianiem tam pociągów dalekobieżnych. Najlepszym rozwiązaniem byłby tor łączący z podg Zgorzelec Miasto na grupę torów lubańskich w Zgorzelcu ale o tym możemy już raczej zapomnieć.
Beatrycze - 29-11-2016, 14:03
Temat postu:
Wyszukujecie sztuczne problemy. Mówicie tak jakby tabor PKP Intercity ograniczał się do wagonów z lokomotywą. Są przecież Darty, Pendolina etc. Jeżdżą do Jeleniej Góry, mogą i do Zgorzelca.
bystrzak2000 - 29-11-2016, 14:23
Temat postu:
@Beatrycze: no ale wtedy do Zgorzelca będzie trzeba jeździć przez Jelenią Górę Wink

@mateuuu: jeśli dojdzie do skutku elektryfikacja linii 274, to wówczas problemu i tak nie będzie. Po oblocie składu będzie go można sobie przetoczyć na grupę lubańską. Ewentualnie od razu wydłużyć do Lubania i jechać z pominięciem stacji Zgorzelec Smile
mateuuu - 29-11-2016, 14:26
Temat postu:
Jeżeli Niemcy zelektryfikują swój odcinek od mostu do peronów w Goerlitz to tam będzie można zrobić oblot Wink
Jaro96 - 29-11-2016, 20:52
Temat postu:
bystrzak2000 napisał/a:
@mateuuu: jeśli dojdzie do skutku elektryfikacja linii 274, to wówczas problemu i tak nie będzie. Po oblocie składu będzie go można sobie przetoczyć na grupę lubańską. Ewentualnie od razu wydłużyć do Lubania i jechać z pominięciem stacji Zgorzelec Smile

Ja jestem za tym rozwiązaniem. Tory dodatkowe w Lubaniu będą użyteczne.
PasazerRE - 01-12-2016, 16:55
Temat postu:
Teraz pozostaje czekać na ogłoszenie przetargu.
Dochodzą do was informacje kiedy ma być ogłoszony?

Co chwile pojawiają się informacje o rozmowach na temat elektryfikacji całego mostu, ale na razie to bez konkretów
Cytat:
W części poświęconej problemom infrastrukturalnych przedyskutowano (...) plany elektryfikacji linii Zgorzelec – Węgliniec wraz z elektryfikacją stacji Görlitz.

http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/mib-lepsza-oferta-kolejowa-z-niemcami-79242.html

http://t.dnn.de/Mitteldeutschland/News/Sachsen-fordert-rasche-Elektrifizierung-der-Strecke-Dresden-Goerlitz
Noema - 08-12-2016, 00:04
Temat postu:
Elektryfikacja odcinka Węgliniec – Zgorzelec odłożona do 2023 roku. Question

http://muzyczneradio.com.pl/17628,wiadomosci,odlozona-w-czasie-elektryfikacja-trasy-wegliniec-zgorzelec.html
dexter - 08-12-2016, 10:39
Temat postu:
A propos Rynku Kolejowego, dzisiejszy artykuł "Będzie elektryfikacja odcinka Węgliniec – Görlitz?" jest mniej pesymistyczny niż Muzycznego Radia.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/bedzie-elektryfikacja-odcinka-wegliniec--grlitz-79350.html
PasazerRE - 08-12-2016, 15:34
Temat postu:
http://muzyczneradio.com.pl/17631,wiadomosci,bedzie-elektryfikacja-linii-do-zgorzelca-pkpplk-informuje-ze-bezzwlocznie.html

Przetarg na roboty bedzie rozpisany na początku przyszłego roku. Także może jeszcze przy następnej rocznej zmianie rozkładu nie bedzie impulsów do Zgorzelca, ale przy korekcie wiosennej czemu nie.

Teraz co do artykułu ze Zgorzelec.info - obecnie jest to bardzo słaba strona. Głownie reklamy a ich artykuły to przeklejka z innych stron. Własnych treści produkują bardzo mało co odbija się na jakości. Chcieli po prostu wywołać sensacje i im się udało. Na szczescie ten ich czarny scenariusz mozna schować miedzy bajki
Marcel Štancl - 08-12-2016, 20:40
Temat postu:
Zgadam sie bo trzeba miec sieci do Goerlitz skad jest lanczenie do wsytkich kierunkow , tez i do Czech.
Noema - 17-02-2017, 20:12
Temat postu:
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na elektryfikację linii z Węglińca do Zgorzelca. Szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł. Prace projektowe i budowa zaplanowane są w latach 2017-2019.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29558/nowe-mozliwosci-kolei-na-dolnym-slasku---elektryfikacja-linii-wegliniec---zgorzelec.html

Na „Rynsztoku Kolejowym” mikolski ból dupy. Linka nie podaję, kto chce to sobie znajdzie. Odsyłam do mego ostrzeżenia przed jeleniogórsko-mikolskim hejtem:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=366505#366505
Marcel Štancl - 18-02-2017, 12:26
Temat postu:
Ja by srobilem na sostawu trakcijnym (Niemiecke slupy ) tez do Goerlitz na 3000V i tak ostalo by do czs kiedy bede z Niemiec spalin. Tak samo jest


Linije Wieden - Znojmo na cielym odczinku jest system niemiecki 15 000v 16,7 Hz tylko czeska stacja Znojmo ma czesky zowstaw trakcyjny (slupy) dlja przipadku ze by po za 20 lat nyiebylo spalin Znojmo - Jihlava. tym przypadkom sa w czechach wsytke 4 systemy trakcyjne 15/25/3/1,5 kV.
PasazerRE - 28-03-2017, 17:26
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/elektryfikacja-linii-278-do-zgorzelca-oferty-tansze-o-polowe--80997.html

Najtańsza ofertę złożyło PKP Energetyka za 40 mln zł, przy budżecie na wykonanie prawie 90 mln.

14 miesięcy a nie 19 miesięcy zaproponowała PKP Enegrgetyka na wykonanie robot.
Noema - 28-03-2017, 22:42
Temat postu:
Ależ ból dupy na „Rynsztoku”! Ujadania na linię zgorzelecką nie ma końca. Tylko że wszyscy mają w głębokim poważaniu mikolskie szczekaczki. PLK zamiast zaorać zgorzelecką, zaorała lwówecką. KD zamiast zlikwidować pociągi do Drezna, zlikwidują pociągi do Liberca. Zamiast SKM w Jeleniej Górze (sic!) robi się kolej miejską w opluwanym przez mikolstwo Wrocławiu... Oj, coś nie wiedzie się jeleniogórskim mikolom. Proponuję tak nie rozpaczać z powodu elektryfikacji linii do Zgorzelca, bo jeszcze PLK zdejmie druty z linii do Szklarskiej i dopiero będzie płacz. Nie widzicie, że efekty tego ujadania są wprost przeciwne? Że na swoją zgubę hejtujecie? Nawet nocne „Karkonosze” od grudnia pojadą przez Węgliniec. A po elektryfikacji linii PKP IC część pociągów przekieruje z Jeleniej Góry do Zgorzelca. Ubaw mam przedni. Śmiech

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=366505#366505
Jaro96 - 28-03-2017, 23:14
Temat postu:
Noema Jeżeli Liberec zaorali, to nie mam pojęcia o powód, ale w Czechach jest lepiej niż w Niemczech i w obecnej sytuacji to pogorszenie bezpieczeństwa w Dreźnie przez "uchodźców" może spowodować zamknięcie/zawieszenie relacji Drezno - Wrocław - Drezno. No niestety ciemnie chmury bezpieczeństwa nad Niemcami krążą i no na rozkładzie 2017/18 "może" zabraknie pociągu do Drezna. Eletryfikacja wyjdzie na plus KD i PKP IC. Tylko problem jest jak ogarnąć postój składów w Zgorzelcu Question
Noema - 28-03-2017, 23:23
Temat postu:
Jaro96, to oczywiste, że z powodu postępującej islamizacji Europy Zachodniej trzeba będzie zamknąć granicę i postawić zasieki. To tylko kwestia czasu. Wtedy żaden pociąg przez granicę nie przejedzie. Zwłaszcza gdy ruszy „uchodźcowy” szlak przez Ukrainę i KD nie opędzą się od agresywnych pasażerów na gapę mówiących po arabsku.

Ale elektryfikacja linii Węgliniec - Zgorzelec ma służyć Polakom i cieszmy się, że PLK wreszcie zrealizuje tę długo wyczekiwaną inwestycję. A Niemcy? Co nas Niemcy obchodzą... Patrzmy na Polskę, martwmy się o Polskę i róbmy tak, żeby nam było dobrze!
Kornik1983 - 29-03-2017, 07:27
Temat postu:
Bardzo się cieszę, że Zgorzelec w końcu zyska prąd. Uwolni to trochę taboru na linie spalinowe. Zoptymalizuje siatkę połączeń na tej linii. Mam również nadzieję, że PKP IC pomyśli o pociągach dalekobieżnych dla Zgorzelca i oby nie stało się to kosztem linii 274, bo oba te kierunku mają potencjał na osobne połączenia dalekobieżne.

P.S.
Czy łącznica w Zgorzelcu docelowo ma być pod drutem?
Jaro96 - 29-03-2017, 12:56
Temat postu:
Ja mam nadzieję, że PKP IC wreście Zgorzelec doda na mapę połączeń pospiesznych.
Gaspares - 30-03-2017, 06:04
Temat postu:
Kornik1983 napisał/a:
Czy łącznica w Zgorzelcu docelowo ma być pod drutem?

Docelowo tak. Przy okazji elektryfikacji odcinka do Lubania. Bez łącznicy mijałoby się to z celem.
bystrzak2000 - 30-03-2017, 18:41
Temat postu:
Jaro96 napisał/a:
Ja mam nadzieję, że PKP IC wreście Zgorzelec doda na mapę połączeń pospiesznych.

Do czasu elektryfikacji linii do Lubania nie będzie w Zgorzelcu żadnych torów odstawczych pod drutem, więc jeśli cokolwiek będzie, to z szybkim powrotem, co może skutkować niespecjalnie atrakcyjnymi dla mieszkańców Zgorzelca godzinami przyjazdu/odjazdu.
Noema - 31-03-2017, 21:53
Temat postu:
bystrzak2000, pociągi powinny jeździć do Lubania przez Zgorzelec Miasto. Oczywiście po zapowiadanej elektryfikacji linii Zgorzelec - Lubań. Do tego czasu jeden skład IC spokojnie może nocować na Ujeździe. Jeden wolny tor do Görlitz wystarczy. Zresztą w nocy i tak przez wiadukt chyba nic nie jeździ.
Petrik - 31-03-2017, 22:39
Temat postu:
Noema - Mocno wątpię, iż regulamin techniczny przedmiotowej stacji dopuszczałby regularne odstawianie składów na torach głównych zasadniczych bez podejmowania w miarę uciążliwych czynności. Rolling Eyes
kacper98 - 06-08-2017, 02:03
Temat postu:
Ostatnie wiadomości o elektryfikacji mieliśmy w marcu - jest sierpień a nowych informacji ani słychu ani duchu - czy ktoś może coś wie jak się sprawy mają?
Jacek228 - 06-08-2017, 12:38
Temat postu:
Prawdopodobnie elektryfikacja będzie przedłużona do Görlitz, aby niektóre pociągi KD z Wrocławia mogły kończyć tam bieg.
Anonymous - 06-08-2017, 13:05
Temat postu:
Jacek228, jeśli faktycznie elektryfikacja będzie do Görlitz, to nie niektóre, tylko wszystko powinno tam kończyć. W Görlitz można się przesiąść w trzech kierunkach. No i jeszcze pytanie, czy w planach jest też elektryfikacja odcinka Zgorzelec - Mikułowa - Lubań?
Jacek228 - 06-08-2017, 13:56
Temat postu:
Takie słyszy się ostatnio plotki, ile w tym prawdy - nie mam pojęcia. Elektryfikacja do Görlitz pozwoli zrezygnować z połączeń bezpośrednich Wrocław - Dresden, które są ponoć drogie.
Noema - 06-08-2017, 19:48
Temat postu:
kacper98 napisał/a:
Ostatnie wiadomości o elektryfikacji mieliśmy w marcu - jest sierpień a nowych informacji ani słychu ani duchu - czy ktoś może coś wie jak się sprawy mają?

Na stronie PKP PLK jest cała dokumentacja przetargowa. Najkorzystniejszą ofertę złożyła PKP Energetyka, ale nie widzę informacji o wyborze oferty...

Prace projektowe i budowlane mają trwać w okresie 2017-2019. Rozliczenie funduszy unijnych do 2020 r.

Pierwotnie elektryfikacja tej linii miała się zakończyć w 2017 r. Odnoszę wrażenie, że beton PKP PLK robi wszystko, żeby prace maksymalnie opóźnić.

Przypominam, że elektryfikację linii Węgliniec - Zgorzelec planowano przeprowadzić podczas modernizacji linii E30 dekadę temu. Zaważyły wtedy interesy betonu związkowego PKP Cargo z Węglińca, który miał pracę przy zmianie lokomotyw i trzepał na tym dużą kasę. Wtedy do Zgorzelca jeździło sporo pociągów i w Węglińcu była zmiana lokomotyw. Elektryfikacja linii wyeliminowałaby konieczność wymiany lokomotyw, co ograniczyłoby pracę PKP Cargo.

Summa summarum UMWD oraz przewoźnicy pasażerscy i tak zrezygnowali ze składów wagonowych do Zgorzelca, a kolejarze z Węglińca i tak zostali pozbawieni pracy. Teraz na głupocie polskich kolejarzy zarabiają Niemcy, którzy do spółki z KD (wcześniej z PR) uruchamiają pociągi Drezno - Wrocław, bez oglądania się na związkowy beton PKP.

Przez kolejarzy z Węglińca traci PKP PLK, które mogłoby zarabiać na większej ilości pociągów, a nie zarabia. Traci PKP Energetyka, która mogłaby zarabiać na sprzedaży energii trakcyjnej, a nie zarabia. Ale przede wszystkim tracą pasażerowie, bo polikwidowano wszystkie pociągi dalekobieżne do Zgorzelca (z Warszawy i Przemyśla), a nawet bezpośrednie pociągi regionalne do/z Wrocławia. Gdyby nie Niemcy i ich Desiro to Zgorzelec pomimo zmodernizowanych torów i dwóch stacji byłby kolejowym zadupiem, bez bezpośredniego połączenia ze stolicą województwa.

Beton PKP tłumaczył, że brak trakcji elektrycznej do Zgorzelca spowodowany jest tym, że po niemieckiej stronie na linii Görlitz - Drezno też nie ma trakcji. Tłumaczenie bzdurne i idiotyczne, bo co nas obchodzą Niemcy... Zresztą, jak widać po przetargu, była to zwykła kolejarska ściema, kolportowana nawet przez głupich mikoli.

W zamian zelektryfikowano linię stricte towarową Węgliniec - Horka, po której i tak jeżdżą lokomotywy spalinowe, bo trakcja nie jest zasilana, ani nawet połączona z siecią niemiecką, której... jeszcze nie ma. Druty nad torami od wielu lat wiszą odłogiem. Kolejarska głupota level hard!

Powiem wprost: gdyby nie ta kolejarska „wiocha” (Węgliniec) to linia do Zgorzelca byłaby już dawno temu zelektryfikowana, może nawet w latach '80 ubiegłego wieku, a z pewnością kilkanaście lat temu podczas modernizacji linii zgorzeleckiej. Podobnych absurdów, gdzie trakcja elektryczna kończy się na kolejarskim zadupiu jest w Polsce więcej, np. Korsze w woj. warmińsko-mazurskim.

A propos, przypomniała mi się zabawna sytuacja. Węgliniec, pociąg Wrocław - Görlitz, zmiana lokomotywy. Na peronie trochę ludzi. Przed odjazdem pociągu do lokomotywy wdrapuje się maszynista z PKP Cargo, w tym momencie zza pazuchy wylatuje mu flaszka wódki i rozbija się o kant peronu. Pełna konsternacja, robi się szum, pociąg stoi. Afera. Tak to kiedyś bywało... Śmieszno i straszno!
PasazerRE - 09-08-2017, 11:56
Temat postu:
Gazeta Wojewódzka jakiś miesiąc temu podała, że umowa będzie podpisana we wrześniu, roboty budowlane zaczną się w marcu, a pierwsze elektryczne pociągi od zimowego rozkładu 2018.

https://zapodaj.net/37d8c3ff5b0a1.png.html
Anonymous - 12-11-2017, 21:51
Temat postu:
PKP Energetyka zelektryfikuje linię dla PKP PLK.
Oferta spółki została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na elektryfikację 27-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca.

Szczegóły: WNP.Pl - Portal Gospodarczy
kacper98 - 15-11-2017, 17:20
Temat postu:
Wiadomo kiedy rozpoczną się prace? (Pięknie wyją jeleniogórskie trolle w komentarzach pod tekstem ... w sumie to wygląda mi na pracę jednej osoby bo wciąż powtarzają się dokładnie te same teksty na różnych portalach)
robertrush - 15-11-2017, 19:34
Temat postu:
Po prostu nie mogę uwierzyć, jak zawzięci, zacietrzewieni i głupi mogą być ludzie. Mam na myśli tych, którzy w tak perfidny sposób od dłuższego czasu komentują/negują ( na RK, portalach branżowych czy forach o tematyce kolejowej ) wszystkie pozytywne rzeczy dziejące się na linii Wrocław - Legnica - Węgliniec - Zgorzelec i Zgorzelec - Lubań. Każdy dobry pomysł jest zawsze masakrowany falą hejtu. Komu tak bardzo wadzi, poprawa dostępności infrastruktury kolejowej w tamtym regionie? Przez kilku debili, merytoryczna rozmowa staje się niemożliwa.
Noema - 16-11-2017, 09:04
Temat postu:
robertrush, mikole ujadają, Desiro jedzie dalej... Będą mieli większy ból dupy jak Impulsy zaczną jeździć do Zgorzelca.

A ta nieustająca fala hejtu na linię zgorzelecką to przeze mnie. Gdybym mieszkała w Głogowie to wtedy hejtowaliby Nadodrzankę. Kiedyś paru mikoli dostało po łapach za zniewagi i obelgi na Facebooku (zostały podjęte kroki prawne i musieli wyskoczyć z kasy w ramach zadośćuczynienia) i chyba do dziś nie mogą tego przeboleć:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=347799#347799

Tym palantom pozostał już tylko „Rynsztok Kolejowy”:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=366505#366505

Mam świetny ubaw patrząc jak bezradnie bóldupią. Rzućcie okiem na komentarze pod tym artykułem:

http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/72195/Kolejowy-zawrot-glowy-na-Dolnym-Slasku-PUBLICYSTYKA

To już nawet nie jest rynsztok. To szambo! I tak jest pod każdym artykułem dot. kolei na Dolnym Śląsku. „Rynsztok"... wróć... „Rynek Kolejowy” zaczął wreszcie blokować komentarze pod niektórymi artykułami. Rychło w czas! Gówno przelewa się tam od kilku lat, a oni dopiero teraz to dostrzegli?

Reasumując... Im bardziej oferta na linii zgorzeleckiej będzie się poprawiać (elektryfikacja, lepszy rozkład jazdy, pociągi dalekobieżne), tym mikole będą coraz bardziej wyć i ujadać.
Jacek228 - 17-11-2017, 11:51
Temat postu:
Jeśli ta elektryfikacja nie zakończy się w Görlitz, to znowu stworzy niepotrzebne podziały. Z drugiej strony są pieniądze na elektryfikację, gdy odcinek z Lubania do Jeleniej Góry jest w dość kiepskim stanie...
bystrzak2000 - 25-11-2017, 10:32
Temat postu:
Umowa z PKP Energetyka podpisana:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jest-umowa-na-elektryfikacje-linii-kolejowej-wegliniec--zgorzelec-84575.html

PS. osobom dbającym o zdrowie, zwłaszcza psychiczne, proponuję nie zaglądać do komentarzy pod artykułem...
Ralny - 26-11-2017, 10:15
Temat postu:
Do granicy z Niemcami pojedziemy elektrycznym pociągiem

PKP Energetyka będzie wykonawcą elektryfikacji linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca. Taką umowę firma podpisała w piątek z PKP PLK. Elektryfikacja linii potrwa do 24 stycznia 2019 r. PLK zapłaci za nią 33,1 mln zł, z czego 28,1 mln będą stanowiły pieniądze unijne.

Elektryfikacja tego odcinka sprawi, że pociągiem elektrycznym przejedziemy od granicy z Ukrainą do granicy z Niemcami. Ucieszy to zgorzelczan. Mają teraz tylko trzy połączenia bezpośrednie z Wrocławiem (pociąg Drezno-Wrocław). Inne - z przesiadką w Węglińcu. Jak obiecuje Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich, po elektryfikacji do Zgorzelca będzie kursowało od 10 do 12 bezpośrednich pociągów elektrycznych KD.

Czytaj więcej:
http://www.gazetawroclawska.pl/komunikacja/a/do-granicy-z-niemcami-pojedziemy-elektrycznym-pociagiem,12706114/
krzysztoff - 26-11-2017, 20:30
Temat postu:
Wiem, że niejako nie na temat, ale przeraża mnie to co się dzieje w komentarzach pod tymi newsami. Przecież ich jakby umieścić w jednym pomieszczeniu na parę minut to by się pozabijali. Jak może taki temat wywoływać tyle chorych emocji? Dlaczego wszystko musi się odbywać wg porządku jaki sobie ci ludzie wymyślą tzn. Najpierw wszystko u nich a dopiero potem jakiekolwiek inwestycje u drugich. Musiałem gdzieś wylać swoje żale, może ktoś przeczyta, skłoni go to do jakiejś refleksji. Sam ideałem nie jestem, ale tu czarno na białym widać, że sytuacja nie jest normalna.
jano - 26-11-2017, 20:40
Temat postu:
Można to skwitować takim gdzieś usłyszanym podsumowaniem - "Skoro jednym się polepsza, a drugim nie, to ci drudzy myślą, że im się pogarsza..."
Petrik - 22-03-2018, 18:06
Temat postu:
Czy już nastąpiło rozpoczęcie prac?
Noema - 10-04-2018, 22:09
Temat postu:
Petrik, jutro jadę do Wrocławia to zobaczę czy coś się dzieje. Wg harmonogramu (pozycje 1110-1115) roboty na torach powinny już się zacząć.
FTD - 11-04-2018, 21:04
Temat postu:
Tym harmonogramem to sobie można... tyłek podetrzeć. Tam się nic nie dzieje, kompletnie nic. No, może poza pracami czyszczenia rowów odwadniających, które przerwano.
Gaspares - 16-05-2018, 07:15
Temat postu:
Nadal żadnych robót?
Noema - 31-05-2018, 23:18
Temat postu:
Niemcy (władze lokalne i eksperci kolejowi) są zainteresowani elektryfikacją odcinka ze Zgorzelca do dworca w Görlitz, ale beton DB stwarza problemy i mówi „HALT!”. Po elektryfikacji linii, która ma się zakończyć w 2019 roku, co najmniej jeden pociąg IC z Warszawy pojedzie do Zgorzelca.

Więcej tutaj:
http://www.dnn.de/Region/Mitteldeutschland/Schnelle-Anbindung-an-elektrisches-Bahnnetz-fuer-Goerlitz-gefordert
kacper98 - 07-06-2018, 17:38
Temat postu:
Roboty budowlane przy elektryfikacji odcinka Węgliniec - Zgorzelec rozpoczną się wrześniu tego roku - mówi dla naszej redakcji Bohdan Ząbek, z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ...

http://zgorzelec.naszemiasto.pl/artykul/elektryfikacja-odcinka-wegliniec-zgorzelec-wiemy-kiedy,4678889,art,t,id,tm.html
Lausitzer - 18-06-2018, 10:36
Temat postu:
Jakoś nie widzę, żeby się tłum zmniejszał w pociągach na trasie Zgorzelec - Wrocław, przynajmniej, jak ja jeżdżę, to zawsze jest dużo osób, nie mówiąc o Bolesławcu, który generuje dość duże potoki pasażerskie. Hmm, uważam, że wcale nie musi być jeszcze kilku 100-tysięcznych miast po drodze z Bolesławca do Zgorzelca, czy z Legnicy do Bolesławca, żeby trasa generowała duże potoki pasażerskie. Węgliniec jest zbiorówką, może nie pierwszej rangi, ale jednak jest. Ilekroć coś jedzie z Węglińca, to do Bolesławca puste nie zajeżdża.
Z resztą: pociągi jeździły, jeżdżą i jeździć będą, tym bardziej po elektryfikacji.

W przypadku linii 282/278 działa jak najbardziej poprawna zasada funkcjonowania przewozów: im dalej, tym pasażerów coraz mniej. Jeżeli Zgorzelec stanie się miastem stołecznym, to będziemy mieli odwrotny kierunek. Smile

Proponuję przyjrzeć się kursom KM z Siedlec, Łukowa, Pilawy, Dęblina itp. do Warszawy.
gobo007 - 07-08-2018, 11:56
Temat postu:
Cos zaczyna sie ruszac w temacie elektryfikacji. W okolicy dworca w Piensku zaczelo sie zwozenie kontenerow socjalnych, pojawiaja sie jakies slupy itp. Na dniach przejade sie i zobacze. Na razie sa tylko takie fotki wynikajace z malego pozaru jaki wywolala ekipa od elektryfikacji:-)
Link
Piotr
Victoria - 04-09-2018, 21:27
Temat postu:
Elektrycznym do Zgorzelca.

We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły elektryfikację linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca. To ostatni odcinek na międzynarodowej trasie od Przemyśla, z którego nie mogły korzystać pociągi elektryczne. Po zakończeniu prac o wartości 70 mln zł zwiększą się możliwości podróży i poprawią warunki przewozu towarów.

Więcej:
http://inforail.pl/elektrycznym-do-zgorzelca_more_107989.html
Noema - 04-09-2018, 22:59
Temat postu:
Żebyście widzieli ten jazgоt mikoli na „Rynsztoku Kolejowym”. Jękom i wylewaniu żółci pod adresem linii zgorzeleckiej nie ma końca. To kolejny dowód na skurwienie dolnośląskiego mikolstwa. Mają już totalnie zryte mózgi. Jak po elektryfikacji część pociągów dalekobieżnych przekierują z Jeleniej Góry na Zgorzelec to mikole chyba się potną.

Jest wycie? Znakomicie! Polecam:

https://picco.pl/product-pol-1341-Masc-na-bol-dupy.html
voyager1231 - 05-09-2018, 05:42
Temat postu:
Jeleniogórskie mikolstwo również bardzo aktywne na inforail. Zresztą jest obecne na każdym portalu na którym porusza się tematykę kolei na Dolnym Śląsku. Naprawdę rzygać mi się chce gdy widzę te cholerne wypociny o tym jaką to metropolią jest Jelenia Góra i jak bardzo ona potrzebuje połączeń kolejowych - najlepiej bezpośrednich do Paryża i Moskwy. A już jak czytam bajki o tych Niemcach co uwielbiają jeździć w polskie góry to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera.
Szczerze, komu chce się siedzieć na przeglądarce cały dzień i produkować takie durnoty?
Światowid - 05-09-2018, 07:48
Temat postu:
Osoby wypisujące te bzdury dotyczące linii zgorzeleckiej szkodzą wszystkim ponieważ jakiekolwiek starania poczynione w sprawie połączeń dalekobierznych na obu liniach spółki kolejowe traktują w olewatorski sposób. Niestety idioci wysyłają również pisma do MINISTERSTWA utrudniając pracę ludziom którzy robią coś bardziej pożytecznego niż oni. Wystosowaliśmy pismo dotyczące wydłużenia relacji pociągu Konopnicka do Zgorzelca i MI potwierdziło że po elektryfikacji ten pociąg tam pojedzie. Również poszła propozycja o wydłużenie relacji któregoś IĆ z Gdyni i Przemyśla i powiedzieli że się nad tym pochylą.
krzysztoff - 05-09-2018, 08:37
Temat postu:
"Trzeba zamiast tego zelektryfikować odcinek do Lubania i Pociągi ze Zgorzelca do Wrocławia trzeba puścić przez Jelenia Górę i Wałbrzych". W T F? Czego człowiek się może tam dowiedzieć to naprawdę zdumiewające. Owszem, może ta elektryfikacja nie jest potrzebą nr 1 polskiej kolei, ale pisanie, że jest zbędna i wywaleniem pieniędzy w błoto... To lekki absurd Very Happy Poza tym klamka zapadła, teraz mogą sobie ujadać do woli.
Beatrycze - 05-09-2018, 12:10
Temat postu:
Dajcie już spokój. Niech sobie wyją skoro nie mają nic lepszego do roboty - muszą mieć nudne i nieudane życie prywatne. Z tego wycia jeleniogórskich pseudo mikoli skutek i tak jest odwrotny od zamierzonego: Lwówek zaorali i złomiarze rozbierają tory, pociągi do Drezna jeżdżą, Węgliniec-Zgorzelec elektryfikują, pociągi IC wracają na E-30, a Jelenia Góra stała się pośmiewiskiem i nikt ich internetowych wypocin nie traktuje poważnie.

Antykolejowe mikolstwo - dolnośląski ewenement na skalę światową. Niestety rykoszetem obrywa KODLK, który jest kojarzony z Jelenią Górą, ale w przeciwieństwie do tych wyjących mikoli robi dużo dobrego:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=377598#377598
Victoria - 20-09-2018, 19:00
Temat postu:
ERTMS między Węglińcem a Zgorzelcem. Umowa z Bombardierem podpisana.

Na trasie z Węglińca do Zgorzelca sprawniejsze podróże koleją i większy poziom bezpieczeństwa zapewni ERTMS/ETCS poziomu 2. Nowoczesny system na międzynarodowej trasie E30 zapewni także większą przepustowość i płynne przewozy towarów w Polsce i w Europie. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o wartości ok. 34,5 mln zł netto na projekt i budowę systemu.

Szybciej dzięki elektryfikacji.

We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły elektryfikację linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca. To ostatni odcinek na międzynarodowej trasie od Przemyśla, z którego nie mogły korzystać pociągi elektryczne. Po zakończeniu prac zwiększona zostanie przepustowość linii.

Więcej:
http://inforail.pl/ertms-miedzy-weglincem-a-zgorzelcem-umowa-z-bombardierem-podpisana_more_108437.html
Marcel Štancl - 22-09-2018, 01:18
Temat postu:
Ma ktos jakes informacje czi niebede siec trakcijna Görlitz - Horka? Przeciw Görlitz/Zgorzelec jest wielke miasto i nielogicze go omijac sieci trakcijne!
Torczes - 23-09-2018, 16:25
Temat postu:
W którym z odcinków programu Kolejwizja był wywiad z jakimś Niemcem obracający się w swerach koleii niemieckich i tam powiedziano że jest w planach zelektryzowanie i dobudowanie drugiego toru na odcinku Cottbus-Görlitz przez Horke.Jak wynikało z wypowiedzi byłaby to najszybsza,zelektryfikowana trasa pomiędzy Wrocławiem a Berlinem przez Horke.
Marcel Štancl - 23-09-2018, 16:59
Temat postu:
To juz za malo kilometrow
Noema - 12-10-2018, 21:09
Temat postu:
Na stacji Zgorzelec Miasto widziałam dziś rozłożone na peronach stalowe słupy trakcyjne i betonowe podstawy. Lada dzień w Zgorzelcu zacznie się montaż trakcji elektrycznej.
Rafi - 16-10-2018, 15:46
Temat postu:
Wiadomo coś czy poprowadzą drut do Görlitz? Bądź czy są takie szanse?
kacper98 - 16-10-2018, 16:36
Temat postu:
Rafi napisał/a:
Wiadomo coś czy poprowadzą drut do Görlitz? Bądź czy są takie szanse?

https://www.mdr.de/sachsen/bautzen/goerlitz-weisswasser-zittau/deutsch-polnischer-bahngipfel-elektrifizierung-goerlitz-100.html

Władze niższego szczebla z Gorlitz chcą, na górze "niedasię" - na razie nie ma na to szans, a już na pewno nie polskim napięciem ...
Achib - 27-10-2018, 08:32
Temat postu:
Noema napisał/a:
Na stacji Zgorzelec Miasto widziałam dziś rozłożone na peronach stalowe słupy trakcyjne i betonowe podstawy. Lada dzień w Zgorzelcu zacznie się montaż trakcji elektrycznej.

Słupy trakcyjne już stoją.
Marcel Štancl - 27-10-2018, 16:48
Temat postu:
I jest juz w ruchu siec trakcyjna Horka - Wegliniec? bede tez jezdzic cos osobowego lub tyle brutto?

[ Dodano: 28-10-2018, 07:39 ]
Achib napisał/a:
Noema napisał/a:
Na stacji Zgorzelec Miasto widziałam dziś rozłożone na peronach stalowe słupy trakcyjne i betonowe podstawy. Lada dzień w Zgorzelcu zacznie się montaż trakcji elektrycznej.

Słupy trakcyjne już stoją.



Newiem czi zrozumiesz troche po Czesku? tu jest ciekawostka https://zdopravy.cz/sasko-a-liberecky-kraj-tlaci-rychlejsi-vlaky-z-prahy-do-berlina-pres-liberec-17660/

Jest pomysz lanczenie regionalne Praha - Liberec - Zgorzelec - Horka - Berlin.
Noema - 22-11-2018, 09:52
Temat postu:
Na całej linii Węgliniec - Zgorzelec stoją już słupy trakcyjne i bramki z semaforami.

https://arkadiuszkucharski.blogspot.com/2018/11/zgorzelec-prawie-pod-drutem.html
Gaspares - 06-12-2018, 13:59
Temat postu:
Czy byłaby szansa na wcześniejsze uruchomienie połączeń elektrycznych do Zgorzelca, choćby z jesienną korektą RJ? Czy nie ma tu na co liczyć?
Beatrycze - 06-12-2018, 14:05
Temat postu:
Gaspares, teoretycznie jest taka możliwość. Ale myślę, że górę weźmie kolejarski niedasizm i niechęć betonu KD do Zgorzelca. Nie zdziwię jeśli po zelektryfikowaniu linii jeszcze przez długi czas do Zgorzelca będą jeździć spalinowe szynobusy. Beton KD wytłumaczy się brakiem taboru. Prędzej PKP IC wjedzie do Zgorzelca Dartem niż KD Impulsem.
Gaspares - 06-12-2018, 14:29
Temat postu:
Fakt, musieliby znacznie przeogranizować połączenia między Węglińcem, Zgorzelcem a Lubaniem. Spalinowych sardynkowozów mieszkańcy zaczynają mieć dość. Niekorzystanie z efektów elektryfikacji tylko powiększy irytację.
kacper98 - 06-12-2018, 15:33
Temat postu:
Ja na miejscu KD zrobiłbym to tak, że na dwóch Impulsach z wyświetlaczami na Zgorzelec i Lubań jechał do Węglińca i je tam rozłączał ale to na pewno przerośnie KD i będziemy mieli jakieś dziwne połączenia i jeżdżenie szynobusem albo do Zgorzelca albo Lubania na 100%
arvent - 07-12-2018, 00:36
Temat postu:
W torze 2 na szlaku Węgliniec-Pieńsk nadal nie postawiono słupów na dystansie ok. 8 km. Na całym elektryfikowanym odcinku nie zamontowano wysięgniki. Nowo budowana podstacja trakcyjna w Zgorzelcu, jest pusta, budują dach. Postępy widać, ale to jeszcze dużo roboty do finiszu.
Beatrycze - 14-01-2019, 13:53
Temat postu:
Pociągiem elektrycznym na linii Węgliniec – Zgorzelec. Trwa elektryfikacja.

Ustawiono ponad 900 słupów, które podtrzymają sieć trakcyjną i zmodernizowano podstację w Węglińcu, która zapewnieni zasilanie linii. Planowo postępuje elektryfikacja 27 km linii Węgliniec – Zgorzelec za 70 mln zł. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ostatni odcinek magistrali kolejowej E 30 zelektryfikują do końca 2019 roku. Skróci się czas przejazdu gdyż, nie będzie wymiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/pojedziemy-pociagiem-elektrycznym-na-linii-wegliniec-zgorzelec-4070/2008/10/
Noema - 17-01-2019, 20:07
Temat postu:
Beatrycze, widzę, że posłuchałaś mojej rady, aby linkować informacje prasowe bezpośrednio do stron PKP. Na portalach kolejowych (i nie tylko zresztą) w komentarzach pod każdym artykułem na temat linii zgorzeleckiej mikolskie szambo wybija po sam sufit! Ale ich boli ten Zgorzelec... To już jest schizofrenia paranoidalna! Niestety w tym przypadku nieuleczalna. UTK swoje, a mikolstwo swoje...

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=22015
Lady Makbet - 18-01-2019, 11:30
Temat postu:
Noema, mikole nie nienawidzą Zgorzelca. Oni nienawidzą Ciebie. Coś Ty im zrobiła kobieto? W sądzie któregoś udupiłaś za hejt na twoją osobę czy co?
Victoria - 18-01-2019, 21:41
Temat postu:
Czyli jest szansa, że za rok będę mogła pojechać pociągiem do Zgorzelca bez przesiadek. Mam nadzieję, że PKP IC stanie na wysokości zadania, bo jak na razie to tylko FlixBus jeździ z Warszawy do Zgorzelca.
Marcel Štancl - 19-01-2019, 05:31
Temat postu:
FlixBus jeździ z Warszawy do Zgorzelca i dalej do Pragi take lanczenie atraktiwne. Tory Zgorzelc - Liberec bez ruchu osobowego to bede powodem....
Światowid - 28-01-2019, 20:49
Temat postu:
W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy odpowiedź z MI w sprawie uruchomienia po elektryfikacji połączeń Zgorzelca z Warszawą i Przemyślem. Elektryfikacja postępuje zgodnie z harmonogramem i ma się zakończyć 21 grudnia 2019 roku. Po jej zakończeniu pociągi IC kończące bieg w Węglińcu będą miały relację wydłużoną do Zgorzelca. Mowa tutaj o pociągu dziennym z Białegostoku. Na nasz wniosek i zgorzeleckich samorządowców Ministerstwo zwróciło się do PKP IC o uruchomienie połączenia z Przemyślem. IC odpowiedziało że analizują propozycję i najprawdopodobniej zostanie ona wdrożona. Najwcześniejszy termin uruchomienia IC do Zgorzelca to grudzień 2019 lub styczeń 2020.
Marcel Štancl - 10-02-2019, 15:24
Temat postu:
I jak bede Zajezdnia autobusowa Zgorzelec? Bo jest lodne lanczenie Zgorzelec - Warszawa juz nielodne ze niebede przesadki na FlixBus Praha - Liberec - Zgorzelec.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group